Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 04-02-12, 12:22 Standaard   #101
Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Waarom zou het Tv geld omhoog gaan? Dat zou alleen kunnen als er weer een nieuwe Talpa komt en die is er niet, in Belgie ook niet volgens mij.
Zenders die tegen mekaar opbieden? Of misschien dat de samenvattingen zelfs op twee zenders uitgezonden zouden worden, ook niet ondenkbaar. Weer 10 miljoen potentiële klanten d'rbij trouwens voor Eredivisie Live.

Op de lange termijn heeft het sowieso wel z'n voordelen, schaalvergroting, voor de grote clubs althans. D'r zal een flink aantal clubs aan onderdoor gaan als ze plotsklaps een divisie lager moeten. Maar de clubs die over blijven in de eredivisie/jupiler pro league gaan er na een x aantal jaren de vruchten van plukken. Als ik bij mij in de buurt kijk bijv. Dan zitten de Graafschap, Emmen, Eagles en Zwolle in hetzelfde vaarwater als FC Twente. Die-hard supporters en sponsors zullen natuurlijk nooit overgaan, maar de groep die puur komt om wedstrijden te kijken wellicht wel. Bovendien heb je qua talenten ook een grotere vijver om uit te vissen. En krijg je meer zwaardere wedstrijden in een seizoen, wat het niveau ook verder verhoogt.

Wegen de nadelen tegen de voordelen op is de vraag. Voor mij niet iig.
Solstice is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 04-02-12, 12:30 Standaard   #102
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Een goede brede basis onder elk systeem is belangrijk voor het succes. Ik vermoed dat het laten ontstaan van de BeNeLiga die basis in Nederland voor een vrij groot deel zal doen afbrokkelen...

Oud 04-02-12, 12:35 Standaard   #103
Welke basis heb je het dan precies over?
Oud 04-02-12, 12:52 arrow   #104
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
[...]

Zenders die tegen mekaar opbieden? Of misschien dat de samenvattingen zelfs op twee zenders uitgezonden zouden worden, ook niet ondenkbaar. Weer 10 miljoen potentiële klanten d'rbij trouwens voor Eredivisie Live.

Op de lange termijn heeft het sowieso wel z'n voordelen, schaalvergroting, voor de grote clubs althans. D'r zal een flink aantal clubs aan onderdoor gaan als ze plotsklaps een divisie lager moeten. Maar de clubs die over blijven in de eredivisie/jupiler pro league gaan er na een x aantal jaren de vruchten van plukken. Als ik bij mij in de buurt kijk bijv. Dan zitten de Graafschap, Emmen, Eagles en Zwolle in hetzelfde vaarwater als FC Twente. Die-hard supporters en sponsors zullen natuurlijk nooit overgaan, maar de groep die puur komt om wedstrijden te kijken wellicht wel. Bovendien heb je qua talenten ook een grotere vijver om uit te vissen. En krijg je meer zwaardere wedstrijden in een seizoen, wat het niveau ook verder verhoogt.

Wegen de nadelen tegen de voordelen op is de vraag. Voor mij niet iig.
De NOS en de BRT gaan niet meer betalen, dan kom je sowieso bij een commerciele zender uit. Plus dat de zender in twee verschillende landen moet zijn.

Oud 04-02-12, 12:54 Standaard   #105
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

De NOS en de BRT gaan niet meer betalen, dan kom je sowieso bij een commerciele zender uit. Plus dat de zender in twee verschillende landen moet zijn.
Het gaat natuurlijk vooral om de rechten voor de livewedstrijden, niet zozeer om de NOS, de VRT (VTM heeft nu overigens de rechten) en de RTBF, dat zijn de bedragen niet.

Oud 04-02-12, 13:21 Standaard   #106
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

De vraag is levert in de rest van de wereld Ajax - Anderlecht meer op dan Ajax - Feijenoord?
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-12, 13:24 Standaard   #107

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien meer Franstaligen?
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-12, 13:24 Standaard   #108
[...]

