Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-01-12, 18:13 thumb up   #1

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Suijk, bedankt voor het nieuwe topic!

Oud 05-01-12, 18:15 Standaard   #2
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier moet ik gepost hebben

Oud 05-01-12, 18:21 Standaard   #3

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

.

Exit Huistra
d_b01 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-12, 18:27 Standaard   #4
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Kuttopic

Oud 05-01-12, 18:38 thumb up   #5

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
Suijk, bedankt voor het nieuwe topic!
Ik was er wel klaar mee.

Oud 05-01-12, 18:45 sad   #6
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
[...]
Jij verwacht een kolkende ArenA? Het wordt hooguit soortgelijk als bij wedstrijden van Oranje.

Doen alsof de ArenA een dooie boel is is echt zooooo 2003 1999.
Ik verwacht dan een kokende ArenA

Oud 05-01-12, 19:15 Standaard   #7

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben benieuwd hoe Ajax dit voorstel wil gaan invullen. En wat de KNVB daar vervolgens weer van vindt.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-12, 20:41 Standaard   #8

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ff volgen dit
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-12, 20:45 arrow   #9

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk Bekijk bericht
[...]
Ik was er wel klaar mee.
En terecht. Slotje.

Oud 05-01-12, 21:22 Standaard   #10
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
[...]

En terecht. Slotje.
En mijn mening dan ?

Zal het heel kort houden . Dit eventuele besluit van de KNVB doet het nieuws om Co te ontslaan na onze huidige derde plaats in het niets verbleken .

Mooi stuk Jasper en sta achter je woorden .

Laatst gewijzigd door tjekkie; 05-01-12 om 21:24

Oud 05-01-12, 21:28 big smile   #11
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

NOS op 3 - Fenerbahce speelt voor alleen vrouwen

Meer sfeer dan bij mannen hier.

Oud 06-01-12, 09:21 Standaard   #12
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Meer dan vijftien klippen omzeilen voor ArenA vol met vrouwen en kinderen
HUISWERK VOOR AJAX

AMSTERDAM – De KNVB heeft financieel directeur Jeroen Slop van Ajax een flink pak huiswerk meegegeven. De voetbalbond staat – net als AZ – niet afwijzend tegenover het voorstel van de Amsterdammers om op 19 januari wel vrouwen en kinderen toe te laten bij het over te spelen bekerduel Ajax-AZ, maar wil een nadere uitwerking van de plannen. „De KNVB heeft Ajax verzocht een plan van aanpak in te dienen, waarin een aantal voorwaarden wordt geconcretiseerd en afgebakend. Daarna zal er pas een formele beslissing worden genomen”, aldus een woordvoerster.

Slop, belast met supporterszaken bij Ajax, is inmiddels druk aan het schrijven, maar wil nog geen verdere informatie verstrekken. De KNVB heeft de betrokkenen in een email verzocht de unieke actie verder in stilte voor te bereiden en pas te reageren als de KNVB een officieel standpunt heeft kunnen innemen. Duidelijk is wel dat Slop en zijn collega’s tussen de vijftien en twintig lastige klippen hebben te omzeilen.

In het plan van aanpak zullen volgens betrokkenen die onderwerpen aan de orde komen, die het slagen van de publieksvriendelijke actie zouden moeten garanderen. Zo moet er bijvoorbeeld een standpunt worden ingenomen over de toegangsprijzen. Vrouwen en kinderen vijftien of twintig euro voor een kaartje laten betalen, is geen optie, omdat de kans dan bestaat dat Ajax-AZ alsnog in een (half) leeg stadion wordt afgewerkt. Maar moet de toegang gratis zijn of is een symbolisch bedrag op zijn plaats om de wedstrijdkosten (gedeeltelijk) te kunnen dekken? En hoe voorkomt Ajax dat vrouwen- en kinderkaarten niet worden doorgegeven aan mannen? De vraag is ook of de gemeente Amsterdam en de politie – met het oog op de politie-inzet, openbare orde en veiligheid – staan te springen voor het bijzondere initiatief op 19 januari.

Een probleem lijkt ook dat de wedstrijd op donderdagmiddag half drie wordt gespeeld, op een tijdstip dat de schoolgaande jeugd in het klaslokaal hoort te zitten. Lost Ajax dat op door hele scholen als ’lesstof’ de mogelijkheid te bieden naar de Amsterdam ArenA te komen of wordt om verplaatsing naar de woensdagmiddag gevraagd? Het discriminatiebeginsel lijkt echter de grootste beer op de weg te vormen.

