Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-02-10, 08:23 Standaard   #1

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier maar weer verder.

Op dit moment bij clubs nog protestacties tegen de onzinnige (combi)maatregelen?

Hier gaan de protesten nog altijd door en hebben ze al enig effect.

Laatst gewijzigd door Grunner; 05-11-10 om 09:12
Grunner is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-02-10, 19:59 surprise   #2

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

In Den Bosch kún je simpelweg niks organiseren.
Wel heb ik mijn ongenoegen over de combi's geuit in een nieuwsbericht op FCDBFans.nl:

Ook met de buscombi naar Zwolle?

Langzaam maar zeker wordt de vrijheid van meereizende supporters weer ingenomen. Liefst 6 (!) van de laatste 8 uitwedstrijden waren enkel te bezoeken middels een verplichte buscombi en bij ook het duel bij FC Zwolle is dat weer het geval.

Na Feyenoord-, De Graafschap-, Helmond Sport- en MVV-uit is de bezoekende supporters ook bij de wedstrijden tegen Go Ahead Eagles en FC Dordrecht een verplichte combiregeling opgelegd. TOP Oss - FC Den Bosch zal de 8e (!) verplichte combi in deze korte periode worden. Lang leve de vrijheid van voetbalsupporters.

Amper 40 trouwe fans reisden (verdeeld over twee bussen) afgelopen maandag nog mee naar Maastricht. De lol lijkt er voor de meeste supporters vanaf te geraken en wij kunnen ons dat goed voorstellen met al die onzinnige maatregelen. De FCDBFans-redactie was tot nu toe present bij alle genoemde wedstrijden, maar begint zich zo langzamerhand af te vragen of men ons nog wel wil zien in het stadion.

Voor degenen waarvoor geen ontbering te gek is: de competitie(uit)wedstrijd tegen FC Zwolle vindt plaats op vrijdag 26 februari en t/m woensdag de 24e kan voor de combi een omwisselbiljet worden gekocht bij de TicketBox-verkooppunten. Dit voor het schappelijke prijsje van slechts 24 euro... De bussen naar Zwolle vertrekken om 17:30 uur bij De Vliert.
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-10, 20:08   #3
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yeahinho
In Den Bosch kún je simpelweg niks organiseren.
Wel heb ik mijn ongenoegen over de combi's geuit in een nieuwsbericht op FCDBFans.nl:
Terwijl zowat iedereen met op EV of met AC onze kant op mag komen
DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 18-02-10, 08:36   #4

Hopen dat onderstaande (uit de nieuwsbrief van Hans Nijland) voor iedereen effect zal krijgen.

Supportersbeleid
“Tevens stond het supportersbeleid rond uitwedstrijden op de agenda. FC Groningen heeft zich na diverse gesprekken met onze eigen supporters, hard gemaakt om de regelingen voor het bezoeken van uitwedstrijden voor supporters te vergemakkelijken. We merkten tijdens de vergadering dat het onderwerp verder aandacht verdient. Als eerste aanzet hebben wij in het kader van ‘Wie goed doet, goed ontmoet’ de overige directies gevraagd zich tijdens het zogenaamde driehoeksoverleg met hun eigen lokale overheden sterk te maken voor een zo’n gunstig mogelijke regeling voor de supporters van de bezoekende club.”

Landelijk veiligheidsoverleg
“Wij merken dat de lokale overheden in gemeenten ieder incident vanuit het verleden, hoe klein ook, aangrijpen om over te gaan tot het opleggen van bus- dan wel autocombi’s. Wij zouden graag zien dat dit beleid wordt versoepeld. Naar aanleiding van ons betoog tijdens de functionele dag is besloten dit punt tevens op de agenda te laten plaatsen van het landelijk veiligheidsoverleg, begin maart. Dit is het podium waarop onze ideeën om tot meer supporters-vriendelijke regelingen te komen verder uitgewerkt kunnen worden.” (Nieuwsbrief FC Groningen)
Oud 26-02-10, 11:01   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

ADO-hooligans wilden vechten in vliegtuig

SCHIPHOL - De luchthaven Schiphol is komende twee dagen verboden terrein voor een groep van zestien voetbalsupporters van ADO Den Haag. Dat staat in het AD.

De vermeende hooligans zijn volgens de politie en Koninklijke Marechaussee van plan om vanavond op een vlucht naar Milaan op de vuist te gaan met supporters van aartsrivaal Ajax. Uit controle van de passagierslijsten op een vlucht van Easyjet bleek dat zestien hooligans, 'zogenaamde harde kern ADO-supporters' op dezelfde vlucht zaten als een groep Ajax-aanhangers.