Of zoals ik zei, de NOS voor Nederland en de VTM voor België. Is wel 2x een bedrag dat je kunt toucheren.
Oud 04-02-12, 13:41 bulb   #109

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
De vraag is levert in de rest van de wereld Ajax - Anderlecht meer op dan Ajax - Feijenoord?
Natuurlijk niet, en daarom is het een lachwekkend idee...
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-12, 13:54 Standaard   #110
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
Nee, maar dat is dan ook de verkeerde vraag. Het gaat erom of Ajax-Anderlecht meer oplevert dan Ajax-RKC en Anderlecht-Leuven. Ajax-Feyenoord en Anderlecht-Club Brugge zullen er nog steeds zijn.

Oud 04-02-12, 14:08 Standaard   #111
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit houdt ook nooit op he ? elk keer komt dit onderwerp weer terug en toch heb ik gister genoten van SC Heerenveen - Roda JC of gaan we dan ook zeggen dat het Friesland vs. Duitsland was ?

Binnenkort hebben we de be-ne wedstrijd in de Euro league : AZ - Anderlecht.

Oud 04-02-12, 14:13 Standaard   #112

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Is het eigenlijk niet zo dat zo'n Beneliga een vorm van symptoombestrijding is, terwijl de daadwerkelijke ziekte (de steeds groter wordende financiële verschillen tussen een smalle top en de rest) alleen op een hoger niveau kan worden opgelost (salary cap, 6+5 etc.).

Je moet je wel afvragen wat je nu precies met zo'n Beneliga wil bereiken. Je topclubs zouden beter mee kunnen blijven doen in Europa, maar zoals iemand in dit topic al zei gaat het voor veel clubs daaronder een stuk moeilijker worden wanneer ze niet in de hoogste divisie spelen en dus de toppers niet meer op bezoek krijgen. Hoewel het dus wellicht goed zou zijn voor Ajax en PSV gaan NEC en De Graafschap er op achteruit. Je verliest regionale diversiteit (de topclubs zullen meer fans krijgen ten koste van de regionale clubs) terwijl je internationaal beter wordt. De vraag is of het belang van het Nederlandse voetbal enkel gelijk moet worden gesteld aan de prestaties van die paar topclubs in Europa of dat het breder moet worden bekeken.

Is een betere prestatie in Europa van een handjevol clubs wel echt de enige graadmeter die er toe doet?
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-12, 14:54 Standaard   #113
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
Welke basis heb je het dan precies over?
De clubs na de nationale top 10 t/m ongeveer de Jupiler league.

Oud 16-02-12, 08:28 Standaard   #114
Ik niet!

AZ is tegen BeNeLiga, Anderlecht juist vóór

AZ - Anderlecht is misschien wel de wedstrijd van de toekomst. Het duel van vanavond in de Europa League als voorbode voor een duel in de BeNeLiga? In hun mening staan de twee clubs lijnrecht tegenover elkaar. AZ is geen voorstander van een competitie tussen de beste Nederlandse en Belgische voetbalclubs. Anderlecht is juist een erg warm pleitbezorger.

Toon Gerbrands van AZ is geen voorstander. 'Ik ken de voordelen ervan wel. De commerciële bijvoorbeeld, dat we samen meer tv-geld kunnen ophalen. En we werken immers in een bedrijfstak waar het gaat om attractiviteit en om geld binnenhalen. Maar ik zie toch wel een hoop nadelen en die nadelen.'

'Wat te doen met de kleinere clubs?', vraagt Gerbrands zich af. 'Als die moeten spelen tegen clubs als Lokeren of Beerschot dan zal daar maar heel beperkt belangstelling voor zijn. En dan is er nog een aantal praktische zaken. Hoe doen we het met de indeling? Wie promoveren er? Wie degraderen er? Blijven er dan niet alleen Belgische clubs over? Of juist alleen Nederlandse? En nee, ik denk niet dat de BeNeLiga vanavond rond de wedstrijd een onderwerp van gesprek is wanneer de directies van AZ en Anderlecht elkaar ontmoeten.'

Anderlecht
Anderlecht zou liever vandaag dan morgen aan een BeNeLiga beginnen. Herman Van Holsbeeck is manager van de Belgische topclub en is verheugd met een telefoontje uit Nederland. 'Er moet eigenlijk onmiddellijk een studie worden gedaan naar de haalbaarheid van de BeNeLiga. Wij bij Anderlecht vinden dat zo'n competitie er zo snel mogelijk moet komen. Waarom? Omdat de Belgische en de Nederlandse clubs tegen precies dezelfde problemen aanlopen. Er ontstaat een steeds groter verschil met de andere Europese competities. Zet ze bij elkaar, dan kunnen we de grote landen tegenwicht bieden.'

