![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() ![]() In de zomer van 2007 werd bekend dat Manchester City als de zoveelste club in Engeland werd overgenomen door een miljardair. De Thai Thaksin Shinawatra nam voor £81.600.000 tachtig procent van de aandelen over. Hij pompte enkele miljoenen in de selectie, wat ervoor zorgde dat nieuwe trainer Sven-Goran Eriksson acht nieuwe spelers kon kopen: Ronaldo Bianchi, Valeri Bojinov, Vedran Ćorluka, Elano Blumer, Gelson Fernandes, Javier Garrido, Martin Petrov en Geovanni. Het leverde echter geen grote resultaten op. ![]() In 2008 werd de club gekocht door de Abu Dhabi United Group (ADUG) dat voor 185 miljoen een meerderheidsbelang kocht. Het vermogen van de familie Al Nayhan, één van de investeerders, zou geschat worden op 32 miljard euro, waardoor Manchester City nu de rijkste club ter wereld werd. Één van de motieven van de investeerders is het promoten van Abu Dhabi op sportief en cultureel gebied. De Thai Thaksin Shinawatra mocht aanblijven als voorzitter. De eerste grote aankoop die Manchester City sinds de nieuwe overname deed was Robinho, die voor 42 miljoen euro werd overgenomen van Real Madrid. In de zomer van 2009 kocht Manchester City diverse nieuwe spelers, waarvoor vele miljoenen werd betaald, waaronder Gareth Barry, Stuart Taylor, Carlos Tevez, Roque Santa Cruz, Emmanuel Adebayor, Kolo Toure, Joleon Lescott en Sylvinho. Daar bleef het niet bij. In de zomer van 2010 haalde Manchester City weer een aantal nieuwe spelers. James Milner, Jérôme Boateng, David Silva, Yaya Touré, Mario Balotelli en Aleksandar Kolarov werden allen aangetrokken. Ook voor deze spelers werd veel geld neergelegd. Het spenderen gaat nu rustig verder, daar de club ook Edin Dzeko voor zich lijkt te winnen. Code:
1 Shay Given 2009 Newcastle United FC 12 Stuart Taylor 2009 Cardiff City 25 Joe Hart 2006 Shrewsbury Town 26 David González 2010 Club Atlético Huracán 2 Micah Richards 2005 Oldham Athletic 3 Wayne Bridge 2009 Chelsea 4 Vincent Kompany 2008 Hamburger SV 5 Pablo Zabaleta 2008 RCD Espanyol 13 Aleksandar Kolarov 2010 Lazio Roma 17 Jérôme Boateng 2010 Hamburger SV 19 Joleon Lescott 2009 Everton FC 22 Greg Cunningham 2010 Eigen jeugd 28 Kolo Touré 2009 Arsenal 30 Shaleum Logan 2007 Eigen jeugd 36 Javan Vidal 2008 Derby County FC 38 Dedryck Boyata 2009 Eigen jeugd 6 Michael Johnson 2004 Eigen jeugd 7 James Milner 2010 Aston Villa 8 Shaun Wright-Phillips 2008 Chelsea 11 Adam Johnson 2010 Middlesbrough FC 18 Gareth Barry 2009 Aston Villa FC 21 David Silva 2010 Valencia CF 24 Patrick Vieira 2010 Internazionale 29 Kelvin Etuhu 2006 Rochdale AFC 34 Nigel de Jong 2009 Hamburger SV 42 Yaya Touré 2010 FC Barcelona 50 Abdisalam Ibrahim 2010 Fjellhamar FK 9 Emmanuel Adebayor 2009 Arsenal 14 Roque Santa Cruz 2009 Blackburn Rovers 27 Jô 2008 Galatasaray SK 32 Carlos Tévez 2009 Manchester United 43 Alex Nimely 2008 Cotonsport Garoua 45 Mario Balotelli 2010 Internazionale n.n.b. Gai Assulin 2010 FC Barcelona n.n.b. Edin Dzeko 2011 VfL Wolfsburg Laatst gewijzigd door Clough; 05-01-11 om 12:26 |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Rooney blijft gewoon op OT, de media maakt het weer allemaal sensationeler dan het daadwerkelijk is.
edit: negeer deze post nu maar
Laatst gewijzigd door Smeich; 19-10-10 om 16:31 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leuke soap in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lijkt me ook stug. Sowieso Tevez weg doen? Één van de beste bij City momenteel.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tevez - Rooney
Al moet city wel heel wat van die 2erangs spelers weg doen willen ze definitief aansluiting krijgen.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Suarez weggedrukt naar plaats 3 op het lijstje, of nie Johan?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik maak alvast een begin.
