Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-06-10, 00:36 Standaard   #151

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb een voorkeur voor Sneijder, maar ik ga niet zeggen dat hij goed speelde vandaag want dat zou onzin zijn. Net zoals het onzin is om te zeggen dat Rafael goed speelde.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-06-10, 00:37 Standaard   #152

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Het verschil tussen beide is dat Van Der Vaart tussen de linies kan spelen, Sneijder kwam niet uit z'n zone en was dus vrij ongevaarlijk. De kansjes die Van Der Vaart krijgt schept hij grotendeels zelf, omdat hij een ander speltype beheerst. Mja, met het gebrek aan diepgang dat Oranje heeft als ze samen spelen zal Van Marwijk Van Der Vaart gaan offeren voor Robben. Helaas maar waar.

Oud 15-06-10, 07:33 Standaard   #153
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Van der Vaart was gewoon goed vandaag.
Vond je?
Ik vond hem echt matig, net als Sneijder.

Laatst gewijzigd door sjimmie; 15-06-10 om 07:41
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-06-10, 10:11 Standaard   #154
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja goed is niet het juiste woord.

"Minder slecht dan menigeen het laat lijken" was beter geweest.

Oud 15-06-10, 10:55 Standaard   #155
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Hoe kan je dat nou zeggen terwijl hij helemaal NIETS goeds heeft gedaan?

De Van der Vaart liefhebbers zijn door aan het slaan hier. Sneijder kan niets goeds doen en Rafael niets verkeerd.
Hij wist een paar keer in kansrijke positie te komen en leed slechts 1x knullig balverlies, verder was het niet overtuigend inderdaad. Sneijder had tot het moment dat van der Vaart gewisseld werd geen enkel moment waarin hij in kansrijke positie kwam, leverde zo goed als alle ballen in, leed dankzij een matige aanname een paar keer gevaarlijk balverlies op het middenveld en schoot weer kansloos van 40 meter op doel.

Op basis hiervan vond ik van der Vaart matig en Sneijder slecht.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 15-06-10, 11:09 Standaard   #156

Dat Sneijder niet in positie heeft kunnen komen voor de goal vond ik niet zo vreemd.
Dat kwam doordat ze elkaars gaten aan het dichtlopen waren.
Heb vd Vaart meerdere keren rechts van Sneijder zien staan.
Het is goed om beweging tussen die gasten te hebben, maar het veld werd zo klein.
Het leek af en toe wel een Fjes elftal, alle gasten op een kluitje achter de bal aan.
Daardoor redelijk makkelijk te verdedingen voor Denemarken.
Dit was het probleem de eerste helft.

Na de rust hield vd Vaart wel meer het veld breed, hierdoor meer ruimte.
En toen Elia erin kwam, ja dat is gewoon een echte links buiten speler.
Tuurlijk kwam dit ook doordat Denemarken nu wel moest komen.
AFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 19-06-10, 18:27 Standaard   #157
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

En weer hebben de grote 3 helemaal niets laten zien op een gelukkig schotje van Sneijder na (Wat gewoon een dikke blunder van de keeper was)
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 19-06-10, 18:29 Standaard   #158
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Van der Vaart moet er gewoon zo snel mogelijk uit, want op links werkt het niet. Of hij moet op de plek van Sneijder spelen, maar ik denk niet dat Van Marwijk Sneijder gaat passeren ten koste van Van der Vaart. In ieder geval wordt het er niet beter op als zij in één team spelen.

