Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11-12-10, 18:39 Standaard   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Clubgeschiedenis
In 1954 wordt in Nederland de wilde voetbalbond de NBVB opgericht. Enkele Heerlense zakenmensen en geldschieters nemen het initiatief tot de oprichting van de semi-profclub Rapid '54. Bij gebrek aan een stadion moet de wilde profclub haar wedstrijden spelen in het Gemeentelijk Sportpark Kaalheide. De nieuwe club kaapt bij Bleijerheide de beste spelers weg. De KNVB ziet de bui boven het voetballand snel hangen en bereikt na enkele maanden overeenstemming met de NBVB. Op 4 november 1954 wordt via een communiqué bekendgemaakt dat de twee partijen tot overeenstemming zijn gekomen. Rapid '54 speelt uiteindelijk 11 duels in de wilde competitie en sluit dat verhaal op plaats 5 van 10. De bonden proberen de wilde clubs zoveel mogelijk te integreren in KNVB clubs. Op 14 november fuseren daarom Rapid '54 en Juliana en gaan voetballen onder de naam Rapid Juliana Combinatie, kortweg Rapid JC. Het inmiddels zwaar gehandicapte Bleijerheide fuseert met SV Kerkrade en zo ontstaat Roda Sport. Dertig kilometer noordelijker, in Geleen, steelt Fortuna '54 de show met de aankopen van vedetten zoals Frans de Munck en Cor van der Hart.

In de 1e klasse A eindigt Roda Sport negende en in de 1e klasse C doet Rapid JC het uitstekend door achter PSV als 2e te eindigen. In het seizoen 1955/1956 worden 2 hoofdklassen in het leven geroepen. In de hoofdklasse A eindigt Roda Sport als 14e en in de hoofdklasse B wordt Rapid JC 2e achter USV Elinkwijk. Via een beslissingswedstrijd bereiken de Kerkradenaren de kampioenscompetitie. Daarin maakt Rapid JC korte metten met achtereenvolgens Elinkwijk, Sparta Rotterdam en NAC Breda en daarmee is Rapid JC landskampioen. Rapid JC wordt vervolgens de eerste Europa Cup I-deelnemer in de historie van het Nederlandse voetbal. In 1959 ten slotte eindigt Rapid JC als tweede in de Eredivisie.

Tussen 1975 en 2008 was Roda JC maar liefst zes maal bekerfinalist van Nederland. Met als absolute hoogtepunten het winnen van de Amstel Cup in 1997 en 2000. In 1997, na een zinderende finale in de Rotterdamse Kuip, werd SC Heerenveen met een 4-2 nederlaag teruggestuurd naar Friesland. In 2000 was Roda JC te sterk voor NEC: 2-0.

Roda JC timmert zowel nationaal als internationaal aan de weg. Momenteel speelt de club al 37 jaar onafgebroken in de eredivisie en is het samen met Ajax, PSV, Feyenoord en FC Utrecht één van de clubs die nog nooit gedegradeerd is. Met recht dus "de Trots van het Zuiden". Ook Europees voetbal is al lang geen onbekend verschijnsel meer in Kerkrade. Integendeel, al negen keer heeft de club deelgenomen aan één van de Europese voetbaltoernooien. In 1995 eindigde Roda achter het destijds ongenaakbae Ajax op de tweede plaats in de Eredivisie.

6 finales voor Roda JC
Roda JC speelde in haar historie al zes bekerfinales (de laatste in 2008 tegen Feyenoord, 2-0 nederlaag red.), waarvan er twee werden gewonnen.

De eerste keer dat de Kerkradenaren in de finale stonden was al in 1976. PSV was toen de tegenstander.Ondanks dat Roda JC de wedstrijd niet wist te winnen mocht het toch 'Europa in' aangezien PSV tevens het lanskampioenschap mocht vieren. In de eerste ronde van de Europacup II verloor Roda JC in twee legendarische wedstrijden van RSC Anderlecht. De 2 bekerfinales die Roda JC in haar voordeel wist te beslissen, in 1997 en 2000, resulteerden in ware volksfeesten in Kerkrade. De finale van 1997 tegen Heerenveen is zonder meer de meest gedenkwaardige van de 2. Niet alleen omdat het de eerste was, maar ook omdat de wedstrijd alles in zich had. In een schitterend gevecht op het veld en een fantastische sfeer op de dichtbevolkte tribunes kwam Roda terecht als winnaar naar voren: 4-2. In 2000 was het NEC dat met 2-0 terug werd gewezen.
Eindklasseringen Eredivisie sinds 1985
1985-1986 5
1986-1987 4
1987-1988 15
1988-1989 5
1989-1990 5
1990-1991 10
1991-1992 9
1992-1993 11
1993-1994 6
1994-1995 2
1995-1996 4
1996-1997 6
1997-1998 14
1998-1999 5
1999-2000 8
2000-2001 4
2001-2002 13
2002-2003 6
2003-2004 6
2004-2005 8
2005-2006 8
2006-2007 6
2007-2008 9
2008-2009 16
2009-2010 9
2010-2011 6

