Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-08-11, 19:12 Standaard   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Clubgeschiedenis
In 1954 wordt in Nederland de wilde voetbalbond de NBVB opgericht. Enkele Heerlense zakenmensen en geldschieters nemen het initiatief tot de oprichting van de semi-profclub Rapid '54. Bij gebrek aan een stadion moet de wilde profclub haar wedstrijden spelen in het Gemeentelijk Sportpark Kaalheide. De nieuwe club kaapt bij Bleijerheide de beste spelers weg. De KNVB ziet de bui boven het voetballand snel hangen en bereikt na enkele maanden overeenstemming met de NBVB. Op 4 november 1954 wordt via een communiqué bekendgemaakt dat de twee partijen tot overeenstemming zijn gekomen. Rapid '54 speelt uiteindelijk 11 duels in de wilde competitie en sluit dat verhaal op plaats 5 van 10. De bonden proberen de wilde clubs zoveel mogelijk te integreren in KNVB clubs. Op 14 november fuseren daarom Rapid '54 en Juliana en gaan voetballen onder de naam Rapid Juliana Combinatie, kortweg Rapid JC. Het inmiddels zwaar gehandicapte Bleijerheide fuseert met SV Kerkrade en zo ontstaat Roda Sport. Dertig kilometer noordelijker, in Geleen, steelt Fortuna '54 de show met de aankopen van vedetten zoals Frans de Munck en Cor van der Hart.

In de 1e klasse A eindigt Roda Sport negende en in de 1e klasse C doet Rapid JC het uitstekend door achter PSV als 2e te eindigen. In het seizoen 1955/1956 worden 2 hoofdklassen in het leven geroepen. In de hoofdklasse A eindigt Roda Sport als 14e en in de hoofdklasse B wordt Rapid JC 2e achter USV Elinkwijk. Via een beslissingswedstrijd bereiken de Kerkradenaren de kampioenscompetitie. Daarin maakt Rapid JC korte metten met achtereenvolgens Elinkwijk, Sparta Rotterdam en NAC Breda en daarmee is Rapid JC landskampioen. Rapid JC wordt vervolgens de eerste Europa Cup I-deelnemer in de historie van het Nederlandse voetbal. In 1959 ten slotte eindigt Rapid JC als tweede in de Eredivisie.

Tussen 1975 en 2008 was Roda JC maar liefst zes maal bekerfinalist van Nederland. Met als absolute hoogtepunten het winnen van de Amstel Cup in 1997 en 2000. In 1997, na een zinderende finale in de Rotterdamse Kuip, werd SC Heerenveen met een 4-2 nederlaag teruggestuurd naar Friesland. In 2000 was Roda JC te sterk voor NEC: 2-0.

Roda JC timmert zowel nationaal als internationaal aan de weg. Momenteel speelt de club al 37 jaar onafgebroken in de eredivisie en is het samen met Ajax, PSV, Feyenoord en FC Utrecht één van de clubs die nog nooit gedegradeerd is. Met recht dus "de Trots van het Zuiden". Ook Europees voetbal is al lang geen onbekend verschijnsel meer in Kerkrade. Integendeel, al negen keer heeft de club deelgenomen aan één van de Europese voetbaltoernooien. In 1995 eindigde Roda achter het destijds ongenaakbae Ajax op de tweede plaats in de Eredivisie.

6 finales voor Roda JC
Roda JC speelde in haar historie al zes bekerfinales (de laatste in 2008 tegen Feyenoord, 2-0 nederlaag red.), waarvan er twee werden gewonnen.

De eerste keer dat de Kerkradenaren in de finale stonden was al in 1976. PSV was toen de tegenstander.Ondanks dat Roda JC de wedstrijd niet wist te winnen mocht het toch 'Europa in' aangezien PSV tevens het lanskampioenschap mocht vieren. In de eerste ronde van de Europacup II verloor Roda JC in twee legendarische wedstrijden van RSC Anderlecht. De 2 bekerfinales die Roda JC in haar voordeel wist te beslissen, in 1997 en 2000, resulteerden in ware volksfeesten in Kerkrade. De finale van 1997 tegen Heerenveen is zonder meer de meest gedenkwaardige van de 2. Niet alleen omdat het de eerste was, maar ook omdat de wedstrijd alles in zich had. In een schitterend gevecht op het veld en een fantastische sfeer op de dichtbevolkte tribunes kwam Roda terecht als winnaar naar voren: 4-2. In 2000 was het NEC dat met 2-0 terug werd gewezen.
Eindklasseringen Eredivisie sinds 1985
1985-1986 5
1986-1987 4
1987-1988 15
1988-1989 5
1989-1990 5
1990-1991 10
1991-1992 9
1992-1993 11
1993-1994 6
1994-1995 2
1995-1996 4
1996-1997 6
1997-1998 14
1998-1999 5
1999-2000 8
2000-2001 4
2001-2002 13
2002-2003 6
2003-2004 6
2004-2005 8
2005-2006 8
2006-2007 6
2007-2008 9
2008-2009 16
2009-2010 9
2010-2011 6

