Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-05-11, 09:51 thumb up   #1
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo, volledige naam Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro (Funchal (Madeira), 5 februari 1985) is een Portugese voetballer, momenteel spelend voor Real Madrid. "Ronaldo", zijn tweede voornaam, verwijst naar Ronald Reagan, voormalig president van de Verenigde Staten.

Begin

Cristiano Ronaldo speelde op Madeira voor CD Nacional. In 2002 werd de vleugelaanvaller gecontracteerd door Sporting Lissabon. In de zomer van 2003 trok hij de aandacht van Manchester United. Tijdens een wedstrijd tussen Sporting en Manchester United ter gelegenheid van de ingebruikname van het Estádio José Alvalade, speelde Ronaldo uitstekend en hij leidde zijn team naar een 3-1 overwinning. De spelers van Manchester United gaven na afloop van de wedstrijd aan dat ze voortaan liever met dan tegen Ronaldo wilden spelen, waar coach Alex Ferguson het volkomen mee eens was. Kort daarna werd hij voor ongeveer 12 miljoen pond door Manchester United overgenomen van Sporting. Bij Manchester United werd Ronaldo binnengehaald als de vervanger van David Beckham, die kort daarvoor naar Real Madrid was vertrokken. Ronaldo won in zijn eerste seizoen bij die club direct de FA Cup; hij scoorde de openingstreffer in de finale tegen Millwall FC (3-0).

Ronaldo maakte zijn debuut in het Portugese nationale elftal op 20 augustus 2003 tegen Kazachstan. Sinds het Europees kampioenschap voetbal 2004 is hij basisspeler. Ronaldo was een van de smaakmakers op dit EK, waar hij met Portugal verliezend finalist was; hij scoorde tegen Griekenland en Nederland. Na het EK nam Ronaldo met Portugal deel aan de Olympische Spelen van 2004 in Athene.

Eind november 2005 had Ronaldo een zware tijd. Zo werd hij valselijk beschuldigd van verkrachting en overleed zijn vader. Maar half december verlengde hij zijn contract bij Manchester United tot 2010. Na een vermeend handgebaar, waarbij hij in diezelfde periode zijn middelvinger liet zien aan het publiek van SL Benfica werd hij door de UEFA voor één wedstrijd geschorst werd.

Op het WK van 2006 liet Ronaldo ook van zich spreken, hoewel hij niet altijd in de basis stond. Tegen Engeland scoorde hij de winnende strafschop en leidde Portugal hiermee naar de eerste halve finale van een wereldkampioenschap sinds 1966.

Doorbraak

In het seizoen 2006/2007 ontwikkelde hij zich tot een van de beste spelers ter wereld. Hij werd tweemaal achtereen tot speler van de maand gekozen, iets wat daarvoor alleen Dennis Bergkamp en Robbie Fowler was gelukt. Na belangstelling van Real Madrid tekende hij in april 2007 een nieuw contract dat hem voor vijf jaar aan United bond. Met een salaris van £120.000 per week werd hij de best betaalde speler in de geschiedenis van de club.

Op 22 april 2007 werd Ronaldo door de spelers in de Engelse competitie gekozen tot Speler van het Jaar en tevens talent van het jaar in de Engelse competitie, wat sinds 1977 (Andy Gray) niemand meer was gelukt.

Zijn succesvolste jaar tot nu toe is 2008. Hij won met Manchester United de Premier League, FA Community Shield, UEFA Champions League en de Wereldbeker. Tevens werd hij bekroond tot Europees- en Wereldvoetballer van het jaar.

Real Madrid

In juni 2009 vertrok hij naar Real Madrid. Met de transfer was 94 miljoen euro gemoeid. Dit is de duurste transfer ooit in de geschiedenis van het voetbal

Laatst gewijzigd door fuckbuddy; 17-05-11 om 09:58

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-05-11, 09:59 Standaard   #2
Ken sent me.....

