Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 02-06-10, 19:43   #1
Go Your Own Way

Oranje, het geeft mij altijd een haat-liefde gevoel. Enerzijds vind ik het geweldig om onder het genot van een aantal biertjes de wedstrijden te kijken. Anderzijds heb ik veel klote-momenten gekend (bouwjaar 1983). Tegen Italie, Portugal en Brazilie. Engeland was ook geen pretje.

Wedstrijden zoals het vorige EK tegen Frankrijk en Italie waren werelds. Na elke goals vlieg je onbekenden in de armen en spring of ga je op een andere manier los. Totale gekheid en het bier vliegt overal. Heerlijk!

De beruchte kaartenwedstrijd tegen Portugal heb ik als een drama ervaren. Ik was goed dronken tijdens de wedstrijd en heb stiekem een traantje gelaten. Was gelukkig niet in de kroeg maar bij collega's thuis.

Qua beleving ben ik doorgaans thuis veel erger dan in de kroeg. Ik heb als klein meisje het voetbal kijken + beleving van mijn vader meegekregen. M'n vader was een ontzettende vloeker. Mooiste quote was (na verlies of slecht spel) "Ze moesten ze godverdomme allemaal in de bijstand steken. Misschien spelen ze dan wel fatsoenlijk".

Ergste daad was het vernietigen van een barlamp in een kroeg. Ik was (Nederland - Zweden) er heilig van overtuigd dat Van Nistelrooij scoorde, het bleek helaas een buitenspeldoelpunt te zijn.

Mijn vraag aan jullie (voornamelijk clubsupporters?) is, hoe beleven jullie een gemiddelde WK (of EK) wedstrijd van het Nederlands Elftal.
Acathla is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 02-06-10, 20:05   #2
Rusland op ek08 keek ik met een gemixte groep. dat ga ik dus nooit meer doen, dan moet je je inhouden.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 20:12   #3
Go Your Own Way

Dat was inderdaad een kutmoment. Qua beleving dacht iedereen (in mijn buurt dan) dat 'we' de Russen eventjes 'gingen oprollen'. Het bleek toch anders te gaan.

Wat ik persoonlijk wel weer mooi vond was dit: http://www.youtube.com/watch?v=uEv9d2fX6LY
Oud 02-06-10, 20:13   #4
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het "Oranjegevoel" altijd wel tof. Met een groep vrienden mooi bij elkaar zitten en bier drinken en de wedstrijd volgen. Ik vind het altijd wel leuk. Echter heb ik nooit bewust een belangrijke wedstrijd meegemaakt, waardoor je toch anders naar een wedstrijd kijkt en met minder emotie de wedstrijd ziet. Al word er gescoord juich ik wel gewoon hard mee en ga ik wel uit mn dak zoals tegen de Fransen en Italianen.

Als het Nederlands elftal dan verliest van Rusland zoals het EK 2 jaar terug baal ik wel als een stekker en vind ik het jammer dat het over is.

Een Europacup wedstrijd van Ajax vind ik alleen toch weer spannender...
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 20:17   #5
Go Your Own Way

Ik vond het mooi dat ik tijdens '08 zowat graties bier mocht drinken in een Turkenbar. Was daar aan komen waaien met een goede vriend in Oranje en de Turken nodigden ons uit in hun theehuis. Briljant! Wat een stom EK of WK maar kan losmaken!

Ik hoor echter niet bij de Oranje fans met Schreeuwkop en al die onzin en die polonaises, dat niet. Daarvoor ben ik iets te veel een clubsupporter.
Oud 02-06-10, 20:28   #6

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor mij is zo'n toernooi een heel serieus iets, dus zal ik nooit in de kroeg tussen de brulshirts gaan staan, dat werkt voor mij gewoon niet. Het liefst kijk ik dus gewoon met een paar vrienden, dan kan je lekker onderling zenuwpezen en je frustraties uiten als het niet lekker loopt, zonder dat er vreemden bij zijn.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 21:02   #7
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine
Voor mij is zo'n toernooi een heel serieus iets, dus zal ik nooit in de kroeg tussen de brulshirts gaan staan, dat werkt voor mij gewoon niet. Het liefst kijk ik dus gewoon met een paar vrienden, dan kan je lekker onderling zenuwpezen en je frustraties uiten als het niet lekker loopt, zonder dat er vreemden bij zijn.
Nou , het laatste zou ik ook in de kroeg doen , maar ik ben een zelfde type als jij .... Ik vind samen zijn ontzettend leuk , maar als de wedstrijd begint bevind ik me in een andere wereld en ik zit dan ook echt in Zuid Afrika .

