Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19-10-10, 12:57 thumb up   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

In de zomer van 2007 werd bekend dat Manchester City als de zoveelste club in Engeland werd overgenomen door een miljardair. De Thai Thaksin Shinawatra nam voor £81.600.000 tachtig procent van de aandelen over. Hij pompte enkele miljoenen in de selectie, wat ervoor zorgde dat nieuwe trainer Sven-Goran Eriksson acht nieuwe spelers kon kopen: Ronaldo Bianchi, Valeri Bojinov, Vedran Ćorluka, Elano Blumer, Gelson Fernandes, Javier Garrido, Martin Petrov en Geovanni. Het leverde echter geen grote resultaten op.

In 2008 werd de club gekocht door de Abu Dhabi United Group (ADUG) dat voor 185 miljoen een meerderheidsbelang kocht. Het vermogen van de familie Al Nayhan, één van de investeerders, zou geschat worden op 32 miljard euro, waardoor Manchester City nu de rijkste club ter wereld werd. Één van de motieven van de investeerders is het promoten van Abu Dhabi op sportief en cultureel gebied. De Thai Thaksin Shinawatra mocht aanblijven als voorzitter. De eerste grote aankoop die Manchester City sinds de nieuwe overname deed was Robinho, die voor 42 miljoen euro werd overgenomen van Real Madrid.

In de zomer van 2009 kocht Manchester City diverse nieuwe spelers, waarvoor vele miljoenen werd betaald, waaronder Gareth Barry, Stuart Taylor, Carlos Tevez, Roque Santa Cruz, Emmanuel Adebayor, Kolo Toure, Joleon Lescott en Sylvinho.

Daar bleef het niet bij. In de zomer van 2010 haalde Manchester City weer een aantal nieuwe spelers. James Milner, Jérôme Boateng, David Silva, Yaya Touré, Mario Balotelli en Aleksandar Kolarov werden allen aangetrokken. Ook voor deze spelers werd veel geld neergelegd. Het spenderen gaat nu rustig verder, daar de club ook Edin Dzeko voor zich lijkt te winnen.

Code:
1 Shay Given  2009 Newcastle United FC 
12 Stuart Taylor  2009 Cardiff City 
25 Joe Hart  2006 Shrewsbury Town 
26 David González  2010 Club Atlético Huracán 

2 Micah Richards  2005 Oldham Athletic 
3 Wayne Bridge  2009 Chelsea 
4 Vincent Kompany  2008 Hamburger SV 
5 Pablo Zabaleta  2008 RCD Espanyol 
13 Aleksandar Kolarov  2010 Lazio Roma 
17 Jérôme Boateng  2010 Hamburger SV 
19 Joleon Lescott  2009 Everton FC 
22 Greg Cunningham  2010 Eigen jeugd 
28 Kolo Touré  2009 Arsenal 
30 Shaleum Logan  2007 Eigen jeugd 
36 Javan Vidal  2008 Derby County FC 
38 Dedryck Boyata  2009 Eigen jeugd 

6 Michael Johnson  2004 Eigen jeugd 
7 James Milner  2010 Aston Villa 
8 Shaun Wright-Phillips  2008 Chelsea 
11 Adam Johnson  2010 Middlesbrough FC 
18 Gareth Barry  2009 Aston Villa FC 
21 David Silva  2010 Valencia CF 
24 Patrick Vieira  2010 Internazionale 
29 Kelvin Etuhu  2006 Rochdale AFC 
34 Nigel de Jong  2009 Hamburger SV 
42 Yaya Touré  2010 FC Barcelona 
50 Abdisalam Ibrahim  2010 Fjellhamar FK 

9 Emmanuel Adebayor  2009 Arsenal 
14 Roque Santa Cruz  2009 Blackburn Rovers 
27 Jô  2008 Galatasaray SK 
32 Carlos Tévez   2009 Manchester United 
43 Alex Nimely  2008 Cotonsport Garoua 
45 Mario Balotelli  2010 Internazionale 
n.n.b. Gai Assulin  2010 FC Barcelona 
n.n.b. Edin Dzeko  2011 VfL Wolfsburg

Laatst gewijzigd door Clough; 05-01-11 om 12:26

Oud 19-10-10, 13:00 Standaard   #2
BS.

