Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29-06-11, 13:37 big smile   #1
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Dat is het plan, wil niet zeggen dat ze dat even in 3 maanden ook bewerkstelligen.

En die transferkosten zijn toch ook gewoon kosten?

Oud 29-06-11, 13:38 Standaard   #2
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Even een duidelijke TT

Oud 29-06-11, 13:39 sad   #3
Mênnus Brabander

Ik wilde Brabant (eigenlijk is Eindhoven Limburg ) in een goed daglicht zetten

Oud 29-06-11, 13:40 Standaard   #4
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

transferkosten vallen toch buiten een jaarlijkse begroting?

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 13:41 arrow   #5
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
transferkosten vallen toch buiten een jaarlijkse begroting?
Die zullen ergens meegenomen moeten worden.

Oud 29-06-11, 13:42 Standaard   #6

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Die zullen ergens meegenomen moeten worden.
Je bent wel een economisch wonder geloof ik he.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 13:43 Standaard   #7

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Of de tegenpool van boekhoudfraudeurs

Oud 29-06-11, 13:46 arrow   #8
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Transferkosten vallen uiteindelijk toch gewoon onder afschrijvingen? Die worden gewoon meegenomen op de balans. Zo gaat het bij Ajax volgens mij.

En dit is geen economie maar boekhoudkunde

Oud 29-06-11, 13:47 Standaard   #9
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vakstudie Bekijk bericht
[...]

Ik ben het wel eens met Silenus. Het gaat er niet over hoe gezellig de plaatselijke carnavalsvereniging wel niet is, maar de uitstraling naar buiten toe, vooral internationaal de naamsbekendheid.
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, want de evenementen die ik noem gaan toch wel een stuk verder dan 'de plaatselijke carnavalsvereniging'. Gaat gewoon om internationaal aantrekkelijke evenementen waar mensen van heinde en verre op af komen. Eindhoven heeft zat te bieden en om te zeggen dat de gemeente zonder PSV meteen niets meer is dan een Sassenheim is echt een belachelijk domme opmerking. Kortzichtigheid die ik niet had verwacht van Silenus, al kan het zomaar zijn dat hij een dolletje maakt.

Oud 29-06-11, 13:48 puh   #10
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, want de evenementen die ik noem gaan toch wel een stuk verder dan 'de plaatselijke carnavalsvereniging'. Gaat gewoon om internationaal aantrekkelijke evenementen waar mensen van heinde en verre op af komen. Eindhoven heeft zat te bieden en om te zeggen dat de gemeente zonder PSV meteen niets meer is dan een Sassenheim is echt een belachelijk domme opmerking. Kortzichtigheid die ik niet had verwacht van Silenus, al kan het zomaar zijn dat hij een dolletje maakt.
Silenus wil natuurlijk altijd een grapje maken, alleen jammer dat die 10 km van regio Eindhoven geboren is

Oud 29-06-11, 13:48 Standaard   #11
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Daar hoorde je volgens mij (voornamelijk de Heraclieden ) ook over. Maar in de media is het inderdaad minder belangrijk, ook omdat Twente natuurlijk een kleinere club is.
Als er 1 club is die van alle kanten is geholpen dan is het FC Twente wel. Gemeente die miljoenen schenkt in ruil voor maatschappelijke activiteiten (waar nog altijd schimmig over wordt gedaan), zo'n 7.5 miljoen schuld die kwijtgescholden is, diverse leningen om het stadion uit te breiden. En wat was hun onderpand? Ja, Wessels en een aantal andere sponsoren hebben misschien 10-20% voor hun rekening genomen. Het stadion kon in ieder geval niet verkocht worden, dat was geen eigendom van de club.

Twente voert nu een goed en helder beleid, maar ieder mens weet dat je in 10 jaar niet de stap kunt zetten van failliete club met een schuld van 14 miljoen naar het FC Twente van nu als je niet flink geholpen bent. Ook bij de nieuwe uitbreiding nemen de Provincie Overijssel als Gemeente Enschede een onbekend bedrag voor hun rekening om de infrastructuur op orde te brengen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 13:53 Standaard   #12
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht

als je niet flink geholpen bent
De vraag is echter of dat erg is. Ik heb er helemaal niet zo'n moeite mee dat lokale en regionale overheden hun lokale voetbalclub steunen, mits het maar transparant gebeurt. Ik heb grotere bezwaren tegen twijfelachtige financiers van buitenaf.

