![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]()
Vorig topic was al een tijdje dicht, en volgens mij was er nog geen nieuwe geopend. Volgens Derksen afgelopen maandag heeft hij laatst in de rust herrie gemaakt met een ploeggenoot. Afgelopen zondag werd hij na iets meer dan een uur gewisseld in Gladbach. Hij was hier allerminst blij mee en beende ook gelijk de spelerstunnel in. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Betreffende de topictitel.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ondanks een paar doelpuntjes is het inderdaad nog geen verliefdheid op eerste gezicht. Had Johan toch gelijk
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Daar is Bruno Labbadia het niet mee eens.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fenomeen. Zonde van die bal op de paal.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gaat gewoon verder waar hij gebleven is. Held hoor.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Wat had Derksen dan gezegd?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moet gewoon mee naar het WK. Al is het maar voor 1 helft.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Die gaat wel mee hoor
.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Van Nistelrooy
. Nog nooit iemand tegengekomen die hem niet mocht.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Op Vieira na.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hij moet het vanavond even doen en dan is ie denk ik de koning van HSV dit jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Hoi
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
Die deed laatst voor een goed doel een shirt aan met van Nistelrooy achterop. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
![]() http://www.youtube.com/watch?v=4H9pTgQY_mo Wat een heldenactie was dat ![]() Sowieso is Ruud een superheld
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Ik snap het sowieso niet. Nou hebben we deze week allemaal voetbal gezien van het niveau en van spelers die we op het WK kunnen verwachten, en dan gaat Van Marwijk afreizen naar een van de meest lulllige voetballanden in een B-competitie om daar een afgezakte voetballer te bekijken die op zijn top al het niveau van het Nederlands elftal ernstig omlaag trok en die heeft afgezegd en ruzie heeft gemaakt omdat hij terecht gewisseld werd. Terwijl er zonder hem eindelijk weer eens goed gevoetbald werd.
|
|
|
|
|
|
#21 | |
![]() Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Oranje met Van Persie in de spits met daarachter Robben, Van der Vaart en Sneijder. Maar als iemand als Ruud van Nistelrooij zegt dat ie mee wil, dan moet je hem wat mij betreft gewoon meenemen. Want face it, achter Van Nistelrooij valt er een groot gat met andere spitsen. Huntelaar speelt maar weinig klaar, nog buiten het feit of ie daar zelf veel aan kan doen, en Kuijt is helemaal een faler geworden. En als Van Persie of Robben of wie dan ook geblesseerd raakt kan Ruud mooi zo'n positie innemen. |
||
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
|
KJH is wel minder, vind ik ook niet goed genoeg, maar die kent zijn plek inmiddels (geen vrije trappen meer afpakken) hoop ik, gaat de pers niet gebruiken om een plek in de basis te krijgen, is niet zo achterbaks en is een klein blessurerisico ipv een grote. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
Waar ik het wel mee eens ben is dat Van Nistelrooij het bij Oranje nooit zo goed deed als bij zijn clubs. Dat is echter maar deels zijn schuld, aangezien hij bij Oranje veel vaker op een eiland stond. Bij Real Madrid heeft hij geleerd mee te voetballen, en op het afgelopen EK plukte heel Oranje daar weer de vruchten van (voorbeeld: de 2-0 tegen Frankrijk). Uit je posts kan ik wel opmaken dat je absoluut geen fan bent van Van Nistelrooij, en als iemand al zo lang actief is ga je dan ook niet meer worden. Ik denk dan ook dat ik tegen dovemansoren praat, maar ik wil toch even een tegenstrijdige mening geven.
|
||
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
|
Ik ben ook van mening veranderd toen ik doorkreeg dat hij vooral profiteerde van zijn elftal ipv andersom. Hij was de gevierde man, zijn elftal stelde teleur. Hij is bij Real wel weer beter gaan voetballen, maar het ergert mij dat gedaan wordt als het een grote successpits was, terwijl hij nooit echt succes heeft gebracht. Hij maakt goals ja, dat is zijn werk, maar als het er echt om gaat maakt hij ze vaak niet en dan is zijn elftal weer niet succesvol. Want zijn spel gaat wel ten koste van het scoren door anderen. Dat is niet omdat ik voor Ajax ben, Huntelaar heeft het hetzelfde, wordt ook gehyped omdat zijn werk het maken van goals is. Dus waarom de goaltjesdief van de nummer 6 van Duitsland nou mee zou moeten? Omdat hij vroeger zo goed en belangrijk was kan het niet zijn. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Voor het eerst sinds lange tijd weer een keer gescoord volgens mij. Het loopt nog niet super bij Ruud.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | ||
Huntelaar weet niet eens een basisplek af te dwingen bij Milan als iedereen fit is. Sneijder gaf een assist op Stamford bridge, maar deed dat pas toen Chelsea open huis speelde aangezien ze moesten scoren, daarvoor was ook Wesley niet beslissend. Van Persie zit in de lappenmand. Kuyt is niet beslissend geweest in de Champions League. De enige die echt beslissend is geweest in de KO-fase van de Champions League zijn Seedorf en Robben. Daarna is van Nistelrooy toch echt de Nederlandse speler met de meeste verdienste in de Champions League (al denk ik dat hij ook meer verdienste in de CL heeft dan Robben, als je zoveel scoort in de CL dan kun je niet zeggen dat je niet belangrijk bent). En het argument dat Manu beter werd toen hij vertrok. Logisch, toen waren Rooney, Ronaldo, Vidic, etc. een stuk ervarener en was bijv. een Stam net vertrokken. Beetje goedkoop om dat alleen op van Nistelrooy af te schuiven.
