|
|
#1 |
![]() Het Nico Dijkshoorn topic ![]() Column van deze week over Leo Beenhakker was weer vlijmscherp, negatief en waterdicht ![]() Geen man die zulke goede vergelijkingen maakt als Nico, ik noem alleen al een rolstoelbasketbal met vrouwenvoetbal. Hulde voor deze man |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik vond die over Co Adriaanse echt geweldig. Eens zoeken of ik hem terug kan vinden.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nioc
![]() Hij schrijft altijd geweldige columns, als de VI op de mat ligt eerst altijd even kijken naar de column van Nico
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik vind hem echt geniaal
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Niemand heeft mooiere typeringen dan Nico. Fantastische schrijver.
Lees ook zijn boek De tranen van Kuif den Dolder ! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dat boek van hem is inderdaad een aanrader.
Nico schrijft ook een column voor het muziekblad Oor en die zijn ook geweldig. In de editie van deze maand staat een heel verslag van hem over Lowlands, ook een aanrader!! __________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nico
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Als columnist is ie goed. Begonnen op Fok trouwens tijdens Big Brother.
Zijn gedichtjes bij DWDD zijn tenenkrommend. Dan ga ik altijd even pissen.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kunnen we hier niet beter een algemeen "voetbal-literatuur" topic van maken ?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Heerlijke columns van hem in de VI
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Op Fok was er een leuk literatuurtopic over voetbal. Misschien inderdaad leuk om dat weer op te zetten.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Derksen was te spreken over zijn column over Beenhakker.
Die heb ik nog niet online zien staan. __________________ Det zoel waal ens grote wazel kinne zien. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Hij is echt goed inderdaad! Het eerste wat ik lees in de VI!
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nico is geweldig ja. Z'n stukjes in DWDD vond ik ook altijd prachtig.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Zijn column in de VI is het eerste wat ik altijd lees
__________________ A New Dawn |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
Die van een maand of twee geleden over Louis van Gaal was ook erg leuk. De hele week in een opgerolde vlag van de club slapen, je vrouw in elkaar rossen op het ritme van het clublied, je dochter geel-zwart schilderen, als dat de clubkleuren zijn, vier keer per week schreeuwend iets zwaars door de televisie gooien als er geen voetbal wordt uitgezonden en met de hele familie 23 jaar timmeren aan een speciale doodskist in de clubkleuren, waar het hele gezin naast elkaar in kan worden begraven als de club onverhoopt een keer degradeert. Dan zie ik liever Nederlandse fans. Die eten een dag slecht en roepen 'Hup Feyenoord'. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Derksen is ook groot fan inderdaad. Die zit iedere week te wippen op z'n stoel als hij over Nico begint.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banned
|
Baas idd, ik geniet van zijn stijl enkel als P. Kouwes niet vermakelijk.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bij De Volkskrant is hij weggebonjourd. Zullen ze nu wel spijt van hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
Het is in elk geval een gouden greep geweest van de VI om Dijkshoorn daarna direct aan te trekken als nieuwe columnist. |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
__________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
Ik heb 2 jaar geleden mijn abonnement opgezegd. Volgens was het Remco Campert die weer wilde gaan schrijven.
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Nico!
Wat een kunstenaar is het toch. Het is maar een enkele keer dat een column iets minder pakkend is, maar normaal gesproken lig ik plat van het lachen.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Dijkshoorn, samen met Wilfried de Jong en Peter Winnen in het NRC en Michel van Egmond in VI vind ik de beste columnisten die we hier in Nederland hebben. Maar Dijkshoorn is de beste.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
De column over beenhakker staat online:
http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/170681/Beenhakker-probeert-altijd-Cruijffs-ongelijk-te-bewijzen.htm |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dijkshoorn is echt een held. Dit is ook weer een pareltje.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Dat vrouwenvoetbal vergelijken met rolstoelbasketbal was tot nu echt het meest briljante
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Het beste 'gedigt' ooit van Dijkshoorn (P. Kouwes)
uit de bundel daar schrik je toch van de gedigt dode meeuw op strand. DODE MEEUW OP STRAND Dode meeuw op strand Ja uitsloven met bochten en zo en daar liggen we dan |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Een zure man, is helemaal niets aan. Sla zijn column altijd over in VI
__________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Dijkshoorn is spitsvondstig en weet de vinger altijd goed op een zere plek neer te leggen. Daarom zie je de ene week mensen hem afkraken (omdat hij iets afkraakt wat ze tof vinden) en de andere week hem eren (omdat hij iets afkraakt wat ze ook niet tof vinden)
Typisch een columnist. Ik geniet van elke Nico column, al sinds big brother. Ik zal nooit meer vergeten hoe hij zo mooi een val op de evenwichtsbalk van een van de deelnemers omschreef. "Terwijl X hard haar best deed, de balk als een luciferhoutje te splijten met haar heup" geweldig. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
Als Kouwes heeft hij wel aan aantal aardige 'gedichten' gemaakt, maar die van de dode meeuw bedenkt toch elke debiel in dertig seconden? Oja, is er al een voetballiteratuurtopic?
|
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
In DWDD zijn ze soms leuk, alleen wordt er vaak de spanning opgebouwd tot een anticlimax...
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Deze week ook weer een goede column over Martin Haar. Prachtig verwoord weer
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Nu kan het je humor niet zijn, maar je kan gewoon niet ontkennen dat hij een goede columnist is
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Prachtige column over van Haar!
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Niet voetbalgerelateerd. Nico schrijft ook stukken op nu.nl
Deze vond ik ook weer erg vermakelijk om te lezen.
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nico is klasse.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Die column over Martin Haar
![]() Ik heb Martin Haar een paar keer aan het werk gezien op het trainingsveld. De eerste keer toen AZ onder Louis van Gaal een rampzalig seizoen draaide. Ik was nieuwsgierig naar de sfeer onder de vaste supporters en ben gaan kijken. Dat viel niet tegen.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Nico Dijkshoorn topic #1
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |