Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-05-10, 14:47   #1
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Toen ik wat selecties bekeek van de grotere voetballanden, viel mij op dat spelers bijna allemaal in eigen land spelen. In de selectie van bijvoorbeeld Spanje zijn Torres (Liverpool) en Fabregas de enige spelers die niet in Spanje spelen, de overige 21 spelers wel.

In Engeland is het nog opvallender; daar speelt iedereen in de eigen Premier League. Beckham zou waarschijnlijk de enige geweest zijn die mee was gegaan als hij niet geblesseerd was. Op zich is dit natuurlijk vrij logisch, omdat de Spaanse en Engelse competities (evenals Italië en Duitsland) behoren tot de beste competities van Europa, dus de goede spelers spelen daar.

Als je kijkt naar waar de Nederlandse internationals spelen, dan valt op dat zij verspreid over de grotere competities spelen.

Verdeling (voorlopige selectie):

Nederland: 13
Engeland: 5.
Italië: 2.
Spanje: 1.
Duitsland: 5.
Schotland: 1

Nu ben ik benieuwd of jullie denken dat dit een nadeel kan zijn? 'De Grote Vier' waarover de laatste tijd over wordt gesproken, spelen allemaal in een andere competities. Robben is de man in Duitsland, Sneijder het mannetje in Italië, Van Persie de beste aanvaller van Arsenal en Van der Vaart doet het behoorlijk in Spanje.

Zou het voor problemen kunnen zorgen dat deze spelers allemaal in competities spelen met een eigen speelstijl? Sneijder speelt in een redelijk verdedigd team, Robben in een aanvallend team dat veel balbezit heeft en domineert, etc.

Wat denken jullie?

Oud 23-05-10, 14:50   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Alle toplanden zonder topcompetitie hebben daar last van en ik denk niet dat dat voor problemen zal zorgen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 14:51   #3
Alleen in de kwalificatie. Voor het WK is er voldoende tijd voor een goede voorbereiding.
The Verve is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 14:55   #4

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Alle toplanden zonder topcompetitie hebben daar last van en ik denk niet dat dat voor problemen zal zorgen.
ik denk dat het een slechte zaak is dat dit wel steeds extremer wordt.

in 1990: 8 'buitenlandse' spelers
1994: 8 spelers
1998: 12 buitenlandse spelers
2006: 9 buitenlandse spelers

het is denk ik noodzakelijk om de nationale competitie toch een beetje te versterken want alleen teren op spelers bij buitenlandse clubs kan niet.

Oud 23-05-10, 17:32   #5
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

In 1990 en 94 kwam je nog niet zo makkelijk in het buitenland natuurlijk. Wat dat betreft valt het me nog mee dat er in 2006 maar 9 waren.

Maar goed, ook in Nederland spelen de beste clubs die internationals leveren niet in hetzelfde systeem, dus het verhaal dat de spelers in het buitenland de Nederlandse speelstijl zouden verliezen, gaat niet helemaal op wat mij betreft. Dat kan in de Eredivisie net zo makkelijk. En bovendien, het systeem van Oranje is inmiddels 4-2-3-1 en dat speelt half Europa tegenwoordig, dus ze oefenen daar ook bij hun club op zich wel in.

Ik denk eigenlijk dat het gezien de kwaliteit van de Eredivisie nu eerder een probleem zou zijn als we veel spelers uit de eigen competitie in de selectie hebben en bijna geen "buitenlanders".
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 18:03   #6

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich
In 1990 en 94 kwam je nog niet zo makkelijk in het buitenland natuurlijk. Wat dat betreft valt het me nog mee dat er in 2006 maar 9 waren.

Maar goed, ook in Nederland spelen de beste clubs die internationals leveren niet in hetzelfde systeem, dus het verhaal dat de spelers in het buitenland de Nederlandse speelstijl zouden verliezen, gaat niet helemaal op wat mij betreft. Dat kan in de Eredivisie net zo makkelijk. En bovendien, het systeem van Oranje is inmiddels 4-2-3-1 en dat speelt half Europa tegenwoordig, dus ze oefenen daar ook bij hun club op zich wel in.

Ik denk eigenlijk dat het gezien de kwaliteit van de Eredivisie nu eerder een probleem zou zijn als we veel spelers uit de eigen competitie in de selectie hebben en bijna geen "buitenlanders".
Dat klopt maar voor de langere termijn zou het beter zijn als de nationale competitie weer wat meer tegenstand biedt. Want een heel team bouwen op 'buitenlanders' gaat niet. Als een paar gasten wegvallen moet je maar afwachten of Schaars en De Zeeuw het aankunnen. Nederland is een te klein land om alleen maar toptalenten op te stellen (die uiteindelijk het buitenland zullen halen).

