![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
een land op het WK en je moet 23 man selecteren.
Ik begin met Argentinie. Maradona heeft zo'n 100 man geprobeerd de laatste tijd, die kan wel wat hulp gebruiken lijkt me. 1 Romero (AZ) 2 Ustari (Getafe) 3 Carrizo (Zaragoza) 4 Samuel (Internazionale) 5 Zanetti (Internazionale) 6 Heinze (Olympique Marseille) 7 Zabaleta (Manchester City) 8 Insua (Liverpool) 9 Mascherano (Liverpool) 10 Coloccini (Newcastle United) 11 Gutierrez (Newcastle United) 12 Otamendi (Velez Sarsfield) 13 Cambiasso (Internazionale) 14 Veron (Estudiantes) 15 Lucho (Olympique Marseille) 16 Riquelme (Boca Juniors) 17 Higuain (Real Madrid) 18 Zarate (Lazio) 19 Crespo (Genoa) 20 Tevez (Manchester City) 21 Aguero (Atletico Madrid) 22 Lisandro (Lyon) 23 Messi (Barcelona) Wie zou jij selecteren bij welk land? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hoi
|
Leuk topic!
Morgen ook maar even maken |
|
|
|
|
|
#3 |
|
1 Iker Casillas (GK/Real Madrid)
2 Raúl Albiol (CB/Real Madrid) 3 Gerard Piqué (CB/Barcelona) 4 David Navarro (CB/Valencia) 5 Carles Puyol (CB/Barcelona) 6 Andrés Iniesta (AMF/Barcelona) 7 David Villa (ST/Valencia) 8 Xavi Hernández (CMF/Barcelona) 9 Fernando Torres (ST/Liverpool) 10 Cesc FÃ*bregas (CMF/Arsenal) 11 Joan Capdevila (LB/Villarreal) 12 Fernando Navarro (LB/Sevilla) 13 Diego López (GK/Villarreal) 14 Xabi Alonso (CMF/Real Madrid) 15 Sergio Ramos (RB/Real Madrid) 16 Juan Manuel Mata (LMF/Valencia) 17 Jesús Navas (RMF/Sevilla) 18 Ãlvaro Arbeloa (RB/Real Madrid) 19 Marcos Senna (CMF/Villarreal) 20 Ãlvaro Negredo (ST/Sevilla) 21 David Silva (AMF/Valencia) 22 Santi Cazorla (WMF/Villarreal) 23 Pepe Reina (GK/Liverpool) 5 Real Madrid 4 Barcelona 4 Valencia 4 Villarreal 3 Sevilla 2 Liverpool 1 Arsenal edit: ook maar even de opstellingen ![]() --------------------Casillas--------------------- S Ramos------R Albiol-------Piqué------Capdevila --------------Alonso--------Xavi--------------- ------Iniesta--------D Silva--------Mata------- --------------------Villa----------------------- Schaduwelf: ---------------------Reina-------------------- Arbeloa-----D Navarro-----Puyol------F Navarro --------------------Senna-------------------- ------Cazorla------FÃ*bregas------J Navas----- -----------------Torres--Negredo------------- Wat een kutbaan is dat zeg, bondscoach van Spanje. Zelfs het reserveteam kan kampioen worden
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Engeland:
1. David James (Portsmouth) 2. Glen Johnson (Liverpool) 3. Ashley Cole (Chelsea) 4. Gareth Barry (Manchester City) 5. Rio Ferdinand (Manchester United) 6. John Terry (Chelsea) 7. Aaron Lennon (Tottenham Hotspur) 8. Frank Lampard (Chelsea) 9. Wayne Rooney (Manchester United) 10. Joe Cole (Chelsea) 11. Steven Gerrard (Liverpool) 12. Wes Brown (Manchester United) 13. Rob Green (West Ham United) 14. Wayne Bridge (Manchester City) 15. Matthew Upson (West Ham United) 16. Phil Jagielka (Everton) 17. David Beckham (AC Milan) 18. Michael Carrick (Manchester United) 19. Carlton Cole (West Ham United) 20. Michael Owen (Manchester United) 21. Peter Crouch (Tottenham Hotspur) 22. Shaun Wright-Phillips (Manchester City) 23. Ben Foster (Manchester United) Capello gaat ongetwijfeld andere keuzes maken (Heskey mee, Lescott). Heb nog zitten te twijfelen om Young mee te nemen, maar ben toch voor Shaun Wright-Phillips gegaan, die zijn vorm te pakken begint te krijgen. Agbonlahor zou ik nu thuis laten, maar hij kan Crouch er nog uitspelen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik denk dat Gerrard wel nummer 4 krijgt
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Hoi
|
Of komt hij voor Kroatië uit
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Frankrijk!!
