Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-11-10, 15:56 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.nextgenseries.com/what-is-nextgen.php

De wedstrijd Jong Ajax - Jong Manchester City maakt onderdeel uit van een proef waarbij wordt gekeken of er een Europese competitie voor beloften kan worden gestart. Naast Ajax en Manchester City zijn onder meer ook Chelsea, Sporting Lissabon, Liverpool en Celtic actief betrokken bij de mogelijke ontwikkeling van een dergelijke competitie.
Roept u maar... Een goede ontwikkeling? Een opzet naar een echte europese competitie? Goed voor de ontwikkeling van talenten? Goed voor de commercie?

Ik vind het lastig in te schatten en te beoordelen... Het zou goed kunnen zijn, wanneer je daadwerkelijk een belofte-elftal hebt met spelers tot 22 jaar. Anders kan je net zo goed gaan oefenen onderling. Ben benieuwd of het enige commerciele waarde zal hebben.

Laatst gewijzigd door Bliksem; 18-07-11 om 18:21

Oud 09-11-10, 16:01 Standaard   #2
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat verhoogt de kostenposten toch alleen maar, zou je zeggen? Ik kan me haast niet voorstellen dat het commercieel heel aantrekkelijk kan zijn, want er is nu al een zware overkill aan voetbal op TV. En is dat uberhaupt haalbaar met de beloften? Er zitten er misschien ook nog wel bij die gewoon weer naar school moeten op maandag.

Oud 09-11-10, 16:11 Standaard   #3
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Pff, ja wat moet je ervan vinden? Het lijkt mij wel een leuke ontwikkeling Lekker wedstrijdjes tegen Arsenal en zo bekijken. Nadeel is wel dat er een extra kostenpost is voor de clubs..

Oud 09-11-10, 16:14 Standaard   #4

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou je hierdoor niet een bepaald soort nivellering krijgen in de landelijke competities?
De top vijf qua jeugdteams speelt wekelijks tegen gelijkwaardige, sterke tegenstanders, terwijl de vijf minsten qua opleiding wekelijks tegen gelijkwaardige, maar veel minder sterke tegenstanders spelen.
Ik denk dat dit uiteindelijk voor grotere verschillen in de landelijke competities gaat zorgen.

Commercieel kan ik me inderdaad ook niet voorstellen dat het echt interessant is, kijkend naar de huidige toeschouwersaantallen van jeugdtoernooien.

Oud 09-11-10, 16:17 Standaard   #5
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Jong Ajax kan nog niet eens in Nederland winnen, laat staan dat ze dat wel gaan doen bij Barcelona en Arsenal..

Oud 09-11-10, 16:32 Standaard   #6
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Jong Ajax kan nog niet eens in Nederland winnen, laat staan dat ze dat wel gaan doen bij Barcelona en Arsenal..
Het verschilt natuurlijk per seizoen. Vorig jaar won de B de Aegon future cup waarbij o.a. Barcelona, Bayern, Liverpool en AC Milan aan mee deden. Plus dat Jong Ajax dit jaar ook echt jong is, in plaats van dat de Wielaertjes er ook in mee rennen.

Ik denk dat dit voor de ontwikkeling best goed kan zijn. Qua kosten zou je het natuurlijk ook niet hoeven laten, zolang het niet een overvol programma wordt.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-11-10, 16:39 Standaard   #7
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Vooral hogere kosten inderdaad. Hebben we voor zulke dingen niet Jeugd interlands...

Oud 09-11-10, 16:40 Standaard   #8
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Totaal onzinnig idee.

Oud 09-11-10, 17:00 Standaard   #9
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan doet ManCity zeker met 3 teams mee

Oud 12-04-11, 16:27 Standaard   #10
BS.

Jong Ajax doet toezegging voor deelname 'baby-CL'

De Uefa heeft serieuze plannen om per seizoen 2011-2012 een 'baby-Champions League' te starten voor de tweede teams van grote Europese clubs. Ook Ajax heeft deelname toegezegd, vertelt Jong Ajaxtrainer Gery Vink tegenover Ajaxlife.nl. “Ik hoop dat de plannen worden bekrachtigd en een mooie invulling krijgen.”

