Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-04-10, 13:37   #1
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam: Rutgerus Johannes Martinius van Nistelrooij
Geboortedag: 1 Juli, 1976
Geboorteplaats: Oss, Nederland
Lengte: 188 cm
Gewicht: 80 kg

Club: Real Madrid
Positie: Centrale spits
Nummer: 17
Contractsduur: June 2010
Clubs:: Den Bosch > Heerenveen > (€6.3m) PSV > (€30m) Manchester United > (€15m) Real Madrid

PSV
* Landskampioen: 2000, 2001
* Johan Cruijff Schaal: 1998, 2000
* Nederlands Speler van het Jaar: 1998/1999, 1999/2000
* Nederlands topscorer: 1998/1999, 1999/2000

Manchester United FC
* Landskampioen: 2002/2003
* FA Cup: 2003/2004
* League Cup: 2005/2006
* Engels Speler van het Jaar: 2001
* Engels topscorer: 2002/2003

Real Madrid
* Landskampioen 2006/2007, 2007/2008
* Spaanse Supercup 2008/2009
* Topscorer Primera division 2006/2007

Nederlands elftal
* Interlands: 64
* Doelpunten: 33

Vorig topic was al een tijdje dicht, en volgens mij was er nog geen nieuwe geopend.

Volgens Derksen afgelopen maandag heeft hij laatst in de rust herrie gemaakt met een ploeggenoot. Afgelopen zondag werd hij na iets meer dan een uur gewisseld in Gladbach. Hij was hier allerminst blij mee en beende ook gelijk de spelerstunnel in.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-04-10, 13:37   #2
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Betreffende de topictitel.

Van Nistelrooy: HSV is mijn laatste hoofdstuk

HAMBURG - Ruud van Nistelrooy denkt dat hij zijn voetbalcarrière afsluit bij Hamburger SV. Dat laat de Nederlandse spits weten in Bild. "HSV wordt mijn laatste hoofdstuk'', aldus de Brabander, die daarmee een terugkeer naar zijn oude club PSV uitsluit. "Ik kom hier niet om een soort afscheidstoernee te maken of om te cashen. Mijn carrière begint hier weer opnieuw.''

Op de vraag of Van Nistelrooy zijn carrière bij HSV afsluit, antwoordt hij: "Dat is wel het plan, ja. Ik kom hier niet om twee, drie jaar een soort afscheidstoernee te maken. Ik wil niet alleen maar cashen. Ik ben geïnspireerd door Hamburg en de euforie van de supporters. Daarom zeg ik: mijn carrière begint hier weer opnieuw. En dat zal succesvol worden. Dit seizoen kunnen we de Europa League winnen. En volgend jaar misschien nog wel meer. Ik wil de club daarbij helpen.''

Van Nistelrooy maakte in de winterstop de overtstap van Real Madrid naar HSV. De Duitsers kunnen nog steeds maar nauwelijks geloven dat een gelouterde vedette als Van Nistelrooy (33) voor de Bundesliga heeft gekozen. "Maar ik ben geen superster, ik ben ook gewoon maar een mens. Het maakt mij echt niet uit of ik met Beckham, Rooney, Ronaldo of een journalist in een kamer zit. Ik ben niet beter of slechter en ook niet meer waard dan anderen.'' (ANP)
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-04-10, 13:38   #3
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ondanks een paar doelpuntjes is het inderdaad nog geen verliefdheid op eerste gezicht. Had Johan toch gelijk
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-04-10, 18:59   #4

Daar is Bruno Labbadia het niet mee eens.

Labbadia: 'Van Nistelrooij heeft onze verwachtingen overtroffen'

Ruud van Nistelrooij heeft het WK nog altijd niet uit zijn hoofd gezet. De aanvaller van Hamburger SV kende een fantastische start in Duitsland, maar raakte vervolgens weer geblesseerd en heeft het de laatste weken lastiger. “Door de rest van het seizoen goed te spelen hoop ik de aandacht te trekken van de bondscoach”, zei Van Nistelrooij.

De 33-jarige aanvaller maakte tot dusver vier treffers voor HSV, maar werd afgelopen weekend al na een uur spelen naar de kant gehaald. Van Nistelrooij blijft echter vooral positief: “Ik ben blij dat ik nu al vijf, zes wedstrijden op rij heb gespeeld. Na anderhalf jaar blessureproblemen is dat een hele opluchting”, zei hij in De Telegraaf.

Coach Bruno Labbadia is blij met de ontwikkelingen van zijn aanvalsleider. "Wat Van Nistelrooij heeft laten zien, heeft onze verwachtingen overtroffen”, zei hij. En dan heb ik het niet over de vier goals die hij heeft gemaakt. Maar we kenden natuurlijk zijn voorgeschiedenis en ik had niet verwacht, dat hij zoveel wedstrijden in zo'n korte termijn zonder problemen zou afwerken. Ik ben heel tevreden over zijn fysieke ontwikkeling."
Brord is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-04-10, 21:52 wink   #5
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Fenomeen. Zonde van die bal op de paal.
Blawh is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-04-10, 22:10   #6
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Gaat gewoon verder waar hij gebleven is. Held hoor.

Oud 02-04-10, 00:05   #7
Wat had Derksen dan gezegd?
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 02-04-10, 09:29 wink   #8

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Moet gewoon mee naar het WK. Al is het maar voor 1 helft.

Oud 06-04-10, 17:04   #9
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Marwijk bekijkt Van Nistelrooij donderdag
Uitgegeven: 6 april 2010 14:36
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 14:39

AMSTERDAM - Bert van Marwijk neemt donderdag plaats op de tribune bij de Europa League-wedstrijd tussen Standard Luik en Hamburger SV om Ruud van Nistelrooy te bekijken.

Volgens de bondscoach van het Nederlands elftal moet de spits laten zien dat hij in de WK-selectie van Oranje thuishoort. ''Als Ruud naar het WK wil, zal hij moeten bewijzen dat hij in vorm is", vertelt Van Marwijk aan Sporza.

De bondscoach sprak in februari nog met Van Nistelrooij over een mogelijke rentree in Oranje. Destijds liet de aanvaller van HSV weten dat hij wilde wachten tot hij weer topfit en in vorm was voordat hij daarover zou nadenken.

Van Nistelrooij speelde op het EK van 2008 zijn laatste wedstrijd voor het Nederlands elftal. Daarna gaf hij Van Marwijk te kennen dat hij zich volledig op zijn toenmalige club Real Madrid wilde concentreren.
Zou het dan toch?
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 17:30   #10
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Die gaat wel mee hoor .
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 17:31 big smile   #11
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Van Nistelrooy . Nog nooit iemand tegengekomen die hem niet mocht.

Oud 06-04-10, 17:31 puh   #12
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Op Vieira na.

Oud 06-04-10, 17:33   #13
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
Op Vieira na.
En die Andoriaan. Andorees. Andorrer. Inwoner van Andorra.
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 17:41   #14
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman

Whehe .
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 08-04-10, 09:29 wink   #15
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij moet het vanavond even doen en dan is ie denk ik de koning van HSV dit jaar.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 08-04-10, 09:32   #16
Hoi

Op Vieira na.
En nog wat andere spelers van Arsenal ja.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 08-04-10, 09:33   #17

Van Nistelrooy . Nog nooit iemand tegengekomen die hem niet mocht.
Dat is dan nu over.
LeTiss is offline   Met citaat reageren
Oud 08-04-10, 10:00   #18
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
En nog wat andere spelers van Arsenal ja.
Keown

Die deed laatst voor een goed doel een shirt aan met van Nistelrooy achterop.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-04-10, 10:02   #19
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman

Andere.

http://www.youtube.com/watch?v=4H9pTgQY_mo

Wat een heldenactie was dat

Sowieso is Ruud een superheld
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-04-10, 10:10   #20

Ik snap het sowieso niet. Nou hebben we deze week allemaal voetbal gezien van het niveau en van spelers die we op het WK kunnen verwachten, en dan gaat Van Marwijk afreizen naar een van de meest lulllige voetballanden in een B-competitie om daar een afgezakte voetballer te bekijken die op zijn top al het niveau van het Nederlands elftal ernstig omlaag trok en die heeft afgezegd en ruzie heeft gemaakt omdat hij terecht gewisseld werd. Terwijl er zonder hem eindelijk weer eens goed gevoetbald werd.
Oud 08-04-10, 10:20   #21
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door LeTiss
Ik snap het sowieso niet. Nou hebben we deze week allemaal voetbal gezien van het niveau en van spelers die we op het WK kunnen verwachten, en dan gaat Van Marwijk afreizen naar een van de meest lulllige voetballanden in een B-competitie om daar een afgezakte voetballer te bekijken die op zijn top al het niveau van het Nederlands elftal ernstig omlaag trok en die heeft afgezegd en ruzie heeft gemaakt omdat hij terecht gewisseld werd. Terwijl er zonder hem eindelijk weer eens goed gevoetbald werd.
Ja want Ruud kan niet voetballen

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Oranje met Van Persie in de spits met daarachter Robben, Van der Vaart en Sneijder. Maar als iemand als Ruud van Nistelrooij zegt dat ie mee wil, dan moet je hem wat mij betreft gewoon meenemen.

Want face it, achter Van Nistelrooij valt er een groot gat met andere spitsen. Huntelaar speelt maar weinig klaar, nog buiten het feit of ie daar zelf veel aan kan doen, en Kuijt is helemaal een faler geworden. En als Van Persie of Robben of wie dan ook geblesseerd raakt kan Ruud mooi zo'n positie innemen.
Oud 08-04-10, 10:37   #22

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl

Ja want Ruud kan niet voetballen

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Oranje met Van Persie in de spits met daarachter Robben, Van der Vaart en Sneijder. Maar als iemand als Ruud van Nistelrooij zegt dat ie mee wil, dan moet je hem wat mij betreft gewoon meenemen.
Waarom? Laten we wel wezen, hij heeft nooit goed gepresteerd voor het Nederlands elftal. Hij heeft sowieso nog nooit een elftal sterker gemaakt, PSV misschien, wel zwakker. Wat we nu Nederlanders in de CL zien doen, heeft hij nooit gedaan, ondanks dat hij alle kansen had. HSV is nou ook niet beter gaan voetballen sinds hij er bij is.

Want face it, achter Van Nistelrooij valt er een groot gat met andere spitsen. Huntelaar speelt maar weinig klaar, nog buiten het feit of ie daar zelf veel aan kan doen, en Kuijt is helemaal een faler geworden. En als Van Persie of Robben of wie dan ook geblesseerd raakt kan Ruud mooi zo'n positie innemen.
Ik vind Kuijt ook niet ideaal, maar hij doet het gewoon beter in de spits dan Van Nistelrooij. Het voetbal van Nederland lijkt weer op het voetbal van Nederland van voor dat Ruud zich ermee kwam bemoeien.