Oud 29-06-11, 13:54 Standaard   #13
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

De vraag is echter of dat erg is. Ik heb er helemaal niet zo'n moeite mee dat lokale en regionale overheden hun lokale voetbalclub steunen, mits het maar transparant gebeurt. Ik heb grotere bezwaren tegen twijfelachtige financiers van buitenaf.
Maar van de laatste optie voelt de "gewone burger" niets van in zijn beurs zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 13:57 Standaard   #14
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Maar van de laatste optie voelt de "gewone burger" niets van in zijn beurs zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
Dat vind ik zoals in het vorige topic al betoogd nooit zo'n sterk argument, er worden tig dingen vanuit de overheid gefinancierd waar ik indirect aan mee betaal waar ik niets aan heb, of waar ik zelfs tegen ben. Zo werkt ons bestuurlijke systeem nou eenmaal.

Overigens zal de Eindhovense burger hier uiteindelijk ook weinig van merken, zo een groot bedrag is het op lange termijn nou ook weer niet.

Laatst gewijzigd door Plato; 29-06-11 om 14:03

Oud 29-06-11, 13:58 smile   #15

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Voelen ze dat nu wel in Eindhoven dan?
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 14:00 Standaard   #16
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door BigMAC Bekijk bericht
[...]
Voelen ze dat nu wel in Eindhoven dan?
Geen idee, maar bij externe financierders is met zekerheid te zeggen dat de burger het niet voelt en niet gaat voelen. Maar goed, heb verder ook geen kennis van de bestemmingsplannen van de gemeente Eindhoven.
Oud 29-06-11, 14:01 no smile   #17
Mênnus Brabander

Overigens als dit voor zowel PSV én Eindhoven zo'n goede deal is waar ze beiden op verdienen, waarom hebben ze dat dan niet 10 jaar eerder gedaan?

Oud 29-06-11, 14:02 Standaard   #18
Ich bin Mario

Overigens als dit voor zowel PSV én Eindhoven zo'n goede deal is waar ze beiden op verdienen, waarom hebben ze dat dan niet 10 jaar eerder gedaan?
Misschien omdat het toen nog nodig was/leek?

Oud 29-06-11, 14:05 big smile   #19
Mênnus Brabander

[...]

Misschien omdat het toen nog nodig was/leek?
Ik neem aan dat je ''niet nodig'' bedoelt. Waarom was het toen niet nodig? PSV gaat er 2.8 miljoen op voorruit, dat kan je toch altijd gebruiken? En de gemeente gaat er 3 ton op vooruit, lijkt me ook niet onnodig.

Oud 29-06-11, 14:07 Standaard   #20
Ich bin Mario

[...]

Ik neem aan dat je ''niet nodig'' bedoelt. Waarom was het toen niet nodig? PSV gaat er 2.8 miljoen op voorruit, dat kan je toch altijd gebruiken? En de gemeente gaat er 3 ton op vooruit, lijkt me ook niet onnodig.
Vaak moet je in de problemen raken om te zien waar de winst te behalen valt. Als het goed gaat, letten heel veel managers niet op wat er beter kan.

Oud 29-06-11, 14:09 arrow   #21
Mênnus Brabander

[...]

Vaak moet je in de problemen raken om te zien waar de winst te behalen valt. Als het goed gaat, letten heel veel managers niet op wat er beter kan.
Maar dit lijkt wel heel simpel zeg, en het 2.8 miljoen is zo'n 5% van de begroting, geen klein bedrag. D'r zitten normaal toch ook geen koekebakkers daar?

Oud 29-06-11, 14:10 Standaard   #22
Ik niet!

[...]

Maar dit lijkt wel heel simpel zeg, en het 2.8 miljoen is zo'n 5% van de begroting, geen klein bedrag. D'r zitten normaal toch ook geen koekebakkers daar?
5% van je begroting als huurprijs voor je bedrijfspand is toch helemaal niet veel?