Van Holsbeeck proeft dat er van Nederlandse kant minder belangstelling is voor het idee. 'Maar dan zie ik onlangs dat er in België meer wordt betaald voor tv-gelden dan in Nederland. Wist u dat? Samen zouden we nog meer kunnen ophalen. Het Nederlandse voetbal met z'n aanvallende spel heeft in België een uitstekende reputatie. Onze, wat meer verdedigende stijl, zou daar prima op aansluiten. Dat zou het niveau van de spelers individueel ook opkrikken. Het is nu zaak om de UEFA te overtuigen van het nut van zo'n competitie.'

Oud 16-02-12, 10:03 Standaard   #115
'Maar dan zie ik onlangs dat er in België meer wordt betaald voor tv-gelden dan in Nederland. Wist u dat?
Zijn er veel abonee's afgehaakt in België vanwege de hogere kosten als in het verleden?

Oud 16-02-12, 10:49 arrow   #116
Mênnus Brabander

Ik vraag me af hoe het veranderd voor de media, komt er op de voorpagina van onze kranten dan een foto te staan van een schwalbe bij Anderlecht - Standard? Gaan ze bij VI opeens over Belgisch voetbal praten als ze bovenaan staan? Moet er opeens ook Frans gesproken worden? Etc etc

Oud 16-02-12, 10:56 Standaard   #117
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

De vrouwen gaan er volgend seizoen mee beginnen
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 11:02 Standaard   #118
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Nou, als de vrouwen van FC Utrecht opeens tegen de chickies van AA Gent moeten dan ga ik zeker kijken hoor.

..

Oud 16-02-12, 11:02 Standaard   #119
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vraag me af hoe het veranderd voor de media, komt er op de voorpagina van onze kranten dan een foto te staan van een schwalbe bij Anderlecht - Standard? Gaan ze bij VI opeens over Belgisch voetbal praten als ze bovenaan staan? Moet er opeens ook Frans gesproken worden? Etc etc
Standard is de enige club uit Wallonië die iets voorstelt toch? Die passen zich dan maar aan
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 11:05 emo   #120
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
[...]
Standard is de enige club uit Wallonië die iets voorstelt toch? Die passen zich dan maar aan
Dat zeiden we in 1830 ook

Oud 16-02-12, 11:06 Standaard   #121

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Anderlecht, gelegen in een overwegend Franstalige stad, zal toch ook wel een grote Franstalige achterban hebben lijkt me?
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 11:07 Standaard   #122
'Nuff said...

Flumi's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar dan alleen de hoogste liga? En dan in beide landen een aparte eerste divisie (wat vreemd is want de Jupiler League is in België de hoogste klassen en bij ons de eerste divisie) en vanuit beide landen promoveert er een club? Maja stel dat je dan NEC tegen STVV krijgt ofzo. Zit toch niemand op te wachten.

Last.fm
Flumi is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 11:15 Standaard   #123
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Anderlecht, gelegen in een overwegend Franstalige stad, zal toch ook wel een grote Franstalige achterban hebben lijkt me?
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat de achterban van Anderlecht grotendeels Vlaams is.

Oud 16-02-12, 11:16 Standaard   #124
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Flumi Bekijk bericht
Maar Maja stel dat je dan NEC tegen STVV krijgt ofzo. Zit toch niemand op te wachten.
Maar het is anderzijds ook niet echt veel minder aansprekend dan NEC-Excelsior.

Oud 16-02-12, 11:17 Standaard   #125
'Nuff said...

Excelsior is tegen niemand een aansprekende tegenstander.

Last.fm
Oud 16-02-12, 11:18 Standaard   #126
11 tegen 11, bal is rond

Doe eerst maar een bekercompetitie met Nederland en België, dat lijkt me wel leuk.
Oud 16-02-12, 11:19 Standaard   #127
'Nuff said...

Doe eerst maar een bekercompetitie met Nederland en België, dat lijkt me wel leuk.
Dat zou inderdaad nog een optie zijn.