KJH is wel minder, vind ik ook niet goed genoeg, maar die kent zijn plek inmiddels (geen vrije trappen meer afpakken) hoop ik, gaat de pers niet gebruiken om een plek in de basis te krijgen, is niet zo achterbaks en is een klein blessurerisico ipv een grote.
Oud 08-04-10, 11:15   #23
Orgulloso

Wat we nu Nederlanders in de CL zien doen, heeft hij nooit gedaan, ondanks dat hij alle kansen had.
Wat doen die Nederlanders dan in de CL? Belangrijk zijn? Want dat is iets wat Van Nistelrooij juist wel is geweest. Of zeggen 56 CL-treffers ook helemaal niets meer? Hij is geen middenvelder als Sneijder of Robben die een heel veld kan dirigeren, daarvoor staat hij niet in het veld. Hij staat er om goals te maken, en zijn moyenne is bij elke club ongelooflijk hoog geweest, zelfs de voorbije jaren.

Waar ik het wel mee eens ben is dat Van Nistelrooij het bij Oranje nooit zo goed deed als bij zijn clubs. Dat is echter maar deels zijn schuld, aangezien hij bij Oranje veel vaker op een eiland stond. Bij Real Madrid heeft hij geleerd mee te voetballen, en op het afgelopen EK plukte heel Oranje daar weer de vruchten van (voorbeeld: de 2-0 tegen Frankrijk).

Uit je posts kan ik wel opmaken dat je absoluut geen fan bent van Van Nistelrooij, en als iemand al zo lang actief is ga je dan ook niet meer worden. Ik denk dan ook dat ik tegen dovemansoren praat, maar ik wil toch even een tegenstrijdige mening geven.
Oud 08-04-10, 14:35   #24

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl

Wat doen die Nederlanders dan in de CL? Belangrijk zijn? Want dat is iets wat Van Nistelrooij juist wel is geweest. Of zeggen 56 CL-treffers ook helemaal niets meer?
Als ze niet leiden tot doorgaan naar de volgende ronde dan zeggen ze inderdaad niet veel.

Uit je posts kan ik wel opmaken dat je absoluut geen fan bent van Van Nistelrooij, en als iemand al zo lang actief is ga je dan ook niet meer worden. Ik denk dan ook dat ik tegen dovemansoren praat, maar ik wil toch even een tegenstrijdige mening geven.
You're welcome. Ik ben ook van mening veranderd toen ik doorkreeg dat hij vooral profiteerde van zijn elftal ipv andersom. Hij was de gevierde man, zijn elftal stelde teleur.

Hij is bij Real wel weer beter gaan voetballen, maar het ergert mij dat gedaan wordt als het een grote successpits was, terwijl hij nooit echt succes heeft gebracht. Hij maakt goals ja, dat is zijn werk, maar als het er echt om gaat maakt hij ze vaak niet en dan is zijn elftal weer niet succesvol. Want zijn spel gaat wel ten koste van het scoren door anderen. Dat is niet omdat ik voor Ajax ben, Huntelaar heeft het hetzelfde, wordt ook gehyped omdat zijn werk het maken van goals is. Dus waarom de goaltjesdief van de nummer 6 van Duitsland nou mee zou moeten? Omdat hij vroeger zo goed en belangrijk was kan het niet zijn.
Oud 11-04-10, 17:33   #25
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Nistelrooij voorkomt puntenverlies Hamburger SV

Ruud van Nistelrooij is zondagmiddag weer goud waard gebleken voor Hamburger SV. De Nederlander was in de uitwedstrijd bij VfL Bochum lange tijd onzichtbaar, maar stond twee minuten voor het einde wel op de goede plek om de winnende treffer binnen te tikken: 1-2. Voor HSV kwam daarmee een einde aan een reeks van vijf competitieduels na een Europa League-wedstrijd waarin niet gewonnen werd.

Van Nistelrooij speelde evenals Joris Mathijsen negentig minuten mee bij HSV en was vlak voor het eindsignaal beslissend. De aanvaller zette zijn voetje tegen een voorzet van Zé Roberto, waardoor Philipp Heerwagen geklopt werd. In de paar minuten die nog volgden wist Bochum niet terug te keren, waardoor HSV aan het langste eind trok. De ploeg van Bruno Labbadia komt op 48 punten terecht, lost VfB Stuttgart weer af als nummer zes van de ranglijst en blijft meedoen om Europees voetbal.

HSV begon goed aan de wedstrijd en kreeg na een kwartier spelen de eerste kans, toen Mladen Petric echter net niet bij een lage voorzet van Guy Demel kon komen. Een minuut later was het bij de tweede mogelijkheid alsnog raak en Robert Tesche was de man die zich liet bejubelen. Na een corner van Denis Aogo sprong de middenvelder het hoogst, waarna hij simpel kon binnenknikken. Het betekende het eerste doelpunt van de 22-jarige Tesche in dienst van HSV.

Na het openingsdoelpunt bleef de ploeg van Labbadia de bovenliggende partij, maar meer dan een kans voor Petric leverde dit niet op. Bochum, dat zich op het eigen veld vooral bezighield met verdedigen, bleef in de wedstrijd en kwam een kwartier voor rust zomaar langszij. Joel Depalle bediende met het hoofd Zlatko Dedic, die van twintig meter de bal hard achter de kansloze Frank Rost schoot. De goalie zag Dedic kort voor rust bijna zijn tweede maken, maar na een verdedigingsfout schoof hij de bal net naast.

