![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ikzelf ben gek op van die nutteloze statistiekjes, grafiekjes, overzichtjes en feitjes.
Ik denk dat ik niet de enige ben, dus als je wat leuks tegenkomt....lijkt me dit het topic om het te plaatsen. Ik zal er even een paar posten om te beginnen: -Nikola Zigic (Servie) is de langste speler van het WK met z'n 2.02m -Amado Guevara is dit WK de speler met de meeste interlands achter z'n naam, nl. 134 -Ned-Por (WK2006) is de enige WK-wedstrijd die 9 : 9 eindigde Nog even een grafiekje over de kansen voor elk land om op 11 juli de beker in de lucht te tillen: en nu jullie
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Iedereen schat Nederland wel erg hoog in hoor. Nederland meer kans dan Duitsland, Italie en Frankrijk, ik weet dat nog net zo niet.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Duitsland zal inderdaad wel weer ver komen, maar Italië heeft gewoon een veel minder team dan vier jaar geleden. Frankrijk heeft hetzelfde probleem en zit daarnaast opgescheept met een verschrikkelijk slechte coach. Nederland daarentegen heeft het beste team sinds 2004 en misschien wel sinds 2000. Ik snap het daarom wel hoor.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volgens mij is dat niet de discussie hier
![]() We willen nutteloze statistieken!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Leef je uit
http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_World_Cup_records
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
, , .
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
-FRANKRIJK de ploeg is waarbij de meest verschillende "rugnummers" de doelpunten hebben gemaakt op de WK's (20) -ITALIE en ARGENTINIE volgen met 19 verschillende. -ARGENTINIE is overigens het enige land waarbij rugnummer 1 heeft gescoord (Osvaldo Ardiles (gewoon een veldspeler) tijdens WK82) |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gerd Müller hit the target with 20 of his 26 shots for West Germany in the 1970 World Cup.
All 15 penalties given in games at 1994 #worldcup were converted but only 18 of 29 in shoot-outs were scored (a record-low 62%). Pele committed more fouls than any other player (23) at the 1970 World Cup. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
castrolfootball
Johan Cruyff is the World Cup’s most prolific creator, setting up a chance every 22 mins, more frequently than any other player since 1966 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hoe zijn die kansen uit de OP precies berekend dan? Of is dat weer één of ander gaar onderzoekje van een econoom die denkt er verstand van te hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik kan nu natuurlijk gaan googlen en zeggen 'Ah ok ja, Castrol, dan begrijp ik het, de Castrol-index is immers leidend in deze grafieken'. Maar ik kan me ook kwetsbaar opstellen en zeggen:
"Castrol? Whut? Wat is dat Bjoro?" |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ah ok, vandaar dat het nutteloos is natuurlijk want het zegt uiteindelijk helemaal niks.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Frankrijk is niet in topvorm en Duitsland mist Ballack. Zure aderlating. Italie vind ik wel erg weinig. Wellicht dat het winnen van de CL door Inter hierin meespeelde, omdat ze nagenoeg geen Italianen in de basis hadden. Wel vergezocht, maar ja, die percentages komen ergens vandaan.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
De meeste overwinningen van een land op 1 WK staat op naam van Brazilie in 2002. 7 overwinningen en 0 verliespunten met 18 goals voor.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Doet Ajax het toch prima met 9.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ja, gewoon top vijf dus.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
Oh jee
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat zijn de echte nutteloze pareltjes!
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
ongelofelijk zeg. vind die statistiekjes altijd leuk.
ook over andere dingen in het leven trouwens. van die nutteloze maar toch leuke interessante dingetjes. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Statistieken
.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Spanje kreeg op alle WK's 14 penalties en die gingen er allemaal in
.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
Gaat Bafana Bafana dan toch de eerste worden ? |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
8 uit 8 volgens mij
.
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
WK kan ik me niet herinneren dat we ooit een penal gemist hebben. |
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Het gaat dan ook over t WK en ook ik kan me niet herinneren dat we er eentje ooit gemist hebben
.
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kan Henry dat evenaren?
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ja dat was ik inderdaad vergeten, wist wel dat ze er in de eerste ronde eruit gingen maar dat ze zelfs geen doelpunt hadden gemaakt was me ontschoten
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Dan was niet meedoen eigenlijk een stuk minder beschamend
.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
SUI: Kept 4 successive WC clean sheets and are about to equal the all-time record of 5 set by Italy in 1990
__________________ 'Zo gewoon en toch zo bijzonder, Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005 |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Only one World Cup match ever featured two own goals (2002: United States v Portugal 3-2).
__________________ 'Zo gewoon en toch zo bijzonder, Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005 |
|
|
|
|
![]() |
||
Nutteloze WK-statistieken.....heerlijk !
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|