Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-01-12, 10:16 Standaard   #251
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Echt godverdomme. Hoe kan dat nou?

Ben benieuwd vanavond naar het journaal, de stemming in Veendam zal nu wel tot beneden het vriespunt dalen.
Heb begrepen dat supporters vanavond verhaal gaan halen bij de Langeleegte.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-01-12, 11:18 thumb down   #252
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Dag van nationale rouw moet dit worden!
Vincent is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 12:13 Standaard   #253
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
Dag van nationale rouw moet dit worden!
Ik heb de vlag al halfstok hangen
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 13:04 thumb down   #254
Hup Holland!

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

Nooooooooooooooooooooooooooo

Exit Huistra
d_b01 is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 13:07 emo   #255

Ik dacht even dat er echt iets aan de hand was...

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 13:20 Standaard   #256
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft Rutte zijn medeleven al betuigd?
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 13:41 Standaard   #257
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Internationale voetbalwereld reageert geschokt op blessure Cijntje

Januari 2012 12:32 |

Sinds dat het bekend is geworden dat Angelo Cijntje langdurig is uitgeschakeld druppelen de eerste reacties al binnen. De speler van Veendam en oud-speler van KuPS Kupio heeft de hele voetbalwereld op zijn kop gezet.

In Nederland is besloten om de competitieduels van komend weekend door te laten gaan met een minuut stilte voorafgaand aan alle duels. Zo had voetbalcoryfee Johan Derksen het moeilijk toen hij het nieuws hoorde voor aanvang van zijn dagelijkse hardlooprondje. De tv-persoonlijkheid speelde vroeger ook voor Veendam.

Ook Johan Cruijff reageerde geschokt op het nieuws dat Cijntje er enkele maanden uit ligt. Hij is een landgenoot van de speler. "Ik ben verslagen. Het was een voorrecht om hem aan het werk te zien op RTL7. Hopelijk verloopt zijn herstel voorspoedig", zo gaf Cruijff te kennen aan de NOS. Ook Michel Platini, voorzitter van de UEFA, had een reactie klaarliggen. "Ik ben geschokt en ik heb er een paar tranen om gelaten. Dit is zo triest."

Nelson Mandela, oud-president van Zuid-Afrika heeft ook met verslagenheid gereageerd op het nieuws. "Met de blessure van Cijntje heeft dit voetbalseizoen definitief zijn onschuld verloren, ik ben verslagen, gisterenochtend ging het nog zo goed. Waarom?! Waarom?! Waarom?! Ik zal hem zo missen", aldus Mandela op zijn twitter.

Tot slot liet Barack Obama ook nog goede woorden te ronde gaan over de 31-jarige bon-vivant. "Ik kan het nieuws over Angelo Cijntje nauwelijks bevatten. Gisteren belde ik hem nog om hem succes te wensen voor de wedstrijd tegen FC Oss. Ik ben met stomheid geslagen", zo liet de president van de Verenigde Staten ook op zijn twitter weten.
Internationale media

Laatst gewijzigd door Silenus; 23-01-12 om 13:45

Oud 23-01-12, 13:44 Standaard   #258

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

De spel- en stijlfouten in bovenstaand bericht doen mij vermoeden dat het hier om een fake-bericht gaat.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 13:58 Standaard   #259
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
De spel- en stijlfouten in bovenstaand bericht doen mij vermoeden dat het hier om een fake-bericht gaat.
Dat is in echte nieuwsberichten ook zo.
Oud 23-01-12, 15:05 Standaard   #260
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Tegenwoordig zijn spel- en stijlfouten eerder regel dan uitzondering in de internationale media.

Oud 30-01-12, 21:01 Standaard   #261
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Emotioneel filmpje

Oud 30-01-12, 21:03 Standaard   #262

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik durf niet te klikken

Oud 31-01-12, 10:37 no smile   #263
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Tranen in mijn ogen.

Echt. De rest van het seizoen hoeven we niet meer te spelen wat mij betreft.

