Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20-08-11, 13:45 hearth   #1
Ultrajectum

PBateman's Voetbal Forum schermafbeelding

De Selectie 2011/12:

Keepers :

Roberto Junior Fernandez (PAR)
Rob van Dijk (NED)
Erik Cummins (NED)

Verdedigers :

Alje Schut (NED)
Jan Wuytens (BEL)
Ismo Vorstermans (NED)
Marcus Nilsson (ZWE)
Michael Zullo (AUS)
Dave Bulthuis (NED)
Daan Bovenberg (NED)
Mark van der Maarel (NED)

Middenvelders :

Nana Asare (GHA)
Gianluca Nijholt (NED)
Anouar Kali (NED)
Jacob Lensky (CAN)
Adam Sarota (AUS)
Johan Martensson (ZWE)
Yoshiaki Takagi (JAP)
Rodney Sneijder (NED) (Gehuurd van Ajax)

Aanvallers :

Edouard Duplan (FRA)
Jacob Mulenga (ZAM)
Leon de Kogel (NED)
Frank Demouge (NED)
Tommy Oar (AUS)
Alexander Gerndt (ZWE)
Enzio Boldewijn (NED)

Laatst gewijzigd door PBateman; 18-10-11 om 15:12

Oud 20-08-11, 13:46 Standaard   #2
Ultrajectum

FC Utrecht-verdediger Alje Schut viel op 10 mei na een duel ongelukkig op de rug van ploeggenoot Mihai Nesu. De Roemeen had een gebroken nekwervel en verlammingsverschijnselen waarvan hij nu herstelt. In Voetbal International nr. 33 komt Schut nogmaals aan het woord over het ongeval. 'Het heeft me veranderd.'

'Ik wil eerst kwijt dat ik geen slachtoffer ben', zegt Schut. 'Dat is Mihai en daarom voelde het in het begin ook zo vreemd aan op de momenten dat ik als slachtoffer werd neergezet. Slachtoffer is niet het juiste woord, de focus moet bij Mihai liggen. Maar ik geef wel toe dat niets meer hetzelfde is.'

'Het heeft me veranderd en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet bij stilsta', vervolgt de verdediger. 'Bij het voorval, maar ook bij Mihai. Zeker vijf keer per dag denk ik aan hem, steeds voor het slapen gaan sta ik stil bij hem en wat hem is overkomen. En als ik opsta, denk ik eraan hoe hij zich zal voelen.'

'Ik ben niet gelovig, maar ben nu wel stiekem elke dag aan het bidden dat God hem beter maakt en dat het allemaal goed komt. Vooral de eerste weken werd ik helemaal gek van het machteloze gevoel. Ik wilde Mihai zo graag helpen, maar wat kon ik doen?'

'Ik merk dat ik me minder erger aan bepaalde zaken', besluit Schut. 'Kleine dingen die eigenlijk totaal niet belangrijk zijn als je het in het daglicht zet bij wat er met Mihai is gebeurd. Het heeft me veranderd. Het leed van Mihai draag ik voor de rest van mijn leven met me mee.'
vi.nl

Oud 20-08-11, 14:00 Standaard   #3
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat plaatje in de OP met die japanner

Oud 20-08-11, 14:02 Standaard   #4
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Rodney Sneijder voor één jaar naar Utrecht.

Oud 20-08-11, 14:02 Standaard   #5
Theo, pak 'm terug

Sneijder gaat dus gehuurd worden, aldus Bas van Veenendaal

Oud 20-08-11, 14:06 Standaard   #6
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Ben geen fan van hem...
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 20-08-11, 14:07 Standaard   #7
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

20 augustus 2011

Ajax en FC Utrecht hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Rodney Sneijder. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2012. De middenvelder staat nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
Sneijder werd op 31 maart 1991 geboren in Utrecht. Hij doorliep vanaf 2000 de jeugdopleiding van Ajax en maakt sinds de voorbereiding van dit seizoen officieel deel uit van de A-selectie.

Tekst: Ajax.nl
Vincent is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-08-11, 14:11 thumb up   #8
Ultrajectum

Toch optie tot koop geregeld.

Rodney Sneijder naar FC Utrecht
2011-08-20 13:39:10

FC Utrecht heeft met Ajax overeenstemming bereikt over de huur van Rodney Sneijder (20) voor de rest van het seizoen met een optie tot koop.

Rodney Sneijder zit sinds 2000 in de jeugdopleiding van Ajax. De geboren Utrechter maakt sinds begin dit seizoen officieel deel uit van de A-selectie van de club uit Amsterdam. De middenvelder speelde nog geen officiële wedstrijden, maar kwam al wel uit in enkele oefenduels voor de hoofmacht. Sneijder sluit na het weekend aan bij de selectie van Erwin Koeman.
Rodney Sneijder naar FC Utrecht - n - FC Utrecht

Geen idee of ie kan voetballen...