Jong Ajax oefende in de herfst tegen Manchester City toen de plannen minder vergevorderd waren dan nu het geval is. Dit duel, dat eindigde in 1-1, diende als test. Het is de bedoeling een mini-Champions League op te zetten, compleet met groepsfase en daarna een knock-outsysteem.

“Het idee is dat ploegen worden ingedeeld in een groep van vier en tussen augustus en december drie thuis- en uitwedstrijden spelen op de donderdagavonden. De nummers een en twee van de poules stoten door naar een knock-outfase van anderhalve week in januari,” legt Vink uit.

Enkele grote clubs hebben hun deelname toegezegd. De namen van Arsenal, Chelsea, Liverpool, Sporting Portugal, Bayern München en Celtic zingen bijvoorbeeld rond. “Men is ook bij Ajax op bezoek geweest en wij hebben eveneens een toezegging daaraan gedaan,” bevestigt Vink.

“De precieze invulling heb ik nog niet gezien, maar er is wel sprake van dat we meedoen. Het gaat om teams onder de 21 jaar, dus echt om Jong Ajax. Het is een heel serieus plan en ik hoop dat het wordt bekrachtigd en een mooie invulling krijgt. Dat is goed voor de ontwikkeling van jonge spelers. Het zou geweldig zijn.”

Oud 12-04-11, 19:30 Standaard   #11
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben benieuwd denk niet dat het echt een lang leven zal hebben.

Oud 12-04-11, 19:54 Standaard   #12
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

In menig competitie is er geen fatsoenlijke jeugd en/of reserve competitie, vandaar dit idee. In Engeland zijn er zelfs PL clubs die hun u-18 of reserve elftal uit de competitie gehaald hebben om kosten te besparen. Geen idee of dit gaat werken, ik denk dat ze beter gewoon een toernooi kunnen organiseren.

Oud 12-04-11, 20:11 Standaard   #13
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Beter zetten ze in al die landen een goede vrouwencompetitie op, daa rlijkt me - ook commercieel gezien - uiteindelijk meer markt voor, om meer aandacht van de vrouwelijke medemens voor de voetbalsport te kweken, zowel passief maar ook actief.

Oud 12-04-11, 20:15 Standaard   #14
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
Beter zetten ze in al die landen een goede vrouwencompetitie op, daa rlijkt me - ook commercieel gezien - uiteindelijk meer markt voor, om meer aandacht van de vrouwelijke medemens voor de voetbalsport te kweken, zowel passief maar ook actief.
Op een baby CL zitten denk ik weinig mensen te wachten, maar op vrouwenvoetbal zit echt geen hond te wachten.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 12-04-11, 20:19 no smile   #15

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom denkt iedereen gelijk aan commercie?

Als dit de ontwikkeling van jeugdspelers bevordert zonder dat het schadelijke en/of kwalijke neveneffecten veroorzaakt (commercie zou in dit geval het wegkapen van talent nog extra kunnen stimuleren) dan lijkt me dit wel een goed idee.
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 12-04-11, 20:23 Standaard   #16
PSV Eindhoven!

Baby-CL in de zin van Kampioenen van de beloften competities tegen elkaar. Ja waarom niet?
-SG- is offline   Met citaat reageren
Oud 12-04-11, 20:25 Standaard   #17

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Crosspost:
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Het is juist goed voor dat soort jongens om ook tegen een ander soort tegenstanders te voetballen.
En zou tevens een leuk platform zijn voor experimenten als 6+5 (wat het belang van zoiets sowieso versterkt in mijn ogen).Arsenal kwam zelf met een soortgelijk initiatief enige tijd terug dat voor u18 zou gelden. Zoiets met de A-elftallen lijkt me überhaupt beter dan met reserve-elftallen, al is tot 21 ook al geschikt natuurlijk.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 17-04-11, 15:26 Standaard   #18

Liverpool have revealed plans to participate in a prestigious U19 Champions League next season.

The competition would see the Reds take on some of the finest young talent in Europe and Academy director Frank McParland believes it would be of huge benefit to the development of our stars of the future.

McParland told Liverpoolfc.tv: "On August 17 we start the U19 Champions League.