De gemeente Haarlemmermeer heeft de zestien ADO-fans daarom per brief een gebiedsverbod opgelegd, dat pas donderdagavond laat eindigt. Agenten belden maandagavond aan bij de zestien hooligans om ze persoonlijk een brief te overhandigen. Hierin werd gemeld dat ze vandaag en morgen weg moeten blijven bij Schiphol.
'Wij Hooligans? Ik ga al 14 jaar naar Juventus'

DEN HAAG - Zestien ADO Den Haag-fans zouden vandaag de Europa League-wedstrijd Juventus-Ajax bezoeken in Turijn, maar kregen van de burgemeester van Haarlemmermeer een gebiedsverbod. Het groepje zou uit zijn op rottigheid. Initiator van de trip Arnold Jansen is boos en heeft een advocaat ingeschakeld om de kosten te verhalen. 'Dit is meten met twee maten.'

Arnold Jansen is boos en diep ontgoocheld. ,,Meneer, ik reis al veertien jaar op en neer naar Turijn om wedstrijden van Juventus te bezoeken. En nu ben ik ineens een hooligan? Kom nou. Er wordt met twee maten gemeten.'' Jansen (53) is de initiator van de trip naar Turijn.

Met zestien man zouden ze vanavond Juventus-Ajax bezoeken, de return in de Europa League. Voor alle duidelijkheid: als supporter van de Italiaanse club. Jansen en zijn kameraden zijn aanhangers van ADO Den Haag en die hebben een vriendschapsband met Juventus. De verwantschap dateert uit de jaren '80 van de vorige eeuw. Jansen: ,,We gaan al jaren naar Turijn, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt.''

Gebiedsverbod
Hij doelt op het besluit van de burgemeester van Haarlemmermeer die een gebiedsverbod rond Schiphol uitvaardigde voor het zestiental. Agenten kwamen persoonlijk aan de deur bij de Hagenaars om een brief met het verbod te overhandigen. De politie en Koninklijke Marechaussee zouden aanwijzingen hebben dat de groep op de vuist zou gaan met Ajax-fans.

,,Totale onzin,'' countert Jansen. ,,U denkt toch zeker niet dat ik naar Italië ga om te vechten? Ik heb een eigen onderhoudsbedrijf. Ik distantieer me van alles wat met hooliganisme te maken heeft. Komt er zo'n politieauto bij mij in de straat voor die brief. Wat moet de buurt niet denken? Ik schaam me kapot.''

Woordvoerder Bert van den Ham van de gemeente Haarlemmermeer wil niet zeggen hoe het kan dat verschillende supporters - met en zonder stadionverboden - inmiddels richting Turijn zijn vertrokken, terwijl andere aanhangers die nog nooit problemen hebben veroorzaakt rond ADO Den Haag via een gebiedsverbod zijn tegengehouden.

300 euro schade
,,Zo krijg je wel heel gemakkelijk een stempel opgedrukt,'' vindt Jansen. ,, Ik had alles al geregeld. We zouden op Milaan vliegen, hadden daar ook een hotel geboekt en zouden van daaruit naar Turijn reizen. Ik ben zwaar teleurgesteld.''

Jansen c.s. krijgen de vliegtickets niet vergoed. ,,Hotel, tickets, kaartjes voor de wedstrijd, we zijn de man zo'n driehonderd euro kwijt. En we hebben vrije dagen opgenomen.'' Jansen laat het er niet bij zitten. ,,Ik heb een advocaat in de arm genomen. Die gaat uitzoeken welke stappen we kunnen nemen.''

Gistermiddag vloog wel een ander groepje ADO-fans naar Italië. Onder dat achttal was ook Dennis de Bruijn, voorzitter van de supportersvereniging van ADO Den Haag. ,,Vrijheidsberoving,'' noemt de preses het gebiedsverbod. ,,Het is een belachelijke beslissing. Ik ken die jongens. Dat zijn geen hooligans. De burgemeester moet ze natuurlijk zo noemen, anders kan hij zo'n beslissing niet nemen. Wat volgt? Dat supporters worden gescreend als ze op vakantie gaan?''

