![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() [size=large]Lionel Messi[/size] Lionel Andrés Messi (Rosario, 24 juni 1987) is een Argentijns profvoetballer. De aanvaller speelt sinds 2001 voor het eerste team van FC Barcelona en verlengde in september 2009 zijn contract tot en met het seizoen 2015/16. Messi bezit naast de Argentijnse ook de Spaanse nationaliteit. Zijn bijnaam is La Pulga (De Vlo). Deze kreeg hij vanwege zijn lengte en snelheid. [size=large]Jeugd[/size] Messi maakte in april 2001 de overstap van Newell's Old Boys naar FC Barcelona, waar Messi zich via Barça C en Barça B opwerkte naar de hoofdselectie. Bij Barça B wist hij 37 keer te scoren in 30 wedstrijden. Hij geldt als één van de grootste talenten van het huidige FC Barcelona en van de hele wereld. Zijn contract werd in 2005 verlengd tot 2010 met een afkoopprijs van 150 miljoen euro. In maart 2006 werd zijn contract nogmaals verlengd tot en met 2014. De transferprijs veranderde naar 200 miljoen euro. In september 2009 werd zijn contract verlengd tot en met 2016, in het contract staat dat Messi met een afkoopsom van een kwart miljard euro naar een andere club mag. [size=large]Records bij debuut[/size] Op 16 november 2003 debuteerde Messi in het eerste elftal van FC Barcelona in een oefenwedstrijd tegen FC Porto ter inwijding van het Estádio do Dragão. In de 74e minuut kwam hij als vervanger van Fernando Navarro in het veld. Met een leeftijd van 16 jaar, 4 maanden en 23 dagen was Messi na Paulino Alcántara en Haruna Babangida de jongste debutant in de geschiedenis van de Catalaanse club. Op 16 oktober 2004 speelde Messi zijn eerste officiële debuut voor Barça in het uitduel met stadgenoot Espanyol. Tegen Sjachtar Donetsk speelde hij zijn eerste duel in de Champions League. Zijn eerste doelpunt volgde op 2 mei 2005 in het competitieduel tegen Albacete. Op aangeven van Ronaldinho scoorde Messi als invaller de 2-0. Zijn goal betekende een clubrecord: de Argentijn was met zijn leeftijd van zeventien jaar, tien maanden en zeven dagen de jongste Barça-speler die een doelpunt maakte in de Primera División. Messi verbeterde het oude record van Jofre Mateu, die in mei 1998 als achttienjarige (en vier maanden) scoorde tegen UD Salamanca. [size=large]Basiskracht bij Barcelona[/size] In het seizoen 2005/2006, waarin FC Barcelona de Spaanse landstitel prolongeerde (de club had de titel in het seizoen 2004/05 ook al gewonnen, maar Messi speelde toen een minder belangrijke rol) en de UEFA Champions League won, werd Messi een vaste waarde in het eerste elftal. Hij miste echter het einde van het seizoen door een moeilijk herstellende spierblessure. Ook in het seizoen 2006/2007 stond Messi door een gebroken middenvoetsbeentje enkele tijd buitenspel. Na deze blessure keerde hij zeer sterk terug op 11 maart 2007 scoorde de Argentijn drie keer in de Derby van het Heelal tegen Real Madrid (3-3). Op 18 april 2007 scoorde Messi in de bekerwedstrijd tegen Getafe CF (5-2) na een solo vanaf eigen helft waarbij hij vijf verdedigers en de doelman passeerde. Met deze actie riep Messi herinneringen op aan Diego Maradona, die op het wereldkampioenschap 1986 namens Argentinië een vergelijkbaar doelpunt had gemaakt tegen Engeland. In een televisieprogramma droeg Messi, die zelf nog niet geboren was toen Maradona dat doelpunt maakte, zijn doelpunt op aan zijn Argentijnse voorganger. Met FC Barcelona won hij in 2009 de Spaanse landstitel, de Copa del Rey en de UEFA Champions League. Messi scoorde zowel in de bekerfinale tegen Athletic de Bilbao (4-1) als in de Champions League-finale tegen Manchester United (2-0) het tweede doelpunt van Barça. Vervolgens kreeg hij een nieuw contract, waarmee hij de best verdienende speler van de selectie werd. [size=large]Prijzen[/size] Met Argentinië * FIFA WK Onder-20 in 2005 * Copa América 2007 tweede plaats * Olympische Zomerspelen 2008 goud Met FC Barcelona * Spaans kampioen in 2005, 2006 en 2009 * Copa del Rey 2009 * Spaanse Supercup 2005, 2006 en 2009 * UEFA Champions League 2005/06 2008/09 Individueel * Gouden Schoen (topscorer) op het WK onder 20 in 2005 * Gouden Bal (beste speler) op het WK onder 20 in 2005 * Argentijns voetballer van het jaar 2005 en 2007 * Grootste talent (Tuttosport) 2005 * FIFPro Talent van het Jaar 2006 * World Soccer Magazine Talent van het Jaar 2006 * FIFPro Wereldelftal 2007, 2008 en 2009 * Beste buitenlandse speler in de Primera División 2007 en 2009 * Trofeo EFE als beste Ibero-Amerikaanse in de Primera División 2007 en 2009 * Beste jonge speler Copa América 2007 * Trofeo Alfredo Di Stéfano als beste speler van de Primera Division in het seizoen 2008/2009 * Topscorer UEFA Champions League 2008/09 * Beste aanvaller van de UEFA Champions League 2008/09 * Beste speler van de UEFA Champions League 2008/09 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hier moet ik gepost hebben.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
wtf waarom zijn die tekens in de OP zo verneukt
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lionel Messi neemt 5000e CL-goal voor zijn rekening
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Speelde heel goed vanavond. (op die gemiste pingel na dan)
De 3-1 was echt geniaal! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Wat een prutser, mist ie een penalty
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nee hoor, die was voor Luisao van Benfica.