Oud 20-08-11, 14:13 Standaard   #9
Niet te sip!

Volgens mij gaat het wel een leuk spelertje worden bij Utrecht. Heeft enkele leuke dingen laten zien in de voorbereiding maar was nog wel te licht voor de basis.

Oud 20-08-11, 15:30 Standaard   #10
Wat moet ik hier neerzett

NoizEkick's Voetbal Forum schermafbeelding

En niet te vergeten dat 'ie een aardige trap in de benen heeft.

Oud 20-08-11, 15:37 Standaard   #11

Hoop minuten maken hopelijk
Scorpie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-08-11, 16:44 Standaard   #12
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Kk Sneijduuurrr! Opkankere, opkankereeeh!

Oud 20-08-11, 17:05 wink   #13
Ultrajectum

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel Bekijk bericht
[afbeelding: link]

Kk Sneijduuurrr! Opkankere, opkankereeeh!
Wesley Sneijder, je moeder is een... oh wacht...

Oud 20-08-11, 17:12 thumb up   #14
Mah boi!

Voordat een modje moeilijk gaat doen:

Blijft een klassieker dit.

Oud 20-08-11, 21:44 emo   #15
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Lekker..

Koeman geeft net op Eredivisie Live aan dat de komst van Sneijder een verrassing voor hem is. Booy zegt dat hij Koeman ingelicht heeft, Koeman zegt van niks te weten.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-08-11, 21:47 Standaard   #16
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-08-11, 22:21 Standaard   #17
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Tot nu toe heb ik gelijk gehad . Ik wil hier mijn gelijk niet halen , maar ik heb Utrecht zien spelen en er was zoooooo weinig voetbal in dat elftal en dat zag ik al na 1 wedstrijd .

Je kunt niet voor 17 miljoen verkopen en een paar Zweden halen en dan maar hopen dat het goed gaat . Zo werkt de voetballerij niet . Hopelijk is die Snijder een versterking voor Utrecht .

Let wel Bateman . Ik ben zo hard jegens Utrecht , omdat ik vind dat de supporters in de maling worden genomen . Die eigenaar wil cashen , maar nogmnaals , zo werkt het niet . Je moet weer investeren en als je dat niet doet krijg je problemen .

Oud 20-08-11, 22:59 Standaard   #18
Niet te sip!

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Lekker..

Koeman geeft net op Eredivisie Live aan dat de komst van Sneijder een verrassing voor hem is. Booy zegt dat hij Koeman ingelicht heeft, Koeman zegt van niks te weten.
Haha zie het nu ook op de NOS. Bizar.

Oud 20-08-11, 23:02 Standaard   #19
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

NOS Sport - Koeman wist niet dat Sneijder kwam

Fucked up

Oud 20-08-11, 23:14 Standaard   #20

Tim86's Voetbal Forum schermafbeelding

Interview met Van Gangelen:
Foeke Booy en Koeman over transfer Sneijder | Seizoen 2011/2012 | Video's | Eredivisielive.nl

Oud 20-08-11, 23:19 Standaard   #21

Bedankt man

Oud 20-08-11, 23:37 Standaard   #22

Bij hem komt er wat meer uit dan bij de NOS

Oud 20-08-11, 23:44 Standaard   #23
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
NOS Sport - Koeman wist niet dat Sneijder kwam

Fucked up
Man man man. Je begint toch echt medelijden te krijgen met Erwin...

Oud 20-08-11, 23:47 Standaard   #24

Dat niet, want hij verdient meer dan ik, maar Foeke doet het niet helemaal goed.

Sneijder is wel gewoon leuk voor erbij natuurlijk, laat dat duidelijl zijn

Oud 21-08-11, 10:10 Standaard   #25
Ultrajectum

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
Tot nu toe heb ik gelijk gehad . Ik wil hier mijn gelijk niet halen , maar ik heb Utrecht zien spelen en er was zoooooo weinig voetbal in dat elftal en dat zag ik al na 1 wedstrijd .

Je kunt niet voor 17 miljoen verkopen en een paar Zweden halen en dan maar hopen dat het goed gaat . Zo werkt de voetballerij niet . Hopelijk is die Snijder een versterking voor Utrecht .

Let wel Bateman . Ik ben zo hard jegens Utrecht , omdat ik vind dat de supporters in de maling worden genomen . Die eigenaar wil cashen , maar nogmnaals , zo werkt het niet . Je moet weer investeren en als je dat niet doet krijg je problemen .
Nogmaals zwaar overdreven dit, we hadden gewoon een punt verdiend gisteren, speelden echt niet minder dan Vitesse hoor... (en dat met een waslijst aan blessures)

Daarbij weet ik zeker dat er nog een goede aankoop komt! (misschien wel 2)

Onze start is klote, maar ik ben er nog altijd van overtuigd dat wij mee gaan doen om PO's dit jaar.

