Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-11-11, 23:53 Standaard   #1

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier verder

(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-11-11, 23:54 Standaard   #2

Laatste post in vorig topic:

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Juistem. Niemand zal in ons geinteresseerd zijn, dus ook geen geld voor ontwikkeling en dan haak je al helemaal af.

Oud 15-11-11, 23:54 Standaard   #3
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel erg pessimistisch, El Capitano en Koekebakker. Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 23:56 Standaard   #4

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
Wel erg pessimistisch, El Capitano en Koekebakker. Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Nederland heeft wel vaker in een zwart gat gezeten. Daarnaast zijn er meer kleine landen afgehaakt in het verleden (belgië, denemarken, oostenrijk, hongarije, zweden... noem ze maar op) dan aangehaakt.

Je moet als klein land op je tellen passen.

Oud 15-11-11, 23:57 Standaard   #5
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zat aan Maher te denken inderdaad Koekebakker, maar had er inderdaad niet aan gedacht dat die nog niet wil kiezen. Daarnaast had ik liever Narsingh in plaats van Beerens gezien. De Jong ben ik ook nog altijd geen fan van, dan zou ik nog liever een keer van Wolfswinkel willen zien, die schijnt fysiek de nodige stappen gezet te hebben.

En De Guzman, die mag er ook wel een keertje weer aan ruiken toch?
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 23:59 Standaard   #6

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Ik zat aan Maher te denken inderdaad Koekebakker, maar had er inderdaad niet aan gedacht dat die nog niet wil kiezen. Daarnaast had ik liever Narsingh in plaats van Beerens gezien. De Jong ben ik ook nog altijd geen fan van, dan zou ik nog liever een keer van Wolfswinkel willen zien, die schijnt fysiek de nodige stappen gezet te hebben.

De Jong, en nog meer zijn broer vind ik een exponent van wat er fout gaat tegenwoordig. Niets ten nadele van hun, in hun soort zijn ze best goed, maar niet het type voetballers dat opgeleid moet worden imo.

Oud 15-11-11, 23:59 big smile   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Jethro Willems kan het ook onmogelijk slechter doen dan Braafheid op LB
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 23:59 Standaard   #8

Idd, De Guzman en ook Drenthe dacht ik aan

Oud 15-11-11, 23:59 Standaard   #9
Brasjanus

[...]

Nederland heeft wel vaker in een zwart gat gezeten. Daarnaast zijn er meer kleine landen afgehaakt in het verleden (belgië, denemarken, oostenrijk, hongarije, zweden... noem ze maar op) dan aangehaakt.

Je moet als klein land op je tellen passen.
Ja, dat wel natuurlijk, maar wij zijn wel echt een uitzondering als klein land hoor. Wij hebben het nog niet zo slecht voor elkaar als soms geschetst wordt. Goede jeugdopleiding bijvoorbeeld. Talenten zullen er voorlopig nog wel blijven komen.

Dat er nu niet echt grote talenten zijn hoeft ook niet veel te zeggen, grote talenten kunnen ook nog altijd falen. Jonge ventjes die niet als groot talent bekend staan kunnen zich nog enorm ontwikkelen. Over een jaar of 5 hebben we er vast weer een paar goede spelers bij, misschien geen wereldtoppers, maar wat minder goede spelers die wél een team vormen zou ook goed uit kunnen pakken, je weet het allemaal niet. Afwachten.
Oud 16-11-11, 00:00 Standaard   #10
Brasjanus

Narsingh was gisteren echt slecht bij Jong Oranje. De Guzman zou er inderdaad wel eens een keertje aan mogen ruiken, maar ik geloof dat die het ook niet heel fantastisch doet bij Villarreal.
Oud 16-11-11, 00:00 Standaard   #11
Drums

Idd, De Guzman en ook Drenthe dacht ik aan
Voor welke positie heb je Drenthe in gedachten dan?
Op linksback vind ik hem te onzeker.
Oud 16-11-11, 00:01 Standaard   #12
Drums

[...]