Oud 19-06-10, 18:32 Standaard   #159

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
En weer hebben de grote 3 helemaal niets laten zien op een gelukkig schotje van Sneijder na (Wat gewoon een dikke blunder van de keeper was)
Ik denk dat Van Persie de minste blaam treft. Sneijder wederom zeer slecht, Van Der Vaart nog slechter dan tegen Denemarken. Als het zo compact wordt heb je inderdaad niks aan Van Der Vaar op links, maar net zo min aan Sneijder centraal ! Wissel ze eens om. Van Der Vaart is in de kleine ruimte sowieso superieur aan Sneijder.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 19-06-10, 18:45 thumb up   #160
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Ik denk dat Van Persie de minste blaam treft. Sneijder wederom zeer slecht, Van Der Vaart nog slechter dan tegen Denemarken. Als het zo compact wordt heb je inderdaad niks aan Van Der Vaar op links, maar net zo min aan Sneijder centraal ! Wissel ze eens om. Van Der Vaart is in de kleine ruimte sowieso superieur aan Sneijder.
Eens. Daarbij heb ik het gevoel dat Van Persie ook veel beter gaat spelen met Van der Vaart

Oud 19-06-10, 19:04 Standaard   #161
Sjieneesj

SuperHarregarre's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad vreemd dat we amper wat goeds hebben kunnen zien van de grote vier. Pluspunt is wel dat we gewoon op twee winst staan ondanks zeer tegenvallend spel. Hopelijk is het zo slecht omdat ze het echte vuurwerk voor de knock-out fase bewaren. Heb wel het gevoel dat het dit WK wel eens zou kunnen gebeuren. Oerlelijke shirts, matig begin en toch winnen...en dan langzaam beter en beter tot in de finale een geniale opvoering van de grote vier.

Oud 19-06-10, 23:33 Standaard   #162

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben het helemaal met je eens Capitano, Van der Vaart is een speler die veel beter tot zijn recht komt als nummer tien, terwijl Sneijder ook goed uit de voeten kan in een vrije rol op links, vanwaar hij ook gewoon kan zwerven. Je zou zelfs kunnen zeggen dat een vrije rol van links Sneijders natuurlijke positie is, kijk maar naar deze plaatjes:

Nederland - Denemarken: posities Nederland 16e-30e minuut

Nederland - Japan: posities Nederland 16e-30e minuut

Nederland - Japan: posities Nederland 46e-60e minuut

Posities tegen Denemarken over de hele wedstrijd: links Sneijder, rechts Van der Vaart

Posities tegen Japan over de hele wedstrijd: links Sneijder, rechts Van der Vaart

Sneijder staat opgesteld als nummer tien, maar in de praktijk speelt hij constant een heel eind links van het midden. Je ziet zelfs dat als Van der Vaart meer van links gaat spelen, Sneijder die ruimte gebruikt om alleen nog maar verder naar links mee op te schuiven. Je ziet ook dat tegen Denemarken Sneijder eigenlijk vaker het veld breed heeft gehouden dan Van der Vaart, ook al was Van der Vaart degene die van links moest komen. Houdt er rekening mee dat dit fases waren in de wedstrijden waarin Sneijder niet van positie wisselde met Van der Vaart; in sommige fases staat Sneijder op die plaatjes zelfs links van Van der Vaart afgebeeld.

Je kunt daarnaast ook nog zien dat Van der Vaart vaker in de zestien verschijnt dan Sneijder, waardoor het meer zin heeft om voorzetten te geven. Als Van der Vaart een voorzet van links geeft, zijn er normaal gezien maar maximaal twee mensen voor het doel: Van Persie en Kuijt. Dat maakt het redelijk makkelijk voor de tegenstander om te verdedigen. Als Sneijder die voorzet geeft, staan er drie man voor het doel, omdat Van der Vaart wel in de zestien komt. Je ziet ook dat vandaag de gevaarlijke momenten uit voorzetten gebeurden met Van der Vaart in de zestien, ook het doelpunt.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 20-06-10, 03:13 Standaard   #163
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij was het tegen Denemarken echt de tactiek dat Van der Vaart wat meer naar tien trok en dat Sneijder en Van Persie in de ruimte op links moesten duiken. Maar aangezien dat een draak van een wedstrijd werd, leken ze daar nu weer van afgestapt..

