Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-02-12, 14:59 no smile   #1
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 05-02-12, 14:59 Standaard   #2

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben het wel eens met Aad de Mos: dit is denk ik het slechtste Ajax wat ik ooit gezien heb. Niveau, hoe frappant, Wouters.
TUFKAL is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:04 no smile   #3
Super Ed

Natuurlijk is het makkelijk om te roepen dat de trainer weg moet, maar het is toch ook gewoon schandalig.

- Spel is het hele seizoen onherkenbaar.
- Vele blessures die opgelopen worden bij trainingen, is de gehele staf te verwijten i.m.o.
- Gemiddeld 1.7 (!) punt per wedstrijd
- Uitgeschakeld in de beker
- 6e plaats
- Nog maar 1 keer de 0 in eigen huis
- Vele onlogische opstellingen
- Wisselbeleid slaat nergens op

Frank straalt niets uit van wat Ajax wil zijn. Bravoure, strijden, arrogantie, borst vooruit.

Oud 05-02-12, 15:04 Standaard   #4
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Doc Bekijk bericht
[...]

Die blessures heeft dus OOK te maken met amateurisme in de technische staf die een goede fysike begeleiding blijkbaar niet noodzakelijk vindt. En vanaf welk moment is die spelopvatting veranderd? Was dat het moment dat Blind van de bank vertrok en Bergkamp kwam?
Nou ja, de JC-schaal tegen Twente was echt goed en tegen de Graafschap en Heerenveen win je ruim. Vervolgens verlies je dan punten bij VVV, da's kut, maar win je in een prima wedstrijd met 4-1 van Vitesse en de lastige uitwedstrijd met 3-2 van Heracles. 2-2 bij PSV is niet heel slecht en thuis tegen Twente had je eigenlijk gewoon moeten winnen maar met een beetje pech wordt dat 1-1.
Dan sta je op 15 punten in 7 wedstrijden. Niet heel goed, maar zeker niet slecht.

De ommekeer is mijn insziens de nederlaag tegen Groningen waarin we ook Sigthorsson verliezen. Sindsdien heb ik Ajax nauwelijks een goede wedstrijd zien spelen. Ja tegen Zagreb. Maar we hebben gezien wat dat waard is.

Of dat door Blind/Bergkamp komt, geen idee. Bergkamp zat er al tijdens die eerste paar goede wedstrijden.

Oud 05-02-12, 15:05 Standaard   #5

Alleen de CL wedstrijden waren om aan te gluren.
Oud 05-02-12, 15:05 Standaard   #6
Super Ed

Overigens had van Baste een gemiddelde van 1.97 punt per wedstrijd en Jol zelfs 2.29. Beide sneuvelde...

Oud 05-02-12, 15:09 Standaard   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
Natuurlijk is het makkelijk om te roepen dat de trainer weg moet, maar het is toch ook gewoon schandalig.

- Vele blessures die opgelopen worden bij trainingen, is de gehele staf te verwijten i.m.o.
- 6e plaats

Frank straalt niets uit van wat Ajax wil zijn. Bravoure, strijden, arrogantie, borst vooruit.
27,78% van de punten in 12:30-wedstrijden
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:17 Standaard   #9

- 6e plaats

Correct. Het is op dit moment echt heel, heel, heel erg slecht.
Scorpie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:17 Standaard   #10
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vraag me wel erg af hoe dit Ajax zou staan zonder al die blessures. Of Frank de Boer dan wel had kunnen bewerkstelligen wat hij voor ogen had, qua systeem. Wat er nu loopt is inderdaad het slechtste Ajax wat ik heb mee gemaakt.

Oud 05-02-12, 15:20 thumb down   #11

Ik denk dat Cilessen of zelfs Verhoeven nog meer rust in de verdediging zal brengen dan Vermeer.

