Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-12-09, 17:43   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oranje-fan wordt grijze muis in Zuid-Afrika
Door NIELS DEKKER

ROTTERDAM/PRETORIA - Oranje-fan Winfried Witjes staat te trappelen om volgend jaar reizen naar het WK voetbal te reizen. De ‘generaal’ is een vaste verschijning bij uit- en thuiswedstrijden van het Nederlands elftal. Zijn pet ligt al klaar.

Angst voor het criminele Zuid-Afrika heeft Witjes niet. Op wedstrijddagen zal de markante verschijning gewoon door de straten van Johannesburg, Kaapstad en Pretoria struinen. ,,Ik ken die verhalen over zakkenrollerij wel, maar ik hoor ook veel positieve verhalen.’’

Toch zijn de misdaadcijfers over Zuid-Afrika behoorlijk alarmerend. Zo ligt het aantal moorden per 100.000 inwoners op ruim 38. Ter vergelijking: Nederland heeft 1 moord op zoveel inwoners en Duitsland 4. Verder kent Zuid-Afrika een schrikbarende stijging van het aantal roofovervallen in woningen en overvallen op bedrijven. Ook neemt het aantal car jackings hand over hand toe. Hierbij worden automobilisten bij een rood verkeerslicht overvallen en gedwongen de wagen te verlaten.

,,Vreemd genoeg is er slecht en goed nieuws. De laatste vijf jaar is de misdaad wel met een kwart gedaald,’’ verklaart criminoloog en onderzoeker Johan Burger van het onafhankelijke Institute for Secutiry Studies in Pretoria. ,,De politie heeft de afgelopen vijf jaar veel meer budget gekregen. Het aantal agenten is met 55.000 gestegen naar 185.000. Verder is de politie beter uitgerust en getraind.’’ De criminoloog erkent dat Zuid-Afrika een fiks probleem heeft. ,,Het misdaadpeil is nog steeds ernstig, erg hoog.’’

De voetbalwereld maakt zich grote zorgen over de criminaliteit. Wereldvoetbalorganisatie FIFA trekt alles uit de kast aan veiligheidsmaatregelen. Zeker nadat de dochter van baas Sepp Blatter in Zuid-Afrika werd overvallen. ,,Het is absoluut een punt,’’ zegt Gert-Jan Steltman van VCK Travel, dat speciale FIFA-arrangementen voor bedrijven aanbiedt. ,,De wereldvoetbalbond heeft strenge veiligheidseisen gesteld, want het is toch een beetje een bananenrepubliek. Een hapje eten in het centrum, zoals in 2006 in Duitsland, is er niet bij.’’

De KNVB reist volgende week voor de vierde keer naar Zuid-Afrika, hoewel de speelsteden voor het geplaatste Nederlands elftal nog onbekend zijn. Bij het bezoek wordt onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade en het ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Veiligheid is zeker een onderwerp. Johannesburg is geen Nijmegen,’’ zegt manager Bert van Oostveen.

Volgens criminoloog Burger moeten vooral voetbalsupporters volgend jaar in Zuid-Afrika op hun hoede zijn. ,,Je kunt je op zich veilig verplaatsen tussen de verschillende plekken. Alleen moet je erg opletten waar je komt.’’ Zo waarschuwt hij fans niet uitgedost de stad in te gaan. ,,Dan trek je geheid de aandacht van criminelen. Zij weten dat buitenlanders vaak met kostbaarheden rondlopen. Kleed je na een wedstrijd om in het hotel, loop rond in neutrale kleding,’’ adviseert hij.

De oranje generaal schrikt. Hij zegt het advies op te volgen. ,,Ik neem geen risico met mijn leven.’’ Hij vreest alleen dat speelsteden Johannesburg of Kaapstad uiteindelijk toch oranje zullen kleuren, waarschuwing of niet. ,,Niemand van die Nederlanders trekt zijn kleren uit,’’ zegt Witjes.
Zuid-Afrika is niet het meest ideale land qua prijs en afstand om voor een WK te bezoeken lijkt me zo; ook de verhalen die er rond gaan over de veiligheid van de 'rijkere' westerling lijken me niet heel aantrekkelijk.

Wat is jullie verwachting voor het toernooi qua supporters? Wie is er van plan om naar ZA te gaan om daar actief Oranje te steunen en de sfeer te proeven?