Over Koeman, tsja, er worden wel vaker spelers gehaald door een TD terwijl de trainer daar nog niets van weet, een trainer blijft uiteindelijk ook een passant.

Denk eerder dat Koeman gewoon druk op de club wil zetten omdat ie nog echte versterkingen verwacht. (hij heeft wensen aangegeven bij Booy)

Maandag een goed gesprek, neuzen weer dezelfde kant op, en voetballen, verdomme.

Oud 21-08-11, 10:12 Standaard   #26

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Koeman moet niet zeuren. Die is slechts een passant

Oud 21-08-11, 10:41 Standaard   #27

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan gebruikt Koeman hem toch niet, heeft Utrecht alleen zichzelf mee
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-11, 12:30 Standaard   #28
Mah boi!

Ik begrijp Erwin wel. Je hebt als trainer een bepaalde elftalvisie en tactiek ontwikkeld, en die wordt ineens overhoop gegooid doordat je vanuit het niets een nieuwe speler moet gaan inpassen, want hij wordt gehuurd en dus is het sociaal wenselijk dat ie ook speeltijd krijgt.

Al zou ik op dit moment zelf maar wat blij zijn met iedere versterking.

Maar toch, voor een coach is het gewoon prettiger als je helderheid hebt van bovenaf en te allen tijde weet waar je mee moet (gaan) werken. Zo vind ik het dus ook niet zo vreemd dat Ferrer vorig jaar bijna een zenuwinzinking kreeg omdat er voor de 25e keer een willekeurige buitenlander op een golfkarretje aan was komen rijden.

Laatst gewijzigd door Kriegel; 21-08-11 om 12:33

Oud 22-08-11, 08:31 Standaard   #29

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Het gaat hem denk ik ook over het verkoop beleid. Alles is afgeroomd bij utrecht. Wie moet bij utrecht het verschil gaan maken? En aan het ein van het seizoen mag erwin opdraaien voor de schade.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 22-08-11, 09:02 Standaard   #30
Ultrajectum

Van Seumeren: ,,Als grote jongens rechtzetten”

22-08-2011

1 reactie

FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren gaat er niet van uit dat hij binnenkort weer op zoek moet naar een nieuwe trainer. Erwin Koeman reageerde na de nederlaag tegen Vitesse uiterst gepikeerd op het vastleggen buiten zijn medeweten om van Rodney Sneijder en toonde zich ‘not amused' over de uitspraak van technisch directeur Foeke Booy, dat het tijd is om te stoppen met zeuren.

De woedende Koeman sloot niet uit er zomaar de brui aan te kunnen geven, maar daarvoor is Van Seumeren niet bang. ,,Ik verwacht helemaal niet, dat Koeman hierom opstapt. Ik ga er vanuit, dat dit in der minne wordt geschikt", aldus Van Seumeren.

De clubeigenaar toont begrip voor de situatie. ,,Laat ik voorop stellen, dat ik de discussie in Arnhem niet heb meegemaakt, maar als het zo is, dat de trainer verrast is door het nieuws over de komst van Rodney Sneijder, dan begrijp ik dat dit vervelend is. En dan is het terecht dat Koeman om opheldering vraagt. Blijkbaar is er ergens iets mis gegaan in de communicatie. Soms gebeurt zoiets in een organisatie. Maar dit gaan we als grote jongens rechtzetten en uitpraten."

Van Seumeren ziet geen kwaad in de opmerking van Booy, dat ,,er een punt is dat je moet stoppen met zeuren en moet gaan werken". De clubeigenaar kan er zich juist prima in vinden. ,,Dat is mij uit het hart gegrepen. Ik sta wat dat betreft volledig achter onze technisch directeur. We hebben gewoon een prima selectie met acht, negen (jeugd)internationals. Onze voorhoede is fantastisch met bijvoorbeeld een topaankoop als Gerndt en een prima speler als Mulenga. Individueel hebben we goede spelers, alleen moet het elftal naar elkaar toegroeien. Dat heeft tijd nodig en die tijd gunnen we de spelers en de trainer."

