Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-03-10, 12:51 emo   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Fredericus Jacobus Rutten (Wijchen, 5 december 1962) is een Nederlands voetbaltrainer en voormalig betaald voetballer. Hij kwam als centrale verdediger zijn hele voetballoopbaan voor FC Twente uit. Sinds het seizoen 2009/10 is hij hoofdtrainer van PSV.

Als kleine jongen begint Rutten met voetballen bij amateurclub Alverna Wijchen. Op 15-jarige leeftijd verhuist hij naar FC Twente, waar hij op 13 april 1980 zijn debuut maakt in het eerste elftal. In de thuiswedstrijd tegen Vitesse valt Rutten na 70 minuten in voor Aad Kila. Hij blijft zijn hele carrière bij Twente, in totaal 307 wedstrijden met daarin twaalf doelpunten. Rutten komt één keer uit voor het Nederlands elftal: op 16 november 1988 speelt hij een half uur mee in een vriendschappelijke wedstrijd in en tegen Italië. Deze eindigt in 1-0. In 1991 eindigt de spelerscarrière van Rutten door een chronische heupblessure.

Rutten blijft na zijn actieve loopbaan in het voetbal actief. Eerst gaat hij bij FC Twente als teambegeleider aan de slag. Voordat hij daar in het seizoen 1999-2000 hoofdtrainer wordt, traint hij onder meer de A- en B-jeugd. In zijn tweede en laatste seizoen als hoofdtrainer bij Twente bezorgt Rutten de club haar eerste hoofdprijs in 24 jaar. In De Kuip wordt namelijk PSV na strafschoppen verslagen en neemt Twente de KNVB beker mee naar huis.

In 2001 verlaat Rutten FC Twente om hoofd opleidingen te worden bij PSV. Daar stapt hij na één seizoen vanaf om tweede assistent-trainer (achter Erwin Koeman) te worden. Wanneer Koeman naar RKC Waalwijk vertrekt, neemt Rutten zijn plek in. Zijn vervanger is op zijn beurt René Eijkelkamp. Daarna zijn Guus Hiddink, Rutten en Eijkelkamp het technisch trio en de eindverantwoordelijken bij PSV. Rutten is officieel assistent, maar hoofdtrainer Hiddink laat veel van zijn veldwerk over aan Eijkelkamp en hem. Dit omdat Hiddink zijn trainerschap combineert met die van technisch directeur (bij PSV) en het bondscoachschap (bij Australië).

In maart 2006 tekent Rutten weer, voor drie jaar, bij Twente. Dit keer als trainer én technisch directeur. Op 30 mei 2007 wordt hij in het radioprogramma NOS Langs de Lijn verkozen tot trainer van het jaar. De oefenmeester van FC Twente wordt geroemd vanwege de vierde plaats van zijn ploeg in het seizoen 2006/2007 en om haar aanvallende manier van spelen. Ook in de trainersverkiezing van het tijdschrift Sportweek eindigt Rutten bovenaan. Daarnaast waarderen zijn collega's in het betaalde voetbal zijn werk eveneens, want Rutten wordt door de trainersvakbond genomineerd voor trainer van het jaar. In die verkiezing moet hij het opnemen tegen Ronald Koeman (PSV), Louis van Gaal (AZ) en Henk ten Cate (Ajax). Van Gaal wint dit keer. In 2008 wordt Rutten wel tot trainer van het jaar gekozen. Hij verslaat dan medegenomineerden Ernie Brandts (NAC Breda), Gertjan Verbeek (sc Heerenveen) en Stanley Menzo (FC Volendam).

In november 2007 wordt Rutten gevraagd om hoofdtrainer bij PSV te worden na het vertrek van Ronald Koeman naar Valencia. Hij bedankt voor de eer en zet zijn functies bij FC Twente voort. Op 23 april 2008 tekent hij wel een contract bij het Duitse Schalke 04. Vanaf 1 juli 2008 traint hij dit team uit de Bundesliga. Op 26 maart 2009 wordt Rutten door deze club op non-actief gesteld na een aantal tegenvallende prestaties.

