![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Het is vandaag nog 50 dagen tot de magische datum van 11 juni. 11 juni is de datum waarop ). Aan de hand van een veertigtal vragen die hieronder te vinden zijn, zullen we gaan kijken wie het beste in de strakke groene broek van Nostradamus past. Jullie hebben tot 11 juni 2010 om 15.00 uur de tijd om de antwoorden te verzinnen op de vragen. Even voor de duidelijkheid: TE LAAT = TE LAAT!. Daarnaast is de vragenlijst maar 1 keer in te vullen via deze link. Bedenk dus goed voordat je je antwoorden instuurt. Zodra je je antwoorden hebt ingestuurd, krijg je automatisch je antwoorden op het e-mailadres waarmee je je op het VBL Forum hebt aangemeld. Als je wilt, kun je vervolgens je antwoorden in dit topic plaatsen, anders zal ik dat later doen. Wijzigingen die worden doorgegeven in dit topic worden NIET meegenomen. Nog een laatste opmerking: 40 vragen, veel deelnemers (hopelijk). De kans is dus groot dat er meerdere deelnemers op hetzelfde aantal punten uitkomen, daarom is er de benaderingsvraag. Mochten er meerdere mensen qua puntenaantal op de eerste plaats komen te staan, zal aan de hand van deze vraag de grote Nostradamus-winnaar worden bepaald. De vragenlijst: 1. In welke ronde strandt het Nederlands Elftal? Finale 2. Hoeveel goals maken alle spelers met rugnummer "8" samen? 7 3. Scoren alle landen op dit WK? Nee 4. Op welke plek van de FIFA-ranglijst (31-03-2010) staat de laagst genoteerde halvefinalist? 18e plek 5. Hoeveel penalty shootouts vinden er plaats? 2 6. Hoeveel spelers uit de Eredivisie pakken speelminuten op het WK? 28 7. Wie wordt er Wereldkampioen? Spanje 8. Welk land maakt de meeste doelpunten? Duitsland 9. Hoeveel spelers gebruikt Bert van Marwijk tijdens het WK? 19 10. Welk land haalt meer punten in de poule: Noord-Korea of Zuid-Korea? Zuid-Korea 11. Hoeveel Europese landen halen de kwartfinales? 3 landen 12. Hoeveel doelpunten maakt Suárez? 3 doelpunten 13. Welk land wordt tweede in poule G? Portugal 14. Wie scoort er meer: Cristiano Ronaldo, Messi of Rooney? Cristiano Ronaldo 15. Welk Afrikaans land komt het verst? Ghana 16. Hoeveel punten haalt Zuid-Afrika in poule A? 4 punten 17. Welke scheidsrechter geeft de meeste rode kaarten? Nishimura, Baldassi, Rodríguez en Ruiz 18. Hoeveel landen winnen zonder puntverlies hun poule? 2 landen 19. Spelen Argentinië en Brazilië tegen elkaar op dit WK? Nee 20. Welke speler van USA krijgt de derde gele kaart? Robbie Findley 21. In welke minuut wordt de snelste goal van het toernooi gemaakt? in de 3e minuut 22. Welke poulewedstrijd is het meest doelpuntrijk? Portugal - Noord-Korea 23. Wat is de ruststand bij Griekenland - Nigeria? 1-1 24. In welk stadion wordt het vaakst gescoord op 15 juni? Johannesburg Ellis Park Stadium 25. Welke speler verschijnt dit toernooi het eerste op het scorebord? Siphiwe Tshabalala 26. Wordt er een bondscoach naar de tribune gestuurd? Nee 27. Hoeveel doelpunten maakt het Nederlands Elftal op het WK? 12 doelpunten 28. Wordt er een land dat al ooit eerder wereldkampioen was, wereldkampioen? Nee 29. Hoe vaak staat de speler met rugnummer "4" niet in de basis tijdens dit WK? 49x 30. Welk rugnummer begint het vaakst als aanvoerder aan de wedstrijd? 4 (16x) 31. Hoeveel doelpunten worden er in de vier kwartfinales gemaakt? 10 doelpunten 32. Hoeveel gele kaarten worden er in totaal uitgedeeld? 261 gele kaarten 33. Wordt er rood gegeven in de wedstrijd om de derde/vierde plaats? Nee 34. Hoeveel wedstrijden worden er dubbel gespeeld (poulefase & knockoutfase)? Nee 35. Wint een poulewinnaar ook het toernooi? Ja 36. Hoeveel verschillende Spanjaarden weten het net te vinden? 3 Spanjaarden 37. Hoeveel doelpunten vallen er tijdens de tweede helft van de wedstrijd Portugal - Brazilië? 0 goals 38. Hoeveel wissels worden er gebruikt in de wedstrijden van poule C? 33 wissels 39. In welke poule worden de minste doelpunten gemaakt? Poule H 40. Hoeveel spelers die in Milaan onder contract staan staan in de basis tijdens de wedstrijd Italië - Nieuw Zeeland? 1 Benaderingsvraag Hoeveel posts heeft het WK-subforum op 11-7-2010 om 21:15? 