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:21 Standaard   #12

De Boer op radio 1
Oud 05-02-12, 15:24 Standaard   #13
Wat zei hij?
witikvil is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:24 Standaard   #14

"de jongens hebben hard hun best gedaan"
Oud 05-02-12, 15:25 Standaard   #15

De eerste helft was wel aardig

Heb er nu minder plezier in

Veel blessures

Dat ongeveer
Oud 05-02-12, 15:25 thumb down   #16
Oorspronkelijk geplaatst door TUFKAL Bekijk bericht
Wat een onzin van De Boer. Dat hebben ze helemaal niet gedaan of tenminste niet laten zien.
witikvil is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:26 Standaard   #17
Nu met EK-icoon!

NoizEkick's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TUFKAL Bekijk bericht
En ik geloof hem ook nog, hoe triest het ook is. Beter dan dit kunnen ze blijkbaar gewoon niet.

Oud 05-02-12, 15:27 Standaard   #18
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Als Enoh de beste man van he veld is bij Ajax. Is er wel iets goed mis.

Oud 05-02-12, 15:32 thumb down   #19
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Godverdomme, wat een teringelftal. Kansloze jeugdspelers opstellen, spelers met talent op de verkeerde posities neerzetten. Gaat lekker he, Frank?
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:33 Standaard   #20
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Ik vraag me wel erg af hoe dit Ajax zou staan zonder al die blessures. Of Frank de Boer dan wel had kunnen bewerkstelligen wat hij voor ogen had, qua systeem. Wat er nu loopt is inderdaad het slechtste Ajax wat ik heb mee gemaakt.
Het gros van die blessures is volgens jou te wijten aan pech en niet aan De Boer?
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:33 emo   #21

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

De Boer: ‘We hebben volledige controle, maar creëren eigenlijk niks’

Ajax werkte zondagmiddag een dramatische wedstrijd af tegen FC Utrecht. De Amsterdammers kregen nauwelijks kansen en scoorden niet, terwijl de bezoekers via Edouard Duplan wel tot twee treffers kwamen. Trainer Frank de Boer wist dat zijn ploeg doelman Junior Fernández zelden kon verontrusten.

“We hebben te weinig gecreëerd”, zei de oefenmeester tegen Eredivisie Live. “Als je de eerste helft analyseert, is er eigenlijk niets aan de hand tot en met die goal. Behoudens de eerste drie minuten met een paar verre ingooien en een corner. Daarna hebben we volledig de controle, maar creëren we eigenlijk niks.”

“Dat moet veel beter”, aldus de coach. “Als je dan gewoon één of twee goals maakt, dan speel je deze wedstrijd fluitend uit. Maar dat gebeurt niet en dan krijg je dan een domper. En op dit moment kunnen we dat heel moeilijk verwerken.” De Boer moest Theo Janssen wisselen met een blessure. “Het schoot bij Theo in zijn lies, dus ik moest hem wisselen”, besloot de coach.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:35 emo   #22
TROTS.

Als je dan gewoon één of twee goals maakt, dan speel je deze wedstrijd fluitend uit.
Wel een beetje moeilijk als je niks creeert he.
Oud 05-02-12, 15:37 no smile   #23
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel Bekijk bericht
[...]
Is ie blind ofzo.

Ik hou me maar vast aan Silenus' opvatting dat ie intern wel wat anders zegt maar ik begin daar langzaamaan ook aan te twijfelen.
Oud 05-02-12, 15:39 Standaard   #24
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb in het begin al is wat over Bergkamp gezegd dat ik hem niet vind passen als assistent op de bank. De Boer vond het heerlijk werken met Blind. Cruijff wilde dat allemaal niet meer. Ik vind het serieus geen gek idee om Blind weer assistent te laten worden en dat Bergkamp alleen maar training gaat geven.

Overigens vind ik het ook niet lekker dat Bergkamp vliegangst heeft en daarom niet mee gaat naar Europese uitwedstrijden. Ga ja op trainingskamp en dan zal Bergkamp daar nooit bijzijn.

Laatst gewijzigd door bloodysunday; 05-02-12 om 15:46
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:41 emo   #25
Anima a Lodeiro.