Oud 22-08-11, 09:17 Standaard   #31
Ultrajectum

Foeke Booy verdient krediet
22-08-2011
0 reacties

Zonder technisch directeur Foeke Booy zou eigenaar Frans van Seumeren allang zijn opgestapt bij FC Utrecht. Van Seumeren behoedde de club in 2008 voor een faillissement, maar Booy zorgde er vanaf 2009 voor dat de investering rendeerde. Hij verzekerde daarmee het voortbestaan van FC Utrecht en speelde vorig seizoen Europees met de club. Op de transfermarkt scoort Booy bijna 100%. Spelers als Kevin Strootman, Dries Mertens, Ricky van Wolfswinkel, Nana Asare, Jan Wuytens, Jacob Mulenga en Frank Demouge haalden allemaal de basis en veel van hen zijn met megawinsten verkocht. Booy verdient met zo'n staat van dienst meer krediet vanuit FC Utrecht. Van Seumeren draait de duimschroeven aan bij Booy, die hij verantwoordelijk acht als de slechte seizoensstart uitmondt in oproer en gesneuvelde ramen. Trainer Erwin Koeman vindt dat Booy te gemakkelijk een half basiselftal heeft verkocht en stelt grote vraagtekens bij de aangekochte alternatieven. Nu is Koeman gepikeerd, omdat Booy de interesse in Ajacied Rodney Sneijder zonder zijn medeweten heeft geconcretiseerd door de creatieve middenvelder te huren. Hij had liever een ervaren speler.

Maar Booy heeft bewezen dat Frans van Seumeren en Erwin Koeman kunnen vertrouwen op zijn kennersoog. Hij verdiende geld voor Van Seumeren en Koeman heeft een prima selectie voorhanden. Zelfs na het afvallen van acht beoogde versterkingen, wist hij nog drie Zweedse (jeugd) internationals en een international uit Paraguay te strikken. Booy had zijn huiswerk goed gedaan.

Wat Booy valt te verwijten is dat hij te koop loopt met zijn emoties. De Fries ging in de voorbereiding zelfs een supporter achterna die kritiek had op het aankoopbeleid. Na de onenigheid met Koeman zaterdag zei hij dat deze niet moest zeuren, beter aan de slag kon gaan, hijzelf nooit over zo'n budget als Koeman kon beschikken bij FC Utrecht en toch succesvol was. Zelfs als het allemaal waar is, moet Booy dat Koeman onder vier ogen vertellen. Zijn communicatie laat te wensen over, hoewel hij heel dicht (te dicht vaak) op de trainersstaf zit. Neemt niet weg dat Booy voor FC Utrecht een prima technisch directeur is gebleken en hij krediet verdient. De selectie is zo goed dat de prestaties vanzelf komen.
Bron: Telegraaf - Valentijn Driessen

Oud 22-08-11, 10:27 Standaard   #32

En wat vind jij daar van?

Oud 22-08-11, 12:25 Standaard   #33
Theo, pak 'm terug

#directie #fcutrecht en #erwinkoeman nu bijeen in stadion #galgenwaard

#erwinkoeman heeft voor de zekerheid wel zijn zaakwaarnemer meegenomen. RvC verwacht dat #koeman gewoon blijft bij #fcutrecht.

Alles zo weer koek en ei dus

Laatst gewijzigd door Hendril; 22-08-11 om 12:43

Oud 22-08-11, 14:01 Standaard   #34
Ultrajectum

Openheid transferperiode’
2011-08-22 12:30:00

Volgens Jacques van Ek, voorzitter van de Raad van Commissarissen, en voorzitter/algemeen directeur Jan Willem van Dop zijn bij supporters en pers veel vragen gerezen over de financiële opbrengst van de nu bijna afgesloten transferperiode. Daarover geven ze opening van zaken, want FC Utrecht is en blijft een transparante club. “Het beeld is hier en daar ontstaan, dat FC Utrecht de afgelopen periode enorm veel geld heeft verdiend, wat onvoldoende in het versterken van het elftal is gestopt. Wij krijgen daar vragen over en daarom willen wij graag even uitleggen hoe het werkelijk zit”, aldus Van Ek

“Om met de bedragen te beginnen; ik hoor van alle kanten dat de club in de afgelopen transferperiode 20 miljoen euro heeft verdiend, maar dat is een veel te positieve weergave van de feiten”, zegt de voorzitter van de RvC. “Die 20 miljoen was een bruto bedrag, waarvan zo’n vier miljoen afging aan verkooppercentages speler, die bedongen waren bij aantrekken van de speler, vergoedingen aan vorige clubs en commissie voor zaakwaarnemers. Van de overgebleven 16 miljoen had FC Utrecht een substantieel bedrag nodig om de opgelopen verliezen van de afgelopen jaren te dempen en dat was ook echt hard nodig”, legt Van Ek uit.

“Als gevolg van de gedane investeringen van 2 jaar geleden in het technisch apparaat (spelers en technische staf) wisten we dat we in een verliessituatie terecht zouden komen. Het verlies van 2009/2010 was al beperkt door het creëren van investeringsfonds II, waarmee transferrechten van enkele spelers uit de bestaande spelersgroep voor 50% werden overgedragen . Door de gerealiseerde transfers van juni 2011 kunnen we het verlies van vorig seizoen wederom beperken”, vult van Dop aan. “ Uiteindelijk bleef van de transfergelden ongeveer 9 miljoen euro over en die is naar FPI gegaan, het investeringsfonds van grootaandeelhouder Frans van Seumeren, die dat inmiddels ook alweer grotendeels geïnvesteerd heeft in de nieuwe aankopen.”

