Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-09-09, 10:07 angry   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Wayne Mark Rooney (Croxteth (Liverpool), 24 oktober 1985) is een Brits voetballer die in het Engelse nationale team en bij de club Manchester United speelt.

Rooney groeide op in Croxteth, een buitenstad van Liverpool, waar hij en zijn twee broers de La Salle School volgden. Rooney kwam voor het eerst in de belangstelling toen hij als zestienjarige in oktober 2002 de jongste doelpuntmaker in de geschiedenis van de Premiership werd. Zijn sensationele doelpunt in de laatste minuut van de wedstrijd bezorgde regerend kampioen Arsenal de eerste nederlaag in bijna een jaar tijd.

Ook zijn debuut bij het nationale elftal was bijzonder: hij was met 17 jaar en 111 dagen de jongste speler voor het Engelse team ooit.

Rooney werd door Manchester United op 31 augustus 2004 voor 31 miljoen pond gekocht van Everton.

Rooney blijft met liefde tien jaar langer bij Manchester United

Wayne Rooney kwam in 2004 naar Manchester United. Hij is een man van de club geworden en wil er eigenlijk nooit meer weg.

De 23-jarige international wil in de voetsporen treden van zijn gelouterde teamgenoten Ryan Giggs en Paul Scholes. Ook Rooney wil tot diep in de dertig voor The Mancunians uitkomen.
Vijf jaar nadat Rooney overkwam van Everton voor een slordige 25 miljoen pond zegt Rooney in The Sun: "Ik heb altijd gezegd dat zo lang als United mij wil hebben ik met liefde blijf."

"Ik wil niet vertrekken," zegt Rooney in het Engels medium. "Ik houd van deze club en ik heb geen enkele reden om ook maar te denken aan een vertrek. Ik weet zeker dat ik hier nog een hele lange tijd blijf. Ik hoop dat ik er nog ben als ik zo oud ben als Ryan (Giggs) en Scholesy (Paul Scholes) en Gary Neville."
http://www.youtube.com/watch?v=7zP84caN760

http://www.youtube.com/watch?v=1sIccnu183o&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=iWqQ9OImKy8&feature=related
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-09-09, 10:21 wink   #2
Shrek

Achteraf is die 25M die Ferguson betaald heeft eigenlijk niks, geweldige speler.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 10:35 angry   #3
Fear the Beard!

Ferguson ziet Rooney uitgroeien tot 's werelds beste

Vijf jaar nadat Wayne Rooney zijn loopbaan bij Manchester United in stijl begon met een hattrick, ziet Sir Alex Ferguson zijn aanvaller nog ver komen. De coach is onder de indruk van de progressie die Rooney heeft gemaakt en is benieuwd tot hoe ver hij kan komen. “Ik denk dat Wayne zeker één van de beste spelers op deze wereld kan worden”, zei Ferguson.

Rooney maakte al op jonge leeftijd voor veel geld de overstap van Everton naar Manchester United. Op Old Trafford groeide hij uit tot een gewaardeerde kracht. “Hij heeft ons nog geen moment teleurgesteld”, zei Ferguson. “Toen we hem kochten dachten we precies hetzelfde als wat we nu denken: dat Wayne een absolute stervoetballer kan worden.”

Ferguson, die in zijn loopbaan toch al met de nodige grote namen samenwerkte, denkt dat Rooney nog veel progressie kan maken. “In mijn ogen zijn Kaká, Cristiano Ronaldo en Lionel Messi op dit moment de drie beste spelers van de wereld”, zei Ferguson. “Wayne zou zo bij dat rijtje aan kunnen haken. Hij is geweldig gemotiveerd en heeft veel kwaliteit. Ik zie hem nog grote stappen maken.”
Oud 30-09-09, 10:36 wink   #4
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Baas! 25 M is idd een koopje gebleken.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-10-09, 15:36 angry   #5
Hoi

Rooney.
Net als Sneijder een arrogant kutventje.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 05-10-09, 23:29 angry   #6
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Rooney.
Net als Sneijder een arrogant kutventje.
Noem es 'n voorbeeld?

Geweldig gedreven voetballer met 'n winnaarsmentaliteit die je niet vaak ziet.

Absolute topper waar we nog veel van kunnen gaan zien
Eric Cantona is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 00:04 angry   #7
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Cantona

Noem es 'n voorbeeld?