„De wet zegt in zijn algemeenheid, dat je geen onderscheid mag maken tussen mannen en vrouwen in de levering van goederen en diensten”, verduidelijkt Marysha Molthoff van de commissie gelijke behandeling. „Het is natuurlijk vreemd dat er bij dat duel geen mannen naar binnen mogen omdat er één man het veld is opgestormd.”

„In principe is het inderdaad zo dat je mannen niet mag weigeren, maar wij hebben nog geen klachten ontvangen. Desondanks hoeft er maar één te komen en wij kunnen het wettelijk onderzoeken en er vervolgens een oordeel over vellen.” Voor het komende duel tussen Ajax en AZ is dat te kort dag. Molthoff: „Als we de normale procedure doorlopen, duurt het vijf tot zes maanden voordat we met een oordeel komen. Kijk je naar de korte termijn dan staat het eenieder vrij naar de rechter te stappen om te toetsen of dit wettelijk kan.”

Volgens mr. Pim de Vos is die discussie onzinnig. „Ik denk ten eerste dat niemand het in zijn hoofd haalt om naar de rechter te stappen. Verder zou het belachelijk zijn als die rechter op basis van de wet gelijke behandeling de aanwezigheid van vrouwen en kinderen zou verbieden. Die wet is daar niet voor bedoeld, maar moet onderscheid voorkomen tussen mannen en vrouwen in een situatie met dezelfde kansen. Hier is geen sprake van een ongeoorloofd, maar juist een geoorloofd onderscheid. Het uitgangspunt is een leeg stadion. De KNVB heeft immers bepaald dat de wedstrijd zonder publiek wordt gespeeld. Vrouwen en kinderen toelaten, is om dat te voorkomen.”

Jurist De Vos gaat zelfs verder: „Als de KNVB, Ajax en AZ de aanwezigheid van vrouwen en kinderen aanvaardbaar vinden, moet de wet wijken voor een bijzondere regel. Iets maken van een lege ArenA is in mijn ogen een rechtvaardigingsgrond. Zoals je volgens de wet niet iemand mag schoppen, tenzij het zelfverdediging is. Ook bij Ajax-AZ is er een groter belang. Vrouwen en kinderen op de tribune zullen een goede reclame zijn voor het voetbal. Een ideale gelegenheid voor de KNVB om aan te tonen dat het betaalde voetbal ook geschikt is voor vrouwen en kinderen.”
De wereld is echt gek geworden.

Oud 06-01-12, 09:27 Standaard   #13
SCH

Waarom Silenus?

Oud 06-01-12, 09:31 Standaard   #14
Niet te sip!

Omdat er helemaal niet aangetoond hoeft te worden dat voetbal geschikt is voor vrouwen en kinderen. Dat is het namelijk allang.

We hebben zelfs een speciaal kindervak in de Arena. (Nee, niet 410... grappenmakers!)

Oud 06-01-12, 09:34 Standaard   #15

Met alleen vrouwen en kinderen bewijs je misschien wel het tegenovergestelde. Blijkbaar kunnen die alleen naar het voetbal als er geen mannen zijn. Desondanks vind ik het gezien de keuze tussen een leeg stadion of dit wel een goed initiatief.
Oud 06-01-12, 09:42 Standaard   #16
Niet te sip!

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Met alleen vrouwen en kinderen bewijs je misschien wel het tegenovergestelde.
Maar even serieus, iedereen buiten wat Henk&Ingrid-figuren die nooit hun wijk/dorp uitkomen weet toch dat dit gewoon zo is?

Je kunt toch prima naar Ajax, Heerenveen, weet ik veel wat voor clubs met een vrouw en je kinderen? Er worden toch nergens vrouwen verkracht en kinderen in elkaar geslagen?

Dat je soms wat scheldwoorden hoort, true. Maar dat hoorde ik vroeger als 8-jarig kind ook, en met mij is het ook helemaal goedgek..ok, niet zo'n goed voorbeeld, maar het heeft in ieder geval altijd gewoon gekund.