Tot het jaar 2000 speelde Roda in het Gemeentelijk Sportpark, beter bekend als Kaalheide:

Sinds 2000 is het prachtige Parkstad Limburg Stadion de thuishaven:

Selectie 2011-2012

1 GK Przemysław Tytoń
3 DF Martijn Monteyne
4 DF Bart Biemans
5 DF Jagoš Vuković
6 MF Ruud Vormer
7 MF Sebastian Svärd
8 MF Mark-Jan Fledderus
9 FW Mads Junker
10 MF Davy De Beule
11 FW Sanharib Malki
14 DF Rob Wielaert
15 DF Jimmy Hempte
17 MF Mitchell Donald
18 MF Arnaud Sutchuin
20 FW Guus Hupperts
21 GK Mateusz Prus
23 FW Wiljan Pluim
24 DF Leon Broekhof
26 MF Laurent Delorge
28 MF Kenneth Staelens

Trainer: Harm van Veldhoven
Assistent-trainer: Mark Luijpers, Rick Plum en John Roox

Roda JC topics
Jimmy Hempte
Mads Junker
Sanharib Malki
Przemysław Tytoń
Harm van Veldhoven
Ruud Vormer

Laatst gewijzigd door Plato; 19-07-11 om 20:38

Oud 11-12-10, 18:41 Standaard   #2

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Zie nu die foto van Kaalheide... daar heb ik ook nog ooit gespeeld .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-10, 18:42 Standaard   #3
Ik niet!

Kaalheide .

Oud 11-12-10, 18:44 Standaard   #4
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Het uitvak vol komende dinsdag?

Oud 12-12-10, 10:17 Standaard   #5

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
Het uitvak vol komende dinsdag?
Bij ons zijn geen kaarten meer te koop, voor jullie vakken wel begreep ik.
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-10, 11:49 big smile   #6
Saoirse

Roda is gelukkig dan ook niet zo een aansprekende tegenstander.

Oud 12-12-10, 16:11 Standaard   #7

Roda is gelukkig dan ook niet zo een aansprekende tegenstander.
Als ik Venlonaren ( ) lees dan doet je dat anders denken. Sprak Jan van Dijk gisteren, dat deed me ook anders denken.

Oud 12-12-10, 16:12 Standaard   #8

Misschien is die "derby" leuk om in Duisburg te spelen, wat Hai zo graag wilt. Bezoek ik eens een nieuw stadion en heb ik wel fatsoenlijk zicht op het veld.
Oud 12-12-10, 17:36 Standaard   #9
Saoirse

Oorspronkelijk geplaatst door DarkShine Bekijk bericht
[...]

Als ik Venlonaren ( ) lees dan doet je dat anders denken. Sprak Jan van Dijk gisteren, dat deed me ook anders denken.

Ik maakte dan ook maar een geintje, hè.

Venlonaren.nl is inderdaad van een bedroevend niveau'tje, ja. Niet dat die zure azijnzeikers van rodjcfans.nl nu zoveel beter zijn, maar dat is een ander verhaal.

Oud 12-12-10, 17:38 Standaard   #10
Ik niet!

[...]

Ik maakte dan ook maar een geintje, hè.

Venlonaren.nl is inderdaad van een bedroevend niveau'tje, ja. Niet dat die zure azijnzeikers van rodjcfans.nl nu zoveel beter zijn, maar dat is een ander verhaal.
Dat kan ik helaas niet ontkennen, het gehalte wereldvreemde, meters-dik-bord-voor-hun-kop-hebbende randdebielen is onder de vaste posters van rodajcfans.nl relatief gezien helaas erg groot.

Oud 13-12-10, 19:59 Standaard   #11
Ik niet!

Duel tegen VVV komt te vroeg voor Bodor

Boldizsár Bodor is na een spierblessure weer op de weg terug. Alhoewel de speler van Roda JC nog wel het aankomende duel van dinsdag uit bij VVV-Venlo aan zich voorbij moet laten gaan, traint de Hongaar inmiddels weer met de groep mee. De middenvelder koestert de hoop om zondag wel aan de aftrap te verschijnen, wanneer zijn team op bezoek gaat bij PSV.