Van der Vaart is inderdaad beter in de kleine ruimte, maar Sneijder is daarentegen veel beslissender.. ik denk dat we moeten hopen dat Elia of Robben straks in de basis kunnen starten. Dan heb je diepte en breedte in je spel, en iemand die een actie heeft... dan komt er automatisch veel meer ruimte voor Van Persie, Sneijder.. Aangezien Bert niet zonder Kuyt wil spelen zal VDV op de bank belanden vrees ik.

Oud 20-06-10, 03:46 Standaard   #164
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Volgens mij was het tegen Denemarken echt de tactiek dat Van der Vaart wat meer naar tien trok en dat Sneijder en Van Persie in de ruimte op links moesten duiken. Maar aangezien dat een draak van een wedstrijd werd, leken ze daar nu weer van afgestapt..
Wat een onzin. Dan krijg je meteen dat Sneijder en Van der Vaart in elkaars ruimte gaan lopen: Links van het middenveld. Als je echt de ruimtes klein wil maken en elkaar in de weg wil lopen moet je zoiets doen.

Van der Vaart moet gewoon naar tien toe

Oud 22-06-10, 18:35 Standaard   #165

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Sneijder staat opgesteld als nummer tien, maar in de praktijk speelt hij constant een heel eind links van het midden. Je ziet zelfs dat als Van der Vaart meer van links gaat spelen, Sneijder die ruimte gebruikt om alleen nog maar verder naar links mee op te schuiven. Je ziet ook dat tegen Denemarken Sneijder eigenlijk vaker het veld breed heeft gehouden dan Van der Vaart, ook al was Van der Vaart degene die van links moest komen. Houdt er rekening mee dat dit fases waren in de wedstrijden waarin Sneijder niet van positie wisselde met Van der Vaart; in sommige fases staat Sneijder op die plaatjes zelfs links van Van der Vaart afgebeeld.

Je kunt daarnaast ook nog zien dat Van der Vaart vaker in de zestien verschijnt dan Sneijder, waardoor het meer zin heeft om voorzetten te geven. Als Van der Vaart een voorzet van links geeft, zijn er normaal gezien maar maximaal twee mensen voor het doel: Van Persie en Kuijt. Dat maakt het redelijk makkelijk voor de tegenstander om te verdedigen. Als Sneijder die voorzet geeft, staan er drie man voor het doel, omdat Van der Vaart wel in de zestien komt. Je ziet ook dat vandaag de gevaarlijke momenten uit voorzetten gebeurden met Van der Vaart in de zestien, ook het doelpunt.
Dit is dus ook precies wat Sneijder bij Inter doet, tenzij Inter met 3 spitsen speelt, dan blijft hij meer centraal. Daarom vind ik Sneijder ook meer een aanvallende 8, dan een pure 10 die in de as het spel moet kunnen maken. Zijn doelpunt kwam ook via links, hij kon in de bal komen. En zoals je zelf ook aangeeft, Van Der Vaart heeft die aansluiting wel, omdat er in hem ook wel wat van een 2e spits schuilt.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 25-06-10, 00:38 thumb up   #166

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Van der Vaart verdedigt het hele toernooi al minstens net zo goed mee als hardwerkende Kuijt.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 25-06-10, 03:26 thumb up   #167

Van Der Vaart speelde best dwingend, en Sneijder zocht veel de linker kant, waardoor Van Der Vaart in de as kwam. Dat is goed.
Pass van Sneijder voorafgaande aan de 2-1 was geniaal trouwens, maar dus wel écht Sneijder's spel hé. Dat speelt Nederland doorgaans niet, slechts op de counter.

Oud 25-06-10, 08:49 Standaard   #168
Hoi

Wilde net zeggen, maar El Capitano zegt het al
Wat een praaachtige pass van die Sneijder, ongekend! En idd sterk in de counter en minder in snel combinatiespel.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 25-06-10, 08:59 emo   #169

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat high five doen met de hele bank van robben was echt tenenkrommend om te zien. egotripper. heeft wel vaker van dat soort momentjes. van gaal geeft hem dan een uitbrander.

en dan dat janken voor de camera...