De wedstrijd kende na deze grote kans weinig mogelijkheden. Bochum en HSV vochten vooral duels uit op het middenveld en pas in het laatste kwartier kwam er weer wat opwinding, toen bijvoorbeeld Van Nistelrooij zich liet zien. Hij schoof de bal echter net langs de verkeerde kant van de paal, waarna Christian Fuchs Bochum aan de overkant op voorsprong had moeten zetten. Hij faalde echter, waardoor Van Nistelrooij uitgroeide tot de man van de middag.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 11-04-10, 17:45   #26
Voor het eerst sinds lange tijd weer een keer gescoord volgens mij. Het loopt nog niet super bij Ruud.
Oud 11-04-10, 18:20 wink   #27
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
Voor het eerst sinds lange tijd weer een keer gescoord volgens mij. Het loopt nog niet super bij Ruud.
1 doelpunt per 100 minuten in de Bundesliga.
Oud 11-04-10, 18:48   #28
Prima Deluxe.

Waarom? Laten we wel wezen, hij heeft nooit goed gepresteerd voor het Nederlands elftal. Hij heeft sowieso nog nooit een elftal sterker gemaakt, PSV misschien, wel zwakker. Wat we nu Nederlanders in de CL zien doen, heeft hij nooit gedaan, ondanks dat hij alle kansen had. HSV is nou ook niet beter gaan voetballen sinds hij er bij is.
Wat alle Nederlanders doen? Van der Vaart (hoe grote fan ik ook ben) is ook niet beslissend geweest tegen Lyon.

Huntelaar weet niet eens een basisplek af te dwingen bij Milan als iedereen fit is.

Sneijder gaf een assist op Stamford bridge, maar deed dat pas toen Chelsea open huis speelde aangezien ze moesten scoren, daarvoor was ook Wesley niet beslissend.

Van Persie zit in de lappenmand.

Kuyt is niet beslissend geweest in de Champions League.

De enige die echt beslissend is geweest in de KO-fase van de Champions League zijn Seedorf en Robben. Daarna is van Nistelrooy toch echt de Nederlandse speler met de meeste verdienste in de Champions League (al denk ik dat hij ook meer verdienste in de CL heeft dan Robben, als je zoveel scoort in de CL dan kun je niet zeggen dat je niet belangrijk bent).

En het argument dat Manu beter werd toen hij vertrok. Logisch, toen waren Rooney, Ronaldo, Vidic, etc. een stuk ervarener en was bijv. een Stam net vertrokken. Beetje goedkoop om dat alleen op van Nistelrooy af te schuiven.

Ik vind Kuijt ook niet ideaal, maar hij doet het gewoon beter in de spits dan Van Nistelrooij. Het voetbal van Nederland lijkt weer op het voetbal van Nederland van voor dat Ruud zich ermee kwam bemoeien.
Mag ik je eraan herinneren dat het goede voetbal en het huidige systeem is ingezet toen van Basten vlak voor het EK het roer omgooide, met van Nistelrooy in de spits. Vergeten hoe van Nistelrooy speelde tegen Italië en met name Frankrijk? Vergeten hoe van Nistelrooy ons vlak voor tijd naast de Russen kopte toen het volledige elftal een off-day had?

Na het EK is Bert op dit systeem gaan voortborduren en ging het best aardig, maar de laatste wedstrijden van Oranje kun je moeilijk goed voetbal noemen.

Verder is het sowieso niet fair om het Nederlands Elftal waarin Ruud jarenlang speelde te vergelijken met het Nederlands Elftal van daarvoor. Ruud heeft niet jarenlang kunnen spelen in een elftal met als as: Van der Sar, Stam, Frank De Boer, Davids, Seedorf/ Cocu en Bergkamp. Met de meesten heeft hij nog wel samengespeeld, maar niet toen ze allen op hun hoogtepunt waren.
Oud 12-04-10, 10:34   #29

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh

Wat alle Nederlanders doen? Van der Vaart (hoe grote fan ik ook ben) is ook niet beslissend geweest tegen Lyon.

Huntelaar weet niet eens een basisplek af te dwingen bij Milan als iedereen fit is.

Sneijder gaf een assist op Stamford bridge, maar deed dat pas toen Chelsea open huis speelde aangezien ze moesten scoren, daarvoor was ook Wesley niet beslissend.

Van Persie zit in de lappenmand.

Kuyt is niet beslissend geweest in de Champions League.

De enige die echt beslissend is geweest in de KO-fase van de Champions League zijn Seedorf en Robben. Daarna is van Nistelrooy toch echt de Nederlandse speler met de meeste verdienste in de Champions League (al denk ik dat hij ook meer verdienste in de CL heeft dan Robben, als je zoveel scoort in de CL dan kun je niet zeggen dat je niet belangrijk bent).
Scoren is zijn werk, het is een echte goaltjesdief. Hij staat er niet om anderen vrij te zetten, door te komen op de vleugel, aanspeelpunt te spelen of het spel voorin te verdelen. De rest moet de kansen creeeren, en hij staat er dan om die af te maken. Dus is het logisch dat hij veel scoort, hij speelde immers bij Man U en Real Madrid en dan krijg je wel kansen.

Dan is de vraag of hij in die rol ook belangrijk is geweest. Niet in positieve zin in ieder geval. Voor het kampioenschap van Real misschien. Maar niet voor Man U in de PL en in de CL, en voor Real niet in de CL. Hoeveel jaar zat hij bij de allergrootse clubs, 7 jaar toch? Als je dan belangrijk bent met je goals dan kun je niet tegelijk telkens stranden in de eerste K.O.-fase, of zelfs in de poule. Als je er staat om de bal in het net te schieten en je doet dan goed en je bent belangrijk, dan kom je met je team dus verder.

Zo'n beetje iedereen is al vaker even ver of verder gekomen, vaak met veel zwakkere clubs. Van Bommel al een paar keer, zelfs met PSV (viel Van Nistelrooij ook al bij tegen in de CL), Van der Vaart, Kuijt, nu zelfs Sneijder (dreigt nog een keer volwassen te worden).