Oud 29-06-11, 14:13 Standaard   #23

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Als je dat gelooft van die win/win situatie dan ben je een beetje naief vrees ik, als er geld aan te verdienen viel dan was er wel een marktpartij ingestapt denk ik zo.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 14:13 Standaard   #24
Ich bin Mario

[...]

Soms is het heel simpel, een collega van mij heeft een verbetertraject gedaan bij een bedrijf en daar in een half jaar 1,5 miljoen weten te winnen, zonder concessies te doen aan productiekwaliteit. Gewoon een kwestie van een buitenstaander eens goed alle processen door laten lichten. En die 1,5 miljoen was een kleine 10% van de totale omzet he.

Oud 29-06-11, 14:16 arrow   #25
Mênnus Brabander

[...]

Soms is het heel simpel, een collega van mij heeft een verbetertraject gedaan bij een bedrijf en daar in een half jaar 1,5 miljoen weten te winnen, zonder concessies te doen aan productiekwaliteit. Gewoon een kwestie van een buitenstaander eens goed alle processen door laten lichten. En die 1,5 miljoen was een kleine 10% van de totale omzet he.
Maar er werken meerdere mensen bij PSV op de financiele afdeling en er hebben er door de jaren heen verschillende gezeten. Ik weet niet hoe lang ze deze leningen hebben maar als ze dit bijvoorbeeld al 10 jaar geleden hadden kunnen doen dan hebben er dus verscheidende naar gekeken.

Verder moet je juist als je sterk staat kijken naar hoe het beter kan, dan wordt er minder over gejankt dan als je het in slechte tijden doet zoals nu

Oud 29-06-11, 14:18 Standaard   #26
Ich bin Mario

[...]

Maar er werken meerdere mensen bij PSV op de financiele afdeling en er hebben er door de jaren heen verschillende gezeten. Ik weet niet hoe lang ze deze leningen hebben maar als ze dit bijvoorbeeld al 10 jaar geleden hadden kunnen doen dan hebben er dus verscheidende naar gekeken.

Verder moet je juist als je sterk staat kijken naar hoe het beter kan, dan wordt er minder over gejankt dan als je het in slechte tijden doet zoals nu
Van buitenaf lijkt het altijd zo simpel, maar vaak is een extern iemand nodig om de echte winst te zien.

Oud 29-06-11, 14:23 hearth   #27

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

En... we hebben nu Tiny Sanders he. Tiny is niet klein!
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 16:01 Standaard   #28

[...]

Dat vind ik zoals in het vorige topic al betoogd nooit zo'n sterk argument, er worden tig dingen vanuit de overheid gefinancierd waar ik indirect aan mee betaal waar ik niets aan heb, of waar ik zelfs tegen ben. Zo werkt ons bestuurlijke systeem nou eenmaal.

Overigens zal de Eindhovense burger hier uiteindelijk ook weinig van merken, zo een groot bedrag is het op lange termijn nou ook weer niet.
Ridicuul argument. Er worden inderdaad een hoop dingen vanuit de overheid gefinancierd die prima door de markt geregeld zouden kunnen worden, dat zou ook zo moeten zijn ja. Alles wat niet publiekelijk gefinancierd hoeft te worden om te kunnen bestaan, moet niet publiekelijk gefinancierd worden. It's as easy as that. Voetbal is een uitje op zondag naar een miljoenenbedrijf, van de zotte dat de (lokale) overheid de amusementswaarde garandeert. Dat is totaal niet hun taak.

En competitievervalsing natuurlijk.

Oud 29-06-11, 16:03 Standaard   #29
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

De Eindhovense burger zal er inderdaad helemaal niets van merken, dat had er ook nog eens bij moeten komen.

Oud 29-06-11, 16:10 wink   #30
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
[...]

En competitievervalsing natuurlijk.
Zoals eerder gesteld, PSV heeft nog nooit overheidssteun gehad, dus wat dat betreft zou je ook kunnen stellen dat het hier om competitievereerlijking gaat.