Oud 23-05-10, 18:05   #7
je zou het ook als een teken van kwaliteit kunnen zien.

hoe zit het bijvoorbeeld met portugal? die hebben er ook wel een stuk of 6 buiten portugal rondlopen.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 18:06   #8
Nummer 10

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker

Dat klopt maar voor de langere termijn zou het beter zijn als de nationale competitie weer wat meer tegenstand biedt. Want een heel team bouwen op 'buitenlanders' gaat niet. Als een paar gasten wegvallen moet je maar afwachten of Schaars en De Zeeuw het aankunnen.
Tja, als je veel spelers in je eigen competitie hebt en er vallen een paar goede spelers weg, dan krijg je ook spelers waar je van moet afwachten of dat lukt. Volgens mij heeft elk land dat, behalve Brazilië. Die hebben 600 voetballers om uit te kiezen, lijkt het wel eens. En die spelen doorgaans ook allemaal in het buitenland.
Oud 23-05-10, 18:26   #9

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich

Tja, als je veel spelers in je eigen competitie hebt en er vallen een paar goede spelers weg, dan krijg je ook spelers waar je van moet afwachten of dat lukt. Volgens mij heeft elk land dat, behalve Brazilië. Die hebben 600 voetballers om uit te kiezen, lijkt het wel eens. En die spelen doorgaans ook allemaal in het buitenland.
Dat klopt, met alleen niet-toptalenten redt je het sowieso niet maar die zijn dan wel betere tegenstand gewend en daardoor zelf beter geworden. Het EK-88 team had ook spelers van Roda JC en dat soort clubs.

Oud 23-05-10, 19:57   #10
Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
je zou het ook als een teken van kwaliteit kunnen zien.

hoe zit het bijvoorbeeld met portugal? die hebben er ook wel een stuk of 6 buiten portugal rondlopen.
Portugal:
Eigen land: 9
Griekenland: 1
Spanje: 7
Engeland: 4
Duitsland: 1
Frankrijk: 1
Rusland: 1

Moet nog wel een iemand afvallen.

Oud 24-05-10, 11:40   #11
Nummer 10

Dat klopt, met alleen niet-toptalenten redt je het sowieso niet maar die zijn dan wel betere tegenstand gewend en daardoor zelf beter geworden. Het EK-88 team had ook spelers van Roda JC en dat soort clubs.
Ja, maar of dat nou inhield dat Roda toen zoveel beter was is de vraag. Toen speelden er sowieso nog maar weinig Nederlanders in het buitenland, waardoor spelers die in de huidige tijd bij Ajax of PSV zouden kunnen spelen toen misschien nog bij Roda hingen, omdat je minder snel een transfer maakte.
Oud 24-05-10, 13:03   #12
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het altijd wel grappig dat als je al die Afrikanen in één team zet, er totaal geen lijn of tactiek meer te ontdekken is.

Misschien dat Lagerbäck of Sven daar wat verandering in kunnen brengen, maar dat ligt er toch ook aan dat ze allemaal met anderen spelen...
Conundrum is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 16:48   #13
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Het EK-88 team had ook spelers van Roda JC en dat soort clubs.
Zelfs van FC Den Bosch

Oud 25-05-10, 03:40   #14

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Voordeel.

Ze spelen vaker op hoog niveau dan spelers uit de eredivisie.
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-10, 09:57   #15

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja, zelfs binnen één competitie worden natuurlijk heel veel verschillende speelstijlen gehanteerd, dus ik denk niet dat dat echt een argument is.
Ik zou me eerder zorgen hebben gemaakt als nagenoeg alle spelers in de Eredivisie zouden spelen.
Ik zie het dus eigenlijk niet als voor- of nadeel.

Het is eigenlijk alleen een bevestiging dat onze competitie gewoon weinig (meer) voorstelt.
Dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-10, 11:12   #16

Oorspronkelijk geplaatst door Dreamer
Tja, zelfs binnen één competitie worden natuurlijk heel veel verschillende speelstijlen gehanteerd, dus ik denk niet dat dat echt een argument is.
Ik zou me eerder zorgen hebben gemaakt als nagenoeg alle spelers in de Eredivisie zouden spelen.
Ik zie het dus eigenlijk niet als voor- of nadeel.

Het is eigenlijk alleen een bevestiging dat onze competitie gewoon weinig (meer) voorstelt.
Eerder een bevestiging dat Nederland zich als 1 van de weinige landen druk maakt over niet-sluitende begrotingen en dergelijke
Keltie is offline   Met citaat reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site