Van Rhijn, Koppers, Blind, Ebecilio, Özbiliz...

Verder hebben we wel een uit-ste-ken-de jeugdopleiding
Oud 05-02-12, 15:44 thumb down   #26

Vermeer _______________________________________________ __________!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fucking clown.
Oud 05-02-12, 15:46 Standaard   #27

fathank's Voetbal Forum schermafbeelding

Haten op Van Rhijn .

Oud 05-02-12, 15:47 Standaard   #28
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
[...]

Het gros van die blessures is volgens jou te wijten aan pech en niet aan De Boer?
Dat zeg ik toch nergens?

Oud 05-02-12, 15:48 Standaard   #29

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fathank Bekijk bericht
Haten op Van Rhijn .
Mee eens. Van Rhijn heeft echt wel talent.

Maar eh, haten op, welke bosmongool heeft dat toch verzonnen?
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 15:49 Standaard   #30
TROTS.

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Dat zeg ik toch nergens?
Nee, maar het was slechts een vraag.
Oud 05-02-12, 15:52 Standaard   #31
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
[...]

Nee, maar het was slechts een vraag.
Oke. Ik denk inderdaad dat de staf iets heel erg fout doet als je zoveel blessures oploopt. Maar vraag me evengoed wel af hoe ver Ajax zou zijn zonder dat gesteggel.

Oud 05-02-12, 15:52 Standaard   #32
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Rhijn was echt niet zo slecht. Deed het net als Blind als je kijkt naar z'n kwaliteiten naar behoren.

Oud 05-02-12, 15:57 Standaard   #33

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Van Rhijn was echt niet zo slecht. Deed het net als Blind als je kijkt naar z'n kwaliteiten naar behoren.
Yep.
Oud 05-02-12, 16:03 big smile   #34
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Blind hief toch kei hard buitenspel op bij de eerste goal?

Oud 05-02-12, 16:12 thumb down   #35

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel Bekijk bericht
[...]
Op eigen helft een beetje rond tikken en geen enkele kans creëren. Klinkt meer dat Utrecht volledig in controle is dan, wat een naïef persoon die Frank.

Door dit soort uitspraken krijg echt een hekel aan, echt een exacte kopie van Bert van Marwijk
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:13 angry   #36
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Frank de Boer is wel heel erg snel z'n krediet aan het verspelen zeg. Als hij nou gewoon zegt dat het verschrikkelijk slecht is en dat ze er alles aan gaan doen om het tij te keren, dan heeft hij echt nog wel krediet. Maar dingen als "we domineren maar scoren maar niet" en "we hebben een overwinning nodig" en "in het begin is er niks aan de hand en moet je de wedstrijd normaal gesproken fluitend winnen" zijn gewoon dingen waarvan iedere supporter ziet dat het onzin is. En dan kan krediet hard gaan...
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:15 thumb down   #37

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

- 6e plaats

Ik vind het ook schandalig dat in de afgelopen jaren zoveel trainers zijn gesneuveld en zeker omdat nu zo'n echte Ajacied de leiding heeft die met Ajax kampioen is geworden zeg ik dit niet graag. Maar ik zou er absoluut geen moeite mee hebben als Frank de Boer wordt ontslagen of zelf op stapt.

De blessures, okay. Ik ga er van uit dat de staff hun werk doet en dat dit gewoon dikke pech is (is het niet, is ook gewoon prutswerk).
Af en toe pech met arbritrage, okay. Hoort er bij. Misschien wat extreem dit seizoen maar vooruit. Daar mag het niet aan liggen.

Zelfs met dat in het achterhoofd is het onbegrijpelijk dat de Boer maar niet durft te kiezen voor een systeem en dat neem ik hem echt ontzettend kwalijk. Als je perse met Janssen en Sulejmani wilt spelen, speel dan wat conservatiever. Speel met de punt naar voren en laat je wat meer inzakken. Ga pas druk zetten op je eigen helft.
Nu zien we elke week een combinatie van spelers die alleen optimaal renderen in een bepaald systeem en misschien nog wel erger: absoluut niet renderen in een ander systeem. Ik erger me daar echt kapot aan. Dan heb je spelers als Sulejmani en Janssen die vertikken druk te zetten, waardoor je gapende gaten krijgt op het middenveld en de verdediging in de problemen komt bij de omschakeling.

