Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-12-09, 21:34   #51

Tijdens mijn studie daar zagen professoren Criminologie ontvoeringen van spelers ook als reele dreiging.
Fides is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 29-12-09, 19:26   #52

Oorspronkelijk geplaatst door Espabilado
http://www.youtube.com/watch?v=Tl4EyAGtvlU

Nee dankje
Aardig gek zeg. Ik wist wel dat het linke soep was daar, maar dit is wel heel heftig.

Lang leve de Nederlandse kroeg
Foca is offline   Met citaat reageren
Oud 01-01-10, 15:54   #53
Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Tijdens mijn studie daar zagen professoren Criminologie ontvoeringen van spelers ook als reele dreiging.
je bent niet gelijk een professor als universitair docent
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 12:12   #54

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Verkoop WK-tickets valt KNVB tegen

De verkoop in Nederland van kaartjes
voor het WK-voetbal in Zuid-Afrika gaat
moeizaam.Van de 22.000 kaarten die er
zijn voor de groepswedstrijden van het
Nederlandse elftal,zijn er nog maar
7500 verkocht,zegt de KNVB.

Dat er zo weinig belangstelling is voor
de kaarten,wordt geweten aan de hoge
kosten.Afgezien van het toegangskaartje
zijn er de hoge reis- en verbijfkosten.
Mogelijk speelt de veiligheidssituatie
in Zuid-Afrika ook een rol.

Ook in Duitsland valt de verkoop van
kaartjes voor het WK tegen.De Duitse
voetbalbond,DFB,verkoopt veel minder
kaarten dan was verwacht.
Ik had toch verwacht dat het wel sneller zou gaan...
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 20-01-10, 12:27   #55

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago

je bent niet gelijk een professor als universitair docent
Klopt, en nu? Ik weet toch welke van mijn docenten professoren zijn en wie niet?

Mja, die tickets, de reis naar Zuid-Afrika is gewoon ontzettend duur en in zekere zin ook risicovol, aangezien het nog maar de vraag is of er slaapplekken in hotels te vinden zijn rond de wedstrijden.
De KNVB moet anders proberen de Nederlanders die al in Zuid-Afrika zitten (expats, exchange-studenten etc.) kaarten proberen te verkopen. Al ben ik bang dat die in Zuid-Afrika zelf goedkoper aan kaarten kunnen komen.
Oud 21-01-10, 22:16   #56
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Er zullen voor veel mensen inderdaad naast de hoge kosten ook te veel onzekerheiden op basis zaken zijn.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-10, 13:54   #57

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Fides
De KNVB moet anders proberen de Nederlanders die al in Zuid-Afrika zitten (expats, exchange-studenten etc.) kaarten proberen te verkopen. Al ben ik bang dat die in Zuid-Afrika zelf goedkoper aan kaarten kunnen komen.
Dat zou slim zijn ja. Er zitten aardig wat Nederlandse stagiaires in Kaapstad e.d. Enkele duizenden zelfs. Al zit je natuurlijk wel in de zomervakantie.

Of die expats nog veel met Oranje hebben vraag ik me af.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-10, 14:03 big smile   #58
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo
Dat zou slim zijn ja. Er zitten aardig wat Nederlandse stagiaires in Kaapstad e.d. Enkele duizenden zelfs. Al zit je natuurlijk wel in de zomervakantie.

Of die expats nog veel met Oranje hebben vraag ik me af.
Ik denk dat je schatting van duizenden stagairs iets te hoog is.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-10, 14:12   #59

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Ik denk dat je schatting van duizenden stagairs iets te hoog is.
Dat denk ik niet hoor. Met name verpleegkunde en geneeskunde-studenten gaan er heel erg veel heen. Via mijn Hogeschool alleen al gaan er rond de 200 mensen stage lopen dit jaar.

Even ter vergelijking: Alleen al op Aruba (met slechts 100.000 inwoners) zitten jaarlijks 2000 Nederlandse stagiares, je hebt zelfs hele café's daar speciaal voor studenten, met bitterballen en Nederlandse muziek.