Oud 29-06-11, 16:11 Standaard   #31
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
[...][Ridicuul argument. Er worden inderdaad een hoop dingen vanuit de overheid gefinancierd die prima door de markt geregeld zouden kunnen worden, dat zou ook zo moeten zijn ja. Alles wat niet publiekelijk gefinancierd hoeft te worden om te kunnen bestaan, moet niet publiekelijk gefinancierd worden. It's as easy as that. Voetbal is een uitje op zondag naar een miljoenenbedrijf, van de zotte dat de (lokale) overheid de amusementswaarde garandeert. En competitievervalsing natuurlijk.
Absoluut geen ridicuul argument. Je kunt het er uiteraard wel mee oneens zijn, maar wat jij hier betoogt is eveneens niet meer dan een mening, die als je die consequent doortrekt ook grote consequenties voor jouw Feyenoord heeft.

Oud 29-06-11, 16:12 emo   #32
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Zoals eerder gesteld, PSV heeft nog nooit overheidssteun gehad, dus wat dat betreft zou je ook kunnen stellen dat het hier om competitievereerlijking gaat.
Ja, nog ff. Dus de rest van de clubs die nog geen overheidssteun hebben gehad zouden wat jou betreft ook maar gesteund moeten worden door de gemeente zodat ze bij de top kunnen aanhaken ? Sinds wanneer is de overheid sponsor van de Eredivisie?

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 16:13 Standaard   #33
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso Bekijk bericht
[...]
Ja, nog ff. Dus de rest van de clubs die nog geen overheidssteun hebben gehad zouden wat jou betreft ook maar gesteund moeten worden door de gemeente zodat ze bij de top kunnen aanhaken ? Sinds wanneer is de overheid sponsor van de Eredivisie?
Sinds wanneer zijn gemeenten verplicht om overal exact hetzelfde beleid te voeren?

Oud 29-06-11, 16:13 wink   #34
Ich bin Mario

[...]
Dus de rest van de clubs zouden wat jou betreft ook maar gesteund moeten worden door de gemeente zodat ze bij de top kunnen aanhaken ?
Dat is al gebeurd, aangezien PSV als enige nog geen steun heeft mogen ontvangen.

Sinds wanneer is de overheid sponsor van de Eredivisie?
Al vrij lang eigenlijk.

Oud 29-06-11, 16:14 smile   #35
Woordvoerder Havana Club

[...]

Sinds wanneer zijn gemeenten verplicht om overal exact hetzelfde beleid te voeren?
Ja, dit non-argument voer je nu al de hele dag op, maar dit is gewoon competitievervalsing. Hoe vaak je dit ook maar blijft zeggen.

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Oud 29-06-11, 16:15 Standaard   #36
Ik niet!

[...]
Ja, dit non-argument voer je nu al de hele dag op, maar dit is gewoon competitievervalsing. Hoe vaak je dit ook maar blijft zeggen.
Het is geen non-argument, het is gewoon een feit, je zou er ook op in kunnen gaan.

Oud 29-06-11, 16:15 bulb   #37
Woordvoerder Havana Club

[...]

Dat is al gebeurd, aangezien PSV als enige nog geen steun heeft mogen ontvangen.
Ik neem een persbericht, uit 2003, van Feyenoord:
19-06-2003 FEYENOORD VROEG NOOIT STEUN GEMEENTE

Feyenoord wordt niet financieel gesteund door de gemeente Rotterdam. In een artikel op de website van de Telegraaf van 13 juni jongstleden is ten onrechte de indruk gewekt dat de stadionclub in het verleden ‘tientallen miljoenen steun’ ontving. ‘Feyenoord heeft in zijn bestaan nog nooit bij de gemeente Rotterdam aangeklopt voor financiële steun’, aldus voorzitter Jorien van den Herik.

In een ‘Gemeenten steunen clubs met 216 miljoen euro’ getiteld artikel dat gebaseerd is op het KPMG-onderzoeksrapport ‘De Twaalfde Man’, wekte De Telegraaf afgelopen vrijdag de indruk dat zowel Ajax als Feyenoord ‘tientallen miljoenen’ gemeentesteun zouden hebben ontvangen om de bedrijfsvoering te kunnen uitoefenen. ‘Dat is echter zeker in het geval van Feyenoord een geheel onjuiste suggestie’, aldus voorzitter Van den Herik. ‘Er is in 1994 door de gemeente wél een langlopende lening verstrekt aan het publieke bedrijf Stadion Feijenoord NV voor de verbouwing van het stadion, maar dus niet, zoals nu wordt gesuggereerd, aan de Betaald Voetbal Organisatie Feyenoord. De N.V. Stadion heeft destijds die lening nota bene gekregen onder de zéér uitdrukkelijke voorwaarde dat de BVO Feyenoord er geen enkel voordeel aan zou mogen hebben. Na de renovatie van het stadion is de huurprijs voor Feyenoord bovendien een veelvoud geworden van wat het was. Wat dat betreft is de gemeente de Stichting Betaald Voetbal nog nooit financieel te hulp geschoten.’ Feyenoord heeft De Telegraaf inmiddels verzocht om een rectificatie.