Oud 07-02-12, 09:03 Standaard   #264

Houwen nieuwe veiligheidsmanager SC Veendam
Geplaatst: 20:32 uur, maandag 6 februari 2012

VEENDAM - Sportclub Veendam heeft een nieuwe manager veiligheidszaken; Johannes Houwen uit Wedde.

Houwen is in de voetbalwereld geen onbekende. Hij was jarenlang in dienst bij FC Groningen als veiligheidsman en was nauw betrokken bij de verhuizing van de FC van het Oosterpark naar de Euroborg.

Houwen is de opvolger van Poppe Kloen die 23 jaar over de veiligheid waakte aan de Langeleegte.
Wederom triest nieuws. Na 23 jaar nemen we afscheid van Poppe Kloen. Hij was 'manager veiligheidszaken' in Veendam. Of, zoals ze hem 23 jaar geleden vertelden: 'Doe most sörgen dat dei rotjong's nait binn'n komm'n, begriepst?'. En dat deed Poppe dan, want zo was hij. En 23 jaar lang bleef het relatief rustig in Veendam. Want je wist als je rottigheid uithaalde, dan moest je naar Poppe Kloen. En dan was je nog niet jarig. Als je alleen al vuil keek naar de supporters van de bezoekende club, werd je 24 uur opgesloten in de giertank. Maar als je dan de volgende dag naar huis mocht, stond er wel een fles jenever op tafel, zo was Poppe dan ook wel weer. 'Nou, op huus an, nait meer doun he!'

En daar ging je dan.
Oud 07-02-12, 09:14 Standaard   #265
Niet te sip!

Oud 07-02-12, 09:16 Standaard   #266
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat is eerder Grieks, dan Gronings..
Grulez is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-12, 09:38 Standaard   #267
Kluf

[...]

Wederom triest nieuws. Na 23 jaar nemen we afscheid van Poppe Kloen. Hij was 'manager veiligheidszaken' in Veendam. Of, zoals ze hem 23 jaar geleden vertelden: 'Doe most sörgen dat dei rotjong's nait binn'n komm'n, begriepst?'. En dat deed Poppe dan, want zo was hij. En 23 jaar lang bleef het relatief rustig in Veendam. Want je wist als je rottigheid uithaalde, dan moest je naar Poppe Kloen. En dan was je nog niet jarig. Als je alleen al vuil keek naar de supporters van de bezoekende club, werd je 24 uur opgesloten in de giertank. Maar als je dan de volgende dag naar huis mocht, stond er wel een fles jenever op tafel, zo was Poppe dan ook wel weer. 'Nou, op huus an, nait meer doun he!'

En daar ging je dan.
.

Oud 07-02-12, 09:41 Standaard   #268
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

En daar ging je dan.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-02-12, 09:43 Standaard   #269
Hup Holland!

Oud 07-02-12, 09:46 Standaard   #270
Niet te sip!

Manager veiligheidszaken zal neem ik aan toch gewoon een vrijwillige functie zijn, neem ik aan? Kan me niet voorstellen dat Veendam voor zoiets een fulltimer in dienst heeft?

Oud 07-02-12, 09:58 Standaard   #271

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt me wel. Houwen werkt nu als beveiliger op verschillende locaties, zoals bij het UMC Groningen. Dus hij gaat echt niet ineens als vrijwilliger ergens werken.

Op zich is Houwen een prima gast, alleen wat dom. Je kunt in ieder geval eenvoudig je stadionverbod bij hem laten verkorten

Oud 07-02-12, 17:20 Standaard   #272
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi stukje Dijkshoorn-achtig proza van MaxPower!

methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-02-12, 17:49 Standaard   #273
rasgroninger

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
Lijkt me wel. Houwen werkt nu als beveiliger op verschillende locaties, zoals bij het UMC Groningen. Dus hij gaat echt niet ineens als vrijwilliger ergens werken.