En dan zitten er op Curacao nog meer geloof ik.
Oud 22-01-10, 14:18 wink   #60
Woordvoerder Havana Club

Dat denk ik niet hoor. Met name verpleegkunde en geneeskunde-studenten gaan er heel erg veel heen. Via mijn Hogeschool alleen al gaan er rond de 200 mensen stage lopen dit jaar.

Even ter vergelijking: Alleen al op Aruba (met slechts 100.000 inwoners) zitten jaarlijks 2000 Nederlandse stagiares, je hebt zelfs hele café's daar speciaal voor studenten, met bitterballen en Nederlandse muziek.

En dan zitten er op Curacao nog meer geloof ik.
Ik heb zelf 5 maanden in ZA gezeten, dus weet wel dat er veel studenten naartoe gaan. Maar enkele duizenden, nee. Aruba is wat dat betreft ook veel populairder.
Oud 22-01-10, 14:27   #61

Ik heb zelf 5 maanden in ZA gezeten, dus weet wel dat er veel studenten naartoe gaan. Maar enkele duizenden, nee. Aruba is wat dat betreft ook veel populairder.
Ah ok, dan zal jij het idd beter weten. Maar jij hebt denk ik maar op 1 plek stage gelopen/gestudeerd denk ik? Er zijn veel meer steden natuurlijk.
Oud 22-01-10, 14:35   #62

Oorspronkelijk geplaatst door reem
Nee, het is zeker geen Zwitserland, en de sloppen in de grote steden moet je natuurlijk mijden. Maar het is in Brazilië wel degelijk veiliger dan Zuid-Afrika (en je valt er minder op).
Ach, in elk land/werelddeel heeft zo z'n gevaren.

Ik zou hier als Afrikaan ook bang van worden.
Oud 22-01-10, 14:38   #63
Woordvoerder Havana Club

Ah ok, dan zal jij het idd beter weten. Maar jij hebt denk ik maar op 1 plek stage gelopen/gestudeerd denk ik? Er zijn veel meer steden natuurlijk.
Ook genoeg steden aangedaan hoor, en we hadden via via her en der wel contacten met Nederlanders. We zijn ze ook wel tegengekomen, maar duizenden lijkt me sterk.
Oud 22-01-10, 14:49   #64
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

En zijn dat dan vooral vrouwen of ook wel mannen?
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-10, 14:51   #65

Ook genoeg steden aangedaan hoor, en we hadden via via her en der wel contacten met Nederlanders. We zijn ze ook wel tegengekomen, maar duizenden lijkt me sterk.
Ik kan geen cijfers vinden, maar lees wel dat bedrijven daar stagiaires niet uit mogen betalen dus het zullen er idd wat minder zijn idd. Aangezien je dan alles uit eigen zak moet betalen.
Oud 22-01-10, 14:53   #66

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus

En zijn dat dan vooral vrouwen of ook wel mannen?
Allebei wel eigenlijk. De mannen veel in de horeca en het bedrijfsleven, de vrouwen veel in de ziekenhuizen.
Oud 22-01-10, 15:18   #67
Woordvoerder Havana Club

Ik kan geen cijfers vinden, maar lees wel dat bedrijven daar stagiaires niet uit mogen betalen dus het zullen er idd wat minder zijn idd. Aangezien je dan alles uit eigen zak moet betalen.
Jep, en dikwijls nog wel wat gezeik met een visumaanvraag etc
Oud 22-01-10, 15:25   #68

Mwah, ik denk dat rond de 1000 exchange studenten en stagaires geen gek idee is. Laatste Koninginnedag was ik bij de Nederlandse ambassade in Pretoria en daar waren wel een paar honderd man (en dat zijn dus alleen mensen uit de regio Pretoria/Johannesburg die die dag niets beters te doen hebben, maar natuurlijk vooral veel emigranten). Bij het stappen of rondreizen kwam je ook vaak genoeg studenten en stagaires tegen.