Oud 06-01-12, 09:48 Standaard   #17

Ja, wij weten dat het kan. Maar vraag het eens aan je buren of familie die nooit in een stadion komen. De beeldvorming is heel anders dan de praktijk. Als dit daar iets aan kan veranderen moeten we dat alleen maar toejuichen.
Oud 06-01-12, 09:51 Standaard   #18
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, wij weten dat het kan. Maar vraag het eens aan je buren of familie die nooit in een stadion komen. De beeldvorming is heel anders dan de praktijk. Als dit daar iets aan kan veranderen moeten we dat alleen maar toejuichen.
Maar nu doen ze juist het tegenovergestelde toch? Dat je als vrouw en kind alleen naar het stadion kan als het gewone volk er niet is?

Oud 06-01-12, 09:53 Standaard   #19
Niet te sip!

Ja, dat gaf MaxPower dan ook al aan inderdaad.

Wat dat betreft is het een beter plan om tijdens Ajax - GVVV (of een middagwedstrijd) scholen aan te schrijven. Of doe dat lekker met Jong Ajax in de Arena, daar hebben ook wel eens 20.000 kinderen gezeten. Volwassenen mochten ook komen.

Oud 06-01-12, 09:55 Standaard   #20
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Omdat er helemaal niet aangetoond hoeft te worden dat voetbal geschikt is voor vrouwen en kinderen. Dat is het namelijk allang.
Toch zijn er veel ouders die daar anders over denken, en niet geheel ten onrechte. Als je de spreekkoren hoort, veel gedragingen op de tribune. Ik ken in Utrecht zo al wat mensen die al jaren geleden besloten hebben hun kinderen niet meer mee te nemen, of zelf niet te gaan. Maar los darrvan is het toch ook een mooie manier om kinderen die nog nooit geweest zijn, eens kennis te laten maken met een stadion en een wedstrijd etc.

Oud 06-01-12, 09:56 Standaard   #21
SCH

Nou, nou, als ik Utrecht fan was zou ik ook nog wel even nadenken over het meenemen van kinderen. Zou ze toch niet altijd willen confronteren met al die taal, met het geweld en de omgangsvormen en het aantal keren dat ik daar buiten het stadion geweld op straat heb meegemaakt, is niet gering.

Oud 06-01-12, 09:59 Standaard   #22

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]

Nou, nou, als ik Utrecht fan was zou ik ook nog wel even nadenken over het meenemen van kinderen. Zou ze toch niet altijd willen confronteren met al die taal, met het geweld en de omgangsvormen en het aantal keren dat ik daar buiten het stadion geweld op straat heb meegemaakt, is niet gering.
Utrecht is wel een uitzondering vind ik. Zeldzaam negatief en onbeschoft publiek daar.
Oud 06-01-12, 10:02 Standaard   #23
SCH

[...]

Utrecht is wel een uitzondering vind ik. Zeldzaam negatief en onbeschoft publiek daar.
Dat is ook wel weer zo. Maar ik vind de discussie verder raar. Ik snap nog steeds niet waarom je een plan zou torpederen waarbij kinderen een leuke middag hebben. Misschien moet Ajax zich ook vooral richten op achterstandswijken e.d. En misschien moeten ze dan het 'vrouwen'plan maar laten varen als dat veel gevoelens van discriminatie oproept bij tere zieltjes

Oud 06-01-12, 10:08 big smile   #24
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij gaat Silenus die middag met geschoren benen, een pruik en een BH gevuld met grapefruits naar de Arena om het systeem te testen.

Oud 06-01-12, 10:11 Standaard   #25

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door EnGCatjuh Bekijk bericht
Volgens mij gaat Silenus die middag met geschoren benen, een pruik en een BH gevuld met grapefruits naar de Arena om het systeem te testen.
Homo's zullen ook wel naar binnen mogen.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-12, 10:16 Standaard   #26
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Rationeel denken
We gaan heel even terug naar woensdagavond 23 december. Een supporter rent het veld op en gaat de confrontatie aan met de keeper van AZ. AZ-keeper Esteban krijgt rood in de 37e minuut. Gert Jan Verbeek had de dag eerder al laten optekenen eigenlijk geen zin te hebben in dit potje zo vlak voor de winterstop. AZ stond al met 1-0 achter dus van het veld stappen was nog zo gek nog niet. De scheidsrechter staakt de wedstrijd.