Volgende week dient Roda JC eveneens tegen de Brabanders aan te treden, zij het dan in verband met de beker. Naast Bodor verwelkomde de ploeg van Harm van Veldhoven ook Morten Skoubo weer op het trainingsveld. Voor het overige kan de oefenmeester van Roda JC met een fitte selectie richting Venlo afreizen.

Indien de ploeg uit Kerkrade aanstaande dinsdag drie punten weet te behalen in het uitduel, verzekert het team zich bij het ingaan van de winterstop zich in ieder geval van de zesde plek. "Ik wil de tussenbalans pas opmaken als de winterstop echt een feit is en niet nu we precies halverwege zijn", verklaart Van Veldhoven aan Dagblad De Limburger.

"Maar ik vind het nog steeds uitzonderlijk dat we op deze plek staan en meer punten hebben dan clubs als Heerenveen, NAC en FC Utrecht die een grotere kern en veel meer mogelijkheden hebben", verbaast de trainer van Roda zich over de huidige stand van zijn ploeg op de ranglijst.

Oud 13-12-10, 21:21 Standaard   #12
JLS

JLS's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeg DarkShine, wist je al dat de veldverwarming uit staat terwijl het hier sneeuwt?

Oud 14-12-10, 21:52 smile   #13
Ik niet!

Er is maar één club in Limburg .

Uitstekende eerste helft gespeeld, VVV helemaal aan gort gespeeld (al was daar niet veel voor nodig, ik ben erg geschrokken van het niveau van VVV) en een paar fantastische aanvallen gezien. De 0-1 was prima uitgespeeld en na de 0-3 was er werkelijk een sublieme aanval die helaas niet in een doelpunt eindigde. Na rust met de handrem erop gespeeld maar betrekkelijk probleemloos overeind gebleven, de schitterende 0-4 van Mads was de kers op de taart.

Oud 14-12-10, 22:59 Standaard   #14
JLS

Beste Darkshine en Plato, gefeliciteerd met de overwinning! Mán wat waren wij slecht zeg! En die eerste goal was supersjiek!

Oud 14-12-10, 23:00 smile   #15
Ik niet!

Bedankt JLS!

Oud 14-12-10, 23:11 Standaard   #16
JLS

Ik had graag gezien dat ik een of andere hondelul met een fluit in zijn mond de schuld zou kunnen geven, maar jullie waren gewoon in alles beter. Zoals gezegd, die eerste goal en die bal die door Yoshida van de lijn werd gehaald, dat is gewoon voetbal uit het boekje. Ik laat het sportgedeelte van DDL morgen maar in de brievenbus liggen denk ik.

(Wat heb ik me trouwens weer geërgerd aan dat stel malloten op oost)

Oud 15-12-10, 22:02 Standaard   #17
Mijnstreek Oost

Racoon26's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu op naar PSV, als ik daar op internet lees zijn de supporters een beetje bang van hun. Maar we zullen zien hoe Fredje Rutten zijn elftal wederom aanpast aan Roda. Of zullen we deze keer weer vrijuit kunnen voetballen? We hebben in ieder geval een goede generale voor zondag!
Racoon26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-10, 23:56 smile   #18
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie goal van Vormer .

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-10, 23:59 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
Mooie goal van Vormer .
Koop je alleen niks voor

Maar het zat er gewoonweg niet in tegen die anti-voetbal club.
Oud 23-12-10, 22:34 thumb up   #20
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kwam deze video tegen, goede kwaliteit. Misschien wel aardig om hier te posten, ondanks het verlies

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-10, 14:56 Standaard   #21
Ik niet!

Ik ben bij die finale geweest en dat was echt een schandelijke vertoning, veel erger nog dan in 2008. Het was volledig een thuiswedstrijd voor Feyenoord, wat natuurlijk niet zo zou mogen zijn bij een bekerfinale.

Oud 24-12-10, 15:04 smile   #22
Ik niet!

Overigens wel leuk om die oude beelden weer eens te zien.

Oud 24-12-10, 15:12 Standaard   #23
...

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Ik ben bij die finale geweest en dat was echt een schandelijke vertoning, veel erger nog dan in 2008. Het was volledig een thuiswedstrijd voor Feyenoord, wat natuurlijk niet zo zou mogen zijn bij een bekerfinale.
Njah, in 2008 was de kaartverdeling toch gelijk?