"We will play the first game of it against Sporting Lisbon. Hopefully that will be played at Anfield. We'll have to see what the first-team fixture list throws up first of all, but that is the plan.

"I don't have a definitive list of the teams involved but I know Manchester City, Bayern Munich and Lyon are looking to play in it.

"It's all about our reserves going to a new level next season. We are trying to pit them against top, top opposition.

"Hopefully we will play most of our games with the reserves at the Academy. We would hope to play the Champions League matches at Anfield but we will have to see about that.

"We'll still be in the domestic league too but this will offer them the chance to play in front of big crowds and against a higher quality of opposition."

Oud 03-06-11, 16:04 Standaard   #19
BS.

Ajax zet streep door deelname baby-Champions League

De 'baby-Champions League' gaat volgend seizoen van start zonder Ajax. Vijftien van de zestien deelnemers zijn inmiddels bevestigd, maar daar zit Ajax niet bij. Ook is Ajax niet de club die zijn deelname nog moet bevestigen. Hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink legt uit waarom.

Niveau
Het toernooi gaat eind augustus van start en heet officieel The NextGen Series. De zestien ploegen worden verdeeld over vier groepen en spelen drie uit- en thuisduels. Van iedere groep plaatsen de nummers een en twee zich voor de knock-outfase in Abu Dhabi. Wat betreft leeftijdscategorie is uiteindelijk gekozen voor onder de negentien jaar.

Jong Ajax oefende in de herfst tegen Jong Manchester City om te testen of een Europees toernooi van de grond kon komen en het lijkt ook inderdaad van van start te gaan, maar zonder Ajax. Er worden door Olde Riekerink in gesprek met Ajaxlife.nl drie redenen aangevoerd om het niet te doen.

"De speeldata overlappen met de momenten waarop wij competitieduels moeten spelen", voert hij als eerste argument aan, gevolgd door overbelasting. "De spelers moeten reizen, voetballen en op tijd terug zijn in Nederland om opnieuw te spelen. Daarnaast maken ze ook nog eens deel uit van nationale selecties, waarmee ze ook op pad zijn tijdens het seizoen."

De derde reden schuilt in het feit dat Ajax van mening is dat het niveau meer baby-Europa League is dan baby-Champions League. Naast enkele grote namen als FC Barcelona, Liverpool en Internazionale doen ook clubs als Molde FK en VfL Wolfsburg mee. In plaats van Ajax is PSV als Nederlandse club van de partij.

"Het is een goed initiatief en we hechten zeker waarde aan competities als deze om onze spelers verder te ontwikkelen, maar dan moet het niveau wel top zijn," vindt Olde Riekerink. "Als we nu een keer een week vrij hebben, kunnen we clubs van het kaliber Manchester United zo opbellen voor een oefenwedstrijd."

Oud 03-06-11, 16:14 Standaard   #20
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

PSV deelnemer Europees elite-jeugdtoernooi
02 juni 2011 14:00

PSV is deelnemer aan een nieuw Europees jeugdtoernooi voor spelers onder 19 jaar, waaraan in totaal zestien topclubs meedoen. De opzet is vergelijkbaar met die van de Champions League en Europa League. Het toernooi heet ‘The Nextgen Series’ en begint in augustus. Naast PSV doen onder meer FC Barcelona, Inter, Liverpool en Spurs mee.

‘The Nextgen Series’, PSV enige Nederlandse club
Het onder 19-toernooi bestaat uit vier poules van vier, waarvan de twee beste ploegen in januari 2012 een knockout-fase gaan spelen. Naast PSV als enige Nederlandse club doen onder meer FC Barcelona, Inter, Liverpool, Manchester City, Tottenham Hotspur, Aston Villa, Olympique Marseille, Sporting Lissabon, Wolfsburg, Fenerbahçe en Rosenborg mee. De gedachte achter de Nextgen Series is dat de ‘sterren van morgen’ zich nog meer kunnen ontwikkelen door deel te nemen aan deze internationale competitie, die in totaal zes maanden in beslag neemt. De internationale tegenstanders, het reizen, de internationale mediabelangstelling, het voetballen in grote en kleine stadions en uiteraard het hogere niveau bieden de jonge spelers ervaringen die hun ontwikkeling ten goede komt. De UEFA heeft zijn goedkeuring verleend voor het toernooi, waarin in totaal 48 wedstrijden op het programma staan. De Nextgen Series worden georganiseerd door het Engelse Cycad Sports Management, opgericht door de Engelse ex-prof Mark Warburton (voormalig hoofd jeugdopleiding van Watford), samen met landgenoot Justin Andrews. Informatie over de poule-indeling, wedstrijdlocaties en de opzet van het toernooi volgen op een later moment.