De KNVB spreekt zich vervolgens uit: ”De aanklager betaald voetbal heeft Ajax een schikkingsvoorstel gestuurd voor de wanordelijkheid – het betreden van het speelveld door een stadionverbodhouder – tijdens de wedstrijd Ajax-AZ op 21 december jongstleden. De aanklager legt Ajax een schikkingsvoorstel voor van één voorwaardelijke thuiswedstrijd zonder publiek en een boete van €10.000,-. AZ krijgt van de aanklager geen sanctie.”

Ajax accepteert het schikkingsvoorstel. Het duel zal op donderdag 19 januari om 14.30 uur in zijn geheel worden overgespeeld. Supporters die een kaart hebben gekocht krijgen deze, reglementair gezien, niet vergoed. AZ vergoed zijn supporters op eigen initiatief toch de kaarten voor hun supporters.

Vervolgens krijgt een journalist het briljante idee om een ‘straf’ uit Turkije te kopiëren. Fenerbahçe mocht 1 wedstrijd geen mannen op de tribune toelaten nadat HONDERDEN supporters het veld op renden tijdens de oefenwedstrijd tegen Shaktar Donetsk. Gevolg: een stadion vol met vrouwen en kids.

Tegen ieders verbazing in kijken zowel de KNVB als Ajax serieus naar dit plan. Dat men hierbij mogelijk de wet van gelijke behandeling overtreedt, de (mannelijke) supporters die een ticket hebben gekocht geen geld teruggeeft en nieuwe tickets probeert te verkopen is natuurlijk al een bespottelijk iets.

Maar gaan we terug naar de essentie van de straf, dan zien we dat het duel (hoe onbegrijpelijk ook) in een leeg stadion moet worden afgewerkt. Waarbij zowel de supporters, de spelers en de clubs allen worden gestraft.

Mochten Ajax en de KNVB toch besluiten het duel met alleen kinderen en vrouwen afspelen, wie wordt er dan alleen nog gestraft? En hoe zou Nederland en politiek Den Haag op zijn achterste poten staan wanneer dit patroon wordt doorgetrokken in het dagelijks strafrecht…?
Vak410

Oud 06-01-12, 10:22 Standaard   #27

Zoals TR gisteren al aangaf is dat lege stadion geen onderdeel van de sanctie en gaat dit verhaal van 410 dus niet op.
Oud 06-01-12, 10:23 Standaard   #28
Roem en glorie

Silenus gaat buiten de arena staan met een verkooptentje om "kusjes" te verkopen denk ik.

Oud 06-01-12, 10:25 Standaard   #29
AFCA

Zoals TR gisteren al aangaf is dat lege stadion geen onderdeel van de sanctie en gaat dit verhaal van 410 dus niet op.
Maar, hoe je het wendt of keert, het is en blijft een straf toch?

Oud 06-01-12, 10:26 Standaard   #30
SCH

Daar zijn foto's van

Oud 06-01-12, 10:27 big smile   #31
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Toch zijn er veel ouders die daar anders over denken, en niet geheel ten onrechte. Als je de spreekkoren hoort, veel gedragingen op de tribune. Ik ken in Utrecht zo al wat mensen die al jaren geleden besloten hebben hun kinderen niet meer mee te nemen, of zelf niet te gaan. Maar los darrvan is het toch ook een mooie manier om kinderen die nog nooit geweest zijn, eens kennis te laten maken met een stadion en een wedstrijd etc.
Mijn eerste wedstrijd was Ajax - AZ toen ik 12 was ofzo, die werd gestaakt vanwege spreekkoren. Ik zat aan de overkant maar hoorde er niks van maar vond het toch tof

Oud 06-01-12, 10:29 Standaard   #32

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Maar, hoe je het wendt of keert, het is en blijft een straf toch?
Nee hoor, als er omstandigheden zijn waaronder deze wedstrijd veilig kan worden gespeeld (zoals blijkbaar met alleen vrouwen of kinderen) dan wordt daar serieus naar gekeken zoals nu dus blijkt.
Oud 06-01-12, 10:30 Standaard   #33
SCH

Grappig en hypocriet dat stukje van Vak 410, hoe men ineens gehecht is aan het consequent doorvoeren van de sanctie

En die understatements word ik ook zo ziek van: 'gaat de confrontatie aan'. Die vent wil hem gewoon een karatetrap verkopen.

Oud 06-01-12, 10:30 Standaard   #34
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Mijn eerste wedstrijd was Ajax - AZ toen ik 12 was ofzo, die werd gestaakt vanwege spreekkoren. Ik zat aan de overkant maar hoorde er niks van maar vond het toch tof
Is toen je bitterballenverslaving begonnen?