Na het EK is Bert op dit systeem gaan voortborduren en ging het best aardig, maar de laatste wedstrijden van Oranje kun je moeilijk goed voetbal noemen. Verder is het sowieso niet fair om het Nederlands Elftal waarin Ruud jarenlang speelde te vergelijken met het Nederlands Elftal van daarvoor. Ruud heeft niet jarenlang kunnen spelen in een elftal met als as: Van der Sar, Stam, Frank De Boer, Davids, Seedorf/ Cocu en Bergkamp. Met de meesten heeft hij nog wel samengespeeld, maar niet toen ze allen op hun hoogtepunt waren. |
|||
|
|
|
|
|
#29 | ||||||
|
|
Dan is de vraag of hij in die rol ook belangrijk is geweest. Niet in positieve zin in ieder geval. Voor het kampioenschap van Real misschien. Maar niet voor Man U in de PL en in de CL, en voor Real niet in de CL. Hoeveel jaar zat hij bij de allergrootse clubs, 7 jaar toch? Als je dan belangrijk bent met je goals dan kun je niet tegelijk telkens stranden in de eerste K.O.-fase, of zelfs in de poule. Als je er staat om de bal in het net te schieten en je doet dan goed en je bent belangrijk, dan kom je met je team dus verder. Zo'n beetje iedereen is al vaker even ver of verder gekomen, vaak met veel zwakkere clubs. Van Bommel al een paar keer, zelfs met PSV (viel Van Nistelrooij ook al bij tegen in de CL), Van der Vaart, Kuijt, nu zelfs Sneijder (dreigt nog een keer volwassen te worden).
Je kunt overal wel excuses voor zoeken, maar bij een succesvolle spits denk ik aan een speler die zijn club of natianole elftal sterker maakt. Dat doet hij niet, hij gaat met de eer strijken terwijl het elftal zwakker wordt naarmate hij er langer bij is. PSV was al kampioenskandidaat no 1 toen hij kwam, dus daar hoefde hij het verschil niet te maken. Man U was dat ook, maar werd al snel no. 2 of 3. Real is ook zonder hem kampioenskandidaat 1, of 2 indien Barca weer enorm piekt, maar dat was toen niet zo. Nederland is altijd wel goed voor het doorkomen van de 1e ronde. Maar met hem erbij werd dat nog krap, en was het vaak al meer dan je op basis van het voetbal zou mogen verwachten. Ik vind dat ook niet gek, je speelt in wezen met een man minder, en je hebt veel balverlies, tot hij scoort dan, maar als hij niet scoort, en dat gebeurt nogal eens, dan heb je dus een probleem. Zijn kunstje is het krijgen van kansen, inclusief penalties, hij mist immers ook goede kansen. Soms levert dat wat op, maar het kost altijd flink wat. Je haalt er scorend vermogen bij maar je levert ook creeerend vermogen in. En kennelijk lever je meer in dan dat je erbij krijgt, want elftallen met hem presteren structureel teleurstellend. De supporters klagen dan over van alles en nog wat, maar het ligt niet aan Ruud, want die scoort immers (terwijl dat toch echt zijn werk is). Ook HSV is weer niet sterker op geworden met hem. Voor de 5e plek spelen en Standard verslaan mag je ook wel van HSV verwachten zonder Ruud. Dus echt succesvol is hij niet geweest, hij heeft of niks toegevoegd, of er zelfs op afgedaan. Ik denk dat je niet eens kunt stellen dat elftallen meer scoren met hem dan zonder hem, als je puur naar aantallen kijkt en niet naar de resultaten. |
||||||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hij heeft gewoon een goede voorbereiding nodig, ik denk dat hij er volgend seizoen er gewoon staat. Nu is het allemaal iets te geforceerd, hij moet en wil spelen om naar het WK te kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Hij heeft gewoon eens een keer niet een van de sterkste tientallen ter wereld achter hem om hem van veel kansen te voorzien, en dan komt er van hem ook weinig tot niks. Zoals de meeste elftallen waarin hij gespeeld heeft maakt hij ook HSV niet sterker maar zwakker. Alleen heeft HSV niet de klasse om hem van heel veel kansen te voorzien om dat te verbloemen. Ruuds grootste kwaliteit is dan ook altijd geweest dat hij het voor elkaar kreeg dat de grootste clubs ter wereld hem van zoveel mogelijk kansen gingen voorzien. Ook nog de penalties opeisen, maakt niet uit hoeveel je er mist, en dan wordt je wel eens topscorer, terwijl het elftal minder en te weinig scoort. Een aalgladde mediapresentatie erbij, en je bent boven elke kritiek verheven, hij was goed, want hij scoort. Scoort hij niet dan ligt het aan anderen, want hij is immers goed.