1 Hugo Lloris (Lyon) 2 Gaël Clichy (Arsenal) 3 Patrice Evra (Man Utd) 4 Mathieu Flamini (AC Milan) 5 Philippe Mexès (AS Roma) 6 William Gallas (Arsenal) 7 Franck Ribéry (Bayern) 8 Samir Nasri (Arsenal) 9 Karim Benzema (Real Madrid) 10 Yoann Gourcuff (Bordeaux) 11 Nicolas Anelka (Chelsea) 12 Thierry Henry (Arsenal) 13 Jeremy Toulalan (Lyon) 14 Florent Malouda (Chelsea) 15 Sebastien Squillaci (Sevilla) 16 Steve Mandanda (Marseille) 17 Mathieu Bodmer (Lyon) 18 Alou Diarra (Bordeaux) 19 Loïc Remy (Nice) 20 Rod Fanni (Rennes) 21 André-Pierre Gignac (Toulouse) 22 Eric Abidal (Barcelona) 23 Cédric Carrasso (Bordeaux) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Nederland!!
1 Edwin van der Sar (Man Utd) 2 Tim Krul (NUFC) 3 Maarten Stekelenburg (AFC Ajax) 4 Gregory van der Wiel (AFC Ajax) 5 Joris Mathijsen (HSV) 6 Andre Ooijer (PSV) 7 Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord) 8 Elzou Braafheid (Bayern Munchen) 9 Khalid Boulahrouz (Vfb Stuttgart) * 10 Orlando Engelaar (PSV) 11 Mark van Bommel (Bayern Munchen) 12 Nigel de Jong (Manchester City) 13 Demy de Zeeuw (AFC Ajax) 14 Rafael van der Vaart (Real Madrid) 15 Ibrahim Afellay (PSV) 16 Eljero Elia (HSV) 17 Arjen Robben (Bayern Munchen) 18 Dirk Kuyt (Liverpool) 19 Klaas Jan Huntelaar (AC Milan)* 20 Robin van Persie (Arsenal) 21 Ruud van Nistelrooy (Real Madid) * 22 Wesley Sneijder (Internazionale) * 23 Otman Bakkal (PSV) * Over de personen met een sterretje achter hun naam ben ik nog niet helemaal zeker Ik zou Tim Krul meenemen omdat deze in mijn ogen (heb hem 3 wedstrijden zien keepen) al verder is dan Velthuizen en Vorm. Binnen 2 jaar heeft hij Stekelenburg afgelost. Verder ben ik ervan uitgegaan dat vdSar meegaat. Ik denk gewoon dat hij graag meewilt en hij is 2 klassen beter dan Stekelenburg. Verder heb ik Khalid Boulahrouz meegenomen omdat ik hem geweldig vond spelen tijden s het afgelopen ek en ik vond hem als rechtsback erg overtuigend. Beter dan Heitinga en Van der Wiel die nog te vaak blunderen. Klaas Jan Huntelaar en Van Nistelrooy vind ik ook nog twijfelachtig: KJH doet mij de laatste tijd allerminst overtuigen en ik vraag me af of Van Nistelrooy niet te blessuregevoelig is en of hij nog wel zo scherp is. Probleem is alleen dat er geen alternatieven zijn. Verder Wesley Sneijder: ik vind vdv vel meer een teamspeler en als sneijder op de bank wordt gezet is het een rotte appel binnen de selectie. Bovendien voetbalt hij alleen voor eigen succes. Verder twijfel ik nog over Bakkal. Ik vind hem op dit moment erg sterk spelen, scoort gemakkelijk en heeft een goed overzicht. Afvallers: Seedorf: past niet binnen het team naar mijn mening Schaars: voetbalt twee klassen minder dan vorig seizoen Babel: te voorspelbaar |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Carthago, Elzou Braafheid is van Zwaluwen '30.... Jij bedoelt Edson denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Zuid Korea