Geweldig gedreven voetballer met 'n winnaarsmentaliteit die je niet vaak ziet.

Absolute topper waar we nog veel van kunnen gaan zien
Nou misschien niet echt arrogant, maar ik mag hem gewoon niet.
Is een diver en schiet snel uit z'n slof.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 01:19 angry   #8
DAM
Banned

Jaar van zijn echte doorbraak?
DAM is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 14:52 angry   #9
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Baas! 25 M is idd een koopje gebleken.
Dat absoluut; vraag me af of ie ooit Utd nog gaat verlaten...
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 14:52 angry   #10
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door BliksemSchigt

Dat absoluut; vraag me af of ie ooit Utd nog gaat verlaten...
Ik denk het niet.
Ik zie hem niet naar het buitenland vertrekken, hij zal de fish en chips te veel missen en ik zie hem ook niet voor een andere Engelse club spelen tenzij hij gaat afbouwen.
Oud 14-10-09, 15:22 angry   #11
Mocht United ooit echt stoppen met meedoen om de prijzen, dan wel denk ik. Maar anders zie ik hem nog wel 10 jaar blijven.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-09, 17:29   #12
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is papa geworden van Kai Wayne Rooney.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-09, 17:33   #13

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DAM
Dit meen je toch niet?

Oud 02-11-09, 20:09   #14
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DAM
Dit vind ik opzich nog wel een redelijk terechte vraag. Maar meer in de zin dat de man nog lang niet op zijn top is, en nog veel belangrijker en bepalender voor Utd kan worden.

Oud 02-11-09, 20:11   #15
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldige speler alleen in het verkeerde shirt en als ie zich nu wat minder laat vallen tegen Arsenal zou ik hem bijna kunnen gaan waarderen.
DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-09, 22:39   #16
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Niet echt een goede maand voor hem geweest voetballend. Blessures, en als ie dan speelde viel ie niet echt op. Ik zie nog niet echt een geweldig duo tussen Berbatov en hem ontstaan, maar in principe vullen ze elkaar prima aan. Berbatov als een targetman, en Rooney eromheen die dingen laat gebeuren.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-09, 22:40   #17
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij was met 'n cursus luiers verschonen en melk opwarmen bezig, ik verwacht dat hij er vanaf volgende maand weer staat.
Eric Cantona is offline   Met citaat reageren
Oud 03-11-09, 11:00 rainbow   #18
BS.

Wedkantoren Engeland pakken uit met baby Rooney
Datum: 3-nov-2009 10:20

Wayne Rooney (foto) is vader geworden van een zoon. Maandag bracht zijn vrouw Coleen, Kai Rooney ter wereld. De wedkantoren in Engeland pakken dinsdag uit met baby Rooney en ze speculeren druk over zijn voetbaltoekomst.

De nieuwste telg in de Rooney-familie staat bij Ladbrokes 33/1 genoteerd dat zijn eerste voetbalclub Manchester United wordt. Het wedkantoor acht de kans groter dat hij bij Everton begint met voetballen (25/1). Manchester City, de rivaal van United, staat tevens 33/1 genoteerd. De kans dat Liverpool, stadsgenoot van Everton, Kai Rooney weet te strikken is kleiner (66/1). Ook inzetten op een interlandcarrière van Kai is mogelijk (50/1).

David Williams van Ladbrokes zei dinsdag: 'Als Rooney junior ook maar een fractie van het talent van zijn vader heeft dan zit een voetbalcarrière er in. We denken dat Everton de grootste kans maakt om de handtekening van Rooney te bemachtigen en we kunnen niet wachten om te zien welk voetbalshirt hij draagt bij zijn doop.' (MT)
Oud 13-11-09, 09:56   #19
Fear the Beard!

Rooney wil met Manchester United praten over nieuw contract

Wayne Rooney hoopt spoedig met de clubleiding van Manchester United om tafel te kunnen gaan om te praten over een nieuw contract. De Engelse aanvaller werd onlangs nog in verband gebracht met Barcelona, maar benadrukt dat hij langer op Old Trafford wil blijven. “Het is leuk om aandacht te krijgen, maar ik ben hier gelukkig”, zei Rooney.