Tot het jaar 2000 speelde Roda in het Gemeentelijk Sportpark, beter bekend als Kaalheide:

Sinds 2000 is het prachtige Parkstad Limburg Stadion de thuishaven:

Selectie 2011-2012

3 DF Martijn Monteyne
4 DF Bart Biemans
5 DF Jagoš Vuković
6 MF Ruud Vormer
7 MF Sebastian Svärd
8 MF Mark-Jan Fledderus
9 FW Mads Junker
10 MF Davy De Beule
11 FW Sanharib Malki
14 DF Rob Wielaert
15 DF Jimmy Hempte
17 MF Mitchell Donald
18 MF Arnaud Sutchuin
20 FW Guus Hupperts
21 GK Mateusz Prus
23 FW Wiljan Pluim
24 DF Leon Broekhof
26 MF Laurent Delorge
28 MF Kenneth Staelens

Trainer: Harm van Veldhoven
Assistent-trainer: Mark Luijpers, Rick Plum en John Roox

Roda JC topics
Jimmy Hempte
Mads Junker
Sanharib Malki
Harm van Veldhoven
Ruud Vormer

Oud 15-08-11, 19:14 Standaard   #2
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Wie gaat de vervanger worden van Tyton?
Krijgt Prus het vertrouwen of wordt er een vervanger gehaald?

Oud 15-08-11, 19:16 Standaard   #3
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Wie gaat de vervanger worden van Tyton?
Krijgt Prus het vertrouwen of wordt er een vervanger gehaald?
Dit postte ik in het vorige topic:

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Goed, Tytoń dus vertrokken. Sportief een fikse aderlating, maar op financieel gebied een flinke stap voorwaarts. Laten we zeggen dat 2 miljoen in het aflossen van de schuld gestoken kan worden, dan resteert er als ik goed geïnformeerd ben nog een schuld van ruim 2 miljoen, dat is te overzien.

Wel moet er nog een goede keeper aangetrokken worden. Prus is best een talent maar nog erg jong en onervaren en voor Roox geldt dat nog veel meer. Moet dus een ervaren man bijkomen, liefst voor één seizoen, dan kan Prus nog even rijpen voordat hij voor de leeuwen gegooid wordt.

Oud 15-08-11, 19:17 Standaard   #4
Theo, pak 'm terug

[...]

Dit postte ik in het vorige topic:
Oké.
Is het geen optie om Room een jaar te huren (als Velthuizen is vrijgegeven)?

Oud 15-08-11, 19:19 Standaard   #5
Ik niet!

[...]

Oké.
Is het geen optie om Room een jaar te huren (als Velthuizen is vrijgegeven)?
Die naam heb ik al ergens op een Rodaforum gelezen, maar ik ben eerlijk gezegd niet zo kapot van Room. Van mij mag er een ervaren rot komen, die Prus en Roox het komende jaar genoeg kan leren.

Oud 15-08-11, 19:24 Standaard   #6
Theo, pak 'm terug

[...]

Die naam heb ik al ergens op een Rodaforum gelezen, maar ik ben eerlijk gezegd niet zo kapot van Room. Van mij mag er een ervaren rot komen, die Prus en Roox het komende jaar genoeg kan leren.
Room is ook zeker geen topkeeper nee. Daarom is Piet teruggekomen
Helaas is Rob van Dijk al elders vastgelegd...

Oud 15-08-11, 19:25 big smile   #7
Ik niet!

[...]

Room is ook zeker geen topkeeper nee. Daarom is Piet teruggekomen
Helaas is Rob van Dijk al elders vastgelegd...
Met ervaren rot bedoelde ik niet direct 40+.

Stijn Stijnen heeft helaas net bij Beerschot getekend, die had zich van mij wel bij ons mogen komen rehabiliteren.

Oud 15-08-11, 19:30 big smile   #8
Theo, pak 'm terug

Stijn Stijnen heeft helaas net bij Beerschot getekend, die had zich van mij wel bij ons mogen komen rehabiliteren.
Dat was wel gezellig op het forum geweest ja.

Is Gentenaar een optie of is dat te duur? Ach, ik zit nu veel te veel in de rol van Wielaert...

Oud 15-08-11, 19:37 Standaard   #9
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Of Babos als Cillessen niet vertrekt
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-11, 15:10 Standaard   #10
Ik niet!

Roda JC haalt Lebedynski

De 20-jarige Poolse spits wordt gecontracteerd als de transfer van Przemyslaw Tyton naar PSV definitief is afgerond. Dat was maandag nog niet het geval, omdat de medische keuring in Eindhoven niet kon worden voltooid. PSV zal de doelman een jaar huren met een optie tot koop. Over de huur- en transfersom hebben beide clubs overeenstemming bereikt. Lebedynski was in juli enkele maanden op proef in Kerkrade. De technische staf was tevreden over de aanvaller, maar Roda had nog niet de financiële middelen om hem vast te leggen. Dat is wel het geval als Tyton naar PSV vertrekt. Roda hoopt verder op korte termijn een vervanger voor Tyton te kunnen presenteren.

Oud 16-08-11, 15:11 Standaard   #11
Ik niet!

Lebedynski was in juli enkele maanden op proef

Ik vraag me trouwens af hoe hij dat gedaan heeft.

Oud 16-08-11, 15:25 big smile   #12
Theo, pak 'm terug

Lebedynski was in juli enkele maanden op proef

Ik vraag me trouwens af hoe hij dat gedaan heeft.
Dat is idd heel knap

Oud 17-08-11, 10:32 Standaard   #13
Ik niet!

Roda JC huurt Poolse spits voor één seizoen

Roda JC heeft zich versterkt met Mikolaj Lebedynski. De spits wordt op huurbasis overgenomen van Pogón Szcezin, bovendien heeft de club uit Limburg een optie tot koop.

"Begin juli hoorde ik dat ik op proef mocht komen bij Roda JC Kerkrade. Dat gaf mij een erg trots gevoel. Ik ben blij dat ik een goede indruk heb achter gelaten. Roda JC Kerkrade is een grote club en absoluut een flinke stap voorwaarts in mijn carrière", aldus Lebedynski op het digitale thuis van Roda JC.

De 21-jarige aanvaller speelde de afgelopen jaren bij Pogón Szcezin, uitkomend op het tweede niveau in Polen. Bij Roda JC heeft hij tijdens zijn proefperiode genoten van Mads Junker. "De afgelopen weken ben ik onder de indruk geraakt van Junker. Hij is echt een goede aanvaller, de statistieken alleen al spreken voor zich. Ondanks dat ik een andere type voetballer ben, denk ik dat ik erg veel van hem kan leren."

Lebedynski kijkt uit naar zijn periode bij Roda JC. "Ik voelde me meteen thuis, dat kwam ook door de erg goede opvang vanuit Roda JC Kerkrade. Alles is hier veel professioneler dan bij Pogón. Daarnaast heeft Roda JC een erg goede spelersgroep, zowel qua team als individueel. Ik denk dat het halen van de play- offs om Europees voetbal een reëel doel is. Voor mij persoonlijk heb ik de doelstelling om zoveel mogelijk aan spelen toe te komen en ik hoop dat ik veel doelpunten mag maken in dit mooie stadion."

Ook Gerard Wielaert, technisch directeur van de Limburgse club, is tevreden met de komst van de Pool. "Tijdens zijn stageperiode heeft Mikolaj ons kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. Hij is een spits die als aanspeelpunt kan spelen, maar heeft daarnaast ook diepte in zijn spel. Kortom een complete spits. Ook heeft hij een zeer goede instelling. Hij is gehaald met het oog op de toekomst en krijgt bij Roda JC Kerkrade de kans om zich verder te ontwikkelen."

Oud 22-08-11, 10:41 Standaard   #14
Ik niet!

Roda JC wil Glenn Verbauwhede

Glenn Verbauwhede is nog steeds op zoek naar een nieuwe club. De doelman van Club Brugge kwam niet tot overeenstemming met het Franse Evian en zag ook een transfer naar Beerschot door de neus geboord.

De 26-jarige Kortrijkzaan speelde de voorbije drie seizoenen op huurbasis bij KV Kortrijk, maar is toe aan een nieuwe uitdaging. Het Nederlandse Roda JC verkocht zijn doelman Tyton aan PSV en ziet in Verbauwhede de gedroomde opvolger van de Pool.

Volgens Het Laatste Nieuws zouden Roda en Verbauwhede, die in Jan Breydel nog één jaar contract heeft, al een constructief gesprek hebben gehad met elkaar.

Oud 22-08-11, 13:18 Standaard   #15
Mijnstreek Oost

Racoon26's Voetbal Forum schermafbeelding

En Vormer schijnt op weg te zijn naar Standard Luik, fikse aderlating en geen vertrouwen in het komende seizoen.
Racoon26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-08-11, 15:38 Standaard   #16
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Racoon26 Bekijk bericht
En Vormer schijnt op weg te zijn naar Standard Luik, fikse aderlating en geen vertrouwen in het komende seizoen.
Jammer, maar ook weer goed, nu levert hij nog geld op, samen met het ebdrag dat we voor Tyton vangen is dat een belangrijke stap op weg naar financiéle gezondheid.

Wat het dit seizoen wordt kunnen we nog niet zeggen, de eerste drie wedstrijden waren zonder meer erg slecht, maar het is een heel nieuw elftal en we moeten het z'n tijd gunnen. De onrust die nu al op diverse Rodasites is uitgebroken komt in ieder geval veel te vroeg, ik heb er alle vertrouwen in dat Harm er weer een heel behoorlijk elftal van zal weten te smeden.

