Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-07-11, 12:51 thumb up   #1
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk naar United

Ajax

Sneijder werd op zevenjarige leeftijd (1991) gescout tijdens de Talentendagen bij Ajax, waarna hij jeugdopleiding van AFC Ajax doorliep.

Zijn oudere broer Jeffrey en jongere broer Rodney Sneijder begonnen beiden ook bij DOS en werden ook bij de talentendagen van Ajax ontdekt. Jeffrey nam in 2001 afscheid van de jeugdopleiding en speelt op dit moment na veel blessureleed bij USV Elinkwijk. Rodney heeft nog een contract tot 30 juni 2011 en speelt bij de A1 in de Nike A Eredivisie.

Vanaf het seizoen 2002/03 maakte Sneijder deel uit van de eerste selectie. Zijn debuut in het eerste van AFC Ajax maakte hij op 2 februari 2003 in de uitwedstrijd bij Willem II, die met 0-6 werd gewonnen. Op 13 april 2003, maakte hij zijn eerste doelpunt in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen NAC Breda. Sneijder groeide in deze periode op de "nummer 10"-positie uit tot een dragende speler van Ajax.

In het seizoen 2006/07 maakte Sneijder achttien doelpunten. Valencia deed een bod van 16 miljoen euro, maar Ajax weigerde dit. Toen Ajax de vraagprijs verhoogde naar 30 miljoen euro, haakte Valencia af. Op 20 juli 2007 beweerde Sneijder nog één jaar in Amsterdam te zullen spelen.

In augustus 2007 toonde Real Madrid interesse en bood 24 miljoen euro, waarop Ajax met de vraagprijs zakte van 30 naar 27 miljoen euro. Real gaf aan dat er niet onderhandeld kon worden over het eerste bod, waarna de onderhandelingen ogenschijnlijk stopten. Op 12 augustus ging Sneijder alsnog voor 27 miljoen euro naar Real Madrid.

Real Madrid
Op 13 augustus 2007 tekende Sneijder bij Real Madrid een vijfjarig contract. Hij werd daarmee de op dat moment op drie na duurste Nederlandse voetballer in de geschiedenis. Ruud van Nistelrooy, Marc Overmars en Arjen Robben waren op dat moment al voor meer verkocht; Van Nistelrooy verkaste voor 30,4 miljoen euro van PSV naar Manchester United, Overmars leverde (omgerekend) 40 miljoen euro op toen hij van Arsenal overging naar FC Barcelona. Robben ging voor 36 miljoen euro van Chelsea naar Real Madrid.

Op 15 augustus maakte Sneijder bij Real Madrid zijn officiële debuut in een oefenwedstrijd tegen Real Betis, die met 1-0 verloren ging [2]. Sneijder startte in de basis en werd later vervangen door Guti. In zijn eerste competitiewedstrijd, op 25 augustus tegen stadsgenoot Atlético (2-1 winst), maakte Sneijder de 2-1. Na de vele aankopen in de zomer van 2009 drong, met name, het bestuur aan op een vertrek van Sneijder.

Internazionale
Op 26 augustus 2009 werd bekend dat de in Madrid overbodige Sneijder een vierjarig contract heeft getekend bij Internazionale. Inter zou, naar verluidt, 15 miljoen euro hebben overgemaakt naar Real Madrid [4]. Het eerste seizoen bij Inter was zeer succesvol. In 2009/10 wint Inter de nationale competitie, de nationale beker en de Champions League.

Oud 06-07-11, 17:33 Standaard   #2
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Mag van mij komen maar Scholes kan ie niet vervangen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 18:22 thumb up   #3

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Lekker soort van Scholes rol aanmeten zodat Vurtje op 10 kan in Oranje.
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 19:10 Standaard   #4
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Huniddity Bekijk bericht
De Scholes van de laatste seizoenen speelde pas gecontroleerd he, daarvoor speelde hij veel verder naar voren.

Oud 06-07-11, 19:19 Standaard   #5
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Met Sneijder zou je (met nog één goede CDM, type De Jong) wel een perfecte counterploeg hebben. Maar die CDM-positie moet de voorkeur hebben vind ik, dat maakte de wedstrijd tegen Barcelona wel duidelijk.

Oud 10-07-11, 11:06 Standaard   #6
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Als je de berichten mag geloven dan gaat Man Utd hetzelfde bieden als Malaga (40 miljoen euro), maar wil Sneijder 280.000 euro per week verdienen, waar Utd maximaal 240 zou willen betalen (zelfde als Rooney). Dus een keuze voor Malaga zou een keuze voor het geld zijn, like d'uh.