Op zich is Houwen een prima gast, alleen wat dom. Je kunt in ieder geval eenvoudig je stadionverbod bij hem laten verkorten
Al gesolliciteerd?
Oud 07-02-12, 19:19 Standaard   #274

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
Mooi stukje Dijkshoorn-achtig proza van MaxPower!
Als je Poppe Kloen heet, vraag je daar ook om.
Oud 10-02-12, 19:27 Standaard   #275
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Als je Poppe Kloen heet, vraag je daar ook om.
Precies. Had zo een teammaat van Kuif den Dolder kunnen zijn!

methodmich is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-02-12, 14:42 Standaard   #276
Ich bin Mario

SC Veendam-spelers verlenen eerste hulp op N33

Veendam Spelers van SC Veendam hebben na de met 3-2 verloren wedstrijd tegen AGOVV in Apeldoorn op de terugreis eerste hulp verleend aan een onfortuinlijke automobilist.

Op de N33 ter hoogte van Veendam reed de spelersbus omstreeks 00:30 uur achter een personenauto. Door onbekende oorzaak verloor de 33-jarige bestuurder uit Veendam de macht over het stuur. De wagen reed door de linkerberm over een aantal afgezaagde boomstronken de sloot in. De bestuurder wist op eigen kracht en zonder nat pak uit de wagen te komen.

De spelersbus stopte en spelers hebben eerste hulp verleend tot een ambulance ter plaatse kwam. De bestuurder is naar het ziekenhuis vervoerd.

Oud 25-02-12, 16:53 thumb up   #277
Hup Holland!

Helden.

http://www.last.fm/user/Zappie78
Oud 02-04-12, 11:33 Standaard   #278

Opnieuw financiële problemen voor SC Veendam

VEENDAM - SC Veendam zit opnieuw in zwaar weer.

Het is hoogst onzeker of er volgend seizoen ook betaald voetbal wordt gespeeld aan de Langeleegte. Veendam heeft net als in 2010 alle moeite om het hoofd financieel boven water te houden. De club heeft voor komend seizoen driehonderdduizend euro nodig om de begroting rond te krijgen.
Brord is offline   Met citaat reageren
Oud 02-04-12, 11:58 Standaard   #279
Ich bin Mario

Gewoon weer 3 ton..

Trek de stekker er toch gewoon uit. Doodzonde, maar zo kan het ook niet langer..
Oud 02-04-12, 12:12 Standaard   #280
Kluf

Zolang er maar geen gemeentegeld naar toe gaat.

Oud 02-04-12, 12:18 Standaard   #281
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Cijntje verkopen. Kan je makkelijk een paar miljoen voor vangen.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-04-12, 12:26 Standaard   #282
Kluf

Dan kan je net zo goed direct degraderen naar de 6e klasse zaterdag reserves, want zonder Angelo is het tien keer niets in Veendam. Ik bedoel, hij raakt geblesseerd en meteen hebben ze drie ton schuld.. Ik zie een verband.

Oud 02-04-12, 12:27 Standaard   #283
11 tegen 11, bal is rond

Tsja, dat krijg je. De mensen blijven thuis, sponsoren haken af...
Oud 02-04-12, 12:46 Standaard   #284

Waarom kan de begroting voor komend seizoen niet 3 ton omlaag?
Oud 02-04-12, 13:36 Standaard   #285
rasgroninger

Als er maar een paar honderd mensen op de tribune zitten, is dat ook geen reden om te blijven voortbestaan.
Oud 13-04-12, 10:22 big smile   #286
Niet te sip!

Veendam in nood
Uitgegeven: 13 april 2012 08:55
Laatst gewijzigd: 13 april 2012 08:55

Dat gezeur over de kampioensstrijd... We zien vanzelf wel hoe dat afloopt. Laten we het over het échte voetbalnieuws hebben: Veendam in nood!

© ProShotsDoor Menno Pot

Veendam is weer eens bijna failliet; zie het als een veenkoloniale traditie. Ik hoop uiteraard dat de club het weer gaat redden, al was het maar omdat het Nederlandse betaalde voetbal niet zonder De Langeleegte kan, een symbolisch geworden plek in onze voetbaltaal.