Narsingh was gisteren echt slecht bij Jong Oranje. De Guzman zou er inderdaad wel eens een keertje aan mogen ruiken, maar ik geloof dat die het ook niet heel fantastisch doet bij Villarreal.
Heel Villarreal is kut met peren dit jaar.
Oud 16-11-11, 00:02 Standaard   #13
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon Kuyt of Elia op linksback.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 00:03 Standaard   #14

[...]

Ja, dat wel natuurlijk, maar wij zijn wel echt een uitzondering als klein land hoor. Wij hebben het nog niet zo slecht voor elkaar als soms geschetst wordt. Goede jeugdopleiding bijvoorbeeld. Talenten zullen er voorlopig nog wel blijven komen.

Dat er nu niet echt grote talenten zijn hoeft ook niet veel te zeggen, grote talenten kunnen ook nog altijd falen. Jonge ventjes die niet als groot talent bekend staan kunnen zich nog enorm ontwikkelen. Over een jaar of 5 hebben we er vast weer een paar goede spelers bij, misschien geen wereldtoppers, maar wat minder goede spelers die wél een team vormen zou ook goed uit kunnen pakken, je weet het allemaal niet. Afwachten.
Van Gaal probeerde als bondscoach ooit met het Masterplan te doen wat de Duitsers zelf hebben gedaan (een centrale regie dus met een regelmatige in en uitstroom van trainers). Van Gaal faalde. Vergeleken met de Duitsers is het een organisatorische janboel (oké, Duitsers zijn van oudsher organisatorisch heel sterk).

Oud 16-11-11, 00:03 Standaard   #15

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu al steeds minder, met een periode waarin er ook verkeerd werd opgeleid. En als we dus aan de bovenkant van het voetbal niet meer ons eigen spel gaan spelen, zal dat doorwerken tot en met de onderkant van ons voetbal, jeugd en zelfs amateurs. Dan zet je dus je hele voetbalcultuur steeds meer opzij, totdat er niks meer van over is.

Ben je je stempel van specifiek voetbal kwijt, dat soort spelers ga je ook niet meer opleiden, op hoge uitzondering (natuurtalenten) na -al kunnen die ook allemaal reactieve spelers worden, kijk Sneijder-. We zijn dan ook niet meer interessant voor grote competities, dus clubs in Nederland worden er op geen enkel vlak meer beter van. We kunnen ons juist als klein land alleen maar onderscheiden door het spel te spelen waar we zo goed in zijn, en authentieke speler op te leiden per positie.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 00:03 Standaard   #16

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Zenden stond er ooit ook eens. En Davids.

Oud 16-11-11, 00:03 big smile   #17
Drums

Kuyt staat overal in het veld, behalve op de positie die je hem toewijst. Een gat op linksback lijkt me niet zo geslaagd
Oud 16-11-11, 00:04 Standaard   #18

[...]

Maar Narsingh speelt bij H'veen al 1,5 jaar best prima. Misschien nog te vroeg, maar dat soort spelers mogen best een kans krijgen zodra andere spelers afgehaakt zijn.
Oud 16-11-11, 00:05 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]
Nu al steeds minder, met een periode waarin er ook verkeerd werd opgeleid. En als we dus aan de bovenkant van het voetbal niet meer ons eigen spel gaan spelen, zal dat doorwerken tot en met de onderkant van ons voetbal, jeugd en zelfs amateurs. Dan zet je dus je hele voetbalcultuur steeds meer opzij, totdat er niks meer van over is.

Ben je je stempel van specifiek voetbal kwijt, dat soort spelers ga je ook niet meer opleiden, op hoge uitzondering (natuurtalenten) na -al kunnen die ook allemaal reactieve spelers worden, kijk Sneijder-. We zijn dan ook niet meer interessant voor grote competities, dus clubs in Nederland worden er op geen enkel vlak meer beter van. We kunnen ons juist als klein land alleen maar onderscheiden door het spel te spelen waar we zo goed in zijn, en authentieke speler op te leiden per positie.
Is het niet juist beter om all-round spelers op te leiden? Zeg maar de Cocu's?