Man City eyeing Rooney with largest ever deal
Posted On Tuesday, October 19, 2010 at 02:25:17 PM

Manchester City are preparing to pull off the biggest transfer deal of all-time with a £100million package to land Wayne Rooney. The England striker has told Manchester United he has no intention of signing a new contract after falling out with boss Sir Alex Ferguson. And City are ready to take advantage of the turmoil at Old Trafford.

The Eastlands hierarchy are drawing up an audacious transfer package that would see them pay United £50m for Rooney, plus another £50m in wages over a four-year deal.

City are willing to make Rooney the Premier League’s highest-paid player on £250,000 a week – £13m a year – and the disillusioned United striker is said to be up for the controversial move across Manchester.

Real Madrid have ruled out a move for Rooney when the transfer window re-opens in January, while Barcelona do not have the financial clout to sign the forward, who turns 25 on Sunday. Rooney’s backroom team have already held unofficial talks at a high-level with City after the striker made it clear he wants to leave.

Although United chief executive David Gill will try and persuade Rooney to change his mind, it is understood Rooney is determined to go and will not entertain a reconciliation. Rooney’s United team-mates are also understood to have tried to make him have a change of heart, with many fearing the team will go into decline if their star player carries out his threat to walk out.

City have already embarrassed United by taking striker Carlos Tevez away from them and the Argentina striker has become an instant hit at Eastlands. Rooney is said to be undaunted at the inevitable abuse he would receive from United fans were he to defect to City, such is his anger with Fergie following their fall-out over the handling of the striker’s alleged off-field dalliances with prostitutes.

Real Madrid boss Jose Mourinho, who has ruled out a move for Rooney, said: “I don’t think he will become available. I think the big man will persuade him to stay.”

Oud 19-10-10, 13:10 Standaard   #3

Rooney blijft gewoon op OT, de media maakt het weer allemaal sensationeler dan het daadwerkelijk is.

edit: negeer deze post nu maar

Laatst gewijzigd door Smeich; 19-10-10 om 16:31
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-10, 14:32 Standaard   #4

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke soap in ieder geval.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-10, 14:43 Standaard   #5
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt me ook stug. Sowieso Tevez weg doen? Één van de beste bij City momenteel.

Oud 19-10-10, 14:43 Standaard   #6
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Tevez - Rooney Al moet city wel heel wat van die 2erangs spelers weg doen willen ze definitief aansluiting krijgen.

Oud 19-10-10, 14:46 Standaard   #7
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Suarez weggedrukt naar plaats 3 op het lijstje, of nie Johan?
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-10, 14:48 Standaard   #8

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Tevez - Rooney Al moet city wel heel wat van die 2erangs spelers weg doen willen ze definitief aansluiting krijgen.
Zoals?
Oud 19-10-10, 16:22 Standaard   #9
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik maak alvast een begin.

SWP.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-10, 16:28 Standaard   #10

Die had ik verwacht ja En Bridge, voor de rest vind ik er niet echt tweederangs spelers (lettend op talent) inzitten want RSC (vaak bekritiseerd) is ook gewoon een klasbak die het niet verdiend om als tweederangs voetballer betiteld te worden. Of speelt Jo er ook nog steeds?
Oud 19-10-10, 16:29 Standaard   #11

Ow ja.. en Zabaleta
Oud 19-10-10, 17:00 emo   #12

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Shaun Whright-(Left) Philips, das de grootste faal die ik ooit hebt gezien.

Tevez- Adebayor- Santa Cruz - Jo - Nimely - Balotelli

6 spitsen en dan nog Rooney halen . Sowieso als je Tevez als niet engels sprekende hebt, sta je gewoon voor lul.

