![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Vooral de grote Engelse clubs hebben er een handje van.. Spelers van onder de 16 in een jeugdelftal dumpen en kijken of het was is..
In 9 van de 10 gevallen eindigt het in het land waar ze vandaan kwamen of bij een club een paar niveaus lager. Namen onthouden is niet mijn sterkste punt als ik een nacht niet heb geslapen, dus hopelijk lezen er wat AZ-ers en Feyenoorders mee. Ik meen mij te herinneren dat zij vooral slachtoffer waren van deze ordinaire mensenhandel waar de EU en de UEFA maar geen eind aan wil maken.. Wat ik wil bereiken is een opsomming van spelers die de afgelopen 10 jaar rond hun 15/16de naar het buitenland zijn gegaan en wat er van ze terecht is gekomen.. TS begint, dit zijn dan ook meteen de enige succesverhalen die ik ken van dit soort kinderhandel. Tim Krul, was net 17 toen Newcastle hem haalde en staat nu (door een blessure) in het eerste.. Een succesje dus.. Maar dat zijn over het algemeen unieke gevallen. Bruma, op zijn 16de bij Feyenoord weggekaapt en maakt een reële kans om door te breken. Van Aanholt, 16de weg bij Psv en heeft het tot het eerste van Chelsea geschopt. Minder goed voorbeeld is Barazite, die inmiddels als oud NEC jeugdspeler bij the future sjempion speelt. Bij Ajax is Brouwer op zijn 19de weggegaan, dus voor dit topic iets te oud. Speelde vorig seizoen bij RKC geloof ik.. Maar AZ heeft toch ook flink wat talenten zien vertrekken? En Feyenoord? Enig idee waar die terecht zijn gekomen? Oh en voor iemand roept "ja maar clubs als Ajax en Heerenveen doen dat ook!!!!1111" Nee, die doen dat niet. Die geven een speler een kans, plaatsen ze in een gastgezin en gaat met ze aan de slag. Dat is andere koek dan pa of ma een dikke baan aanbieden zodat zoonlief zijn talent verneukt tussen 25 jongens in dezelfde situatie..
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sergio de Windt
Dacht er weer aan toen Urby gelinked werd aan Juve __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Freddy Adu
![]() De Amerikaanse Pelé werd ie toch genoemd? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dit is niet een topic voor geflopte talenten, maar over talenten die op zeer jonge leeftijd door clubs met lucratieve banen voor de ouders en dat soort ongein spelers uit jeugdopleidingen bij clubs halen.
Ouders vette vis voor de neus hangen, kind te jong om keuze te kunnen maken.. Dat soort gevallen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Maaroufi --> in de jeugd gespeeld bij Anderlecht en PSV, op 17-jarige leeftijd naar Internazionale... Eén wedstrijd daar gespeeld. Via Twente, Vicenza Calcio, AC Bellinzona en MVV uiteindelijk in Marokko bij Wydad Casablanca terecht gekomen
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
AZ heeft sowieso die Ozyup (of hoe hij ook heet) aan Arsenal verloren. Feyenoord heeft Van la Parra aan Caen en ebecilio aan Arsenal verloren.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Volgens mij is het bij Feyenoord niet meer dan bijvoorbeeld bij Ajax ofzo.
Bruma inderdaad en Kyle Ebecilio onlangs nog naar Arsenal, die is nu 16. Verder geen voorbeelden die me opeens te binnen schieten. Feyenoord is druk bezig om de 2 grootste talenten op dit moment, Nathan Ake en Achahbar aan zich te binden omdat ze bang zijn deze spelers ook kwijt te raken aan de Europese top. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Weet iemand hoe 't nou precies is gegaan met die Jeffrey Hoogervorst? Die heeft zo'n beetje half Spanje (waaronder Barça en Real) nu gehad, kwam ook uit de Ajax-opleiding.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Van Aanholt is trouwens oorspronkelijk van FC Den Bosch afkomstig.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Vincent van den Berg naar Londen gelokt door Arsenal, via Go Ahead en Zwolle bij Excelsior Maassluis terecht gekomen
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Bij Feyenoord zijn ze ook nooit echt onder de indruk geweest van zijn kwaliteiten. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Van la parra is dus een Jordi Brouwer verhaal.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
James Efmorfidis vertrok op 9! jarige leeftijd van Ajax naar Real Madrid om zijn geluk te beproeven. Is nu 16, en speelt in de B van Barcelona. Is er dus op vooruit gegaan
.Rajiv van la Parra is als 17-jarige van Feyenoord naar Caen gegaan. Halfbroertje van Wijnaldum. Heeft al vrij vroeg zijn debuut gemaakt bij Caen, en zelfs en goal gescoord. Heeft nog een 2 jarig contract, en is international bij Jong Oranje. Özyakup Oguzhan van AZ naar Arsenal gegaan. Heeft een profcontract. Is nu net 18, spannende fase dus. Denk dat hij terug naar de Eredivisie komt. Dan heb je nog Gyllano van Velzen naar Manchester of Liverpool o.i.d. maar die gaat het niet redden. In de C nog een talent, daarna stond hij stil in zijn ontwikkeling en is het geen bijzondere speler meer. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vincent van den Berg (SC Heerenveen - Arsenal - GAE - Zwolle - Exc. Maassluis)
Danny Hoesen (Fortuna Sittard - Fulham) Brouwer en de Windt werden volgens mij niet weggekaapt, was het niet zo dat Ajax niet met beiden verder wilde? Laatst gewijzigd door Blawh; 09-11-10 om 12:56 |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
.Walgelijk trouwens, 9 jaar pas en Ajax had hem al op stage.. Dat moet echt verboden worden als die home grown regel er komt, want dat stelt dan niets meer voor. Prima als Ajax een puber in een gastgezin een kans wil geven hogerop te komen, maar 9 jaar is echt zum kotsen. Overigens is het nog te vroeg om Van Velzen af te schrijven.. Die speelt sinds dit jaar pas bij ManU en heeft zijn debuut al gemaakt in het U18 elftal op 16 jarige leeftijd. Gister was dat trouwens, speelde de hele wedstrijd. Laatst gewijzigd door Dagglala; 09-11-10 om 12:58 __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
02-03 Marino (2e divisie B, 3e niveau) 03-06 Sporting de Gijón (2e divisie) 06-07 Real Madrid Castilla (2e divisie) 07-08 Barça B (2e divisie B, 3e niveau) 09-10 Marino (3e divisie, 4e niveau) 10- Zamora CF (2e divisie B, 3e niveau) __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yossi Benayoun heeft trouwens ook een behoorlijke reis gemaakt in zijn jeugd.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jordi Cruyff, staat volgens mij nu ergens totaan zijn enkels in de blubber in de balkan te coachen
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Edit: Oh nee, Cyprus inmiddels. Laatst gewijzigd door Otis.; 09-11-10 om 13:04 __________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Cyprus toch?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Weet niet of Drenthe hieronder valt, maar die zat net krap aan een half jaar bij het eerste van Feyenoord toen hij de stap naar Madrid maakte.