,,Het gaat om een onderzoek van de marechaussee,'' stelt Van den Ham van Haarlemmermeer. Net als de marechaussee zegt hij er niets over te mogen vertellen. ,, Het enige wat ik kan toevoegen is dat de zestien die een gebiedsverbod hebben gekregen bezwaar kunnen maken.'' (DENNIS JANSEN)
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 11:13   #6

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

FC Emmen - SC Cambuur risicowedstrijd
22-02-2010

De wedstrijd FC Emmen - SC Cambuur van komende vrijdag is aangemerkt als risicowedstrijd. Dit betekent dat slechts 1 kassa is geopend (kassa Zuidzijde) waar op vertoon van een legitimatie kaarten worden verkocht.
Uit de legitimatie moet blijken dat de supporter uit Emmen of omgeving komt. De overige kassa’s zijn gesloten. Cambuur supporters kunnen uitsluitend reizen per gecombineerd busvervoer.
Tsja.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 12:18   #7

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Sinds wanneer heeft Emmen hooligans?
Runselpink is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 13:56 rainbow   #8
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Sinds ze elk jaar met de Veendam fans rellen.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 21:15   #9

Bij bovenstaande wedstrijd van Emmen ben ik afgelopen vrijdag overigens gewoon zonder paspoort te laten zien binnengekomen, eind goed al goed.

Echter:

De EV-wedstrijd Vitesse - sc Heerenveen is per vandaag naar een autocombi omgezet. Toevallig nadat er op internet opgeroepen werd tot een mooi treinreisje... Wedstrijd was al sinds 19 februari in de verkoop..

Het mooie is dat je gewoon voor de Vitessetribunes kaarten kan kopen zonder beperkingen...
Oud 01-03-10, 21:47   #10

Achja, als ze zo door gaan schieten ze straks zichzelf in de voeten.
Dan schaffen ze het uitvak compleet af, en dan gaan de uit supporters wel andere manieren zoeken om toch aanwezig te zijn bij hun club. Met als gevolg dat alles weer lekker gezellig ouderwets door elkaar zit.

Oud 01-03-10, 22:17   #11
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower

Het mooie is dat je gewoon voor de Vitessetribunes kaarten kan kopen zonder beperkingen...
Net als toen Groningen voor de beker met een halve buscombi moest en voor de thuisvakken een vrije verkoop was voor 5 euro.

Groningen in protest, gingen ze liever de verkoop voor thuispubliek aanpassen.
Oud 02-03-10, 07:57   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Groningen in protest, gingen ze liever de verkoop voor thuispubliek aanpassen.
Benieuwd of dat nu weer gaat gebeuren. Volgens mij weet Vitesse niets van deze combi af maar komt het van onze eigen club.
Oud 02-03-10, 10:58   #13
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

AUTOCOMBI REGLEMENT
Waalwijk – maart 2010
Beste FC Twente supporters,
Voor de uitwedstrijd tegen RKC WAALWIJK is er voor FC Twente fans een autocombi van toepassing. In samenspraak met de politie en gemeente Waalwijk zijn hieraan enkele voorwaarden verbonden.

De verplichte route vanaf het omwisselpunt naar het Mandemakers stadion in Waalwijk staat hieronder beschreven.
Routebeschrijving:

Volg de A59 in de richting Waalwijk en neem afslag 39 Waalwijk-Oost
Op de Hoogeindse Rondweg volgt u de weg met de bocht mee naar rechts
Op de Loefstraat na 908m slaat u links af naar de Van Lovenlaan
Neem na 257m de tweede afslag op de rotonde naar de Teisterbantlaan
Op de Teisterbantlaan slaat u na 328m links af naar de Merwedelaan.
Hier ziet u een groot grasveld aan de rechterzijde waar u kunt parkeren.
Bij de bussluis is de ingang voor het gastenvak.

Onderstaand de geldende voorwaarden,

U dient de beschreven route te volgen. Het is enkel toegestaan in personenwagens af te reizen, busjes e.d. zijn niet toegestaan.

Personen in het voertuig dienen allen te beschikken over een geldig toegangsbewijs voor vak KK.

Personen die niet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs worden niet toegelaten tot het stadion en zullen door de politie gevorderd worden Waalwijk te verlaten.

Toegang tot het bezoekersvak is enkel mogelijk op vertoon van een geldig toegangsbewijs.
Op de heenreis is een alcoholverbod van toepassing.

Op grond van artikel 2:48 van de Algemene Plaatselijke Verordening geldt een permanent alcoholverbod op de weg in het gebied rondom het RKC-stadion.

Personen die het autocombi reglement overtreden zullen niet toegelaten worden tot het stadion.