Dat FC Utrecht met die 9 miljoen ook echt de markt op kon, was te danken aan de bereidheid van Van Seumeren dat bedrag in belangrijke mate alweer te herinvesteren in nieuwe spelers in plaats van het te beschouwen als gemaakte winst op zijn eerder gedane investeringen. “Hij is zelfs nog verder gegaan”, aldus Van Ek, “door FC Utrecht in de loop van het seizoen een extra achtergestelde lening van 5 miljoen euro te verstrekken, waardoor de vermogenspositie van de club op het goede niveau bleef. We mogen blij zijn met zo’n investeerder, die letterlijk elke cent die binnenkomt direct weer ten goede van de club laat komen. Frans van Seumeren is een Utrechter die oprecht betrokken is bij het wel en wee van FC Utrecht. Eigenlijk kan ik me geen betere investeerder/grootaandeelhouder voor de club voorstellen, maar we kunnen van hem niet verwachten dat hij de financiële gaten blijft dichten.”

Overigens heeft Van Seumeren laten weten terug te treden als gedelegeerd commissaris, zodat hij geen bemoeienis meer heeft met de dagelijkse gang van zaken bij FC Utrecht. “Alle bevoegdheden komen dus weer te liggen bij de algemeen directeur”, zegt Van Ek. “Van Seumeren blijft wel vanuit de Raad van Commissarissen actief als commissaris Technische Zaken en blijft dus betrokken bij het investeren in nieuwe spelers.”

Commerciële stappen
Van Ek liet als voorzitter van de Raad van Commissarissen al eerder weten (onder meer in het Presentatie Magazine aan het begin van dit seizoen), dat FC Utrecht weliswaar op weg is de financiële en sportieve doelstellingen van het twee jaar geleden ingezette vijfjarenplan te realiseren, maar dat daarin wel vertraging is ontstaan. “De inkomsten zijn de afgelopen jaren niet gestegen en we zijn door de economische crisis dubbel getroffen”, legt hij uit. “Doordat het bedrijfsleven aanzienlijk terughoudender is met sponsoring en dus minder bereid was te investeren, konden we onze commerciële ambities onvoldoende realiseren. Bovendien zat de transfermarkt volledig op slot en droogde ook die bron op. Die factoren bij elkaar hebben ons de afgelopen jaren stevig dwarsgezeten.” Om de zakelijke mogelijkheden van FC Utrecht beter te benutten zet de club de komende jaren nadrukkelijker in op de commercie. Van Ek: “In overleg met Wilco van Schaik, de nieuwe algemeen directeur, gaan we nieuwe commerciële stappen zetten en initiatieven ontplooien, zodat de inkomsten substantieel hoger worden. Dat is ook hard nodig, want ook in het huidige seizoen 2011-2012 zullen wij vanuit de normale bedrijfsvoering nog geen zwarte cijfers schrijven.”

‘Doelstelling blijft’
Inmiddels is de transfercarrousel weer gaan draaien, wat voor FC Utrecht heeft geleid tot behoorlijke inkomsten. “Al was het niet de bedoeling zowel Dries Mertens als Kevin Strootman te laten gaan”, aldus Van Dop. “Op een vertrek van één van de twee hadden we wel gerekend, maar beiden vonden we eigenlijk te veel van het goede. Er was echter geen houden aan; PSV wilde per se alle twee de spelers en was bereid daarvoor een mooi bedrag te betalen. In dat geval moet je ook met de spelers meedenken, die graag wilden, en kun je niet anders dan ze die transfer gunnen.”

Maar nu de transferperiode zo goed als voorbij is, zijn Van Ek en Van Dop tevreden over hoe FC Utrecht daar uiteindelijk uit is gekomen. “Er staat nu in potentie weer een goed elftal. Maar we hebben ook pech gehad met alle blessures in de voorbereiding en start van de competitie. We zijn er zeker van dat het elftal de sportieve doelstelling van de club gaat realiseren. Want ondanks de vele wisselingen blijft die doelstelling dezelfde: structureel spelen om een positie tussen plek 3 en 8, die recht geeft op spelen in de play offs”, zegt Van Ek. “En met enige regelmaat moet dat resulteren in Europees voetbal.”

En samenvattend: “Het gaat goed met FC Utrecht, we liggen op koers, zij het met vertraging. Maar om nu te zeggen dat we bulken van het geld en dat we daar angstvallig bovenop blijven zitten: nee, dat klopt niet. Ieders inspanningen en elk dubbeltje zijn de komende jaren nodig om onze club te verzekeren van een sportief fraaie, maar ook financieel gezonde toekomst.”