Denken jullie dat er veel problemen kunnen ontstaan voor Europese fans die daar de wedstrijden gaan bezoeken? Denken jullie dat er grote groepen Europese fans zullen gaan zitten?

Na het zien van de Confederations Cup en alle verhalen rondom de veiligheid etc, plus kosten die er bij komen kijken, heb ik het idee dat het niet het meest aantrekkelijke toernooi wordt op het gebied van sfeer en supporters; zowel actief in het land als passief voor de TV.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-12-09, 17:46   #2
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is dus ook koud kutweer he. Ik had serieus met twee vrienden het plan opgevat om in de maanden april en mei naar Zuid-Afrika te rijden met een auto. Hadden het al over sponsoring, welke route, hoe we het aanpakken met studie/werk. Zou onze laatste trip moeten worden voordat we ons in het 'serieuze leven' zouden storten, maarja, het komt er niet van.

Ik kijk het dus lekker in de kroeg. Ook een stukje goedkoper.
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 17:47   #3

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Denken jullie dat er veel problemen kunnen ontstaan voor Europese fans die daar de wedstrijden gaan bezoeken? Denken jullie dat er grote groepen Europese fans zullen gaan zitten?
Ik kan enkel spreken over Kaapstad, maar daar zal niet zo veel gebeuren. Dat is een relatief veilige stad en daar wonen sowieso al veel Europeanen en blanken.
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 17:48   #4
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Miljoen WK-kaarten na loting in de verkoop
Uitgegeven: 1 december 2009 15:37
Laatst gewijzigd: 1 december 2009 15:44

ZURICH - Een dag na de loting van het WK voetbal op 4 december begint de derde fase van de kaartverkoop. Via de website van de wereldbond FIFA komen een miljoen kaarten beschikbaar voor de 64 groepswedstrijden. Dat meldde de FIFA dinsdag.
''De belangrijkste verkoopfase'', zei voorzitter Horst Schmidt van de ticketafdeling. ''De voetbalfans weten dan wie tegen wie speelt in de groepsfase.''

De voetbalfans hebben 49 dagen de tijd om kaarten via de site aan te vragen. De FIFA wijst na 22 januari de kaarten toe en verricht loting als voor bepaalde wedstrijden te veel belangstelling is.

Tot nog toe zijn al ruim 674.000 kaarten verkocht voor de eindronde volgend jaar in Zuid-Afrika. Meer dan de helft is gekocht door de eigen bevolking.

Opmerkelijk
Opmerkelijk is de interesse vanuit de Verenigde Staten. Bijna 85.000 Amerikanen hebben zich gemeld voor een kaart. De Britten blijven daar met ruim 48.000 ver achter.

Supporters kunnen ook kaarten verkrijgen via de nationale bonden. Ook de KNVB heeft per groepswedstrijd 12 procent van de beschikbare stadionkaarten.
De toegangsprijzen voor de groepswedstrijden variëren van 20 dollar (ongeveer 13 euro) tot 160 dollar (106 euro).
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 17:57 wink   #5
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner

Ik kan enkel spreken over Kaapstad, maar daar zal niet zo veel gebeuren. Dat is een relatief veilige stad en daar wonen sowieso al veel Europeanen en blanken.
Johannesburg is vooral een kwestie van weten waar je wel en niet moet komen. En minder uitbundig met je luxe artikelen lopen. Er zijn helaas meer plekken waar je niet moet komen, maar er blijft genoeg over . Mocht er iemand naar Joburg gaan, weet ik nog een uitstekend Italiaans restaurant, gerund door een Ier
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 18:01   #6

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
Het is dus ook koud kutweer he. Ik had serieus met twee vrienden het plan opgevat om in de maanden april en mei naar Zuid-Afrika te rijden met een auto. Hadden het al over sponsoring, welke route, hoe we het aanpakken met studie/werk. Zou onze laatste trip moeten worden voordat we ons in het 'serieuze leven' zouden storten, maarja, het komt er niet van.