Oud 08-09-11, 22:02 Standaard   #17
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Aanstaande zaterdag ben ik op bezoek bij m'n ouders in Zuid-Limburg. 's Avonds staat Roda-Twente op het programma en het lijkt me leuk om die mee te pakken. Nu is er een clubcardverplichting. Is er hier iemand die mij zou kunnen helpen aan één kaartje?

(en nog tips om de auto gratis te parkeren?)
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 09-09-11, 17:34 Standaard   #18
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
Aanstaande zaterdag ben ik op bezoek bij m'n ouders in Zuid-Limburg. 's Avonds staat Roda-Twente op het programma en het lijkt me leuk om die mee te pakken. Nu is er een clubcardverplichting. Is er hier iemand die mij zou kunnen helpen aan één kaartje?

(en nog tips om de auto gratis te parkeren?)
Heb je per se een Roda CC nodig?

Parkeren zou je kunnen doen bij de flats aan de Heerlerbaan, is een kwartiertje lopen.

Oud 09-09-11, 22:24 Standaard   #19
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Website van Roda zegt van wel. Vier kaarten per CC te koop, dat wel.
Parkeertip ben ik blij mee, paar jaar terug met jeugd WK ook veel te veel betaald om te parkeren.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 10-09-11, 20:44 Standaard   #20
Ik niet!

.

Oud 10-09-11, 20:49 Standaard   #21
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Plato : Ik ben geschokt , maar gefeliciteerd met de overwinning .

Ik zal op een later moment je zeggen waarom ik geschokt ben .

Ik moet nu niet te veel typen .

En oh ja .. ben blij dat je weer terug bent .

Oud 10-09-11, 20:58 Standaard   #22
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
Plato : Ik ben geschokt , maar gefeliciteerd met de overwinning .

Ik zal op een later moment je zeggen waarom ik geschokt ben .

Ik moet nu niet te veel typen .

En oh ja .. ben blij dat je weer terug bent .
Dank je tjekkie! Ik ben toch wel erg benieuwd waarom je geschokt bent .

Mijn visie op de wedstrijd is de volgende. Na de beroerde eerste drie wedstrijden heeft Harm voorlopig voor stabiliteit en zekerheid gekozen, tegen Utrecht was het al wat minder slecht en de afgelopen twee weken zijn er weer wat stappen naar voren gezet. Voor rust had Twente natuurlijk veel meer balbezit en ondanks dat dit niet tot heel veel kansen leidde was de 0-1 uiteraard verdiend. Gelukkig stond Twente daarna te slapen en kon Roda meteen (overigens best aardig uitgespeeld) 1-1 maken. Na rust 2-1, beetje geknoei Twenteverdediging maar ook een schitterende pass van Hempte en prima afgemaakt door Donald. In het verloop van de tweede helft vond ik Roda zeker niet minder dan Twente en op die kans voor Janssen na is Roda eigenlijk amper in de problemen gekomen, ik vond de 3-1 meer in de lucht hangen dan de 2-2. Al met al wil ik niet beweren dat Roda verdiend gewonnen heeft, maar gestolen punten waren het evenmin.

Het is in ieder geval een erg belangrijke overwinning, een nederlaag was de vierde op rij geweest en dan was de onrust verder toegenomen, nu is het in één klap rustig en kunnen we heel wat meer ontspannen naar de volgende wedstrijd toe gaan werken. Het is goed om te zien dat het elftal stappen zet, in Harm we trust!

Oud 10-09-11, 23:35 Standaard   #23
Tukker .

[...]

Dank je tjekkie! Ik ben toch wel erg benieuwd waarom je geschokt bent .

Mijn visie op de wedstrijd is de volgende. Na de beroerde eerste drie wedstrijden heeft Harm voorlopig voor stabiliteit en zekerheid gekozen, tegen Utrecht was het al wat minder slecht en de afgelopen twee weken zijn er weer wat stappen naar voren gezet. Voor rust had Twente natuurlijk veel meer balbezit en ondanks dat dit niet tot heel veel kansen leidde was de 0-1 uiteraard verdiend. Gelukkig stond Twente daarna te slapen en kon Roda meteen (overigens best aardig uitgespeeld) 1-1 maken. Na rust 2-1, beetje geknoei Twenteverdediging maar ook een schitterende pass van Hempte en prima afgemaakt door Donald. In het verloop van de tweede helft vond ik Roda zeker niet minder dan Twente en op die kans voor Janssen na is Roda eigenlijk amper in de problemen gekomen, ik vond de 3-1 meer in de lucht hangen dan de 2-2. Al met al wil ik niet beweren dat Roda verdiend gewonnen heeft, maar gestolen punten waren het evenmin.

Het is in ieder geval een erg belangrijke overwinning, een nederlaag was de vierde op rij geweest en dan was de onrust verder toegenomen, nu is het in één klap rustig en kunnen we heel wat meer ontspannen naar de volgende wedstrijd toe gaan werken. Het is goed om te zien dat het elftal stappen zet, in Harm we trust!
Ik zal je vertellen waarom ik zo geschokt ben . Ik ben het met die analyse van jou ,100 % mee eens en jij ziet de wedstrijden echt goed en het zou zomaar een analyse kunnen zijn die op Studio Sport wordt uitgezonden .

Er is echter 1 probleempje : Ik ben een Twente supporter en ik weet wat Twente in huis heeft en wat het kan of laat ik het anders zeggen ... wat Twente kon .

Eerste helft was echt wel te behappen en toen zat er nog een lijn in het spel , al was dat ook zeker niet denderend en het leek nog wel wat, omdat Roda had besloten om 4-5-1 te gaan spelen en ik zag zelfs momenten , waarbij Junker 10 meter in zijn eigen helft aan het bewegen was .

Die 4-5-1 mag Roda natuurlijk hanteren en het is een succesformule gebleken en dat is ook precies de reden waarom deze nederlaag zo hard aankomt . Ik ben er zo van overtuigt : Als Roda zo speelt tegen Ajax zullen jullie weggeblazen worden en wellicht ook tegen PSV en tegen AZ, maar niet .. niet tegen Twente . Het is het besef dat Twente niet mee zal doen om de titel en dat heb ik vanavond gezien .

Ik wist het al een beetje , maar dat het zo erg was zonder Ruiz had ik niet voor mogelijk gehouden . Het is niet alleen Ruiz , maar ook Theo ..

Roda heeft naar mijn mening helemaal geen counterploeg en het was echt bar en bar slecht wat Roda liet zien en dit is voor mij iets wat ik als Twente supporter niet kan accepteren . Ik kan niet accepteren dat Roda met zo weinig middelen van Twente wint .

Er zat ook totaal geen enkel systeem in Roda : Het was met 11 man voor de pot en gewoon proberen het beste er van te maken . Als je ook zag dat Roda echt niet goed verdedigde en gewoon middenvelders zoals Fer totaal vrij lieten dan kan ik dat gewoon niet aanzien . Meters ruimte ..

De enige die een beetje een systeem in zich hadden waren Vormer en Junker en dat is gewoon te weinig ., maar wel genoeg voor de overwinning en dat kan ik gewoon niet behappen .

Er zat bij Twente in de tweede helft geen enkele lijn te bespeuren en er was totale paniek .

Het middenveld was totaal verdwenen en iedereen was spits geworden en ik zeg het nogmaals : Als wij met dit Twente tegen het Roda van vorig jaar met jullei Janssen hadden gevoetbald hadden wij met 6-2 verloren en wellicht met meer . Zei ik op het Twente topic overigens ..

Ik vind niet dat Roda heeft gewonnen , maar ik vind dat Twente heeft verloren tegen 11 man voor de pot en dat maakt deze nederlaag voor mij des te schrijnender .

Is het werkelijk zo simpel om een betere voetballende ploeg tegen te houden ?

Dat systeem wat Roda heeft gespeelt beste Plato .. Daar heb je niet eens een trainer voor nodig ..

Dat kan ik ook .

Ik ben niet kwaad op Roda , maar ben zo teleurgesteld op Twente en de manier waarop wij verloren hebben .

Ik moet en ik wil afsluiten met het volgende : Elke overwinning is terecht en deze dus ook , maar dat neemt niet weg dat ik zoals ik het zo dramatisch zeg : Geschokt mag zijn ..als een rode hart drager .

Ik zal bij een volgende nederlaag van Twente zeker niet zo dramatisch reageren , maar jij moet beseffen dat dit de eerste keer is in 5 jaar tijd dat ik weer zo 'n onevenwichtig elftal meemaak . Een elftal die maar wat doet ..

Mijn hoop is Chadli en als hij niet komt .... Tsja..

Laatst gewijzigd door tjekkie; 11-09-11 om 00:27

Oud 11-09-11, 11:21 Standaard   #24
Ik niet!

[...]

Dat systeem wat Roda heeft gespeelt beste Plato .. Daar heb je niet eens een trainer voor nodig ..
Dat ben ik toch niet met je eens tjekkie. Natuurlijk hanteerde Roda een verdedigende tactiek, het speelde anders dan normaal (twee i.p.v. één verdedigende middenvelder en slechts met één spits). Dat is niet wat Roda normaal doet, maar het was op dit moment in het seizoen tegen deze tegenstander nodig. Roda was immers erg slecht aan het seizoen begonnen en van de nieuwe spelers moet een team gemaakt worden en daarvoor heb je eerst een vorm van stabiliteit nodig. Verdedigend stond het ook al heel wat beter dan in de voorgaande wedstrijden, dat zal ten dele met het defensieve systeem te maken hebben, maar ten dele ook omdat het team langzaam begint te groeien. Dat laatste is de verdienste van Van Veldhoven.

Oud 11-09-11, 11:26 Standaard   #25
Ik niet!

Hoe komt Brama er trouwens bij dat de doelpunten de enige kansen waren die Roda gehad heeft?