En het argument dat Manu beter werd toen hij vertrok. Logisch, toen waren Rooney, Ronaldo, Vidic, etc. een stuk ervarener en was bijv. een Stam net vertrokken. Beetje goedkoop om dat alleen op van Nistelrooy af te schuiven.
Van het ene op andere seizoen? In de zomerstop een stuk ervarener? Hoe doe je dat? Toen hij kwam stond er ook een heel sterk team, maar dat werd snel minder.

Mag ik je eraan herinneren dat het goede voetbal en het huidige systeem is ingezet toen van Basten vlak voor het EK het roer omgooide, met van Nistelrooy in de spits. Vergeten hoe van Nistelrooy speelde tegen Italië en met name Frankrijk?
Integendeel. Qua meevoetballen ging het voor zijn doen wel aardig, maar qua goals maken was het dan weer minder. Nederland had ook geen offday, Nederland was een aardige counterploeg met het nodige fortuin. Gewoon weggetikt door een ploeg die wel het spel kon maken. En het spel maken gaat niet zo goed met een spits die niet zo goed kan voetballen maar er staat om de bal het laatste zetje te geven. Dat is ook een kwaliteit, daar niet van, maar met een complete aanvaller kun je meer en kun je vooral beter aanvallen.

Vergeten hoe van Nistelrooy ons vlak voor tijd naast de Russen kopte toen het volledige elftal een off-day had?
Wel een belangrijke ja, krediet daarvoor, zijn 2e belangrijke in bijna 10 jaar de vaste spits zijn, die er staat omdat hij scoort. Dat is niet veel, en in dat soort wedstrijden is hij dan ook nog eens een belangrijk deel van het probleem dat Nederland weinig creeert en weinig afdwingt.

Na het EK is Bert op dit systeem gaan voortborduren en ging het best aardig, maar de laatste wedstrijden van Oranje kun je moeilijk goed voetbal noemen.
De oefenwedstrijden zijn niet goed, de wedstrijden waar het er om ging waren uitstekend, met aanvallend voetbal, dominant voetbal terwijl Nederland het spel maakte. Een wereld van verschil. Dat ligt natuurlijk ook aan de trainer, maar goed aanvallend voetbal zien we nooit met Ruud in de spits.

Verder is het sowieso niet fair om het Nederlands Elftal waarin Ruud jarenlang speelde te vergelijken met het Nederlands Elftal van daarvoor. Ruud heeft niet jarenlang kunnen spelen in een elftal met als as: Van der Sar, Stam, Frank De Boer, Davids, Seedorf/ Cocu en Bergkamp. Met de meesten heeft hij nog wel samengespeeld, maar niet toen ze allen op hun hoogtepunt waren.
In 2004 stond er natuurlijk een uitstekend elftal. Van der Vaart was er al én al goed, je had opeens echte vleugels, met Robben en Van der Meyde, Cocu, Davids, Seedorf, die waren gewoon al heel goed, nog heel goed of op hun piek. Aan de aanvoer lag het echt niet.

Je kunt overal wel excuses voor zoeken, maar bij een succesvolle spits denk ik aan een speler die zijn club of natianole elftal sterker maakt. Dat doet hij niet, hij gaat met de eer strijken terwijl het elftal zwakker wordt naarmate hij er langer bij is. PSV was al kampioenskandidaat no 1 toen hij kwam, dus daar hoefde hij het verschil niet te maken. Man U was dat ook, maar werd al snel no. 2 of 3. Real is ook zonder hem kampioenskandidaat 1, of 2 indien Barca weer enorm piekt, maar dat was toen niet zo. Nederland is altijd wel goed voor het doorkomen van de 1e ronde. Maar met hem erbij werd dat nog krap, en was het vaak al meer dan je op basis van het voetbal zou mogen verwachten.

Ik vind dat ook niet gek, je speelt in wezen met een man minder, en je hebt veel balverlies, tot hij scoort dan, maar als hij niet scoort, en dat gebeurt nogal eens, dan heb je dus een probleem.
Zijn kunstje is het krijgen van kansen, inclusief penalties, hij mist immers ook goede kansen. Soms levert dat wat op, maar het kost altijd flink wat. Je haalt er scorend vermogen bij maar je levert ook creeerend vermogen in.

En kennelijk lever je meer in dan dat je erbij krijgt, want elftallen met hem presteren structureel teleurstellend. De supporters klagen dan over van alles en nog wat, maar het ligt niet aan Ruud, want die scoort immers (terwijl dat toch echt zijn werk is). Ook HSV is weer niet sterker op geworden met hem. Voor de 5e plek spelen en Standard verslaan mag je ook wel van HSV verwachten zonder Ruud.

Dus echt succesvol is hij niet geweest, hij heeft of niks toegevoegd, of er zelfs op afgedaan. Ik denk dat je niet eens kunt stellen dat elftallen meer scoren met hem dan zonder hem, als je puur naar aantallen kijkt en niet naar de resultaten.
Oud 23-04-10, 14:41 surprise   #30
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Ruud van Nistelrooij heeft een pijnlijke heup overgehouden aan het midweekse Europa League-treffen tegen Fulham. De spits van Hamburger SV stond donderdagavond negentig minuten in het veld in de halve finale, maar sprak na afloop over heupklachten. Zijn inzetbaarheid in de competitie, aanstaande zondag, is nog een groot vraagteken.