Oud 22-08-11, 14:04 Standaard   #35
Ultrajectum

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
En wat vind jij daar van?
Ik vind dat Booy een punt heeft, niet lullen maar poetsen.
Verder verdient ie ook gewoon credits, ondanks zijn niet altijd even tactische media-optredens doet ie het gewoon goed als TD.

Zo'n slechte selectie hebben we ook helemaal niet.

Tuurlijk hoop ik op nog een verrassing, maar ook met de huidige spelers moet een plek in de PO's haalbaar zijn, teams als Roda, Heracles, Vitesse, Feyenoord etc hebben echt geen (veel) betere selectie iig.

Oud 22-08-11, 16:05 Standaard   #36
Ultrajectum

Na een gesprek van 5 uur is de lucht geklaard, Koeman blijft trainer.

En Bovenberg komt morgen...
Aldus Rene vd Berg van RTVU.

Laatst gewijzigd door PBateman; 22-08-11 om 16:30

Oud 22-08-11, 16:31 Standaard   #37
Theo, pak 'm terug

Utrecht biedt Koeman excuses aan

AMSTERDAM - Erwin Koeman heeft van FC Utrecht excuses aangeboden gekregen. De trainer van de domstedelingen was niet geïnformeerd over het huren van Rodney Sneijder. Koeman heeft na een 'pittig gesprek' met de clubleiding de excuses aanvaard.
"De fout zat in zowel de communicatie als in de interpretatie van het woord informeren", stelt voorzitter Jan Willem van Dop in een verklaring.

Helder
Volgens de voorzitter is het 'helder' dat er een fout is gemaakt. "Maar de oorzaak moet je zoeken in het feit dat we vanwege de plotselinge interesse van andere clubs opeens snel moesten handelen."
"Bovendien was het een wedstrijddag en dan is alles rond het elftal gericht op de wedstrijd. Maar nogmaals, het was onze fout en het had niet mogen gebeuren."
"Gelukkig is Erwin een echte professional en wil hij deze vervelende kwestie achter zich laten en verder gaan met de club."

Booy
Voor de camera van Eredivisie Live zei Koeman zondag na de met 2-1 verloren wedstrijd tegen Vitesse dat hij van niets wist.
Even daarvoor had technisch directeur Foeke Booy nog beweerd dat Koeman wel degelijk op de hoogte was gesteld.
Kan alleen maar positief uitpakken zoiets

Oud 22-08-11, 16:36 Standaard   #38
Ich bin Mario

"De fout zat in zowel de communicatie als in de interpretatie van het woord informeren"
LOL

Oud 22-08-11, 16:44 Standaard   #39
Ultrajectum

[...]

LOL
Echt he.

Ach ja, ''der is altijd wat moois aan de hand''.

Oud 22-08-11, 16:46 Standaard   #40
Theo, pak 'm terug

Van Seumeren doet stapje terug

UTRECHT - Grootaandeelhouder Frans van Seumeren heeft een stapje teruggedaan bij FC Utrecht. Van Seumeren is teruggetreden als gedelegeerd commissaris, wat betekent dat hij zich niet meer bemoeit met de dagelijkse gang van zaken.

Wel blijft hij vanuit de raad van commissarissen betrokken bij het investeren in nieuwe spelers, zo maakte de eredivisieclub maandag bekend.
De geboren Utrechter betaalde 3 jaar geleden zo'n 16 miljoen euro om 51 procent van de aandelen in handen te krijgen.

Oud 22-08-11, 16:46 big smile   #41
Ich bin Mario

Ik ben nu echter wel heel benieuwd wat Erwin en Foeke ieder onder "informeren" interpreteren.

Oud 22-08-11, 16:55 Standaard   #42

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap koeman sowieso niet....hij is slechts trainer.

Oud 22-08-11, 17:00 Standaard   #43
Niet te sip!

Ik ben nu echter wel heel benieuwd wat Erwin en Foeke ieder onder "informeren" interpreteren.
Booy: "Ik heb het heel duidelijk op teletekst laten zetten."

Oud 23-08-11, 08:57 thumb up   #44
Ultrajectum

Jong FCU heeft gisteravond bij de rentree in de Eredivisie direct uitgehaald.

Jong FCU - Jong Ajax 3-1

Oud 23-08-11, 09:05 Standaard   #45
Niet te sip!

Was aardig druk op Zoudenbalch, ben de tweede helft gaan kijken. Terechte winst van Utrecht.
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 23-08-11, 15:51 Standaard   #46
Ultrajectum

Rodney Sneijder: "Dankbaar voor deze kans"
2011-08-23 15:00:25

Zijn eerste dag bij FC Utrecht was direct een erg volle voor Rodney Sneijder. Hij trainde dinsdag zowel ’s morgens als ’s middags mee en tussen deze trainingen door werd Rodney op Sportcomplex Zoudenbalch officieel gepresenteerd aan de Utrechtse en de landelijke voetbalpers.

