Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-11-09, 14:07   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam: Ryan Miguel Guno Babel
Geboortedatum: 19 december 1986
Geboorteplaats: Amsterdam
Lengte: 1,85 m

[size=x-small]Biografie
Ryan Babel werd op 19 december 1986 geboren in een sportief gezin. Hij is de oudste van drie kinderen en groeide op in probleemwijk De Bijlmer in Amsterdam-Zuidoost, vlakbij de Amsterdam Arena, de thuisbasis van Ajax.

In de Bijlmer wonen veel immigranten uit Suriname. In deze grimmige omgeving zijn een aantal voetballers van wereldklasse opgegroeid: Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert en Edgar Davids.

Ryan begon als klein kind al met voetballen en droomde ervan net zo goed te worden als deze beroemde oud-bewoners van De Bijlmer. Zijn eerste club was SV Diemen. Op advies van zijn vader verhuisde Babel twee jaar later echter naar Fortius om zijn ambities waar te maken.

Tot de voetbalschool
In 1997 deed hij als 10-jarige mee aan talentendagen bij zijn favoriete club Ajax. Hoewel hij door de eerste schifting kwam, nam Ajax hem niet aan als speler. Ryan bleef echter vorderingen maken en toen de KNVB hem had gescout, bood Ajax hem een nieuwe testtraining aan in 1998. Deze keer mocht hij zich wel inschrijven bij hun wereldberoemde voetbalschool.

Babel verwierf al vroeg een reputatie als rappe aanvaller en maakte grote indruk bij Ajax en de nationale jeugdelftallen. Op 22 februari 2004 debuteerde hij als 17-jarige voor het eerste van Ajax, tegen ADO Den Haag. Dat was zijn enige optreden in dat seizoen, maar in 2004/2005 ging hij hard op weg om een bekende naam te worden voor de trouwe Ajax-aanhang. Hij speelde 20 Eredivisie-wedstrijden en maakte daarin liefst zeven doelpunten.

Eerste verschijning voor Holland
Deze wapenfeiten leverden hem zijn eerste interland voor Oranje op. Roemenië was op 26 maart 2005 de tegenstander in een cruciaal WK-kwalificatieduel. Babel viel in en beleefde een droomdebuut door de tweede treffer voor zijn rekening te nemen in deze 2-0 zege. Hierdoor werd hij met zijn 18 jaar, 3 maanden en 7 dagen de op drie na jongste doelpuntenmaker voor Oranje aller tijden en de jongste sinds 68 jaar.

In zijn tweede volledige seizoen bij Ajax speelde hij 25 wedstrijden en was goed voor twee goals. Hij verdiende zo een plek in de Oranjeselectie voor het WK 2006 in Duitsland. Door een blessure kon hij daar echter maar éénmaal in actie komen.

Bod van Liverpool
Ryan geniet inmiddels grote belangstelling en zowel Arsenal als Newcastle United zouden naar zijn hand dingen, maar hij blijft Ajax trouw. Toch aanvaardt de Amsterdamse club aan het eind van dat seizoen, waarin hij in 27 duels vijf keer doel treft, een bod van 11,5 miljoen pond van Liverpool omdat het te goed is om af te slaan.

In juli 2007 tekent Ryan een vijfjarig contract bij de Engelse club. In de zomer van 2007 wordt nog mooier voor hem wanneer hij een belangrijk aandeel heeft in het veroveren van de Europese titel met het Nederlands Elftal Onder 21.

Champions League doelen
In zijn eerste jaar in de Premiership scoort de Nederlander vier keer in 30 wedstrijden. Zijn meest opmerkelijke bijdrage levert hij echter in de Champions League. Zowel in Liverpools kwartfinale tegen Arsenal als in de zege op Chelsea in de halve finale schiet hij raak.

Ryan Babel heeft zijn draai in de Engelse top helemaal gevonden en is keer op keer een plaag voor verdedigers met zijn snelheid en scherpe voorzetten.

