![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
|
Hij begon zijn professionele carrière bij Alajuelense, in de hoogste divisie van Costa Rica, waar hij in 2004 de CONCACAF Champions Cup won, in het seizoen 2004-2005 kampioen speelde in de Primera División. In april 2005 was hij op stage bij Feyenoord. Toenmalig coach Ruud Gullit was er geïnteresseerd, maar toen die ontslagen werd, betekende dit dat Ruiz werd teruggestuurd naar Costa Rica. In juli 2006 zag Michel Louwagie, manager van AA Gent, hem aan het werk in de topper tussen Deportivo Saprissa en Alajuelense, en raakte overtuigde de opvolger van Mbark Boussoufa gevonden te hebben. AA Gent betaalde zo'n 391 000 euro voor Ruiz én Randall Azofeifa. In zijn eerste seizoen, onder trainer Georges Leekens zat Ruiz dikwijls op de bank. Hij werd meestal ingebracht als vervanger van de meer controlerende Christophe Grégoire op de linkerflank, om een vermoeide tegenstander pijn te doen. Het publiek was dol op hem, en wie hem aan het werk zag op training, begreep niet waarom hij niet vaker werd opgesteld. Daarover verklaart Leekens: "Had ik Bryan meteen uitgeroepen tot enige echte opvolger van Boussoufa, dan had ik hem sportief vermoord. (...) In het begin deed hij nog vaak de actie om de actie. Hij presteerde niet regelmatig genoeg." Het daaropvolgende seizoen stond Trond Sollied aan het roer van AA Gent. Hij speelde Ruiz uit als linkeraanvaller in een driemansvoorhoede. De loopacties van Ruiz, gecombineerd met de doorsteekballen van foerier Khalilou Fadiga, zorgden voor tal van doelpunten. Ruiz werd een onmisbare pion. Sollied vertrok naar SC Heerenveen, waardoor alweer een andere coach zich met de ontwikkeling van de Costa Ricaan ging bemoeien. Michel Preud'homme meent, net als vele waarnemers, dat Ruiz het best tot zijn recht komt als aanvallende middenvelder. In het seizoen 2008-2009 wordt hij dan ook aldus uitgespeeld. In het begin vertoonde de speler een mindere vorm, maar hij groeide in de tweede seizoenshelft in de nieuwe rol, en kreeg zelfs de kapiteinsband van het oprukkende Gent omgegespit. In het seizoen 2008-2009 kreeg hij de Jean-Claude Bouvy trofee, de Gentse publieksprijs. Op 14 juli 2009 werd bekend dat FC Twente de nieuwe club wordt van de Costa Ricaan. Gent ontvangt zo'n vijf miljoen euro voor de aanvaller en bij doorverkoop toucheert de club nog een percentage van de transfersom. Ruiz tekent voor vier jaar bij de Tukkers. Vorig topic: http://www.vblforum.nl/Thread-Bryan-Ruiz-Beugel-in-de-Grolsch-Veste |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Heerenveen bestuur
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
La Comadreja , de beste speler ooit die in een Twentsch shirt heeft gespeeld wat mij betreft.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Die foto in de OP
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
vanavond weer vlammen
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
-Niet nodig-
__________________ Quote by Need2009: Tja, als je het zo gaat bekijken, dan hoefden Davids en Seedorf ook niet in Oranje, die zijn in Suriname geboren. ntje kan wel, kijk maar eens naar Duitsland of Portugal, daar lopen de meerdere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Beste Ruiz : Ik weet dat je eigenlijk niet meer mag vragen dan wat je nu doet , maar hou het nog ff vol en laat ons Tukkers dansen op de Costa Ricaanse muziek .
Jij hebt al veel gedaan , maar hou het nog ff vol , asjeblieft ....http://www.youtube.com/watch?v=M29lF0MQVdc |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=M29lF0MQVdc
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
+1
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Die ene bal kon er gewoon niet in dacht ik. 5 Seconden later lag ik op de grond met 5 man bovenop me
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Godverdomme kutvent
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
![]() Topvoetballer. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Christus, wat een stats dit seizoen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
Fenomeen!
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tijd voor een nieuwe transfer deze zomer
.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hij doet het erg goed voor zijn eerste seizoen.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Ruiz in de belangstelling van Spaanse clubs zeiden ze net in het ANP-nieuws. Niks nieuws verder, maar ik vind het wel grappig dat dit soort geruchten nu ook al nieuwswaardig zijn in de "gewone" nieuwsbulletins.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Die is gewoon weg, met dergelijke kwaliteiten en dan maar 15 miljoen euro. Koopje voor elke club.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Prima
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Zouden wij nog ergens 15 miljoen vandaan kunnen peuteren?
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ruiz is Nederland al weer ontgroeid, die kan wel een stapje verder maken.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Krijgt zijn vorige club nu een hoop van die centen of blijft dat in Nederland?
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nou is toch zo dik 10 miljoen wat ze kado krijgen toch.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Als je het zo bekijkt wel
Maar ze raken na 1 jaar hun belangrijkste speler weer kwijt, dat is onbetaalbaar
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Arnautovic en Elia zijn toch wel wat anders. Die zorgden er niet elke week weer voor dat Twente zijn wedstrijden won, Ruiz heeft zeker al 5-10 wedstrijden voor ze gewonnen
|
|
|
|
|
|
#40 | |
Ik vind dat voetballers in de media en hier op het forum wel te vaak als handelswaar worden neergezet... Ook al krijgt Twente geen cent voor de verkoop van Ruiz, als ze kampioen worden, is het toch een goede aankoop geweest? |
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
Alleen al de pot uit bij Groningen staat me goed bij.
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik denk niet dat een vertrek van Ruiz een ineenstorting van Twente tot gevolg zal hebben, genoeg andere vissen in de zee. Als je Twente wilt ontmantelen, kun je beter McClaren weghalen denk ik, die man heeft er echt een geweldig team van gemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
Voor een structureel kampioenschap is meer nodig. ![]() (zie ook: AZ) |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bij de top 5 blijven zal een lastige klus worden maar Twente kan het wel realiseren ook zonder Ruiz.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Als Twente kampioen wordt en de CL in gaat, lijkt het me dat je Ruiz er wel koste wat kost bij wil houden.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Top 5 gaat wel lukken denk ik. De 'subtop' was de laatste jaren behoorlijk breed, maar het lijkt er nu op dat clubs als Nac en Groningen al weer afhaken. Feyenoord en AZ zullen ook wel behoorlijk wat moeten inleveren. Ik denk dat de groei bij Heerenveen er wel uit is. Dan blijft er verder niet heel veel over. Een derde plaatst volgend jaar lijkt mij wel een heel redelijke voorspelling.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Bryan Ruiz #2 : Doelpuntgeile wezel
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |