![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Laatst gewijzigd door Conundrum; 02-10-11 om 11:46 __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Liverpool was voor de winter van 2010/11 en eigenlijk 1 á 2 seizoenen daarvoor al helemaal kut, en aan het aftakelen. Rafa kocht kutspelers, maar dat kan em ook liggen aan de eigenaren. Doet er nu even niet toe. Dan ontsla je in die winter Roy en neem je Kenny aan. Ik verwacht eigenlijk daar dat Kenny al is verteld dat ie 3 seizoenen mocht blijven. Daarnaast willen de eigenaren alles winnen wat er te winnen valt, en ze geven Kenny en Comolli bijna een carte blanche.
Dan besluit Torres zo rond de 29ste; ik wil weg, ik wil naar Chelsea. Roman ziet dat ook wel zitten. Dan vragen ze Kenny; wie wil je als vervanger. Kenny kijk es rond en ziet in Carroll (en Luis) een groot talent, waarop hij door kan bouwen. Dan ga je naar Chelsea en zegt; jullie willen Torres, wij willen Carroll, maar we willen 15 miljoen winst, dus jullie betalen 15 miljoen meer voor Torres dan wij voor Carroll. Dat werd dus 35 en 50 miljoen pond. Nu vind ik dit bouwen aangezien Dalglish ook een bod had kunnen doen van 35 miljoen pond op Eto'o of wie dan ook (gevestigde spits). Dan probeer je succes te kopen. Kenny wist echter al dat hij mocht blijven (verwacht ik) en heeft samen met Comolli al besloten hoe hij wil spelen de komende jaren. Daarom koopt hij een 22-jarige spits (1989), die niet gevestigd is, maar waarin hij veel vertrouwen heeft en op wie hij kan bouwen. Dat je zoveel ervoor betaalt doet er eigenlijk niet toe, want je ruilt (een ongemotiveerde en kapotte) Torres en (een incompetente miskoop) Babel in voor Carroll en Luis. Nu heeft Kenny dit begin seizoen al toegegeven dat hij Carroll vorig seizoen te vroeg heeft gebracht na zijn blessure waardoor hij er tegen City voor de rest van het seizoen uit lag. Dit geeft dus aan dat er wel degelijk direct wat van Carroll werd verwacht aan doelpunten en de jacht naar plaats 4. Toch ben ik van mening dat een 22jarige spits kopen voor veel geld niet inherent staat aan succes kopen. Tuurlijk werd er veel van hem verwacht, maar hij en Luis zijn wel onderdeel van wat een rode revolutie moet worden de komende 3-7 jaar. Dus ben je aan het bouwen aan succes. Bouwen gaat niet zonder nieuwe spelers. Bovendien loopt een speler met de kwaliteiten van Carroll ook niet in de jeugd rond. Het hangt natuurlijk van je definities af, maar als Wenger die Oxlade Chamberlain koopt voor 15 miljoen pond, koopt hij toch ook geen succes ![]() Het is wel een redelijke gok, maar ik hoop dat Andy slaagt. Hij kan beter voetballen dan sommigen hadden verwacht, en ik verwacht dat het nog wel komt. Conclusie. Hij is gekocht voor de lange termijn, en een belangrijk onderdeel in een nieuw te bouwen team.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Maar gezien zijn prestaties bij Newcastle mag je toch verwachten dat hij er meteen staat? Dat is bij Chamberlain natuurlijk niet zo, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Ook ben ik van mening dat Dalglish al lang had kunnen anticiperen, het vertrek van Torres zag je van mijlenver aankomen. Niet dat Carroll een slechte aankoop is, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat je gaat bouwen als je hem haalt, en ook nog eens de duurste en beste speler uit de Eredivisie, die zich daar en bij zijn nationale elftal al lang en breed bewezen heeft op het hoogste niveau.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
#14 is natuurlijk Xabi Alonso
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tuurlijk mag je dat verwachten, al had liverpool toen nog geen goeie voorzetters. Maar is het dan meteen ongelijk aan bouwen?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Carroll had net een half seizoen (plus een handvol wedstrijden in het seizoen voor hun degradatie) in de PL gespeeld en hij had pas 1 of 2 interlands gespeeld, alles behalve bewezen dus. Dat hij zo duur is , komt dat Newcastle opeens 10m meer vroeg toen bekend werd dat Torres weg wilde, al is 25m nog (te) veel geld voor zo'n speler vind ik. Het zal mij in ieder geval niets verbazen als Carroll of 2-3 seizoen geen Liverpool speler meer is, komt gewoon te kort en ik denk niet dat het veel beter wordt. Bij een team zoals Liverpool speel je toch veelal op de helft van de tegenstander met veel verdedigers om je heen, die over het algmeen (zeker in de PL) ook allemaal goed in de lucht zijn, dan haal je gelijk zijn sterkste punt weg. In de kleine ruimte heb je meer aan spelers zoals Suarez.
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
dit is geen tvp hoor
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Met 81 wedstrijden en 32 goals voor Newcastle weet Carroll heus wel wat er van hem verwacht wordt als spits. Goede cijfers trouwens, al zaten daar (31/17) Championship cijfers tussen. Dat Carroll juist het bewijs van een prestatie-gerichte aankoop is kon je natuurlijk aan dat half seizoen Premier League zien, daarin ging alles op goal bij hem. Enorme hype, en dus ook de transfer. Ik denk dat ze hem een jaar eerder niet gehaald hadden.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
) zeggen dat Kenny voetbal eet drinkt schijt en slaapt. Hij kijkt alles, weet alles, en kent iedereen.
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Als ze hem dan eerder, en dus ook een stuk goedkoper hadden gehaald, dan kon je rustig aan om hem heen gaan bouwen. Het aantrekken van zowel Suarez als Carroll snap ik nog steeds niet, al doen ze het niet slecht hoor, integendeel. Maar daar lijkt geen idee achter te zitten. Dus waarom Carroll pas halen toen Torres vertrok? Als ze hem op de korrel hadden, dan had je kunnen anticiperen. Dat hoort ook bij bouwen.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ja, Gijp, De Mos, en ik ook. Maar die hebben er ook allemaal niet zoveel verstand van.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
En daarmee wil je zeggen?
|
|
|
|
|
|
#15 | |
Carroll was in de jeugd gescout toen Benitez nog manager was, dus wat er toen gevonden werd geldt naturlijk niet meer als er nieuwe eigenaren, scouts, technisch directeur en een nieuwe manager zit
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ja, beetje stom van me, want dat heeft er niks mee te maken. Ging er natuurlijk om of hij Carroll op de korrel had of niet.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik bedoel bekijk Carroll es als een soort Huntelaar Chadli of Mertens. Die stonden ook al op radar van iedereen in NL toen ze in de Jupiler speelden niet waar?
|
|
|
|
|
|
#18 | |
Tevens snap ik niet dat je wel een Charlie Adam en de dure Downing en Henderson haalt, los van hun kwaliteit/talent, maar dat je Meireles en Aquilani voor een schijntje laat vertrekken?! Je mist zoveel creativiteit nu... I.p.v. dat je je op ouderwets 442 kunt richten, zorg je voor nóg meer beperkingen omdat je Carroll nu lastiger kunt bedienen. Alleen door lange ballen. Downing komt nog veel te weinig vrij om zijn voorzet te geven bijvoorbeeld. Maar goed, niet alles wat Liverpool doet is slecht, zo bedoel ik het niet. Zoals ik eerder zei zie ik wel wat herkenbaars. En zijn er elementen om te slagen als team. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Huntelaar en Mertens volgens mij niet, vooral Chadli zou ook in de interesse van Ajax en PSV staan. Die durfden de stap niet aan. Stel dat zij hem nu voor veel geld van Twente zouden moeten kopen, dan vind ik dat ongeveer vergelijkbaar wat L'pool nu met Carroll deed. Alleen snap ik de uitleg er nu wel achter, dat er geen duidelijke bron was om Carroll te kopen.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Maar Aqua had heimwee ofzo En Meireles baal ik nog steeds heel erg van, en valt me ook heel erg tegen
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik vond Meireles echt de ideale combinatie om vooruit te voetballen, en toch te bikkelen als het moet.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Weg willen? Volgens mij werd er weinig gebruik gemaakt van Meireles. Dan zou ik ook graag naar Chelsea gaan.
