![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Op één voor mij de halve finale Nederland Brazilë in 74. Die wedstrijd had alles. Ik was 12 maar ken alle details nog.
Op twee West-Duitsland-Italië op het WK 70. Gekozen tot mooiste wedstrijd van de eeuw. Is van voor mijn tijd maar als je die wedstrijd terug ziet krijg je kippenvel. Zo mooi. Drie Maradona met zijn doelpunt tegen Engeland op het WK - 86. Ik zat te kijken en dacht echt dit is niet mogelijk. Op vier De eerste minuut van de WK finale 74. Ik was twaalf maar schreeuwde het uit na de Nees. Op vijf de goal van Kluivert in 98 tegen Brazilië. Ik dacht echt toen we gaan het redden. Ik had een kaartje voor de finale mocht Nederland het halen. Dat speelt mee.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Als het gaat om legendarische Oranje-momenten op het WK ben ik helaas wat te jong, '98 is het eerste toernooi dat ik me kan herinneren. Daarvan moet ik inderdaad dat geweldige doelpunt van Kluivert tegen Brazilië noemen, dat was echt een geweldige goal. Niet alleen het moment, maar ook de schoonheid: er zijn niet veel mensen die zo mooi in de lucht kunnen zweven als Patrick Kluivert dat kon.
Over andere landen gesproken, heb ik in 2006 genoten van Kroatië - Australië, met de drie gele kaarten voor Simunic, en van Argentinië - Mexico: twee echte spectaculaire potten die je alleen op het WK ziet. In 2002 vond ik Zuid-Korea - Italië echt geniaal, ook al speelde de scheids daar wel een dubieuze rol. Al met al moet ik toch nog wat meer WK's zien denk ik, want mijn rijtje stelt nog niet zo veel voor.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
- De comeback van Duitsland in de finale in '66
- De 90 minuten durende reclame voor het voetbal van Italië en West-Duitsland in '70 - De goal van Nederland zonder dat een Duitser de bal had geraakt in '74 - De pegels van Haan in '78. - De mooiste vreugdeuitbarsting ooit, van Tardelli in '82 - De wedstrijd die Maradona tegen Engeland speelde in '86 - De spuug die in het rondvloog in '90 - De 'muur' bij de goal van Branco in '94 - De goal van Bergkamp in '98 - De arbitrage in '02 - De kopstoot van Zidane '06 Niet de beste momenten misschien, maar wel de momenten die mij als eerste te binnen schieten bij deze WK's. Heb alleen de WK's genomen waarvan ik meer heb gezien dan alleen de goals uit de finale. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Het spel van Willem van Hanegem in 74. Al moet ik eerlijk zijn dat ik die wedstrijden niet live, maar pas achteraf heb gezien, kom namelijk uit '83. Vooral een aanval over ik geloof 4 schijven, waarbij hij volgens mij beginpunt en eindstation was, was prachtig. De bal raakte de grond niet namelijk.
De comeback van Zidane in 2006. Stond toch weer verschrikkelijk te schitteren, ondanks dat hij al afgeschreven was. Voor meer zou ik wat dieper moeten nadenken. Kroatië in ik geloof 94 springt nog zo in mijn gedachten. Geweldig elftal met o.a. Boban en Suker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Stiftje van Zidane in de wk-finale. Zouden er maar weinig durven.
http://www.youtube.com/watch?v=p1cbxpGGsdc is mij meer blijven hangen dan die kopstoot. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Toch de goal van Bergkamp.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
De goal van Taument tegen Saudi Arabie in '94. Mijn eerste Oranje-moment eigenlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
de prestatie van een niet-fitte ronaldo tegen nederland
http://www.youtube.com/watch?v=_KPl0...eature=related niet te zien zijn de vele overtredingen op ronaldo in die wedstrijd. nederland kon hem alleen afstoppen met overtredingen |
|
|
|
|
![]() |
||
De beste dingen van een WK ooit, zonder de goal van Bergkamp
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|