Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-09-09, 17:55 sad   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Royston Ricky Drenthe
Bijnaam Roya
Geboortedatum 8 april 1987
Geboorteplaats Rotterdam, Nederland
Spelend bij Real Madrid
Rugnummer 15
Positie Verdediger/Middenvelder

Royston Drenthe begon als 5-jarige speler bij de amateurclub Neptunus, maar al gauw werd hij ontdekt en aangetrokken door Feyenoord. Hier doorliep Drenthe de jeugdelftallen van Feyenoord, waarna hij in 2003 na onenigheid met Rob Baan vertrok naar Excelsior, waar hij de laatste twee seizoenen in de jeugd doorbracht. Vervolgens keerde hij terug naar Feyenoord en tekende op 31 oktober 2005 zijn eerste profcontract dat hem tot 2009 aan de Rotterdamse club verbond.

Zijn debuut in het profvoetbal maakte Drenthe als linksback op 15 januari 2006 in de met 1-0 gewonnen wedstrijd bij Vitesse. Hij viel in de 76e minuut in voor Diego Biseswar. Twee weken later in de met 4-0 gewonnen uitwedstrijd tegen Heracles Almelo mocht hij in de 83e minuut invallen voor Nicky Hofs.

Op 31 januari 2006 werd bekend dat zowel Drenthe als Biseswar definitief zouden worden gepromoveerd naar de A-selectie van Feyenoord. Ondanks een niet al te best seizoen in 2006/2007 voor de Rotterdamse club, weet de jonge linksback door zijn hartstocht en wilskracht toch in de smaak te vallen bij Het Legioen. Zo behoedde Drenthe, dankzij zijn keiharde werk, het wisselvallige Feyenoord van gezichtsverlies tegen de koploper PSV. Gesloopt werd hij voor het eindsignaal vervangen, liggend op de brancard incasseerde Royston het klaterende applaus van de supporters. Tijdens de match Feyenoord - FC Utrecht vermaakte Drenthe het publiek met een fenomenale beweging, die vergelijkbaar was met die van Ronaldinho.

Aan het begin van het seizoen 2007/2008 stond hij in belangstelling van maar liefst 15 clubs. Onder die 15 clubs zaten o.a. Chelsea, Tottenham Hotspur en Real Madrid, waar hij de opvolger zou moeten worden van Roberto Carlos.

Op 6 augustus 2007 komt het persbericht naar buiten dat Drenthe besluit een arbitragezaak aan te spannen tegen Feyenoord, om zo zijn transfer naar Real Madrid te bewerkstelligen. Op 9 augustus 2007 wordt uiteindelijk toch nog een akkoord bereikt tussen Real Madrid en Feyenoord, Drenthe zal voor een bedrag van circa 13 miljoen euro naar Real Madrid gaan. Real Madrid ziet in Drenthe een versterking voor de gehele linkerflank.

Drenthe zegt 'sorry' voor overtreding
MADRID - Royston Drenthe heeft maandag telefonisch zijn excuses aangeboden aan Marc Bertrán van Tenerife. De verdediger van Real Madrid bezorgde zijn tegenstander zaterdag met een forse tackle een gebroken scheenbeen. Bertrán is drie tot vier maanden uitgeschakeld.

„Het was een incident dat kan gebeuren in het voetbal. Ik heb het absoluut niet met opzet gedaan”, zegt Drenthe op de website van Real. „Hij was blij dat ik hem even belde. Ik zou hetzelfde verwachten als mij zoiets overkwam.” Drenthe kreeg voor de charge een gele kaart. Real Madrid won de wedstrijd in de Primera Division met 3-0.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-xgdokLiJBk[/youtube]
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 28-09-09, 17:59 angry   #2
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat is dan het verschil hè. Bij Wasilewski begeeft dat been het wel, en Witsel wordt verguisd, maar Drenthe komt er met geel vanaf omdat dat been heel blijft. Of - als de arbiter wat beter had opgelet - was hij er met rood ook gewoon nog goed vanaf gekomen. Wedstrijdje brommen is Drenthe niet vreemd, want zoveel speelt ie toch niet.
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-09-09, 18:00 angry   #3
- Kumbaya -

numero_uno's Voetbal Forum schermafbeelding

Speelt toch vaker dan menigeen gedacht had! incl ondergetekende
numero_uno is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-09, 18:00 thumb down   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een smerige trap zeg.
En wat een blinde scheids.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-09, 18:01 angry   #5
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door numero_uno
Speelt toch vaker dan menigeen gedacht had! incl ondergetekende
Twee van de mogelijk zes officiële duels dit seizoen. 180 minuten, dat dan weer wel.
Oud 28-09-09, 18:03 surprise   #6

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Die scheids geeft ook maar geel.

Oud 28-09-09, 18:07 angry   #7
Wat een nare overtreding
Spaulding is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-09, 18:08 emo   #8
Banned

Smerige overtreding inderdaad, een logisch gebaar van Drenthe, hoewel het soms niet normaal schijnt te zijn om je je persoonlijk bij iemand te verontschuldigen.