1. Kim 2. Lee 3. Kim 4. Kim 5. Lee 6. Lee 7. Kim 8. Kim 9. Kim 10. Kim 11. Lee 12. Kim 13. Kim 14. Lee 15. Park 16. Lee 17. Lee 18. Kim 19. Lee 20. Lee 21. Kim 22. Kim 23. Lee |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
![]() Noord Korea: -Zie Zuid-Korea- __________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Om te beginnen met Nederland, op dit moment zou ik de volgende spelers meenemen (er van uitgaande dat van Persie fit is). Maar over een half jaar kan natuurlijk alles anders zijn met blessures/vorm/speel minuten ed.
1 Maarten Stekelenburg (Ajax) 2 Gregory van der Wiel (Ajax) 3 Johnny Heitinga (Everton) 4 Joris Mathijsen (HSV) 5 Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord) 6 Mark van Bommel (Bayern Munchen) 7 Nigel de Jong (Manchester City) 8 Dirk Kuyt (Liverpool) 9 Robin van Persie (Arsenal) 10 Wesley Sneijder (Internazionale) 11 Arjen Robben (Bayern Munchen) 12 Michel Vorm (FC Utrecht) 13 Edson Braafheid (Bayern Munchen) 14 Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart) 15 Ron Vlaar (Feyenoord) 16 Ronnie Stam (FC Twente) 17 Demy de Zeeuw (Ajax) 18 Rafael van der Vaart (Real Madrid) 19 Ryan Babel (Liverpool) 20 Ibrahim Afellay (PSV) 21 Klaas Jan Huntelaar (AC Milan) 22 Tim Krul (Newcastle) 23 Eljero Elia (HSV) |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
edit: in 2008 waren er ook maar vier 'aanvallers' waarvan je Sergio GarcÃ*a nu niet echt een scorende spits kon noemen, eerder een vleugelaanvaller. Die rol kan Jesús Navas ook aannemen, dus in dat opzicht is er niets veranderd. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Met die opstelling die jij als 'basis' postte, staat er in principe ook maar 1 spits in.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Deutschland
1 René Adler (Bayer Leverkusen) 2 Clemens Fritz (Werder Bremen) 3 Heiko Westermann (Schalke 04) 4 Tim Borowski (Werder Bremen) 5 Christoph Metzelder (Real Madrid) 6 Per Mertesacker (Werder Bremen) 7 Bastian Schweinsteiger (Bayern München) 8 Piotr Trochowski (Hamburger SV) 9 Mario Gomez (Bayern München) 10 Mesut Özil (Werder BRemen) 11 Miroslav Klose (Bayern München) 12 Arne Friedrich (Hertha BSC) 13 Michael Ballack (Chelsea) 14 Thomas Hitzlsperger (VfB Stuttgart) 15 Stefan Kießling (Bayer Leverkusen) 16 Simon Rolfes (Bayer Leverkusen) 17 Marcel Schäfer (VfL Wolfsburg) 18 Tim Wiese (Werder Bremen) 19 Marko Marin (Werder Bremen) 20 Kevin Kuranyi (Schalke 04) 21 Philipp Lahm (Bayern München) 22 Torsten Frings (Werder Bremen) 23 Manuel Neuer (Schalke 04) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik ben bondscoach van Nederland en laat me niet de les voorschrijven door spelers die zeggen niet meer geselecteerd te willen worden. Ik bepaal en kies de volgende selectie:
