Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16-05-10, 15:25   #1
Volgens mij is er voor het eerst sinds 1994 ofzo geen echte stormram mee om wat te forceren in de slotfase en om de wedstrijd om te gooien als de normale tactiek niet werkt.

Voorheen hadden we Pi-air en Vennegoor om wat aan fysieke kracht voorin te winnen en de bal vast te kunnen houden. Je zag vaak dat het onmiddellijk effect had.
Vooral met Van Hooijdonk tegen Brazilie had het absoluut effect. Het is dat we geen penalty kregen, maar de tegenstander had het absoluut moeilijk met de wijziging van speelwijze.

Nu kan dit dus niet meer en als we weer een mindere wedstrijd spelen kan er weinig worden gedaan om deze sleur te doorbreken. Verstandig?
Of zijn er gewoon geen goede stormrammen beschikbaar?
Carthago is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 16-05-10, 15:28 EK bal   #2

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Huntelaar?
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 15:29   #3
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Als Boulahrouz meegaat dan heb je er alsnog een.
Vaduz is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 15:29   #4
Als je er geen hebt, moet je er ook geen meenemen. Dus wat dat betreft wel verstandig.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 15:30   #5
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat een speler met snelheid zoals Lens of Babel ook een stormram kan zijn, die kunnen iets extra's brengen.
bv; Walcott, Arsenal - Barcelona.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-05-10, 15:30 emo   #6
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Huntelaar heeft flink wat goals als invaller gemaakt, dus ik neem aan dat hij de stormram wordt.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 02:12   #7

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan er niet echt mee zitten. Met zo'n stormram erin worden meestal alle pogingen om fatsoenlijk op de bouwen gelijk gestaakt en wordt er overgegaan op een constante stroom lange ballen naar voren. Dat kan werken als je daar erg goed op hebt getraind en als je al een paar andere spelers in het veld hebt staan die goed zijn in de lucht, maar dat is allebei niet het geval bij Nederland. We hebben nou eenmaal geen boomlange centrale verdedigers die we ook nog naar voren kunnen sturen, dus komt het er eigenlijk op neer dat al die lange ballen alleen naar het hoofd van één man toe moeten. De kans dat dat succesvol uitpakt is niet zo heel groot. Ik heb dan liever dat we bijvoorbeeld Mathijsen eruit halen voor Huntelaar, die het veld moet proberen op te rekken, en er misschien nog een extra creatieve man inzetten, bijvoorbeeld Elia voor De Jong, om vanuit die situatie gewoon verder te zoeken naar een gaatje.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 12:32   #8

Engelaar heeft voor mij de voorkeur boven Schaars. Engelaar kan dus altijd nog als stormram ingezet worden.
JeFFa is offline   Met citaat reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site