Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-10-09, 20:26 sad   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Financiële crisis bij Schalke 04

Schalke 04 moet de komende dagen de nodige inspanningen leveren om de licentie voor het spelen van betaald voetbal veilig te stellen. De Duitse club kampt met een miljoenenschuld en lijkt af te stevenen op een faillissement, meldt Kicker.

De Köningsblauen hebben een schuld van 137 miljoen euro. Daarnaast zou Schalke tevens nog verplichtingen uit hebben staan voor een bedrag van ongeveer 100 miljoen euro.

Volgens de berichtgeving moet de club noodgedwongen spelers verkopen en andere medewerkers ontslaan. Tevens lijkt het afstoten van dochterondernemningen onafwendbaar.

Clemens Tönnies, voorzitter van de raad van toezicht, maakt zich nog niet veel zorgen. "Ik ben nog altijd de rust zelve. We moeten voort met de arbeid en winnen."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-10-09, 20:40   #2

ElYefe's Voetbal Forum schermafbeelding

Die reactie ook, vooral geen zorgen maken Tönnies..

Hoe krijg je nu zo'n schuld? Verkeerde mensen aan het roer, toch teveel leunen op één sponsor?
ElYefe is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 20:45   #3
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

De zoveelste club in zwaar weer...
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 20:51   #4
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Gaat inderdaad lekker de laatste tijd. Vage crisis.
Als Real Madrid nou ook even om zou vallen...
Kriegel is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 20:52   #5
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal weer mooie beelden opleveren, maar liever niet zie de derby liever niet verdwijnen.
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:08   #6
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft me altijd al verbaasd dat dit bericht over S04 nu pas komt, gevoelsmatig moest het een keer fout lopen daar.
DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:09 surprise   #7
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Gazprom maffia, had niets anders verwacht.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:37 puh   #8
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Schalke mag niet kapot.
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:39   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
Schalke mag gaat niet kapot.

Oud 26-10-09, 22:39   #10
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze hebben toch een peperduur stadion?
Hebben ze daar zelf ook delen van in bezit, anders kun je dat wel afstoten.

Wist trouwens niet eens dat het daar slecht ging.
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:39   #11

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Belachelijk bedrag zeg ook weer, hoe kan je zoiets nou zo op laten lopen .
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:43   #12

Hoe zit dat met Gazprom inderdaad?
Fides is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 22:45   #13
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Ze hebben toch een peperduur stadion?
Hebben ze daar zelf ook delen van in bezit, anders kun je dat wel afstoten.

Wist trouwens niet eens dat het daar slecht ging.
Speelt al wel een tijdje, ben benieuwd of er echt wat gaat gebeuren.
Oud 26-10-09, 22:45   #14
Schalke mag niet kapot.
Zit de uitbouw naar 60k zo vol
D.Pelizzon is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 23:15   #15

Kuranyi verkoopt even een paar auto's en alles is weer in orde.
Sieps is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 23:17   #16
Redactie

Hoor ook geruchten dat ze Neuer als nog aan Bayern willen verkopen voor ca 18 miljoen.
Oud 26-10-09, 23:32   #17
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is maar 150 miljoen oid. Voor dat soort clubs wordt er wel een uitzondering gemaakt.

Oud 26-10-09, 23:52   #18

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Borussia Dortmund is er ook nog steeds en die hebben ook zo'n schuld geloof ik.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 23:53   #19
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

En real niet te vergeten

Oud 27-10-09, 00:06   #20

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood1988
En real niet te vergeten
Nou ja, die hebben het kapitaal in zekere mate nog op het veld staan.

Van Schalke zou ik nou niet echt spelers weten waarvoor clubs in de rij gaan staan mochten ze in de verkoop gaan. Rafinha? Rakitic?
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 15:40   #21

De Duits voetbalbond (DFB) zou Schalke de opdracht hebben gegeven de financiële zaakjes snel op orde te brengen om licentieverlies te voorkomen. Vóór zaterdag dient de club zodoende een noodplan ingeleverd te hebben. Verkoop van spelers, ontslag van clubmedewerkers en afstoten van dochterondernemingen lijken onafwendbaar.

