Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21-03-11, 19:23 Standaard   #1

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Vervolg op: Ado supporters home

Het is natuurlijk behoorlijk dom en ongepast wat er is geroepen, maar ik vraag me af tot hoever de arm van de KNVB reikt. Stel dat Immers was gefilmd terwijl die ergens op straat 'kankerjoden' zegt. Was die dan ook geschorst? Of als iemand met een mobieltje door het badkamerraam van John van den Brom filmt hoe hij onder de douche "we gaan op jodenjacht" staat te zingen?

Let wel, ik vind een schorsing hier zeker op zijn plaats, maar je kan je afvragen tot hoever de KNVB zich dus verantwoordelijk acht voor wat indirect aan de bond gelieerde lieden uitvoeren. Ik neem aan dat de voorwaarde is dat het om een relatief open bijeenkomst gaat.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 21-03-11, 19:28 Standaard   #2
Banned

damsko's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht

Het is natuurlijk behoorlijk dom en ongepast wat er is geroepen, maar ik vraag me af tot hoever de arm van de KNVB reikt. Stel dat Immers was gefilmd terwijl die ergens op straat 'kankerjoden' zegt. Was die dan ook geschorst? Of als iemand met een mobieltje door het badkamerraam van John van den Brom filmt hoe hij onder de douche "we gaan op jodenjacht" staat te zingen?

Let wel, ik vind een schorsing hier zeker op zijn plaats, maar je kan je afvragen tot hoever de KNVB zich dus verantwoordelijk acht voor wat indirect aan de bond gelieerde lieden uitvoeren. Ik neem aan dat de voorwaarde is dat het om een relatief open bijeenkomst gaat.
Ja ook dan was die geschorst. Ze hebben 24 uur een voorbeeldfunctie wat dat betreft.

Oud 21-03-11, 19:28 arrow   #3

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Door Vertonghen toen ter tijd te schorsen is er een precedent geschept. Lijkt me logisch dat Immers dus ook wordt geschorst.

Oud 21-03-11, 19:30 Standaard   #4
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
Door Vertonghen toen ter tijd te schorsen is er een precedent geschept. Lijkt me logisch dat Immers dus ook wordt geschorst.
Schijnbaar was dat precedent al geschapen door Ulrich van Gobbel indertijd.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 19:33 Standaard   #5
Banned

damsko's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom quote ik de OP?

Oud 21-03-11, 19:34 Standaard   #6
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

Schijnbaar was dat precedent al geschapen door Ulrich van Gobbel indertijd.
Nee, die werd door Feyenoord geschorst.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 19:38 Standaard   #7

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Immers maar een SV geven
Een normale supporter die dit in t stadion zong had dit gekregen
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 19:44 Standaard   #8
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht

Hier ben ik het wel mee eens, Vicento zingt het ook maar die heeft geen microfoon dus je hoort het niet echt. Moet die ook geschorst worden?
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 19:46 Standaard   #9
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Hahaha Matsoe Matsoe reageerde erop in DWDD

Oud 21-03-11, 19:49 thumb up   #10

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Nou ik ben blij dat Matsoe Matsoe zijn licht erover heeft laten schijnen Robin.

Oud 21-03-11, 19:50 emo   #11

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Charie Bekijk bericht
Immers maar een SV geven
Een normale supporter die dit in t stadion zong had dit gekregen
Inderdaad.

Oud 21-03-11, 19:51 Standaard   #12
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik neem aan dat gewoon alles gewogen wordt, dus:

- De teksten
- De situatie
- De manier waarop het in de openbaarheid komt

etc.

Er zitten dan wezenlijke verschillen in deze zaak in vergelijk met eerdere kwesties, zodat je niet 1 op 1 kunt of moet gaan vergelijken, het is maar waar de KNVB wat dat betreft de juridische grenzen heeft.

In die zin kan ik het snappen als Immers niet wordt geschorst, een schorsing krijgt idem aan Vertonghen of zwaarder wordt gestraft, al naar gelang de juridische uitleg. En dat laatste is eigenlijk het belangrijkste met het oog op de toekomst, verder kijkend dan dit incident. Want misschien moet de KNVB de regels aanpassen wat dit soort zaken betreft, of uberhaupt nog formeel opstellen.