Nu kan hij het echt laten zien, juist bij zo'n club in zo'n fase kun je er bovenuit steken, met een wereldklasse speler erbij kan zo'n elftal een stap omhoog maken. Schiet er bij zo'n elftal 25 of 30 per seizoen in, en maak de belangrijke, dan maak je het verschil. Maar ze zakken af. En dan ook nog blessures. Zo maak je het Bert wel erg makkelijk, alleen met wijzen op het blessurerisico is hij er al vanaf. Die heeft het slim aangepakt, want ik denk niet dat hij het zag zitten. Maar handiger was om mee te lullen met Ruud's vriendjes bij de pers dan die tegen zich in het harnas te jagen. Dan kunnen Ruud en Nike nog zo handig de media bespelen met zorgvuldig getimede blijken van gedrevenheid en vaderlandsliefde. Het gaat er ook in als koek: Ruud bedankte helemaal niet omdat hij geen basisplaats meer kreeg, maakte geen ruzie en lekte niet naar de pers, nee, hij wilde de kans geven aan jonge spelers (het staat er echt! Net als bij Man U zeker). Commentatoren weten zelfs te melden dat Van Nistelrooij en Petric zo'n productief duo vormen in de Uefacup met 11 goals, dat Petric er 9 van maakte werd even niet vermeld. Maar het beklijft allemaal niet meer, het is bijna uitgewerkt. Zonder de doelpuntenaantallen die hij te danken had aan de grootste clubs ter wereld, kan de mythe niet in stand blijven. Althans, deels wel, nu zal het heten dat hij oud en versleten is, naast dat de rest van zijn elftal natuurlijk weer faalt. Dat hij nooit veel beter geweest is dan nu, en daarom ook nooit echt successen heeft bereikt, die mythe zal wel in stand blijven. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Geheel eens. Gisteravond ook weer onzichtbaar. En als hij scoort is het een intikkertje die iemand anders ook had gemaakt.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Het is misschien ook een kwaliteit om juist steeds op de goede plaats te staan?
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Absoluut, maar ik denk dat een spits als Berg er ook zou staan.
Daarom nou nou niet echt een meerwaarde afgelopen weken. Gemiddelde ligt gewoon niet hoog genoeg voor een spits. Petric is de absolute nr.1 spits van HSV op het moment. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pff, ik ben ook niet altijd onverdeeld enthousiast geweest over Van Nistelrooij, maar jullie zijn wel heel negatief over hem. Nee, hij is geen spits die een goed elftal beter maakt, maar bij HSV is hij nu gewoon een van de betere voetballers, ook qua inzicht en techniek. Dat hij niet veel scoort komt ten eerste omdat hij vaak achter Petric speelt, als een soort tweede spits. Hij speelt daardoor soms wat verder van het doel af. Ten tweede is HSV een elftal zonder een greintje creativiteit. Er loopt helemaal niemand rondt die een fatsoenlijke pass kan geven. Elia kan het, maar is al een half jaar geblesseerd. Trochowski zou het moeten kunnen, maar die bakt er niets van de laatste tijd. Van Nistelrooij is ook niet iemand die wat dat betreft wat toevoegt aan HSV, hij blijft inderdaad een speler die afhankelijk is van zijn medespelers, maar hij maakt wel goede loopacties en komt steeds voor zijn man. Alleen dan moet die bal wel komen en dat ontbreekt er gewoon aan op dit moment. Ik weet zeker dat als er een spelmaker achter de spitsen had gelopen, dat Ruud er nu al twee keer zoveel in had liggen.