Oud 06-01-12, 10:31 sunglasses   #35
Roem en glorie

[...]

Maar je kan helaas niet van alle kinderen verwachten dat ze doof en stom zijn.

Oud 06-01-12, 10:32 sad   #36
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Is toen je bitterballenverslaving begonnen?
Ik snap de link niet.

Oud 06-01-12, 10:33 Standaard   #37
AFCA

[...]

Nee hoor, als er omstandigheden zijn waaronder deze wedstrijd veilig kan worden gespeeld (zoals blijkbaar met alleen vrouwen of kinderen) dan wordt daar serieus naar gekeken zoals nu dus blijkt.
Ik vind dat best gek. Moet dan de eerstvolgende competitie wedstrijd van Ajax in de ArenA ook zonder publiek gespeeld worden? Die situatie is toch niet veranderd dan?

Oud 06-01-12, 10:38 Standaard   #38

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Ik vind dat best gek. Moet dan de eerstvolgende competitie wedstrijd van Ajax in de ArenA ook zonder publiek gespeeld worden? Die situatie is toch niet veranderd dan?
Tja, het is natuurlijk symboolpolitiek. Dat is duidelijk. En het scheelt vooral een hoop geld aan beveiliging en bewaking van de openbare orde.
Oud 06-01-12, 10:39 Standaard   #39
SCH

[...]

Ik snap de link niet.
Ik ook niet. Probeer het moment te traceren dat het mis gegaan is in je leven en dacht het te hebben gevonden.

Oud 06-01-12, 11:09 question   #40
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar het argument dat dit leuk is voor kinderen gaat toch totaal niet op ivm dag & tijdstip? Ja, niet leerplichtige kinderen kunnen mee, maar of je op hen nu een onuitwisbare indruk gaat maken met zo'n actie.

Scholen aanschrijven gaat ook niet zomaar; die hebben al een heel schema voor een lesjaar en kunnen niet zomaar een middag schrappen. Los van het feit dat de onderwijzers niet mogen begeleiden als het mannen zijn. .

Oud 06-01-12, 11:10 Standaard   #41

Het gaat naar de woensdagmiddag, en op basisscholen heb je bijna geen mannelijke leraren meer.
Oud 06-01-12, 11:11 emo   #42

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
Maar het argument dat dit leuk is voor kinderen gaat toch totaal niet op ivm dag & tijdstip? Ja, niet leerplichtige kinderen kunnen mee, maar of je op hen nu een onuitwisbare indruk gaat maken met zo'n actie.

Scholen aanschrijven gaat ook niet zomaar; die hebben al een heel schema voor een lesjaar en kunnen niet zomaar een middag schrappen. Los van het feit dat de onderwijzers niet mogen begeleiden als het mannen zijn. .
Er lijkt me al kind weinig leukers dan naar het voetbal gaan terwijl je eigenlijk naar school moest. Al is het wel jammer dat je met je moeder moet gaan.
Oud 06-01-12, 11:15 Standaard   #43
AFCA

Het gaat naar de woensdagmiddag, en op basisscholen heb je bijna geen mannelijke leraren meer.
Niet dat het er veel toe doet, maar dat laatste is (hier althans) absoluut niet waar.

Oud 06-01-12, 11:18 big smile   #44
Niet te sip!

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Er lijkt me al kind weinig leukers dan naar het voetbal gaan terwijl je eigenlijk naar school moest. Al is het wel jammer dat je met je moeder moet gaan.
Youp had er nog een mooie/terechte grap over in zijn conference.

Oud 06-01-12, 11:29 emo   #45

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Gay.nl wilt nu ook dat homo's toegelaten worden.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-12, 11:40 emo   #46
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Dan is het wachten op rolstoel.nl voor zij ook met een oproep komen

Oud 06-01-12, 11:41 Standaard   #47

Of jood.nl
Oud 06-01-12, 11:42 Standaard   #48
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
Of jood.nl
Die zou wel goed zijn trouwens

Oud 06-01-12, 11:43 Standaard   #49
Niet te sip!

Dan ga je naar het CIDI als je jood.nl intypt.

Oud 06-01-12, 11:51 Standaard   #50
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Dan mag vak 410 dus weer gewoon naar binnen

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site