Anyway, wat (met name) Immers gedaan heeft, is gezien zijn achtergrond begrijpelijk, een beetje Hagenees heeft een "insert Haagse medische encyclopedie" hekel aan Ajax die tot in het DNA rijkt, maar gezien zijn voorbeeld functie kan het uiteraard absoluut niet.

We zullen wel zien wat er komt, maar die 6 punten van Ajax dit seizoen worden in elk geval niet meer afgenomen.

Oud 21-03-11, 19:52 big smile   #13
Hier gekkeh

Nou ik ben blij dat Matsoe Matsoe zijn licht erover heeft laten schijnen Robin.
Nja was wel typisch.

Oud 21-03-11, 19:57 thumb down   #14
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
[...]

Anyway, wat (met name) Immers gedaan heeft, is gezien zijn achtergrond begrijpelijk, een beetje Hagenees heeft een "insert Haagse medische encyclopedie" hekel aan Ajax die tot in het DNA rijkt, maar gezien zijn voorbeeld functie kan het uiteraard absoluut niet.

We zullen wel zien wat er komt, maar die 6 punten van Ajax dit seizoen worden in elk geval niet meer afgenomen.
Onvoorstelbaar DIGGER. Je zakt weer een paar plaatsjes in aanzien.

Oud 21-03-11, 19:58 emo   #15

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is nogal een happening he winnen van Ajax?
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 19:58 emo   #16

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja en Digger net zoals 99% van alle Hagenezen heeft ook hij een tokkie uitstraling en een schijt IQ.

Oud 21-03-11, 19:59 Standaard   #17
SCH

Als de KNVB Immers niet voor tenminste 4 wedstrijden schorst, dan maakt ze zichzelf vrij belachelijk, vind ik. Als je dit niet sanctioneert dan is het einde zoek.

Oud 21-03-11, 20:00 Standaard   #18
...

Njah, gewoon hetzelfde als Vertonghen, die kreeg er 1 toch?
Oud 21-03-11, 20:00 Standaard   #19

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik gok vier waarvan één voorwaardelijk of drie waarvan één voorwaardelijk. Kan je ergens unibetten?
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 20:02 Standaard   #20
SCH

DIGGER vindt het blijkbaar normaal dat kinderen met een dergelijke haat worden grootgebracht en dat dat over alle grenzen heen mag gaan. Onbegrijpelijk en verwerpelijk.

Oud 21-03-11, 20:03 Standaard   #21
SCH

Nou ja, in mijn ogen komt hij goed weg met alles wat minder is dan de rest van het seizoen. Eigenlijk zou Den Haag dat gewoon moeten doen. Een boete is natuurlijk niks voor mensen met zo'n salaris.

Oud 21-03-11, 20:05 Standaard   #22

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Njah, gewoon hetzelfde als Vertonghen, die kreeg er 1 toch?
3 waarvan 1 voorwaardelijk.

Het zal me persoonlijk een reet roesten of hij geschorst wordt. Ik hoop liever dat hij een groepje Ajacieden tegenkomt.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 20:08 Standaard   #23
SCH

BREAKING: Immers heeft vanmiddag een hersenoperatie ondergaan

Oud 21-03-11, 20:11 Standaard   #24
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Het zal me persoonlijk een reet roesten of hij geschorst wordt. Ik hoop liever dat hij een groepje Ajacieden tegenkomt.
Het was toch 2 en 1 voorwaardelijk, maar na beroep kwam er 1 bij toch?

Oud 21-03-11, 20:13 Standaard   #25
...

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Denk dat Immers ze wel kan inhalen hoor.
Oud 21-03-11, 20:18 Standaard   #26
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Er is veel heisa rondom ADO Den Haag en het feestje wat men heeft geviert in het supporters home van Den Haag , waarbij 2 spelers en de trainer op een tafel stonden en waarbij de harde kern van Den Haag leuzen zongen als Hamas , Hamas , Joden aan het gas en wij gaan op Jodenjacht ..

Natuurlijk werden er ook dingen gezongen als het nu al legendarische liedje : Helemaal niets in Amsterdam .

De vraag is : Moet een speler of een trainer geschorst worden , omdat zij in een prive sfeer deze dingen maar toelaten en zelfs meezingen en dan bedoel ik uiteraard die 2 bovenste spreekkoren ..