Zijn enige teleurstelling in 2008 was dat hij buiten de Oranjeselectie voor het EK 2008 viel door een enkelblessure.[/size]

Vertrek Babel bij Liverpool komt snel dichterbij

Ryan Babel wil, als zijn rol niet verandert, in januari vertrekken bij Liverpool. Dat geeft de Nederlandse aanvaller te kennen in gesprek met The Sun.

Babel (22) is in Liverpool niet verzekerd van een basisplaats en wordt veelal als invaller gebruikt om een wedstrijd open te breken. Die rol is Babel nu beu. De international wil meer minuten maken bij Liverpool en heeft dit ook te kennen gegeven aan trainer Rafael BenÃ*tez. Zonder succes, zo laat de oud-Ajacied weten.

"Ik heb geprobeerd hier met de manager over te praten maar het heeft geen zin. Ik kan niet zoveel met zijn feedback", aldus Babel in het dagblad. "We hebben besloten om mijn situatie in de winter te bekijken. Als er dan geen vorderingen zijn, wil ik ergens anders zijn."

"Ik heb niet veel gespeeld dus ik kan niet blij zijn. Soms vraag ik me af hoelang ik het nog volhoud, vechten voor mijn plek. Maar wat kan ik nog meer doen? Is het niet ongelooflijk dat ik in mijn eerste seizoen uitgeroepen werd tot talent van het jaar? Een jaar laten speel ik amper en krijg ik geen realistische kans."

Babel weet niet waarom BenÃ*tez hem geen kans geeft. Dat de Spanjaard ontevreden was dat de Nederlander afgelopen jaar er voor koos om met Oranje uit te komen op de Olympische Spelen, heeft volgens Babel niets te maken met de situatie. "Ik weet niet of het daar iets mee te doen heeft. Ik weet dat de manager wilde dat ik bleef."

"Ik denk echt niet dat hij me nu probeert terug te pakken. Elke keer als ik of mijn zaakwaarnemer met hem praat geeft hij aan dat ik niet mag vertrekken omdat hij in me gelooft. We vertrouwen erop dat hij de waarheid vertelt. Maar iets zeggen is iets anders dan het ook doen. Ik heb het vaak genoeg laten zien. Ik weet dat ik nu een stuk verder kon zijn, maar als niemand je helpt wordt het er niet makkelijker op. Wel moeilijker."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-11-09, 14:10   #2
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ryan Babel heeft zijn draai in de Engelse top helemaal gevonden en is keer op keer een plaag voor verdedigers met zijn snelheid en scherpe voorzetten.

Aha.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-09, 14:12 arrow   #3

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

He has a nice hipshot.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-09, 14:32   #4
Hoi

17 miljoen
Ik vraag me af wat z'n volgende club zal zijn.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-09, 15:14   #5
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

In alle competities voor Liverpool: 47x basis, 58x ingevallen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-09, 16:57   #6

Zal wel in de Engelse competitie blijven nu hij een Premiership salaris gewend is. Helaas zal hij dan terecht komen bij een matige ploeg wil hij zeker zijn van een basisplaats.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-09, 17:44   #7

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Helaas zal hij dan terecht komen bij een matige ploeg wil hij zeker zijn van een basisplaats.
Als hij dan minuten maakt maakt dat niks uit, daar kan hij zich onderscheiden! Hij zou bij elke club in de Premiership die onder Liverpool staat in de basis horen...
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 20:07   #8
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ryan Babel's Liverpool problems can't be blamed on Rafa Benitez

This is Liverpool’s Ryan Babel, talking on the eve of the Champions League game with Debrecen tonight. “I have shown I can do it plenty of times. I know I could be further in my career but if nobody helps you, if they don’t make it easier for you then it is difficult.”

Clearly, then, not one for introspection. The Dutch forward has made a habit of criticising his manager, his team-mates, cruel fate and his general dissatisfaction with life on Anfield’s periphery. He wants to “discuss his future” in January, wants to know where he stands, wants to ask what the future holds. The problem is he will direct those questions at Rafael Benitez, when only the player himself can provide the answers.