1. Edwin van der Sar 2. Gregory van der Wiel 3. Khalid Boulahrouz 4. Joris Mathijsen 5. Giovanni van Bronckhorst 6. Mark van Bommel 7. Dirk Kuyt 8. Clarence Seedorf 9. Robin van Persie 10.Wesley Sneijder 11.Arjen Robben 12.Ruud van Nistelrooij 13.John Heitinga 14.Nigel de Jong 15.Rafael van der Vaart 16.Eljero Elia 17.Ron Vlaar 18.Maarten Stekelenburg 19.Urby Emanuelson 20.Demy de Zeeuw 21.Ibrahim Afellay 22.Klaas-Jan Huntelaar 23.Piet Velthuizen Het grootste twijfelgeval is Emanuelson. Ik twijfel tussen hem en Braafheid. Braafheid is een betere linksback, maar hij overtuigt nog niet bij Bayern. Emanuelson kan als het moet ook linksback spelen (daar kijk je dan wel met angst en beven naar, maar er zijn helaas niet veel alternatieven), maar is daarnaast ook nog op andere posities inzetbaar. Voorlopig krijgt hij daarom het voordeel van de twijfel, maar als Braafheid een basisplaats bij Bayern weet af te dwingen dan gaat hij mee. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Hoi
|
![]() En zou ik nog Vorm i.p.v. Velthuizen meenemen. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Vorm i.p.v. Veldhuizen zou kunnen. Omdat het niet zo heel veel uitmaakt wie er als derde keeper meegaat kies ik voor de veel jongere Veldhuizen, kan hij mooi ervaring opdoen. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Op Giovanni van Bronckhorst rekenen
![]() In 2004 liep die al te kloten op linksback. Die gast is ook gewoon geen linksback, snap ook niet dat als er JAAAAAAAAAAAAAAAAAREN geen linksbacks zijn voor het NL elftal waarom iedere bondscoach er altijd één opstelt. Ga dan lekker 3-4-3 spelen ofzo. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
3 spitsen gewoon
Elia - Ruud/Klaas-Jan - Van Persie En dan wel graag Van der Vaart erachter. Engelaar - De Jong - Van Bommel Mathijssen - Douglas - Ooijer Kan denk ik alleen als je Douglas meeneemt, anders is de verdediging echt te licht. Ik vind Van Bommel aanvallend sowieso beter dan verdedigend en Engelaar is er voor het evenwicht en z'n linker. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
3 verdedigers en dan zet je daar Ooijer neer
?
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
Met die opstelling wordt je tegen Japan en Denemarken nog wel overlopen.
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
mensen die heitinga goed vinden. die valt zowel als rechtsback als als centrale verdediger keer op keer kansloos door de mand.
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
Ligt natuurlijk aan de tegenstander, maar ik laat Heitinga er vooralsnog buiten. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
![]() Selectie: Keepers 1. Maarten Stekelenburg 2. Michel Vorm 3. T.Krul/Piet Velthuizen 4. Joris Mathijsen 5. Gregory van der Wiel 6. Khalid Boulahrouz 7. John Heitinga 8. Andre Ooijer 9. Ron Vlaar 10. Giovanni van Bronckhorst 11. Royston Drenthe 12. Mark van Bommel 13. Nigel de Jong 14. Ibrahim Affellay 15. Rafael van der Vaart 16. Wesley Sneijder 17. Demy de Zeeuw 18. Dirk Kuyt 19. Arjen Robben 20. Klaas Jan Huntelaar 21. Robin van Persie 22. Eljero Elia 23. Ruud van Nistelrooy |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik zou Ooijer wegdoen en Engelaar erbij
|
|
|