De Langeleegte is het voetbalequivalent van ‘Verweggistan’: niemand is er ooit geweest, maar iedereen voelt de connotatie van de verre, verre busreis naar een uitwedstrijd in de kelder van de competitie.

Zelfs clubs uit de Topklasse zeggen het: “Waarom zouden wij willen promoveren? We spelen in de Topklasse veel regionale derby’s; waarom zouden wij naar De Langeleegte willen?”

Dan weet elke Nederlandse voetbalvolger meteen wat je bedoelt. De Langeleegte, dan voel je een vlaag gure wind in je nek en gaat er een rilling langs je ruggengraat. Brrrr.

Kolonist

Dat moet altijd blijven, vind ik. De reddingsoperaties zijn in volle gang. "Hand in hand met SC Veendam!", lezen we op de voorpagina van de officiële clubsite en daaronder wordt de reddingsoperatie uit de doeken gedaan: je kunt Kolonist of Kompaan worden, of toetreden tot de 750 Kolonne. Voor elke portemonnee een eigen orde.

Onder de kop ‘665 euro via 5-euroactie’ lezen we op de nieuwspagina: “Supporters uit Veendam en Stadkanaal hebben vrijdagavond 665 euro ingezameld onder de bezoekers van de wedstrijd SC Veendam-Cambuur Leeuwarden.”

Zulke berichten maken me altijd een beetje jaloers. Dan denk ik: was ik maar Veendam-supporter. Zo klein, zo ‘eigen’, dat zou ik stiekem ook wel willen, maar ja, ik ben nu eenmaal geen Veendam-supporter.

Over Veendam-supporters en kleinschaligheid gesproken: de vorige keer dat Veendam bijna failliet ging, in februari 2010 (al zou het kunnen dat ik sindsdien nog een keertje gemist heb), leverde dat een van mijn favoriete filmpjes over supporterscultuur op, met dank aan RTV Noord.

Alleen die openingsscène al, waarin een groepje beste jongens (naar ik aanneem de harde kern van Veendam) op een winderige parkeerplaats “I’m Veendam ‘til I die” en “Veendam is ons leven” staat te loeien. Eén van de jongens is op de fiets gekomen. Hij zingt met zijn stalen ros aan de hand.

Verrukkelijk knullig

De deur van het stadion zit op slot, waardoor de voorgenomen bezetting helaas geen doorgang kan vinden. Een deel van de groep gebruikt een afvalcontainer om de tribunes te betreden.

Het komt allemaal verrukkelijk knullig over, met als slagroom op de taart het vraaggesprekje met een van de klimmers.

- “Wat gaan julllie nu doen?”

“Eh, ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar ik denk dat we een beetje duidelijkheid van het bestuur willen.”

- “Jullie gaan verhaal halen?”

“Ja, we willen gewoon even weten… ‘t Is een beetje emotie hè, wat er nu rondgaat.”

Schitterend is ook het moment waarop de politie arriveert, twee agenten sterk. “Nou”, zegt een van de dienders op kordate toon, “volgens mij hebben jullie het wel begrepen”, waarop de harde kern mopperend richting uitgang slentert.

En het gaat maar door. Wat een schoonheid. De actievoerders worden gewenkt door een bestuurder (“Jongens, kom maar eev’n binn’n”) Prachtige, innemende aarzeling. Het moet de nachtmerrie zijn van elk opgewonden standje dat ‘verhaal komt halen’: een bestuurder die vriendelijk vraagt wélk verhaal dan precies. Sta je daar, met je capuchon of Burberry-petje.

Als de verhaalhalers na een tijdje weer naar buiten komen, schuifelen ze allemaal zo’n beetje in een andere richting en willen ze ‘geen commentaar’ geven. Ik vermoed dat het Veendam-bestuur blikjes sinas en zakjes Croky heeft uitgedeeld, daarbinnen.

Veldwachter

Wat we in die RTV Noord-reportage zien, is een schattig soort Madurodam-opwinding, die precies illustreert waarom de Jupiler League zo leuk is, die goeie ouwe eerste divisie, waar het leven nog overzichtelijk is en harde kernen nog aanspreekbaar.