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 24-12-10, 15:14 Standaard   #24
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Njah, in 2008 was de kaartverdeling toch gelijk?
2008 was het inderdaad veel beter, al had het wel nog de sfeer van een thuiswedstrijd. Op veiligheidsgebied was het toen trouwens heel slecht georganiseerd, als Roda gewonnen had dan was het volgens mij volledig uit de hand gelopen.

Oud 24-12-10, 15:17 smile   #25
...

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

2008 was het inderdaad veel beter, al had het wel nog de sfeer van een thuiswedstrijd. Op veiligheidsgebied was het toen trouwens heel slecht georganiseerd, als Roda gewonnen had dan was het volgens mij volledig uit de hand gelopen.
Ja, klopt. Alles liep gewoon door elkaar heen. Daardoor nog wel wat kunnen ouwehoeren met wat Limburgers na de wedstrijd, waren wel sportief.

In de Kuip is dat ook niet mogelijk om het goed gescheiden te houden, zo was het complete gebied in 2002 afgezet met havencontainers, kwamen de Duitsers onder zware politiebegeleiding het stadion binnen en liep je uiteindelijk nog tussen de Duitsers voor de wedstrijd Maarja, ik ga offtopic.

Oud 24-12-10, 15:21 Standaard   #26
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Ja, klopt. Alles liep gewoon door elkaar heen.
Precies en dat terwijl ik allerlei capriolen uit heb moeten halen om een kaartje voor eigen vervoer te krijgen. Uiteindelijk heb ik vanuit Den Haag met de auto naar een parkeerplaats in de buurt van de Moerdijk moeten rijden om daar op een bus naar Rotterdam te kunnen stappen. Belachelijk natuurlijk als je ziet dat daarna alles door elkaar loopt.

Oud 27-12-10, 16:21 Standaard   #27
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Wie hadden jullie vaker of minder vaak in actie verwacht in de Eredivisie?

2. DE FAUW, Davy (BEL) 16 / 0
3. ADDO, Eric (GHA) 9 / 0
4. KAH, Pa-Modou (NOO) 19 / 1
5. LACHAMBRE, Vincent (BEL) 3 / 0
6. VORMER, Ruud 19 / 1
7. SVÄRD, Sebastian (DEN) 1 / 0
8. JANSSEN, Willem 19 / 6
9. JUNKER, Mads (DEN) 18 / 8
10. HADOUIR, Anouar 14 / 2
11. SKOUBO, Morten (DEN) 6 / 2
12. HORSTEN, Eelco 4 / 0
15. HEMPTE, Jimmy (BEL) 17 / 2
17. MEULENS, Rihairo 12 / 0
18. SUTCHUIN, Arnaud (KAM) 18 / 5
19. STANKOV, Aleksandar (MAC) 1 / 0
20. HUPPERTS, Guus 2 / 0
21. PRUS, Mateusz (POL) 0 / 0
22. TYTON, Przemyslaw (POL) 19 / 0
24. URDINOV, Yani (MAC) 0 / 0
26. DELORGE, Laurent (BEL) 15 / 4
27. BODOR, Boldizsár (HON) 14 / 0
28. STAELENS, Kenneth (BEL) 0 / 0
29. EIJK, Collin van 0 / 0
33. STANKOV, Antonio (MAC) 0 / 0
34. YULU-MATONDO, Jeanvion (BEL) 1 / 0
14. WIELAERT, Robbie 16 / 0
16. HUYSEGEMS, Stein (BEL) 12 / 1
Meulens heeft nog best veel gesprokkeld!

methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 19:22 Standaard   #28
Ik niet!

Seizoen voor Lachambre voorbij

Roda-speler Vincent Lachambre komt dit seizoen niet meer in actie voor zijn club. De verdediger raakte maandag tijdens de training zwaar geblesseerd aan zijn knie. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Belg zijn voorste kruisband heeft gescheurd.

Ook heeft hij een scheurtje in de meniscus opgelopen. Het herstel van Lachambre zal minstens een half jaar duren, verwacht Roda. Het contract van Lachambre loopt aan het einde van dit seizoen af, waardoor het de vraag is of hij het shirt van de Kerkraadse club nog zal dragen. De 30-jarige verdediger speelt al bijna 10 jaar voor Roda JC Kerkrade.

Triest voor Vincent, het zit die jongen echt niet mee. Veel blessures gehad en privé ook dingen meegemaakt die je je ergste vijand niet gunt.