Schalke heeft echter te kennen gegeven dat het bij de cijfers niet gaat om nieuwe schulden. Volgens de club uit Gelsenkirchen is ook een deel toe te schrijven aan de aflossing van het stadion.
De cijfers waren dus idd al wel wat langer bekend. Toch een vreemde zaak..
Oud 27-10-09, 18:36   #22

Schalke mag niet kapot.

Oud 27-10-09, 19:57   #23
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DutchGooner
Heeft me altijd al verbaasd dat dit bericht over S04 nu pas komt, gevoelsmatig moest het een keer fout lopen daar.
Inderdaad, hoge transfersommen en salarissen, duur stadion, geen prijzen en de uitgaven bleven maar stijgen. Dan ben je inderdaad matig ingedekt als het wat minder gaat, om welke reden dan ook overigens.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 20:03 rainbow   #24
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen zorgen met een schuld van 237 miljoen

Oud 28-10-09, 07:52   #25
Helemaal gemist dit

Oud 28-10-09, 09:03   #26

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Een club als S04 zal echt niet omvallen.
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 28-10-09, 09:04 wink   #27

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad, supportersschare van heb ik jou daar.

Oud 28-10-09, 09:05   #28
Hier gekkeh

Ik ben ook fan
Oud 28-10-09, 09:18 wink   #29

Ik ook. Blau und Weiss ist ja der Himmel nur, Blau und Weiss ist uns're fussball garnitur!

Oud 28-10-09, 09:20 big smile   #30
Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie
Ik ook. Blau und Weiss ist ja der Himmel nur, Blau und Weiss ist uns're fussball garnitur!
Dat had ik al verwacht, daar aan de grens

Oud 28-10-09, 09:24 standard ball   #31
Hier gekkeh

Oorspronkelijk geplaatst door jorienvdherik

Dat had ik al verwacht, daar aan de grens
Hoe gaat het met AZ jorien?
Oud 28-10-09, 09:27   #32
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Laat de gezonde clubs maar overblijven
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 29-10-09, 19:45   #33

Schalke 04 hoeft voorlopig niet te vrezen

Schalke 04 hoeft in elk geval tot het einde van het volgende seizoen niet te vrezen voor een faillisement. De Königsblauen verzekerden zich donderdag van 25,5 miljoen euro aan extra inkomsten.

Clubbestuurder Peter Peters benadrukt tegenover DPA wel dat de financiële herstructurering daarmee niet ten einde is. Wel heeft Schalke 04 dankzij de deal met de maatschappij voor energie en economie uit Gelsenkirchen (GEW) en een 'belangrijk nationaal kredietinstituut' een grote stap gezet in de richting van een gezonde financiële situatie.

De twee partijen krijgen in ruil voor de vijftien miljoen euro aandelen in het stadion, die Schalke 04 na zeven jaar weer terug kan kopen. De overige 10,5 miljoen euro is van de twee bedrijven geleend. Door de financiële injectie is de Duitse club ook niet gedwongen om spelers te verkopen. Wel wil trainer en manager Felix Magath in de toekomst meer jonge spelers in het elftal inpassen, zodat de kosten afnemen.

Maandag maakte Schalke 04 nog bekend dat het kampt met een schuld van 137 miljoen euro. Daarnaast hebben de Königsblauen nog verplichtingen voor een totaalbedrag van honderd miljoen euro. De licentie is nu voorlopig veiliggesteld, maar toch zullen er enkele grote bezuinigingen moeten worden doorgevoerd om ook in de toekomst te kunnen voortbestaan.
Oud 29-10-09, 20:17   #34
Redactie

Ja slim we hebben 137 miljoen schuld dus we lenen er ook nog even 10,5 miljoen bij.
Oud 10-11-09, 19:29   #35
Redactie

http://www.ruhrnachrichten.de/sport/schalke/news/art15837,727788

Wordt dus ook onderzoek gedaan naar de leiding gevenden nu.
Oud 13-11-09, 18:11   #36
Redactie

GELSENKIRCHEN Erleichterung beim FC Schalke 04: Am späten Donnerstag Abend hat der Rat der Stadt Gelsenkirchen – wie nicht anders zu erwarten war – den insgesamt 25,5 Millionen-Euro-Deal mit der Stadttochter GEW abgesegnet.

Schalkes Anteil an der Veltins-Arena beträgt nur noch rund 40 Prozent.
Foto: dpa
Vor knapp zwei Wochen hatte Vorstandsmitglied Peter Peters die bevorstehende Beteiligung der städtischen Gesellschaft für Energie und Wirtschaft an der Stadiongesellschaft bekannt gegeben.