Ook na 2003 is Feyenoord naar mijn weten niet geholpen door de gemeente, waar ze bij Sparta bijvoorbeeld wel het Kasteel hebben overgenomen uit m'n hoofd gezegd.

Oud 29-06-11, 16:16 Standaard   #38
Ik niet!

[...]
Ook na 2003 is Feyenoord naar mijn weten niet geholpen door de gemeente, waar ze bij Sparta bijvoorbeeld wel het Kasteel hebben overgenomen uit m'n hoofd gezegd.
Ook Feyenoord profiteert natuurlijk op tal van fronten van belastinggeld, misschien niet direct, maar indirect natuurlijk wel.

Oud 29-06-11, 16:17 big smile   #39
Woordvoerder Havana Club

[...]

Het is geen non-argument, het is gewoon een feit, je zou er ook op in kunnen gaan.
Des te vaker je hem opvoert, des te meer je de discussie doodt. Dat is toch helemaal niet aan de orde. Het gaat erom dat het riducuul is dat PSV dankzij overheidssteun even 20 miljoen kan neertellen voor spelers. Dan is het toch competitievervalsing ten opzichte van andere clubs, ongeacht of de andere gemeente nou vrij zijn om hun beleid te bepalen ?

Oud 29-06-11, 16:18 big smile   #40
Woordvoerder Havana Club

[...]

Ook Feyenoord profiteert natuurlijk op tal van fronten van belastinggeld, misschien niet direct, maar indirect natuurlijk wel.
Ja, zoals een achterlijke schikking van uit m'n hoofd 8 miljoen met de FIOD, waar dat hele onderzoek onzin was. Nee, daar profiteren we hard van ja . Daarnaast kan je zoiets niet vergelijken met de PSV- en Twente-situatie.

Oud 29-06-11, 16:18 Standaard   #41
Ik niet!

[...]
Des te vaker je hem opvoert, des te meer je de discussie doodt. Dat is toch helemaal niet aan de orde. Het gaat erom dat het riducuul is dat PSV dankzij overheidssteun even 20 miljoen kan neertellen voor spelers. Dan is het toch competitievervalsing ten opzichte van andere clubs, ongeacht of de andere gemeente nou vrij zijn om hun beleid te bepalen ?
Jammer dat je meteen weer met de op de proppen komt, maar afgezien daarvan vind ik het geen competitievervalsing, je kunt net zo goed stellen dat PSV dit gewoon goed gespeeld heeft en daarvoor beloond wordt.

Oud 29-06-11, 16:21 Standaard   #42
Ik niet!

[...]
Ja, zoals een achterlijke schikking van uit m'n hoofd 8 miljoen met de FIOD, waar dat hele onderzoek onzin was. Nee, daar profiteren we hard van ja .
Betaalt Feyenoord voor alle kosten die de gemeente rondom wedstrijden van Feyenoord en bijvoorbeeld de infrastructuur rondom de Kuip maakt? Natuurlijk niet, en daar is ook niks mis mee, maar dat wordt net zo goed betaald uit de belastingopbrengsten en dus zou de Rotterdamse burger dat ook voelen. Dat is weliswaar wat anders dan een grodntransactie, maar het is bepaald niet ongebruikelijk dat gemeenten zich met vastgoedtransacties bemoeien en het subsidiëren van verenigingen (op allerlei) manieren is dat evenmin.

Oud 29-06-11, 16:22 puh   #43
Mênnus Brabander

[...]