When Benitez pipped Arsene Wenger to Babel’s signature in 2007, he was one of the most coveted players in Europe. He had rocketed to prominence in Holland, the latest model from the Ajax production line of talent, and starred at that year’s European under-21 championship. He had power and pace to burn, a right foot like a traction engine (thanks, Alan Partridge), and the technical ability for which the Dutch are famed. He could play on either flank or through the middle. He was, in a raw, base form, the complete modern forward, a Thierry Henry for the second decade of the 21st century. He was £11 million of promise, a coup for Benitez in those heady days when Fernando Torres and Yossi Benayoun also arrived, proof of what the money provided by Tom Hicks and George Gillett could turn Liverpool into: a place more tempting for colts than Arsenal, a team packed with the pick of Europe’s bright young things. And Yossi Benayoun, but more on that later.

Yet when he departs Melwood, Liverpool’s training base, for the last time in January, as now seems certain, few of those who regularly visit Anfield will miss him. He has become the Kop’s bete noire, his cameos from the bench soundtracked by groans and complaint, rather than accompanied by a tingle of electricity. One colleague remarked to me last season that he looked like “he’d borrowed someone else’s legs”. The £6 million or so Liverpool would pocket from his sale – or even the space on the wage bill freed up by a loan move back to Ajax – is of more use to a club with a paper-thin squad than a full Dutch international, so sour has that 2007 dream turned. Liverpool need the money, and they literally cannot afford to carry passengers. Even promise is not enough, not if it’s as fleeting, as occasional, as Babel’s.

To Babel, of course, this is because Benitez has never trusted him, despite his hugely exciting first season – his goal against Derby, shimmying effortlessly to hoodwink two defenders, then firing past a stranded Stephen Bywater, won him the hearts of the Kop, who know a thing or two about potential – and the glimpses of his ability since then, most recently with that thunderous strike against Lyon. His team-mates do not pass to him, do not like him, the Hispanophone players sticking together off the field, at a club split into cliques. It’s everyone else’s fault.

Yet consider the example of one of Babel’s confidantes, and the man who was unveiled alongside him on a balmy July day two years ago. Benayoun’s signing was greeted with dismay by Liverpool’s fans, unconvinced that a West Ham squad man was fit to wear their number 15 shirt, let alone the 11 of Steve McMahon, Ian Callaghan, Jamie Redknapp (fine midfielder, truly, indescribably awful pundit) and, er, Vladimir Smicer he started off in. For 18 months, Benitez seemed to agree, allowing him only the briefest of cameos from the bench, and every so often, the quotes would appear, Benayoun cutting the disillusioned, dejected figure Babel does now.

But Benayoun learned. It’s hard to say when he learned, or even what he learned, but it all changed in the Bernabeu in February, the smallest man on the field leaping highest and, with one glance of his slightly jaundiced head, revitalising Liverpool’s season. Since that game, he has been Liverpool’s best player, bar none, for nine months. Benayoun cost £5.5 million. He was the junior partner when he and Babel signed. Now he is worth £20 million, at least. Along with Pepe Reina, Daniel Agger, Jamie Carragher, Glen Johnson, Javier Mascherano, Steven Gerrard and Fernando Torres, he is part of Liverpool’s core. He is, possibly, the best schemer, as they used to be called, in English football today.

Maybe because Benayoun grew up playing on the streets of Dimona, in Israel’s Negev desert, while Babel was cosseted and feted as a star in Ajax’s youth academy their attitudes to hard work, to diligence and patience are different. Babel can blame his coach for being “cold” all he likes, but Benayoun’s experience shows that any player, regardless of reputation, can win Benitez’s absolute trust. The reason Babel has not is not Benitez, or Liverpool’s factionalism, it is Babel. He has not proved to his coach he is worthy on the training field or, probably more importantly, on the pitch.