Ronaldo evenaart doelpuntenrecord
MADRID - Cristiano Ronaldo heeft zondag zijn 37e en 38e competitietreffers gemaakt voor Real Madrid. De Portugese spits evenaarde daarmee de doelpuntenrecords van Hugo Sanchez en Telmo Zarra in de Spaanse Primera Division.

Cristiano Ronaldo zet een doelpuntenrecord neer voor Real Madrid. Foto: REUTERS Sanchez, evenals Ronaldo van Real Madrid, was in het seizoen 1989/90 topscorer in de Spaanse competitie met 38 doelpunten. Zarra scoorde er evenveel in de jaargang 1950/51voor Athletic Bilbao.

Real, dat de strijd om de landstitel in Spanje verloor van Barcelona, won zondag met 3-1 de uitwedstrijd bij Villarreal. De 'Koninklijke' was al zeker van de tweede plaats, maar de nederlaag had wel gevolgen voor Villarreal. Die ploeg wordt definitief vierde en mist rechtstreekse plaatsing voor de Champions League.

Voor Valencia volstond een gelijkspel van 0-0 tegen Levante om zich van de derde plaats te verzekeren en daarmee een ticket voor het kampioenenbal.

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
Oud 17-05-11, 10:12 Standaard   #3
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

-h?
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 10:19 Standaard   #4
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Verdomme wat is het toch een held. Hoe zouden Messi en Ronaldo trouwens in één team het doen. Zeg maar Ronaldo in de spits en Messi er omheen. Volgens mij zouden ze elkaar wel aanvullen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 11:49 thumb up   #5
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie Bekijk bericht
-h?
Eens.

Oud 17-05-11, 11:49 arrow   #6

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Verdomme wat is het toch een held. Hoe zouden Messi en Ronaldo trouwens in één team het doen. Zeg maar Ronaldo in de spits en Messi er omheen. Volgens mij zouden ze elkaar wel aanvullen.
Slecht, omdat Ronaldo geen spits is en wel Messi, een valse 9 .

Ronaldo - Messi - Robben zou wel geil zijn
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 11:57 Standaard   #7
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze moet er wel weer bij natuurlijk

Oud 17-05-11, 12:40 sunglasses   #8
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Held, volgend jaar maar terug. Deze competitie is duidelijk te zwak.

Oud 17-05-11, 12:45 Standaard   #9
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[afbeelding: link]

Lol, WTF?
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 14:05 Standaard   #10
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie Bekijk bericht
[...]

Lol, WTF?
haha, de grap is dan ook; Find Ronaldo

Oud 17-05-11, 21:07 Standaard   #11
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Video - De 38 goals van Ronaldo in twee minuten - FCUpdate.nl

Over het algemeen wel veel simpele goals (intikkers/penalties), maar maakt de prestatie natuurlijk niet minder indrukwekkend.
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 21:16 Standaard   #12
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Ronaldo ---------- ^99 > Messi.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 21:22 thumb up   #13
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop zo erg dat hij er de komende zomer een aantal toppers bij krijgt (al heb ik het aller liefst dat hij terugkeert naar Manchester ), want ik zie hem zo vaak zulke heerlijke ballen kaatsen/geven die de Benzema's dan totaal niet begrijpen. Als je op de plaats van Khedira ook bijvoorbeeld een Sahin hebt die de bal sneller rond laat gaan en veel meer creativiteit heeft, komt er alleen maar meer ruimte voor Ronaldo. Dit seizoen was het te vaak tegen een muur van 10 spelers voetballen.. Real heeft daar op Ronaldo en Ozil na de spelers niet voor.

Higuain zal ook weer helemaal 100 % zijn straks, dat scheelt in ieder geval al een boel.

Oud 17-05-11, 21:32 Standaard   #14
Ken sent me.....