Is dat als een politieke statement bedoeld? ( en dus puur haat zaaien , naar mijn mening ) of of is het gewoon een referentie naar Ajax toe? . Immers : Ajax noemt zichzelf een Jodenclub en daarom kan het uitgelegt worden als een referentie naar Ajax toe .

In dat groepje mensen zitten ongetwijfeld extreem rechtse figuren en zij zullen het wellicht bedoelen als een politieke statement , maar in dat groep zitten ook mensen die het helemaal niet zo bedoelen , maar simpelweg als een referentie zien naar Ajax toe en gewoon een feestje willen bouwen .

Zoek jullie nu maar eens uit wie , wie is ..

Als ik afga op mijn gevoel zeg ik : Van den Brom is 1 van de weinige trainers die nog jong is en die dicht bij de harde kern van zijn club wil behoren ( Ik vind dat een slecht voornemen , want je hoeft geen Einstein te zijn om te weten dat in alle supportershomes hele , hele hele rare figuren lopen , van verkrachters ,, van drugs gebruikers , van moordenaars tot extreem rechtse figuren en daar moet je als trainer gewoon niet bij willen of moeten zijn ) . Uiteraard zitten daar ook normale mensen zoals wij die noemen .

Ik denk dat John dit niet heeft voorzien en in die man zit totaal geen enkele kwaad en hij wou gewoon feestvieren .

Ondanks dat ik weet dat Immers vroeger bij de harde kern hoorde heb ik ook bij hem niet het gevoel dat hij kwaad in het verschiet heeft , maar hij is in dat harde kern opgegroeid en dan is : Wij gaan op Jodenjacht een normale leus die die supporters nu eenmaal maken en hij refereert duidelijk naar de club Ajax toe .

Moet dit gestraft worden ? Ja, zeg ik , want woorden zijn woorden en ik word soms gek dat je woorden wel in 1000 verschillende manieren kunt interpreteren . Kijk maar naar Wilders en zijn proces . Ik kan 100 extreem rechtse uitspraken aan jullie laten zien va hem , maar in het Gerecht wordt die man vrijgesproken van haat zaaien en discriminatie .

En dat is voor mij onbegrijpelijk ... ik wil het niet begrijpen en ik zal het ook niet begrijpen . Ik heb mijn eigen mening en daar wijk ik geen mm. van af ..

Woorden moeten zeggen wat je bedoeld en de woorden die zij hebben gezongen staan voor hele nare dingen die in het verleden zijn gebeurt en dat moet ! gestraft worden .

Peace .

Oud 21-03-11, 20:22 Standaard   #27
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
DIGGER vindt het blijkbaar normaal dat kinderen met een dergelijke haat worden grootgebracht en dat dat over alle grenzen heen mag gaan. Onbegrijpelijk en verwerpelijk.
Ik heb het nergens over dat ik iets normaal vind, je zou gezien je functie beter begrijpend moeten kunnen lezen dan dat je nu toont.

Ik zeg alleen dat ik het gezien zijn achtergrond kan begrijpen dat hij zo denkt - het is in bepaalde Haagse wijken gemeengoed dat je zo over die ploeg uit Amsterdam denkt net zoals er in elke willekeurige stad wel wijken te vinden zijn waarin 1 bepaalde tegenstander diep gehaat wordt.

Echter het denken of het als speler in voorbeeld functie zo uiten, dat zijn 2 totaal verschillende zaken, daar is met name Immers hier de fout in gegaan en daarvan moet bekeken worden hoe de zaak juridisch ligt om te oordelen welke sanctie op basis van de juridische aspecten passend is.

Kun je wel roepen "4 wedstrijden" of "tot einde seizoen" maar als de juridische grondslag dusdanig is dat ie moet worden vrij gesproken, dan is ook dat terecht, want het gaat erom dat op basis van die regelgeving tot een oordeel gekomen wordt.

Oud 21-03-11, 20:23 Standaard   #28
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Eens met OP

Oud 21-03-11, 20:27 Standaard   #29
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Was de scheidsrechter niet in het zaaltje waar het feest was en heeft hij het niet geconstateerd ...?

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 20:28 Standaard   #30
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
[...]

Ik heb het nergens over dat ik iets normaal vind, je zou gezien je functie beter begrijpend moeten kunnen lezen dan dat je nu toont.