Lang hoeft Rutten niet op zoek naar een nieuwe club. Op 17 april 2009 werd bekend dat hij voor een periode van drie jaar bij PSV tekent. Daar verbeterde hij op 27 november 2009 met een 2-3 overwinning bij Sparta Rotterdam een clubrecord dat Kees Rijvers in het seizoen 1974/75 zette, door voor de 32e officiële wedstrijd op rij ongeslagen te blijven (de reeks van Rijvers stopte na 31 partijen). Ruttens reeks eindigde na 39 wedstrijden, doordat PSV toen een bekerwedstrijd verloor van Feyenoord.
Rutten: "Grote rol arbiter in nederlaag"

Trainer Fred Rutten vond dat scheidsrechter Eric Braamhaar een 'heel grote rol' had gespeeld in de nederlaag van PSV zaterdagavond bij NAC Breda (2-1). Aan de beslissende treffer van NAC ging volgens hem een overtreding op Dirk Marcellis vooraf. "Bovendien had even eerder Ola Toivonen voor ons een strafschop verdiend."

"Ik praat niet graag over de scheidsrechter", vervolgde Rutten. "Normaal zeg ik dit soort dingen ook niet. Ik zeg ook niet dat we alleen hierdoor hebben verloren. In de eerste helft hebben we heel goed gespeeld. We geven de gelijkmaker te gemakkelijk weg. Daarna werd het iets minder."

Vooraf had een van de grensrechters tegen Rutten gezegd dat de arbitrage voor het duel nogal Twents gekleurd was. Bijvoorbeeld omdat Braamhaar uit die streek komt. FC Twente is met Ajax de concurrent van PSV. "Ik dacht dat het een grapje was", aldus Rutten. "Misschien was het dat ook wel. Toch waren sommige beslissingen wel erg gekleurd."

Rutten sprak verder van een vervelende nederlaag. "Eén kans hebben we maar weggegeven en toch krijgen we twee doelpunten tegen. Toch zie ik dit niet als een beslissende ontwikkeling. Ons einddoel is nog haalbaar. Er komen meer duels. Dit gaan we nog wel repareren."
Assistent ontkent uitlatingen aan adres Rutten

PSV-trainer Fred Rutten baarde afgelopen zaterdag opzien tijdens de persconferentie. De oefenmeester had geen goed woord over voor de arbitrage tijdens het verloren duel met NAC Breda.

Rutten zei het gevoel te hebben dat 'PSV niet mocht winnen' zaterdagavond. De club werd een strafschop onthouden en bovendien vond Rutten dat er bij de tweede treffer van NAC Breda een overtreding op Dirk Marcellis aan vooraf ging.

Na afloop van het duel liet Rutten weten dat assistent-scheidsrechter Patrick Gerritsen hem toegefluisterd zou hebben dat de arbitrage zaterdag 'wel erg Twents gekleurd was vandaag'. Gerritsen ontkent dit echter gezegd te hebben tegen de trainer.

"Ik heb dit absoluut niet gezegd en heb Fred Rutten proberen te bellen. Zulke woorden horen niet bij een topcoach. Helaas heb ik het verkeerde nummer van hem", zegt Gerritsen in gesprek met De Telegraaf.
En nu volgt er dus een onderzoek:
Uitlatingen Rutten aanleiding voor vooronderzoek

De aanklager van de KNVB gaat onderzoeken of er een basis is voor een vervolging van Fred Rutten. De PSV-coach hekelde zaterdag de arbitrage.

Rutten beklaagde zich na de nederlaag tegen NAC Breda over de leiding, die met drie in zijn ogen discutabele beslissingen het duel zou hebben beïnvloed. Bovendien stipte de PSV-trainer het hoge Twentse gehalte van het arbitrale kwartet aan, daarmee ruimte latend voor een bevoordeling van concurrent FC Twente.

Met zijn opmerkingen heeft Rutten mogelijk de gedragscode voor coaches overtreden. Het vooronderzoek van de KNVB-aanklager moet daarover duidelijkheid brengen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-03-10, 12:54   #2
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

mooie foto in de OP
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 12:55   #3

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
mooie foto in de OP
Nogal Twents gekleurd.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 12:56   #4
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Fredje ''slis'' Rutten.
Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 12:56 wink   #5
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep

Nogal Twents gekleurd.
Oud 08-03-10, 13:14   #6

Lexie's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima trainer maar die man kan echt totaal niet speken. Erg genant als hij weer is niet uit zijn woorden komt
Lexie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 13:16   #7

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Had deze uitspraken niet van hem verwacht. Het zit PSV even 1x niet mee (tegenover meerdere arbitrale mazzelpotjes) en dan gelijk zo'n huilebalkverhaal.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 13:20 sad   #8
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Nogal Twents gekleurd.
.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 13:20   #9
EAYS

Nogal Twents gekleurd.
Daarom zei ik ook mooi
Oud 08-03-10, 13:23   #10

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower
Had deze uitspraken niet van hem verwacht. Het zit PSV even 1x niet mee (tegenover meerdere arbitrale mazzelpotjes) en dan gelijk zo'n huilebalkverhaal.
Precies, er zijn genoeg trainers geweest met betere redenen om te klagen dit seizoen dan Rutten nu.
Hoe die daar ook zo zielig zat, hopend dat iemand het met hem eens was. Beetje jammer allemaal.