Je leidt vanaf den beginne geen linksbacks op maar 'voetballers'. Dat idee.

Oud 16-11-11, 00:05 Standaard   #20

[...]

Zenden stond er ooit ook eens. En Davids.
Beide niet eens zo slecht overigens. Misschien De Jong eens proberen?
Oud 16-11-11, 00:06 Standaard   #21

[...]

Die wil dat niet

Oud 16-11-11, 00:06 Standaard   #22
Fear the Beard!

[...]

Dan ben ik meer voor Elia, onze eigen Ravioli Contract.
Oud 16-11-11, 00:08 Standaard   #23

[...]

Is het niet juist beter om all-round spelers op te leiden? Zeg maar de Cocu's?

Je leidt vanaf den beginne geen linksbacks op maar 'voetballers'. Dat idee.
Beetje verkeerde vergelijking. Natuurlijk wil je een voetballer op leiden, maar wel eentje die weet wat hij op welke plek hij in een dominant systeem moet kunnen doen. Cocu was een uitzondering, normaal zijn de all-rounders niet altijd de meest bruikbare spelers. Juist positionele specialiteiten hebben Nederland groot gemaakt. Echte buitenspelers i.p.v. tactloze dravers zoals je zo vaak in Zuid-Europa/Latijns-Amerika zag/ziet. Spelmakers die ook slim konden lopen, 1x raken, positiespel kennen en ook kunnen omschakelen. Balvaste halfspelers, die controleren door de bal in de ploeg te houden. Verdedigers die kunnen inschuiven, opbouwen, met ruimte in hun rug voetballen. Een spits die kan kaatsen, en/of medespelers kan laten scoren.

Juist de broertjes De Jong, met name Siem, zijn die spelers die overal wel iets kunnen maar nergens echt hét.
Oud 16-11-11, 00:09 no smile   #24
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Jethro Willems kan het ook onmogelijk slechter doen dan Braafheid op LB
Zelfs Alexander Buttner had het nog beter gedaan

Oud 16-11-11, 00:09 Standaard   #25

[...]

Die wil dat niet
Vroeger had men daar zwepen voor.

Nee, maar zonder gekheid. Als Van Marwijk ballen had, dan wist hij te experimenteren en spelers op een plek te laten spelen zonder dat ze daar zouden morren. Zelfs als ze op hun geliefde plek spelen vind ik het soms al een kut-instelling bij een aantal gasten.
Oud 16-11-11, 00:10 Standaard   #26

[...]

Dan ben ik meer voor Elia, onze eigen Ravioli Contract.
Omdat je De Jong graag op het midden wilt? Want de ouderwetse Elia is een geweldige linksbuiten voor Oranje, zonde om die op linksback te verkrachten. Een back kan aanvallend ook waarde hebben zonder 10x de achterlijn te halen per wedstrijd.
Oud 16-11-11, 00:13 Standaard   #27
Fear the Beard!

[...]

Omdat je De Jong graag op het midden wilt? Want de ouderwetse Elia is een geweldige linksbuiten voor Oranje, zonde om die op linksback te verkrachten. Een back kan aanvallend ook waarde hebben zonder 10x de achterlijn te halen per wedstrijd.
Ik was niet helemaal serieus.
Oud 16-11-11, 00:13 Standaard   #28
Brasjanus

[...]

Ja, dat zou kunnen, laten we hopen dat dat niet zo zal zijn. Met een andere bondscoach zouden we ook zomaar weer goed kunnen gaan voetballen, het is nu toevallig even dramatisch, maar het is niet altijd zo dramatisch geweest.

Qua doorwerken zal het voorlopig wel meevallen. Er wordt toch nog steeds met een bepaald idee opgeleid in Nederland en voor dat zal veranderen zal er toch heel erg stelselmatig en lang moeten worden gevoetbald zoals nu. Dan zijn we echt heel veel jaren verder.