Oud 11-09-11, 13:57 Standaard   #26
Tukker .

Hoe komt Brama er trouwens bij dat de doelpunten de enige kansen waren die Roda gehad heeft?
Ik heb de interview van Brama ook gezien en naar mijn mening heeft hij een totaal ander kijk dan hetgene wat wij gezien hebben .

Hij ziet ook niet de ernst van de zaak in als het om de tweede helft gaat .
Dat wat je gezien hebt is strucureel , want in de tweede helft was er geen rust , geen overleg , geen creativiteit op het middenveld en dat is wat mij zulke zorgen baart .

Als je de statistieken op een rij zet heeft Twente op alle gebieden gewonnen van Roda , maar statistieken boeien mij niet

. Ik kijk naar het spel en of je met dat spel in de toekomst verder kunt komen en dat is voor mij duidelijk niet het geval .

De backs waren al een probleem en nu is daar het middenveld erbij gekomen .

Ik blijf het oneens met je stelling dat deze overwinning toe te schrijven is aan de tactische vernuft van jullie trainer .

Peace .

Laatst gewijzigd door tjekkie; 11-09-11 om 13:59

Oud 11-09-11, 14:05 Standaard   #27
Ik niet!

[...]

Ik blijf het oneens met je stelling dat deze overwinning toe te schrijven is aan de tactische vernuft van jullie trainer .
Dat heb ik ook niet zo gezegd, wat ik wel gezegd heb is dat Harm bezig is om van de nieuwe groep weer een team te smeden en dat voorlopig doet door voor stabiliteit te kiezen. Je ziet het team langzaam stabieler worden en het spel verbeteren. Het is nog lang niet goed, maar er worden wel stapjes gezet en dat is toe te schrijven aan de trainer.

Oud 11-09-11, 14:18 Standaard   #28
Tukker .

[...]

Dat heb ik ook niet zo gezegd, wat ik wel gezegd heb is dat Harm bezig is om van de nieuwe groep weer een team te smeden en dat voorlopig doet door voor stabiliteit te kiezen. Je ziet het team langzaam stabieler worden en het spel verbeteren. Het is nog lang niet goed, maar er worden wel stapjes gezet en dat is toe te schrijven aan de trainer.
Okee, dan heb ik dat verkeerd begrepen ( gebeurt wel vaker door mijn emotie ) en ik ben ook wat te hard geweest jegens Roda met mijn kritiek en ook dat komt door mijn emotie .

Ben een halve Italiaan he ? Dat krijg je er niet uit .. het is vaak alles of niets ..

Een belangrijke overwinnig van Roda en pas nu kan ik je oprecht feliciteren .

Dank je wel voor je reactie 's Plato ...

Oud 13-09-11, 12:17 thumb up   #29
Theo, pak 'm terug

Komende zaterdag weer een doelpuntje voor Mads natuurlijk

Oud 13-09-11, 14:02 Standaard   #30
Ik niet!

Komende zaterdag weer een doelpuntje voor Mads natuurlijk
Zou leuk zijn, ik neem aan dat we het verdedigende systeem van zaterdag handhaven, dus jullie mogen het spel maken.

Oud 13-09-11, 17:34 Standaard   #31
Theo, pak 'm terug

[...]

Zou leuk zijn, ik neem aan dat we het verdedigende systeem van zaterdag handhaven, dus jullie mogen het spel maken.
Jullie spelen tegen elke topploeg defensief toch?
Het is weer verrassend wie er zaterdag gaan staan. Maar Junker is de enige spits die wel tegen Vitesse mag scoren van mij.

Oud 13-09-11, 19:09 big smile   #32
Ik niet!

[...]

Jullie spelen tegen elke topploeg defensief toch?
Op dit moment is het even niet anders .

Ik heb er ook geen bezwaar tegen, we moeten een nieuw elftal bouwen en dan kun je niet gelijk leuk aanvallend voetbal verwachten tenzij je iedere keer in het mes wil lopen.

Oud 13-09-11, 19:13 Standaard   #33
Theo, pak 'm terug

Bevalt Pluim nog een beetje dan of valt het toch tegen?

Oud 13-09-11, 19:18 Standaard   #34
Ik niet!

Bevalt Pluim nog een beetje dan of valt het toch tegen?
Een deel van het publiek moet niets van m hebben, maar dat ligt niet echt aan hem, dat heeft het type-speler dat enigszins laconiek oogt altijd bij dat deel van het publiek. Die willen maar niet snappen dat je niet met 11 harde werkers die achter iedere bal aan jagen en voortdurend tackles maken kunt spelen. Spelers als Anastasiou, Vurens en Hadouir, bepaald geen slechte spelers voor een club als Roda, hadden hetzelfde probleem.

Mijn persoonlijke mening is dat hij absoluut talent heeft, zaterdag viel hij sterk in en als je ziet hoe hij met speels gemak tegenstanders afschudt dan weet je dat hij kwaliteiten heeft. Het komt er alleen nog niet voldoende uit en ik weet ook nog niet wat zijn sterkste positie is.