Wat betreft het Nederlands elftal, natuurlijk zie ik ook tien keer liever Van Persie in de spits. Die voegt inderdaad veel meer toe aan het veldspel. Maar als Ruud genoegen wil nemen met een plaats op de bank, zie ik zeker nog wel een rol voor hem weggelegd. Bijvoorbeeld als pinch hitter. Op sommige momenten in een wedstrijd heb je misschien helemaal geen spits nodig die ballen opeist, maar eentje die van de bal wegloopt, een paar man bezighoudt en gevaarlijk is voor het doel. In dat geval heb je gewoon veel meer aan Van Nistelrooij dan Huntelaar, omdat hij sterker en ervarener is. Daarom zou ik hem deze zomer zeker meenemen naar Zuid-Afrika. Edit: En diegene die heeft geschreven dat Berg het net zo goed zou doen als Van Nistelrooij heeft de eerste blijkbaar niet al te veel zien spelen bij HSV. |
|
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
|
Het is uiteindelijk heel simpel, een voetballer moet het elftal beter maken, anders moet hij op de bank. Een spits moet ook roeien met de riemen die hij heeft, daarmee kan hij zich onderscheiden.
Zijn hele 'terugkeer' bij het Nederlands elftal is een zorgvuldig geregiseerde mediacampagne. Ruud heeft ruzie gemaakt en bedankt omdat hij geen basisplaats meer kreeg, en sindsdien ging het weer net zo goed met het Nederlands elftal als voor de komst van Ruud. Gewoon hopen dat je opgeroepen wordt en dan hopen dat je speeltijd krijgt, daar is hij veel te egoistisch voor. Hij heeft zich dan ook niet gemeld bij Van Marwijk met de mededeling dat hij weer beschikbaar is om opgeroepen te worden. Nee, hij zag weer een goed Nederlands elftal waar hij mooi op zou kunnen parasiteren om zich te laten toejuichen wanneer hij de bal het laatste tikje geeft. Dus hij ging niet naar Van Marwijk, hij stapte naar de bevriende pers, waar hij met geveinsde bescheidenheid de geesten alvast rijp ging maken voor een hype. Eerst de roep om de grote Van Nistelrooij laten ontstaan, om dan de bondscoach voor het blok te zetten wanneer Ruud beslist dat hij goed genoeg is. De bondscoach mag dat niet eens zelf beslissen. Ze moeten er samen uit komen, net als met Van Basten destijds. Hij gaat er speciaal voor naar HSV tegen een lullige 4 miljoen per jaar. Om nog meer druk te zetten op Van Marwijk, en bij HSV zijn er nog blij mee ook. Van Marwijk speelt het mee, want als je aan de grote Ruud zonder noemenswaardige prijzen en successen bij het Nederlandse elftal komt, dan stoot je een heleboel mensen voor het hoofd. Maar hij zal er zeker zijn bedenkingen bij hebben dat hij voor het blok gezet wordt. Ruud is niet alleen een stoorzender in het spel met zijn egoisme en gebrek aan voetballend vermogen, hij is ook een stoorzender in de teamgeest met zijn egoisme, en hij is een stoorzender in het proces dat de bondscoach kiest welke spelers hij oproept en welke niet, en dat die dan vereerd zijn en komen opdagen, of anders hun mond houden. Huntelaar heeft dat niet, die is makkelijker op zijn plek te zetten, hoewel die natuurlijk ook onderdeel is van een marketingcampagne waarin de waarheid nogal geweld wordt aangedaan. Want zo werkt het, de combinatie doelpuntenaantallen van de parasiterende spits met een goede kop is een goudmijn in de sportmarketing. Prestaties doen er daarvoor niet toe. |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
LeTiss = Weltschmerz?
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Nee hoor, ik ben best vrolijk.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Laat hem maar lekker buiten de selectie van Oranje.
Ik zie niet in wat hij nog zou kunnen toevoegen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zou hem er toch graag bij hebben, voor op de bank een prima speler en volgens mij ook een goede gozer in het team.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Miskoop voor HSV
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Die kans in blessuretijd
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Denk niet dat ie meegaat... heeft nog maar 2 wedstrijden om iets te laten zien
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik heb 2 voorspellingen gedaan en allebei had ik ze goed . Ik zei dat Twente kampioen zou worden ( logisch , zie mijn Avatar ) , maar ik zei ook dat Willem ll en Sparta de nacompetitie zullen halen .
Ik doe nog 1 voorspelling : Ruud gaat niet mee naar het WK en dat besluit maakt die zelf . Tenzij er misschien blessures komen , maar anders ... |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Ruud van Nistelrooy #2: HSV laatste club?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|