Na afloop van de wedstrijd dient u Waalwijk rechtstreeks te verlaten.
Bedankt voor uw medewerking en wij wensen u een sportieve wedstrijd!

Met vriendelijke groet,
RKC WAALWIJK
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 11:09   #14

Precies hetzelfde gelul dus als bij Groningen. En let op, die alcoholregel hanteren ze nogal streng. Bij Groningen zijn daardoor dus 6 stadionverboden opgelegd

De hoogste tijd dat ze daar weer keihard degraderen! Failliet is ook goed.
Oud 02-03-10, 11:21   #15
Hier gekkeh

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner
Precies hetzelfde gelul dus als bij Groningen. En let op, die alcoholregel hanteren ze nogal streng. Bij Groningen zijn daardoor dus 6 stadionverboden opgelegd

De hoogste tijd dat ze daar weer keihard degraderen! Failliet is ook goed.
Ik las het, maar hoe gaan ze dat precies controleren dan? Met een blaasapparaat voor het uitvak?
Oud 02-03-10, 11:28   #16
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Robin

Ik las het, maar hoe gaan ze dat precies controleren dan? Met een blaasapparaat voor het uitvak?
Kijken of er bier in de auto ligt en welke lucht eruit komt. Ja, echt waar.
Oud 02-03-10, 11:35   #17

Precies. En als je ze tegenwerkt kun je meekomen naar het bureau.
Oud 02-03-10, 12:11   #18
Ich bin Mario

En hebben alle inzittenden een SV, inclusief de onbeschonken bestuurder, want als 1 niet snel genoeg meewerkt, heeft de hele auto schuld.
Oud 02-03-10, 13:44   #19
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

En hebben alle inzittenden een SV, inclusief de onbeschonken bestuurder, want als 1 niet snel genoeg meewerkt, heeft de hele auto schuld.
Dat meen je niet.
Silenus is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 14:57   #20

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Wtf

Wij hebben die combi ook

Oud 02-03-10, 15:25   #21
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

En ook gewoon ene verplichte route afleggen? Dat lijkt me ook lastig controleren?
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 15:26   #22
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Nico
En ook gewoon ene verplichte route afleggen? Dat lijkt me ook lastig controleren?
Heb ik niet gedaan toentertijd doordat het laatste stuk nogal onduidelijk was. Geen problemen mee gehad gelukkig.
Oud 02-03-10, 15:54   #23
Ola ol!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorig jaar was er bij PSV-Twente vanaf de A50 ook een verplichte routebeschrijving voor Twente-supporters naar het Philips-Stadion. Die was zo onduidelijk als wat dus we verdwaalden met de auto al snel in de smalle straatjes achter het stadion. Uiteindelijk kwamen we toch op de parkeerplaats voor uitsupporters uit, vanuit een totaal andere richting. Geen gezeik mee gehad achteraf
Maar dit jaar is PSV-Twente van een autocombi ineens een treincombi geworden Bovendien gaan er zelfs geruchten dat we met de buscombi naar VVV moeten
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 16:09   #24
Ich bin Mario

Zo moesten wij ooit met een autocombi naar De Graafschap, kom je daar aan, midden tussen de thuissupporters, ik rij naar een steward: "eeeerhm, wij zijn Groningen supporters, waar moeten wij de auto parkeren?"

"och, gooi hier maar ergens neer, is geen speciale plek voor"
Oud 02-03-10, 18:23   #25
Graafschap DTC.

farmer46's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo moesten wij ooit met een autocombi naar De Graafschap, kom je daar aan, midden tussen de thuissupporters, ik rij naar een steward: "eeeerhm, wij zijn Groningen supporters, waar moeten wij de auto parkeren?"

"och, gooi hier maar ergens neer, is geen speciale plek voor"
Haha klopt inderdaad, hebben wij ook geen ruimte voor bij het stadion, je zou je auto dan nog neer kunnen zetten waar normaal de bussen staan maar daar is ook niet al teveel plek.
farmer46 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 19:43 surprise   #26

Wij waren er dit jaar met 2 bussen (verplichte buscombi ) en ze pasten niet eens achter elkaar in dat parkeervak . De achterste bus zorgde er dus voor dat het hek niet dicht kon en dus lieten ze het maar wagenwijd open staan...
Oud 02-03-10, 20:12   #27
Graafschap DTC.

farmer46's Voetbal Forum schermafbeelding

Ghehe vroeg me net ook al af hoe ze dat doen als een ajax of feyenoord hier komt.
Maar er passen er sowieso 2 in, naast elkaar ipv achter elkaar.
Je zal wel een brabantse chauffeur hebben gehad
farmer46 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 20:44   #28
Ola ol!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Gelukkig mogen wij nog met eigen vervoer naar de Vijverberg (en café Masselink )
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 03-03-10, 21:54   #29
Kwam via via bij deze column terecht, ik denk dat ie ook wel interessant is voor de mensen hier.