Wat mij ook een groot probleem lijkt is eigenlijk dat steeds minder jongens gaan voetballen. Als ik bijvoorbeeld bij m'n eigen club kijk zie ik ieder jaar wel een E of F-team verdwijnen. Dat zal uiteindelijk pas de doodsteek zijn, minder voetballers, dus waarschijnlijk ook minder talenten. Daar hebben wij als klein land pas last van, grotere landen kunnen zoiets makkelijker opvangen.
Oud 16-11-11, 00:14 Standaard   #29

[...]

Ik was niet helemaal serieus.
Je zou niet de eerste zijn die dat opteert hoor.
Oud 16-11-11, 00:16 Standaard   #30
Fear the Beard!

[...]

Je zou niet de eerste zijn die dat opteert hoor.
Al zou hij het niet slechter dan Braadjus gedaan hebben.
Oud 16-11-11, 00:17 Standaard   #31
Drums

[...]
Mooie auto-correct weer
Oud 16-11-11, 00:17 Standaard   #32
Fear the Beard!

Braafheid dus
Oud 16-11-11, 00:18 Standaard   #33
Drums

Wie zien de mensen die zo hard roepen om het ontslag van Bert, als nieuwe bondscoach?
Weer Bassie? Van Gaal?
Oud 16-11-11, 00:19 thumb up   #34

Van Gaal wil ik best zien.
Oud 16-11-11, 00:20 Standaard   #35
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

We hebben gewoon een groot probleem in de breedte. Wanneer er een paar spelers niet topfit zijn, geblesseerd of in een slechte periode zitten dan zakt het helemaal in. Moet je eens kijken wat de Duitsers, Spanjaarden en zelfs de Engelsen op de bank hebben zitten. Wij komen met Beerens, Babel, Wijnaldum en Braafheid aan.
Dat kan toch niet zeg

Oud 16-11-11, 00:22 Standaard   #36
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Wtf is blaadjes?

Oud 16-11-11, 00:23 Standaard   #37
Brasjanus

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
We hebben gewoon een groot probleem in de breedte. Wanneer er een paar spelers niet topfit zijn, geblesseerd of in een slechte periode zitten dan zakt het helemaal in. Moet je eens kijken wat de Duitsers, Spanjaarden en zelfs de Engelsen op de bank hebben zitten. Wij komen met Beerens, Babel, Wijnaldum en Braafheid aan.
Dat kan toch niet zeg
Ach, alleen al als ik naar de inwonersaantallen van die landen kijk vind ik dat best verklaarbaar.
Oud 16-11-11, 00:25 Standaard   #38
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ach, alleen al als ik naar de inwonersaantallen van die landen kijk vind ik dat best verklaarbaar.
Je hebt best de beschikking tot meer ervaren spelers of iniedergeval spelers met meer ervaring op een hoog niveau. Spelers als Drenthe en de Guzman. Maar natuurlijk kan je nooit zo'n breed elftal hebben als de Duitsers of Spanjaarden, maar je kan toch niet zó afhankelijk zijn van een paar topspelers.

Oud 16-11-11, 00:26 Standaard   #39
Brasjanus

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
[...]

Je hebt best de beschikking tot meer ervaren spelers of iniedergeval spelers met meer ervaring op een hoog niveau. Spelers als Drenthe en de Guzman. Maar natuurlijk kan je nooit zo'n breed elftal hebben als de Duitsers of Spanjaarden, maar je kan toch niet zó afhankelijk zijn van een paar topspelers.
De harde realiteit is dat wij wel afhankelijk zijn van een paar topspelers. En dat we blij moeten zijn dat we die topspelers hebben omdat het anders helemaal matig zou worden.
Oud 16-11-11, 00:36 Standaard   #40
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Kuijt op rechtsback zou ik helemaal niet gek vinden.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 00:57 Standaard   #41

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Is het ook, Duitsland heeft 5 x zoveel inwoners. Kans dat daar toppers uit voort komen is natuurlijk groter dan hier. De top zal daar altijd breder zijn (geldt ook voor Spanje, Italië, Brazilië e.d.)
Dat wij met ons inwoneraantal al 40 jaar in de wereld(sub-)top spelen en wereldtopspelers voortbrengen is ongekend.