Last.fm
Oud 16-02-12, 11:21 Standaard   #128
11 tegen 11, bal is rond

Laat ik het zo zeggen: natuurlijk is Ajax - Anderlecht een mooier affiche dan Ajax - NEC, maar ik zie dan weer liever een titelstrijd tussen Ajax en PSV dan tussen Ajax en Anderlecht.
Oud 16-02-12, 11:33 sad   #129
Mênnus Brabander

Toch is de Nederlands/Belgische rivaliteit wel mooi in het voetbal.

Oud 16-02-12, 11:42 Standaard   #130
Ik niet!

Excelsior is tegen niemand een aansprekende tegenstander.
Precies, maar daarom is het argument dat NEC-STVv geen interessant affiche is maar ten dele waar. Ten minste het is wel waar, maar dat gledt voor een aantal affiches in de Eredivisie net zo goed.

Ajax-Anderlecht is daarentegen interessanter dan Ajax-RKC, dat is evident, maar de vraag is of Ajax-RKC interessanter is dan Ajax-Lokeren. Dat waag ik te betwijfelen.

Oud 16-02-12, 11:47 Standaard   #131

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Een onderzoek onder Nederlandse fans heeft al aangegeven dat het draagvlak onder supporters er niet is.

Verder zou ik graag een gedegen financiele analyse willen zien voordat men tot samenvoeging besluit. In Belgie wordt op dit moment veel voor de rechten betaalt omdat de kabelaars via het voetbal hun digitale tv willen verkopen. Hoe zijn de verwachtingen als de dekkingsgraad van digitale tv straks hoog genoeg is. Ik verwacht dan dat de tv-rechten voor het Belgisch voetbal weer zullen dalen.

En dat geroeptoeter van die voorzitter van Anderlecht over aansluiting bij de Europese top slaat nergens op. Dat gaan we met een gezamenlijke Liga ook NOOIT meer halen als er niet iets fundamenteels verandert binnen het Europese voetbal.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 11:58 Standaard   #132
Ultrajectum

PBateman's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind NEC – Excelsior vele malen aantrekkelijker dan NEC – STVV

Met alle Nederlandse clubs heb ik tenminste nog wel iets, met die Belgische totaal niet.

Verder is het doel van zo’n Beneliga (meer geld, aanhaken bij grotere competities) natuurlijk een utopie.
En ik denk ook niet dat een buitenlands talent dat nu niet kiest voor de Eredivisie of Belgische Jupiler League, ineens wel wil komen als er een Beneliga is…

Oud 16-02-12, 12:02 Standaard   #133
11 tegen 11, bal is rond

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van STVV
Oud 16-02-12, 12:03 wink   #134
Ik niet!

Ook wel bekend als Sint-Truiden.

Oud 16-02-12, 12:06 sunglasses   #135
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door PBateman Bekijk bericht
Ik vind NEC – Excelsior vele malen aantrekkelijker dan NEC – STVV

Met alle Nederlandse clubs heb ik tenminste nog wel iets, met die Belgische totaal niet.

Verder is het doel van zo’n Beneliga (meer geld, aanhaken bij grotere competities) natuurlijk een utopie.
En ik denk ook niet dat een buitenlands talent dat nu niet kiest voor de Eredivisie of Belgische Jupiler League, ineens wel wil komen als er een Beneliga is…
Bang erbuiten te vallen?

Oud 16-02-12, 12:07 Standaard   #136
'Nuff said...

[...]

Bang erbuiten te vallen?
Ik dan in ieder geval wel

Last.fm
Oud 16-02-12, 12:17 big smile   #137
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Jij als groot liefhebber van het onbeperkt aantrekken van Afrikaanse spelers zou toch bekend moeten zijn met de meeste clubs in Belgie.

Oud 16-02-12, 12:19 big smile   #138
Mênnus Brabander

[...]
Ik dan in ieder geval wel
Jullie zitten de helft van de tijd ook in de Jupiler League dus weet niet of er veel voor jullie zou veranderen. Qua naam van competitie niet in ieder geval.

Oud 16-02-12, 12:24 Standaard   #139

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
AZ is tegen BeNeLiga, Anderlecht juist vóór

AZ - Anderlecht is misschien wel de wedstrijd van de toekomst. Het duel van vanavond in de Europa League als voorbode voor een duel in de BeNeLiga? In hun mening staan de twee clubs lijnrecht tegenover elkaar. AZ is geen voorstander van een competitie tussen de beste Nederlandse en Belgische voetbalclubs. Anderlecht is juist een erg warm pleitbezorger.

