![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Vanavond staan Real Madrid en FC Barcelona weer eens tegenover elkaar. Het wordt de eerste van minstens drie Clásicos in 2012, en het is de vierde editie van dit seizoen. Inzet is een plaats in de halve finale van de Copa del Rey. Er wordt allereerst om tien uur afgetrapt in Madrid, alvorens volgende week in Barcelona de return plaats heeft.
Het wordt de 217e officiële editie van El Clásico. Van de voorgaande 216 duels waren de Madrilenen 86 keer winnaar. Barcelona won slechts één keer minder. 45 keer eindigde een klassieker in een gelijkspel. 29 van die Clásicos werden afgewerkt in het kader van de Copa del Rey. Hierin trekt Barça het vaakst aan het langste eind, met 14 zeges. Real Madrid won tien bekerduels van zijn aartsrivaal. De laatste keer dat de twee elkaar troffen in het Santiago Bernabéu was vorige maand. Karim Benzema opende de score nog, maar via treffers van Alexis, Xavi en Cesc Fàbregas liepen de Catalanen alsnog uit naar een 1-3 zege. Daarmee verkleinde de ploeg van Pep Guardiola haar achterstand in de competitie. De laatste keer dat de twee aartsrivalen elkaar ontmoetten in het bekertoernooi was op 20 april van het vorige jaar. Toen speelden de twee de finale in het Estadio Mestalla in Valencia. Nadat er na negentig minuten niet gescoord was wist Cristiano Ronaldo in de 103e minuut de enige treffer te produceren. Deze eindstand betekende de enige zege van José Mourinho en de enige nederlaag van Pep Guardiola als coach in een Clásico. ![]() ![]() ![]() === Niet alleen scoorde Lionel Messi, zoals hierboven te zien, al dertien treffers in Clásicos, dit seizoen is hij meer op dreef dan ooit. Treffers en assists bij elkaar opgeteld is de Argentijn slechts één bepalende actie verwijderd van de vijftig. Zijn rivaal Cristiano Ronaldo blijft vooral op het assists-vlak ver achter en staat daarom op flinke achterstand. Zie hieronder de overzichten van doelpunten, assists en deze bij elkaar opgeteld van de twee clubs in kwestie. ![]() ![]() ![]() === Víctor Valdés en Messi maakten de meeste minuten in dit seizoen. De doelman van de Catalanen speelde 28 volledige duels, Messi kwam in dertig duels tot hetzelfde aantal minuten: 2520. Ronaldo is de Madrileen met de meeste speeltijd. Hij speelde 21 minuten meer dan zijn doelman Iker Casillas. Zie hieronder het overzicht van spelers van Real Madrid en Barcelona die de meeste tijd op veld doorbrachten. ![]() === Twintig spelers van de beide clubs wonnen dit seizoen al hun duels. Raúl Albiol speelde zelfs tien duels mee, en won ze allemaal. Vreemd genoeg is Albiol statistisch wel Real Madrids slechtste verdediger, met een tegengoal per iedere zestig minuten. Als we het minimum leggen op minstens tien gespeelde duels blijkt ook dat Álvaro Arbeloa, de zojuist vertrokken Maxwell en jeugdspeler Isaac Cuenca er erg hoge winstpercentages op nahouden. Dani Alves is het ongelukkigst in deze lijst. Zijn club won 'slechts' achttien van de 26 duels waarin de Braziliaanse back actief was in dit seizoen. ![]() ![]() __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Doe maar Pepe weer als verdedigende middenvelder, entertainment gegarandeerd.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
8e keer in een jaar, dat lukt ze zelfs in Glasgow niet..
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Toch heb ik er stiekem best wel weer zin in.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
22:00
Laat maar.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Toch maar kijken, is toch niks te doen op dat tijdstip
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
mooie OP, maar de wedtsrtijd kan mij niet zo veel meer boeien.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
#11 | |
![]() Spoiler
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Als ik Madrid de laatste weken bezig zie wordt het echt een kansloze missie. Zit niet meer in dan een gelijkspel denk ik.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dat vrees ik ook. Barça is ook bezig aan een belabberde uitreeks dit seizoen, maar zoals we eerder al zagen kunnen zij zich wél enorm opladen voor een Clásico.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Zal C-Ron 7 dan eindelijk gaan opstaan tijdens deze confrontatie?
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hopelijk Coentrão weer RB.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hup Real Madrid. Ben wel klaar met de hegemonie van Barca. Het is weer tijd voor Real.
Oh en Weebl, mooi OP!
__________________ Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hopelijk weer een leuke vechtpartij en nog een paar andere opstootjes. Kijk er naar uit.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Doen Sierd en Aad verslag? Sport1 mailt niet terug
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Aad hoeft van mij niet zo. Laat Sierd maar los gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Daar gaan we weer
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Alleen voor Ronnie.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Typisch dat jij Pepe verheerlijkt terwijl je dat soort spelers normaal haat.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jammer dat Carvalho geblesseerd is, want had graag Pepe weer op het middenveld gezien. Ik vond dat de vorige keer zeer goed werken... ontfutselde Messi talloze keren de bal en anders maar een overtreding. Jammer dat hij alleen op een gegeven moment zijn hoofd weer eens verloor. Maar alles beter dan de Xabi/Khedira's die een beetje op 5 meter afwachten...
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Altintop
![]() We're doomed
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Geen Özil.
Kap ffffffffff met zo bang zijn José. Carvalho met nul speelminuten in de basis? 0-3. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
footballuser werkt niet bij mij.
Dan maar zo: Casillas
Altintop - Ramos - Carvalho - Coentrão Pepe Lass - Alonso Higuaín - Benzema - Ronaldo Cesc - Messi - Alexis Iniesta - Xavi Busquets Abidal - Piqué - Puyol - Alves Pinto __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vooruit dan.
Overigens, ik was me net aan 't bedenken... Ik zou wel eens de B-keus van beide teams tegen elkaar willen zien spelen. Zou weer eens wat anders zijn. Varane, Callejon, Granero, Sahin, Kaka tegen Thiago, Adriano, Rafinha, Muniesa etc. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Gelukkig heeft Özil alle reden om boos te zijn dat hij op de bank begint.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Was ook mijn 1e gedachte ja.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ozil was de vorige Clasico veruit de zwakste schakel, geen wonder dus dat die nu niet start.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Pinto
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
3-1?
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik begrijp niet waarom Ozil niet gewoon op rechtsbuiten staat i.p.v. Higuain. De laatste vind ik een matige voetballer.
Dat je 'm niet als middenvelder opstelt, kan ik wel begrijpen, omdat je toch vooral achter de bal aan zult moeten rennen. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gaat een overwinnen voor Real worden.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Waarschijnlijk omdat die voorhoede al best vaak met elkaar heeft gespeeld, anders moeten ze toch weer wennen
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|