De Jong
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 25-10-10, 12:34 thumb up   #13
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-10-10, 12:35 big smile   #14
BS.

!

Oud 25-10-10, 12:38 Standaard   #15
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 25-10-10, 13:05 thumb up   #16

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

#20 Petter Andersson
Runselpink is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-10-10, 13:11 Standaard   #17

ah dat kan niet echt zijn
Oud 25-10-10, 13:15 Standaard   #18
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Smeich Bekijk bericht
ah dat kan niet echt zijn
Ik weet niet, City-fans hebben in ieder geval de schijn tegen

en mijn persoonlijke favoriet

Oud 02-11-10, 00:13 emo   #19
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Gareth Barry heeft zijn excuses aangeboden voor een ruig avondje feesten. De middenvelder van Manchester City liet zich gaan op een studentenfeest, waar hij in beschonken toestand werd gefilmd. "Dat had niet mogen gebeuren", erkent Barry.

Joe Hart, Adam Johnson en Shay Given waren mee met Barry. "Het was naïef van me om daar heen te gaan. Ik heb mijn excuses aangeboden aan de trainer. We hebben met z'n allen een fout gemaakt, maar daar kunnen we nu niets meer aan doen. We kijken naar de toekomst", besluit de Engelsman op de website van zijn club.

Trainer Roberto Mancini heeft vooralsnog geen maatregelen genomen tegen het viertal.

Oud 04-11-10, 19:42 Standaard   #20
Kluf

1 - 0 achter nu bij het altijd lastige Lech Poznan.

Oud 04-11-10, 20:54 Standaard   #21
Goed bezig.
xfriendx is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-10, 21:02 big smile   #22
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

3-1 verloren .

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-10, 21:07 Standaard   #23
Super Ed

Die 2-1 Die was écht heel knullig

Oud 05-11-10, 09:46 Standaard   #24

haha ik zie het nu ja
Oud 05-11-10, 10:06 emo   #25
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Al die miljoenen en dan verlies je van een kutclubje als Lech Poznan
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 05-11-10, 10:10 Standaard   #26

Toon eens wat respect man voor Lech Poznan
Oud 05-11-10, 12:36 thumb up   #27

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Shitty!

Oud 23-11-10, 17:21 Standaard   #28
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Man City trekt Nederlandse jeugdtrainer aan
Manchester City heeft een Nederlandse jeugdtrainer aangetrokken. Leonardo Mouwen tekent komende week een tweejarig contract als techniektrainer bij de ambitieuze Engelse club. Ook zal hij scoutingswerkzaamheden gaan verrichten.

De 25-jarige Bredanaar, die zelf in de jeugd van NAC speelde en later uitkwam voor RBC Roosendaal en de amateurclubs Heerjansdam en Kozakken Boys, liep al eens stage bij Manchester City. Toen hij recent ook werd uitgenodigd door Chelsea om drie weken mee te lopen, namen The Citizens direct contact met hem op. De club wil de jeugdopleiding grondig renoveren.

"In Engeland wordt er met name gescout op fysieke kracht en lengte, maar juist qua techniek lopen jeugdspelers er achter op Nederlandse talenten. Ik hoop er mede aan bij te dragen dat er weer Engelse jongens doorbreken in het eerste elftal van Manchester City. De opleiding van Manchester Ciy staat goed aangeschreven. De faciliteiten zijn ongekend. Het ontbreekt hier aan helemaal niets. Er wordt zomaar 120 miljoen euro in de jeugdaccommodatie gepompt. Dat is prettig werken en het zegt iets over de ambities die ze hebben bij deze club. Ze willen Manchester United niet achterna, maar simpelweg overtreffen," legt Mouwen uit. Hij zal per 1 december beginnen bij de Engelsen.
Toch leuk voor hem!

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 27-11-10, 11:27 emo   #29
Kluf

Carlos Tevez. Dat is toch die speler waar een heel sportmarketingbureau omheen hangt en waar bij elke transfer ontzettend veel gedoe is geweest omwille van geld en wie wat moet betalen? Dat is toch die speler die van Man United naar City ging en een aanzienlijke salarisverhoging er bij cadeau kreeg? En dat is toch die man die eind dit seizoen ging stoppen?