De 24-jarige aanvaller kwam in 2004 over van Everton en won sindsdien onder andere een paar landstitels en de Champions League. Zijn honger bij United is echter nog niet gestild. “Ik wil gewoon nog meer winnen”, zei Rooney tegen de BBC. “Ik heb het hier uitstekend naar mijn zin. Ik hoef slechts een half uurtje te rijden, heb vrienden en familie in de buurt en maak hier een goede kans op het winnen van prijzen.”

De vermeende interesse van Barcelona doet Rooney dan ook weinig. “Ik zie mezelf hier niet vertrekken”, benadrukte de international nog maar eens. “Na dit jaar heb ik nog een contract voor twee seizoenen en ik denk dat we in de komende maanden maar eens moeten gaan praten over een contractverlenging. Hoewel ik vroeger voor Everton was, zag ik United altijd al graag spelen. Het is een fantastische club en ik ben hier gelukkig.”
Oud 25-11-09, 17:14   #20
BS.

Mega-contract Rooney bij ManUnited in de maak
25/11/2009 12:02

Manchester United wil het medio 2012 aflopende contract met Wayne Rooney nog voor aanvang van het WK in Zuid-Afrika verlengen. De aanvaller moet, na het vertrek van Cristiano Ronaldo naar Real Madrid, de komende jaren het nieuwe boegbeeld van de club worden.

United wil de spits, die nu wekelijks 120.000 euro toucheert, gaan belonen met een weekloon van bijna 190.000 euro. In dat geval zal Rooney de bestbetaalde speler in de Engelse Premier League worden.

Kleine hindernis tijdens de onderhandelingen is het feit dat Rooney's zaakwaarnemer Paul Stretford momenteel door de Engelse voetbalbond is geschorst, omdat hij de spits in 2002 op onrechtmatige wijze zou hebben ondergebracht bij zijn bureau Proactive Sports Management.

Stretford werd naar aanleiding daarvan achttien maanden in de ban gedaan, maar mag in februari weer starten met zijn activiteiten. De verwachting is dan ook, dat Rooney en Manchester United tegen die tijd hun plannen verder vorm zullen geven.
Oud 25-11-09, 18:10   #21
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij kan dus abnormaal veel gaan verdienen (voorzover die dat nog niet deed dan), maar als er 1 speler is bij united die het verdient is hij het wel. Echt een baas, geweldige inzet en techniek. Hij heeft al zo'n 170 competitiewedstrijden gespeeld voor Manchester dacht ik, en hij is pas net 24
Friggles is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:00   #22
Banned

en hoeveel doelpunten?
pizzakoppo is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:10 emo   #23
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door pizzakoppo
en hoeveel doelpunten?
72.
Oud 25-11-09, 19:21   #24
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Had hem staan als Europees topscorer bij Fok Nostradamus, maar dat valt nog tegen. Hij scoort echt in 'bursts', zoals de Engelsen dat zeggen.,
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 28-11-09, 23:29 wink   #25
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

72.
+3
Oud 29-11-09, 22:05   #26
EAYS

het werd ook weer eens tijd.
Oud 19-01-10, 23:05   #27
BS.

United moet echt bidden dat ie niet weggaat, want zonder Giggs en Scholes is hij straks degene die Man Utd draagt.

Wat een voetballer .
Oud 20-01-10, 00:49 wink   #28
Fear the Beard!

Rooney
Mentaliteit + talent.
Oud 20-01-10, 00:51 wink   #29
Fysiek
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-10, 18:08 wink   #30
Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
+3
+4
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-10, 18:25 wink   #31
Fear the Beard!

Shrek
Oud 23-01-10, 18:29   #32
033

Mr_DG's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij staat nu op 99 PL goals
Mr_DG is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-01-10, 18:59   #33
EAYS

4 keer held
Oud 23-01-10, 19:06   #34
Schiet van afstand

Is hij de jongste speler die de 100 goals grens doorbreekt of was Shearer eerder?
Oud 25-01-10, 19:36   #35
BS.

Rooney kan bij United 170.000 per week gaan verdienen
25 januari '10 14:43 door Bart van Dooijeweert

Manchester United is er heel veel aan gelegen om Wayne Rooney te behouden. De club wil van de aanvaller zijn best betaalde speler maken. Rooney krijgt een nieuw contractaanbod, waardoor hij zo'n 170.000 euro per week kan gaan verdienen.