De 33-jarige spits is sinds tweeënhalve maand bezig aan zijn derde avontuur buiten Nederland. Kort na zijn aankomst in Hamburg verraste hij vriend en vijand door aan te tonen dat hij zijn doelpunteninstinct nog niet was verloren. Ook in Europees verband nam hij een goal voor zijn rekening; de tweede HSV-treffer tegen Anderlecht in de derde ronde.
Zondag gaan die Rothosen op bezoek bij TSG Hoffenheim, de huidige nummer dertien van de Bundesliga. Of Van Nistelrooij dan ook in actie komt, is nu nog even afwachten. Mogelijk besluit trainer Bruno Labbadia de voorkeur te geven aan Mladen Petric, die geblesseerd was maar donderdag alweer speelminuten maakte tegen Fulham.
Die heeft ook na iedere wedstrijd een blessure de laatste tijd
LitmanenAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 23-04-10, 14:43   #31

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft gewoon een goede voorbereiding nodig, ik denk dat hij er volgend seizoen er gewoon staat. Nu is het allemaal iets te geforceerd, hij moet en wil spelen om naar het WK te kunnen.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 23-04-10, 14:49   #32
Dan " The Outlaw"Hardy!

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap
Hij heeft gewoon een goede voorbereiding nodig, ik denk dat hij er volgend seizoen er gewoon staat. Nu is het allemaal iets te geforceerd, hij moet en wil spelen om naar het WK te kunnen.
Hoop eigenlijk niet dat hij mee gaat naar het WK want ik gok dat hij drie kwart van het toernooi geblesseerd is. Bovendien heb je met Huntelaar, Kuijt en Van Persie genoeg opties centraal voorin.
Oud 23-04-10, 15:22   #33

Hij heeft gewoon eens een keer niet een van de sterkste tientallen ter wereld achter hem om hem van veel kansen te voorzien, en dan komt er van hem ook weinig tot niks. Zoals de meeste elftallen waarin hij gespeeld heeft maakt hij ook HSV niet sterker maar zwakker. Alleen heeft HSV niet de klasse om hem van heel veel kansen te voorzien om dat te verbloemen. Ruuds grootste kwaliteit is dan ook altijd geweest dat hij het voor elkaar kreeg dat de grootste clubs ter wereld hem van zoveel mogelijk kansen gingen voorzien. Ook nog de penalties opeisen, maakt niet uit hoeveel je er mist, en dan wordt je wel eens topscorer, terwijl het elftal minder en te weinig scoort. Een aalgladde mediapresentatie erbij, en je bent boven elke kritiek verheven, hij was goed, want hij scoort. Scoort hij niet dan ligt het aan anderen, want hij is immers goed.

Nu kan hij het echt laten zien, juist bij zo'n club in zo'n fase kun je er bovenuit steken, met een wereldklasse speler erbij kan zo'n elftal een stap omhoog maken. Schiet er bij zo'n elftal 25 of 30 per seizoen in, en maak de belangrijke, dan maak je het verschil. Maar ze zakken af.

En dan ook nog blessures. Zo maak je het Bert wel erg makkelijk, alleen met wijzen op het blessurerisico is hij er al vanaf. Die heeft het slim aangepakt, want ik denk niet dat hij het zag zitten. Maar handiger was om mee te lullen met Ruud's vriendjes bij de pers dan die tegen zich in het harnas te jagen.

Dan kunnen Ruud en Nike nog zo handig de media bespelen met zorgvuldig getimede blijken van gedrevenheid en vaderlandsliefde. Het gaat er ook in als koek: Ruud bedankte helemaal niet omdat hij geen basisplaats meer kreeg, maakte geen ruzie en lekte niet naar de pers, nee, hij wilde de kans geven aan jonge spelers (het staat er echt! Net als bij Man U zeker). Commentatoren weten zelfs te melden dat Van Nistelrooij en Petric zo'n productief duo vormen in de Uefacup met 11 goals, dat Petric er 9 van maakte werd even niet vermeld. Maar het beklijft allemaal niet meer, het is bijna uitgewerkt. Zonder de doelpuntenaantallen die hij te danken had aan de grootste clubs ter wereld, kan de mythe niet in stand blijven.

Althans, deels wel, nu zal het heten dat hij oud en versleten is, naast dat de rest van zijn elftal natuurlijk weer faalt. Dat hij nooit veel beter geweest is dan nu, en daarom ook nooit echt successen heeft bereikt, die mythe zal wel in stand blijven.
Oud 23-04-10, 15:45   #34
Geheel eens. Gisteravond ook weer onzichtbaar. En als hij scoort is het een intikkertje die iemand anders ook had gemaakt.
Oud 23-04-10, 15:46   #35

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is misschien ook een kwaliteit om juist steeds op de goede plaats te staan?
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 23-04-10, 15:51   #36
Absoluut, maar ik denk dat een spits als Berg er ook zou staan.
Daarom nou nou niet echt een meerwaarde afgelopen weken.

Gemiddelde ligt gewoon niet hoog genoeg voor een spits. Petric is de absolute nr.1 spits van HSV op het moment.
Oud 23-04-10, 15:57   #37

Zeker, in de spits bij Man U, Real Madrid of het Nederlands elftal is een goede plaats om te staan. Een betere plek is er niet als je jezelf populair wilt maken, veel spullen van Nike aan de man wil brengen en aan je persoonlijke doelpuntstatistiekjes te werken ten koste van het elftal. Dat is zijn kwaliteit, belangrijke wedstrijden winnen en prijzen pakken, dat is niet zijn kwaliteit.
Oud 23-04-10, 17:07   #38
Dan " The Outlaw"Hardy!