Kattenkwaad bestaat er nog; één veldwachter is meestal genoeg. Het idee dat deze knapen soms verplichte buscombi’s opgelegd krijgen; het is hilarisch.

En toch: verdriet op kleine schaal kan natuurlijk wel degelijk groot verdriet zijn. They’re Veendam ‘til they die, ik weet dat ze het menen, ik hoop met ze mee.
Menno Pot

Oud 13-04-12, 10:27 Standaard   #287
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Grulez Bekijk bericht
Als er maar een paar honderd mensen op de tribune zitten, is dat ook geen reden om te blijven voortbestaan.
Ik weet niet hoe het normaal is maar vorige week vrijdag zaten er volgens mij wel een paar duizend man op de tribune.
witikvil is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-04-12, 10:28 Standaard   #288

jammer dat ie Poppe Kloen niet even noemt.
Oud 13-04-12, 10:43 thumb up   #289
Kluf

[...]

Menno Pot
Wat een heerlijk stuk.

Oud 13-04-12, 11:06 Standaard   #290
Niet te sip!

Dat filmpje is ook echt geniaal. Staat dat nog ergens hier?

Oud 13-04-12, 11:13 sunglasses   #291
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

De Langeleegte is het voetbalequivalent van ‘Verweggistan’: niemand is er ooit geweest, maar iedereen voelt de connotatie van de verre, verre busreis naar een uitwedstrijd in de kelder van de competitie.
Die rit was juist een heerlijke dronken roes

Oud 13-04-12, 13:26 smile   #292

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat filmpje .

Veendam-uit, het blijft toch iets magisch...
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 13-04-12, 13:34 Standaard   #293

Dat filmpje is ook echt geniaal. Staat dat nog ergens hier?

Gewoon weer tranen van het lachen.
Oud 13-04-12, 13:42 Standaard   #294
Ich bin Mario

Die huilende mevrouw is wel

Maar het tweede deel blijft episch. Groot leed op een kleine schaal.

Oud 13-04-12, 17:12 surprise   #295
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Veendam gaat gewoon nog vaker bijna failliet dan NAC. Dat is best knap.
Thieske is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-04-12, 17:17 thumb up   #296

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldig kijkmateriaal .

.
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 13-04-12, 17:18 thumb up   #297
Hup Holland!

Dat filmpje

http://www.last.fm/user/Zappie78
Oud 17-04-12, 10:13 sad   #298

KNVB schorst SC Veendam materiaalman Velt
Geplaatst: 15:37 uur, zaterdag 14 april 2012

VEENDAM - Materiaalman Evert Velt van Sportclub Veendam is door de KNVB voor één wedstrijd geschorst.

Velt kreeg het afgelopen maandag tijdens de rust van de uitwedstrijd tegen Sparta aan de stok met scheidsrechter Bax. Hij maakte hem uit voor thuisfluiter. Velt moest na deze opmerking de tweede helft van de wedstrijd vanaf de tribune bekijken.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er al het één en ander te doen over de shirts die Veendam droeg. De tenues leken in de ogen van de arbiter teveel op die van Sparta. Velt mocht vrijdag voor en tijdens het duel tegen Telstar geen contact hebben met spelers en technische staf.

Velt besloot niet naar de Langeleegte te gaan. De aanvaring met de scheidsrechter leverde hem ook nog eens een boete op van 45 euro.
De rampspoed blijft de Veenkolonialen achtervolgen. Een boete van 45 euro voor de materiaalman! Daar kunnen Velt en zijn 13 kinderen een half jaar van eten. Schandalig en onmenselijk weer van de KNVB.

Oud 17-04-12, 10:17 Standaard   #299
rasgroninger

Nieuwe leider van het CDA?
Oud 17-04-12, 10:19 Standaard   #300
Kluf

Iemand uitmaken voor thuisfluiter is ook niet niks natuurlijk. Bij PSV zongen ze dit weekend tenminste alleen over het feit dat de moeder van de arbiter werkzaam is als prostituee.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site