His glimpses of brilliance – always the same, too: cut inside, shoot, score – are not enough to counteract the effects of dozens of appearances, as substitute and starter, when he does nothing but lose the ball and run down blind alleys, greeted with groans yet again from Anfield’s wailing wall. They used to be like that with Benayoun, too. But when he leaves, as they all do, a tear or two may even be shed, maybe a star of David unveiled on the Kop, a symbol of Ajax as well as Israel. There will be no such pomp and circumstance, no thanks for the memories, for Babel.
Ik ben het volkomen eens met bovenstaand stuk
DIGGER is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 20:16   #9
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, ik ook wel.

Vandaag ook een stukje in de spits, ivm de derby dit weekend, over Heitinga en Babel. Babel gaat eigenlijk niet met z'n teamgenoten om, heeft geen contact met Kuijt (die zit mee te kaarten met de Spaanse jongens), gaat het liefst snel naar huis om muziek te maken.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 20:29   #10
His glimpses of brilliance – always the same, too: cut inside, shoot, score – are not enough to counteract the effects of dozens of appearances, as substitute and starter, when he does nothing but lose the ball and run down blind alleys, greeted with groans yet again from Anfield’s wailing wall. They used to be like that with Benayoun, too. But when he leaves, as they all do, a tear or two may even be shed, maybe a star of David unveiled on the Kop, a symbol of Ajax as well as Israel. There will be no such pomp and circumstance, no thanks for the memories, for Babel.

Vooral dit gedeelte. Zo waar ook. Ga je je toch afvragen waarom Liverpool ooit Babel gekocht heeft op basis van Youtube ofzo .

Stuk in de spits was precies hetzelfde als stuk in VI van deze week. Was alleen minder spannend dan JD deed voorkomen.
Billie Balhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 20:29   #11

Maybe because Benayoun grew up playing on the streets of Dimona, in Israel’s Negev desert, while Babel was cosseted and feted as a star in Ajax’s youth academy their attitudes to hard work, to diligence and patience are different.
Het grappige van dit stuk is natuurlijk dat Benayoun zelf ook nog even in de Ajax opleiding heeft gespeeld maar hier faalde (heimwee!).

In de Bijlmer wonen veel immigranten uit Suriname. In deze grimmige omgeving zijn een aantal voetballers van wereldklasse opgegroeid: Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert en Edgar Davids.
Diegene die dit heeft geschreven heeft geen idee waar hij het over heeft
Oud 25-11-09, 21:01   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Billie Balhaar

Vooral dit gedeelte. Zo waar ook. Ga je je toch afvragen waarom Liverpool ooit Babel gekocht heeft op basis van Youtube ofzo .

Stuk in de spits was precies hetzelfde als stuk in VI van deze week. Was alleen minder spannend dan JD deed voorkomen.
Tsja wij als Ajacieden hebben destijds ook nooit begrepen waarom ze in godsnaam zoveel geld voor hem hebben neergeteld.
Pritt is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 00:09   #13
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Pritt
Tsja wij als Ajacieden hebben destijds ook nooit begrepen waarom ze in godsnaam zoveel geld voor hem hebben neergeteld.
Wat hij zegt
Oud 26-11-09, 00:10   #14
Hoi

Het grappige van dit stuk is natuurlijk dat Benayoun zelf ook nog even in de Ajax opleiding heeft gespeeld maar hier faalde (heimwee!).

Diegene die dit heeft geschreven heeft geen idee waar hij het over heeft
Ja die gasten komen uit mijn hood! NRD jwz.
Oud 26-11-09, 01:09   #15

Rijkaard speelde in zn jeugd bij Blauw Wit en Buitenveldert, zal dus wel uit Zuid komen. Gullit komt uit de Jordaan en verhuiste later naar een van de Rozendwarsstraten. Davids en Kluivert komen van Noord dacht ik. Seedorf weet ik eigenlijk niet.
Oud 26-11-09, 10:45   #16

Seedorf is toch in Almere opgegroeid?
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 11:31   #17
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Het waren zijn ouders die heimwee hadden

Oud 26-11-09, 13:40   #18
Hoi

Neehee Seedorf komt ook uit de Noordside.
Oud 10-12-09, 15:42 sad   #19
BS.

