|
|
#1 |
|
|
Over een paar weken (ik schat zo bij tijdens de WK actie van AH) barst de collectieve oranjekoorts weer los in Nederland.
Hoe erg leeft het WK (nu) bij jullie? Alle clubwedstrijden van Europa (en ik denk de wereld) zijn gespeeld. Over een paar dagen is de eerste oefeninterland. Youtube barst al van de slechte Oranjekrakers. Zijn jullie juist blij met een paar weken zonder echt belangrijke potjes, of juist al druk bezig de straat te versieren? Bij mij is het afgelopen week al beginnen te kriebelen. Ik heb even gekeken of er nog nieuwe Oranje nummers in mijn Holland mix moeten komen. Het speelschema even uit gepluisd, met mogelijke verdere rondes. Gister (CL-finale) wat voetbalvrienden uit genodigd hier te kijken (heb een hekel aan in de kroeg kijken: verlies en toch een feestje bouwen). Straat versieren ofzo doen we hier niet aan, maar ik ga volgende week wel m'n EK/WK tv opzoeken (2e tv zodat het overal goed te zien is). Ik kan met recht zeggen dat het steeds meer begint te leven hier. Nu ben ik nog realist (kwart finale eruit) maar over een paar weken ben ik overtuigt van het wereldkampioensschap. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Voor het EK van 2008 was ik veel enthousiaster dan dit WK.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
leeft hier ook nog niet echt, maar straks al de oefenwedstrijden beginnen, dan zal het wel gaan aanwakkeren. Hopelijk deze keer niet euforisch worden als we vet winnen
.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Het zijn leuke dagen om met vrienden/familie voetbal te kijken, maar echt oranje-koorts heb ik nooit. Vind het leuk als we winnen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het gevoel dat ik bij mijn club heb is toch wel een tikkie anders.
Merk zelf wel dat ik veel objectiever naar het voetbal kijk tijdens zo'n toernooi dan bijvoorbeeld tijdens het seizoen.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
ik weet toch al precies hoe het gaat. 9 punten met mooi voetbal in de poule. robben geblesseerd. iedereen weer euforisch over het voetbal. en we worden wel wereldkampioen.
alles wordt erbij gehaald dat het nu toch echt wel gaat gebeuren. iedereen gaat mee in de hysterie. en dan vliegen we er zoals gewoonlijk weer in de 8ste of kwartfinale uit. op naar het ek 2012. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
In het kader van de Oranje koorts vond ik dit wel een prettig filmpje,
.http://www.youtube.com/watch?v=-Zmx7FdU7z0 |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik begin al te zeuren op de scheids bij die Penal tegen Stam
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
En mooi, die eerste goal van Davids ...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik heb het gevoel dat de hype vier jaar geleden 2,5 week voor het WK vele malen groter was dan nu het geval is. Het moet allemaal nog op stoom komen.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bergkamp
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Komt allemaal nog wel.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
die goal van cocu is ook echt supermooi. hoe hij hem met zoveel precisie in die andere hoek ramt. Dat i fysiek bijna onmogelijk, zn lichaam was helemaal gedraaid.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=CwLsYHzwYCA
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Toen kon de arbitrage er ook al niks van
Die penalty op Stam en die goal van Overmars is ook geen butienspel volgens mij
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Komt hier altijd na de eerste NL-elftal wedstrijd echt opgang. Komt nog wel.
Zijn nu al volksbuurten die al vol hangen met vlaggetjes.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Wat een geweldig filmpje hierboven van het WK1998. Zo mooi, maar ook zo pijnlijk.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Anonymous/Prizzle
|
__________________ - Winnaar Serie A Toto 2011/2012 |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
Ik heb nog geen oranje koorts want ik heb tijdens het WK pittige examens voor de boeg. Dus wil ik dit keer er helaas ook niet teveel aan denken
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Wat waren die blauwe pakjes in '98 ook eigen afzichtelijk
![]() En Mexico pakte toen gewoon nog een puntje tegen ons. Ben benieuwd wat ze morgen kunnen
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Zijn er ook nog beelden van die kwalificatie duels? België 2 keer ingemaakt, Wales ook
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
Als ik m zo apart zie, dan is het niet eens zo gek.