Ik zeg alleen dat ik het gezien zijn achtergrond kan begrijpen dat hij zo denkt - het is in bepaalde Haagse wijken gemeengoed dat je zo over die ploeg uit Amsterdam denkt net zoals er in elke willekeurige stad wel wijken te vinden zijn waarin 1 bepaalde tegenstander diep gehaat wordt.

Echter het denken of het als speler in voorbeeld functie zo uiten, dat zijn 2 totaal verschillende zaken, daar is met name Immers hier de fout in gegaan en daarvan moet bekeken worden hoe de zaak juridisch ligt om te oordelen welke sanctie op basis van de juridische aspecten passend is.

Kun je wel roepen "4 wedstrijden" of "tot einde seizoen" maar als de juridische grondslag dusdanig is dat ie moet worden vrij gesproken, dan is ook dat terecht, want het gaat erom dat op basis van die regelgeving tot een oordeel gekomen wordt.
Je laatste zin over dat niemand je die 6 punten meer afpakt, toont voor mij aan dat het je allemaal niet zo boeit en dat dit een bijzaak is. En dat je het wel begrijpt vanuit zijn achtergrond, is natuurlijk gewoon goed praten. Iedere vorm van begrip is misplaatst in mijn ogen. Ik vind het altijd prettiger als je het eerst onomwonden veroordeelt en dan eventueel nog wat nuance zoekt, en dat deed je niet.

De juridische kant ken ik niet. Ik ga er vanuit dat er iets mogelijk is vanwege de kwestie Vertonghen, die vergelijkbaar is. Als dat niet zo is, horen we het wel.

Ik vind die schorsing ook bijzaak. Als club moet je dit soort spelers en uitingen veel harder veroordelen - gewoon even niet meer meedoen als je je zo misdraagt, lijkt mij volstrekt logisch.

Oud 21-03-11, 20:30 Standaard   #31
Tukker .

Ik vind die schorsing ook bijzaak. Als club moet je dit soort spelers en uitingen veel harder veroordelen - gewoon even niet meer meedoen als je je zo misdraagt, lijkt mij volstrekt logisch.

Eens.

Oud 21-03-11, 21:47 thumb up   #32

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Een schorsing zou ik echt belachelijk vinden. Wat heeft 'we gaan op Jodenjacht' met voetbal te maken? Als ie had gezegd dat ie anti-christen is, dan wordt hij toch ook niet geschorst?

Het verschil met Verthongen is dat hij het vol op TV zei en daarmee zijn 'voorbeeldfunctie' gebruikt. Nou lult ie gewoon wat dingen in zijn supportershome.

Oftewel: KNVB tyf op.

#20 Petter Andersson
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 21:48 thumb up   #33

Of anti-katholiek, dan 'beledigt' hij RKC

#20 Petter Andersson
Oud 21-03-11, 21:53 thumb up   #34

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Hey, noem nog eens zo'n vergelijking Runselpink, want deze slaat als een lul op een drumstel!
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 21:56 emo   #35
It's Toby Homie

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Iedere vorm van begrip is misplaatst in mijn ogen.
empathie moet verboden worden ja

Oud 21-03-11, 21:59 Standaard   #36

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij gaat sowieso een schorsing krijgen, al ben ik het daar niet mee eens, althans als het door de KNVB gebeurt, alleen ADO zelf zou hem hier een schorsing op moeten kunnen leggen. Maar ik vind het allemaal wat overtrokken. Gewoon een vervelend liedje wat wordt gezongen in een supportershome, beetje dom dat Immers zo gaat meezingen en pech voor hem dat er meteen een filmpje van op internet komt.
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 22:00 big smile   #37
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd Bekijk bericht
Hij gaat sowieso een schorsing krijgen, al ben ik het daar niet mee eens, althans als het door de KNVB gebeurt, alleen ADO zelf zou hem hier een schorsing op moeten kunnen leggen. Maar ik vind het allemaal wat overtrokken. Gewoon een vervelend liedje wat wordt gezongen in een supportershome, beetje dom dat Immers zo gaat meezingen en pech voor hem dat er meteen een filmpje van op internet komt.
Hij zingt niet alleen mee, hij zet hem zelf ook nog eens in.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 22:06 Standaard   #38

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Hij zingt niet alleen mee, hij zet hem zelf ook nog eens in.
Ok dat is nog wat dommer, maar dan nog, het gebeurde niet tijdens de wedstrijd in het stadion ofzo, maar gewoon door een stel idioten bij elkaar in het home, waar normaal gesproken niemand last van zou hebben.
Oud 21-03-11, 22:08 big smile   #39
SCH

Het verbaast me wel hoe het gebagatelliseerd wordt hier, zingen jullie dat zelf ieder weekend in de kroeg dan Zwoerd en Runselpink? Met 1 armpje in de lucht?

