|
|
#2 |
|
Uiteraard moet je dan gelijk de hele 3k betalen.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Volgens mij die hele 3k.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Wat verwacht je dan van dit kabinet
![]() Net tentamen gehad, heb het denk ik wel gehaald. Morgen mijn laatste en dan lekker zuipen ![]() Moet nog wel echt een hoop leren
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Die langstudeerboete is echt een van de meest mongolische plannen ooit. Nederland kennisland m'n reet. Lekker op een krat pils in je voortuin zitten, krijg je er nog geld bij ook. Veel strakker plan dan wat van je leven proberen te maken door te studeren.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Weet niet of het voor alle studies zo is, maar er is nu dus ook iets ingevoerd waardoor je geen één vak meer mee mag nemen naar je masterjaar. Kortom, ik moet dit jaar alles uit het derde jaar en wat ik nog had staan uit het tweede halen want anders mag ik niet beginnen met m'n master. En dat vertellen ze je ook even aan het eind van de 2e periode in jaar 3.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dat je gelijk 3k moet betalen als de universiteit te langzaam is met je diploma is schandalig, daar gaan nog wel rechtzaken over komen.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Terugwerkende kracht is inderdaad niet eerlijk en ik vind de hoogte van de boete schandalig. 3000 euro, dat is gewoon echt niet op te hoesten, heel erg demotiverend zal het werken in plaats van motiverend. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
#13 | |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Die boete wordt gewoon bij je studieschuld opgeteld. Je hoeft het niet meteen aan het begin van het jaar te betalen.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Als het volgende jaar je master jaar is dan mag dat niet meer
.http://www.lkvv.nl/factsheets/factsheet_harde_knip.pdf |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Harde knip is ook kut idd
Krijg je alleen maar meer uitloop door.
__________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Weet iemand overigens hoe het zit in mijn situatie voor volgend jaar?
In februari ben ik klaar met HBO en in september wil met een Master beginnen op de universiteit. Als ik dan nog op het HBO zou zitten, zou ik sowieso die boete van €3000 moeten betalen. Ik begin nu echter met een master en geldt die boete dan ook nog voor mij? |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Wat een onduidelijkheid ook allemaal, er is ook gewoon geen touw aan vast te knopen.
Kabinet.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 | |
In mijn geval gold m`n schakeljaar al als masterjaar & is mijn daadwerkelijke masterjaar dus ook gelijk mijn 1e jaar studievertraging Wat inhoudt dat ik gewoon voor een jaar genaaid word, want sneller dan in 2 jaar kan ik mijn schakeljaar + masterjaar niet voltooien. En elke seconde die ik dus uitloop in m`n master wordt bestraft met de langstudeerboete
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Een andere vraag dan. Ik ben volgend jaar 6 jaar student als ik met die master begin. Weet iemand hoe het zit met het collegegeld? Mag ik nog gewoon die €1700 betalen of mogen ze meer aan mij vragen waardoor de studie onbetaalbaar wordt?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat vind ik nog het raarst. Ik snap dat je zelf ook wel een beetje proactief moet zijn, maar die harde knip dat werd ons dus pas vorige week verteld. Als ik in periode 1 een tentamen niet had gehaald dan was ik nu dus al de sigaar geweest.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Je zei dat je van het HBO afkomt, dan ben je volgend jaar dus eerste jaars student.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Dan ben je tweedejaars.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Dat van die harde knip is ook compleet nieuw voor mij.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Universiteiten kunnen zelfs het instellingstarief gaan vragen als je na je HBO een master wilt gaan doen, dat kan dus zelfs 15.000 euro per jaar worden als het tegenzit.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ik kan er op de site van m'n faculteit trouwens helemaal niks over vinden, dus ik heb stille hoop dat zij wat uitzonderingen hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Ah, ik heb een mail gehad aan het begin van dit jaar.
!!!!
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Was er maar een baan, dan hadden we nog wat aan onze studie
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
#44 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dat hebben wij echt al lang niet meer gehad gelukkig. Vroeger lag die er steevast uit als de tentamens waren
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
even teruglezen hier
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
![]() Morgen een tentamen Regionale Economie. Leuk vak, maar terwijl ik eigenlijk best wel goed ben in wiskunde, heb ik zo'n ongelofelijke moeite met economische letterwiskunde.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
.
|
||
|
|