Column Thomas: Flink stoer!
woe. 3 maart 2010

Vandaag mogen we stemmen. Met het ouderwetse rode potlood bepalen we wie het de komende vier jaar in onze gemeenten voor het zeggen krijgen. Of en waar we een nieuw stadion krijgen bijvoorbeeld, maar ook of dat stadion nog bereikbaar is. Of er een donjon op het Valkhof komt, een tram door de Burchtstraat en of de lokale belastingen stijgen of dalen. En over een paar maanden mogen we datzelfde nog eens doen, maar dan landelijk! Het was en is dus volop verkiezingstijd. En in verkiezingstijd weten de heren en dames politici van gekkigheid niet wat ze moeten doen om stemmen te trekken. Zo tref je ineens reclameborden van politieke partijen aan in het stadion en krijg je om de haverklap een flyertje in de hand gedrukt van glimlachende types in rode, groene, blauwe of gele jasjes. Die laatste zijn dan qua kleur wat vervelend, maar verder kan ik er niet zo van wakker liggen. Helaas blijft een verkiezingscampagne niet beperkt tot een PR-operatie. Ook inhoudelijk willen politici laten blijken dat zij bij uitstek weten wat er speelt in de samenleving en dat het volk op hen kan vertrouwen.

Zo is daar Job. Job is een hoge bestuurder in Nederland, hij is namelijk burgemeester van de grootste stad van ons land en daarom erg machtig. Job is daarnaast ook prominent lid van een grote partij die belang heeft bij het tonen van een rechte rug. Ze moeten wel. De samenleving, zo blijkt uit alle peilingen, schreeuwt om een kaarsrechte rug en om harde maatregelen. Daarbij lijkt het primair te gaan om harde maatregelen tegen een vrij specifieke bevolkingsgroep met een niet-Nederlandse achtergrond, maar daar is de partij van Job niet zo’n fan van. Niettemin moeten er harde maatregelen worden genomen, om te laten zien dat Job en zijn partij geen softies en watjes zijn, maar flink en stoer. Gelukkig is er in Nederland dan altijd nog die andere bevolkingsgroep waar je op kunt hakken. De Supporterus Uitwedstrijdus.

Een jaar of twintig, dertig geleden deed die bevolkingsgroep dat zelf, ergens op hakken. Althans een deel ervan, maar die nuance is over de decennia heen vakkundig weggepoetst. Het was aanleiding om rigoureuze maatregelen te nemen. Maatregelen waarvan een groot deel van de bevolking nog altijd geen weet heeft en waarvan de gemiddelde Nederlander met zijn oren staat te klapperen als hij zich de volle omvang ervan realiseert. Belangrijkste pijler onder dit bestuurlijke pakket aan maatregelen is een collectieve aanpak en dan met name het verplichte combivervoer. Anders dan in veel andere landen is de reflex van zo ongeveer elke Nederlandse burgemeester tegenwoordig om de supporters van de bezoekende club in een bus of een trein te stoppen en ze op die manier overzichtelijk en controleerbaar naar de speelstad af te laten reizen. Lekker goedkoop en nagenoeg risicovrij. Het voetbalvandalisme is inmiddels vrijwel uitgeroeid. Helemaal verdwijnen zal het nooit, maar in de praktijk gebeurt er nauwelijks nog iets, zeker niet in of rond het stadion.

Een versoepeling van alle maatregelen laat echter nog altijd op zich wachten. En dus stappen elk weekeinde steeds minder supporters, vaak nog maar een handjevol, in die combitrein of -bus. Een heel enkele keer is dat anders, bijvoorbeeld bij derby’s of andere beladen wedstrijden. Voor zover daar nog uitsupporters bij mogen zijn, want ook die maatregel, het helemaal leeg houden van het uitvak, is aan een opmars bezig. Van echt leeg houden is overigens geen sprake want er wordt gewoon thuispubliek ingepropt, wat het financieel ook nog eens aantrekkelijk maakt voor veel clubs. Maar goed, bij de meeste wedstrijden mogen nog wel uitsupporters aanwezig zijn, zij het dat je dan dus gedwongen wordt daar op een bepaalde manier heen te reizen. Afgelopen zondag ondernamen wij met twee hele busjes de reis naar Enschede, en op diezelfde dag trokken er ongeveer zeshonderd Utrecht-supporters naar Amsterdam. De wedstrijd zouden ze nooit zien.

