Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-01-12, 22:23 Standaard   #51
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Ja, ik kan ook overdrijven. Maar Bert blijft een kut trainer .
Mwah, misschien voor Oranje, omdat we leuk en aantrekkelijk voetbal willen zien.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-01-12, 22:25 Standaard   #52
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
[...]

We hebben de afgelopen interlands toch allemaal kunnen zien dat Kuyt geen toegevoegde waarde heeft?
1. Omdat iemand 3 interlands minder goed en tegen Duitsland slecht speelt zegt weinig.

2. Ik ben het met je eens dat hij in Oranje plaats moet maken voor anderen, maar dat heeft meer te maken met de speelwijze dan met Kuyt. Zoals de opstelling nu is speel je met 4 aanvallers, als 1 van die 4 dan ook nog eens Kuyt is schiet je aanvallend tekort.

Maar Kuyt doet genoeg verdedigend werk om wel van nut te zijn, alleen niet als je er al 6 hebt lopen die dat ook doen. Hij is meer een spits die oorlog moet maken en veel werk verzet dan iemand die tegen de handbalverdedigingen waar we tegen komen te staan met een slimme steekbal of loopactie een goal forceert. Komt nog eens bij dat hij al over de 30 is, voor iemand die het puur van zijn loopvermogen moet hebben komt hij aan zijn einde.

Oud 26-01-12, 22:25 Standaard   #53

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
[...]

Mwah, misschien voor Oranje, omdat we leuk en aantrekkelijk voetbal willen zien.
Nee, het is gewoon altijd een vrij behouden trainer. Dat gaat heel lastig samen met Nederlands voetbal. Je hoeft heus niet als een dolle aan te vallen, maar bij een behouden concept ga je belangrijke waarden binnen ons voetbal beperken en vervolgens verslechteren. Verder vind ik het persoonlijk ook echt een totaal niet interessante kerel, en spreekt zijn hele aanpak/loopbaan mij niet aan. Samen met Dick Advocaat voert hij het lijstje van Nederlandse voetbalmensen aan waar ik to-taal niks mee heb.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 22:30 Standaard   #54
Juk

[...]

Nee, het is gewoon altijd een vrij behouden trainer. Dat gaat heel lastig samen met Nederlands voetbal. Je hoeft heus niet als een dolle aan te vallen, maar bij een behouden concept ga je belangrijke waarden binnen ons voetbal beperken en vervolgens verslechteren. Verder vind ik het persoonlijk ook echt een totaal niet interessante kerel, en spreekt zijn hele aanpak/loopbaan mij niet aan. Samen met Dick Advocaat voert hij het lijstje van Nederlandse voetbalmensen aan waar ik to-taal niks mee heb.
Dat hij de UEFA-cup wint is pure mazzel, dat we überhaupt in die gelegenheid kwamen komt door een goede trainer. Vergeet ook niet dat hij als enige met de "oudjes" wat gepresteerd heeft, namelijk winterkampioen. Pas nadat hij bekend maakte weg te gaan zakte het in elkaar.

Oud 26-01-12, 22:33 Standaard   #55
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Juk Bekijk bericht
[...]

1. Omdat iemand 3 interlands minder goed en tegen Duitsland slecht speelt zegt weinig.
Zegt genoeg. Overigens speelt hij al langer 'minder goed', sterker nog, ik kan me geen goede wedstrijd van hem herinneren.

2. Ik ben het met je eens dat hij in Oranje plaats moet maken voor anderen, maar dat heeft meer te maken met de speelwijze dan met Kuyt. Zoals de opstelling nu is speel je met 4 aanvallers, als 1 van die 4 dan ook nog eens Kuyt is schiet je aanvallend tekort.