luisao maakt 5000e doelpunt in champions league | nusport.nl/cham. league | Voor het laatste nieuws van elke sport |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ach, mag het? Die gast is bijna nooit geblesseerd
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
![]() Ziet er dus erger uit dan dat het is
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
goeie genade zeg
|
|
|
|
|
|
#18 | |
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Gelukkig maar.
.
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Wat een mongool. Doet me een beetje denken aan Gregoor van Dijk over Sneijder. Die roept dat hij Sneijder wel even zou schoppen, doet dat vervolgens doodleuk en pakt rood
.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Die Kevin heeft gewoon gelijk
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Zoveel geks zegt ie toch niet?
![]() Als het nodig is dan schoppen ze hem, lijkt me vrij normaal. Het gaat er alleen om wat je ''nodig'' vindt. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Fair play inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ja boeiend, als iemand een schop moet krijgen omdat ie anders scoort dan doe je dat gewoon.
Hij zegt ook niet net als Van Dijk dat ie hem gaat schoppen, dat is natuurlijk debiel. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Gaan zeuren om iemand die wilt winnen
![]() Boeehoee je mag Barcelona spelers niet aanraken
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Van mij part ging het om een Feyenoorder...
Maar goed, nu wordt misschien duidelijk dat het jou er wel om gaat dat het een Barcelona speler is..... "Iemand die wilt winnen" . Dat waren Iniesta en Xavi ook, maar die werden verketterd. Er open voor uit komen dat je iemand zou schoppen, tja...
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 | |
En zulke spelers worden altijd verketterd, behalve als ze bij je eigen team spelen dan vind je het prachtig Dit is natuurlijk gewoon om Messi van te voren bang te maken, beetje psychologische oorlogsvoering, lekker boeiend.
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Je weet niet of ie hem op een normale manier kan afstoppen want de wedstrijd is nog helemaal niet gespeeld.
|
|
|
|
|
|
#33 |
![]()
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Baas!
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Wat een hypocrisie. Ik verafschuw dat geschop maar met de huidige spelregels en scheidsrechterlijke lijn moet je niet gek op kijken dat het kan. Het slaat nergens op om Messi een voorkeursbehandeling te geven. Is trouwens een buitengewoon irritant ventje geworden met zijn onsportieve gevraag om kaarten.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Allemaal de schuld van Nike.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
.
||
|
|
|
|
|
#38 | |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
SICK.
||
|
|
|
|
|
#40 |
!!!!!
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Wat een geweldenaar. Gisteren weer enorm genoten van zijn spel.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Erg ongelukkig in z'n acties gisteren, maar die stift in de 5e(?) min was mega geil en z'n passing was weer perfect
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Alleen jammer dat ie soms zo egoistisch is. Hij had gister op Villa af moeten geven en die had gewoon kunnen scoren. Natuurlijk, in negen van tien soortgelijke gevallen scoort ie gewoon, maar doet ie het niet, dan ziet het er erg lullig uit.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Oud interview met Lionel tijdens het jeugd WK in 2005
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Spekkie
.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Wie is zijn zaakwaarnemer? Is dat een bekende naam? Die zal ook wel flink wat centen verdienen
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
#50 |
|
belachelijke bedragen. benieuwd wie als eerste over de 100 miljoen heen gaat
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Lionel Messi #3: De eerste hattrick van het seizoen is er alweer.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|