![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Maandagavond is het weer zover. De twee beste clubs van Spanje, en volgens velen van de wereld, staan tegenover elkaar in een duel beter bekend als EL CLÁSICO. Aangezien het duel wordt gespeeld in Camp Nou wordt Barcelona gezien als de favoriet. De thuisclub kan het zich ook niet permitteren om te verliezen, het staat namelijk twee punten achter op de koploper. Het recente verleden is ook in het voordeel van de blaugrana. De laatste vier edities werden allemaal gewonnen door de Catalanen, en in eigen huis verloor het slechts één van de laatste vijf clásicos. De enige doelpuntenmaker van de laatste clásico in Camp Nou is er niet bij. Zlatan Ibrahimovic vertoont dit seizoen op huurbasis zijn kunsten voor AC Milan. Desondanks wordt er dit seizoen meer gescoord dan voorheen, met een Lionel Messi in bloedvorm en David Villa en Pedro Rodríguez die hun goaltjes meepikken. Toch is er veel veranderd bij De Koninklijke. Niet alleen zijn spelers als Ángel di María en Mesut Özil de ploeg komen versterken, ook trainer José Mourinho lijkt vooralsnog een verbetering op Manuel Pellegrini. De Madrilenen verspeelden dit seizoen pas tweemaal punten, 0-0's bij Osasuna en Mallorca. De laatste zeven duels werden allemaal winnend afgesloten. Bovendien komt sterspeler en recordaankoop Cristiano Ronaldo steeds dichter aan zijn topvorm. De laatste zeven Ligaduels prikte hij dertien treffers langs diverse keepers. De vermoedelijke opstellingen Indien iedereen op tijd fit is en blijft zijn de volgende opstellingen te verwachten. V Valdés D Alves - Piqué - Puyol [C] - Abidal Busquets Xavi H - Iniesta Pedro R - Messi - D Villa Higuaín C Ronaldo - Özil - Di María X Alonso - Khedira Marcelo - Carvalho - Pepe - S Ramos Casillas [C] Verwachte reserves: Barcelona 13 José Pinto 9 Bojan Krkic 14 Javier Mascherano 15 Seydou Keita 18 Gabriel Milito 19 Maxwell 30 Thiago Alcántara Real Madrid 25 Jerzy Dudek 9 Karim Benzema 10 Lassana Diarra 11 Esteban Granero 17 Álvaro Arbeloa 18 Raúl Albiol 21 Pedro León De Arbiter De scheidsrechter die het duel in goede banen moet leiden heet Eduardo Iturraldo González. Vorig seizoen gaf hij gemiddeld 5,7 gele prenten per duel. Van iedere vijf duels die hij floot won de thuisploeg er twee. Bezoekende ploegen slechts één. De Baskische orthodontist floot toen onder meer Getafe - Barcelona (0-2), Sevilla - Real Madrid (2-1), Barcelona - Espanyol (1-1), Atlético - Barcelona (2-1) en Real Madrid - Sevilla (3-2). Feitjes - Het is de eerste Clásico zonder Raúl als Madrileens contractspeler sinds 1994. - In de jaren zestig won Real eens zes Clásicos op rij. Twee meer dan waar Barcelona momenteel op staat. - Topscorer in de Clásico is Alfredo di Stéfano met veertien treffers. Lionel Messi is de topscorer van de nog actieve spelers met zeven doelpunten. - Van de 160 Clásicos in de competitie won Real Madrid er 68, Barcelona 62. - Wie er meer weet mag het zeggen
Laatst gewijzigd door Weebl; 26-11-10 om 19:23 __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#2 |
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Godverhomme wat heb ik er zin aan
Ronaldo vs. Messi en beide in vorm. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mis sowieso het eerste kwartier. Ach, beter dan het einde missen
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Wedstrijd van het jaar
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Misschien iets leuks om uit te zoeken: hoe vaak de onderlinge resultaten in een seizoen indicatief zijn voor de eindstand op de ranglijst.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Man, heb er echt ziekelijk veel zin in. Hopen dat ik hier een mooie pub kan vinden om met wat maten te kijken, anders maar gewoon streampje doen.
Ik ga voor 2-3 Real Madrid ![]() __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik denk 4-3.
Het wordt in ieder geval een heerlijke fapwedstrijd. Zeker weten. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kan eigenlijk alleen maar tegenvallen, door die enorme verwachtingen.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik heb helaas een beetje het gevoel dat Real gaat winnen
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ben benieuwd, heb er wel zin in.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
3-3 in een spektakelstuk
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
3-1.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
ik denk dat mourinho barcelona het spel zal laten maken.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mooie tijd
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Liever een uurtje later, moet nu de eerste helft helaas missen (vanwege Spaanse les
). Maar goed, wat BoerBert ook al zegt: beter het begin missen dan het eind.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik denk dat hij daar te slim voor is..Barca heeft doorgaans juist problemen met ploegen die agressief jagen en juist zelf proberen om de aanval te zoeken. Ik ben wel bang voor Mourinho in deze..
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Daar hebben ze problemen mee gehad. Tegen Valencia, Atletico en Villarreal... maar in de tweede helft was de tank op bij deze teams en maakte barcelona het alsnog af. Bovendien hebben Ozil, Di Maria en Ronaldo zoveel snelheid (sneller dan Puyol iig) dat vanuit de counter wel wat mogelijk is.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Verkeerde topic
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Vamos Barca
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik heb geen voorkeur (meer). Dat de beste moge winnen
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Geniaal, m'n repetitie morgen gaat niet door waardoor ik zeker op tijd ben
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Laten we hopen op een fapwedstrijd :y
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hup Madrid.
Dit kan zelfs met Mourinho een best doelpuntrijke wedstrijd worden. Ik denk niet dat hij ooit zoveel aanvallend talent heeft gehad in zijn team als nu bij Real Madrid. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik ben zoals altijd voor Madrid ondanks Mourinho. Mourinho is een verschrikkelijke man die zijn team altijd verschrikkelijk voetbal laat spelen. Maar tegen Barcelona is dat gerechtvaardigd.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik denk dat Mourinho vooral zijn team bouwt aan de hand van zijn spelers. Je kunt hem dit seizoen toch niet van een negatieve spel instelling betichten?
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
En er zijn weinig dingen in het voetbal dat ik mooier vind om te zien dan een 100% perfecte counter. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Met Inter deed hij exact hetzelfde tegen Barça, lekker achterover leunen
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
De toon is gezet.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
2-2 of 1-3
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Matchday
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Z
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ben eigenlijk bang dat het door mijn hoge verwachtingen tegen gaat vallen
.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Wie doet het commentaar, Sierd toch hopelijk
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Zou wat zijn als Sierd het NIET mocht doen
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sport1 blinkt wel vaker uit in idiote commentaar beslissingen, zoals Schelvis niet inzetten bij de derby van Milaan
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Wat een mongolen die Spanjaarden
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hoop op een spektakelstuk maar ben echt bang op een anti-climax.
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
Ja, maar wel met genoeg technische bagage. Alonso compenseert Khedira, Ozil compenseert Ronaldo etc. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Higuain dus niet fit voor de basis vanavond.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Gunstig.
|
|