Nu het echte geweld nagenoeg is verdwenen, hebben de beleidsmakers in het algemeen en de burgemeesters in het bijzonder namelijk een trucje toegepast. Verbale uitingen worden nu ook aangemerkt als voetbalgeweld, over inflatie van een term gesproken, en zijn inmiddels tot het grootste hedendaagse maatschappelijke probleem opgeblazen. Wie heeft het nog over de vergrijzing? Vergeet het klimaatprobleem! Wat waren loverboys ook alweer? Spreekkoren, daar scoor je mee! Een KNVB-bobo pleitte nog niet zo lang geleden zelfs voor het automatisch opleggen van een stadionverbod aan het hele vak waar iets stouts wordt gezongen.

Maar waar men in Zeist vooral praat, daar brengt Job het inmiddels rücksichtslos in de praktijk. Toen namelijk een deel van de Utrecht-supporters weer eens een verband legde tussen een zekere militante Palestijnse organisatie en de voorkeursuitroeimethode van een maniak van bijna 70 jaar geleden, dook Jobje er bovenop. Job is namelijk machtig. En stoer, heel stoer! Hij kan namelijk bepalen dat je meteen weer terug je trein in moet en niet naar de wedstrijd mag. En deed dat ook, en wel voor alle uitsupporters. Je mag de wedstrijd dus niet zien en wordt teruggestopt in de trein met bestemming Utrecht, en dat alles niet omdat je zelf iets hebt geroepen, maar omdat anderen dat deden. Wat jij met die anderen te maken hebt? Job bepaalde dat je met hen in een trein moest gaan zitten!

Geniaal, is het niet? Eerst mensen gedwongen tot een groep laten behoren en ze vervolgens aanspreken op wat anderen in die ‘groep’ doen. En iedereen is op deze manier blij! De politiek, want er is weer (een zeteltje) gescoord! De bevolking, want er is hard opgetreden! De clubs, want ze kunnen straks het vak waar vroeger uitsupporters zaten veel beter te gelde maken (bij Studio Sport was een of andere roeptoeter uit het bestuur van FC Utrecht er inderdaad als de kippen bij om voor het thuis laten van uitsupporters te pleiten)! En natuurlijk de media, want die hebben weer iets om over te schrijven (ik geef toe, ook ik wist direct waar deze column over moest gaan)! De enige die de dupe is, is de Supporterus Uitwedstrijdus. Maar daar bekommert niemand zich om. Zo onderhand worden we als beesten behandeld en soms zou je bijna willen dat je dat ook was. Dan maakte Marianne Thieme zich tenminste nog druk om je!

Thomas

P.S. Degene die zich erover verbaast dat ik me niet geroepen heb gevoeld in deze column mijn afkeuring te laten blijken van wat er kennelijk door een deel van de Utrecht-aanhang is geroepen, moet nog maar eens goed over de kern van mijn betoog nadenken!
http://www.detrouwehonden.nl/dbid=10091/tpl=1901/column-thomas-flink-stoer
PBateman1978 is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-10, 09:52   #30

SC Heerenveen heeft stevig ingegrepen tegen de fans die in februari verbaal uithaalden naar de scheidsrechter bij het duel met Ajax. Er zijn tien stadionverboden opgelegd.

Tijdens de verloren thuiswedstrijd haalde een deel van het Heerenveen-publiek verbaal uit naar de dienstdoende scheidsrechter. De club heeft tien zondaars in de kraag gevat; zij mogen de komende negen maanden niet in het Abe Lenstra Stadion komen.

De straf is in overleg met de KNVB tot stand gekomen. Ondanks de spreekkoren werd de wedstrijd tegen Ajax zonder stakingen uitgespeeld.
Oud 04-03-10, 09:58   #31
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeer goede column. En die SV's bij Heerenveen . Betutteling ten top.
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-10, 10:02 wink   #32
Ich bin Mario

Goede column, we mogen in NL niet groepsdenken, behalve als het om supporters gaat.
Oud 04-03-10, 10:02 rainbow   #33
Ich bin Mario

Boefjes daar in Heerenveen.
Oud 04-03-10, 10:30   #34

SV's zijn uitgedeeld voor 'alle joden zijn homo' en niet voor Bossen. Want de KNVB heeft daar geen onderzoek naar ingesteld dus de club wil geen slapende honden wakker maken... Hypocrisie ten top..!!