Oud 25-06-10, 09:10 Standaard   #170
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Dat high five doen met de hele bank van robben was echt tenenkrommend om te zien. egotripper. heeft wel vaker van dat soort momentjes. van gaal geeft hem dan een uitbrander.

en dan dat janken voor de camera...
Wat een negatieveling ben je af en toe ook zeg

Oud 25-06-10, 09:11 Standaard   #171

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

kom nou, dat opzichtig langs de bank rennen was echt om de hele wereld op te dringen "ik ben dé man"

Oud 25-06-10, 10:15 Standaard   #172
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
kom nou, dat opzichtig langs de bank rennen was echt om de hele wereld op te dringen "ik ben dé man"
Ja, of hij was gewoon blij. Denk je nou echt dat dat een bewuste act is om de stoere jongen uit te hangen? Wat een onzin.

Oud 25-06-10, 10:42 Standaard   #173
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Gisteren ging 't al beter met VdV en Sneijder, gewoon af en toe uit je eigen positie en wisselen met elkaar. Sneijder op links is gevaarlijker dan VdV en die kan op zijn beurt meer z'n ei kwijt in de as. Daarbij is 't voor de tegenstander moeilijker te verdedigen als die twee wat meer zwerven van links naar 't midden en omgekeerd.

Op deze manier krijg je wat meer dynamiek en wordt er eerder ruimte gecreëerd. Elia was trouwens weer behoorlijk onzichtbaar gisteren, hopelijk heeft hij z'n kruit niet verschoten na de eerste wedstrijd

Oud 12-07-10, 00:31 thumb down   #174
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Een ware fabel.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 00:59 Standaard   #175
IkBenVoetbal

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
Een ware fabel.
Inderdaad. Wat mij betreft waren onze beste spelers precies degenen waarvan je het niet had verwacht. Kuyt, Wiel, Steek, Gio die zich beter staande houdt dan verwacht. En dan Mark natuurlijk, daarvan wisten we het dan wel.

Van de grote vier vond ik alleen Wesley belangrijk. Robben viel wat tegen, Rafael had eigenlijk geen plek in dit elftal en Robin kan in dit systeem gewoon niet in de spits spelen.

Oud 12-07-10, 01:00 arrow   #176

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Aandeel in succes nederland van de grote vier (schaal 0 tot 1):
Sneijder 1
Robben 1/2
Van der Vaart 0
Persie 0

Oud 12-07-10, 01:08 Standaard   #177

Ik vond het vooral verbijsterend om te zien dat Van Marwijk van speelstijl switched richting WK wedstrijden. In de kwalificatie speelde Oranje dominanter en creëerde het veel meer. Van Persie leek voorbestemd tot DE nummer 9 in dat systeem, en er was een klik met Van Der Vaart. Dat liep geweldig. Vervolgens past Van Marwijk zijn systeem compleet aan op Robben en Sneijder, zélfs nadat in de oefenwedstrijden tegen Mexico, Ghana en Hongarije ook gewoon bleek dat Oranje de lijn door kon trekken met hun spel en zo dus het beste voetbal speelde sinds jaren. Dat je dan tijdens het WK opeens toch voor een andere aanpak kiest vind ik vreemd. Begrijp me niet verkeerd, de finale halen is een geweldige prestatie (ik ga nu even niet in op de manier waarop, mogelijk geluk, gunstige loting etc etc.), maar door die keuze van Van Marwijk kon je De Grote 4 al wegstrepen.

Oud 12-07-10, 02:32 Standaard   #178
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Mee eens, dat vond ik een bizarre keuze. Je kunt niet zeggen dat de grote vier persé gefaald heeft omdat die opstelling nooit op het veld heeft gestaan.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site