Shit niet te zien op mijn iPhone!
Oud 17-05-11, 21:40 Standaard   #15
Schiet van afstand

Wat ik me wel een beetje afvraag, voetbalt hij nou ook heel goed? Want Ronaldo in de laatste 2 jaren bij United was minder dan die jaren ervoor, ook al scoorde hij wel veel meer.

Oud 17-05-11, 21:42 Standaard   #16
Ken sent me.....

Wat is goed? Doelpunten? Teambelang? Nee hij was mijn inziens juist onwijs goed ten tijde dat hij ManU verliet.

Sir Alex praat nog steeds vol lof over hem.
Oud 17-05-11, 21:48 Standaard   #17
Schiet van afstand

Meevoetballend bedoel ik. Hij heeft echt zijn betere seizoenen gespeeld voordat hij ongelofelijk veel begon te scoren. Er waren wedstrijden bij dat je hem op een paar momenten na nauwelijks zag.

Oud 17-05-11, 23:12 big smile   #18
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben benieuwd naar Cookie's analyse van bovenstaande video. Als je blijft volhouden dat Messi dit seizoen voornamelijk intikkers maakt (serieus ) dan is die kwalificatie nog eerder van toepassing op Ronaldo.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-11, 07:32 Standaard   #19
Ken sent me.....

sowieso snap ik de hele discussie niet of het wel of niet intikkers waren.
Doet me denken aan de discussie tussen El Hamdaoui en Suarez wie recht had op de topscorerstitel.

Er waren mensen die een penalty niet knap vonden, die nam Suarez wel altijd t.o.v Mounir. (overigens won Mounir de titel sowieso).

Oud 18-05-11, 08:31 bulb   #20
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Ach ja, al zijn het intikkers. Je moet toch iedere keer weer op de goede plek staan om de goal te maken.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-11, 08:36 Standaard   #21
Ken sent me.....

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
Ach ja, al zijn het intikkers. Je moet toch iedere keer weer op de goede plek staan om de goal te maken.
Ook vs de beste verdedigers/keepers van de wereld...

Oud 20-05-11, 14:45 Standaard   #22

[...]

haha, de grap is dan ook; Find Ronaldo
Found him
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 21-05-11, 09:45 Standaard   #23
Ken sent me.....

'City biedt 160 miljoen voor Ronaldo' - Voetbal | Het laatste voetbalnieuws leest u op Telesport.nl van De Telegraaf [Voetbal]

'City biedt 160 miljoen voor Ronaldo'

Madrid - Manchester City heeft een bod van 160 miljoen euro neergelegd bij Real Madrid voor sterspeler Cristiano Ronaldo. Eerder werden biedingen van 100 miljoen en 150 miljoen al van de hand gewezen. Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca.

Cristiano Ronaldo kan voor 160 miljoen overstappen naar Manchester City. Foto: AFP Madrid zou de steenrijke City-eigenaar Sheikh Mansour hebben verteld dat Ronaldo niet te koop is. Op het laatste bod is echter nog niet gereageerd.

Ronaldo zou een jaarsalaris van 17 miljoen kunnen verdienen in Manchester.

Oud 21-05-11, 10:02 Standaard   #24

Gaat nergens over, geen speler is dat bedrag en jaarsalaris waard. Gekkenwerk. Al ja, het gaat er niet om hoeveel een speler waard is maar wat een club wilt betalen voor een bepaalde speler.

That said, dan klinkt het volgende wellicht krom als vervolg daarop, maar Ronaldo is veel meer waard dan 160 miljoen voor Real Madrid als je de marketingopbrengsten in ogenschouw neemt. Sowieso, Ronaldo naar Manchester City. Yeah right, doet die echt niet dus waar gaat dit nog over. City
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 21-05-11, 20:49 Standaard   #25
033

Mr_DG's Voetbal Forum schermafbeelding

Nr. 39 ligt in het mandje

Oud 21-05-11, 21:55 Standaard   #26
033

En nr. 40 ook

Oud 21-05-11, 21:58 emo   #27
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Lol

Oud 21-05-11, 21:58 big smile   #28
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Uiteindelijk 9 goals meer dan Messi, wtf

Wat heeft hij de laatste weken gegeten? Heb je de stats van de afgelopen tijd Weebie hoeveel die gescoord heeft?