Ja, niet gezellig , maar zo ben ik nu eenmaal en ben ook nooit anders geweest .

Ik denk ook ; Als je geduderende die wedstrijd lekker zit te babbelen dan mis je ontzettend veel en voel je die spanning ook niet .

Samen kletsen , lekker gezellig ok , maar als die pot begint .........
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 22:18   #8
Het is voor mij een reden om gewoon naar m'n werk te gaan, i.p.v. even een dagje vrijnemen om die wedstrijden te kijken. Verder vind ik het leuk om voetbal te kijken. Wat dat betreft is het NL elftal wel 1 van m'n favorieten, omdat er heel aantrekkelijk gevoetbald KAN worden. Maar echt een speciaal gevoel heb ik er sinds de opkomst van de generaal, de indiaan en het hele circus eromheen niet meer bij.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 22:22   #9
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kijk er altijd wel naar uit, ik beleef het altijd wel ontspannen. Als Nederland goed speelt ben ik in de zevende hemel, mocht het kut gaan dan gaat het kut en ben ik het redelijk snel vergeten. Dat is prettig na een seizoen clubvoetbal, want bij belangrijke wedstrijden van Heracles ga ik trillend van de spanning naar de wedstrijd en kan ik een tijdje chagrijnig zijn als het goed misgaat.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 23:03   #10

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik moet bekennen dat ik niet echt heel veel binding heb met het Nederlands elftal. Ik ben meer een clubsupporter. Natuurlijk vind ik het jammer als Nederland er uit vliegt, maar ik kijk dan ook met alle plezier de daaropvolgende finalewedstrijden. Heb ook geen haat voor andere landen, en geniet gewoon van het WK als voetbalsupporter

Twijfel heel erg waar het te gaan kijken, ik kijk het liefst alleen voetbal, dan geniet ik meer van de wedstrijd op zich. In de kroeg erger ik me aan mensen die totaal niet voor het voetbal komen, maar vind ik het feest na de tijd wel erg leuk.
Babbatuur is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 23:25   #11

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Qua wedstrijdspanning is het vergelijkbaar met clubvoetbal bij mij.

Indien Nederland wereldkampioen zou worden, ga ik denk ik meer uit mijn dak dan wanneer Volendam kampioen van de 1e divisie zou wordt. Maar dat zal dan eerder komen omdat ik dan waarschijnlijk veel meer mensen heb om het mee te vieren
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-10, 23:41   #12

Hier hetzelfde, ik kijk het liefst thuis met vrienden of familie, op een vrij gespannen en geconcentreerde manier. Ik duik met een EK of WK graag de kroeg in, maar dan wel na afloop als we gewonnen hebben, pas dan is er tijd voor een feestje.
belanov is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 03:26   #13
Ik heb meer met het Nederlands elftal dan met AZ eigenlijk. Een elftal met alleen maar nederlanders vind ik toch een speciaal iets, voel ik me meer mee verbonden dan een willekeurig vreemdelingenlegioen/huurlingenleger zoals de meeste eredivisieclubs.
Oud 03-06-10, 03:26   #14
Ik voel nu al de spanning als ik eraan denk.
Oud 03-06-10, 11:30   #15

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Zelfde hier. Al die mensen die opeens iets van voetbal weten... Ik kan er ook echt heel slecht tegen als een grietje bv vraagt of Bergkamp ook speelt. Tijdens die 90 minuten kan je het mooiste, liefste en leukste meisje van de wereld zijn, je moet gewoon niet tegen me praten tijdens die 90 minuten, en al helemaal niet van die stomme dingen zeggen.
Of dat ze dan, na verlies, gaan zeggen dat het "maar een spelletje is" als je net zo lekker wezenloos voor je uit zit te staren en het EK92, WK94, WK98 en EURO2000 door je hoofd gaan en je je beseft dat er weer eentje bij kan in het "het had dit keer moeten gebeuren"-rijtje.

Conclusie: ik zit thuis met vrienden, of bij vrienden thuis. In normale kleding. [size=x-small]Heel veel te schreeuwen tegen de TV.[/size]
ErikT is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 11:35   #16
Vorig EK zat ik met veel familie en vrienden te kijken. We hebben hier een groot TV scherm dus stonden er zo'n 50 man in de woonkamer te schreeuwen. Dit jaar word dit weer het geval. Het gevloek stijgt wel met zo'n 400% tijdens de wedstrijden.