Vind het toch wel mooi om te zien dat hij toch regelmatig aan spelen toekomt daaro, had natuurlijk wel nog minimaal een jaartje bij Feyenoord moeten blijven.
Rots is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-09, 18:13 angry   #9
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Blijf het maar vreemd vinden dat uitgerekend hij van die Nederlandse kolonie nu nog overblijft en speelt

En inderdaad vieze overtreding
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-09-09, 18:16 angry   #10
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Blijf het maar vreemd vinden dat uitgerekend hij van die Nederlandse kolonie nu nog overblijft en speelt
Puur een concurrentiegeval. Van der Vaart speelt niet omdat hij moet opboksen tegen Cristiano Ronaldo, Kaká, Guti en Granero. Drenthe speelt wel (eens) omdat Sergio Ramos geblesseerd wás en Arbeloa geblesseerd Ã*s.

En Van Nistelrooij speelt niet omdat hij zelf geblesseerd is. Helaas
Oud 21-10-09, 22:23 wink   #11

Speelt als Puskas in z'n beste dagen! Geweldenaar!
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 22:24   #12
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oow kut hij had al een topic

Held wat een wedstrijd, die commentator maakt het allemaal nog mooier
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 22:29   #13
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima doelpunt net
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 22:30   #14

Dj_Day-V's Voetbal Forum schermafbeelding

Op naar Oranje...
Dj_Day-V is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 22:30   #15
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Dj_Day-V
Op naar Oranje...
Laat Johan D. het maar niet horen
Oud 21-10-09, 22:54   #16
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zag men laatst nog op dit forum roepen dat Emanuelson beter is Maar inderdaad, prima invalbeurt. Op naar oranje.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:00   #17
Wat een held,
Hij moet gewoon linksbuiten staan, klaar

Oud 21-10-09, 23:04 wink   #18
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk voor hem, ik gun het hem wel dat hij alle typisch Nederlandse azijnpissers even de mond snoert.

Oud 21-10-09, 23:06   #19
Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal
Ik zag men laatst nog op dit forum roepen dat Emanuelson beter is Maar inderdaad, prima invalbeurt. Op naar oranje.
Emanuelson is ook beter, daar doen zn 20 eerste goede minuten bij Real Madrid weinig aan af.
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:06   #20
Al gun ik het Royston wel hoor.
Oud 21-10-09, 23:16   #21
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Fukjoeman
Emanuelson is ook beter, daar doen zn 20 eerste goede minuten bij Real Madrid weinig aan af.
hahaha roze bril afzetten
Oud 21-10-09, 23:17   #22

Oranje? Welke positie dan? Op linksback vind ik hem niet goed (ook niet beter dan Urby), en op linkshalf/buiten hebben we betere opties met Elia en Robben.
Fides is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:18   #23

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind ook dat Emanuelson zich tot nu toe meer bewezen heeft dan Drenthe. En al helemaal op LB.... Al heeft Drenthe me positief verrast vandaag.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:19   #24
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Oranje? Welke positie dan? Op linksback vind ik hem niet goed (ook niet beter dan Urby), en op linkshalf/buiten hebben we betere opties met Elia en Robben.
Eens. Drenthe zal toch echt iets meer moeten laten zien wil hij serieus in aanmerking komen voor Oranje.

Oud 21-10-09, 23:19   #25
NegemjinSab

Meer bewezen? Waar bij Ajax? Kom nou.... appels met peren vergelijken
Oud 21-10-09, 23:22   #26

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BasNijmegen
Meer bewezen? Waar bij Ajax? Kom nou.... appels met peren vergelijken
Urby heeft een basisplek bij Ajax en Drenthe speelde tot voorkort nooit bij Real...
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:22   #27
...

Drenthe kan prima op de plek van Van Bronckhorst, met laatstgenoemde kan je echt niet meer op een WK aankomen.
Oud 21-10-09, 23:23   #28
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel

Urby heeft een basisplek bij Ajax en Drenthe speelde tot voorkort nooit bij Real...
Bij Ajax zou Drenthe ook spelen. Urby mag hooguit het veld maaien bij Real.

edit: Onnodige discussie...
Oud 21-10-09, 23:23   #29
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Met Drenthe op die positie ook niet.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:23   #30
De forumdominee

Drenthe kan prima op de plek van Van Bronckhorst, met laatstgenoemde kan je echt niet meer op een WK aankomen.
Liever Braafheid op LB dan Drenthe. Braafheid speelt ook bij een topclub en kan beter verdedigen. Paradepaardjes als Drenthe hebben wel genoeg lopen, dan heb ik liever een stabielere linksback.

Oud 21-10-09, 23:27   #31
...

Oorspronkelijk geplaatst door koningdavid

Liever Braafheid op LB dan Drenthe. Braafheid speelt ook bij een topclub en kan beter verdedigen. Paradepaardjes als Drenthe hebben wel genoeg lopen, dan heb ik liever een stabielere linksback.
Braafheid? Die speelt pas nooit...
Oud 21-10-09, 23:27   #32
Sowieso moet v Bronckhorst vervangen worden ja. Wat een faalhaas is dat
Oud 21-10-09, 23:28   #33
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door koningdavid

Braafheid? Die speelt pas nooit...
Speelt regelmatig hoor. Veel vaker dan Drenthe sowieso.