De in Utrecht geboren middenvelder speelt deze competitie voor FC Utrecht en mogelijk daarna ook, want FC Utrecht heeft bij Ajax in de huurovereenkomst een optie tot koop weten te bedingen.

Verheugd
Voorzitter Jan Willem van Dop sprak van een ‘heuglijk moment’. “Het is mooi dat we Rodney hebben kunnen vastleggen voor dit seizoen, vooral omdat ook andere clubs in hem waren geïnteresseerd.” Ook technisch directeur Foeke Booy toonde zich verheugd met de komst van Sneijder. “Hij is een jongen van de stad, van Ondiep. Maar belangrijker is, dat Rodney jong en getalenteerd is en dat deze kans bij FC Utrecht goed aansluit bij zijn ambities”, aldus Booy. “En wij zijn er trots op, dat Rodney voor ons heeft gekozen.”

Techniek en inzicht
Trainer Erwin Koeman onderschreef de tevredenheid over het aantrekken van Sneijder. “Hij is de creatieve middenvelder die we zochten”, aldus Koeman. “Rodney heeft nog niet heel veel ervaring, maar als je echt kwaliteit hebt, sta je er zo. Vanmorgen op de training zag ik al, dat hij veel techniek en inzicht heeft, erg gemotiveerd is en initiatief durft te nemen. Zo’n speler bij de selectie is goed voor de concurrentie”, zei de trainer, die liet weten dat Sneijder in principe bij de selectie zit die het zaterdag tegen Roda JC moet opnemen. “Ik verwacht veel van Rodney, zonder hem overigens te zeer onder druk te willen zetten. Hij moet zijn eigen spel gaan spelen en daarbij wens ik hem veel succes.”

'Stinkende best’
Rodney Sneijder zelf merkte op ‘hartstikke blij’ te zijn met de overgang naar FC Utrecht. “Ik ben echt dankbaar voor deze kans en heb er erg veel zin in”, zei hij. De jongere broer van international Wesley zei een mooi seizoen te verwachten. “Met mooie wedstrijden, vooral in de Galgenwaard. Ik ben Utrechter, woon hier tien minuten vandaan en ik kwam al vaak in het stadion. Ik ga in elk geval mijn stinkende best doen”, aldus Sneijder, die met rugnummer 21 gaat spelen. “Het viel me vanmorgen op, dat er een hechte groep staat, een goede selectie, zeker als de geblesseerde spelers terug zijn. Ik voel me hier nu al thuis, ook al omdat ik goed door de club ben opgevangen.”

Gevraagd naar zijn plannen en ambities op de langere termijn, zei Sneijder: “Mijn focus ligt dit jaar volledig bij FC Utrecht. Voorlopig wil ik het ook niet meer over Ajax hebben. Ik wil me hier het komend seizoen ontwikkelen en nog niet verder vooruit kijken”, aldus de nieuwe Utrecht-speler. “Ik wil knallen bij FC Utrecht.”

Krul en Nijholt
Bij de presentatie van Rodney Sneijder liet Foeke Booy weten verdere mutaties in de spelersgroep niet uit te sluiten. “We zijn geïnteresseerd in rechtsback Daan Bovenberg van Excelsior, maar het is natuurlijk afwachten of dat gaat lukken”, aldus Booy. “En verder staan we open voor het verhuren van keeper André Krul en middenvelder Gianluca Nijholt, uiteraard tegen onze voorwaarden. We hebben deze twee getalenteerde jonge spelers al enige tijd geleden laten weten, dat het goed voor ze zou zijn elders ervaring op te doen.”
Mooi he, nu is het DE middenvelder die Erwin zocht.
Terwijl ie stiekem maar wat graag een Toornstra had gehad.

Maar goed, welkom Rodney, ben benieuwd.

Oud 25-08-11, 10:27 Standaard   #47
Ultrajectum

'Excelsior-aanvoerder Bovenberg op weg naar FC Utrecht'

25 Aug 2011 om 10:24

Het ziet er naar uit dat FC Utrecht zich gaat versterken met Daan Bovenberg. Het Algemeen Dagblad meldt dat de transfer van de verdediger van Excelsior mogelijk donderdag al wordt afgerond. De vleugelverdediger zal een meerjarig contract in de Domstad gaan ondertekenen.

De onderhandelingen tussen FC Utrecht en Excelsior zijn moeizaam verlopen. De Kralingers zouden pas bij een vierde bod van de club uit de Domstad overstag zijn gegaan. De ploeg van Erwin Koeman is op zoek naar een rechtsachter, omdat Mark van der Maarel en Gévero Markiet nog niet klaar zijn voor het grote werk.

