![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() In 1896 heeft Tilburg 38.000 inwoners. Nederland telt dan vijf miljoen mensen. Gerard de Ruiter, student aan de MTS in Amsterdam, loopt stage bij de NS-hoofdwerkplaats in Tilburg. Hij houdt van het voelbalspel en gaat op zoek naar medespelers. Voetbal is dan nog niet erg bekend in Noord-Brabant. Het lukt de Ruiter om op 12 augustus 1896 twaalf personen bij elkaar te krijgen in cafe Marinus. Er kan dus een elftal gevormd worden. De club krijgt de naam Tilburgia. Anderhalf jaar later, op 12 januari 1898, wordt de club omgedoopt tot Willem II, genoemd naar de toenmalige prins van Oranje en latere koning der Nederlanden (1840-1849), die tijdens de Belgische opstand zijn militaire hoofdkwartier in Tilburg vestigde. Tot aan zijn dood in 1849 is hij Tilburg trouw gebleven. Een eigen accommodatie voor de vereniging is er niet. Er wordt gespeeld op verschillende veldjes in de stad. In 1905 speelt Willem II de thuiswedstrijden op het terrein aan de Koningshoeven. De eerste tijd lijkt de club meer een gezelligheidsvereniging dan een voetbalclub. Aanvankelijk speelt Willem II alleen in de Brabantse Voetbal Bond. In 1904 treedt Willem II definitief toe tot de Nederlandse Voetbal Bond (tegenwoordig KNVB). __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kruiken.
Waarom zijn er niet meer stoere W2 liedjes? Ik hoorde tijdens de samenvatting ( ) alleen maar de liedjes die andere clubs ook zingen...
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Nu wordt er eerst hard verzonnen over spelersliedjes zoals una paloma Janga enzo
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
Maar die hoorde ik niet op tv, kan natuurlijk net gemist zijn in de samenvatting.Maar superkruiken is natuurlijk ook super cool
||
|
|
|
|
|
#5 | |
![]() In het laatste filmpje in de OP komt het clublied wel voorbij
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Het BBQ-en en het sfeerfilmpje staan op op In de Hekken
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Volgende week eerste echte testkaas
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Inderdaad, ben erg benieuwd. Hopelijk wordt het toch een mooi feestje op de 115e verjaardag van Willem II.
Voorafgaande verzamelen de supporters eerst op de Heuvel, om dan gezamenlijk de gang te maken naar het stadion. Met als idee 'beginnen op de Heuvel, eindigen op de Heuvel'. Kom naar de Heuvel Kan er zelf waarschijnlijk niet bij zijn omdat ik een jubileum heb, maar bij de wedstrijd ben ik uiteraard wel
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kaarten voor FC Dordrecht - Willem II op eigen vervoer zijn inmiddels uitverkocht, zijn nog een paar kaarten voor de vrijwillige bussen over. Inmiddels wordt er geprobeerd extra kaarten van FC Dordrecht te regelen.
Ben blij dat ik al heb besloten om in een thuisvak plaats te nemen, maar echt heel mooi om te zien hoe het nu leeft. __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Ik baal echt als een stekker dat die pot niet op vrijdag is. Ik vertrek die zaterdag voor een week en mis Dort uit en MVV thuis. Emmen uit ga ik weer wel. Daar ben ik echt in eeuwen niet geweest. Wel weer geweldig dat het zonder combi en uitkaart is. Waarom kan dit in de eredivisie niet?
|
|
|
|
|
|
#14 | |
Maar zonde dat je Dordt mist, als ik die drukte zo hoor, wordt het echt een gekkenhuis daar. __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Dordt wordt wel mooi. Het aantal uitfans zal in de koudere maanden wel wat afnemen, denk ik. Daarom is het fijn dat Emmen en Veendam al in het begin zijn en dat we rondom de winterstop veel clubs hebben die wat dichterbij zijn. Ik denk dat het verval dan wat minder zal zijn, dan wanneer het andersom zou zijn geweest. Uiteraard zal onze positie op de ranglijst ook wel meespelen. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
Jammer dat er altijd uitschot is dat het moet verpesten en dat men dan meteen doorslaat met combi's en achterlijke regeltjes
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hoezo kaarten als het EV is? Autocombi?