SWP. __________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Die had ik verwacht ja
En Bridge, voor de rest vind ik er niet echt tweederangs spelers (lettend op talent) inzitten want RSC (vaak bekritiseerd) is ook gewoon een klasbak die het niet verdiend om als tweederangs voetballer betiteld te worden. Of speelt Jo er ook nog steeds?
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ow ja.. en Zabaleta
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Shaun Whright-(Left) Philips, das de grootste faal die ik ooit hebt gezien.
![]() Tevez- Adebayor- Santa Cruz - Jo - Nimely - Balotelli 6 spitsen en dan nog Rooney halen . Sowieso als je Tevez als niet engels sprekende hebt, sta je gewoon voor lul.De Jong
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
__________________ There is only one FC Groning. #20 Petter Andersson |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
ah dat kan niet echt zijn
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 | |
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
1 - 0 achter nu bij het altijd lastige Lech Poznan.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
Goed bezig.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
3-1 verloren
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Die 2-1
Die was écht heel knullig
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
haha ik zie het nu ja
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Al die miljoenen en dan verlies je van een kutclubje als Lech Poznan
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Toon eens wat respect man voor Lech Poznan
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Shitty!
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Carlos Tevez. Dat is toch die speler waar een heel sportmarketingbureau omheen hangt en waar bij elke transfer ontzettend veel gedoe is geweest omwille van geld en wie wat moet betalen? Dat is toch die speler die van Man United naar City ging en een aanzienlijke salarisverhoging er bij cadeau kreeg? En dat is toch die man die eind dit seizoen ging stoppen?
.
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Inmiddels samen met Manchester United aan de kop van het klassement
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Santa Cruz. Dat is ook wel weer de faal van de eeuw geweest bij City. Vriendje van Hughes. Tellen ze even twintig miljoen voor neer. Speelt anderhalve keer en tabee.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
City
. Wat een pauperclub is het ook.Straks hebben ze Tevez, Balotelli, Jo, Dzeko, Adebayor en Cruz (moet nog verkocht worden) .
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik weet niet hoe het met de squad status zit, maar ze moeten Santa Cruz dan waarschijnlijk of naar het tweede zetten, of voor een schijntje wegdoen.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bellamy komt ook nog terug, al zal hij wel direct weer vertrekken.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ade zal ook wel vertrekken.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Balotelli
heb hem nog nooit iets bovengemiddeld zien doen, maar 'Alleen Messi is beter dan ik', bescheiden voor iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Volgens The Sun (
) is er met Wolfsburg een akkoord bereikt voor Dzeko. Prijs: 27 miljoen pond.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hoe is zijn techniek? Het beeld wat ik van hem heb is dat hij een beetje een houten klaas is. Voetballers willen ze niet bij City, geloof ik.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik kijk niet zo heel veel naar de Bundesliga, dus ik weet niet zo heel goed waar dit idee vandaan komt.
.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Dzeko is een van de meest complete spitsen ter wereld, zo niet de compleetste. Tweebenig, lang, sterk, technisch, kan met de rug naar de goal, geweldige kopper, niet traag, uiterst leep.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ik zag 'm liever naar Juventus vertrekken, of naar Arsenal, daar was hij ook ideaal voor geweest. Maar goed, Wenger houd de hand op de knip. Al jaren.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik denk ook dat niemand behalve Barcelona, Real Madrid en Man City, eventjes 27 miljoen kan uitgeven.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
.
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Mancini heeft nu ook bevestigd dat zijn komst aanstaande is.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Manchester City #2: Waar ze graag een stevig robbertje matten
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|