Oud 03-06-11, 16:21 Standaard   #21

LFC enter Euro U19s tournament - Liverpool FC

is er zeker bij dus

Oud 03-06-11, 16:23 Standaard   #22
PSV Eindhoven!

Stel het lijkt inderdaad meer op een baby europa-league, dan nog is het toch beter dan alleen de competitie? Heel die entourage etc, allemaal ervaring die ze wel mee kunnen nemen. Snap het argument overbelasting wel maar daar zullen ze later ook last van krijgen.
Oud 03-06-11, 16:30 Standaard   #23
Enge kat

Maar jonge spelers raken veel sneller overbelast dan spelers van 25 oid. Bovendien zal die entourage echt wel meevallen. Ik verwacht weinig publiek, weinig camera's en weinig pers... Tenminste niet meer dan bij een normale jeugdwedstrijd van PSV/Ajax.

Oud 03-06-11, 16:36 Standaard   #24
PSV Eindhoven!

Maar wel meer dan bij een Ajax- NEC/FC OSS oid. met alle respect.
Oud 03-06-11, 16:38 Standaard   #25
PSV Eindhoven!

Ik weet zeker dat de meeste supporters eerder naar Jong PSV- Jong Barca gaan dan naar PSV-NEC/FC OSS
Oud 03-06-11, 16:55 no smile   #26
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Belachelijk dat ze dan in Dubai ofzo gaan spelen Prachtige jeugdcomplexen en Europa en dan moeten ze zoiets achterlijks doen. Blijven ze daar dan een paar weken om de rest van het toernooi te spelen?

Als je spelers vanaf hun 16de al rond de wereld laat reizen zijn ze op hun 25ste allemaal al opgebrand.

Oud 03-06-11, 17:31 Standaard   #27
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door -SG- Bekijk bericht
Ik weet zeker dat de meeste supporters eerder naar Jong PSV- Jong Barca gaan dan naar PSV-NEC/FC OSS
Slechte vergelijking. Want komen er ook zoveel supporters naar Jong PSV - Jong Molde FK als naar PSV - NEC?

Oud 03-06-11, 18:25 Standaard   #28
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Slechte vergelijking. Want komen er ook zoveel supporters naar Jong PSV - Jong Molde FK als naar PSV - NEC?
er gaan toch ook meer mensen naar psv - barca dan naar psv - molde of naar psv - ajax dan naar psv - rkc?
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-11, 18:44 Standaard   #29

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Het idee blijft goed. Tegenstand worden ze beter van.

Oud 03-06-11, 18:48 Standaard   #30
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het idee ook goed, maar dat Abu Dahbi deel verneukt het gewoon compleet. Wat een onzin zeg.

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-11, 19:07 thumb down   #31
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door EddyAlbena Bekijk bericht
Ik vind het idee ook goed, maar dat Abu Dahbi deel verneukt het gewoon compleet. Wat een onzin zeg.
Dadelijk krijg je net als bij de normale teams dat ze 60 wedstrijden per jaar spelen. Dat is echt niet gezond voor jeugdspelers.

Oud 22-06-11, 14:02 Standaard   #32

Er is blijkbaar al geloot, als ik de eerste zin mag geloven.

Under-19 Champions League style Tournament set to be launched

Manchester City will face Barcelona in the headline fixture of a Champions League-style tournament for Under 19s this season.

Liverpool, Tottenham and Aston Villa are also in the UEFA tournament, dubbed the NextGen Series, which will consist of 16 clubs in four groups. City have also been paired with Celtic and Marseille.