25.327 posts De vragenlijst alleen via dit topic invullen zorgt niet voor deelname. Rest mij alleen nog jullie veel plezier ende succes te wensen bij het invullen van deze editie van het Nostradamus-topic!!! ![]() In samenwerking met B-Motion sport en special interest entertainment, uitgeverij Nieuw Amsterdam en online voetbalwinkel BZOOX hebben wij een aantal mooie prijzen voor jullie kunnen realiseren. De prijsverdeling: #1 - Boek “buiten beeld” van Bert Maalderink Bert Maalderink (1963) werkt al 25 jaar als verslaggever bij de televisie. Hij zat in de redactie van programma’s als Jongbloed & Joosten, Linda de Mols Kollegen, Kollegen, Kassa, De verleiding, Zappelin. Sinds 1993 werkt hij bij Studio Sport (voetbal en schaatsen), sinds 2002 vast op het Nederlands elftal. In regionaal dagblad De Stentor heeft hij al enige jaren een sportcolumn onder de titel 'Buiten beeld' ![]() Bert Maalderink | Nieuw Amsterdam Deze prijs is mede mogelijk gemaakt door uitgeverij Nieuw Amsterdam Klik hier voor de website van Nieuw Amsterdam #2 – Adidas Jabulani Replica 2010 Glider zwart/Purey #3 - Adidas Jabulani Replica 2010 Glider zwart/Purey #4 - Adidas Jabulani Replica 2010 Glider zwart/Purey #5 - Adidas Jabulani Replica 2010 Glider zwart/Purey #6 - Adidas Jabulani Replica 2010 Glider zwart/Purey adidas Jabulani Replica 2010 Glider Zwart/PUREYE E42020 - adidas voetballen Deze prijs is mede mogelijk gemaakt door BZOOX voetbalschoenen Klik hier voor de website van BZOOX voetbalschoenen #7 – Amando A Maradona (DVD) Wat is de overeenkomst tussen een voetballende jongen in de sloppenwijk van Fiorito en de eigenaar van een restaurant in Napels? En wat is de overeenkomst tussen 500 mensen die kerstmis vieren op 30 oktober en 25 voetbalfans die trots hun tatoeages laten zien? Ze houden allemaal van Diego Armando Maradona! ‘Amando a Maradona’ van Javier Vazquez laat Diego zelf aan het woord over zijn leven en passie voor het voetbal en brengt ons bij de ongekende adoratie en fascinatie van zijn ‘volgelingen’. De film die in o.a. Napels, Barcelona, Cuba, Buenos Aires en Rio de Janeiro is opgenomen geeft een bijzonder beeld van de man die al vele hoogte- en dieptepunten in zijn leven kende en die met trots tatoeages van Fidel Castro, Che Guevara en zijn dochters draagt. #8 – Het voetbal cabaret van Studio Spaan (2DVD) Deze unieke DVD staat bol van hilarisch voetbalcabaret van Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten in de stijl van Kopspijkers. De cabaretiers persifleren onder leiding van Henk Spaan vele bekenden uit de Nederlandse sportwereld, waaronder Willem van Hanegem, Ruud Gullit, Ronald Koeman, oud PSV voorzitter van Raay en Jan Mulder. Met verder nog: Coken met Maradona, Rinus en Tinus, Het WK van Boudewijn Büch en De Penalty Kliniek. #9 – Leer freestyle football (DVD) Deze DVD is een must voor elke jonge voetballer! De absolute wereldtopper Billy Wingrove leert je de meest fantastische moves & tricks en geeft aan wanneer je ze in het veld kunt gebruiken. Verbaas je vrienden met het beste freestyle football! Moves leren Billy laat zien hoe je je een aantal top freestyle moves, zoals bijvoorbeeld 'Neck Catch', eigen kunt maken. Leer Freestyle Football bevat gedetailleerde demonstraties en uitleg van de basis moves tot de winnende combinaties. Movies kijken Bekijk enkele van Billy's meest bijzondere moves en ervaar hoe hij een van 's werelds beste freestylers is geworden die zich de eerste officiële professionele freestyler van de Premier League mag noemen! Bevat ook interviews en advies over hoe je je techniek kunt perfectioneren om een echte topper te worden. Moves gebruiken Billy laat zien hoe je moves kunt gebruiken op het veld om een tegenstander uit te schakelen en wat je er op straat allemaal mee kunt. #10 – Voetbalblooper Ultimate Collection (3DVD) Deze 3DVD voetbalblooper collectie bevat de meest pijnlijke bloopers uit het internationale voetbal en werkt gegarandeerd op je lachspieren! Spitsen missen kansloos voor open doel, keepers blunderen opzichtig, verzorgers gaan hard onderuit, scheidsrechters zijn letterlijk de weg kwijt en de streakers hebben erg weinig om het lijf. ![]() Deze prijs is mede mogelijk gemaakt door B-Motion Sport & Special interest entertainment Klik hier voor de website van B-Motion Sport & Special interest entertainment Wij willen alle partijen hartelijk danken en wensen jullie veel succes bij het invullen! Namens de gehele crew Laatst gewijzigd door dndiek; 12-07-10 om 19:49 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ingevuld
.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Om hem goed in te vullen had ik misschien beter even kunnen wachten. Maargoed heb hem toch nu maar meteen ingevuld. Hopelijk heb ik er wat mazzel mee.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hier ga ik wel aan meedoen denk ik!