Kortom, we moeten niet zeuren maar gewoon genieten van elk eindtoernooi waar we bij zijn.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 08:15 Standaard   #42
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
[...]

Kuijt op rechtsback zou ik helemaal niet gek vinden.
Mee eens, kan prima een keer geprobeerd worden. Hoewel het probleem op linksback altijd nog groter is dan op rechtsback.

Drenthe en Emanuelson kan je altijd nog een keer proberen op linksback, maar alleen tegen ploegen die zonder rechtsbuiten spelen. Anders worden ze verdedigend helemaal afgemaakt. Drenthe als linksbuiten proberen vind ik ook geen slecht idee (is vast beter dan Babel).

Oud 16-11-11, 08:53 smile   #43
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bossche Bol Bekijk bericht
[...]
Is het ook, Duitsland heeft 5 x zoveel inwoners. Kans dat daar toppers uit voort komen is natuurlijk groter dan hier. De top zal daar altijd breder zijn (geldt ook voor Spanje, Italië, Brazilië e.d.)
Dat wij met ons inwoneraantal al 40 jaar in de wereld(sub-)top spelen en wereldtopspelers voortbrengen is ongekend.

Kortom, we moeten niet zeuren maar gewoon genieten van elk eindtoernooi waar we bij zijn.
Tuurlijk, maar dat betekent niet dat je kritiekloos moet gaan zitten toekijken. Vooral de manier waarop we opleiden heeft er voor gezorgd dat we het als klein landje zo goed doen en als we dat overboord gaan zetten begeven we ons op een weg waarvan we niet weten waar het toe gaat leiden.

Oud 16-11-11, 09:44 Standaard   #44

Gister was gewoon jammer. 2 Spelers die het niveau echt niet aan kunnen: Babel en Braafheid, en verder nog een aantal spelers dat min of meer gedesoriënteerd leek (Bommel, Kuyt, Huntelaar) waardoor het echt een bende werd. Sneijder leek gewoon totaal uit vorm te zijn, iets wat in principe geen probleem is, want normaliter kan dat worden opgevangen door VDV, Robben, van Persie of Afellay.

Oud 16-11-11, 09:44 Standaard   #45
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
Vooral de manier waarop we opleiden heeft er voor gezorgd dat we het als klein landje zo goed doen en als we dat overboord gaan zetten begeven we ons op een weg waarvan we niet weten waar het toe gaat leiden.
Nou ik weet wel waar het dan toe gaat leiden: dan worden we 'gewoon' een land als Belgie, Polen, Zweden, etc. Niet slecht, maar ook niets bijzonders.

Leg de landen gewoon eens naast elkaar. Het is volkomen logisch dat we met 3-0 verliezen. Zeker als we onze beste spelers missen.

Straks staan we weer met 50.000 man in Polen te zuipen, komen we tot de halve finale en dan is het gewoon bidden voor het vaderland dat we winnen. Soms gebeurt dat, iets vaker niet. Mij hoor je niet klagen.

Oud 16-11-11, 09:46 Standaard   #46

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]Wat mij ook een groot probleem lijkt is eigenlijk dat steeds minder jongens gaan voetballen. Als ik bijvoorbeeld bij m'n eigen club kijk zie ik ieder jaar wel een E of F-team verdwijnen. Dat zal uiteindelijk pas de doodsteek zijn, minder voetballers, dus waarschijnlijk ook minder talenten. Daar hebben wij als klein land pas last van, grotere landen kunnen zoiets makkelijker opvangen.
Dat er soms een F- of E-team minder is komt eerder doordat er op dat moment van een bepaalde leefijtdscategorie minder jongens zijn, zo is het in ieder geval bij mij in het dorp. Ik denk niet dat de voetbalsport minder populair is geworden.