After England’s disappointing first-round exit from the Under 21 European Championship, the competition is seen as the ideal platform to improve the quality of opposition for younger players and give them valuable experience of an elite competition.

Manchester United, Arsenal and Chelsea are waiting to come in next season, along with Ajax.

The inaugural line-up has been determined by invitation and recommendation, influenced by the quality of each club’s academy. There is one more place to be confirmed.

NextGen is the brainchild of former Watford academy manager Mark Warburton and will pit some of the best young sides in Europe against each other home and away in a tournament that will start in August with the knockout stages in January.

All the fixtures are yet to be finalised but it is understood that Villa are in a group with Norway’s Rosenborg and Fenerbahce of Turkey, and City and Barcelona will face Celtic and Marseille.

The top two teams in each group will go forward to a finals competition. TV rights are being negotiated and the finals could be staged in Abu Dhabi.

Warburton, a former professional footballer who established the Harefield Academy and helped Watford become the first English professional club to combine full-time academic learning and football, pioneered the competition to help prepare promising young players for top-level football.

He is now sporting director at League One club Brentford, and said: ‘Apart from the exceptional few who jump straight to the first team, many promising young players graduating from academies were not provided with enough consistent high-quality football challenges

Although the costs will be high, clubs have jumped at the idea as they look to improve the quality of players graduating from their academies and, crucially, tempt top young players from other clubs with the chance of playing in Europe.

Liverpool and Chelsea are among the clubs to have raised concerns about the level of investment in their academies and how it has failed to correlate with the end product.

Now they hope this can help bridge the gap in the development of young stars.

It is expected that the competition will grow as more heavyweight clubs rush to join in. The early European Cup, launched in 1955-56, also started as a relatively small competition and then mushroomed.

Laatst gewijzigd door Conundrum; 22-06-11 om 14:31

Oud 22-06-11, 14:12 question   #33
Enge kat

Ajax gaat volgend jaar toch meedoen volgens dat bericht... Raar.

Oud 22-06-11, 14:29 Standaard   #34

Oorspronkelijk geplaatst door EnGCatjuh Bekijk bericht
dacht ik ook, maar misschien dat dat het ontbrekende team is ofzo..?

Oud 22-06-11, 14:33 Standaard   #35
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Manchester United, Arsenal and Chelsea are waiting to come in next season, along with Ajax.

Volgens mij staat daar niet direct dát ze volgend jaar mee doen. Maar meer in de zin van dat ze wachten en wellicht volgend jaar mee doen.

Oud 22-06-11, 14:37 Standaard   #36

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
[...]

Volgens mij staat daar niet direct dát ze volgend jaar mee doen. Maar meer in de zin van dat ze wachten en wellicht volgend jaar mee doen.
stimmt, mijn post niet goed gelezen

Oud 22-06-11, 14:42 Standaard   #37

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

4 Engelse clubs van de 16, maar ook deze beker zal wel weer ergens in de prijzenkast van een club op het vasteland komen te staan. Ik denk in Lissabon.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 22-06-11, 15:10 emo   #38
Enge kat

Ook mooi dat ze zeggen dat het goed is voor het Engelse talent. Maar ondertussen kopen clubs als Arsenal en Chelsea vooral buitenlandse talenten van 16.

Oud 23-06-11, 18:05 thumb up   #39
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook mooi dat ze zeggen dat het goed is voor het Engelse talent. Maar ondertussen kopen clubs als Arsenal en Chelsea vooral buitenlandse talenten van 16.
Of Engelse talenten voor 10m pond.

Oud 01-07-11, 16:57 Standaard   #40

Group One
  1. Barcelona
  2. Manchester City
  3. Celtic
  4. Marseille

FIXTURES -
  • Aug 17: Marseille v Celtic.
  • Aug 31: Celtic v Barcelona.
  • Sept 14: Man City v Barcelona; Celtic v Marseille.
  • Sept 28: Barcelona v Marseille.
  • Oct 5: Marseille v Man City.
  • Oct 19: Man City v Celtic; Marseille v Barcelona.
  • Nov 2: Barcelona v Man City.
  • Nov 9: Celtic v Man City.
  • Nov 23: Man City v Marseille; Barcelona v Celtic.