Maar Kuyt doet genoeg verdedigend werk om wel van nut te zijn, alleen niet als je er al 6 hebt lopen die dat ook doen. Hij is meer een spits die oorlog moet maken en veel werk verzet dan iemand die tegen de handbalverdedigingen waar we tegen komen te staan met een slimme steekbal of loopactie een goal forceert. Komt nog eens bij dat hij al over de 30 is, voor iemand die het puur van zijn loopvermogen moet hebben komt hij aan zijn einde.
Het probleem is dat Kuyt altijd links- of rechtsbuiten staat. Daar voegt hij niets toe, want hij zal nooit van z'n leven een man passeren, hij zal haast nooit een goede voorzet geven, steekbal hoef je ook niet te verwachten zoals je zelf al zegt, er is dus gewoon geen reden om hem op te stellen. Hij maakt in z'n eentje het spel van Van Persie onmogelijk bijvoorbeeld. Want Kuyt houdt nooit de zijlijn, hij gaat altijd naar binnen, daardoor heeft Van Persie minder ruimte, maar ook een Sneijder en Van der Vaart, tel daar dan bij op dat er nooit een fatsoenlijke voorzet komt en dan hoor je na de wedstrijd weer kritiek op Van Persie, dat ie niet scoort in Oranje. Nee, vind je dat heel gek, met zo'n Kuyt in de buurt. Een Elia is zoveel nuttiger, ook al speelt hij slecht, van Elia krijg je per wedstrijd nog wel een paar voorzetten en hij houdt het veld tenminste breed, wat het spel ook makkelijker maakt voor de middenvelders.

Die kritiek op Van Persie kan ik echt niet tegen. Dat ligt toch echt aan Bert met z'n opstellingen. Met twee buitenspelers en een Sneijder zonder oogkleppen zou Van Persie bij Oranje ook goed functioneren. Maar dat snapt Bert niet.

Dat argument dat Kuyt zoveel verdedigend werk doet word ik ondertussen ook helemaal simpel van. De lul staat links- of rechtsbuiten, dan moet je af en toe meelopen met de back als die opkomt, maar je hoeft niet 360 sprintjes op en neer te trekken per wedstrijd, daar heb je de middenvelders voor. In principe zou het ooit nuttig kunnen zijn tegen een heel aanvallend ingestelde back, maar ik ga dan toch liever uit van eigen kracht, zet er maar een goede links/rechtsbuiten tegenover en zorg er maar voor dat die back het wel uit z'n hoofd laat om op te komen.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 23:28 Standaard   #56
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Kuijt kan niet eens een bal in één handeling aannemen. Nou kan dat iedereen weleens overkomen maar bij die kerel springen 90 minuten ballen 2 meter weg als ie wordt aangespeeld. Wat kan ik me daar kapot aan ergeren. Zo'n gast hoort niet in Oranje.
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-01-12, 19:17 Standaard   #57
Juk

[...]
Zegt genoeg. Overigens speelt hij al langer 'minder goed', sterker nog, ik kan me geen goede wedstrijd van hem herinneren.

Het probleem is dat Kuyt altijd links- of rechtsbuiten staat. Daar voegt hij niets toe, want hij zal nooit van z'n leven een man passeren, hij zal haast nooit een goede voorzet geven, steekbal hoef je ook niet te verwachten zoals je zelf al zegt, er is dus gewoon geen reden om hem op te stellen. Hij maakt in z'n eentje het spel van Van Persie onmogelijk bijvoorbeeld. Want Kuyt houdt nooit de zijlijn, hij gaat altijd naar binnen, daardoor heeft Van Persie minder ruimte, maar ook een Sneijder en Van der Vaart, tel daar dan bij op dat er nooit een fatsoenlijke voorzet komt en dan hoor je na de wedstrijd weer kritiek op Van Persie, dat ie niet scoort in Oranje. Nee, vind je dat heel gek, met zo'n Kuyt in de buurt. Een Elia is zoveel nuttiger, ook al speelt hij slecht, van Elia krijg je per wedstrijd nog wel een paar voorzetten en hij houdt het veld tenminste breed, wat het spel ook makkelijker maakt voor de middenvelders.

