|
|
#101 | |
|
|
Op de lange termijn heeft het sowieso wel z'n voordelen, schaalvergroting, voor de grote clubs althans. D'r zal een flink aantal clubs aan onderdoor gaan als ze plotsklaps een divisie lager moeten. Maar de clubs die over blijven in de eredivisie/jupiler pro league gaan er na een x aantal jaren de vruchten van plukken. Als ik bij mij in de buurt kijk bijv. Dan zitten de Graafschap, Emmen, Eagles en Zwolle in hetzelfde vaarwater als FC Twente. Die-hard supporters en sponsors zullen natuurlijk nooit overgaan, maar de groep die puur komt om wedstrijden te kijken wellicht wel. Bovendien heb je qua talenten ook een grotere vijver om uit te vissen. En krijg je meer zwaardere wedstrijden in een seizoen, wat het niveau ook verder verhoogt. Wegen de nadelen tegen de voordelen op is de vraag. Voor mij niet iig. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Een goede brede basis onder elk systeem is belangrijk voor het succes. Ik vermoed dat het laten ontstaan van de BeNeLiga die basis in Nederland voor een vrij groot deel zal doen afbrokkelen...
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
Welke basis heb je het dan precies over?
|
|
|
|
|
|
#104 | |
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#105 |
|
Het gaat natuurlijk vooral om de rechten voor de livewedstrijden, niet zozeer om de NOS, de VRT (VTM heeft nu overigens de rechten) en de RTBF, dat zijn de bedragen niet.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
De vraag is levert in de rest van de wereld Ajax - Anderlecht meer op dan Ajax - Feijenoord?
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Misschien meer Franstaligen?
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
Of zoals ik zei, de NOS voor Nederland en de VTM voor België. Is wel 2x een bedrag dat je kunt toucheren.
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Nee, maar dat is dan ook de verkeerde vraag. Het gaat erom of Ajax-Anderlecht meer oplevert dan Ajax-RKC en Anderlecht-Leuven. Ajax-Feyenoord en Anderlecht-Club Brugge zullen er nog steeds zijn.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Dit houdt ook nooit op he ? elk keer komt dit onderwerp weer terug en toch heb ik gister genoten van SC Heerenveen - Roda JC of gaan we dan ook zeggen dat het Friesland vs. Duitsland was ?
Binnenkort hebben we de be-ne wedstrijd in de Euro league : AZ - Anderlecht. __________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Is het eigenlijk niet zo dat zo'n Beneliga een vorm van symptoombestrijding is, terwijl de daadwerkelijke ziekte (de steeds groter wordende financiële verschillen tussen een smalle top en de rest) alleen op een hoger niveau kan worden opgelost (salary cap, 6+5 etc.).
Je moet je wel afvragen wat je nu precies met zo'n Beneliga wil bereiken. Je topclubs zouden beter mee kunnen blijven doen in Europa, maar zoals iemand in dit topic al zei gaat het voor veel clubs daaronder een stuk moeilijker worden wanneer ze niet in de hoogste divisie spelen en dus de toppers niet meer op bezoek krijgen. Hoewel het dus wellicht goed zou zijn voor Ajax en PSV gaan NEC en De Graafschap er op achteruit. Je verliest regionale diversiteit (de topclubs zullen meer fans krijgen ten koste van de regionale clubs) terwijl je internationaal beter wordt. De vraag is of het belang van het Nederlandse voetbal enkel gelijk moet worden gesteld aan de prestaties van die paar topclubs in Europa of dat het breder moet worden bekeken. Is een betere prestatie in Europa van een handjevol clubs wel echt de enige graadmeter die er toe doet? __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
De clubs na de nationale top 10 t/m ongeveer de Jupiler league.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
AZ is tegen BeNeLiga, Anderlecht juist vóór __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
|
__________________ PSV | Borussia Mönchengladbach |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ik vraag me af hoe het veranderd voor de media, komt er op de voorpagina van onze kranten dan een foto te staan van een schwalbe bij Anderlecht - Standard? Gaan ze bij VI opeens over Belgisch voetbal praten als ze bovenaan staan? Moet er opeens ook Frans gesproken worden? Etc etc
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
De vrouwen gaan er volgend seizoen mee beginnen
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Nou, als de vrouwen van FC Utrecht opeens tegen de chickies van AA Gent moeten dan ga ik zeker kijken hoor.
.. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
||
|
|
|
|
|
#120 | |
||
|
|
|
|
|
#121 |
|
Anderlecht, gelegen in een overwegend Franstalige stad, zal toch ook wel een grote Franstalige achterban hebben lijkt me?
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Maar dan alleen de hoogste liga? En dan in beide landen een aparte eerste divisie (wat vreemd is want de Jupiler League is in België de hoogste klassen en bij ons de eerste divisie) en vanuit beide landen promoveert er een club? Maja stel dat je dan NEC tegen STVV krijgt ofzo. Zit toch niemand op te wachten.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat de achterban van Anderlecht grotendeels Vlaams is.
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Maar het is anderzijds ook niet echt veel minder aansprekend dan NEC-Excelsior.
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Doe eerst maar een bekercompetitie met Nederland en België, dat lijkt me wel leuk.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Laat ik het zo zeggen: natuurlijk is Ajax - Anderlecht een mooier affiche dan Ajax - NEC, maar ik zie dan weer liever een titelstrijd tussen Ajax en PSV dan tussen Ajax en Anderlecht.