Oud 10-07-11, 11:33 big smile   #7
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Vurtje? Vaartje bedoel je, mag ik hopen.. .

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 10-07-11, 11:55 Standaard   #8
Glory Man United!

Ik mag hopen dat ze geen 40 mln ophoesten voor die omhooggevallen kabouter. Zorg dan dat je Modric zover krijgt om te komen met 'n wat hoger salaris. Dan versterk je jezelf en verzwak je 'n "concurrent" ..

Oud 10-07-11, 13:17 puh   #9
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]
Anita op 10 bij MU. Het zou een goede stap zijn voor Sneijder. Malaga moet hij niet aan gaan beginnen.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 10-07-11, 13:46 Standaard   #10

Cheiron's Voetbal Forum schermafbeelding

Als hij voor 40k in de week meer naar Malaga ipv Manchester gaat.. dat zou wel verrot zijn. Gewoon 240.000 Euro in de week niet voldoende vinden, wat een wereld.
Cheiron is offline   Met citaat reageren
Oud 10-07-11, 13:49 Standaard   #11
Laat m voor 40M en 240k salaris maar lekker wegblijven. Ik heb veel liever voor 32M en 140k Modric.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 10-07-11, 13:58 Standaard   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]
neejjj, Vurtje

Van der Vaart -> Ven der Vurt -> Vurtje
Oud 11-07-11, 18:38 Standaard   #13

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Malaga? doe het niet jongen...

Oud 11-07-11, 18:59 big smile   #14
I'm Ron fucking Swanson

[...]
neejjj, Vurtje

Van der Vaart -> Ven der Vurt -> Vurtje
Ah prima, ik dacht even dat je met Vurtje Vurnon bedoelde. Ik schrok al even. Vandaar dat ik zei "Vaartje".

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 11-07-11, 18:59 emo   #15
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door DemonCleaner Bekijk bericht
Laat m voor 40M en 240k salaris maar lekker wegblijven. Ik heb veel liever voor 32M en 140k Modric.
Alsof je voor 32M Modric krijgt.. .

Oud 12-07-11, 11:38 Standaard   #16
Glory Man United!

Grote kans van wel ja.

Oud 12-07-11, 14:42 Standaard   #17
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat je voor Modric ook richting 40 zal moeten, dat spelen ze bij de Spurs altijd wel goed (zijn en blijven joden he).

Vraag is dan voornamelijk wat Utd wil, want in het geval Modric pluk je een concurrent. Beiden zouden denk ik prima passen bij Utd qua spel.

Oud 12-07-11, 14:57 Standaard   #18

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat je met Modric wel meer opties hebt, in een ploeg die toch al niet de nadruk legt op slechts een speelwijze.

Oud 12-07-11, 15:08 Standaard   #19
EAYS

240k godver zijn ze helemaal gek geworden
Oud 12-07-11, 15:13 Standaard   #20
Cool Daddy

Dat is de gehele voetbalwereld (of algemeen topsport wereld) al jaren

Oud 12-07-11, 16:26 Standaard   #21
Glory Man United!

Berbatov zou evt ook in de ruil gebruikt kunnen worden, maar ik ga er niet vanuit dat Modric komt, zal wel Sneijder worden. De hele club "roept" al om z'n komst. Morgen weten we mogelijk meer.

Oud 12-07-11, 18:21 Standaard   #22
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Inter schiet alle opties af: ‘Sneijder is niet te koop’

Dinsdag, 12 juli 2011 om 17:37

Manchester United is nog altijd in de markt voor Wesley Sneijder, maar de landskampioen van Engeland kan haar pijlen richten op een andere aanvallende middenvelder. “Wesley Sneijder is niet te koop en we hebben geen formeel bod gekregen”, verzekert technisch directeur Marco Branca. De bestuurder reageert daarmee op teksten in zowel Italiaanse als Engelse kranten.

Volgens de media zou er overeenstemming bereikt zijn over een transfersom van 39 miljoen euro. “Maar we hebben niets te vertellen”, laat Branca weten in een officiële persverklaring. “Het is niet verwonderlijk dat Sneijder gewild is bij andere clubs, maar we hebben geen bod ontvangen en daar zitten we ook niet op te wachten.”

“We weten wat we moeten doen en hebben geen ontmoetingen gepland met zijn zaakwaarnemer. Hij is niet te koop”, vervolgt de technisch directeur, die ook nog even andere spelers aanhaalt. “We hebben interesse in Rodrigo Palacio van Genoa, maar hebben Goran Pandev niet gevraagd de omgekeerde weg te bewandelen. Arturo Vidal (Bayer Leverkusen, red.) staat niet op onze agenda.”

