![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
Wat is jullie verwachting voor het toernooi qua supporters? Wie is er van plan om naar ZA te gaan om daar actief Oranje te steunen en de sfeer te proeven? Denken jullie dat er veel problemen kunnen ontstaan voor Europese fans die daar de wedstrijden gaan bezoeken? Denken jullie dat er grote groepen Europese fans zullen gaan zitten? Na het zien van de Confederations Cup en alle verhalen rondom de veiligheid etc, plus kosten die er bij komen kijken, heb ik het idee dat het niet het meest aantrekkelijke toernooi wordt op het gebied van sfeer en supporters; zowel actief in het land als passief voor de TV. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Het is dus ook koud kutweer he. Ik had serieus met twee vrienden het plan opgevat om in de maanden april en mei naar Zuid-Afrika te rijden met een auto. Hadden het al over sponsoring, welke route, hoe we het aanpakken met studie/werk. Zou onze laatste trip moeten worden voordat we ons in het 'serieuze leven' zouden storten, maarja, het komt er niet van.
![]() Ik kijk het dus lekker in de kroeg. Ook een stukje goedkoper. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 | |
. Mocht er iemand naar Joburg gaan, weet ik nog een uitstekend Italiaans restaurant, gerund door een Ier
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
|
Ik zou graag terug gaan richting ZA, en een combi met het WK is natuurlijk helemaal mooi. Maar financieel zit dat er voor mij op dit moment niet in. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
En qua restaurant tips weet ik ook nog wel een goeie, als je van goed vlees houdt. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
kan ik niet betalen, ga wel naar polen in 2012
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Wat Oranje betreft ben ik een echte succesfan. Op EK's en WK's ben ik absoluut fan, maar buiten de eindrondes interesseert het Nederlands Elftal me niet zoveel.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
![]()
Het stadion in Kaapstad ligt echt ideaal, vlakbij Waterfront. Durban weet ik zo ff niet meer, maar ook Durban is gevaarlijk genoeg. Toen we daar aankwamen kregen we van de beheerder van de lodge de kaart van Durban met rood omcirkelde delen waar we absoluut niet moesten komen Volgens mij is Durban ook de crimineelste stad.Genoeg goede restaurants in Jozi inderdaad . Heb er veel mogen proberen
|
|||
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik ben vrij spontaan naar Stuttgart gereden 4 jaar terug en 2 jaar geleden naar Bern, maar ik denk dat dat er dit jaar niet inzit.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
. Nou, zoveel merkte ik er dus van dat ik middenin Soweto was.
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Ik ben zelf in het stadion van Pretoria geweest (Super14 Rugbywedstrijden) maar dat stadion was wel redelijk groot, maar niet bijzonder mooi ofzo.
![]() Ligt ook wel een beetje op het randje van een nare buurt, aan de ene kant is het prima (Universiteitsbuurt), de andere kant (Sunnyside ) is een stuk minder leuk.
|
|
|
|
|
|
#19 |
![]() Dat zij ook maar komt
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Flinke vleugels heeft zij.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Daar zat ik nog een keer mee in het vak tijdens een oefenpotje tegen Zweden samen met al die andere opvallende gekken. Zijn allemaal bevriend met elkaar.
Ook die gast met die penen op zijn kop en die generaal enzo. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik zat er wel aan te denken, maar dan te combineren met een vakantie om weer eens terug naar Zuid Afrika te gaan. Maar het wordt volgens mij lang zo leuk niet als in Europa en als je er gewoon naar toe kan rijden in een paar uur.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vliegtickets zullen door het WK ook wel wat duurder zijn. Vorige WK/EK gingen veel Nederlandsers ook voor het (zuip)feest heen, dat zal in ZA vast ook een stuk minder zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Ik hoop op 1 of andere manier nog gratis kaarten te krijgen alleen voor de beleving. Want het Nederlands elftal intereseerd mij totaal niet.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Is bijna niet te doen , zeker niet als je je bedenkt dat er veel kaarten van Nederland naar die bobo's etc gaan , en naar de kazen en sinterklasen die elke uitwedstrijd gaan.
en daarbij komt het nog het prijskaartje naar Zuid - Afrika nee in 2012 beter Vorige wk in Duitsland was wel leuk 1 wedstrijdje bij te wonen en de sfeer te proeven dat wordt nu ook een stuk lastiger. __________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik ga zeker de kaarten bestellen.
Ga altijd naar Oranje toe alleen altijd uitgeloot voor eindtoernooien. Dus hopelijk meer geluk
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Te weinig kaarten voor de Nederlandse fans.