Die kritiek op Van Persie kan ik echt niet tegen. Dat ligt toch echt aan Bert met z'n opstellingen. Met twee buitenspelers en een Sneijder zonder oogkleppen zou Van Persie bij Oranje ook goed functioneren. Maar dat snapt Bert niet.

Dat argument dat Kuyt zoveel verdedigend werk doet word ik ondertussen ook helemaal simpel van. De lul staat links- of rechtsbuiten, dan moet je af en toe meelopen met de back als die opkomt, maar je hoeft niet 360 sprintjes op en neer te trekken per wedstrijd, daar heb je de middenvelders voor. In principe zou het ooit nuttig kunnen zijn tegen een heel aanvallend ingestelde back, maar ik ga dan toch liever uit van eigen kracht, zet er maar een goede links/rechtsbuiten tegenover en zorg er maar voor dat die back het wel uit z'n hoofd laat om op te komen.
Met deze ene zin haal je in principe je eigen beredenering bij mijn eerste punt onderuit.

En dat datgene wat Kuyt toevoegt in Oranje niet belangrijk is ben ik het al met je eens geweest, daar ga ik het niet nog een keer over hebben. De enige positie waar hij niet direct door de mand zou vallen is in de spits, maar daar hebben we genoeg betere keuze lopen.

Oud 27-01-12, 19:21 emo   #58
Drums

[...]

Met deze ene zin haal je in principe je eigen beredenering bij mijn eerste punt onderuit.

En dat datgene wat Kuyt toevoegt in Oranje niet belangrijk is ben ik het al met je eens geweest, daar ga ik het niet nog een keer over hebben. De enige positie waar hij niet direct door de mand zou vallen is in de spits, maar daar hebben we genoeg betere keuze lopen.
Wellicht zou hij ook niet door de mand vallen als RB
Oud 27-01-12, 19:30 Standaard   #59
Brasjanus

[...]

Ehm, nee? Ik geef aan dat bijvoorbeeld een Elia nuttiger is, ook al speelt die waardeloos. Wat ik daarmee wil zeggen is dat bijna iedereen meer toevoegt dan Kuyt.
Oud 27-01-12, 20:04 Standaard   #60
Juk

[...]

Ehm, nee? Ik geef aan dat bijvoorbeeld een Elia nuttiger is, ook al speelt die waardeloos. Wat ik daarmee wil zeggen is dat bijna iedereen meer toevoegt dan Kuyt.
De Elia van de afgelopen interlands voegde niks toe hoor... Geen voorzet, geen passeeracties, helemaal niks. Kuyt verovert dan nog soms de bal.

Maar zoals ik al zei, dat Kuyt geen basisplek verdient in Oranje ben ik gewoon met je eens. Maar dat Kuyt helemaal niks toevoegt is overdreven, dat datgene wat hij toevoegt niet bij zijn positie hoort is wat anders.

Oud 27-01-12, 21:13 Standaard   #61
Brasjanus

[...]

De Elia van de afgelopen interlands voegde niks toe hoor... Geen voorzet, geen passeeracties, helemaal niks. Kuyt verovert dan nog soms de bal.

Maar zoals ik al zei, dat Kuyt geen basisplek verdient in Oranje ben ik gewoon met je eens. Maar dat Kuyt helemaal niks toevoegt is overdreven, dat datgene wat hij toevoegt niet bij zijn positie hoort is wat anders.
Elia houdt het veld tenminste breed, dat scheelt al de helft. Bovendien is hij balvaster. Scheelt ook een boel.
Oud 27-01-12, 21:38 Standaard   #62

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

En maakt hij loopacties richting de goal, dus ook meer gevaar als Oranje niet rondt de 16 hangt.
Huniddity is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-01-12, 23:02 Standaard   #63
Juk

[...]