Ik kijk het dus lekker in de kroeg. Ook een stukje goedkoper.
Het is dan weliswaar herfst/winter, maar vaak is het nog lekkerder weer dan menig dag in de NL zomer. 'S avonds koelt het wel snel af, zeker in de hoger gelegen binnenlanden (Pretoria/JHB).
Ik zou graag terug gaan richting ZA, en een combi met het WK is natuurlijk helemaal mooi. Maar financieel zit dat er voor mij op dit moment niet in.
Joppy is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 18:04   #7

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Johannesburg is vooral een kwestie van weten waar je wel en niet moet komen. En minder uitbundig met je luxe artikelen lopen. Er zijn helaas meer plekken waar je niet moet komen, maar er blijft genoeg over . Mocht er iemand naar Joburg gaan, weet ik nog een uitstekend Italiaans restaurant, gerund door een Ier
Dat is natuurlijk in heel ZA het geval. Zo ligt Ellis Park (stadion in JHB) vlakbij de slechtste buurt van de stad, Hillbrow. En het andere stadion ligt in het bekende township Soweto, maar de situatie is daar waarschijnlijk een stuk beter dan in Hillbrow.

En qua restaurant tips weet ik ook nog wel een goeie, als je van goed vlees houdt.
Oud 01-12-09, 18:07   #8
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

kan ik niet betalen, ga wel naar polen in 2012
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 18:12 rainbow   #9
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat Oranje betreft ben ik een echte succesfan. Op EK's en WK's ben ik absoluut fan, maar buiten de eindrondes interesseert het Nederlands Elftal me niet zoveel.
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 18:12 wink   #10
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Joppy
Het is dan weliswaar herfst/winter, maar vaak is het nog lekkerder weer dan menig dag in de NL zomer. 'S avonds koelt het wel snel af, zeker in de hoger gelegen binnenlanden (Pretoria/JHB).
Ik zou graag terug gaan richting ZA, en een combi met het WK is natuurlijk helemaal mooi. Maar financieel zit dat er voor mij op dit moment niet in.
De temperatuur overdag in september, toen ik er was, was rond de 20+ graden. En dan is het winter
Dat is natuurlijk in heel ZA het geval. Zo ligt Ellis Park (stadion in JHB) vlakbij de slechtste buurt van de stad, Hillbrow. En het andere stadion ligt in het bekende township Soweto, maar de situatie is daar waarschijnlijk een stuk beter dan in Hillbrow.

En qua restaurant tips weet ik ook nog wel een goeie, als je van goed vlees houdt.
Hillbrow is inderdaad echt een big no-go, tenzij je levensmoe bent. Het Soccer City Stadium ligt, dacht ik, nog wel een stukje uit Soweto, maar wel vlakbij in de buurt inderdaad. Maar volgens mij is de buurt bij het stadion wel redelijk veilig, vorig jaar toen ik er was werd de hele infrastructuur ook aangepast inclusief meer dan genoeg verlichting. Het is trouwens best wel een imposant stadion.

Het stadion in Kaapstad ligt echt ideaal, vlakbij Waterfront. Durban weet ik zo ff niet meer, maar ook Durban is gevaarlijk genoeg. Toen we daar aankwamen kregen we van de beheerder van de lodge de kaart van Durban met rood omcirkelde delen waar we absoluut niet moesten komen Volgens mij is Durban ook de crimineelste stad.

Genoeg goede restaurants in Jozi inderdaad . Heb er veel mogen proberen
Oud 01-12-09, 18:20   #11

De temperatuur overdag in september, toen ik er was, was rond de 20+ graden. En dan is het winter

Hillbrow is inderdaad echt een big no-go, tenzij je levensmoe bent. Het Soccer City Stadium ligt, dacht ik, nog wel een stukje uit Soweto, maar wel vlakbij in de buurt inderdaad. Maar volgens mij is de buurt bij het stadion wel redelijk veilig, vorig jaar toen ik er was werd de hele infrastructuur ook aangepast inclusief meer dan genoeg verlichting. Het is trouwens best wel een imposant stadion.

Het stadion in Kaapstad ligt echt ideaal, vlakbij Waterfront. Durban weet ik zo ff niet meer, maar ook Durban is gevaarlijk genoeg. Toen we daar aankwamen kregen we van de beheerder van de lodge de kaart van Durban met rood omcirkelde delen waar we absoluut niet moesten komen Volgens mij is Durban ook de crimineelste stad.