Maar dat ie zich als een kneus gedraagt nu is nog geen reden om hem aan te klagen of te schorsen vind ik.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 13:30   #11

Oorspronkelijk geplaatst door Neleos
Maar dat ie zich als een kneus gedraagt nu is nog geen reden om hem aan te klagen of te schorsen vind ik.
Ik zie het verschil met een spreekkoor eigenlijk niet (afgezien van het taalgebruik). Juist in deze periode worden er veel wedstrijden gestaakt, en het minder slimme deel van de PSV-aanhang zal deze woorden van Rutte aangrijpen om de dienstdoende scheids verbaal aan te pakken.
Oud 08-03-10, 13:34   #12

Ik zie het verschil met een spreekkoor eigenlijk niet (afgezien van het taalgebruik). Juist in deze periode worden er veel wedstrijden gestaakt, en het minder slimme deel van de PSV-aanhang zal deze woorden van Rutte aangrijpen om de dienstdoende scheids verbaal aan te pakken.

Hmm, jij vindt dat mensen die een aanleiding geven voor een eventueel spreekkoor ook gestraft moeten worden? Ik vind dat allemaal wel wat ver gaan.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 13:46   #13

Hmm, jij vindt dat mensen die een aanleiding geven voor een eventueel spreekkoor ook gestraft moeten worden? Ik vind dat allemaal wel wat ver gaan.
Nee, ik vind de uitspraken van Rutten op zich al genoeg voor een berisping/boete/schorsing. Ik vergelijk zijn uitspraken juist met een spreekkoor (waar ook straffen voor volgen).
Oud 08-03-10, 16:47 wink   #14

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Fredje, klasbak van een piepelmanager.

Oud 08-03-10, 16:51   #15

Van Hanegem is kritisch op Rutten;

Coach Fred Rutten haalt te weinig uit de spelersgroep

Men zit mij wel eens vreemd aan te kijken als ik niet in euforie ben geraakt van een overwinning, maar juist op zo'n moment een paar kritische kanttekeningen plaats.
Daar ben ik wel aan gewend, ik amuseer me er zelfs mee. Ik had dat de laatste tijd vaak na wedstrijden van PSV. Die ploeg won veel, maar met erg behoudend, vervelend en traag voetbal. Ze waren in Eindhoven altijd erg tevreden met het resultaat. Ze konden hun geluk vaak niet op. Daar werd dan een heleboel blabla omheen verteld en zo leek het nog wat.

Ik vind PSV een geweldige club. Het is misschien ook wel de sterkste voetbalclub van het land. Maar ik stel vast dat Fred Rutten op dit moment te weinig uit die spelersgroep haalt. Het sprankelt nooit, de handrem staat altijd strak aangetrokken. PSV heeft zichzelf dit seizoen gewoon zelf in slaap gesukkeld. Altijd maar weer wachten op een bevlieging van een jongen als Toivonen. Voor zulk voetbal trek je je voetbalschoenen toch niet aan? Het is te saai voor woorden.

Waarom is dat toch? Ik vind het zonde van de selectie die ze daar hebben lopen. PSV heeft de spelers om in de eredivisie de tegenstander elke wedstrijd bij de keel te grijpen en op de helft van die tegenstander vast te zetten en kapot te spelen. Maar ik zie het ze zelden doen. Één keer eigenlijk maar, dat was in augustus van het vorig jaar, thuis tegen Ajax (4-3). En dat kwam louter en alleen omdat Suarez al na twee minuten scoorde. Toen moest PSV wel en werd het een prachtige wedstrijd.

Ik hoop echt dat ze dat volgende week uit bij Ajax weer doen. Gooi die schroom van je af, ben niet te snel tevreden en ga vol op de aanval spelen. In Amsterdam zal PSV goed moeten maken wat ze tegen NAC hebben verprutst.
Oud 08-03-10, 16:53   #16

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

van Hanegem is de laatste weken koning van de Open deuren intrappen, ook al zit er hier wel een kern van waarheid in.