Oud 21-05-11, 21:59 big smile   #29
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Hehe

Oud 21-05-11, 22:45 Standaard   #30
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Uiteindelijk 9 goals meer dan Messi, wtf

Wat heeft hij de laatste weken gegeten? Heb je de stats van de afgelopen tijd Weebie hoeveel die gescoord heeft?
elf goals in de laatste vier duels

Oud 21-05-11, 23:04 Standaard   #31
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Fok-king ziek

Oud 21-05-11, 23:25 Standaard   #32
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch is het wel een baas. Ik heb een gruwelijke hekel aan Ronaldo maar dit doet die toch maar even.

Oud 21-05-11, 23:31 thumb up   #33
Baas-Jan Huntelaar-fan

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
Toch is het wel een baas. Ik heb een gruwelijke hekel aan Ronaldo maar dit doet die toch maar even.
Wekte toch wel wat sympathie op bij mij toen hij als enige druk wilde zetten op Barcelona in eigen huis. Is natuurlijk logisch als je dat doet, maar als het blijkbaar tegen de tactiek van Mourinho in is en je er dan maar schijt aan hebt...

Oud 22-05-11, 11:11 Standaard   #34
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

80 miljoen pond was te weinig
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-05-11, 11:14 sad   #35
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Zieke bedragen.

Oud 22-05-11, 11:19 Standaard   #36
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
80 miljoen pond was te weinig
Zeker als je ziet dat er nog gewoon 100 bovenop gegooid wordt alsof 't niks is, Real haalt er nog dikke winst uit ook.

Gelukkig gaat Ronaldo niet naar City

Oud 22-05-11, 11:32 Standaard   #37

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch vind ik dat het moeilijk is te vergelijken:
In een competitie met 20 teams werden dit seizoen 1042 goals gemaakt. Ronaldo nam daarvan 40 voor zijn rekening. Hugo Sanchez schoot er 38 bij elkaar, ook met 20 teams, maar toen werden er in totaal slechts 921 doelpunten gemaakt (een ruime 10% minder). Real Madrid maakte toen 107 doelpunten in één seizoen, een competitie-record dat nog steeds niet verbroken is. Dus wat is knapper? 'Simpele' intikkertjes kunnen ook iets zeggen over de kwaliteit van de defensies die je tegenkomt.

Oud 22-05-11, 11:46 Standaard   #38
033

Feit is wel dat hij niet thuis gaf op de momenten dat erom ging. In de beide competitiewedstrijden tegen Barca was hij ontzichtbaar en ook in de CL wedstrijden. Dat zijn toch de wedstrijden die het seizoen van Real tot een succes konden maken. De Copa del Rey is maar een fooitje in vergelijking met de competitie en de CL.
Maar desalniettemin; 40 doelpunten is echt klasse!

Oud 22-05-11, 12:17 Standaard   #39

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_DG Bekijk bericht
Feit is wel dat hij niet thuis gaf op de momenten dat erom ging. In de beide competitiewedstrijden tegen Barca was hij ontzichtbaar en ook in de CL wedstrijden. Dat zijn toch de wedstrijden die het seizoen van Real tot een succes konden maken. De Copa del Rey is maar een fooitje in vergelijking met de competitie en de CL.
Maar desalniettemin; 40 doelpunten is echt klasse!
Dat gevoel heb ik nu ook bij Messi. Die is vaak ook stukken minder aanwezig in de grotere wedstrijden. Niet altijd maar vaak wel.

Oud 22-05-11, 13:19 Standaard   #40
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch wel baas hoor, 40 goals
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-05-11, 10:39 Standaard   #41
Ken sent me.....