De voorsprong die we altijd gehad hebben is dat je in Nederland al vanaf je 5e jaar in georganiseerd verband kan voetballen, dat lopen andere landen niet zomaar in, de meeste landen missen daar ook een organisatiecultuur voor.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 10:10 Standaard   #47

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
[...] Dat er soms een F- of E-team minder is komt eerder doordat er op dat moment van een bepaalde leefijtdscategorie minder jongens zijn, zo is het in ieder geval bij mij in het dorp. Ik denk niet dat de voetbalsport minder populair is geworden.

De voorsprong die we altijd gehad hebben is dat je in Nederland al vanaf je 5e jaar in georganiseerd verband kan voetballen, dat lopen andere landen niet zomaar in, de meeste landen missen daar ook een organisatiecultuur voor.
Kijkend naar de jeugd dan zie ik de volgende problemen:
  • Er wordt verkeerd opgeleid: pas geleden las ik in de FourFourTwo een stuk over de opleiding van Ajax. Daar steken ze veel geld in maar dat wat ze doen, doen ze met het argument 'de rest doet het ook'. Opper excuus-Jood David Endt geloofde nog steeds in de uniciteit van Ajax want 'de sfeer van Amsterdam kopieer je niet'. Ik vond het een zwak verhaal.
  • Er vertrekken teveel goede talenten te vroeg naar het buitenland; van Van Aanholt werd vier jaar geleden gezegd dat hij beter was dan Erik Pieters, het is er nog niet uitgekomen. Vergelijk ook eens met Duitsland onder 17 met Nederland onder 17: bij Duitsland geen enkele gast die in het buitenland speelt; bij Nederland was het toen al een ratjetoe.
  • De provincie stroomt leeg...
  • ... En in de Randstad worden de pleintjes gedomineerd en genannexeerd door donkere jongens. Blanke Oerhollandse jongens komen er niet meer snel tussen en verliezen de zin voor het voetbal, het past niet meer bij 'hun' eigen straatcultuur
  • Als ik de jeugdelftallen zie dan doen we het daar een stuk beter dan ooit... maaarrrr.... met meer donkere gasten die eerder vroegvolwassen zijn. Op jeugdniveau is dat een voordeel maar later kan dat je lelijk opbreken.

Oud 16-11-11, 10:16 Standaard   #48
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
[...] Dat er soms een F- of E-team minder is komt eerder doordat er op dat moment van een bepaalde leefijtdscategorie minder jongens zijn, zo is het in ieder geval bij mij in het dorp. Ik denk niet dat de voetbalsport minder populair is geworden.
Wij stonden vroeger (t/m ongeveer 15/ 16 jaar) met vrienden nagenoeg iedere vrije minuut op een veldje. Dat zie ik tegenwoordig niet meer bij de jeugd, helaas. Wat ook niet meehelpt is dat vele trapveldjes verdwijnen omdat er op die grond huizen gebouwd moeten worden.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 10:19 Standaard   #49
Fear the Beard!

[...]

Wij stonden vroeger (t/m ongeveer 15/ 16 jaar) met vrienden nagenoeg iedere vrije minuut op een veldje. Dat zie ik tegenwoordig niet meer bij de jeugd, helaas. Wat ook niet meehelpt is dat vele trapveldjes verdwijnen omdat er op die grond huizen gebouwd moeten worden.
En dat de kinderen tegenwoordig liever voetbal op de xbox spelen. Wij hadden vroeger hele buurttoernooien waar je je eer verdedigde.
Oud 16-11-11, 10:19 Standaard   #50
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Mwoah, aan de redenen van Koekebakker is ook een hoop op aan te merken zeg.

Denk vooral dat het komt omdat de jeugd de godganse dag op msn zit en kansloze computerspelletjes speelt. Vroeger kwam je uit school en ging je urenlang tegen de muur trappen, pure balbehandeling trainen.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site