Doet het nu wel aardig bij Hercules. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Niet echt. Is meer een geval Rigters. Door een goed toernooi gescout worden. Drenthe is natuurlijk wel vele malen beter maar t principe is t zelfde.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
Bovendien werd de vader van Samaras gewoon jeugdtrainer van Heerenveen toen ze hem haalden op zijn 15e. Vast niet omdat het zo'n fantastische trainer was.. |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
FeanOnline - SC Heerenveen fansite | 'Heerenveen legt wonderkind Sigurdsson (17) vast' __________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Is samaras senior nog steeds jeugdtrainer bij SCH?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Volgens mij niet.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
Eerste Australier die ooit voor Real tekende (kan dat uberhaupt) Werd door Ajax uit een groep van 1000+ spelers gekozen, seizoen wat hij speelde werd ie kampioen.. Volgens het stukje trok Ajax het erg slecht wat Real flinkte, maar die hebben alles uit de kast gehaald om de familie naar Spanje te krijgen. Uiteindelijk via AEK jeugd bij Barca terecht gekomen en inmiddels geen spits meer, maar meer spelverdelende middenvelder.. Griekenland zet alles op alles om hem voor Griekenland te laten kiezen. .Dat lukte gelukkig met Koufos ook (Grieks baskettalent in Amerika geboren en getogen) __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Oh bij Barca loopt ook nog een 12 jarig Grieks talent rond, zie ik net.
Op zich prima, want de competitie in Griekenland is er niet bepaald een waar jonge spelers vaak doorbreken.. Was slim van Schalke om Papadopoulos deze zomer al te halen, nog voor ie in het eerste van Olympiakos doorbrak. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
PSV had niet zo lang geleden ergens in de B of A-jeugd toch ook een spits lopen die naar Chelsea vertrok (of kon vertrekken), ligt mij echt heel vaag iets van bij. Hoe is dat verder gegaan?
Laatst gewijzigd door EddyAlbena; 09-11-10 om 13:35 __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Anders weet ik zo niet wie jij bedoelt. __________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Ik zie dat die Overbeek 16 jaar is, lijkt me vrijwel onmogelijk dat hij het dan was. Het moet inmiddels wel 3 of 4 jaar geleden zijn op een toernooi voor spelers rond de 16. __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Was dat niet Genero Zeefuik?
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
Dat vind ik kwalijk. Ook in het geval van Ajax die dat 9 jarige Griekje hadden rondlopen.. Geen idee of Ajax de ouders een baan heeft gegeven aangezien ze als eerste met hem naar Ajax zijn gegaan. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dat zou kunnen...
Die speelt nu weer in Jong PSV na verhuurd te zijn aan Omniworld en Dordrecht... __________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Arsenio Halfhuid maakte eind 2008 als 17-jarige de stap naar Aston Villa. Speelde toen in Excelsior A1. In Kralingen werd hij overigens niet als zeer groot talent gezien. Maar hij was wel groot en sterk en dat sprak de Engelsen aan. Is nu actief voor de reserves van Villa, zie ook Aston Villa F.C. Reserves and Academy - Wikipedia, the free encyclopedia
Andersom kan trouwens ook, zie dit bericht van VI.nl uit de zomer van 2009:
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Danquah zit tegenwoordig in Hongarije, Ferencvaros meen ik.
Was hij eigenlijk wel weggekocht trouwens? Je hebt ook Prince Buaben die geen verblijfsvergunning kreeg en naar Dundee United ging. Zoals ook met Nando Rafael. Dus dat is soms ook een reden voor vertrek van jeugdspelers. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Sergio Hellings en Melvin Fleuren vertrokken volgens mij ook tegelijk met MacDonald richting Anderlecht op jonge leeftijd
__________________ Aad de Mos: 'Ik ben een garantie voor succes' |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Barazite krijgt nog 2 maanden om zich te bewijzen bij Vitesse, anders wordt hij terug gestuurd.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Deed het niet onaardig bij Derby. Gek dat het nu zo slecht gaat.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Is ook een goeie voetballer. Kan ook beter krijgen dan Vitesse.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Transfers van Jeugdspelers #2 - Op naar de EPL voor het geld of carriere?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|