PSV maakt meestal vrij snel en gemakkelijk de 1-0 of 0-1, maar drukt dan niet door en komt later in de problemen. Dat is Rutten onder meer aan te rekenen.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 16:56   #17

Oorspronkelijk geplaatst door BigMAC
van Hanegem is de laatste weken koning van de Open deuren intrappen, ook al zit er hier wel een kern van waarheid in.

PSV maakt meestal vrij snel en gemakkelijk de 1-0 of 0-1, maar drukt dan niet door en komt later in de problemen. Dat is Rutten onder meer aan te rekenen.
Ik ben ook geen Van Hanegem fan, maar als je zoveel leuke (aanvallende) spelers in je selectie hebt dan moet je daar ook gebruik van maken.
Oud 08-03-10, 16:58   #18

Ik ben ook geen Van Hanegem fan, maar als je zoveel leuke (aanvallende) spelers in je selectie hebt dan moet je daar ook gebruik van maken.
Eens, vooral na de winterstop gebeurt dat gewoon veel te weinig. PSV zal de resterende wedstrijden 100% moeten zijn, daarin past geen laksheid. Ook tegen NAC was er eigenlijk vrij weinig aan de hand, zoals Van Halst ook al zei, maar kom je toch in de problemen, omdat je gewoonweg niet doordrukt.
Oud 08-03-10, 17:20   #19
The Few, The Proud

PyTh's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is jammer idd dat het spel vaak zo doods is.
Maar als het moet kan het dus wel, zie o.a. HSV thuis...

Ben heel benieuwd naar Zondag iig, maar dat we een spannend einde van de competitie krijgen staat voor mij al vast.

Oud 08-03-10, 18:12   #20

Overigens ben ik benieuwd naar het vervolg van het onderzoek naar de uitlatingen van Rutten. Daadwerkelijke schorsing voor 1 of zelfs meerdere wedstrijden zou de KNVB compleet belachelijk maken. Al verwacht ik dat het gewoon met een boete en/of een voorwaardelijke straf wordt afgedaan.
Oud 08-03-10, 18:16   #21

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij vergeet gemakshalve dat PSV al zo lang gewoon wint met dat spel. Word je er kampioen mee dan is er geen haan die er naar kraait. Zeker niet in Eindhoven.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 18:20   #22
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Willem heeft in deze wel gelijk ja. PSV had al lang en breed die titel 'in de tas' kunnen hebben als ze niet terug gingen zakken na zo'n lousy 0-1. Doorjagen bij een 1-0 tegen Sparta (in de tweede helft) had vast die 2-0 opgeleverd en maakt zo'n tegendoelpunt geen reet meer uit. Nu verlies je 2 punten, krijg je er een gevalletje Lazovic overheen, zit het daarna wat tegen tegen NAC en dan moet je naar Ajax. Crisis is zo geboren.

Die opmerking van Afellay na Heracles-uit (als je elke wedstrijd zo wint, word je kampioen) is natuurlijk te treurig voor woorden en een topclub onwaardig. Je wÃÂ*nt namelijk niet elke wedstrijd zo. Heracles kreeg 5 kansen, scoorde niet. NAC kreeg er anderhalve, scoorde tweemaal. PSV heeft de kwaliteiten om (net als Ajax de laatste weken doet) wedstrijden eerder in het slot te gooien. Sta je bij rust met 2-0/3-0 voor, dan kan die tweede helft een tempootje lager en kun je spelers rust geven. Ga je terugzakken na dat ene doelpunt, móet je blijven waken voor de tegenstoot, én kan die ook ineens vallen.

Prima als je elke wedstrijd zo wint, maar als dat ineens niet meer gebeurt zakt het fundament onder die speelstijl (vertrouwen, zelfverzekerdheid, komt wel goed..) ineens weg en blijft er een elftal vol onzekere mannetjes over. Van Ajax-uit kun je altijd verliezen, en als dat gebeurt spreken de cijfers voor zich: Laatste vier wedstrijden, vier puntjes. En dan die slotfase ingaan.