Het afgelopen seizoen was Tim Cornelisse de vaste rechtsachter bij FC Utrecht, maar vertrok deze zomer naar FC Twente. Bovenberg kende vorig seizoen een uitstekend seizoen bij Excelsior en kwam tot 31 competitieduels. Daarin wist hij het net zes keer te vinden.
Hierna nog 1 aankoop (ervaren middenvelder) en ik ben ECHT tevreden.
Komt er niemand meer na Daan dan ben ik ook wel tevreden, maar net iets minder.

PO's moeten sowieso haalbaar zijn.

Oud 25-08-11, 10:35 Standaard   #48
Ultrajectum

'Door hartproblemen niet voetballen was het ergste'

Yassin Ayoub (rechts) FOTO FC UTRECHT ONLINE
Yassin Ayoub (17) beleefde een jaar van uitersten. Het toptalent van FC Utrecht kreeg eerst te horen dat hij met een hartafwijking kampt, maar won vervolgens met Oranje onder 17 het EK. Na een vreemde periode kan Ayoub zich weer alleen met voetballen bezighouden.

De meeste mensen zullen er overheen hebben gelezen, het kleine berichtje 'Talent FC Utrecht kampt met hartproblemen'. Voor Yassin Ayoub brak echter een vervelende tijd aan, die uiteindelijk eindigde met een hoogtepunt: een Europees kampioenschap. Tussen de eerste diagnose en dat euforische moment zat echter een zware periode voor de linkermiddenvelder.

Hartproblemen
'Ik had nooit ergens last van gehad, schrok me dan ook kapot toen bij een keuring bleek dat ik mogelijk een stoornis aan mijn hart had', vertelt Ayoub. 'Ik mocht - tot er zekerheid was - niet voetballen. Dat vond ik het allerergste. Ik wil van jongs af aan slagen in het profvoetbal, doe wel een opleiding om met kinderen te gaan werken, maar eigenlijk is dat geen optie.'

Een snel ingelaste kijkoperatie verschafte duidelijkheid. Er bleek geen acuut gevaar. Op latere leeftijd - na zijn vijftigste - heeft hij echter wel een verhoogde kans op hartritmestoornissen. 'Ik bleek een extra ader te hebben waardoor teveel bloed gepompt wordt. Het is geen fijn idee, maar mocht het ooit opspelen dan ben ik een oude man. Ik mag gelukkig gewoon voetballen.'

Europees kampioen
Verlost van zijn zorgen speelde Ayoub in mei een uiterst succesvol EK onder 17 in Servië. 'Nu, achteraf, besef ik pas dat we een Europese titel hebben gewonnen. Dat staat op mijn cv, voor altijd.' Oranje onder 17 probeerde de goede lijn door te trekken op het WK in Mexico, maar vloog er daar al in de groepsfase uit. 'Het liep gewoon niet. Maar ik heb er niet lang bij stilgestaan. Op de wind van gisteren kun je niet zeilen, zeggen ze.'

Utrecht
De talentvolle middenvelder kijkt alweer uit naar de toekomst, zonder te veel aan het verleden te denken. 'Van tegenslagen word je sterker. Ik begin nu aan een nieuw seizoen, met nieuwe kansen. Mijn doel? Het goed doen in A1, zo vaak mogelijk in Jong Utrecht spelen en als het meezit regelmatig meetrainen met het eerste.'

Ayoub heeft meer dan ooit de drang om zich te bewijzen en heeft zijn loopbaan al grotendeels uitgestippeld. Anders dan veel jonge voetballers met Marokkaanse wortels twijfelt hij niet voor welk land hij later uit wil komen. 'Ik ben opgeleid in het Nederlandse voetbal, weet wat de wetten en regels zijn. In Marokko zou ik me teveel aan moeten passen.'

Ook is hij niet van plan om nu al op smeekbedes van grote (Engelse) clubs in te gaan, zoals een aantal leeftijdsgenoten van Oranje onder 17 wel deden. 'Je moet je stappen rustig maken', spreekt de jongeling zelfbewust. 'Ik wil éérst slagen bij FC Utrecht. Pas als ik wekelijks de eredivisie zou ontstijgen, wordt het een ander verhaal.' (Ard Schouten)
Nog nooit zien spelen die jongen, maar zijn mentaliteit bevalt me al.

Hopelijk slaagt ie hier in de toekomst.

Oud 26-08-11, 14:31 Standaard   #49
Ultrajectum

Tijdens de grote partijvorm op de training vandaag was dit de basisopstelling: (morgen tegen Roda dus waarschijnlijk ook)

Van Dijk

Bovenberg-Vorstermans-Schut-Bulthuis

Martensson-Asare-Sneijder

Gerndt-Mulenga-Oar

Op naar onze eerste overwinning !

Oud 26-08-11, 14:41 Standaard   #50

Mulenga en Gerndt andersom denk ik? Zo stonden ze tegen Vitesse wel volgens mij..of is dit een tactische omzetting? Team ziet er wel een stuk beter uit al zo

Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site