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hmm, ik had een andere, donkerdere, in mijn hoofd
Nico, does niet zo offtopic
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
excuus!
http://www.youtube.com/watch?v=IX_oDkO3z9A |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik ben niet echt van het carnavaleske Oranje-gedoe. Natuurlijk ben ik voor het Nederlands elftal, maar het leeft niet zoals het clubvoetbal bij mij.
Het voorkomen van de gemiddele Oranje-supporter is niet mijn cup of tea, doe mij dan maar de hartstocht van de Engelsen of de passie van de Italianen. Alhoewel gezegd moet worden dat al die ongevaarlijke gekken met een opblaasklomp op hun hoofd louter voor een positieve sfeer zorgen en het nooit tot problemen komt met ze. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Oranje koorts begint een beetje te komen. Ben al wat oranje/voetbal albums aan het [size=x-small]
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Het WK begint toch wel een beetje te kriebelen, zeker omdat ik onszelf kansen toedicht. In ieder geval gaat het nu gebeuren als het de komende 10 jaar moet gebeuren. Dat Carnavaleske hoeft van mij allemaal niet, maar met een kratje bier en maten naar Oranje kijken is altijd leuk
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
Nederlanders denken echt altijd dat het gras bij de buren groener is. |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Alleen mist ook in dit filmpje het vasthouden van Van Hooydonck tegen Brazilië. Dat is echt nergens te vinden blijkbaar.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Begin er nu het reguliere seizoen echt helemaal klaar is steeds meer zin in te krijgen. Ben echt heel benieuwd, het kan alle kanten op wat mij betreft. Voorlopig gaat alles op rolletjes, maar een slechte friendly kan onrust veroorzaken natuurlijk. Mexico is een mooie tegenstander vanavond, ook omdat die een paar dagen terug tegen Engeland best aardig speelden volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Hoeft natuurlijk niets te zeggen. In de voorbereiding op '98 joegen we Nigeria met 5-0 van het veld om vervolgens te openen met een 0-0 tegen België.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=5PX_tGWyt_g&feature=related
Het über WK nummer .
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
deze doet het toch ook altijd wel voor mij!
http://www.youtube.com/watch?v=hBXO9sC3YAA |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Is dan ook een EK nummer
.Net als deze het bij mij dan weer enorm goed doet. http://www.youtube.com/watch?v=wZL-pYLxnLw |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
.Aan de andere kant, wie had in godsnaam die pingel er in geschoten .
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
De supporters van Oranje vind ik nou niet echt een 12e man, ze feesten als Oranje voorstaat, maar gaan er niet massaal achterstaan als het wat minder loopt. |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Nog twee weekjes tot de aftrap. Steeds meer straten en winkels kleuren Oranje. De eerste oefenwedstrijd is gespeeld. Ik begin er met de dag meer zin in te krijgen en vind het eigenlijk jammer dat het nog zo 'lang' duurt. Komende week bekijk ik elk team (tot Honduras en Nieuw Zeeland aan toe) gedetailleerd; wie spelen er, zijn ze in vorm, wat zijn de verwachtingen. Laat het WK maar beginnen!
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Het leeft ietwat minder omdat het WK bijna aan de andere kant van de wereld is, en er maar weinig mensen naar toe gaan.. Zeker in vergelijking tot andere jaren..
Maar wanneer het allemaal gaat beginnen, zal iedereen weer oranje zijn.. Zeker als we de 1e wedstrijd denemarken een pak slaag gaan geven.. Wat zijn die vuvuzela's trouwens voor een irritante dingen!! ..
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik weet het nu waardoor het komt. 2 wedstrijden die tussen de middag gespeeld worden en die ik daardoor niet kan zien.
|
|
|
|
|
![]() |
||
WK / Oranje-koorts
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|