Rutten pakt het slecht aan, niet alleen de speelstijl, ook deze opmerkingen weer. Calimero is weer thuis.
Silenus is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 18:53 emo   #23
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee, ik vind de uitspraken van Rutten op zich al genoeg voor een berisping/boete/schorsing. Ik vergelijk zijn uitspraken juist met een spreekkoor (waar ook straffen voor volgen).
Ik vind zijn uitspraken eigenlijk ook wel van een compleet andere orde dan dat je zegt dat de scheidsrechter slecht floot of niet op zijn best was etc, zoals dat vaker gebeurt. Maar nu verkondig je eigenlijk dat een scheidsrechter bewust een wedstrijd ingaat om het resultaat te bepalen.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 09-03-10, 12:59 wink   #24
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Precies, er zijn genoeg trainers geweest met betere redenen om te klagen dit seizoen dan Rutten nu.
Hoe die daar ook zo zielig zat, hopend dat iemand het met hem eens was. Beetje jammer allemaal.

Bovenste, helemaal mee eens.

En als je zo'n uitlatingen doet kun je op je klompen aanvoelen dat de KNVB er achteraan gaat. Gewoon dom en hypocriet en dat onderzoek en eventuele schorsing zou ik helemaal terecht vinden.

Niet dat het waarschijnlijk wat uitmaakt voor het verloop van een wedstrijd maar toch.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 09-03-10, 13:05 emo   #25

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Bovenste, helemaal mee eens.

En als je zo'n uitlatingen doet kun je op je klompen aanvoelen dat de KNVB er achteraan gaat. Gewoon dom en hypocriet en dat onderzoek en eventuele schorsing zou ik helemaal terecht vinden.

Niet dat het waarschijnlijk wat uitmaakt voor het verloop van een wedstrijd maar toch.
Gelul over competitieschema's, scheidsrechteraanstellingen e.d. zijn allemaal OK verder?
Oud 09-03-10, 13:11 emo   #26
Drums

Gelul over competitieschema's, scheidsrechteraanstellingen e.d. zijn allemaal OK verder?
Competitieschema's, daarmee duid je overduidelijk op Jol en dat vind ik persoonlijk gejank dat ie helemaal niet nodig heeft.

Gezeik over aanstelling van scheidsrechters met het bewuste doel om de scheidsrechter in diskrediet te trekken, daar mag wat mij betreft ook strenger tegen opgetreden worden.
Oud 09-03-10, 13:20   #27

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Competitieschema's, daarmee duid je overduidelijk op Jol en dat vind ik persoonlijk gejank dat ie helemaal niet nodig heeft.

Gezeik over aanstelling van scheidsrechters met het bewuste doel om de scheidsrechter in diskrediet te trekken, daar mag wat mij betreft ook strenger tegen opgetreden worden.
Eens, maar in dit geval getuigt dit dus van volstrekte willekeur van de KNVB, omdat ze bij eerdere aanmerkingen op aanstellingen en optredens van scheidsrechters geen actie ondernamen. Het lijkt eerder op het stellen van een voorbeeld dan op daadwerkelijk consequent handelen.
Oud 09-03-10, 14:04   #28
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem

Ik vind zijn uitspraken eigenlijk ook wel van een compleet andere orde dan dat je zegt dat de scheidsrechter slecht floot of niet op zijn best was etc, zoals dat vaker gebeurt. Maar nu verkondig je eigenlijk dat een scheidsrechter bewust een wedstrijd ingaat om het resultaat te bepalen.
Zou je dan ook niet die arbiter moeten onderzoeken?

Anders zou het weer een gevalletje 'shoot the messenger' zijn, waar voetbalbonden overigens dol op zijn.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 11-03-10, 17:30   #29
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Er zijn trainers met wie ik best wel aan de bar een biertje zou willen drinken. Lekker oeverloos ouwehoeren. Met Ron Jans bijvoorbeeld zou ik wel eens uren van gedachten willen wisselen over de betere popmuziek. Frank Rijkaard zou ik vragen om een minutieuze beschrijving te geven van de gedachten die in hem opkwamen, vlak voordat hij Rudi Völler op een dikke fluim in zijn nek trakteerde.

Zelfs met José Mourinho zou ik een prima avond kunnen hebben, puur om hem andere trainers te horen afkraken. Leedvermaak is ook leuk namelijk. Maar een avondje doorzakken met Fred Rutten? Mij niet gezien.

Fredericus Jacobus Rutten. Het is een degelijke naam voor een degelijke man. Fred Rutten is iemand die je gerust een maand je auto uitleent als je zelf op vakantie gaat. Fred geeft 'm dan met een volle tank, een zorgvuldig schoongeveegd sigarettenbakje en glanzende wieldoppen terug en verontschuldigt zich ook nog voor de gelopen kilometers.