Kan Huntelaar ook prima.
Oud 23-04-10, 17:50   #39

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Pff, ik ben ook niet altijd onverdeeld enthousiast geweest over Van Nistelrooij, maar jullie zijn wel heel negatief over hem. Nee, hij is geen spits die een goed elftal beter maakt, maar bij HSV is hij nu gewoon een van de betere voetballers, ook qua inzicht en techniek. Dat hij niet veel scoort komt ten eerste omdat hij vaak achter Petric speelt, als een soort tweede spits. Hij speelt daardoor soms wat verder van het doel af. Ten tweede is HSV een elftal zonder een greintje creativiteit. Er loopt helemaal niemand rondt die een fatsoenlijke pass kan geven. Elia kan het, maar is al een half jaar geblesseerd. Trochowski zou het moeten kunnen, maar die bakt er niets van de laatste tijd. Van Nistelrooij is ook niet iemand die wat dat betreft wat toevoegt aan HSV, hij blijft inderdaad een speler die afhankelijk is van zijn medespelers, maar hij maakt wel goede loopacties en komt steeds voor zijn man. Alleen dan moet die bal wel komen en dat ontbreekt er gewoon aan op dit moment. Ik weet zeker dat als er een spelmaker achter de spitsen had gelopen, dat Ruud er nu al twee keer zoveel in had liggen.

Wat betreft het Nederlands elftal, natuurlijk zie ik ook tien keer liever Van Persie in de spits. Die voegt inderdaad veel meer toe aan het veldspel. Maar als Ruud genoegen wil nemen met een plaats op de bank, zie ik zeker nog wel een rol voor hem weggelegd. Bijvoorbeeld als pinch hitter. Op sommige momenten in een wedstrijd heb je misschien helemaal geen spits nodig die ballen opeist, maar eentje die van de bal wegloopt, een paar man bezighoudt en gevaarlijk is voor het doel. In dat geval heb je gewoon veel meer aan Van Nistelrooij dan Huntelaar, omdat hij sterker en ervarener is. Daarom zou ik hem deze zomer zeker meenemen naar Zuid-Afrika.

Edit: En diegene die heeft geschreven dat Berg het net zo goed zou doen als Van Nistelrooij heeft de eerste blijkbaar niet al te veel zien spelen bij HSV.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 12:44   #40

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine
Pff, ik ben ook niet altijd onverdeeld enthousiast geweest over Van Nistelrooij, maar jullie zijn wel heel negatief over hem. Nee, hij is geen spits die een goed elftal beter maakt, maar bij HSV is hij nu gewoon een van de betere voetballers, ook qua inzicht en techniek. Dat hij niet veel scoort komt ten eerste omdat hij vaak achter Petric speelt, als een soort tweede spits. Hij speelt daardoor soms wat verder van het doel af. Ten tweede is HSV een elftal zonder een greintje creativiteit. Er loopt helemaal niemand rondt die een fatsoenlijke pass kan geven. Elia kan het, maar is al een half jaar geblesseerd. Trochowski zou het moeten kunnen, maar die bakt er niets van de laatste tijd. Van Nistelrooij is ook niet iemand die wat dat betreft wat toevoegt aan HSV, hij blijft inderdaad een speler die afhankelijk is van zijn medespelers, maar hij maakt wel goede loopacties en komt steeds voor zijn man. Alleen dan moet die bal wel komen en dat ontbreekt er gewoon aan op dit moment. Ik weet zeker dat als er een spelmaker achter de spitsen had gelopen, dat Ruud er nu al twee keer zoveel in had liggen.
Ja, natuurlijk, een spelmaker, en vergeet ook de vleugelspitsen niet die alsmaar hun man voorbij gaan en snaarstrakke ballen de zestien in pompen, en het liefst nog meer middenvelders met steekpassjes en verdedigers met een lange trap om hem vrij voor de keeper te zetten. Zo wordt het vak van spits het makkelijkste ter wereld. Je mag maar elf spelers opstellen, en het rendement uit een spelmaker en vleugels haal je juist niet door een goaltjesdief voorin te zetten zodat die veel scoort maar het elftal minder. Als dat zou werken dan zou Van Nistelrooij wel een goedgevulde prijzenkast hebben, hij heeft zelf bewezen van niet. Hij parasiteert op zijn elftal, met een extreem goed elftal scoort hij dan vrij veel, niet eens heel veel, en dan lijkt het alsof hij het goed doet. Nu heeft hij een minder elftal en dan blijkt hij helemaal niet veel te scoren.

Het is uiteindelijk heel simpel, een voetballer moet het elftal beter maken, anders moet hij op de bank. Een spits moet ook roeien met de riemen die hij heeft, daarmee kan hij zich onderscheiden.

Wat betreft het Nederlands elftal, natuurlijk zie ik ook tien keer liever Van Persie in de spits. Die voegt inderdaad veel meer toe aan het veldspel. Maar als Ruud genoegen wil nemen met een plaats op de bank, zie ik zeker nog wel een rol voor hem weggelegd. Bijvoorbeeld als pinch hitter. Op sommige momenten in een wedstrijd heb je misschien helemaal geen spits nodig die ballen opeist, maar eentje die van de bal wegloopt, een paar man bezighoudt en gevaarlijk is voor het doel. In dat geval heb je gewoon veel meer aan Van Nistelrooij dan Huntelaar, omdat hij sterker en ervarener is. Daarom zou ik hem deze zomer zeker meenemen naar Zuid-Afrika.
Op zich een redelijk punt. Alleen neemt Ruud geen genoegen met een plaats op de bank. Dan gaat hij zijn vriendjes van de pers samen met Nike inschakelen om druk op de trainer uit te oefenen. Dat deed hij ook bij Van Basten, dat deed hij ook met Advocaat, dat probeerde hij bij Ferguson.