Oud 04-01-11, 07:57 Standaard   #29
Mijnstreek Oost

Roda JC Kerkrade oefent in Malaga tegen FC Basel

Roda JC Kerkrade vertrekt aanstaande zondag 9 januari op trainingskamp naar Malaga. Onder de Spaanse zon gaan de manschappen van Harm van Veldhoven zich voorbereiden op de tweede seizoenshelft. Roda JC Kerkrade zal t/m vrijdag 14 januari in Malaga verblijven. Op donderdag 13 januari wacht een krachtmeting met de Zwitserse landskampioen én Champions League deelnemer, FC Basel. Die wedstrijd wordt om 16.00 uur gespeeld in Marbella.
Zo dat is nog eens een leuke tegenstander in Spanje. Jammer dat ze zulke tegenstanders nooit in de voorbereiding in eigen stadion hebben, maar ik zit in ieder geval zondag op het vliegtuig naar Malaga om daar naar het trainingskamp te gaan. Had al een beetje gehoopt dat FC Basel de tegenstander zou zijn van de week, maar nu het ook nog de tegenstander is heb ik helemaal zin om naar Spanje te gaan.
Oud 04-01-11, 10:28 Standaard   #30
Ik niet!

Als je zo'n club in de voorbereiding naar Nederland wil halen dan kost dat geld, volkomen terecht dat Roda daar geen geld aan uitgeeft.

Oud 04-01-11, 11:09 Standaard   #31
Mijnstreek Oost

Jep dat is waar! Ploegen als Almeria en Getafe waren toch al hier voor hun trainingskamp.

Maar goed, ik ging ongeacht tegenstander als sowieso naar het trainingskamp toe! Proberen ook nog een wedstrijd daar mee te pikken van Malaga, Sevilla of Real Betis.
Oud 04-01-11, 11:12 Standaard   #32
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo'n tripje lijkt me geen straf, Racoon. Sevilla lijkt me sowieso een prachtige stad.

Oud 04-01-11, 11:15 Standaard   #33
Ik niet!

Klopt, Malaga schijnt niet veel aan te zijn, maar Sevilla, Granada en zelfs Cordoba zijn goed bereikbaar vanuit Malaga.

Oud 05-01-11, 19:23 Standaard   #34
Ik niet!

Roda JC op zoek naar dader vuurwerkbom

Roda JC is op zoek naar de 'fan' die op 22 december tijdens het bekerduel in Kerkrade met PSV een vuurwerkbom op het veld heeft gegooid. Door de kracht van de bom is de boarding zwaar beschadigd. De schade bedraagt ongeveer 7500 euro.

Op 27 november in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen belandde een soortgelijk projectiel in het strafschopgebied van de Limburgse thuisploeg. De arbiter onderbrak toen even het duel en meldde het voorval bij de KNVB. De Limburgers moesten zich daarvoor verantwoorden bij de voetbalbond en wachten nog op eventuele sancties uit Zeist.

Op de website plaatste Roda JC vandaag een oproep om de club te helpen de dader(s) op te sporen.

Hopelijk vinden ze die mongool snel.

Oud 08-01-11, 16:53 Standaard   #35
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Roda JC Kerkrade huurt Wiljan Pluim voor de rest van seizoen van Vitesse
Roda JC Kerkrade heeft overeenstemming bereikt met Vitesse over het huren van Wiljan Pluim voor de rest van het seizoen, daarnaast heeft Roda JC een optie tot koop.
Wiljan Pluim is een 22-jarige aanvaller die de afgelopen twee seizoenen voor Vitesse heeft gespeeld. De geboren Zwollenaar speelde totnogtoe 36 competitieduels en scoorde daarin 5 keer. Pluim zal zich per direct bij de selectie van Roda JC Kerkrade voegen en zal a.s. zondag met de selectie mee vertrekken op trainingskamp naar Malaga.
Hendril is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-01-11, 17:03 Standaard   #36
Ik niet!

Lijkt me geen slechte zet. Janssen nu maar voor een paar ton aan Twente verkopen, dat geld kunnen we goed gebruiken.

Oud 10-01-11, 15:32 Standaard   #37
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Kost Roda ook helemaal geen geld, Vitesse betaalt z'n salaris door.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-11, 11:52 arrow   #38
...

Van Geel zal wel naar Feyenoord gaan. Is al gepolst, wil dolgraag naar Feyenoord en ging zijn contract toch al niet verlengen omdat hij geen groeimogelijkheden meer zag.