Rutten is een kundige trainer, vind ik. Deed tot voor kort ook geen rare dingen. Brandt zijn spelers niet in de pers af, stelt altijd de beste spelers op hun juiste posities op, gaat niet in trainingspak op de bank zitten. Steady Fred Rutten, zo zouden ze hem eigenlijk in de Lichtstad moeten noemen.

Totdat hij na afloop van NAC Breda – PSV (2-1) van zich liet horen. Misschien had hij een keer Van Gaal op tv zien fulmineren of had hij iets te vaak naar het norse Tony Soprano-hoofd van Jol gekeken, maar ook Rutten had ineens kritiek op de arbitrage! Fred vermoedde vuil spel, ja, een complot van Twentse zijde, een complot dat PSV wel eens de landstitel zou kunnen kosten! Het hele gebeuren vond Youri Mulder, en hij kan het weten, 'niet des Freds', maar ik heb een theorietje: het was allemaal een marketingtruc!

Binnenkort komt-ie uit, namelijk. De FRED, een glossy voor voetbalfans en liefhebbers. VI, hoed je maar, want na de GULLIT zal ook de FRED salontafels in den lande veroveren. De FRED is geheel in de geest van Rutten gemaakt: geen opsmuk, geen poespas. De voorpagina toont Fred met een ongemakkelijke glimlach op zijn gezicht in de bedrijfskantine van PSV met een broodje kroket voor zich op tafel. Op de achtergrond zie je Danny Koevermans lachen en wijzen: Fred Kroket!

De artikelen in de FRED zijn doorspekt met typische Rutten-frasen. In zijn column over het vertrek van Lazovic alleen al: 'Een bepaald soort droefheid', 'het doet ook wel wat, zeker met mijzelf', 'er worden een paar signalen afgegeven', en 'we moeten dit wegstoppen en we stoppen het ook weg.' Kers op de taart is de poster in het midden van het magazine, met daarop Fred Rutten onder de mooiste plataan van zijn geboorteplaats Wijchen.

Na een optreden op een persconferentie dat zoveel aandacht genereerde dat Jack de Vries er jaloers op zou worden, zal de FRED, een glossy voor voetballiefhebbers, ongetwijfeld een klinkend succes worden. Al zal Rutten zelf dat waarschijnlijk uitleggen als 'een mooie teamprestatie'.

---
Nils Hermans
Nijmegen
vi.nl

Hehe, geinige column
Silenus is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-03-10, 17:31   #30
Drums

Die naam ken ik
Volgens mij studeert ie ook geschiedenis in Nijmegen

Dadelijk eens lezen
Oud 11-03-10, 18:04   #31
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
Willem heeft in deze wel gelijk ja. PSV had al lang en breed die titel 'in de tas' kunnen hebben als ze niet terug gingen zakken na zo'n lousy 0-1. Doorjagen bij een 1-0 tegen Sparta (in de tweede helft) had vast die 2-0 opgeleverd en maakt zo'n tegendoelpunt geen reet meer uit. Nu verlies je 2 punten, krijg je er een gevalletje Lazovic overheen, zit het daarna wat tegen tegen NAC en dan moet je naar Ajax. Crisis is zo geboren.

Die opmerking van Afellay na Heracles-uit (als je elke wedstrijd zo wint, word je kampioen) is natuurlijk te treurig voor woorden en een topclub onwaardig. Je wÃÂ*nt namelijk niet elke wedstrijd zo. Heracles kreeg 5 kansen, scoorde niet. NAC kreeg er anderhalve, scoorde tweemaal. PSV heeft de kwaliteiten om (net als Ajax de laatste weken doet) wedstrijden eerder in het slot te gooien. Sta je bij rust met 2-0/3-0 voor, dan kan die tweede helft een tempootje lager en kun je spelers rust geven. Ga je terugzakken na dat ene doelpunt, móet je blijven waken voor de tegenstoot, én kan die ook ineens vallen.

Prima als je elke wedstrijd zo wint, maar als dat ineens niet meer gebeurt zakt het fundament onder die speelstijl (vertrouwen, zelfverzekerdheid, komt wel goed..) ineens weg en blijft er een elftal vol onzekere mannetjes over. Van Ajax-uit kun je altijd verliezen, en als dat gebeurt spreken de cijfers voor zich: Laatste vier wedstrijden, vier puntjes. En dan die slotfase ingaan.