Afgelopen weekend scoorde Rooney nog vier keer in Uniteds 4-0 zege op Hull City. Zijn prestaties hebben dit seizoen geleid tot interesse van verschillende buitenlandse clubs, waarbij Real Madrid voorop loopt.

De komende weken wordt duidelijk of Rooney de nieuwe verbintenis ondertekent, meldt the Mirror. Manchester heeft een contract voor vijf jaar klaarliggen. De spits ligt nu nog voor 2,5 jaar vast.
Oud 25-01-10, 19:51   #36

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles
Is hij de jongste speler die de 100 goals grens doorbreekt of was Shearer eerder?
Owen?

Oud 25-01-10, 19:55   #37
Schiet van afstand

Kan ook, maar was die eerder dan Rooney?
Oud 25-01-10, 20:01   #38

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles
Kan ook, maar was die eerder dan Rooney?
Jij wil het weten, ik geef je nog een optie. Zoek het zelf nu maar even uit

Oud 25-01-10, 22:41   #39
Schiet van afstand

Ja, was eerder. Goed gevonden Hij scoorde zijn 100e goal op 22 jarige leeftijd + 7 dagen.
Oud 25-01-10, 22:42   #40

2u en 40 min later

Oud 25-01-10, 23:18   #41
Schiet van afstand

Ja ik zit niet de hele tijd te kijken
Oud 26-01-10, 16:25   #42
EAYS

Rooney: 'Ik ben het meest bevreesd voor Seedorf'
26/01/2010 12:42

Van de spelers van AC Milan boezemt vooral Clarence Seedorf angst in bij Manchester United-aanvaller Wayne Rooney.

Manchester United gaat met AC Milan strijden voor een plaats in de kwartfinale van de Champions League. Op 16 februari staat het eerste deel van het tweeluik in San Siro op het programma.

'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'

'Ik heb zelden een speler op het veld gezien die doet wat hÃ*j laat zien. Je kan hem niet uit het oog verliezen', aldus Rooney. De Engelse international weet ook waarover hij praat gezien de eerdere ervaringen met AC Milan en Seedorf in de Champions League. In de laatste twee confrontaties in 2005 en 2007 moesten de Engelsen en Rooney het hoofd buigen voor de Italianen en de Nederlander.
Wayne is bang voor Seedorf
Oud 26-01-10, 16:31 puh   #43
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Wayne is bang voor Seedorf

Ik zou er ook bang voor zijn hoor....
Oud 27-01-10, 23:56   #44
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Schiet United naar de finale
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 00:01   #45
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Belangrijke goal .
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 19:15   #46
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

De rush die hij trok bij de 0-2 was simpelweg exceptioneel.

Absoluut de beste spits die er op het moment rondloopt.
Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 13-02-10, 14:28   #47
BS.

'ManU biedt Rooney ongekend topsalaris'

Wayne Rooney is bij Manchester United bezig aan een uitstekend seizoen. De Engelse club wil de sterspeler en publiekslieveling absoluut niet zien vertrekken. Men is er dan ook veel aan gelegen om het contract van de spits te verlengen.

Rooney heeft in Manchester nog een verbintenis tot de zomer van 2012. Als het aan de club ligt, wordt dat snel met minstens twee jaar verlengd, zodat men over anderhalf jaar niet is genoodzaakt om Rooney van de hand te doen.

Zelf heeft Rooney ook wel baat bij een contractverlenging. Volgens News of the World ligt er voor de Engelsman een contract klaar waarmee hij 140.000 euro per week gaat verdienen. Daarnaast zijn er nog grote bonussen voor onder meer de Engelse en Europese topscorerstitel. Mocht hij zich weten te kronen tot FIFA World Player of the Year, dan ontvangt Rooney nog eens ruim 300.000 euro extra.

Beide partijen benadrukken dat verlenging momenteel niet de hoogste prioriteit heeft. Engelse media verwachten echter dat de handtekeningen nog voor de start van het WK in Zuid-Afrika zijn gezet.
Oud 16-02-10, 22:18   #48
EAYS

wat een held
Oud 16-02-10, 22:18 wink   #49
Fear the Beard!

Oud 16-02-10, 22:21   #50

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is wel erg sterk dit seizoen.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site