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-11, 19:53 Standaard   #23

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

wat verdient sneijder bij inter per week dan?
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-11, 19:57 Standaard   #24

140.000 of zo?

Oud 12-07-11, 19:58 Standaard   #25
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens de lijst van 100 best betaalde voetballers, die pas geleden verscheen:
86. Wesley Sneijder – Internazionale – €333.000 – €4.000.000

333.000 per maand, reken maar uit dus.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-11, 20:00 Standaard   #26

Hij heeft toch een contractverbetering gehad dit seizoen?

Oud 12-07-11, 20:40 Standaard   #27
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij was het 170k bruto, maar is het belastingklimaat in Italie gunstiger oid. (bron ad)

Oud 13-07-11, 10:09 Standaard   #28
Glory Man United!

'Sneijder praat met Manchester United'

Ondanks uitspraken van Inter dat Wesley Sneijder niet te koop is, zou de middenvelder maandag een gesprek hebben gehad met Manchester United.

De technisch directeur van Inter, Marco Branca heeft gisteren gezegd dat Sneijder niet te koop is, dat de club geen concreet bod heeft ontvangen en dat Inter daar ook niet op gaat zitten wachten. Volgens het Algemeen Dagblad is er maandag echter contact geweest namens de middenvelder en het management van Manchester United.

Sören Lerbu, de zaakwaarnemer van Sneijder, wil "helemaal niets" zeggen over de mogelijke transfer naar Engeland. Bronnen bij de kampioen van de Premier League zouden echter bevestigd hebben dat er maandag een "goed gesprek" is gevoerd tussen de speler en de club.

Sneijder heeft een contract tot de zomer van 2015 bij de Italiaanse club. Daarom wil Inter zo'n 35 miljoen euro voor de Nederlander hebben. Volgens de media in Italië heeft eigenaar Massimi Moratti dat geld nodig om de financiële huishouding van Inter op orde te brengen voor de nieuwe richtlijnen van de UEFA in gaan.

Oud 13-07-11, 10:47 hearth   #29

Gewoon naar Ingurlund gaan en niet meer op 10 komen
Oud 14-07-11, 12:07 Standaard   #30
Glory Man United!

De transfer lijkt er nu echt te komen. Wesley zelf is naar 't schijnt akkoord gegaan met 195.000 pond/week en Inter zal 'n bod van 35 mln pond gaan accepteren.

Oud 14-07-11, 12:12 Standaard   #31
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi, weer wat centen voor Ajax.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-11, 12:13 Standaard   #32
EAYS

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Cantona Bekijk bericht
De transfer lijkt er nu echt te komen. Wesley zelf is naar 't schijnt akkoord gegaan met 195.000 pond/week en Inter zal 'n bod van 35 mln pond gaan accepteren.
Dat lijkt me al een stuk beter.
Oud 14-07-11, 12:21 Standaard   #33
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon naar Ingurlund gaan en niet meer op 10 komen
Hij zal het nu wel anders in moeten vullen ja.

Oud 14-07-11, 12:40 Standaard   #34
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Wordt tijd dat Sneijder gaat tekenen, dan kan Velthuizen ook eindelijk weer zijn salariseisen bekend maken...

Oud 14-07-11, 12:41 Standaard   #35
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

'We hebben absoluut geen belangstelling voor Sneijder'

Donderdag, 14 juli 2011 om 12:19

De laatste berichten ten spijt: Manchester United heeft geen belangstelling voor Oranje-international Wesley Sneijder, zo verzekert manager Sir Alex Ferguson donderdag in gesprek met ESPN. Afgelopen week maakte Internazionale al bekend dat men niet van plan was om de middenvelder te verkopen. Het contract van Sneijder met de Italianen loopt pas in de zomer van 2015 af.

"Ik blijf er maar over lezen", vertelde Ferguson over de vermeende interesse in de ex-speler van Ajax en Real Madrid. "Er is absoluut geen interesse in Sneijder. Er is niets van waar. Op de eerste plaats denk ik dat Internazionale niet eens van plan is om Sneijder te verkopen. Helaas zijn er voortdurend speculaties en daar moeten we om de een of andere reden altijd op reageren. Ik weet eigenlijk niet waarom."