Rutten pakt het slecht aan, niet alleen de speelstijl, ook deze opmerkingen weer. Calimero is weer thuis.
Het verschil tussen een top trainer en een goeie trainer is zoooooooooo ongelooflijk klein . Het gaat vaak om paal , lat of andere randzaken zoals scheidsrechtelijke beslissingen . Rutten is voor mij een goeie trainer en dat heeft die bij Twente 2 keer bewezen en nu ook met PSV was hij 32 wedstrijden ongeslagen . Het elftal staat altijd goed en iedereen weet wat die moet doen . Verder heeft die een neusje voor talent en neemt die hierin ook risico 's .

Ik zeg een goeie trainer , maar ik denk geen top . Tuurlijk was die opmerking van die scheids een grapje en ik frons mijn wenkbrouwen bij de gedachte dat Rutten deze opmerking enigzings serieus opvatte en dan nog .... Dat ga je toch niet in de media spuien ?

Hij had de rust moeten bewaren , want er is sowieso niets aan de hand . PSV verloor zwaar onterecht en buiten Doedelzak en Affelay speelde ...... eh ook die Vucovic ( of zoiets , neem me niet kwalijk ...) PSV echt een goede wedstrijd met een fantastische Engelaar en een zeer goeie Amrabat ( was vebaasd hoe goed hij als een teamspeler speelde ) en ook de verdediging deed het goed met Ooyer en Marcellis ( ik denk dat hij zeker werd aangetikt ) . Ik had alleen Ooyer in het centrum gezet .

Hij oogde onzeker en ben het met Silenus eens dat hij Calimerogedrag vertoonde . Over de scheids , maar ook een paar keer zeggen : Neeeeuh , ik denk niet dat na deze nederlaag onze winning mood verdwenen is . Ik denk het niet .......

Hij moest veel stelliger overkomen ! , zoals : Ja , onterecht verloren , maar niets aan de hand . Ik geloof 100 % in mijn team en dat laat ik niet varen na 1 nederlaag . Wij gaan voor de titel en niets anders !

Let wel : Alles kan nog goed komen en PSV heeft voor mij nog steeds de grootste kans , maar onrust stoken die zelf aangericht is , terwijl er echt niets aan de hand is , lijkt me geen goede zet .

Dat is mijn mening en ben blij dat de site weer operationeel is : Ik kreeg al afkickverschijnselen ......

Peace .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 07:42   #32
Fear the Beard!

Rutten: "Niet verstandig van Afellay"

Een dag na de 4-1 nederlaag tegen Ajax is PSV-trainer Fred Rutten nog steeds niet helemaal bekomen. De oefenmeester bleef zijn Ibrahim Afellay wel beschermen rondom de diverse voorvallen op het veld.

Een vooronderzoek is er inmiddels gestart naar de tikken die Afellay uitdeelde. Volgens Rutten moet de schuld niet bij zijn aanvoerder gezocht worden. "Ik heb de beelden gezien", zegt Rutten tegenover de NOS. "En ik kan er geen andere wijsheid op loslaten dan dat het een vorm van provocatie is van de andere kant. Hij reageert daarop."

"Hij laat hem op zijn arm lopen", vervolgt Rutten zijn verhaal. "Het is niet verstandig, dat weet hij zelf ook. Maar we weten allemaal dat het een emotionele jongen is. Ik kan hem daarin niet beschermen. Daden en feiten kun je niet omheen. Ik heb er al met hem over gesproken, maar hoe en wat houden we intern.
Rutten vergeet natuurlijk dat Afellay daarvoor al zijn hand in het gezicht van Enoh duwde .
Oud 16-03-10, 10:45   #33
EAYS

En dan nog je moet daar boven staan
Oud 16-03-10, 11:32 surprise   #34
Drums

Oud 16-03-10, 14:16 duh   #35
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Rutten vergeet natuurlijk dat Afellay daarvoor al zijn hand in het gezicht van Enoh duwde .
ja maar toen pakte Enoh, Afellay al even vast . Provocatie zou Fredje het noemen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 18:21   #36
Fear the Beard!

Tuchtcommissie legt Rutten voorwaardelijke straf op voor uitlatingen

PSV-coach Fred Rutten heeft van de tuchtcommissie van de KNVB een standje gekregen. De oefenmeester liet zich na afloop van de verloren wedstrijd tegen NAC Breda (2-1) negatief uit over de arbitrage, en kreeg een voorwaardelijke schorsing van één wedstrijd met een proeftijd van een jaar opgelegd. Daarom heeft de straf nog geen directe consequenties voor de oefenmeester.