Mijn vader zegt altijd: "Voor mij is het niet meer dan een spelletje". Verloren we van Rusland scheld hij alles en nog wat uit . Hiddink dit, Hiddink dat! Heb er nu al zin in als ik aan het typen ben.
Bolognesi is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 11:43   #17

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Tijdens WKs of EKs ben ik net zo fanatiek oranjesupporter als dat ik Twentesupporter ben. Ik probeer me dan gewoon zo weinig mogelijk aan te trekken van de carnavals-sfeer die er omheen hangt, ik geniet er ook wel gewoon van dat iedereen dan opeens supporter is en allemaal achter dezelfde ploeg staat, zolang we maar winnen althans.
Ik kijk ook het liefst in een kroeg, of iig ergens waar veel mensen zijn.
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 11:45   #18
De saamhorigheid is groot inderdaad. Het hele land is bezig met 1 ding, Nederland. Alleen wel jammer van die carnaval mentaliteit.
Bolognesi is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 12:31   #19
De Meester
Guest

ik kijk het liefst thuis naar de wedstrijden van het WK samen met wat vrienden of gewoon met mijn Vader.

natuurlijk is kijken in het Cafe leuk en gezellig, maar ik wil altijd de wedstrijden in alle rust bekijken. en ik heb ook vaak hele interessante discussies met mijn vrienden of met mijn Vader over de opstelling, het Systeem, over het wedstrijdverloop, en welke speler uitblinkt en welke niet?

ik heb een gezonde wedstrijdspanning dat is wel Fijn natuurlijk als Nederland eruit vliegt voel ik me klote maar dat is na een dag al weer over.
  Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 12:49   #20

Hoi,

Ik heb zelfs spanning voor de wedstrijden, oranjekoorts, zeg maar.
Hier kijken wij lekker naar de tv, alleen heb nu een heel groot gemis, mijn broer is er niet meer bij, dat zal dus een WK worden met een dubbel gevoel, ik kijk er erg naar uit, maar hem daarbij te moeten missen, ja dat zal wel weer de nodige tranen kosten.
Kijk nu met mijn mannetje, en misschien dat mams ook meekijkt, ze is 83, en heeft altijd een vaste uitspraak, eerst vraagt ze, tegen wie moet Nederland, als je dan zegt tegen Japan, oh dat zullen ze wel verliezen.
Maar ik begin nu al wel nerveus te worden.
Irene is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 12:56   #21
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De Meester
ik kijk het liefst thuis naar de wedstrijden van het WK samen met wat vrienden of gewoon met mijn Vader.

natuurlijk is kijken in het Cafe leuk en gezellig, maar ik wil altijd de wedstrijden in alle rust bekijken. en ik heb ook vaak hele interessante discussies met mijn vrienden of met mijn Vader over de opstelling, het Systeem, over het wedstrijdverloop, en welke speler uitblinkt en welke niet?

ik heb een gezonde wedstrijdspanning dat is wel Fijn natuurlijk als Nederland eruit vliegt voel ik me klote maar dat is na een dag al weer over.
Wat grappig dat je Vader met een hoofdletter schrijft .
Da_Sandman is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 13:51   #22
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Net als Cafe, Fijn en Systeem.
Silenus is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-06-10, 13:52   #23
AFCA

Ja, maar Vader twee keer dus viel dat op .
Oud 03-06-10, 13:52   #24
Niet te sip!

Zal trouwens ook even reageren.

Hoi,

ik denk dat ik tijdens de poulewedstrijden nog redelijk rustig ben, omdat ik ons die wedstrijden toch wel zie winnen. Maar tijdens de knock-out fase ben ik niet te genieten en ook niet aanspreekbaar.
Oud 03-06-10, 13:53   #25
AFCA

Twee jaar terug was dat wel anders. God wat had ik de zenuwen voor Italië en Frankrijk.
Oud 03-06-10, 13:56   #26
Niet te sip!

Absoluut, maar dat waren ook echte toptegenstanders. Tegen Italië zat ik sochtends om 10u al te stressen en tegen Frankrijk was ik zo bezopen als een aap (ten gevolge van het om 11u al op de Bundesplatz van Bern staan).

Die maandagmiddag tegen Denemarken zal het wel gezonde spanning zijn denk ik. Gewoon zittend ipv staand kijken, biertje erbij, 'alles sal reg kom'.
Oud 03-06-10, 13:58   #27
AFCA

Hmm. Ik denk dat ik nog wel wat spanning voel hoor. Tis toch je toernooistart, moeten nog maar zien of alles wel werkt zoals het hoort.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site