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Je moet wel kaarten kopen bij de kassa in Tilburg, maar dan mag je zelf weten hoe, wat en wanneer je naar Dordt rijdt.
Kaarten zijn ook te krijgen zonder scc en uitkaart. Dus wat dat betreft heel vrij. Laatst gewijzigd door Nico; 10-08-11 om 10:25 |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
En binnen een jaar terug?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Binnen een jaar terug.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Swinkels naast Keller dus in het centrum. Dat zijn wel twee bazen.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
En Swinkels was in Tilburg natuurlijk altijd al een baas, maar Keller is een uberbaas gewoon. Met z'n baard!!
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
FC Dordrecht heeft 250 extra kaarten beschikbaar gesteld voor Willem II supporters!
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Echt geweldig ja. Baal nu nog meer dat die wedstrijd niet op vrijdag is.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
![]() Ik zat net trouwens even op hun site te kijken om kaarten te bestellen, ff account voor mijn vader aangemaakt, maar daar kan ik maar voor 1 vak bestellen. Nu zit ik te twijfelen of ik toch niet gewoon vrij vervoer kaarten ga halen dan.. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het daar uitverkocht zal zijn met Dordt supporters
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Jammer van die tweede helft, want na de eerste had ik echt het gevoel dat we de drie punten in de pocket hadden. Volgende week dan maar weer tegen Dordt de draad oppakken.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Zeker jammer. Kwamen weer totaal ongeïnspireerd de kleedkamer uit helaas.
Maandag nog even 2 kaarten oppikken voor Dordt. Moeten daar gewoon de punten weer gaan pakken. Ik zeg maar zo, ongeslagen kampioen worden, kan nog steeds
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
De beloften hebben in de beker met 4-1 gewonnen van jong FC Den Bosch.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Mazzel
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Rood wit blauwe leger ja
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gaat nog moeilijk worden ben ik bang....
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
3-2 verloren van Dordrecht.. wordt inderdaad nog een pittig jaar.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pff.. Wat een drama gister.. Dordt supporters hebben nog een bus toegetakeld met stenen. Waren EEG blij met de winst blijkbaar
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Dordrecht-supportes sporen niet. Veel plezier in Helmond.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Drie punten dankzij Donny!
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat wel.. Die pool liep alleen te kutten zeg. Gelukkig wel 3 punten binnen..
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Was dus niet zoveel?
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Maar goed ... Hopelijk wordt het beter en wat denk jij over de titelkansen ? Ok, wel heel vroeg . Moet Willem ll ook eigenlijk een hele wedstrijd gezien . Heb nu 1,5 wedstrijd gezien en er zijn gewoon te veel dingen die niet goed zijn . Vind ik .. __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Play offs zit er zeker in . Daarvoor zijn ze gewoon te goed , maar ik geloof momenteel zeker niet in de titel . Kijk : je kunt best kansen weggeven en je kunt best goals incasseren , maar dat is niet erg als je gewoon veel beter bent . MVV was gewoon veel te veel aanwezig . Ik zal met je hopen dat het beter gaat . Laatst gewijzigd door tjekkie; 26-08-11 om 22:30 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik ook niet. Dan moet het toch echt makkelijker gaan als dat het nu gaat.
Ach ja... Was weer gezellig. Nu maar de stad in en vergeten hoe het spel was
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Veel plezier man .
__________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Wel van de kleine meisjes afblijven Nico, TIK-week is in volle gang
.Kom binnenkort keer kijken bij WII. Denk over 2 weken. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
![]() Blijkbaar komt mental Theo zo in de Philip
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Hoe gaat het?
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Weer 3 punten na een niet al te beste wedstrijd begreep ik. Zo ff samenvatting kijken.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Streppel vond het wel een goede wedstrijd
.
|