Genoeg goede restaurants in Jozi inderdaad . Heb er veel mogen proberen
Soccer city ligt midden in Soweto, tenzij ze sinds mijn bezoek, zo een anderhalf jaar terug, alles hebben verplaatst. Ik was toen trouwens net te laat voor de Soweto-derby Orlando Pirates vs Kaiser Chiefs
Oud 01-12-09, 18:24   #12
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben vrij spontaan naar Stuttgart gereden 4 jaar terug en 2 jaar geleden naar Bern, maar ik denk dat dat er dit jaar niet inzit.
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 18:30 big smile   #13
Woordvoerder Havana Club

Soccer city ligt midden in Soweto, tenzij ze sinds mijn bezoek, zo een anderhalf jaar terug, alles hebben verplaatst. Ik was toen trouwens net te laat voor de Soweto-derby Orlando Pirates vs Kaiser Chiefs
Ow . Nou, zoveel merkte ik er dus van dat ik middenin Soweto was.
Oud 01-12-09, 18:35   #14

Ow . Nou, zoveel merkte ik er dus van dat ik middenin Soweto was.
Soweto is met enkele miljoenen inwoners natuurlijk een stad opzich, met goede en slechte buurten.
Oud 01-12-09, 21:28   #15
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 9christensen
Daar woon je al bijna.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 21:31 wink   #16
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 9christensen
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 21:36   #17
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER

Daar woon je al bijna.
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 23:29   #18

Ik ben zelf in het stadion van Pretoria geweest (Super14 Rugbywedstrijden) maar dat stadion was wel redelijk groot, maar niet bijzonder mooi ofzo.

Ligt ook wel een beetje op het randje van een nare buurt, aan de ene kant is het prima (Universiteitsbuurt), de andere kant (Sunnyside) is een stuk minder leuk.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 00:30   #19
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat zij ook maar komt
Rumille is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 01:01 wink   #20
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Flinke vleugels heeft zij.
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 08:25   #21
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Daar zat ik nog een keer mee in het vak tijdens een oefenpotje tegen Zweden samen met al die andere opvallende gekken. Zijn allemaal bevriend met elkaar.

Ook die gast met die penen op zijn kop en die generaal enzo.
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 08:31 no smile   #22
Lange Neus

Doopy-X-'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker
Wat Oranje betreft ben ik een echte succesfan. Op EK's en WK's ben ik absoluut fan, maar buiten de eindrondes interesseert het Nederlands Elftal me niet zoveel.
Dat dus. Je kan niet zoveel vervangen door NIETS in mijn geval
Doopy-X- is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 08:33 thumb up   #23
Lange Neus

Doopy-X-'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
Flinke vleugels heeft zij.
Er zijn andere features die me meer opvallen tbh
Doopy-X- is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 09:21   #24

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zat er wel aan te denken, maar dan te combineren met een vakantie om weer eens terug naar Zuid Afrika te gaan. Maar het wordt volgens mij lang zo leuk niet als in Europa en als je er gewoon naar toe kan rijden in een paar uur.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 10:18   #25

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Vliegtickets zullen door het WK ook wel wat duurder zijn. Vorige WK/EK gingen veel Nederlandsers ook voor het (zuip)feest heen, dat zal in ZA vast ook een stuk minder zijn.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 17:09   #26

Ik hoop op 1 of andere manier nog gratis kaarten te krijgen alleen voor de beleving. Want het Nederlands elftal intereseerd mij totaal niet.
Lamme is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 18:10   #27
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Is bijna niet te doen , zeker niet als je je bedenkt dat er veel kaarten van Nederland naar die bobo's etc gaan , en naar de kazen en sinterklasen die elke uitwedstrijd gaan.
en daarbij komt het nog het prijskaartje naar Zuid - Afrika nee in 2012 beter

Vorige wk in Duitsland was wel leuk 1 wedstrijdje bij te wonen en de sfeer te proeven dat wordt nu ook een stuk lastiger.

Oud 02-12-09, 23:23   #28

Isiolo's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ga zeker de kaarten bestellen.
Ga altijd naar Oranje toe alleen altijd uitgeloot voor eindtoernooien.
Dus hopelijk meer geluk
Isiolo is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-09, 22:24   #29
Drums

22:10 07 December 2009
9.000 tickets voor duel met Denen
De KNVB krijgt voor het openingsduel van Oranje in groep E met Denemarken bij het WK voetbal van volgend jaar in Zuid-Afrika 9.000 tickets, ongeveer 12 procent van de stadioncapaciteit.

Voor het tweede groepsduel, met Japan, zijn er 7.200 tickets beschikbaar en voor het duel met Kameroen 6.500.