Rutten liet zich negatief uit over Eric Braamhaar. De arbiter zou voorafgaand aan de 2-1 van Robbert Schilder een overtreding over het hoofd hebben gezien, en bovendien vond hij dat Ola Toivonen namens PSV een strafschop had verdiend na een tackle van Jelle ten Rouwelaar. Rutten meldde tevens dat een assistent-grensrechter had opgemerkt dat de arbitrage ‘nogal Twents gekleurd’ was.

Volgens de KNVB heeft de oefenmeester ‘op verbale wijze de arbitrage in diskrediet gebracht’. Eerder op de dag maakte de tuchtcommissie al bekend dat Ibrahim Afellay drie wedstrijden is geschorst. De middenvelder kreeg die straf naar aanleiding van de elleboogstoot die hij uitdeelde aan Ajacied Eyong Enoh. Hierdoor mist hij de topper tegen FC Twente van aanstaande zaterdag.
Oud 16-03-10, 18:26 rainbow   #37

Weer lekker consequent van de KNVB. Hoeveel mensen Rutten wel niet voorgingen in het 'in diskrediet brengen van de arbitrage'
Oud 22-03-10, 13:36 duh   #38
Fear the Beard!

En wat vindt men van zijn wisselbeleid?
Oud 22-03-10, 13:37   #39

En waarom kan hij geen Ajax zeggen?

De man wordt met de week sneuer.
Oud 22-03-10, 13:37   #40
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Tegenwoordig is er weinig over te zeggen, want de spelers op de bank zijn nou al vaak genoeg niet de versterkingen voor het elftal gebleken, maar ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik hem vaak niet snap...
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-10, 13:38   #41
Een goed gevoel.

En waarom kan hij geen Ajax zeggen?

De man wordt met de week sneuer.
Ik heb iets gemist geloof ik.
Oud 22-03-10, 13:40 duh   #42
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond ze zaterdag nogal "Twents gekleurd".

Al begrijp ik van PSV fans dat het qua backup ook weinig overhoudt in Eindhoven.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-10, 14:26   #43
De grootste fout van hem vind ik het benoemen van Afellay tot aanvoerder.
Engelaar is daar veel meer geschikt voor.
Gianfranco Zola is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-10, 14:31   #44
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia

Ik heb iets gemist geloof ik.
Hij had het rondom het kampioenschap over die andere club en de concurrent, ipv gewoon Ajax te zeggen.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-10, 14:32   #45
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hij had het rondom het kampioenschap over die andere club en de concurrent, ipv gewoon Ajax te zeggen.
Droevig figuur is het toch.
Oud 23-07-10, 22:22 Standaard   #46
Fear the Beard!

Hij heeft het weer eens over zijn brede kleedkamer. Ben benieuwd of hij dit jaar wel een kampioenschap gaat brengen. Want de selectie is heel erg versterkt.
Oud 19-08-10, 15:58 Standaard   #47
Drums

Wat een prutser met z'n wissels

Wat denken de PSV-ers hier zelf nou van? Dat minimalistische, op de 0 spelen terwijl je dat zootje gewoon af moet maken. En dit is niet de eerste keer.
Oud 19-08-10, 16:18 Standaard   #48

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Maza had al wel rood gekregen dus zo gek was het nu ook weer niet. Aangezien niet 1 van de middenvelders in staat is om een linie terug te zakken. Kon ik het eigenlijk nog wel begrijpen. En wat bedoel je met dit is niet de eerste keer? Voorbeelden graag, want ik heb het gevoel dat je maar wat lult.

Oud 19-08-10, 16:19 arrow   #49

PSV speelde wel nog steeds met 3 aanvallers voorin, maar het gehele elftal speelde veel te weinig vooruit.
Oud 19-08-10, 16:20 thumb up   #50
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
Maza had al wel rood gekregen dus zo gek was het nu ook weer niet. Aangezien niet 1 van de middenvelders in staat is om een linie terug te zakken. Kon ik het eigenlijk nog wel begrijpen. En wat bedoel je met dit is niet de eerste keer? Voorbeelden graag, want ik heb het gevoel dat je maar wat lult.
Sparta vorig seizoen, na de 1-0 lekker naar achter gaan hangen.
En dan via Poepon het deksel op de neus krijgen
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site