Schalkes Anteil an der Veltins-Arena fällt demnach von 77 auf nur noch rund 40 Prozent und muss deshalb nicht mehr künftig in der eigenen Bilanz ausgewiesen werden. Die Vereinbarung beinhaltet, dass Schalke die Anteile in zehn Jahren wieder zurück kaufen kann. „Damit ist die laufende Saison durchfinanziert“, hatte Finanzvorstand Peter Peters erklärt. Am gestrigen Freitag wollte er sich nicht äußern.

Weitere Optionen werden geprüft

Ein „weiterer Verkauf von Rechten, Anteilen oder Spielern“ sei aus wirtschaftlichen Gründen laut Peters „nicht notwendig“.
Vor Wochen hatte der Verein mit der GEW vereinbart, dass diese ihre Kommanditanteile an der Schalker Arena KG um bis zu 15 Millionen Euro erhöht. Zudem wollen die Vertragspartner - dazu gehört ein nicht genanntes Kreditinstitut - der Arena-Gesellschaft ein Darlehen von 10,5 Mio. Euro gewähren.

Trotz der zu erwartenden Millionenspritze in Gesamthöhe von 25,5 Millionen Euro prüft der nach eigenen Angaben Ende 2008 mit insgesamt 250 Millionen Euro verschuldete Verein weitere Optionen, die Ausgaben zu senken und neue Einnahme-Quellen zu erschließen. Auf Anfrage bestätigte Schalke, dass man überlege, den Ordnungs- und Wachdienst neu zu organisieren. Seit Jahren wird auf Schalke dieser Sicherheits-Service von einem Dienstleister (Wachdienst Bremen) übernommen.

Mehrere Anzeigen geschaltet

Schalke schaltete in mehreren Zeitungen Anzeigen, in denen ein „Projekt- und Einsatzleiter Ordnungsdienst“ gesucht wird. Geprüft wird, ob es günstiger ist, den Ordnungsdienst selbst zu organisieren oder die Aufgabe wie bisher von einem externen Dienstleister erledigen zu lassen. „Der Wachdienst Bremen kann sich wieder bewerben. Wir sichten alle Angebote und nehmen das beste“, sagte Peters. Nach Klub-Angaben sind bei Heimspielen 500 Ordner im Einsatz.

„Alles steht auf dem Prüfstand. Wir drehen derzeit jeden Stein auf Schalke um“, bestätigte Aufsichtsratschef Clemens Tönnies. Seit längerem ist bekannt, dass auch die Catering-Rechte für die Arena zur Disposition stehen. Bislang werden sie von einer hundertprozentigen Schalke-Tochter wahrgenommen. Strittig ist, ob ein Verkauf vernünftig wäre und nicht nur kurzfristig Geld in die leeren Kassen spülen würde. „Wir verkaufen nur, wenn es kaufmännisch sinnvoll ist“, stellte Tönnies klar.
Schalke dus gered voor het komende seizoen.
Oud 16-11-09, 15:05   #37
FC Brugge 1891

Blue @ngel's Voetbal Forum schermafbeelding

Las gisteren dat Magath de halve selectie wil verkopen in Januari, vooral om de loonlasten met zo'n 20 miljoen te doen zakken

Maar goed, daar stond ook geen enkele speler bij die momenteel in het elftal staat, dus dat lijkt me niet meer dan logisch

Oud 16-11-09, 15:15 thumb up   #38
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blue @ngel
Las gisteren dat Magath de halve selectie wil verkopen in Januari, vooral om de loonlasten met zo'n 20 miljoen te doen zakken

Maar goed, daar stond ook geen enkele speler bij die momenteel in het elftal staat, dus dat lijkt me niet meer dan logisch
Dat wil elke coach wel.
De KnikkerKoning is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 15:19   #39
FC Brugge 1891

Magath lijkt me nou wel iemand die het ook effectief doet hoor. Bovendien heeft hij op sportief gebied carte blanche gekregen
Blue @ngel is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 15:19 thumb up   #40

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien kan 'ie samen met Jol een plan opstellen hoe dat moet
DurQ is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 15:39   #41
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi

Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie
Blau und Weiss ein Leben Lang!
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 15:39   #42
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blue @ngel
Magath lijkt me nou wel iemand die het ook effectief doet hoor. Bovendien heeft hij op sportief gebied carte blanche gekregen
Tussen willen verkopen en ze ook daadwerkelijk verkopen zit een groot verschil hoor.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 16:15   #43
FC Brugge 1891

Klopt, maar ik dacht dat er een shitload aan spelers einde contract waren. Die kun je dus nu al bijna gratis laten gaan

En ik denk dat er bij de brede middenmoot in Duitsland meer dan genoeg interesse is in spelers als Kobiashvilli, Rakitic, Rafinha e.d
Blue @ngel is offline   Met citaat reageren
Oud 21-11-09, 13:15   #44
Redactie

Schalke 04 kan weer opgelucht ademhalen en naar de toekomst kijken. De Bundesligist moet een schuld van meer dan 200 miljoen euro wegwerken en kan alle inkomsten op dit moment zeer goed gebruiken. De club is dan ook blij dat het de sponsorovereenkomst met het Russische bedrijf Gazprom met vijf jaar heeft weten te verlengen.

De verlengde deal met Gazprom levert Die Knappen een bedrag van circa honderd miljoen euro op. Vorige maand werd duidelijk dat Schalke 04 een enorme schuld heeft, die het gevolg is van jaren van onachtzaamheid en ‘struisvogelpolitiek’. Mocht de club de komende jaren sportieve successen boeken in binnen- en buitenland, dan kan de bijdrage van Gazprom zelfs oplopen tot maximaal 130 miljoen euro.

Trainer Felix Magath waarschuwde recentelijk nog dat Schalke wellicht haar beste spelers dient te verkopen om overeind te blijven. Met de nieuwe sponsordeal lijkt die noodgreep tot het verleden te behoren. De laatste grote prijs van de club uit Gelsenkirchen dateert van 1997, toen de club de UEFA Cup won. Een landstitel is al meer dan vijftig jaar geleden.
Oud 22-11-09, 11:23   #45

Oud 07-01-10, 18:13 sad   #46
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

FT Cadiz [0 - 14] Schalke

14' [0 - 1] K. Kuranyi

18' [0 - 2] J. Farfan

22' [0 - 3] Edu

31' [0 - 4] Edu

52' [0 - 5] V.M. Sanchez

55' [0 - 6] H. Altintop

59' [0 - 7] G. Asamoah

62' [0 - 8] H. Altintop

73' [0 - 9] G. Asamoah

79' [0 - 10] V.M. Sanchez

82' [0 - 11] G. Asamoah

84' [0 - 12] V.M. Sanchez

86' [0 - 13] H. Altintop

88' [0 - 14] G. Asamoah
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-01-10, 18:11   #47
Redactie

Tim Hoogland staat met ingang van komend seizoen weer op de loonlijst van Schalke 04, zo maakt de Bundesliga-club dinsdagmiddag bekend. De middenvelder van FSV Mainz 05 heeft een aflopende verbintenis en maakt derhalve transfervrij de overstap naar Gelsenkirchen. Daar genoot Hoogland zijn jeugdopleiding, alvorens hij in 2007 zijn fiat gaf aan een driejarige verbintenis in Mainz.

"Ik had ook aanbiedingen van andere clubs, maar die overtuigden mij niet ervan om Mainz te verlaten", vertelde de 24-jarige Hoogland over zijn naderende afscheid bij Mainz. "Maar Schalke 04 is voor mij een andere zaak. Een kans om terug te mogen keren bij Schalke komt niet elke keer voorbij." Hoogland heeft 78 duels voor de Mainzer op zijn naam staan en scoorde dertien keer.

Hoogland speelde in totaal, tot de zomer van 2007, twaalf competitieduels in de hoofdmacht van die Königsblauen. Daar speelde hij als verdediger, maar bij Mainz wordt hij door trainer Thomas Tuchel als middenvelder gebruikt. De tactische omwisseling heeft zijn vruchten afgeworpen. Hoogland ondertekent bij Schalke een verbintenis tot de zomer van 2014.
Oud 13-01-10, 16:57 duh   #48
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Schnee-Schock auf Schalke! Arena-Dach kaputt

Oud 13-01-10, 17:07   #49
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Lekker solide.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 18:16   #50
Redactie

Haha ja dat krijg je met zo'n turnhal
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site