- combi naar Vitesse
- geen kaartverkoop meer op de wedstrijddag omdat men dan geen printje van de namen kan maken die een kaart hebben gekocht _!
- 10 sv's voor spreekkoren, alleen voor bekende namen omdat ze de rest niet herkenden

Kortom: actietijd en we gaan degraderen..
Oud 04-03-10, 10:32 wink   #35
Ich bin Mario

Ook acties bij Heerenveen op stapel dus?
Mooi zo.
Oud 04-03-10, 10:35   #36

Sowieso met de trein naar Vitesse en dan in thuisvakken plaatsnemen.

Verder waarschijnlijk geen support meer tot het einde van het seizoen, aangezien de club dat blijkbaar niet apprecieert. Ze dreigen min of meer het staanvak op te heffen. Dan kunnen ze het krijgen ook. Lekker in het staanvak zitten. Biertje erbij, 'voetbal' kijken en zien waar het schip strand dit seizoen.
Oud 04-03-10, 12:16   #37

Sowieso met de trein naar Vitesse en dan in thuisvakken plaatsnemen.

Verder waarschijnlijk geen support meer tot het einde van het seizoen, aangezien de club dat blijkbaar niet apprecieert. Ze dreigen min of meer het staanvak op te heffen. Dan kunnen ze het krijgen ook. Lekker in het staanvak zitten. Biertje erbij, 'voetbal' kijken en zien waar het schip strand dit seizoen.
Goede zaak. Wat denken ze wel niet. Ze (bestuur) onderschatten de kracht van de fanatieke supporters. Helaas zijn daar acties voor nodig om ze dat enigzins bij te brengen (zie FCG). En dan kan het ineens wel
Oud 04-03-10, 12:19   #38

Heerenveen is sowieso belachelijk met die regels . Je mag ook niet zonder shirt aan staan, krijg je een SV aan je broek, heb ik gehoord.
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-10, 12:27 big smile   #39
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Frank
Heerenveen is sowieso belachelijk met die regels . Je mag ook niet zonder shirt aan staan, krijg je een SV aan je broek, heb ik gehoord.
Dat zou dan ook voor alle mannen overal zo moeten zijn vind ik
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-10, 12:36   #40

SV's zijn uitgedeeld voor 'alle joden zijn homo' en niet voor Bossen. Want de KNVB heeft daar geen onderzoek naar ingesteld dus de club wil geen slapende honden wakker maken... Hypocrisie ten top..!!

- combi naar Vitesse
- geen kaartverkoop meer op de wedstrijddag omdat men dan geen printje van de namen kan maken die een kaart hebben gekocht _!
- 10 sv's voor spreekkoren, alleen voor bekende namen omdat ze de rest niet herkenden

Kortom: actietijd en we gaan degraderen..
Dat tweede vind ik eigenlijk vrij logisch, bij ons is het ook standaard op vrijdag.

Als je echt een kaart wil koop je hem toch daarvoor al? Lekker boeiend dus.

Die sv's heb ik wat van gehoord via een Heerenveen gast die ik ken, al zijn maten hebben een SV en hij zelf waarschijnlijk niet.

Lekker kut dus voor hem, maar goed als het zo doorgaat dan blijven er weinig clubs meer over met fanatieke fans als wij langs zijn geweest

Oud 04-03-10, 12:39   #41

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA

Dat tweede vind ik eigenlijk vrij logisch, bij ons is het ook standaard op vrijdag.

Als je echt een kaart wil koop je hem toch daarvoor al? Lekker boeiend dus.
In de meeste gevallen wel ja maar met het weer van de afgelopen tijd wordt het amateurvoetbal wel eens afgelast en dan kan je opeens wel mee.

Bovendien was het de afgelopen 80 jaar niet nodig en nu opeens wel, zonder goede verklaring.. (organisatorische redenen... )
Oud 04-03-10, 12:40   #42

In de meeste gevallen wel ja maar met het weer van de afgelopen tijd wordt het amateurvoetbal wel eens afgelast en dan kan je opeens wel mee.