Cruijff: Ronaldo uitzonderlijk
Barcelona
Johan Cruijff plaatste het doelpuntenrecord van Cristiano Ronaldo in zijn column in El Periódico de Catalunya in perspectief: "Veertig doelpunten maken in bepaalde competities is wel vaker aan de orde geweest, maar het is uitzonderlijk dat iemand dit in de Primera División doet. Aan de andere kant heeft Lionel Messi ook veel, maar minder gescoord, maar heeft Barcelona wel alle finales gehaald." Ronaldo maakte in totaal 53 doelpunten, Messi één minder.

Cruijff noemt verder de derde landstitel van Barcelona op rij 'niet meer dan verdiend' is ziet de Catalanen als favoriet voor de naderende Champions League-finale tegen Manchester United. "Zonder meer, maar alleen tot 20:45 uur. Daarna zal Barcelona haar best moeten doen om de prijs te winnen. De ploeg die de tegenstander haar wil zal opleggen, zal winnen."
Ik word af en toe echt moe van die vent... Als je de titel leest dan denk je, he een loftrompet.
Maar nee, doet alsof het allemaal erg meevalt en begint meteen weer over Barca dit en dat...

Gewoon fuckin wack man, 40 scoren in de PD...

Oud 23-05-11, 10:41 Standaard   #42
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja... Ik vind het oook uitzonderlijk. Maar zei zaterdag ook al, je koopt er helemaal niets voor als je geen kampioen bent geworden.

Oud 23-05-11, 10:43 Standaard   #43

Het is uitzonderlijk maar dat er over de hele breedte meer wordt gescoord plaatst het in perspectief.

Oud 23-05-11, 10:45 Standaard   #44
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Het is uitzonderlijk maar dat er over de hele breedte meer wordt gescoord plaatst het in perspectief.
Dan is het nog steeds uitzonderlijk dat één iemand over de 40 keer scoort in de PD.

Oud 23-05-11, 10:52 Standaard   #45

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Dan is het nog steeds uitzonderlijk dat één iemand over de 40 keer scoort in de PD.
Zeker. Stel dat het (ik noem maar wat) 20% makkelijker is om doelpunten te maken dan 'vroegah', dan kom je nog steeds op een enorm aantal uit. Maar, zoals ik al zei, dat Ronaldo (en ook Messi) er veel intikkers tussen heeft zitten geeft een aanwijzing voor het defensieve niveau. Soms zie ik ze doelpunten maken waar tegenstanders niet eens bij in de buurt staan, bij wijze van spreken hebben ze nog even tijd om te jongleren als ze zouden willen.

Oud 23-05-11, 10:56 Standaard   #46

De vorige recordhouder:

Oud 23-05-11, 11:14 Standaard   #47
Ken sent me.....

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Zeker. Stel dat het (ik noem maar wat) 20% makkelijker is om doelpunten te maken dan 'vroegah', dan kom je nog steeds op een enorm aantal uit. Maar, zoals ik al zei, dat Ronaldo (en ook Messi) er veel intikkers tussen heeft zitten geeft een aanwijzing voor het defensieve niveau. Soms zie ik ze doelpunten maken waar tegenstanders niet eens bij in de buurt staan, bij wijze van spreken hebben ze nog even tijd om te jongleren als ze zouden willen.
Ja maar die intikkers die worden in iedere competitie gemaakt.
In de PL, Ere, Bundes... als je er 40 maakt dan zullen daar ook een flink aantal intikkers bijzitten.
Dat had Suarez bijvoorbeeld ook, maar ook vrije trappen en kopballen. Das voetbal!

Oud 23-05-11, 11:18 Standaard   #48
Baas-Jan Huntelaar-fan

Zolang er niet vijf mensen in een jaar boven de 38 komen blijf ik het knap vinden

Oud 23-05-11, 11:19 Standaard   #49
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit is echt magnefiek.

Oud 23-05-11, 17:14 Standaard   #50

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Een groot aantal intikkers kan ook veel zeggen over een elftal .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site