De FIFA zit de zwarthandelaren weer te sponsoren. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Is het een verrassing? Er zullen in de toekomst waarschijnlijk alleen maar minder kaarten voor de echte fans beschikbaar komen.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Tl4EyAGtvlU
Nee dankje |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
Jerusalema is dan ook een film die ik iedereen kan aanraden om te kijken, voor wie naar Zuid-Afrika wilt. De film begint precies zoals ik hierboven beschrijf. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Alle fans van het Nederlands elftal
die kaartjes willen kopen voor het WK voetbal kunnen dat per direct doen. Voorwaarde is wel dat belangstellenden zich ook direct inschrijven voor de Supportersclub Oranje.Formulieren hiervoor en aanvraagformulieren voor de plaatsbewijzen zijn te downloaden via www.supportersclub-oranje.nl Aanvankelijk kwamen alleen de fans die voor 4 december al lid waren voor een WK-ticket in aanmerking.In de poulefase wordt 12% van de stadioncapaciteit voor Nederlandse fans beschikbaar gesteld. Er gaan meer tickets dan verwacht in de verkoop,omdat Oranje in steden speelt met grote stadions.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
![]() zo'n zee van oranje is mooi (behalve die carnavalspakken )
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Wist meteen dat dit een topic van tong was toen ik de TT zag
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Misschien zijn die boeren in Afrika ook wel fan van Nederland. Hebben ze d'r gelijk een hoop fans bij.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sowieso veel mensen met Nederlandse roots in ZAF.
Dus 20.000 is idd niet eens zo heel gek gedacht. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Jammer eigenlijk dat we niet tegen Zuid-Afrika spelen in de poule, had misschien een leuk tafereel opgeleverd. Een soort Nederland - België maar dan zonder de rivaliteit.
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Even crossposten.
![]() Een van de grootste items van dit WK is natuurlijk de waarborging van de veiligheid. Er is nog nooit een WK in dit werelddeel gespeeld dus niemand weet wat ons te wachten staat. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het helemaal mis loopt daar qua veiligheid. Dit is denk ik, sinds het EK in Engeland op een eiland met 10 miljoen dronken hooligans, wel het gevaarlijkste voetbaltoernooi ooit. Als er supporters of zelfs spelers vermist worden of wat dan ook kunnen ze het toernooi niet stil gaan leggen, daarvoor zijn er teveel belangen. Met name over onze eigen mensen maak ik me zorgen. Ik zie daar die Nederlandse debielen nog in staat om de polonaise te doen met een hongerige leeuw en een achter een kudde woedende neushoorns aan te lopen om ze een brulshirt en Heineken-hoed aan proberen te trekken. En verderop de Engelsen in oorlog met een groep gorilla's, maar dan maak ik me meer zorgen om de arme aapjes eigenlijk. ![]() Even serieus maar, het zal daar relatief veilig zijn voor 99 % van de mensen maar dit kan nooit helemaal goed gaan, met maar liefst een miljoen (alcohol drinkende) mensen die kant op en alle dieren, ziektes, op geld beluste rovers en verzetsgroeperingen daar. Zelfs al hou je ze in gesloten reservaten en licht je ze goed voor. Maar wie is er verantwoordelijk voor als er dingen mis gaan? De reis-organisaties, voetbalbonden, de WK-organisatie, de FIFA, gewoon de mensen zelf of toch Zuid-Afrika als land? De spelers en trainers zullen natuurlijk uitgebreid voorbereid worden maar de rest? Mensen die hier meer van weten? En denken jullie dat er veel mis kan gaan? |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Er mag geen alcohol gedronken worden op straat, dat scheelt al wat. Verder is Jan Tokkie er niet aanwezig want dat trekt z'n Opel niet, helemaal naar Zuid Afrika.
Verder valt het allemaal wel mee denk ik. Ja, er zal echt wel iemand van z'n geld worden beroofd, maar dat gebeurt overal waar veel mensen zijn. Verantwoordelijkheid ligt wmb gewoon bij de mensen zelf. Er gaan maandelijks 500.000 toeristen naar Zuid Afrika (buiten het voetbal om). Die hebben vooral allemaal een hele mooie vakantie. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
![]() Man als je die zo aan ziet komen als Zuid-Afrikaan dan vraag je je toch ook af welk gekkenhuis er open dag heeft gehouden
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
Ach, als Zuid-Afrika te gevaarlijk is dan is het slechts vier jaartjes wachten voor men naar Brazilië kan. Kan niet wachten om daar heen te gaan
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Via de Supportersclub Oranje ga ik waarschijnlijk kaarten bestellen voor de finale. Als Nederland die dan niet haalt, krijg je gewoon je geld terug (behalve wat administratiekosten geloof ik), en halen ze het wel dan heb je gewoon een kaartje van die zoveel % die een land dan krijgt.
Goed geregeld dus, en voor de finale heb ik het wel over. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
Nee, het is zeker geen Zwitserland, en de sloppen in de grote steden moet je natuurlijk mijden. Maar het is in Brazilië wel degelijk veiliger dan Zuid-Afrika (en je valt er minder op).
|
|
|
|
![]() |
||
Supporters: Wie gaan er naar Zuid-Afrika?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|