Oud 13-09-11, 19:25 Standaard   #35
Theo, pak 'm terug

[...]

Een deel van het publiek moet niets van m hebben, maar dat ligt niet echt aan hem, dat heeft het type-speler dat enigszins laconiek oogt altijd bij dat deel van het publiek. Die willen maar niet snappen dat je niet met 11 harde werkers die achter iedere bal aan jagen en voortdurend tackles maken kunt spelen. Spelers als Anastasiou, Vurens en Hadouir, bepaald geen slechte spelers voor een club als Roda, hadden hetzelfde probleem.

Mijn persoonlijke mening is dat hij absoluut talent heeft, zaterdag viel hij sterk in en als je ziet hoe hij met speels gemak tegenstanders afschudt dan weet je dat hij kwaliteiten heeft. Het komt er alleen nog niet voldoende uit en ik weet ook nog niet wat zijn sterkste positie is.
Dat laatste hadden we bij Vitesse ook. Het is geen spits, geen vleugelspeler en ook niet echt een aanvallende middenvelder.

Ik ben van mening dat hij iets snelheid te kort komt om echt wat aan de acties te kunnen hebben.

Oud 13-09-11, 19:27 Standaard   #36
Ik niet!

[...]

Ik ben van mening dat hij iets snelheid te kort komt om echt wat aan de acties te kunnen hebben.
Is hij traag of oogt hij traag door zijn motoriek? Daar ben ik ook nog niet uit.

Oud 13-09-11, 19:32 Standaard   #37
Theo, pak 'm terug

[...]

Is hij traag of oogt hij traag door zijn motoriek? Daar ben ik ook nog niet uit.
Misschien dat als hij een heel seizoen mag blijven staan dat hij echt door kan breken, maar ik betwijfel het eigenlijk.

Oud 24-09-11, 19:35 Standaard   #38
Tukker .

Die 4-5-1 mag Roda natuurlijk hanteren en het is een succesformule gebleken en dat is ook precies de reden waarom deze nederlaag zo hard aankomt . Ik ben er zo van overtuigt : Als Roda zo speelt tegen Ajax zullen jullie weggeblazen worden en wellicht ook tegen PSV en tegen AZ, maar niet .. niet tegen Twente . Het is het besef dat Twente niet mee zal doen om de titel en dat heb ik vanavond gezien .

Dit is een eerdere quote van mij en het gaat mij niet om mijn gelijk te halen , maar ik wil wel aangeven dat ik geen onzin praat . Roda speelde 4-5-1 .. nu met die rode kaart gewoon tegenhouden .

Ik heb echt wel kijk op het spelletje ..

Ik zag in die wedstrijd niet de sterkte van Roda , maar de zwakte van Twente en het besef dat wij zeer waarschijnlijk niet mee zullen doen om de titel .

Verder hoop ik dat PSV de 10 niet zal halen ..

Laatst gewijzigd door tjekkie; 24-09-11 om 19:38

Oud 16-10-11, 16:27 Standaard   #39
Ik niet!

4-1 gewonnen .

Oud 16-10-11, 16:29 Standaard   #40
Ik niet!

Belachelijk begin van de wedstrijd natuurlijk, we staan nu vermoedelijk voor eeuwig in de recordboeken, maar daarna de boel toch goed opgepakt en al met al dik verdiend gewonnen. Malki begint een fenomeen te worden. Van de nieuwe aankopen bevalt daarnaast Mitchell Donald me steeds beter.

Oud 17-10-11, 11:14 Standaard   #41
Ik niet!

Chery evenaart Cruijff met snelle goal vanaf de aftrap

ADO Den Haag-aanvaller Tjaronn Chery heeft zondagmiddag in het uitduel met Roda JC Kerkrade bijna geschiedenis geschreven. De 22-jarige Tukker scoorde in het Parkstad Limburg Stadion al na negen seconden en bleef zo één tel verwijderd van een 29 jaar oud Eredivisierecord.

Het snelste doelpunt ooit in een Eredivisiewedstrijd staat nog altijd op naam van Koos Waslander. De voormalige speler van NAC flikte dat kunstje op 20 maart 1982 in de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle (2-1 zege).

Chery leek het record van Waslander aanvankelijk te hebben geëvenaard, maar na het bestuderen van de beelden werd de tijd bijgesteld naar negen seconden vanaf de aftrap.

Niemand minder dan Johan Cruijf completeert de topdrie van snelste doelpunten ooit in de Eredivisie. Nederlands beste voetballer aller tijden opende op 21 november 1971 na negen seconden de score in de thuiswedstrijd tegen Telstar (5-2).

Ook Romeo Wouden (namens SC Heerenveen) en Arnold Kruiswijk (FC Groningen) scoorden ooit na negen seconden. Beide spelers deden dat tegen respectievelijk NAC (op 30 maart 1996, 5-1 nederlaag) en Heracles Almelo (op 10 september 2006, 2-1 zege). Saillant detail: de goal van Kruiswijk betrof een eigen doelpunt.