Group Two
  1. Liverpool
  2. Sporting Lisbon
  3. Molde
  4. Wolfsburg

FIXTURES -
  • Aug 17: Liverpool v Sporting.
  • Aug 18: Molde v Wolfsburg.
  • Aug 31: Sporting v Wolfsburg; Molde v Liverpool.
  • Sept 14: Liverpool v Wolfsburg.
  • Sept 21: Sporting v Molde.
  • Sept 29: Liverpool v Molde.
  • Oct 5: Wolfsburg v Liverpool; Molde v Sporting.
  • Oct 19: Wolfsburg v Sporting.
  • Nov 2: Wolfsburg v Molde.
  • Nov 23: Sporting v Liverpool.

Group Three
  1. FC Basle
  2. Tottenham
  3. PSV Eindhoven
  4. Inter Milan

FIXTURES -
  • Aug 17: Basle v Tottenham.
  • Aug 31: Basle v PSV; Tottenham v Inter Milan.
  • Sept 14: Inter Milan v PSV.
  • Sept 28: Inter Milan v Basle; PSV v Tottenham.
  • Oct 19: Basle v Inter Milan; Tottenham v PSV.
  • Nov 2: Inter Milan v Tottenham; PSV v Basle.
  • Nov 23: Tottenham v Basle; PSV v Inter Milan

Group Four
  1. Ajax
  2. Rosenborg
  3. Aston Villa
  4. Fenerbahce

FIXTURES -
  • Aug 24: Ajax v Rosenborg; A Villa v Fenerbahce.
  • Sept 7: Rosenborg v A Villa; Ajax v Fenerbahce.
  • Sept 21: A Villa v Ajax; Fenerbahce v Rosenborg.
  • Oct 5: Rosenborg v Ajax; Fenerbahce v A Villa.
  • Oct 12: Rosenborg v Fenerbahce.
  • Nov 2: Fenerbahce v Ajax; A Villa v Rosenborg.
  • Nov 23: Ajax v A Villa.

Fixtures zijn nog niet definitief te zijn.

Oud 01-07-11, 17:06 question   #41
Mênnus Brabander

Waar wordt er nou gespeeld?

Oud 01-07-11, 17:08 Standaard   #42
Hup Holland!

Ajax deed toch niet mee?
witikvil is offline   Met citaat reageren
Oud 01-07-11, 17:09 Standaard   #43

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Waar wordt er nou gespeeld?
gewoon in het thuisland neem ik aan. Later (Finale?) pas in Qatar.

Oud 01-07-11, 17:10 Standaard   #44

Oorspronkelijk geplaatst door witikvil Bekijk bericht
Ajax deed toch niet mee?
Ze kwamen een club te kort en Ajax heeft alsnog toegezegd.

Oud 01-07-11, 17:20 surprise   #45
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

gewoon in het thuisland neem ik aan. Later (Finale?) pas in Qatar.
Weet je hoe ze dat met de competitie doen? Ze krijgen er nu 6 wedstrijden inclusief vliegen bij...

Oud 01-07-11, 17:22 Standaard   #46
PSV Eindhoven!

[...]

Weet je hoe ze dat met de competitie doen? Ze krijgen er nu 6 wedstrijden inclusief vliegen bij...
Gewoon hetzelfde als met de gewone champions leauge?
Oud 01-07-11, 17:23 Standaard   #47

[...]

u19's van Engeland spelen niet een volwaardige competitie volgens mij. En jonger dus ook niet. Zo kun je best wat rouleren.

Oud 01-07-11, 17:48 bulb   #48
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door -SG- Bekijk bericht
[...]

Gewoon hetzelfde als met de gewone champions leauge?
Alleen is dit jong Ajax/PSV, die zijn dat niet gewend dus of het goed is is een tweede.

Oud 01-07-11, 17:54 Standaard   #49
PSV Eindhoven!

[...]

Alleen is dit jong Ajax/PSV, die zijn dat niet gewend dus of het goed is is een tweede.
Beter voor later
Oud 01-07-11, 17:54 Standaard   #50

[...]

Daarom juist. Leermoment. Zowel qua leefstijl, als voetbal weerstand een goede leerschool.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:57.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site