Zijn hele 'terugkeer' bij het Nederlands elftal is een zorgvuldig geregiseerde mediacampagne. Ruud heeft ruzie gemaakt en bedankt omdat hij geen basisplaats meer kreeg, en sindsdien ging het weer net zo goed met het Nederlands elftal als voor de komst van Ruud. Gewoon hopen dat je opgeroepen wordt en dan hopen dat je speeltijd krijgt, daar is hij veel te egoistisch voor.

Hij heeft zich dan ook niet gemeld bij Van Marwijk met de mededeling dat hij weer beschikbaar is om opgeroepen te worden. Nee, hij zag weer een goed Nederlands elftal waar hij mooi op zou kunnen parasiteren om zich te laten toejuichen wanneer hij de bal het laatste tikje geeft. Dus hij ging niet naar Van Marwijk, hij stapte naar de bevriende pers, waar hij met geveinsde bescheidenheid de geesten alvast rijp ging maken voor een hype. Eerst de roep om de grote Van Nistelrooij laten ontstaan, om dan de bondscoach voor het blok te zetten wanneer Ruud beslist dat hij goed genoeg is. De bondscoach mag dat niet eens zelf beslissen. Ze moeten er samen uit komen, net als met Van Basten destijds. Hij gaat er speciaal voor naar HSV tegen een lullige 4 miljoen per jaar. Om nog meer druk te zetten op Van Marwijk, en bij HSV zijn er nog blij mee ook. Van Marwijk speelt het mee, want als je aan de grote Ruud zonder noemenswaardige prijzen en successen bij het Nederlandse elftal komt, dan stoot je een heleboel mensen voor het hoofd. Maar hij zal er zeker zijn bedenkingen bij hebben dat hij voor het blok gezet wordt.

Ruud is niet alleen een stoorzender in het spel met zijn egoisme en gebrek aan voetballend vermogen, hij is ook een stoorzender in de teamgeest met zijn egoisme, en hij is een stoorzender in het proces dat de bondscoach kiest welke spelers hij oproept en welke niet, en dat die dan vereerd zijn en komen opdagen, of anders hun mond houden.

Huntelaar heeft dat niet, die is makkelijker op zijn plek te zetten, hoewel die natuurlijk ook onderdeel is van een marketingcampagne waarin de waarheid nogal geweld wordt aangedaan. Want zo werkt het, de combinatie doelpuntenaantallen van de parasiterende spits met een goede kop is een goudmijn in de sportmarketing. Prestaties doen er daarvoor niet toe.
Oud 24-04-10, 12:47   #41
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

LeTiss = Weltschmerz?

Oud 24-04-10, 13:15   #42

Nee hoor, ik ben best vrolijk.
Oud 29-04-10, 23:03   #43
-Q-

Laat hem maar lekker buiten de selectie van Oranje.
Ik zie niet in wat hij nog zou kunnen toevoegen.
-Q- is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-10, 23:05   #44
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou hem er toch graag bij hebben, voor op de bank een prima speler en volgens mij ook een goede gozer in het team.
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-10, 23:10   #45
Miskoop voor HSV
Oud 29-04-10, 23:57   #46
Drums

Die kans in blessuretijd
Oud 30-04-10, 00:08 rainbow   #47
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Die kans in blessuretijd
Nou inderdaad, wat een kans zeg.
Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 30-04-10, 00:08   #48
Denk niet dat ie meegaat... heeft nog maar 2 wedstrijden om iets te laten zien
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 15:12   #49
Drums

Van Nistelrooij geeft hoop op WK niet op
Uitgegeven: 5 mei 2010 12:49
Laatst gewijzigd: 5 mei 2010 14:38
HAMBURG - Ruud van Nistelrooij heeft nog steeds hoop dat hij komende zomer met het Nederlands elftal actief is op het wereldkampioenschap voetbal.

Bondscoach Bert van Marwijk heeft de 33-jarige spits van Hamburger SV niet opgeroepen voor de twee trainingsstages in Hoenderloo, maar dat wil volgens Van Nistelrooij niets zeggen.

''Alles ligt nog open'', verklaarde hij woensdag in de Hamburger Morgenpost.Van Nistelrooij liet de afgelopen maanden regelmatig weten na twee jaar graag te willen terugkeren in het Nederlands elftal.

Om zijn WK-kansen te vergroten stapte hij in de winterstop zelfs over van Real Madrid naar HSV.

Afvallen
Van Marwijk heeft hem de afgelopen maanden diverse keren bekeken. Van Nistelrooij en Van Marwijk spraken elkaar maandag telefonisch. ''Hij heeft toen niet gezegd dat ik er bij het WK niet bij ben'', aldus de spits.

Van Marwijk liet eerder deze week optekenen dat hij Van Nistelrooij nog niet uitsluit voor het WK. De bondscoach komt op 11 mei met een voorlopige selectie van dertig man, van wie er voor 1 juni nog zeven spelers moeten afvallen.
Oud 05-05-10, 15:32   #50
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb 2 voorspellingen gedaan en allebei had ik ze goed . Ik zei dat Twente kampioen zou worden ( logisch , zie mijn Avatar ) , maar ik zei ook dat Willem ll en Sparta de nacompetitie zullen halen .

Ik doe nog 1 voorspelling : Ruud gaat niet mee naar het WK en dat besluit maakt die zelf .
Tenzij er misschien blessures komen , maar anders ...
tjekkie is nu online   Met citaat reageren
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site