Zuid-Afrika is natuurlijk niet te vergelijken met Aruba of de Nederlandse Antillen. Die zijn verhoudinggewijs veel populairder en toegankelijker voor Nederlanders.
Oud 22-01-10, 15:36   #69

Jep, en dikwijls nog wel wat gezeik met een visumaanvraag etc
Het zal daar wel strenger (en sneller) zijn dan op Aruba. Heb daar 7 maanden gezeten en uitbetaald gekregen zonder werkvergunning ondanks dat ik dat voordat ik er aankwam al aangevraagd had, in de week dat ik vertrok hadden ze de papieren eindelijk klaar.

Maar goed, offtopic.
Oud 23-01-10, 15:27   #70

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb destijds wel een Belgisch biercafé ontdekt in Kaapstad, Nederlandse kroegen niet echt, maar ook niet naar op zoek gegaan.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 20-02-10, 15:24 sad   #71
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

WK 2010: FIFA verlaagt prijzen eindronde Zuid-Afrika
Datum: 20-feb-2010 13:46

De wereldvoetbalbond FIFA heeft de prijzen van de kaartjes voor het wereldkampioenschap voetbal deze zomer in Zuid-Afrika voor de fans in het gastland verlaagd. Dit meldde de krant Saturday Star zaterdag.

De tickets worden tenminste dertig procent goedkoper. Voor veel Zuid-Afrikanen zijn de kaarten nu te duur. 'We hebben in begin al gezegd dat we op een later moment nog naar de prijzen zouden kijken,' aldus een verklaring van de organisatie.

FIFA-voorzitter Sepp Blatter sprak donderdag zijn zorgen uit over de slechte verkoop van de toegangsbewijzen. Hij vreest voor lege stadions tijdens het WK.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 22-02-10, 14:13 thumb up   #72
-spam, linkruil is mogelijk, maar dan mag je gewoon contact met mij opnemen.-
soccerfan is offline   Met citaat reageren
Oud 17-03-10, 08:36   #73
BS.

Oranjefans mijden WK Zuid-Afrika
door Harrie Nijen Twilhaar

AMSTERDAM, woensdag
Nederlandse Oranjefans blijven massaal weg uit Zuid-Afrika. Niet alleen de kaartverkoop blijft achter, ook het aantal aanmeldingen voor de Oranjecampings verloopt moeizaam.

Met nog 86 dagen te gaan voor de start van het WK voetbal in Zuid-Afrika, blijkt er weinig animo onder Oranjesupporters te zijn om de drie groepswedstrijden tegen Denemarken, Kameroen en Japan bij te wonen.

„De meeste tickets, ruim drieduizend tijdens de drie groepswedstrijden, zijn in handen van sponsors en bobo’sâ€Â, zegt Lloyd Vandenberg, voorzitter van de Supportersclub Oranje. „Zo’n tweeduizend ’echte’ supporters hebben tickets gekocht. We hopen nu nog op 60.000 Nederlanders die in Zuid-Afrika wonen en alsnog een ticket voor één van de groepswedstrijden kopen.â€Â

Ondanks die tegenvaller wil de Supportersclub Oranje op de bestaande FIFA-fanzones tijdens alle drie groepswedstrijden kleine Oranjepleintjes inrichten. „We zijn in onderhandeling met de drie gemeentebesturen. Er komt sowieso een muziekprogramma om de Oranjesupporters voor alle wedstrijden te amuseren.â€Â

De Oranjecamping lijdt ook onder tegenvallende aanmeldingen. „We hadden gerekend op 1250 arrangementen. We zitten nu op de helft. Het trekt nog iets aan, maar we halen de target nietâ€Â, zegt organisator Jokko de Wit.
Oud 27-05-10, 22:40   #74
BS.

WK voetbal leeft nog niet erg

Het loopt nog steeds niet storm met Nederlanders die arrangementen boeken naar het WK voetbal in Zuid-Afrika. Volgens reisbureaugroep TUI leeft het WK nog niet bij de mensen. Factoren als ver weg, duur en onveilig spelen volgens bestuursvoorzitter Van der Heijden van TUI een ondergeschikte rol bij de geringe kaartverkoop.

