![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Het nationale elftal is de vertegenwoordiger van de natie-staat en de nationale vlag is het nummer 1 symbool van de natie. Het is dus niet verwonderlijk dat de meeste ploegen spelen in de kleuren van de nationale vlag. Echter niet allemaal.
Nederland is natuurlijk het bekendste voorbeeld. Oranje als de kleur van het koningshuis. Welke landen op het WK spelen er nog meer in een shirt dat niet gebaseerd is op de nationale vlag en wat is de reden daar achter? Italië De reden achter het 'azzuri' is volgens mij vergelijkbaar met het Nederlandse oranje: de kleur van een oud koningshuis op de Italiaanse laars. ![]() Duitsland De zwart-rood-gele accenten zijn pas later toegevoegd aan een van oudsher wit-zwart tenue. Niet op de vlag gebaseerd dus. ![]() Engeland Het witte shirt met rode accenten lijkt wel overeen te komen met de St. George-vlag, maar van oudsher is het Engelse tenue volgens mij wit met donkerblauwe (zwarte?) broek, dus daar zit ook iets anders achter. Er zijn ook oude foto's waar het team een volledig rood shirt draagt. Was dat het oude nationale shirt dat wel was gebaseerd op de Engelse vlag? ![]() Australië Geel-groen doet meteen aan Australie denken, maar in de vlag komt het dus niet voor. ![]() Nieuw-Zeeland All-blacks by rugby, all-whites bij voetbal. Maar in de vlag zitten deze kleuren niet ![]() Japan ![]() Wat is de gedachte achter deze tenues en zijn er nog meer landen bij wie dit zo is? __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Die van Duitsland komt natuurlijk hiervandaan:
|
|
|
|
|
|
#3 |
![]() Team USA. Geen idee waarom. Het zijn wel de kleuren van de bond (?). |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Dit heeft toch geen zin?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
Het shirt van de Verenigde Staten lijkt me toch wel op de vlag te zijn gebaseerd. Rood, wit en blauw. __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||
|
|
|
|
|
#8 |
![]() Dit shirt van USA had je nog de sterren op t shirt. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Het zwart en wit van Duitsland komt van de oude vlag van Pruissen, las ik op internet. VoreG heeft dus gewoon gelijk.
![]() __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
Geen geel-groen, maar green-gold. Zijn de nationale kleuren van Ozzie, dat ze een vlag hebben geërfd van hun Koningin kunnen ze verder ook niet veel aan doen. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nederland speelt toch ook niet in de kleuren van de vlag?
![]() oow dat stond wel in de OP
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
![]() ![]() In de jaren '60 had Ghana wel even een vlag met een witte balk, maar of het daarmee te maken heeft, durf ik niet te zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
![]() dit shirt zou je eerder bij engeland verwachten inderdaad ! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
en deze bij Italië:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik ken er nog 1!
![]()
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ray, anders lees je de OP even.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik zie geen plaatjes.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
![]() |
||
Landen die niet spelen in de kleuren van de vlag
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|