GERUCHT: BABEL NAAR SPURS,

De spelersmakelaar van Roman Pavlioetsjenko heeft het maar druk met het in de wereld helpen van geruchten. Gisteren linkte hij zijn cliënt al aan Arsenal en vandaag bericht The Daily Mail dat de Russische spits van Tottenham Hotspur naar Liverpool verkast. Als onderdeel van de deal zou Reds-aanvaller Ryan Babel dan de omgekeerde route bewandelen.
Oud 10-12-09, 15:48   #20
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Spurs stikt het van de spitsen van een gelijkwaardig kaliber als Babel, vraag me af of dat wel een verstandige stap zou zijn.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 16:51   #21
Hoi

Pavlioetsjenko
Oud 10-12-09, 16:52   #22
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
daar stopte ik al met lezen
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-09, 13:17   #23
BS.

'Stoke City wil Ryan Babel huren van Liverpool'
Datum: 27-dec-2009 10:35

'Stoke City wil Ryan Babel huren van Liverpool' Stoke City onderzoekt volgens de krant News of the World de mogelijkheid om Ryan Babel (foto, rechts) voor de rest van het seizoen te lenen van Liverpool. De 22-jarige Amsterdammer zit ook in z’n derde seizoen bij The Reds meer op de bank dan hem lief is.

In de komende transferperiode hoopt Stoke zich op huurbasis te versterken met spelers die wedstrijdritme op moeten doen om in beeld te blijven voor een WK-selectie. Behalve Babel heeft manager Tony Pulis ook zijn oog laten vallen op Emile Heskey van Aston Villa.

Liverpool-manager Rafael Benitez zou een verhuurperiode van Babel naar verluidt niet vetoën. De Spanjaard wil in de winterstop de selectie inkrimpen en in dat kader mogen ook Andrei Voronin, Andrea Dossena en Philipp Degen uitkijken naar een andere werkgever.

Stoke bezet de elfde plaats in de Premier League, maar is nog lang niet gevrijwaard van degradatiezorgen. De marge ten opzichte van nummer achttien Bolton bedraagt vier punten. (MA)
Stoke City
Oud 27-12-09, 13:30   #24
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

In de voetsporen van een andere ex-Ajacied

Qua niveau ontloopt het elkaar niet veel
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-09, 13:53   #25
Ik niet!

Misschien niet eens zo'n slechte stap op dit moment. Bij Stoke zal hij normaliter heel veel spelen op PL-niveau. Dat lijkt me voor zijn ontwikkeling beter dan een tijdelijke terugkeer naar de Eredivisie of een transfer naar een Engelse subtopper waarbij het nog te bezien valt of hij veel aan spelen toekomt.
Oud 27-12-09, 14:04   #26

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
17 miljoen
Ik vraag me af wat z'n volgende club zal zijn.
Zolang Ajax dat maar niet is, vind ik alles best.
Foca is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 17:33   #27
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Zaakwaarnemer: 'Ryan Babel mag niet worden verhuurd'

Ryan Babel (foto) heeft slecht nieuws te horen gekregen van Liverpool FC. Tijdens de tweede seizoenshelft mag hij niet verhuurd worden. “Het zal lastig voor hem worden om scherp en gefocust te blijven.”

Voor Babel dreigt nog een halfjaar tandenknarsen op de bank. De Engelse topclub vertikt het om de Nederlander tijdelijk bij een andere club stallen. “Hij mag niet worden verhuurd,” bevestigt Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht in de nieuwe Sportweek.

Babel had een huurverzoek ingediend, bevestigt Haatrecht. “Maar dat wordt niet ingewilligd. Wat dat betekent? Dat ze hem toch niet kwijt willen, dat ze denken dat hij van waarde kan zijn in de tweede seizoenshelft. Daar gaan we dus vanuit,” aldus Haatrecht.

