![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Toen ik wat selecties bekeek van de grotere voetballanden, viel mij op dat spelers bijna allemaal in eigen land spelen. In de selectie van bijvoorbeeld Spanje zijn Torres (Liverpool) en Fabregas de enige spelers die niet in Spanje spelen, de overige 21 spelers wel.
In Engeland is het nog opvallender; daar speelt iedereen in de eigen Premier League. Beckham zou waarschijnlijk de enige geweest zijn die mee was gegaan als hij niet geblesseerd was. Op zich is dit natuurlijk vrij logisch, omdat de Spaanse en Engelse competities (evenals Italië en Duitsland) behoren tot de beste competities van Europa, dus de goede spelers spelen daar. Als je kijkt naar waar de Nederlandse internationals spelen, dan valt op dat zij verspreid over de grotere competities spelen. Verdeling (voorlopige selectie): Nederland: 13 Engeland: 5. Italië: 2. Spanje: 1. Duitsland: 5. Schotland: 1 Nu ben ik benieuwd of jullie denken dat dit een nadeel kan zijn? 'De Grote Vier' waarover de laatste tijd over wordt gesproken, spelen allemaal in een andere competities. Robben is de man in Duitsland, Sneijder het mannetje in Italië, Van Persie de beste aanvaller van Arsenal en Van der Vaart doet het behoorlijk in Spanje. Zou het voor problemen kunnen zorgen dat deze spelers allemaal in competities spelen met een eigen speelstijl? Sneijder speelt in een redelijk verdedigd team, Robben in een aanvallend team dat veel balbezit heeft en domineert, etc. Wat denken jullie? __________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Alle toplanden zonder topcompetitie hebben daar last van en ik denk niet dat dat voor problemen zal zorgen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Alleen in de kwalificatie. Voor het WK is er voldoende tijd voor een goede voorbereiding.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
in 1990: 8 'buitenlandse' spelers 1994: 8 spelers 1998: 12 buitenlandse spelers 2006: 9 buitenlandse spelers het is denk ik noodzakelijk om de nationale competitie toch een beetje te versterken want alleen teren op spelers bij buitenlandse clubs kan niet. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
In 1990 en 94 kwam je nog niet zo makkelijk in het buitenland natuurlijk. Wat dat betreft valt het me nog mee dat er in 2006 maar 9 waren.
Maar goed, ook in Nederland spelen de beste clubs die internationals leveren niet in hetzelfde systeem, dus het verhaal dat de spelers in het buitenland de Nederlandse speelstijl zouden verliezen, gaat niet helemaal op wat mij betreft. Dat kan in de Eredivisie net zo makkelijk. En bovendien, het systeem van Oranje is inmiddels 4-2-3-1 en dat speelt half Europa tegenwoordig, dus ze oefenen daar ook bij hun club op zich wel in. Ik denk eigenlijk dat het gezien de kwaliteit van de Eredivisie nu eerder een probleem zou zijn als we veel spelers uit de eigen competitie in de selectie hebben en bijna geen "buitenlanders". |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
je zou het ook als een teken van kwaliteit kunnen zien.
hoe zit het bijvoorbeeld met portugal? die hebben er ook wel een stuk of 6 buiten portugal rondlopen. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
Eigen land: 9 Griekenland: 1 Spanje: 7 Engeland: 4 Duitsland: 1 Frankrijk: 1 Rusland: 1 Moet nog wel een iemand afvallen. |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik vind het altijd wel grappig dat als je al die Afrikanen in één team zet, er totaal geen lijn of tactiek meer te ontdekken is.
Misschien dat Lagerbäck of Sven daar wat verandering in kunnen brengen, maar dat ligt er toch ook aan dat ze allemaal met anderen spelen... |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Voordeel.
Ze spelen vaker op hoog niveau dan spelers uit de eredivisie. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tja, zelfs binnen één competitie worden natuurlijk heel veel verschillende speelstijlen gehanteerd, dus ik denk niet dat dat echt een argument is.
Ik zou me eerder zorgen hebben gemaakt als nagenoeg alle spelers in de Eredivisie zouden spelen. Ik zie het dus eigenlijk niet als voor- of nadeel. Het is eigenlijk alleen een bevestiging dat onze competitie gewoon weinig (meer) voorstelt. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
|
|
|
|
|
|
![]() |
||
Veel 'buitenlandse' spelers in Oranje. Voor of nadeel?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|