Oud 21-03-11, 22:08 Standaard   #40
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd Bekijk bericht
Ik ben het met je eens dat de KNVB daar weinig mee te maken heeft , maar de club moet wel in actie komen en dat is gebeurt .

Oud 21-03-11, 22:08 Standaard   #41
Tukker .

Het verbaast me wel hoe het gebagatelliseerd wordt hier, zingen jullie dat zelf ieder weekend in de kroeg dan Zwoerd en Runselpink? Met 1 armpje in de lucht?
Oieiiiiiiiiiii , SCH !

Oud 21-03-11, 22:09 Standaard   #42
SCH

Waarom heeft de KNVB niks met het gedrag van voetballers te maken?

Oud 21-03-11, 22:10 Standaard   #43
Hier gekkeh

Ik geef toe dat ik af en toe wel een spreekkoortje schreeuw voor de grap ja.

Oud 21-03-11, 22:11 Standaard   #44
Tukker .

Waarom heeft de KNVB niks met het gedrag van voetballers te maken?
Omdat ik vind dat dit buiten de wedstrijd om is gebeurd en dus heeft de KNVB niets te maken met prive feestjes .

De club uiteraard wel , want het wordt op hun terrein gedaan en het is hun speler die in dienst is van ADO .

Misschien heeft de KNVB de macht om iets te doen , maar ik vind in eerste instantie dat de club de speler moet straffen .

Oud 21-03-11, 22:11 Standaard   #45

Ik zing altijd 'Pizza'.

#20 Petter Andersson
Oud 21-03-11, 22:12 Standaard   #46

Nee, maar het kan me niet zo veel schelen wat supporters in hun eigen home zingen. Immers heeft natuurlijk een voorbeeldfunctie, pech voor hem dat dit nu zo in de publiciteit komt, Ado kan nu niet veel anders dan hem schorsen, de knvb heeft hier imo niet veel mee te maken, al zullen die hem wel schorsen nu.
Oud 21-03-11, 22:13 Standaard   #47
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Runselpink Bekijk bericht
[...]

Ik zing altijd 'Pizza'.
Vuile Nazi ..

Oud 21-03-11, 22:14 Standaard   #48

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Een schorsing zou ik echt belachelijk vinden. Wat heeft 'we gaan op Jodenjacht' met voetbal te maken? Als ie had gezegd dat ie anti-christen is, dan wordt hij toch ook niet geschorst?

Het verschil met Verthongen is dat hij het vol op TV zei en daarmee zijn 'voorbeeldfunctie' gebruikt. Nou lult ie gewoon wat dingen in zijn supportershome.

Oftewel: KNVB tyf op.
Wat heeft 'het zijn maar kutkakkerlakken' met voetbal te maken dan? Kreeg Vertonghen enkel een schorsing vanwege het woordje kut op de openbare televisie? Ik denk van niet. Achter de uitspraak van Immers zit een gedachte, net als die bij Vertonghen. Schorsen dus.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 22:14 Standaard   #49
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
[...]

Omdat ik vind dat dit buiten de wedstrijd om is gebeurd en dus heeft de KNVB niets te maken met prive feestjes .

De club uiteraard wel , want het wordt op hun terrein gedaan en het is hun speler die in dienst is .
Ik vind dat de KNVB ook best verantwoordelijkheid mag nemen. Nu worden er allerlei formele en bureaucratische dingen bij gehaald maar de KNVB is uiteindelijk wel verantwoordelijk voor de voetballerij, en dit was wel rond een voetbalwedstrijd, niet echt in familiekring of prive hoor.

Oud 21-03-11, 22:14 Standaard   #50
SCH

[...]

Ik zing altijd 'Pizza'.
Ban!

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site