Te duur
Daarin verschilt hij van mening met OAD-directeur Ter Haar. Die zegt dat veel mensen de 1700 euro voor een reisarrangement vooral te duur vinden: "Door de crisis zullen mensen eerder zeggen: ik sla nu maar even over." Ook het onveilige imago van Zuid-Afrika speelt volgens Ter Haar een rol.

Weinig kaartjes verkocht
Dat het WK nog niet echt leeft, is ook te zien aan het aantal door de KNVB verkochte toegangsbewijzen. Van de 6500 tot 9000 beschikbare kaarten per wedstrijd zijn er maar zo'n 2500 verkocht. De KNVB heeft de resterende kaarten teruggegeven aan de FIFA.

Toch zijn de reisorganisaties niet heel pessimistisch. Als Oranje een ronde verder komt , zullen er meer reizen geboekt worden, denken ze.
Nog kaarten voor alle WK-duels beschikbaar
27 mei 2010

Nog geen enkele wedstrijd tijdens het komende WK is volledig uitverkocht, zelfs niet de openingswedstrijd en de finale. Dat heeft de wereldvoetbalbond FIFA donderdag laten weten. In totaal zijn er nog 160.000 tickets beschikbaar, meldt de bond. Voor de finale op 11 juli in Johannesburg zijn nog 861 toegangsbewijzen beschikbaar.

Ondanks het feit dat niet één duel uitverkocht is, is de FIFA niet ontevreden over de kaartverkoop. "Bijna 96 procent van alle tickets is verkocht en ons doel is 97 of 98 procent. Alles gaat bijna perfect", aldus algemeen secreatris Jerome Valcke van de FIFA.

Het probleem ligt vooral bij de kaartjes uit de zogenoemde categorie 1. De prijzen hiervoor liggen tussen de 130 en 730 euro. Voor de meeste Zuid-Afrikanen is dat veel te duur.
Oud 27-05-10, 23:41 hearth   #75
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat schiet ook nog niet echt op
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 28-05-10, 00:02 rainbow   #76
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Categorie 1 alleen al tussen de 130 en 730 euro. Potjandrie
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 28-05-10, 00:29 rainbow   #77
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

160.000 is 3 lege wedstirjden en de rest is vol. Dat is toch niet zo'n slechte score of ligt dat nu aan mij?
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 14-06-10, 16:07 Standaard   #78
BS.

FIFA heeft geen verklaring voor lege plekken
14 juni 2010

De FIFA heeft geen verklaring voor de vele lege plekken in de WK-stadions. Vooral bij Algerije-Slovenië en Servië-Ghana waren de stadions allerminst uitverkocht, terwijl de wereldvoetbalbond vooraf had gemeld dat ruim 97 procent van de WK-kaarten verkocht was.

"Het is zeker niet mooi om die lege stoeltjes te zien", laat een woordvoerder van de FIFA maandag weten. "Maar het is te vroeg om conclusies te trekken. De gemiddelde toeschouwersaantallen zijn hoog."
Zwarthandelaren doen slechte zaken op WK
14 juni 2010

Zwarthandelaren doen maandagochtend in de aanloop naar de eerste wedstrijd van Nederland op het WK tegen Denemarken slechte zaken. Voor het duel in het imposante stadion Soccer City (88.500 plaatsen) zijn via de officiële kanalen al weken geen kaarten meer te verkrijgen.

Voor het stadion in Johannesburg proberen zwarthandelaren nog wel tickets te slijten. Wie nog geen kaartje heeft bemachtigd, kan voor 15 euro alsnog naar binnen. "Dit is voor ons geen goed toernooi", moppert de Engelse zwarthandelaar Roy. "Tijdens EURO 2008 en het WK van 2006 in Duitsland verkocht ik regelmatig een kaartje voor 1500 euro aan Nederlanders. Hopelijk wordt het na de groepsfase beter. Anders kan ik beter mijn verlies nemen en terug naar Engeland gaan."