Oud 21-10-09, 23:51   #34
Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel

. Ajax is inderdaad wel gelijkwaardig aan Real.
Urby is zo'n geweldenaar dat ze zelf Atouba hebben gehaald maar die bleek toch net iets slechter en minder fit als gedacht en bij gebrek aan beter dan maar Urby op de linksbackpositie.
Drenthe is op elke positie op links beter dan Urby. Urby is meest overschatte voetballer van NL met gemak.
Billie Balhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:51   #35
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat staat ie daar als een pimp
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 23:57   #36
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Royston en Urby vind ik echt lood om oud ijzer.
Leuk dat Royston het weer 20 minuten leuk doet maar een serie goede wedstrijden gaat hij gewoon niet neerzetten.
Ik gun het hem wel.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 07:16   #37

Lekker doelpunt, dat wel.
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 08:01 thumb up   #38

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeker, maar een beetje wild in de rondte rennen en af en toe een bal lekker raken kan iedere onbenul wel. Goed voetballen komt toch meer bij kijken en daar zie ik weinig van bij Royston bling bling.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 08:07   #39
Je moet hem geen LB zetten.

Oud 22-10-09, 08:10 wink   #40

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat lijkt me evident. 'Hangend links' is zijn plek.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 13:25   #41
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond het wel grappig dat zo'n Raul die bal inlevert aan Drenthe of die vrije trap die Xabi Alonso laat lopen
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 14:19   #42

Hij was goed gisteren! Opvallend inderdaad dat hij de vrije trap mag nemen, en dat de corner op hem genomen wordt.

Verder vind ik de discussie Urby - Drenthe wat onzinnig. Op linksback zou Urby het beter doen, aanvallend heb je (op basis van gisteren iig) meer aan Drenthe.
Zjakkie is nu online   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 14:27   #43

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Ik vond het wel grappig dat zo'n Raul die bal inlevert aan Drenthe of die vrije trap die Xabi Alonso laat lopen
Hij lag gewoon simpelweg beter voor een linkspoot, nu niet gaan overdrijven he
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 16:30   #44
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij viel wel aardig in t/m zijn goal. Daarna was het ook niet veel meer. Bij de aanval waaruit de 3-2 kwam ging hij ook in de fout door er veel te druistig in te gaan met een sliding waarbij hij zowel de man als de bal miste.

Oud 22-10-09, 16:32   #45
TR

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Ik vond het wel grappig dat zo'n Raul die bal inlevert aan Drenthe
Ik vond het vooral opvallend dat Raul die corner uberhaupt neemt. Die is toch het gevaarlijkst als ie voor het doel staat. Of kan er bij Real niemand anders een fatsoenlijke corner nemen?

Oud 22-10-09, 18:42   #46
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie
Ik vond het vooral opvallend dat Raul die corner uberhaupt neemt. Die is toch het gevaarlijkst als ie voor het doel staat. Of kan er bij Real niemand anders een fatsoenlijke corner nemen?
Raúl is niet lang en is niet van de kopduels, daar heb je niet heel veel aan bij corners. Normaal neemt Ronaldo de corners.
Oud 22-10-09, 19:16   #47
TR

Nee maar hij staat wel vaak op de juiste plaats en dat kan toch wel belangrijk zijn met afvallende ballen of scrimmages.

Oud 22-10-09, 19:29   #48
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Op mijn 42 inch liep er niemand naar de cornervlag. Daarop besloot Raul er naar toe te sprinten, waar ie ook veel applaus voor kreeg. Dus, het was gewoon een 'incident'.

Oud 22-10-09, 23:32   #49
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Op mijn 42 inch liep er niemand naar de cornervlag. Daarop besloot Raul er naar toe te sprinten, waar ie ook veel applaus voor kreeg. Dus, het was gewoon een 'incident'.
Zo zag ik het ook ja. Raul wilde haast maken.

Oud 23-10-09, 11:49   #50

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

AMSTERDAM - Bondscoach Bert van Marwijk zag Royston Drenthe woensdag invallen bij Real Madrid. Ondanks een goed optreden, komt de vleugelspeler volgens de keuzeheer nog niet in beeld bij het Nederlands Elftal.

"Hij viel leuk in, er gebeurde wat. Maar er is nog geen stabiliteit om hem heen", aldus Van Marwijk vrijdag in AD Sportwereld.

"Een speler zal echt over een langere tijd moeten bewijzen dat hij het niveau van het Nederlands Elftal aankan. Ik zet de deur pas open nadat een speler gedurende een reeks van wedstrijden het respect voor zijn vorm en zijn talent heeft afgedwongen", noemde Van Marwijk zijn eisen voor het selecteren van bijvoorbeeld Drenthe.

"Voor vernieuwing staan we altijd open, maar je moet er meer dan een of twee wedstrijdjes goed voor spelen."
Suijk is offline   Met citaat reageren
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Voetbal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site