Oud 19-01-11, 12:00 Standaard   #39
Ik niet!

Tsja, zijn contract loopt echter nog 1,5 jaar door, wat mij betreft mag hij alleen vertrekken tegen een zeer fikse vergoeding.

Oud 23-01-11, 12:24 Standaard   #40
Ik niet!

Timmermans in RvC Roda JC

Politicus Frans Timmermans wordt commissaris bij Roda JC Kerkrade. Zijn benoeming moet volgende week nog formeel worden goedgekeurd door de Raad van Toezicht, maar dat lijkt een formaliteit.

Op de Timmermans-pagina van de parlementaire website 'Parlement.com' staat de functie al genoteerd als officiele nevenfunctie. Timmermans woont in Heerlen en is fervent Roda-aanhanger.

Hij was staatssecretaris van Buitenlandse Zaken in het kabinet Balkenende lV. Timmermans is nu Tweede Kamerlid voor de Partij van de Arbeid

Goed nieuws. Timmermans is een echte Roda JC'er en heeft een zeer uitgebreid netwerk, hij is een uitstekende toevoeging aan de RvC.

Oud 06-02-11, 23:44 Standaard   #41
Mijnstreek Oost

Ondanks het verlies toch nog een lichtpuntje, het debuut van Mateusz Prus, 3 jaren jonger dan Tyton en zeggen dat hij in potentie zelfs beter is!
Oud 06-02-11, 23:46 Standaard   #42
...

En gelijk een blunder die je minimaal een punt kost.
Oud 07-02-11, 00:36 Standaard   #43
Mijnstreek Oost

Tja, ik ben er niet van overtuigd dat het een blunder was, er zat zo een effect aan dat schot van Overtoom waardoor Prus op het verkeerde been kwam te staan! Kortom ik twijfel!
Oud 07-02-11, 02:38 surprise   #44
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wist helemaal niet dat jullie twee van die aspergestekers hadden. Kreeg je die van vandaag er gratis bij toen Tyton werd gekocht?

Oud 11-02-11, 11:11 Standaard   #45
Ik niet!

Van Veldhoven verlengt bij Roda JC
AMSTERDAM - Harm van Veldhoven is ook volgend seizoen de trainer van Roda JC Kerkrade. De 48-jarige Belg tekende vrijdag een contract tot en met 30 juni 2012. Van Veldhoven is bezig aan zijn derde seizoen bij Roda. Samen met algemeen directeur Martin van Geel bracht hij de in degradatienood verkerende Limburgers terug naar de middenmoot.

"Uiteraard ben ik blij dat we de samenwerking kunnen voortzetten. De club en de sfeer in Limburg spreken mij zeer aan", zegt Van Veldhoven in een perscommuniqué. "Ook het wederzijdse respect is voor mij aanleiding om bij deze club verder te gaan. Ik zie voldoende mogelijkheden in de selectie van komend seizoen om de doelstelling te halen."

"Met deze groep kan nog voldoende progressie worden gemaakt en kunnen we ook komend seizoen meestrijden voor een plek in de play-offs die recht geven op Europees voetbal."

Juiste man

Ook Van Geel is blij dat hij de Belg langer aan de club kon binden. "Na zijn komst in november 2008 heeft hij Roda JC steeds beter laten presteren. En is het gebleken dat hij de juiste man op de juiste plek is. Dat de samenwerking gecontinueerd wordt, is een prima zaak voor Roda JC Kerkrade."

Oud 11-02-11, 11:47 Standaard   #46
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede keuze, na een lastige start heb ik wel respect gekregen voor de beste man.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 11-02-11, 11:52 Standaard   #47
Ik niet!

Ik ben er ook wel blij mee. Hij doet het gewoon goed. Het elftal steekt tactisch goed in elkaar en ik kan zijn opstellingen en wissels vrijwel altijd begrijpen, ik heb echt hoogst zelden dat ik bij een wissel denk "WTF?". Dat is weleens anders geweest, bij Wiljan Vloet had ik het bijvoorbeeld vrijwel altijd .

Oud 13-02-11, 16:32 Standaard   #48
Kah speelde vandaag heel erg goed.
Eppie_NL is offline   Met citaat reageren
Oud 13-02-11, 16:48 Standaard   #49
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Op basis van de tweede helft had je eigenlijk gewoon moeten winnen, maar het had na de eerste helft ook zomaar al voorbij kunnen zijn.

Oud 13-02-11, 16:50 smile   #50
Ik niet!

En dus was 2-2 uiteindelijk wel een terechte uitslag.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site