"We moeten er altijd voor zorgen dat we een antwoord klaar hebben zonder een club of speler te beschadigen", hekelde Ferguson. "Er valt niets aan te doen." De laatste dagen werd er volop over de toekomst van Sneijder gespeculeerd. De Nederlander verdient in Milaan naar verluidt 190.000 euro per week en zou bij een transfer een opslag van 60.000 euro hebben gevraagd. Dat was volgens vele tabloids een reden dat een overgang naar Manchester United ook niet door zou kunnen gaan.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 17-07-11, 20:58 thumb up   #36

Castaignos en Sneijder in nieuwe rol boeken weer ruime oefenzege
Zondag, 17 juli 2011 om 20:23

Na de 6-1 overwinning van afgelopen week op Trentino speelde Internazionale zondag tegen Mezzocorona en ook de Serie D-club kreeg zes doelpunten om de oren: 6-1. Goran Pandev en aanwinst Ricky Álvarez maakten twee doelpunten en de overige treffers kwamen op naam van Wesley Sneijder en Samuel Eto'o.
Inter-coach Gian Piero Gasperini liet Sneijder in een andere rol spelen. Als centrale controlerende middenvelder in een 3-4-3-systeem speelde hij in de rug van Álvarez, die tegen Trentino al zijn klasse had laten zien. "Sneijder is een complete speler, hij kan dit prima aan", vertelde Gasperini. "In wedstrijden waarin we dwingender kunnen en moeten spelen is dit een serieuze optie."
Luc Castaignos, die tegen Trentino trefzeker was, maakte na onderbreking zijn opwachting. Hij kwam niet tot scoren. Yuto Nagatomo kwam uit voorzorg niet binnen de lijnen. De Japanner kampt met een lichte spierblessure.
Sneijder mooi niet meer op 10. Eindelijk snapt een coach wat zijn beste positie is
Oud 17-07-11, 21:04 arrow   #37
I'm Ron fucking Swanson

Ik wilde het net posten, Gasperini doet wat Van Marwijk niet durft.
Hopelijk blijft ie daar staan, komt Sneijder naast De Jong en kan Van der Vaart eindelijk op tien achter zijn maatje Van Persie.

Oud 17-07-11, 21:53 Standaard   #38
EAYS

van Bommel gaat er toch niet uit.
Oud 17-07-11, 21:54 Standaard   #39

Maar Van Bommel is wel aan zijn laatste periode in Oranje bezig. Met het complementaire duo De Jong - Sneijder kun je nog vooruit straks.

Oud 17-07-11, 21:54 Standaard   #40
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
van Bommel gaat er toch niet uit.
Natuurlijk niet, dan zou De Jong er uit gaan.

Oud 17-07-11, 21:55 Standaard   #41
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Maar Van Bommel is wel aan zijn laatste periode in Oranje bezig. Met het complementaire duo De Jong - Sneijder kun je nog vooruit straks.
Dat is ook weer waar, voor Van Bommel houdt het na het EK op.

Oud 24-07-11, 11:36 Standaard   #42
Cool Daddy

3000 fans op de training gisteren, die zich met name bezig hielden met het toezingen van Sneijder om bij Inter te blijven, meer als oproep naar de club hem te behouden.

Oud 27-07-11, 16:01 Standaard   #43
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Die tattoo !

Hier wat betere kwaliteit (beetje NSFW):

Spoiler

Laatst gewijzigd door Pres; 27-07-11 om 16:17
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-11, 16:03 Standaard   #44
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat mensen zich vrijwillig zo lelijk maken met tattoo's

Aardig buikje heeft hij daar trouwens.
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-11, 16:05 rainbow   #45
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Die Pens! Ik voel me goed over mezelf!
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-11, 16:11 Standaard   #46
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop dat er een scheiding komt, zit ie dan met zn tattoo
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-11, 16:16 rainbow   #47
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij krijgt al inhammen, dan ook nog een scheiding?
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-11, 16:33 Standaard   #48
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
3000 fans op de training gisteren, die zich met name bezig hielden met het toezingen van Sneijder om bij Inter te blijven, meer als oproep naar de club hem te behouden.
Terecht.

Op 3 minuten na de beste ter wereld.

Oud 27-07-11, 16:35 Standaard   #49
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Zappie Bekijk bericht
Dat mensen zich vrijwillig zo lelijk maken met tattoo's

Aardig buikje heeft hij daar trouwens.
Tattoos van mensen vind ik altijd verschrikkelijk. Net als die kerel met John de Wolf op z'n rug. Echt, WAAROM?
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-11, 16:40 arrow   #50

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
[...]

Tattoos van mensen vind ik altijd verschrikkelijk. Net als die kerel met John de Wolf op z'n rug. Echt, WAAROM?
Nu kan Wesley Jolanthe's gezicht ook onderspuiten als ze niet thuis is
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site