Jonge spelers interesseren zich niet voor voetbal, alleen voor geld'
Zaterdag, 27 november 2010 om 08:13

Carlos Tévez krijgt steeds meer naam als een profvoetballer die veel delen van de hedendaagse gang van zaken hekelt. De Argentijnse aanvaller, captain van Manchester City, zegt in een vraaggesprek met The Guardian dat voetbal alleen maar om geld draait en dat irriteert hem ontzettend. Binnen drie á vier jaar wil hij dan ook stoppen. “Ik meen het”, waarschuwt Tévez.

De 26-jarige spits is bezig aan zijn tweede jaar bij City, nadat hij ook al twee jaar bij stadsgenoot Manchester United speelde. In de Eastlands verdient de international een behoorlijke smak geld, maar hij zegt in het interview juist een hekel te hebben aan de instelling die veel van zijn collega's erop nahouden. Hij zou ze naar eigen zeggen liever een stomp verkopen, dan naar hun goedbedoelde adviezen te luisteren. “Ik ben moe van het voetbal, maar ook moe van de mensen erin.”

“Er zijn zoveel zaakwaarnemers met piepjonge voetballers, het is verschrikkelijk dat die jongens eigenlijk niet meer geïnteresseerd zijn in voetbal zelf. Ze willen alleen geld”, sombert de aanvaller. “De jonge jongens denken dat ze iets gewonnen hebben, omdat ze twee mobiele telefoons hebben en een huis. Er lopen tegenwoordig veel slechte mensen rond in het circuit en je moet constant tegen hen vechten. Dat ben ik zat. Ik speel nog drie á vier jaar in Europa en dan houd ik ermee op.”
.

Oud 30-12-10, 09:21 smile   #30
Super Ed

Inmiddels samen met Manchester United aan de kop van het klassement

Roque Santa Cruz kan zich voorbereiden op een vertrek bij Manchester City. De Uruguayaanse aanvaller komt niet voor in de plannen van coach Roberto Mancini en zou weg moeten om plaats te maken voor Edin Dzeko, op wie The Citizens volgens Sport Bild 35 miljoen euro gaan bieden.

Lazio heeft interesse in Santa Cruz, maar het is uitgesloten dat hij slechts voor een half jaar, op huurbasis, voor de Italiaanse club gaat spelen. “Dat wil hij niet. Roque wil een definitieve overstap maken”, vertelt Lazio-voorzitter Claudio Lotito in Italiaanse media. “Dat vinden we verstandig van hem. Bij Lazio streven we naar een goede band met onze spelers en daarom begrijpen we hun vragen en ambities.”

Geruchten gaan overigens dat Stefan Radu de omgekeerde weg bewandelt, maar Lotito sluit dat uit. “Hij is niet te koop”, besluit de preses.

Oud 30-12-10, 11:10 Standaard   #31
Kluf

Santa Cruz. Dat is ook wel weer de faal van de eeuw geweest bij City. Vriendje van Hughes. Tellen ze even twintig miljoen voor neer. Speelt anderhalve keer en tabee.

Oud 30-12-10, 16:51 Standaard   #32
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

City . Wat een pauperclub is het ook.
Straks hebben ze Tevez, Balotelli, Jo, Dzeko, Adebayor en Cruz (moet nog verkocht worden) .
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-10, 16:53 Standaard   #33
CHAMPIONS OF EUROPE

Ik weet niet hoe het met de squad status zit, maar ze moeten Santa Cruz dan waarschijnlijk of naar het tweede zetten, of voor een schijntje wegdoen.
Oud 30-12-10, 16:57 Standaard   #34
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
City . Wat een pauperclub is het ook.
Straks hebben ze Tevez, Balotelli, Jo, Dzeko, Adebayor en Cruz (moet nog verkocht worden) .
Bellamy komt ook nog terug, al zal hij wel direct weer vertrekken.