Toon Gerbrands van AZ is geen voorstander. 'Ik ken de voordelen ervan wel. De commerciële bijvoorbeeld, dat we samen meer tv-geld kunnen ophalen. En we werken immers in een bedrijfstak waar het gaat om attractiviteit en om geld binnenhalen. Maar ik zie toch wel een hoop nadelen en die nadelen.'

'Wat te doen met de kleinere clubs?', vraagt Gerbrands zich af. 'Als die moeten spelen tegen clubs als Lokeren of Beerschot dan zal daar maar heel beperkt belangstelling voor zijn. En dan is er nog een aantal praktische zaken. Hoe doen we het met de indeling? Wie promoveren er? Wie degraderen er? Blijven er dan niet alleen Belgische clubs over? Of juist alleen Nederlandse? En nee, ik denk niet dat de BeNeLiga vanavond rond de wedstrijd een onderwerp van gesprek is wanneer de directies van AZ en Anderlecht elkaar ontmoeten.'

Anderlecht
Anderlecht zou liever vandaag dan morgen aan een BeNeLiga beginnen. Herman Van Holsbeeck is manager van de Belgische topclub en is verheugd met een telefoontje uit Nederland. 'Er moet eigenlijk onmiddellijk een studie worden gedaan naar de haalbaarheid van de BeNeLiga. Wij bij Anderlecht vinden dat zo'n competitie er zo snel mogelijk moet komen. Waarom? Omdat de Belgische en de Nederlandse clubs tegen precies dezelfde problemen aanlopen. Er ontstaat een steeds groter verschil met de andere Europese competities. Zet ze bij elkaar, dan kunnen we de grote landen tegenwicht bieden.'

Van Holsbeeck proeft dat er van Nederlandse kant minder belangstelling is voor het idee. 'Maar dan zie ik onlangs dat er in België meer wordt betaald voor tv-gelden dan in Nederland. Wist u dat? Samen zouden we nog meer kunnen ophalen. Het Nederlandse voetbal met z'n aanvallende spel heeft in België een uitstekende reputatie. Onze, wat meer verdedigende stijl, zou daar prima op aansluiten. Dat zou het niveau van de spelers individueel ook opkrikken. Het is nu zaak om de UEFA te overtuigen van het nut van zo'n competitie.'
Ik vind het nog steeds een puike plan mits er ook een kampioen van Nederland blijft.

Je zou een tussenvorm moeten vinden: 10 clubs uit Belgie, 10 uit Nederland. De slechtste van de 10 degradeert, de beste is kampioen van het land. De overall winnaar krijgt een financiële bonus.

Oud 16-02-12, 12:25 Standaard   #140
'Nuff said...

[...]

Jullie zitten de helft van de tijd ook in de Jupiler League dus weet niet of er veel voor jullie zou veranderen. Qua naam van competitie niet in ieder geval.
Maar dan wordt het weer lastiger om te promoveren.

Last.fm
Oud 16-02-12, 13:03 Standaard   #141
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Jij als groot liefhebber van het onbeperkt aantrekken van Afrikaanse spelers zou toch bekend moeten zijn met de meeste clubs in Belgie.
Beveren is mijn ideaal
Oud 16-02-12, 13:05 Standaard   #142
Ultrajectum

[...]

Bang erbuiten te vallen?
Totaal niet, op basis van prestaties zouden wij gewoon in de hoogste klasse spelen hoor, itt dat overzicht wat laatst ergens stond hebben wij het over de afgelopen 5 jaar beter gedaan dan NAC en Heracles.

Maar ik wil gewoon geen Beneliga of wat dan ook, hou van de Eredivisie.
En nogmaals, ik denk dat het geen ene fuck helpt bij het ''aanhaken bij grotere competities'', en dat is toch zgn. het doel?

Laatst gewijzigd door PBateman; 16-02-12 om 13:07

Oud 16-02-12, 13:09 arrow   #143
Mênnus Brabander

[...]

Totaal niet, op basis van prestaties zouden wij gewoon in de hoogste klasse spelen hoor, itt dat overzicht wat laatst ergens stond hebben wij het over de afgelopen 5 jaar beter gedaan dan NAC en Heracles.