Bovendien was het de afgelopen 80 jaar niet nodig en nu opeens wel, zonder goede verklaring.. (organisatorische redenen... )
Zal wel van de politie moeten denk ik zo, dan kunnen ze een beetje inschatten wat er wel en niet meegaat

Oud 04-03-10, 12:41   #43

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA

Zal wel van de politie moeten denk ik zo, dan kunnen ze een beetje inschatten wat er wel en niet meegaat
Klopt.
Oud 04-03-10, 14:52 surprise   #44

Om die reden hebben wij élke uitwedstrijd minimaal een autocombi .
Oud 04-03-10, 14:58   #45
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yeahinho
Om die reden hebben wij élke uitwedstrijd minimaal een autocombi .
Ook met EV kun je als club toch zien wie er meegaat?

Bij een van de weinige eigen vervoer-wedstrijden bij Ajax (Heerenveen-uit bijvoorbeeld, ik ben twee jaar geleden een dagje met de afdeling kaartverkoop meegeweest om te kijken hoe alles in z'n werk ging) gaat er iemand mee die een uitgeprinte lijst heet met 1280 namen erop van iedereen die een kaartje heeft gekocht. Bij de ingang wordt de uitkaart gescand en komt de pasfoto op de scanner (en binnen in het hokje op de computer) te staan. Wie er verder allemaal in de stad rondloopt, daar is Ajax niet verantwoordelijk voor.

Even los van het feit dat er af en toe wel wat zware jongens binnen worden gelaten omdat zowel Ajax/Heerenveen(of thuisspelende club)/als de lokale driehoek liever niet heeft dat die gasten door de stad zwerven, maar dat terzijde.
Silenus is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-03-10, 20:34 rainbow   #46
Hier gekkeh

Ik heb gewoon mensen bier zien drinken, ook voor de wedstrijd naast het stadion.

Na de wedstrijd gingen we bier drinken bij het stadion maar werden we vriendelijk verzocht of we dat niet in het openbaar wouden doen.
Oud 07-03-10, 20:51   #47

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus

Ook met EV kun je als club toch zien wie er meegaat?

Bij een van de weinige eigen vervoer-wedstrijden bij Ajax (Heerenveen-uit bijvoorbeeld, ik ben twee jaar geleden een dagje met de afdeling kaartverkoop meegeweest om te kijken hoe alles in z'n werk ging) gaat er iemand mee die een uitgeprinte lijst heet met 1280 namen erop van iedereen die een kaartje heeft gekocht. Bij de ingang wordt de uitkaart gescand en komt de pasfoto op de scanner (en binnen in het hokje op de computer) te staan. Wie er verder allemaal in de stad rondloopt, daar is Ajax niet verantwoordelijk voor.

Even los van het feit dat er af en toe wel wat zware jongens binnen worden gelaten omdat zowel Ajax/Heerenveen(of thuisspelende club)/als de lokale driehoek liever niet heeft dat die gasten door de stad zwerven, maar dat terzijde.
Bij Heerenveen kan je gewoon naar binnen stormen

Oud 09-03-10, 11:06   #48

Supporters van sc Heerenveen die zondag de uitwedstrijd tegen Vitesse willen bezoeken, kunnen dit tegen gereduceerd tarief doen. Omdat Vitesse voor vakken die gelijkwaardig zijn aan het gastenvak een lagere prijs hanteert, heeft de directie van sc Heerenveen besloten de Feanfans een goedkopere prijs aan te bieden.

Wie met eigen vervoer naar Arnhem wil is nu €15, - kwijt en wie met de bus reist, betaalt €21,35. Vitesse heeft ook kaarten in de vrije verkoop in de aanbieding, maar wie hier gebruik van maakt, loopt het risico tussen fans van de thuisclub terecht te komen. sc Heerenveen adviseert de eigen aanhang hier dan ook geen gebruik van te maken.

Fans die al een kaart hebben gekocht, krijgen het te veel betaalde bedrag teruggestort. sc Heerenveen neemt uiterlijk eind deze week hierover contact op met de betrokken personen.
Tja je zou maar tussen de fans van de thuisclub terechtkomen, huuuh eng!
Oud 09-03-10, 11:10 rainbow   #49
Ich bin Mario

Ja man, levensgevaarlijk, zoals we elke week weer op de businesstribunes zien.
Oud 09-03-10, 12:39   #50
Fryslân Boppe!!

diepFries's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja je zou maar tussen de fans van de thuisclub terechtkomen, huuuh eng!
diepFries is offline   Met citaat reageren
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site