Volgens Henk Kesler, directeur betaald voetbal, zullen er gemiddeld 10.000 fans van Oranje de groepduels bijwonen. Hij baseert zich daarbij op inschattingen van het Nederlands bureau voor toerisme en de Supportersclub van Oranje."Mocht het Nederlands elftal de volgende ronde halen, dan moeten we rekening houden met 3.500 tot 5.000 tickets", aldus Kesler
Oud 08-12-09, 01:55   #30
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Te weinig kaarten voor de Nederlandse fans.

De FIFA zit de zwarthandelaren weer te sponsoren.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 02:20   #31

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Is het een verrassing? Er zullen in de toekomst waarschijnlijk alleen maar minder kaarten voor de echte fans beschikbaar komen.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 02:32   #32
http://www.youtube.com/watch?v=Tl4EyAGtvlU

Nee dankje
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 08:41   #33

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Espabilado

Nee dankje
Heftig filmpje zeg. Johannesburg wordt niet voor niets de onveiligste stad van de wereld genoemd.
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 08:53 thumb down   #34
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Espabilado

Nee dankje
Heftig. Dat is inderdaad de andere kant van Zuid-Afrika die we niet vaak zien. Die gasten groeien op in een township, hebben niets, leven van niets en moeten rondkomen met niets. Ze worden met de nek aangekeken en niemand die ze helpt. Als je in zo leeft, heb je ook niets te verliezen. Toen ik er was, zag je ook de verhalen van 14/15-jarige kinderen die al zulke geweldadige overvallen plegen. Het domste wat je dan kan doen is tegenstribbelen, want die trekker halen ze gewoon over. Ze hebben geen gevoel meer, ze zijn zo enorm verhard in hun jeugd. Daarnaast zijn ze enorm te beinvloeden door grotere jongens die al in het criminele circuit zitten.

Jerusalema is dan ook een film die ik iedereen kan aanraden om te kijken, voor wie naar Zuid-Afrika wilt. De film begint precies zoals ik hierboven beschrijf.
Oud 11-12-09, 00:38   #35

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Alle fans van het Nederlands elftal
die kaartjes willen kopen voor het WK
voetbal kunnen dat per direct doen.

Voorwaarde is wel dat belangstellenden
zich ook direct inschrijven voor de
Supportersclub Oranje.Formulieren
hiervoor en aanvraagformulieren voor de
plaatsbewijzen zijn te downloaden via
www.supportersclub-oranje.nl

Aanvankelijk kwamen alleen de fans die
voor 4 december al lid waren voor een
WK-ticket in aanmerking.In de poulefase
wordt 12% van de stadioncapaciteit voor
Nederlandse fans beschikbaar gesteld.
Er gaan meer tickets dan verwacht in de
verkoop,omdat Oranje in steden speelt
met grote stadions.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 00:41   #36
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

zo'n zee van oranje is mooi

(behalve die carnavalspakken )
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 00:46   #37
Drums

Wist meteen dat dit een topic van tong was toen ik de TT zag
Oud 11-12-09, 01:14   #38

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Wist meteen dat dit een topic van tong was toen ik de TT zag
Ik vat dit positief op.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 14:14   #39

Misschien zijn die boeren in Afrika ook wel fan van Nederland. Hebben ze d'r gelijk een hoop fans bij.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 14:16 wink   #40
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Sowieso veel mensen met Nederlandse roots in ZAF.
Dus 20.000 is idd niet eens zo heel gek gedacht.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-09, 20:36   #41
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer eigenlijk dat we niet tegen Zuid-Afrika spelen in de poule, had misschien een leuk tafereel opgeleverd. Een soort Nederland - België maar dan zonder de rivaliteit.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 11:24 duh   #42
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel
Jammer eigenlijk dat we niet tegen Zuid-Afrika spelen in de poule, had misschien een leuk tafereel opgeleverd. Een soort Nederland - België maar dan zonder de rivaliteit.
En dan wit en zwart gescheiden op de tribune
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 04:32   #43

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Even crossposten.

Een van de grootste items van dit WK is natuurlijk de waarborging van de veiligheid. Er is nog nooit een WK in dit werelddeel gespeeld dus niemand weet wat ons te wachten staat. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het helemaal mis loopt daar qua veiligheid.

Dit is denk ik, sinds het EK in Engeland op een eiland met 10 miljoen dronken hooligans, wel het gevaarlijkste voetbaltoernooi ooit. Als er supporters of zelfs spelers vermist worden of wat dan ook kunnen ze het toernooi niet stil gaan leggen, daarvoor zijn er teveel belangen.