Gelukkig toch geen record, anders hadden we dat nog heel lang moeten horen.

Oud 18-10-11, 01:18 Standaard   #42
Tukker .

Ik heb helaas de wedstrijd niet gezien , maar ben blij verrast met de overwinning .

Roda was trouwens de enige wedstrijd die ik niet heb gezien .

Ik ga beter mijn best doen Plato . Bye ..

Oud 18-10-11, 08:44 sad   #43
Ik niet!

IkRoda was trouwens de enige wedstrijd die ik niet heb gezien .
Ik ben hier erg verdrietig over tjekkie.

Oud 23-10-11, 03:27 Standaard   #44
Tukker .

[...]

Ik ben hier erg verdrietig over tjekkie.
Hahaha.. ik maak het wel goed met je op de 1 of ander manier ..

Don 't worry ..

Oud 23-10-11, 10:01 wink   #45
Ik niet!

Als je er nu voor zorgt dat Roda vandaag van Az wint praten we nergens meer over, is trouwens ook nog goed voor Twente.

Oud 26-10-11, 04:26 Standaard   #46
Tukker .

Als je er nu voor zorgt dat Roda vandaag van Az wint praten we nergens meer over, is trouwens ook nog goed voor Twente.
Nou, voor deze was ik helaas te laat , maar ik zal de Goden wel vragen of Roda kan winnen van Ajax in de beker ...

Ajax wil toch altijd zo snel mogelijk uit de beker . Morgen ... eh wat zeg ik .. het is 4.30 uur in de nacht ..

Vandaag is een uitgelezen mogelijkheid daarvoor en Roda wil die beker zeker winnen .

Tot straks Plato .. klik ( weg ) . Ja, ik moet toch een slapen ...

Oud 26-10-11, 08:16 Standaard   #47
Ik niet!

Zaterdag treffen we ze weer en als ik moet kiezen tussen beiden win ik liever in de competitie.

Oud 27-10-11, 01:38 Standaard   #48
Tukker .

Zaterdag treffen we ze weer en als ik moet kiezen tussen beiden win ik liever in de competitie.
Mmm , ik vond Ajax niet echt denderend en als je die wedstrijd heb gezien dan is Roda zeker niet kansloos .

Roda probeerde een beetje als Feyenoord te voetballen met vroege pressing , maar het kwam er niet echt uit . Ik hoop toch dat Roda dit volgende weer probeert , want ik zei het al eerder : Als Roda gaat verdedigen heeft Roda helemaal geen enkele kans .

We zullen het zien en hoop natuurlijk dat Roda gaat winnen , al moeten wij nog van PSV winnen , maar dat lijkt me een formaliteitje ..

Mmm , ik dacht ook nog aan vorig jaar toen wij die beker wonnen en toen zei iedereen van : Ja, je wint bijna nooit 2 keer achter elkaar tegen dezelfde ploeg als je al 1 keer hebt gewonnen . Heeft iets met psychologie te maken ..

Nou , laten we dat maar hopen dan ..

Oud 27-10-11, 08:27 Standaard   #49
Ik niet!

[...]

Mmm , ik vond Ajax niet echt denderend en als je die wedstrijd heb gezien dan is Roda zeker niet kansloos .

Roda probeerde een beetje als Feyenoord te voetballen met vroege pressing , maar het kwam er niet echt uit . Ik hoop toch dat Roda dit volgende weer probeert , want ik zei het al eerder : Als Roda gaat verdedigen heeft Roda helemaal geen enkele kans .

We zullen het zien en hoop natuurlijk dat Roda gaat winnen , al moeten wij nog van PSV winnen , maar dat lijkt me een formaliteitje ..

Mmm , ik dacht ook nog aan vorig jaar toen wij die beker wonnen en toen zei iedereen van : Ja, je wint bijna nooit 2 keer achter elkaar tegen dezelfde ploeg als je al 1 keer hebt gewonnen . Heeft iets met psychologie te maken ..

Nou , laten we dat maar hopen dan ..
Ik ben het met je eens Tjekkie. Tot de 2-3 ging de wedstrijd ook redelijk gelijk op en als het een beetje meezit dan kan dat zaterdag ook en kunnen we er ebst een punt (of misschien wel 3) uitslepen.

Oud 27-10-11, 09:30 big smile   #50
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

KERKRADE - Roda JC lijkt maar niet te kunnen wennen aan het feit dat Frank de Boer trainer is van Ajax. Vorig seizoen stond er tijdens de persconferentie nog het naambordje van de opgestapte Martin Jol voor hem.

Dit keer ging Harm van Veldhoven in de fout. ,,Ik ben het niet met Ronald eens dat de uitslag terecht was, maar vond dat wij Ajax meer pijn hadden kunnen doen.”
Harm.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site