Had het kamp-Babel wel groen licht gekregen, dan was Ajax een belangrijke gegadigde geweest om de aanvaller tijdelijk over te nemen. Trainer Martin Jol zucht naar een rappe linkerflankspeler. Het huren van de oud-Ajacied, geld voor een transfer is er niet in Amsterdam, was een aantrekkelijke optie geweest. Haatrecht: “Ajax heeft me verzocht hen in te lichten zodra Ryan verhuurd mag worden. Die hoef ik dus niet te bellen.”

In de Engelse krant The Guardian wordt Babel aangeduid als het topstuk van de veiling die manager Rafael Benitez deze winter zal houden om geld te genereren voor nieuwe aanvallers. Andere Engelse media noemden Tottenham Hotspur en Stoke City als geïnteresseerde clubs. Haatrecht: “Daar is ons niets van bekend en kan ik dus niets over zeggen. De enige boodschap die ik kreeg was: geen verhuur. Punt. Over verkoop is niet gesproken.”
WK
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 17:43   #28

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb

WK
Net alsof ie daar überhaupt op zou uitkomen
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 18:03   #29
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Frank
Exact.

Zullen we absoluut niet gaan missen.
Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 19:01   #30
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Frank
De kans is wel degelijk aanwezig. Bij blessures wordt hij nog steeds opgeroepen.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 20:03   #31
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Foca
Zolang Ajax dat maar niet is, vind ik alles best.
Als hij elk jaar verkocht wordt vangt Ajax veel geld
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-09, 18:36   #32

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning

Als hij elk jaar verkocht wordt vangt Ajax veel geld
Zelfs dat interesseert me even niets. Echt, ik ben zo blij als hij niet komt, dat ik verder alles best vindt
Oud 29-12-09, 18:42 emo   #33
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Foca
Zelfs dat interesseert me even niets. Echt, ik ben zo blij als hij niet komt, dat ik verder alles best vindt
vind zonder t.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-09, 18:51 surprise   #34

Begin je post dan ook met een hoofdletter.
Oud 29-12-09, 18:55 no smile   #35
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Zullen we het foute-spelling speuren en zeuren gewoon zoveel mogelijk beperken?
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-10, 19:30   #36
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Liverpool gaat niet akkoord met het bod dat Birmingham City heeft uitgebracht op Ryan Babel. The Blues hadden 8,9 miljoen euro over voor de Nederlandse aanvaller, maar dat vindt Liverpool niet genoeg, meldt de BBC. Zelf betaalden The Reds in 2007 12,8 miljoen euro aan Ajax om de international naar Anfield te halen.

Liverpool-trainer Rafa BenÃ*tez gaf eerder publiekelijk aan dat Babel ‘niet te koop’ is, maar lijkt inmiddels van dat principe afgestapt. Een jaar geleden kreeg Ajax nog nul op rekest toen de Amsterdammers de spits op huurbasis terug wilden halen naar de Arena. BenÃ*tez zou echter zo veel mogelijk geld willen terugzien van de transfersom die in 2007 werd betaald.

Babel zelf zit vooral te wachten op speeltijd, vooral ook met het oog op het WK van deze zomer. De speler van het Nederlands elftal kwam deze competitie pas in tien wedstrijden in actie, waarvan slechts drie keer als basisspeler. Niet zelden heeft bondscoach Bert van Marwijk aangegeven alleen voetballers, die regelmatig speelminuten maken voor hun club, mee te willen nemen naar Zuid-Afrika.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-01-10, 19:36 emo   #37
Mnnus Brabander

Hij was toch 18 miljoen euro?
Oud 06-01-10, 19:37   #38
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij was toch 18 miljoen euro?
De pond is gekelderd denk ik zo en ze hebben het bedrag met de lagere waarde opnieuw berekend lijkt me.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-10, 19:43   #39
Zelf denk ik dat hij terug kan naar Ajax kan op een huurbasis. Maar dat is nog verweg. Maar het kan denk ik wel!
Sergio-9 is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-10, 19:46 emo   #40
Mnnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek
De pond is gekelderd denk ik zo en ze hebben het bedrag met de lagere waarde opnieuw berekend lijkt me.
Zij betalen gewoon in Euro's aan Ajax hoor. En zoveel is die niet gekelderd in 2 jaar tijd.
Oud 06-01-10, 19:54   #41
Ik niet!