Oud 30-12-10, 17:45 Standaard   #35
Een goed gevoel.

Ade zal ook wel vertrekken.

Oud 30-12-10, 18:20 emo   #36
It's Toby Homie

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Balotelli heb hem nog nooit iets bovengemiddeld zien doen, maar 'Alleen Messi is beter dan ik', bescheiden voor iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis

Oud 03-01-11, 12:56 Standaard   #37
Een goed gevoel.

Volgens The Sun ( ) is er met Wolfsburg een akkoord bereikt voor Dzeko. Prijs: 27 miljoen pond.

Oud 03-01-11, 13:57 sad   #38

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
Volgens The Sun ( ) is er met Wolfsburg een akkoord bereikt voor Dzeko. Prijs: 27 miljoen pond.
Ik sterf nu een beetje.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-11, 13:59 Standaard   #39
Kluf

Hoe is zijn techniek? Het beeld wat ik van hem heb is dat hij een beetje een houten klaas is. Voetballers willen ze niet bij City, geloof ik.

Oud 03-01-11, 14:01 Standaard   #40

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Hoe is zijn techniek? Het beeld wat ik van hem heb is dat hij een beetje een houten klaas is. Voetballers willen ze niet bij City, geloof ik.
Weet je zeker dat je de goeie voor je hebt dan ?
Oud 03-01-11, 14:04 Standaard   #41
Kluf

Ik kijk niet zo heel veel naar de Bundesliga, dus ik weet niet zo heel goed waar dit idee vandaan komt. .

Oud 03-01-11, 14:05 Standaard   #42

Dzeko is een van de meest complete spitsen ter wereld, zo niet de compleetste. Tweebenig, lang, sterk, technisch, kan met de rug naar de goal, geweldige kopper, niet traag, uiterst leep.
Oud 03-01-11, 14:07 Standaard   #43

Ik zag 'm liever naar Juventus vertrekken, of naar Arsenal, daar was hij ook ideaal voor geweest. Maar goed, Wenger houd de hand op de knip. Al jaren.
Oud 03-01-11, 14:09 Standaard   #44
CHAMPIONS OF EUROPE

Ik denk ook dat niemand behalve Barcelona, Real Madrid en Man City, eventjes 27 miljoen kan uitgeven.
Oud 03-01-11, 14:09 sunglasses   #45
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Ik denk ook dat niemand behalve Barcelona, Real Madrid en Man City, eventjes 27 miljoen kan uitgeven.
Notts County, .

Oud 03-01-11, 14:22 sunglasses   #46
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Notts County, .
QPR ook, als Briatore minder bunga bunga-feestjes zou organiseren.
Oud 04-01-11, 12:50 Standaard   #47
Een goed gevoel.

Mancini heeft nu ook bevestigd dat zijn komst aanstaande is.

Oud 04-01-11, 12:52 Standaard   #48

Oud 04-01-11, 12:56 Standaard   #49
Een goed gevoel.

Sky Sports | Video | Latest Videos | Mancini waits for Dzeko

Oud 04-01-11, 17:42 thumb up   #50
Een goed gevoel.

Het is dinsdag onrustig geweest op de training bij Manchester City. Diverse Engelse media, onder wie The Guardian, berichten dat Kolo Touré en Emmanuel Adebayor slaags raakten tijdens de laatste oefensessie van de club richting de wedstrijd tegen Arsenal. De precieze aanleiding voor de vechtpartij is nog niet duidelijk; City doet nog geen mededelingen.

De beide ex-spelers van Arsenal zouden door Patrick Vieira uiteen gehaald zijn, toen zij elkaar opzochten. Ook Vincent Kompany en zes andere spelers verleenden hun assistentie om de kemphanen bij elkaar weg te halen. Het Britse tabloid Daily Mirror publiceerde foto's op haar website van de twee ruziemakers. De club houdt de kaken echter nog op elkaar.
Hopelijk volgen er meer episodes.

Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site