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|||
|
|
|
|
|
#25 |
|
De aankoop van Henderson en Downing snap ik wel, Adam iets minder, ik vind hem te traag. Aquilani wilde weg en alleen in Italie spelen, dan blijft er weinig keuze over. De reden dat Meireles weg gaat is geld, hij heeft nog weinig gespeeld dit seizoen omdat hij 2x geblesseerd is geraakt tijdens de voorbereiding. Er was hem salaris verhoging beloofd (mondeling, niet op schrift) door de vorige eigenaren, de nieuwe eigenaren hebben een nieuw salaris systeem in werking gesteld en wilde niet mee werken aan die verhoging, daar was hij niet echt blij mee.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Loves C, R en M
|
Wilco toch ![]() ik moet blijkbaar weer meer hier posten
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Ik dacht wel aan jou
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Loves C, R en M
|
Het seizoen dat hij ": doorbrak" was in The Championsship.
Maar goed ik zag dat eea al uitgelegd is - LFC heeft echt verloren jaren (erbij) gehad door de oude nieuwe eigenaren
Laatst gewijzigd door Doc; 03-09-11 om 00:38 __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 | |
Ik snap niet dat niemand Adam een kans geeft. Ik vind hem namelijk wel een goede aankoop die specificieke kwaliteiten heeft die LFC nog niet had en/of op dit moment niet heeft. Daarbij waarom zou hij niet een ontwikkeling kunnen doormaken als Lucas, kan me nog goed herinneren dat Lucas in zijn begin periode ook continue werd afgebrand en slechte aankoop bestempeld kreeg. Momenteel is iedereen lyrisch en is het haast nr 1 bij iedereens opstelling. Voor de rest schaar ik me achter de uitleg van Concundrum omtrent aankoopbeleid. Dit jaar mag je ook niks verwachten van LFC en zijn mensen al tevreden als we bij de 1e 4 eindigen. Volgend seizoen misschien "de missende" aankopen die Kenny in gedachten heeft en dan zullen we kijken of Kenny er kijk op heeft gehad ja/nee |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Steven Gerrard traint vanaf volgende week weer op volle kracht mee bij Liverpool. De middenvelder stond zes maanden aan de kant vanwege blessureleed, maar hoopt op 18 september tegen Tottenham Hotspur zijn rentree te maken.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Alleen al voor die traptechniek is Adam al miljoenen waard
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Daarvan heeft hij echter nog weinig laten zien...
|
|
|
|
|
|
#36 | |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Loves C, R en M
|
Maar goed, kiezend tussen Mereiles of Adam op het middenveld zou ik toch geneigd zijn Mereilles te behouden, waarmee Adam een overbodige aankoop is. Aan de andere kant was Adam goedkoper, is-ie jonger en is-ie Brits, en dat is de richting die men op wil ....
|
|
|
|
|
#38 |
|
je moet niet vergeten dat hij van Blackpool komt waarbij hij het hoge tempo misschien niet gewend is. Ik denk zeker dat Adam, na mate hij traint op hoger nivo zoals nu, hij zijn handelingssnelheid kan en gaat aanpassen. Ik heb er wel vertrouwen in waarbij ik meer hoop dat Downing wat meer van zich laat zien ipv het veld smal maken !
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Hoge tempo? Blackpool speelde/speelt een hoger tempo dan Liverpool!
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
handelingssnelheid smeich. Maar toch typisch dat jij het wel leuk vind om mij hier aan te vallen maar als ik iets op FB zet moet ik het weghalen. Typisch
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
kerel
doe s niet zeg. Appels met peren vergelijken ofzo... Ik vroeg mij af, welk hoog tempo hebben we het over? Allow me: door het type spel dat Blackpool speelde, lag de handelingssnelheid van Adam bij Blackpool hoog, erg hoog door het erg snelle aanvallend spel van dat team. In die zin, dat zodra hij de bal kreeg, hij direct een speler uitzocht die wist wat Adam ging doen aangezien alles via hem liep en het team daarin was geïnstrueerd. Door de meer "tactische opzet" in het spel van Liverpool itt het Gung Ho principe dat Blackpool hanteerde (al merk ik dat het vaak de Liverpoolverdedigers zijn die met lange halen de bal naar voren rausen en zo het middenveld overslaan) zou hij, in principe, iets meer moeten nadenken eer hij een pass geeft doordat, itt Blackpool, er geen DJ Campbell of een Matt Philips zomaar achter die ballen van hem aanrennen. Ergo, hij zou zijn handelingssnelheid qua passing moeten matigen bij Liverpool en de bal langer bij zich moeten