Ja, maar niet met bijna 50%.

Wel een behoorlijk percentage trouwens, ik ga regelmatig in Engeland en Schotland op vakantie en je merkt het echt aan de prijzen. Dit geheel ter zijde .
Oud 06-01-10, 19:56   #42
Lucky man

Zij betalen gewoon in Euro's aan Ajax hoor. En zoveel is die niet gekelderd in 2 jaar tijd.
Dan niet.

Tuurlijk betalen zij in Euro's aan Ajax, maar dit zal een vertaald bericht uit Engeland zijn en vervolgens is het bedrag aan ponden (11,5 miljoen pond) met de huidige wisselkoers omgerekend (1 pond is 1,11 euro) terwijl er in de zomer van 2007 een andere wisselkoers was (1 pond is 1,48 euro).
Oud 06-01-10, 19:57   #43
Lucky man

Oorspronkelijk geplaatst door Plato1980

Ja, maar niet met bijna 50%.

Wel een behoorlijk percentage trouwens, ik ga regelmatig in Engeland en Schotland op vakantie en je merkt het echt aan de prijzen. Dit geheel ter zijde .
Er is voor Babel 11,5 miljoen pond betaald. Dat was in de zomer van 2007 17 miljoen euro.
Nu is diezelfde 11,5 miljoen pond 12,8 miljoen euro waard.
Oud 06-01-10, 19:59   #44
Ik niet!

Er is voor Babel 11,5 miljoen pond betaald. Dat was in de zomer van 2007 17 miljoen euro.
Nu is diezelfde 11,5 miljoen pond 12,8 miljoen euro waard.
Zou het verschil zo groot zijn?

Maar dan nog kun je die berekening zo niet maken aangezien de transfersom al (in ieder geval voor het grootste deel) overgemaakt is toen de koers nog anders was.
Oud 06-01-10, 20:00   #45
Lucky man

Zou het verschil zo groot zijn?

Maar dan nog kun je die berekening zo niet maken aangezien de transfersom al (in ieder geval voor het grootste deel) overgemaakt is toen de koers nog anders was.
Ik heb de wisselkoers van 2 juli 2007 en van vandaag gebruikt.
Oud 06-01-10, 20:01   #46
Ik niet!

Ik heb de wisselkoers van 2 juli 2007 en van vandaag gebruikt.
Vast, maar daar gaat het niet om, want de transfersom wordt niet vandaag betaald.
Oud 06-01-10, 20:01 emo   #47
Mnnus Brabander

In het bericht had gewoon moeten staan dat ze hem voor 11.5 miljoen pond hadden gekocht en er nu blabla miljoen pond voor kunnen krijgen. Dat maakt het een stuk duidelijker.
Oud 06-01-10, 20:03   #48
Lucky man

Vast, maar daar gaat het niet om, want de transfersom wordt niet vandaag betaald.
Ik zeg ook niet dat het daarom gaat, maar de schrijver van het stuk heeft dat stuk uit de Britse media en die 11,5 miljoen pond met de huidige wisselkoers omgerekend, vandaar die 12,8 miljoen euro.
Oud 06-01-10, 20:04 big smile   #49
Ik niet!

Ik zeg ook niet dat het daarom gaat, maar de schrijver van het stuk heeft dat stuk uit de Britse media en die 11,5 miljoen pond met de huidige wisselkoers omgerekend, vandaar die 12,8 miljoen euro.
Ja, als je het zo stelt heb je wel gelijk .
Oud 07-01-10, 19:16 rainbow   #50
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site