Maar ik wil gewoon geen Beneliga of wat dan ook, hou van de Eredivisie.
En nogmaals, ik denk dat het geen ene fuck helpt bij het ''aanhaken bij grotere competities'', en dat is toch zgn. het doel?
Als de Beneliga er over 2 jaar zou komen dan denk ik niet dat jullie er nog bij komen....

Verder hoef ik ook geen Beneliga, een bekertoernooi zou wel leuk zijn.

Oud 16-02-12, 13:16 Standaard   #144

Ik denk dat het wel degelijk zou helpen. Ja, aanhaken bij de EPL en Bundesliga zal een illusie zijn maar zeker weten dat het gemiddelde niveau omhoog gaat. België en Nederland zijn twee van de dichtstbevolkte landen van Europa. Ieder met een eigen spelcultuur, waar je als (tegen)speler alleen maar van leert en ervaring op doet. Het gemiddelde bezoekersaantal zal flink stijgen. Clubs spelen niet meer tegen de agglomeratie Zwolle maar tegen de agglomeratie Gent oid. Toch een verschil.

Oud 16-02-12, 13:19 Standaard   #145
Ultrajectum

[...]

Als de Beneliga er over 2 jaar zou komen dan denk ik niet dat jullie er nog bij komen....
Tsja, die Beneliga komt er toch niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Ik denk dat het wel degelijk zou helpen. Ja, aanhaken bij de EPL en Bundesliga zal een illusie zijn maar zeker weten dat het gemiddelde niveau omhoog gaat. België en Nederland zijn twee van de dichtstbevolkte landen van Europa. Ieder met een eigen spelcultuur, waar je als (tegen)speler alleen maar van leert en ervaring op doet. Het gemiddelde bezoekersaantal zal flink stijgen. Clubs spelen niet meer tegen de agglomeratie Zwolle maar tegen de agglomeratie Gent oid. Toch een verschil.
Waar baseer je op dat de toeschouwersaantallen zullen stijgen ?

Mocht er een Beneliga komen, dan haak ik iig af...

Laten we trouwens niet vergeten dat de Scandinavische landen als eens iets soortgelijks hebben geprobeerd, kwam uiteindelijk niemand meer kijken, en de tv-rechten werden niet meer verkocht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_League

Oud 16-02-12, 13:21 Standaard   #146
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

100% tegen Ajax - Anderlecht het klinkt hartstikke leuk. Maar ik ga niet kijken naar een wedstrijd lokeren - Anderlecht wat ik wel zou doen bij een Heracles - NEC.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 13:22 Standaard   #147

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
100% tegen Ajax - Anderlecht het klinkt hartstikke leuk. Maar ik ga niet kijken naar een wedstrijd lokeren - Anderlecht wat ik wel zou doen bij een Heracles - NEC.
Dat is een kwestie van gewenning. Hoe vaker je naar die clubs gaat kijken hoe meer (of minder) feeling je met die clubs krijgt.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-12, 13:24 arrow   #148
Mênnus Brabander

[...]

Mocht er een Beneliga komen, dan haak ik iig af...

Laten we trouwens niet vergeten dat de Scandinavische landen als eens iets soortgelijks hebben geprobeerd, kwam uiteindelijk niemand meer kijken, en de tv-rechten werden niet meer verkocht.

Royal League - Wikipedia, the free encyclopedia
D'r zit meer verschil tussen de Scandinavische landen dan tussen Nederland en Belgie. Qua afstand, populariteit, taal etc.

Oud 16-02-12, 13:24 Standaard   #149
Ik niet!

[...]

]
Dat was heel iets anders, dat was een competitie naast de bestaande nationale competities, die niet leidde tot plaatsing voor Europees voetbal of wat dan ook. Dat zou hier ook niet werken, maar een BeNliga i.p.v. de Eredivisie is een heel ander verhaal.

Oud 16-02-12, 13:27 Standaard   #150

[...]

Simpel rekensommetje: je kijkt naar de 10 populairste Belgische clubs en de 10 populairste Nederlandse clubs.

Daarbij inbegrepen dat een aantal Belgische clubs in de versukkeling zijn geraakt. Een Club Brugge had in betere tijden 28000 toeschouwers, 30000+ als het helemaal vol zat. Nu hebben ze een gemiddelde van 20000. Daar zit nog wat rek in.

Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site