Oud 14-06-10, 20:30 Standaard   #79
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]
Mooi dat zo'n zwrthandelaar van beroep een keer dik verlies moet pakken. Hoop altijd dat die gasten flink beroofd worden van geld en kaarten, zeker rond die grote toernooien.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 14-06-10, 20:39 Standaard   #80
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Morgen zullen er ook wel wat lege plekken zijn bij Slowakije - Nieuw Zeeland
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-10, 09:09 Standaard   #81
BS.

Wie gaat er deze dagen als nog naar ZA a 2000+e voor een ticket en ???e voor een kaartje ....

Oud 08-07-10, 09:40 Standaard   #82
DRD

Ben rondom de wedstrijd tegen Kameroen een week in Kaapstad geweest. Prachtige ervaring, misschien wel leuker dan Duitsland of Zwitserland.

Heb nog aan de finale gedacht, gisteravond vluchten uitgezocht. Al die doemscenario's die de media presenteert zijn niet waar. Met een beetje creativiteit vlieg je nog steeds voor 1400 euro naar Johannesburg. Het wedstrijdkaartje is lastig, ook omdat er in Zuid-Afrika geen echte "straathandel" aan de gang is die we wel op europese toernooien kunnen.

Probleem is de timing. Wanneer ga je een vlucht boeken? Als je wacht tot je een kaartje hebt, is die vlucht weg. Als je het nu doet, ben je daarna "gedwongen" heel veel te betalen voor een kaart.

Conclusie: Als het vandaag niet lukt (en ik ga er neit van uit), dan is de engie mogelijkheid 538 bellen en hopen, hopen, hopen dat ze mij kiezen om erheen te mogen.
Oud 08-07-10, 09:42 thumb up   #83
BS.

Hoeveel zou je er max voor over hebben? .

En was het echt allemaal prima te doen? Hoe verschilde het tov van eerdere toernooien?

Oud 08-07-10, 09:48 Standaard   #84

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
Ben rondom de wedstrijd tegen Kameroen een week in Kaapstad geweest. Prachtige ervaring, misschien wel leuker dan Duitsland of Zwitserland.

Heb nog aan de finale gedacht, gisteravond vluchten uitgezocht. Al die doemscenario's die de media presenteert zijn niet waar. Met een beetje creativiteit vlieg je nog steeds voor 1400 euro naar Johannesburg. Het wedstrijdkaartje is lastig, ook omdat er in Zuid-Afrika geen echte "straathandel" aan de gang is die we wel op europese toernooien kunnen.

Probleem is de timing. Wanneer ga je een vlucht boeken? Als je wacht tot je een kaartje hebt, is die vlucht weg. Als je het nu doet, ben je daarna "gedwongen" heel veel te betalen voor een kaart.

Conclusie: Als het vandaag niet lukt (en ik ga er neit van uit), dan is de engie mogelijkheid 538 bellen en hopen, hopen, hopen dat ze mij kiezen om erheen te mogen.
Ik heb je vlag inderdaad zien hangen

Oud 08-07-10, 09:52 Standaard   #85

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

U moet er rekening mee houden dat een dergelijk arrangement ca. € 2.500 à 3.500,- zal kosten, één en ander ook afhankelijk van de categorie toegangskaarten die wij toegewezen krijgen (voor de beeldvorming, de prijzen van toegangskaarten variëren van ruim € 400,- tot bijna 1000,-). De arrangementen zullen online te boeken zijn.
Kreeg ik in de mail. Gekkenwerk.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-10, 10:14 Standaard   #86
DRD

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
[...]

Ik heb je vlag inderdaad zien hangen
Die hing heel goed ja

De FIFA-prijzen voor de finale variëren van 440 dollar tot 990 dollar. Voetbal is allang geen volkssport meer en de finale (zeker in combinatie met de arrangementen) wordt zo echt een elite-dingetje. Natuurlijk is het een unieke happening, maar voor de prijs van de lange zijde heb ik 10 jaar een seizoenskaart in Dordt!
Oud 08-07-10, 13:25 thumb down   #87
Nog steeds niets gehoord.

Oud 08-07-10, 20:44 Standaard   #88
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Joost, een Ajax user van hier, gaat naar de finale

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site