Grootste voorbeeld van vandaag: Janssen er uit voor Lodeiro, perfecte wissel! En wat doet de Boer? De Jong naar het middenveld en Lodeiro in de spits Sorry hoor, maar daar zakt mijn broek van af.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:19 Standaard   #38

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Welke spelers kunnen volgende week weer meedoen?
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:19 thumb up   #39

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Blind en Van Rhijn vond ik wel bazig spelen hoor.

Blind als CB , kwam vaak goed voor de man en kan het best opbouwen van heel de selectie . Dat mag ook wel gezegd worden
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:20 Standaard   #40
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Welke spelers kunnen volgende week weer meedoen?
Vertonghen, Van der Wiel en misschien Boilesen dacht ik.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:20 Standaard   #41
Anima a Lodeiro.

Oorspronkelijk geplaatst door Huniddity Bekijk bericht

Blind als CB , kwam vaak goed voor de man en kan het best opbouwen van heel de selectie . Dat mag ook wel gezegd worden
Als centrale verdediger is hij niet heel slecht, nee. Beetje jammer dat er dan weer zo'n anti-voetballer als Enoh op '6' staat
Oud 05-02-12, 16:21 Standaard   #42
Super Ed

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Alderweireld ook
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:21 Standaard   #43

Overigens zou ik het helemaal niet erg vinden als Frank de Boer een topcoach zou kunnen assisteren de aankomende jaren. Ik wil hem absoluut niet kwijt en zie ook zeker potentie op basis van bepaalde wedstrijden (vooral in het begin, zoals tegen Milan), maar volgens mij kan hij ontzettend profiteren van iemand die veel verstand heeft van het vak.
Een van Gaal of Adriaanse bijvoorbeeld. Of misschien moet Johan Cruijff hem gewoon een keer een fax sturen met instructies over wat er mis gaat. Want of hij het niet ziet of gewoon te koppig is om zich aan te passen is mij om het even, op het moment is het gewoon kut met peren. En als zelfs een leek als ik kan zien hoe je 300% meer rendement kunt halen uit deze selectie dan is er echt iets goed mis.
Oud 05-02-12, 16:22 Standaard   #44

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Hmm, Vertonghen speelt Schalk wel uit de wedstrijd, VdW Bayram wel en aangezien Lurling geschorst is speelt Josefzoon die niet zo gevaarlijk is. Heb je al een grotere kans op een overwinning in ieder geval.
Oud 05-02-12, 16:23 Standaard   #45
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]

Hmm, Vertonghen speelt Schalk wel uit de wedstrijd, VdW Bayram wel en aangezien Lurling geschorst is speelt Josefzoon die niet zo gevaarlijk is. Heb je al een grotere kans op een overwinning in ieder geval.
Op een gelijkspel, want kansen creëren we niet
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-12, 16:23 Standaard   #46

Oorspronkelijk geplaatst door Huniddity Bekijk bericht

Sowieso vond ik weinig mis met de hele verdediging vandaag. Het probleem ligt op de linies daarvoor. Óók het grote aantal tegendoelpunten ligt aan die linies en meestal niet aan de verdedigers zelf.
Oud 05-02-12, 16:27 Standaard   #47
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Seizoen mag van mij wel voorbij zijn.

Oud 05-02-12, 16:27 Standaard   #48
Drums

PSV verspeelt ook punten, het kan nog!!11!1!!11!!
Oud 05-02-12, 16:29 Standaard   #49
IkBenVoetbal

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Alderweireld ook
Bizar. Met een beetje geluk de hele defensie weer terug.

Oud 05-02-12, 16:29 Standaard   #50

[...]
Alderweireld ook
Zeker of misschien?
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site