![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Telstar is een betaald voetbalclub uit Velsen-IJmuiden. Op 17 juli 1963 besloten de rivalen VSV uit Velsen en Stormvogels uit IJmuiden, hun profafdelingen te fuseren en zelf verder te gaan als amateurclubs. De nieuwe club kreeg de naam Telstar, naar de toen pas gelanceerde communicatiesatelliet. Telstar promoveerde in 1964 (een jaar na de eerste fusie) al meteen naar de Eredivisie. Begin jaren zeventig was de meest succesvolle periode met als hoogtepunt een zesde plaats in het seizoen 1973-1974. Daarna ging het met de prestaties bergafwaarts. In 1978 degradeerde de club naar de Eerste divisie. Tot nu toe is Telstar niet meer gepromoveerd naar de Eredivisie. Wel heeft de club vijf keer deelgenomen aan de nacompetitie, namelijk in 1979, 1982, 1994, 2001 en 2005. In 1994 was Telstar het dichtst bij promotie: het eindigde één punt achter promovendus RKC Waalwijk. In 2009 nam Telstar, als winnaar van de derde periodetitel, deel aan de play-offs en werd in de eerste ronde uitgeschakeld door MVV. In het toernooi om de KNVB beker was Telstar het meest succesvol in het seizoen 1991-1992, toen de halve finale werd bereikt. Deze werd met 3-0 verloren van Roda JC. In 2001 besloten Telstar en de amateurclub Stormvogels onder de naam Stormvogels Telstar (wederom) te fuseren. De verwachting was dat hiermee zou worden geprofiteerd van de jeugdopleiding en van opleidingsvergoedingen. In zeven jaar tijd stroomden er echter nauwelijks voetballers door naar het eerste prof-elftal en ook de verwachte vergoedingen bleven uit. Op verzoek van de profsectie is op 1 juli 2008 de fusievereniging Stormvogels Telstar formeel ontbonden om te kunnen participeren in de Noord-Hollandse voetbalacademie van AZ. De naam Telstar werd vanaf die datum weer in ere hersteld. ![]() Onze nieuwe tribune .Telstar
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Goed topic
![]() Het gaat niet zo goed tegen Haarlem
__________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Telstar
|
1-2 nu
Had er van te voren vertrouwen in. |
|
|
|
|
|
#4 | |
. Het was wel gezellig voor achten toen het duel begon .
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Telstar
|
Verloren
, ach ja, 4 oktober beter.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
1-3... Matig matig matig
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mooie overwinning gister
. Wel weer een rode kaart
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gisteravond even een glimp opgevangen van het nieuwe stadion, kom er eigenlijk nooit meer sinds ik in Wageningen woon. Zag er goed uit.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Wat is die Plet een goeie voetballer!
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mooie overwinning op Dordt
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Onverwacht mooie overwinning.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Al had de 0-1 eigenlijk afgekeurd moeten worden, maar vooruit.
Knap gespeeld wel door Telstar en Plet weer gescoord. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Wat een held is die Plet. Mooie overwinning mannen
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mindere fase...
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Is hier ook iemand daadwerkelijk fan van Telstar?
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Metgod ontslagen: http://www.vi.nl/Nieuws-item-TS1/176320/Virtuele-degradant-Telstar-stuurt-Metgod-weg.htm
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Tja zat eraan te komen. Heeft AZ nog andere trainers rondlopen die naar Telstar willen ?
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Ik denk dat ze in Velsen-Zuid nu wel een beetje zenuwachtig worden.
![]() Marcel Bout is ook een enorme prutser.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Oss loopt in en hebben twee duels te goed
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Stuur gewoon vanuit Alkmaar wat "redding"....
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kan niet meer nu. En die spelers hebben Telstar ook geen steek vooruit geholpen.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Weer Plet!
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nu helemaal onderop
![]() Daaag voetbal in Velsen-Zuid
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Lelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Zonde.....
Die liggen eruit! Daaaag samenwerking... __________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
We bijven
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gaaf!!!!
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Die drie hebben afgelopen seizoen ook al bij Telstar gespeeld en blijkbaar deden ze het naar behoren, of heeft Telstar geen betere opties voor handen?
Tesselaar heb ik zien spelen in de voorbereiding van afgelopen seizoen en hij maakte op mij een goede indruk, die andere twee lijken mij in ieder geval geen spelers voor AZ. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Denk dat het voor beide teams een goedkope oplossing is. AZ heeft ze niet nodig, Telstar heeft geen middelen om zich anders te versterken. Over Haddad twijfelen ze nog, misschien krijgt die dus een kans in Alkmaar of hij wordt verkocht.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Verrassend. Je zou zeggen dat je, hoewel ook daar weinig mogelijk is, toch beter bij Eindhoven kunt zitten. Want ik weet niet hoe serieus AZ die samenwerking nou eigenlijk neemt. Is ook meer op papier volgens mij.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Als Poortvliet door AZ bij Telstar gestald wordt, zal ie vast meer gaan verdienen dan bij Eindhoven. En in de Lichtstad kan ie het natuurlijk nooit beter gaan doen dan afgelopen jaar (lijkt me tenminste toch)...
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dat is ook wel weer zo en bij Telstar zou het, normaal gesproken, dan weer juist bijna alleen maar beter kunnen gaan. Maar toch zou ik het ergens zonde vinden van een trainer als Poortvliet. Hij heeft denk ik zijn uitstraling tegen ofzo, dat geen enkele club uit de Eredivisie eens een poging waagt met hem. Zou Heerkes nou zo'n betere keuze zijn van Willem II?
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
De Tovenaar van Arnemuiden
?!
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gaat die knakker met z'n gitaar en spandoeken ook naar de Kop van Zuid? Die levert inderdaad een unieke sfeer...
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik ben benieuwd wat voor tribunetje voor 400 man daar gaat komen te staan
.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
En ook benieuwd naar wat AZ er nog meer heen gaat sturen. Tesselaar, Brands en Narsingh blijven in elk geval bij Telstar spelen.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ik hoop Pelle
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
||
|
|
|