Elia houdt het veld tenminste breed, dat scheelt al de helft. Bovendien is hij balvaster. Scheelt ook een boel.
Elia moet weer snel ergens in de basis, want als het enige wat je toe voegt is dat je het veld breed houdt kan je daar ook mij neerzetten. Ik zie op het moment dan liever Narsingh.

Oud 28-01-12, 16:41 sad   #64
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Kuijt. .

Oud 03-02-12, 13:04 Standaard   #65
Drums

Geen Douglas op het EK.
Oud 03-02-12, 13:10 Standaard   #66
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Geen Douglas op het EK.
Wat jammer nou.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 03-02-12, 15:02 emo   #67
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen Douglas op het EK.
Nu worden we geen Europees Kampioen
El Cid is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-02-12, 15:07 thumb up   #68
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen Douglas op het EK.
Mooi.

Oud 03-02-12, 16:39 Standaard   #69

crispy's Voetbal Forum schermafbeelding

Douglas blijft een ruwe diamant, geen juwelier die hem verder weet te polijsten.

Degenen die klagen over Bertje zijn kennelijk vergeten hoe het onder Van Gaal, Van Basten, Adriaanse en Rijkaard (behalve op 't EK zelf) was. Hiddink was de laatste die er wat van maakte. Bertje zou wel moeten stoppen na 2012, dan is het mooi geweest. Dat contract tot 2016 of zo is veuls te lang.
crispy is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-02-12, 16:49 big smile   #70
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Wanneer was Adriaanse bondscoach? .

Oud 03-02-12, 16:51 Standaard   #71
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
FM10

Oud 03-02-12, 16:53 Standaard   #72
Juk

Na 2012 moet je beginnen aan een gedeeltelijk nieuwe lichting dus een nieuwe bondscoach die onbevooroordeeld is ten opzichte van de gevestigde namen zou wel fijn zijn. Anders zal je zien dat Bert te lang vasthoud aan van Bommel ofzo, of erger, Mathijssen.

Oud 03-02-12, 17:13 Standaard   #73

crispy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
Advocaat
crispy is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-02-12, 15:10 Standaard   #74
Theo, pak 'm terug

Maher, Narsingh en Collins John in voorselectie

Oud 15-02-12, 15:14 Standaard   #75
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Maher, Narsingh en Collins John in voorselectie
Slim om Maher nu al op te roepen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-02-12, 15:16 Standaard   #76
Anima a Lodeiro.

Collins John?!
Oud 15-02-12, 15:16 big smile   #77
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
Collins John?!
Hij bedoelt natuurlijk Ola John met zijn altijd gevatte grappen.
Oud 15-02-12, 15:17 Standaard   #78
'Nuff said...

Flumi's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad goed om die jongens nu al op te roepen en evt. te laten proeven aan het Ned. Elftal. Zullen wellicht nog afvallen bij de echte selectie maar dit is toch een teken voor die jongens dat ze er heel dicht tegenaan zitten

Last.fm
Flumi is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-02-12, 15:18 Standaard   #79
Anima a Lodeiro.

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Hij bedoelt natuurlijk Ola John met zijn altijd gevatte grappen.
Had het kunnen weten.

Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Jeffrey Bruma (HSV), Urby Emanuelson (AC Milan), John Heitinga (Everton), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Nigel de Jong (Manchester City), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Adam Maher (AZ), Joris Mathijsen (Málaga), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal), Erik Pieters (PSV), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Ron Vlaar (Feyenoord), Michel Vorm (Swansea City) en Georginio Wijnaldum (PSV).

De gehele voorselectie.
Oud 15-02-12, 15:18 thumb up   #80
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima ja.

Oud 15-02-12, 15:19 Standaard   #81

Denk vooral om Maher voor ons te winnen eerlijk gezegd. Zodat hij niet voor de Riffijnen kiest.
Oud 15-02-12, 15:20 Standaard   #82
'Nuff said...

[...]

Vurnon Anita (Ajax),

Erik Pieters (PSV),
Anita

Is Pieters al wel weer fit dan?

Last.fm
Oud 15-02-12, 15:21 Standaard   #83
Fear the Beard!

Denk vooral om Maher voor ons te winnen eerlijk gezegd. Zodat hij niet voor de Riffijnen kiest.
Dat bedoelde ik ook
Oud 15-02-12, 15:22 big smile   #84
Fear the Beard!

En waarom wordt Boulahrouz nog steeds opgeroepen?

EN WAAR IS CLASIE VUILE STINK VAN MARWIJK?!??!!?
Oud 15-02-12, 15:22 Standaard   #85

[...]

Dat bedoelde ik ook
Ja doelde meer op Flumi
Oud 15-02-12, 15:23 Standaard   #86

Strootman, Anita, Kuijt, Mathijsen, Boulahrouz.

!!!
Oud 15-02-12, 15:24 Standaard   #87
Anima a Lodeiro.

Ben vooral benieuwd voor welke positie Anita is geselecteerd Als verdedigende middenvelder zou ik het niet eens zo'n verkeerde keuze vinden, maar ja.
Oud 15-02-12, 15:25 emo   #88
The Few, The Proud

PyTh's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee Pieters voorselecteren is nog wel het toppunt zeg.....echt WTF?

Oud 15-02-12, 15:26 Standaard   #89
'Nuff said...

Ben vooral benieuwd voor welke positie Anita is geselecteerd Als verdedigende middenvelder zou ik het niet eens zo'n verkeerde keuze vinden, maar ja.
Anita hoort op geen enkele positie in Oranje...

Last.fm
Oud 15-02-12, 15:26 Standaard   #90
Breuer in Oranje

Strootman, Anita, Kuijt, Mathijsen, Boulahrouz.

!!!
Welke back zou je dan oproepen?

Sûkerbôle.
Oud 15-02-12, 15:27 Standaard   #91
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Tof! Jammer dat niet gelijk Clasie ook bij de voorselectie zit, maar je kan niet alles hebben
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 15-02-12, 15:28 Standaard   #92
Fear the Beard!

[...]

Van Aanholt
Oud 15-02-12, 15:28 thumb up   #93
Anima a Lodeiro.

Oorspronkelijk geplaatst door Flumi Bekijk bericht
[...]
Anita hoort op geen enkele positie in Oranje...
Vind hem op de plek van verdedigende middenvelder een betere keuze dan Strootman. Helaas wordt-ie bij Ajax verneukt door hem op alle posities te laten spelen.
Oud 15-02-12, 15:28 Standaard   #94
Breuer in Oranje

[...]

Van Aanholt
Ja want die doet het zo fantastisch bij Vitesse
Stam en Zuiverloon zijn geen opties, Janmaat nog te licht. Ik ben benieuwd wat jullie alternatief voor Boulahrouz is dan.

Sûkerbôle.
Oud 15-02-12, 15:29 Standaard   #95
'Nuff said...

[...]

Bij deze namen staan eigenlijk maar 2 spelers die op Back kunnen spelen.

Bijvoorbeeld Janmaat ofzo

Last.fm
Oud 15-02-12, 15:30 thumb up   #96
Fear the Beard!

[...]

Stam en Zuiverloon zijn geen opties, Janmaat nog te licht. Ik ben benieuwd wat jullie alternatief voor Boulahrouz is dan.
Kuijt.
Oud 15-02-12, 15:30 Standaard   #97

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Van Aanholt
Echt? Hij valt toch behoorlijk tegen bij Vitesse?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 15-02-12, 15:31 Standaard   #98
Anima a Lodeiro.

[...]

Heeft De Jong in z'n Ajax-periode ook niet een tijdje rechtsback gespeeld?
Oud 15-02-12, 15:31 Standaard   #99
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Willems
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 15-02-12, 15:31 emo   #100
Breuer in Oranje

[...]

Kuijt.
En nu een serieuze suggestie

Sûkerbôle.
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site