Dat is onzin natuurlijk, ook kan je niet alle ''steun'' over één kam scheren. Schulden die worden kwijtgescholden zijn wat anders dan investeringen in een stadion waar ze zelf geld mee verdienen.

Oud 29-06-11, 16:22 big smile   #44
Woordvoerder Havana Club

[...]

Jammer dat je meteen weer met de op de proppen komt, maar afgezien daarvan vind ik het geen competitievervalsing, je kunt net zo goed stellen dat PSV dit gewoon goed gespeeld heeft en daarvoor beloond wordt.
Schuif het maar weer af op de smilie, lekker makkelijk.

Ja, Toivonen speelde het spelletje zeker ook slim? Ze hebben er een financieel drama van gemaakt, kloppen aan bij de gemeente, krijgen steun en geven het doodleuk weer gelijk uit, en jij gaat ze daarvoor belonen ?! Dat is hetzelfde als dat je eindexamen doet, je alles overneemt van je vriendje naast je omdat je niets hebt geleerd, en de school je gaat prijzen omdat je het slim hebt gespeeld.

Oud 29-06-11, 16:24 Standaard   #45
Ik niet!

[...]
Ja, Toivonen speelde het spelletje zeker ook slim? Ze hebben er een financieel drama van gemaakt, kloppen aan bij de gemeente, krijgen steun en geven het doodleuk weer gelijk uit, en jij gaat ze daarvoor belonen ?!
PSV is er gewoon in geslaagd om een goede deal te sluiten en daar voldoende politieke steun voor te verwerven. Daar is niets mis mee en ik zou er geen problemen mee hebben als in Rotterdam (of welke stad dan ook) iets soortgelijks zou gebeuren, integendeel zelfs. Mits het maar transparant gebeurt en dat is hier het geval.

Oud 29-06-11, 16:24 Standaard   #46
Ich bin Mario

[...]
Dat is hetzelfde als dat je eindexamen doet, je alles overneemt van je vriendje naast je omdat je niets hebt geleerd, en de school je gaat prijzen omdat je het slim hebt gespeeld.
Nee, het is hetzelfde als eindexamen doen, dat verpesten en het dan met de school regelen dat je examens over mag doen in iets langere tijd omdat het allemaal te krap was.

Oud 29-06-11, 16:25 big smile   #47
Woordvoerder Havana Club

[...]

Betaalt Feyenoord voor alle kosten die de gemeente rondom wedstrijden van Feyenoord en bijvoorbeeld de infrastructuur rondom de Kuip maakt? Natuurlijk niet, en daar is ook niks mis mee, maar dat wordt net zo goed betaald uit de belastingopbrengsten en dus zou de Rotterdamse burger dat ook voelen. Dat is weliswaar wat anders dan een grodntransactie, maar het is bepaald niet ongebruikelijk dat gemeenten zich met vastgoedtransacties bemoeien en het subsidiëren van verenigingen (op allerlei) manieren is dat evenmin.
Kom je wel eens in De Kuip? Alsof daar iets aan de infrastructuur gedaan wordt door Rotterdam, het zou verdomme eens hoog tijd worden. Het is wel een van de meest trieste entrees van een stad, zo slecht die weg er bij ligt. En de politie-inzet is gewoon een zaak van de gemeente. Je kan er nu wel allerlei randzaken bij gaan halen, maar je punt ga je daarmee echt niet bewijzen hoor. Feit blijft dat dit je reinste competitievervalsing is, en PSV dankzij overheidssteun 20 miljoen neertelt voor 3 spelers, omdat ze anders niet meer bij de top zouden kunnen aanhaken.

Oud 29-06-11, 16:26 arrow   #48
Woordvoerder Havana Club

[...]

Nee, het is hetzelfde als eindexamen doen, dat verpesten en het dan met de school regelen dat je examens over mag doen in iets langere tijd omdat het allemaal te krap was.
En zonder het over te doen, automatisch slaagt.

Oud 29-06-11, 16:26 Standaard   #49
Fear the Beard!

[...]

Wanbeleid dat beloond wordt ja
Oud 29-06-11, 16:27 arrow   #50
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Dat geldt dus hetzelfde door te zeggen dat dit competitie-vereerlijking is. Als dat het argument is, moet dus elke eredivisie-club 50 miljoen krijgen.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site