Met name over onze eigen mensen maak ik me zorgen. Ik zie daar die Nederlandse debielen nog in staat om de polonaise te doen met een hongerige leeuw en een achter een kudde woedende neushoorns aan te lopen om ze een brulshirt en Heineken-hoed aan proberen te trekken.

En verderop de Engelsen in oorlog met een groep gorilla's, maar dan maak ik me meer zorgen om de arme aapjes eigenlijk.

Even serieus maar, het zal daar relatief veilig zijn voor 99 % van de mensen maar dit kan nooit helemaal goed gaan, met maar liefst een miljoen (alcohol drinkende) mensen die kant op en alle dieren, ziektes, op geld beluste rovers en verzetsgroeperingen daar. Zelfs al hou je ze in gesloten reservaten en licht je ze goed voor.

Maar wie is er verantwoordelijk voor als er dingen mis gaan? De reis-organisaties, voetbalbonden, de WK-organisatie, de FIFA, gewoon de mensen zelf of toch Zuid-Afrika als land? De spelers en trainers zullen natuurlijk uitgebreid voorbereid worden maar de rest?

Mensen die hier meer van weten? En denken jullie dat er veel mis kan gaan?
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 09:22   #44

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Er mag geen alcohol gedronken worden op straat, dat scheelt al wat. Verder is Jan Tokkie er niet aanwezig want dat trekt z'n Opel niet, helemaal naar Zuid Afrika.

Verder valt het allemaal wel mee denk ik. Ja, er zal echt wel iemand van z'n geld worden beroofd, maar dat gebeurt overal waar veel mensen zijn.

Verantwoordelijkheid ligt wmb gewoon bij de mensen zelf. Er gaan maandelijks 500.000 toeristen naar Zuid Afrika (buiten het voetbal om). Die hebben vooral allemaal een hele mooie vakantie.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 12:27 sad   #45
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Ministerie geeft Oranje-fans tips mee

Voetbalsupporters die komende zomer naar Zuid-Afrika afreizen krijgen bij de aanschaf van wedstrijdkaarten een boekje met informatie mee. Hierin staan tips van het Ministerie van Buitenlandse Zaken vermeld.

Een woordvoerder van het ministerie liet weten dat het boekje diverse do's en dont's bevat die de naar schatting tienduizend fans moeten helpen tijdens hun verblijf in Zuid-Afrika. Daarnaast wordt ook een speciale site in het leven geroepen, waarop actuele informatie te vinden is.

"Zuid-Afrika heeft toch een beetje een gebruiksaanwijzing", laat een woordvoerder weten. Niet alleen het onderwerp misdaad komt aan bod in het boekje. "Er raken nog altijd meer mensen in de problemen door het verkeer daar dan door de misdaad."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 12:32 big smile   #46
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico
Ook die gast met die penen op zijn kop en die generaal enzo.

Man als je die zo aan ziet komen als Zuid-Afrikaan dan vraag je je toch ook af welk gekkenhuis er open dag heeft gehouden
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 03:58   #47
C.A. RIVER PLATE

Ach, als Zuid-Afrika te gevaarlijk is dan is het slechts vier jaartjes wachten voor men naar Brazilië kan. Kan niet wachten om daar heen te gaan
reem is offline   Met citaat reageren
Oud 26-12-09, 12:21   #48
Via de Supportersclub Oranje ga ik waarschijnlijk kaarten bestellen voor de finale. Als Nederland die dan niet haalt, krijg je gewoon je geld terug (behalve wat administratiekosten geloof ik), en halen ze het wel dan heb je gewoon een kaartje van die zoveel % die een land dan krijgt.

Goed geregeld dus, en voor de finale heb ik het wel over.

Oud 26-12-09, 15:34   #49
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door reem
Ach, als Zuid-Afrika te gevaarlijk is dan is het slechts vier jaartjes wachten voor men naar Brazilië kan. Kan niet wachten om daar heen te gaan
Want Brazilië is natuurlijk wel vergelijkbaar met Zwitserland op criminaliteitsgebied.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 26-12-09, 17:11   #50
C.A. RIVER PLATE

Nee, het is zeker geen Zwitserland, en de sloppen in de grote steden moet je natuurlijk mijden. Maar het is in Brazilië wel degelijk veiliger dan Zuid-Afrika (en je valt er minder op).
reem is offline   Met citaat reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site