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Toch is de Nederlands/Belgische rivaliteit wel mooi in het voetbal.
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Precies, maar daarom is het argument dat NEC-STVv geen interessant affiche is maar ten dele waar. Ten minste het is wel waar, maar dat gledt voor een aantal affiches in de Eredivisie net zo goed.
Ajax-Anderlecht is daarentegen interessanter dan Ajax-RKC, dat is evident, maar de vraag is of Ajax-RKC interessanter is dan Ajax-Lokeren. Dat waag ik te betwijfelen. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Een onderzoek onder Nederlandse fans heeft al aangegeven dat het draagvlak onder supporters er niet is.
Verder zou ik graag een gedegen financiele analyse willen zien voordat men tot samenvoeging besluit. In Belgie wordt op dit moment veel voor de rechten betaalt omdat de kabelaars via het voetbal hun digitale tv willen verkopen. Hoe zijn de verwachtingen als de dekkingsgraad van digitale tv straks hoog genoeg is. Ik verwacht dan dat de tv-rechten voor het Belgisch voetbal weer zullen dalen. En dat geroeptoeter van die voorzitter van Anderlecht over aansluiting bij de Europese top slaat nergens op. Dat gaan we met een gezamenlijke Liga ook NOOIT meer halen als er niet iets fundamenteels verandert binnen het Europese voetbal. |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Ik vind NEC – Excelsior vele malen aantrekkelijker dan NEC – STVV
Met alle Nederlandse clubs heb ik tenminste nog wel iets, met die Belgische totaal niet. Verder is het doel van zo’n Beneliga (meer geld, aanhaken bij grotere competities) natuurlijk een utopie. En ik denk ook niet dat een buitenlands talent dat nu niet kiest voor de Eredivisie of Belgische Jupiler League, ineens wel wil komen als er een Beneliga is… |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van STVV
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Ook wel bekend als Sint-Truiden.
|
|
|
|
|
|
#135 | |
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
Jij als groot liefhebber van het onbeperkt aantrekken van Afrikaanse spelers zou toch bekend moeten zijn met de meeste clubs in Belgie.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Jullie zitten de helft van de tijd ook in de Jupiler League dus weet niet of er veel voor jullie zou veranderen. Qua naam van competitie niet in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
#139 | |
Je zou een tussenvorm moeten vinden: 10 clubs uit Belgie, 10 uit Nederland. De slechtste van de 10 degradeert, de beste is kampioen van het land. De overall winnaar krijgt een financiële bonus. |
||
|
|
|
|
|
#140 |
|
Maar dan wordt het weer lastiger om te promoveren.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Totaal niet, op basis van prestaties zouden wij gewoon in de hoogste klasse spelen hoor, itt dat overzicht wat laatst ergens stond hebben wij het over de afgelopen 5 jaar beter gedaan dan NAC en Heracles.
Maar ik wil gewoon geen Beneliga of wat dan ook, hou van de Eredivisie. En nogmaals, ik denk dat het geen ene fuck helpt bij het ''aanhaken bij grotere competities'', en dat is toch zgn. het doel? Laatst gewijzigd door PBateman; 16-02-12 om 13:07 |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
Verder hoef ik ook geen Beneliga, een bekertoernooi zou wel leuk zijn. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#144 |
|
Ik denk dat het wel degelijk zou helpen. Ja, aanhaken bij de EPL en Bundesliga zal een illusie zijn maar zeker weten dat het gemiddelde niveau omhoog gaat. België en Nederland zijn twee van de dichtstbevolkte landen van Europa. Ieder met een eigen spelcultuur, waar je als (tegen)speler alleen maar van leert en ervaring op doet. Het gemiddelde bezoekersaantal zal flink stijgen. Clubs spelen niet meer tegen de agglomeratie Zwolle maar tegen de agglomeratie Gent oid. Toch een verschil.
|
|
|
|
|
|
|
#145 | ||
![]()
Mocht er een Beneliga komen, dan haak ik iig af... Laten we trouwens niet vergeten dat de Scandinavische landen als eens iets soortgelijks hebben geprobeerd, kwam uiteindelijk niemand meer kijken, en de tv-rechten werden niet meer verkocht. http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_League |
|||
|
|
|
|
|
#146 |
|
100% tegen Ajax - Anderlecht het klinkt hartstikke leuk. Maar ik ga niet kijken naar een wedstrijd lokeren - Anderlecht wat ik wel zou doen bij een Heracles - NEC.
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Dat is een kwestie van gewenning. Hoe vaker je naar die clubs gaat kijken hoe meer (of minder) feeling je met die clubs krijgt.
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
Dat was heel iets anders, dat was een competitie naast de bestaande nationale competities, die niet leidde tot plaatsing voor Europees voetbal of wat dan ook. Dat zou hier ook niet werken, maar een BeNliga i.p.v. de Eredivisie is een heel ander verhaal.
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Daarbij inbegrepen dat een aantal Belgische clubs in de versukkeling zijn geraakt. Een Club Brugge had in betere tijden 28000 toeschouwers, 30000+ als het helemaal vol zat. Nu hebben ze een gemiddelde van 20000. Daar zit nog wat rek in. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
BENELUX - Liga
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|