![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#101 |
|
|
Als ik al die jeugdspelers zie dan kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze iets te gepamperd in Ajax 1 zijn gekomen.
Die jeugdopleiding zal heus wel hoge eisen stellen, en je zal doorzettingsvermogen en discipline nodig hebben. Maar voor het grootste gedeelte zal het een kwestie zijn van: je hebt het talent, of je hebt het niet. Heb je het, dan zit je gebakken, heb je het niet dan val je af. Blijf je binnen boord, dan volgt Ajax 1 van zelf wel. Op basis van je talent. In de jeugd is het talent ook wel het voornaamste, en van kinderen moet je ook niet al te veel 'grinta' (mentale hardheid) willen verlangen. Maar tegenstrijdig genoeg is dit wel een absolute voorwaarde wil je de absolute top bereiken. En nu lijkt het erop of die schifting plaats vindt in Ajax 1. Ik denk je , voetbaltechnisch gesproken, vrij beschermd bent opgevoed als je de Ajax jeugd hebt doorlopen. Vergelijk dat met een Zuid-Amerikaans heethoofd als Suarez. Voor hem was voetbal waarschijnlijk een van de meest realistische carričre kansen. Een tendens die je nog veel sterker ziet in het tennis, waar de 'Oost-Europa' dominantie heerst. Mensen met een oorlogsverleden, een land dat weinig fasciliteert. Kortom, waar je talent alleen boven komt drijven als je ook genoeg vechtlust aan de dag legt. Dit overziend kom ik tot de conclusie dat die De Kloet eigenlijk van cruciaal belang zou kunnen zijn. Laatst gewijzigd door N.i.c.k; 07-02-12 om 15:43 |
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Had een Sulejmani maar een oost Europese mentaliteit.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Dat is natuurlijk zo, als je eenmaal in de opleiding zit en die kunt overleven dan zit je 'gebakken'. Neem een Blind, die zal er niet geheel toevallig zijn ingekomen. Maar heeft nu wel genoeg technische en tactische bagage om zich in het betaald voetbal (wellicht niet op het niveau van Ajax) staande te houden. Terwijl ik zeker weet dat er op die leeftijd zo 30 jongetjes waren te vinden die hetzelfde modale talent of meer talent dan hem hadden. Maar die spelen nu misschien max. Hoofdklasse.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Kon hij maar wedstrijden omkopen.
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
Raak. Maar vind jezelf dat je door te wijzen naar een uitzondering de angel echt uit mijn verhaal haalt?
Het is toch typisch te zien bijvoorbeeld, hoe een kleine populatie als de Servische uitblinkt in verschillende sporten. Met name het tennis op dit moment, zonder dat je daarvan een verklaring kan vinden in een uitgekiend begeleidingsprogramma, de faciliteiten, of het feit dat het de volkssport is. Ik denk dat de hardheid en weerbaarheid die die mensen hebben opgedaan in hun jeugd, daar wel een verklaring voor kan bieden. En ja, hiermee pleit ik eigenlijk voor een burgeroorlog in Nederland en genocide op moslims .
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Nee Nick, ben het met je eens.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Doet die het niet goed bij Ajax? Bij Sparta was iedereen altijd lyrisch, voormalig keeperstrainer van hem noemt hem nog altijd één van de grootste talenten van Nederland.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Okee, zou zonde zijn. Maar goed, het blijft zeker met keepers lastig. Je ziet er genoeg die zelfs vertegenwoordigende jeugdelftallen bereikten en die al na één jaar senioren terug moeten naar de amateurs.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Zo lang al geen post hier
![]() Vanavond die stinkclub oprollen. __________________ 2e rings user. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Vanavond?
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Barça in de NextGen-series.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Seedorf z'n contract schijnt niet verlengt te worden. Van mij mag ie komen.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Direct halen inderdaad!
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Altijd doen, eindelijk een winnaar in een team vol losers.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Die gaat lekker naar Rio.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
#121 |
|
Ik heb de laatste dagen bijna niets gelezen hier omdat ik weinig tijd had, maar is er iets bekend over de aanstelling van Danny Blind? Want als Sturk en Gaal niet mogen komen, lijkt de rol van Blind toch ook uitgespeeld?
__________________ Ajax |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
Inderdaad, die tennissen allemaal in Amerika.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#124 |
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#125 |
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Haha
![]() Seems legit
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Go Your Own Way
|
Briljant
__________________ "Rock and Roll: Music for the neck downwards" - Keith Richards |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Blind
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Even een post in dit topic, puur om de titel.
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
|
|
|
|
#137 |
|
David Endt
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Benieuwd of Endt ook zo'n mooi filmpje maakt over Mounir over enkele jaren.
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Ben benieuwd of Endt er over een jaar nog is...
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Terminaal?
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Ajax ---------> Barcelona
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Fischer netjes!
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
0-3 gewonnen tegen Barca. Halve finale in en tegen Liverpool
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Die jeugdopleiding van Barcelona
Cruijff moet daar echt wat aan gaan doen.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Barca
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Hup Holland!
|
Tegen NAC gewoon de A1 er in gooien dus.
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Fischer doet het volgens mij al een hele tijd uitstekend toch? Volgend seizoen langzaam de stap maken richting Ajax 1 of is dat te vroeg?
__________________ Extra medication for ALL! |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
#150 |
|
die jeugdopleiding van Barcelona
En dat is nou de gouden standaard
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
AFC Ajax #470 Knallen tegen Nac nac nac nac nac
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|