houden om zo iemand uit te zoeken en het spel te verleggen (je zegt het zelf, Downing dient meer aan de zijkant te blijven). Het gevaar daarbij is dat Adam sowieso geen beste dribbelaar is (al rent hij veel, hij is traag an sich en maakt niet al teveel meters op het veld waardoor zijn pressing niet uitmuntend is) en hij besluiteloos lijkt te zijn als hij de bal te lang aan zijn voeten houdt. In die zin, is hij effectiever als het op zijn instincts uitkomt dan als het op nadenken aankomt. Dus inderdaad, zijn handelingssnelheid zou in dit opzicht, qua short passing, hoger moeten liggen want anders dan kan Lucas het karwei weer opknappen als Adam de bal weer verliest (dat gebeurde een enkele keer bij Arsenal uit) want Adam is geen groot tackler . Aan de andere kant, bij Blackpool werd hij ontzettend vaak opgezocht en aansluitend neergelegd door de tegenstander daar hij het middelpunt was. Bij Liverpool, met meerdere "sterren" die de aandacht krijgen van tegenstanders, is de aandacht niet zozeer alleen op Adam gericht waardoor hij de bal, theoretisch gezien, langer bij zich kan houden en zodoende meer beslissingen kan nemen om short passes te geven om zodoende het spel te verleggen naar andere spelers en op deze manier een aanval op te bouwen via de zijkanten, mits een Stewart Downing zich breed houdt ipv de ruimte smaller maakt. Dit is iets waar hij, naar mijn mening, aan kan werken samen met een Downing, al zag ik veel potentie tijdens de Bolton-game maar daar is hij, naar mijn mening, gewoonweg het type speler niet voor en dan mis je zijn ambitieuze diagonale passing, waar hij in excelleert en dit zodoende moet matigen (al heeft hij, naar mijn mening, inzicht genoeg om de juiste beslissing te maken). Al met al vind ik, wat ik heb gezien, Adam en Lucas een goed duo daar op dat middenveld. En Conundrum, ik heb een goede Adam gezien in dit Liverpool, afgezien van de wedstrijd tegen Arsenal waarin hij, naar mijn mening, enigszins pants was. Laatst gewijzigd door Smeich; 05-09-11 om 15:19 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Capello: Carroll moet minder drinken
LONDEN - De Engelse bondscoach Fabio Capello heeft aanvaller Andy Carroll van Liverpool gewaarschuwd voor zijn overmatige alcoholgebruik. Volgens de Italiaanse oefenmeester zal de 22-jarige aanvaller minder moeten gaan drinken om te slagen in het voetbal. Capello ziet in Carroll één van de grootste talenten van Engeland. ''Maar wil hij succesvol worden, dan moet hij zijn gedrag aanpassen'', aldus de Italiaan. Carroll verhuisde onlangs voor een recordbedrag van circa veertig miljoen euro van Newcastle United naar Liverpool. __________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bron; Telegraaf of AD?
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dikke kutpot vandaag, miste het vernuft om door die rijen van verdedigers heen te komen, dat probleem is helaas nog niet verholpen. Daarnaast de paar kansen die we hadden niet verzilverd, teleurstellende wedstrijd uiteindelijk.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ja, middenveld is te matig. Echt stom om mereiles te laten gaan. Adam, downing, henderson, dat is subtop werk. Gerrard, mereiles, aqui is top, king kenny kiest voor lompe engelsen, erg jammer, verdediging goed versterkt maar middenveld te zwak
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ben op vakantie dus heb niks kunnen zien, maar overal lees je dat kenny moet kiezen voor coates ipv carra. Zou hij die keuze durven nemen?
Verder belooft het dus weinig goeds voor komend weekend. Hopen dat spurs weinig spelers overhouden na donderdag ![]() Volgende week zijn we weer present
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Het probleem met Carragher is dat de verdediging heel diep gaat staan omdat hij er anders door iedereen uitgelopen wordt, dat komt de pressie naar voren natuurlijk niet ten goede. Daarnaast zijn de laatste 2 tegengoals 100% zijn fout en hij had al een stuk minder krediet door zijn acties tijdens het hele benitez/hodgson/overname gedoe.
Meer naar voren verdedigen en een creatieve speler of 2 erbij (ipv Adam en Kuyt/Carroll wat mij betreft) dat zou enorm helpen in aanvallend opzicht. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Getty Images - Buscar: GBR: Liverpool FC Training Session
training pics. Stevie lijkr vrij actief mee te doen __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Liverpool #14 Drie punten uit de Merseyside Derby
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|