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Zodra de selecties bekend zijn, even invullen.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
probeer de tvp's te beperken!
Neem anders een abonnement op dit topic .
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
nep-fries
|
ik heb 'm al ingevuld. ik ga toch niet de selecties doorkijken voor zoiets en ga er ook zeker niet over nadenken... Dus ik zie wel..!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
1. In welke ronde strandt het Nederlands Elftal?
We worden kampioen wat vul ik in?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Welk Afrikaans land komt het verst.
Stel ze stranden allemaal in ronde 1, kijk je dan naar welk land daarin de meeste punten behaalde of krijgt iedereen gewoon geen punten, dndiek? |
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Binnenkort even invullen
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik heb het verstuurd....
36. Hoeveel verschillende Spanjaarden weten het net te vinden? tellen eigen doelpunten daar ook mee ? |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
![]() trouwens ik denk dat alle 23 spelers van Spanje het net weten te vinden als je het ze vraagt ![]() En las Golas denk ik dat ze antwoorden
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Leuk
![]() Als er wat meer bekend is over selecties ed maar effe invullen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Goed topic!
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Klein subtiel kickje
.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ohja ik had hem al ingezonden terwijl ik nog een vraag had.
Nouja voor de anderen dan maar ![]() "6. Hoeveel spelers uit de Eredivisie pakken speelminuten op het WK? " Gaat het dan over Eredivisiespelers uit 2009-10, over spelers die tijdens het WK onder contract staan bij een Eredivisieclub, of spelers die OOIT bij een Eredivisieclub gespeeld hebben? |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Eredivisiespelers 2009-2010
.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik wacht nog steeds even met invullen.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk al ?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
stuk of 10....
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
edit dubbel.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik heb op dit moment de voorspellingen binnen van:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Even voor de zekerheid:
hebben er mensen gisteren of vandaag nog geprobeerd om de vragenlijst in te vullen en sta je niet op het lijstje wil je me dan even een PM sturen! |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nou, de laatste selecties worden de komende uren bekendgemaakt, dus vanaf morgen verwacht ik wel wat meer deelnemers....
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Denk dat ik ook meedoe
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik heb hem verstuurd
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Heb hem ook maar even ingevuld maar verwacht geen topscore
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Guest
|
ik vond het best Pittige Vragen hoor ben benieuwd hoeveel ik er goed heb?
als ik maar niet laatste wordt van het deelnemersveld!!
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Haha, leuk idee.
Binnenkort ook eens even naar kijken en invullen natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ingevuld, kom maar op met die eerste prijs...
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ja maar als echt Nostradamus weet ie dat wel natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Done
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hoeveel mensen hebben hem tot nu toe ingevuld?
__________________ FM: Haverfordwest-Nadarzyk-Farense |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
!!!
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik heb nog nooit zoveel baggervragen achter elkaar gezien zeg. Heeft me echt 3 uur gekost om er ook maar IETS zinnigs op te antwoorden
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Overigens ga ik alvast verklappen dat we al een aantal leuke prijsjes hebben verzameld voor de mensen die als echte nostradamus door het leven gaan.
Dus vul hem snel in, want er zijn prijzen mee te winnen!!
|
|
|
|
|
![]() |
||
Het grote WK 2010-Nostradamus topic. Nu met prijzen!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|