|
|
#1 |
|
Op een goed 2012
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Je bent drie weken te vroeg Boris, maar in politiek opzicht betekent een goed 2012 een spoedige val van het kabinet.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Is er iemand die denkt dat dit kabinet er op 31 december 2012 nog zit?
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ja. Ik heb 2013 staan als val-jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kabinet als in inclusief gedoogconstructie? Of alleen VVD+CDA? Want ik denk dat het gedoogakkoord het niet lang gaat volhouden. Ik hoop het ook absoluut niet.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Zonder gedoogakkoord is er geen kabinet meer toch?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Volgens mij is er staatsrechtelijk niets op papier. De traditie in NL is dat er dan nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, maar als dit kabinet niet met een motie van wantrouwen naar huis wordt gestuurd zou het net zo goed met andere partijen afspraken kunnen maken.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
PVDA, of de combo GL+d66+CU. Maar als die niet willen/eruit komen zit er maar 1 optie op om de TK te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er zal eerst een motie van wantrouwen aangenomen moeten worden, in Nederland hebben kabinetten immers het vertrouwen van het parlement todat het tegendeel gebleken is,
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dat hoeft geen probleem te zijn.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik kan me niet voorstellen dat de PvdA dit kabinet gaat gedogen zonder ministers te mogen leveren. En de combinatie van de andere partijen is vrij wonderlijk. Dus ik denk echt dat het einde verhaal is dan. De PVV zal dan natuurlijk ook op nieuwe verkiezingen aansturen.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Misschien niet, maar een regeerakkoord zegt helemaal niets, staatsrechtelijk gezien bestaat dat zelfs helemaal niet.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik denk zelf dat de samenwerking met de PVV gaat klappen voordat de termijn voorbij is. Dat zou ik ook echt toejuichen als VVD'er. Ik ben wel klaar met Wilders en wil m'n partij daar ook niet meer zien samenwerken. Ik zelf hoop dan gewoon op een 'echt' minderheidskabinet en dan bij elk besluit op zoek naar een meerderheid. Eventueel nieuwe verkiezingen, maar ik ben bang dat als we te snel nieuwe verkiezingen krijgen de populisten veel stemmen zullen krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dat is ook waar de kans op ongelukken het grootst is. Vroeg of laat komt er een nacht van de lange messen in het CDA en dan is het afgelopen met Verhagen en met het kabinet.
Laatst gewijzigd door Plato; 10-12-11 om 19:03 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Wordt ook nog spannend over de plas, zal het kabinet van Conservatieven en de LibDem's vallen?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
Alexander Rinnooy Kan heeft tevergeefs gesolliciteerd voor de functie van vicevoorzitter van de Raad van State. Dat meldt de Volkskrant op basis van ingewijden. De 63-jarige voorzitter van de Sociaal-Economisch Raad (SER) zou het hebben afgelegd tegen de gedoodverfde favoriet voor de functie, minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA). __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
De Villepin dus presidentskandidaat in Frankrijk.
Zal Sarkozy niet blij mee zijn want dat kan hem belangrijke stemmen kosten in de strijd tegen Hollande. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Mjah, al maakt het als hij de tweede ronde haalt niet veel uit, dan krijgt hij de steun van 99% van de mensen die in een eerste ronde op De Villepin gestemd hebben.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik heb niet veel op met 'de Britten', maar die debatten daar blijven meesterlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hele dag in de Tweede Kamer gezeten, nu heb ik zin om een moord te plegen.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Geweldig inderdaad, zoals de speaker ingreep: "Heren kalmeert u alstublieft, ik maak mij ernstige zorgen om de gezondheid van de geachte afgevaardigde van West Sussex".
|
|
|
|
|
|
#26 | |
?
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Er werd vandaag volop vergaderd, zal wel met het kerstreces te maken hebben. Ik zat bij het debat over de Mediabegroting.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Was het een wetgevingsoverleg? Die zijn wel regelmatig op maandag.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Martijn van Dam
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nu gaat Wilders zich ineens ontfermen als de hoeder avn de hypotheekrenteaftrek.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Slechte zin trouwens SCH.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hoezo ineens? Bij de verkiezingen toch ook al?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ja, maar ik bedoel dat hij het weer heel hard en hoog inzet en met kapitalen twittert e.d. en de Telegraaf gebruikt, terwijl de andere partijen toch wel een beetje tot inkeer lijken te komen.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
PVV zou tegen de ACTA gaan stemmen maar maakt weer een 180 graden draai.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Klacht over voordracht Donner bij Ombudsman :: nrc.nl
Misschien ook maar een klacht indienen ![]() Overigens ben ik nog niet afgewezen
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Je kunt in ieder geval zeggen dat je langer in de race geweest bent dan Rinnooy Kan.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Overigens raar dat hij afgewezen is, zo iemand solliciteert niet vrijblijvend op een dergelijke post, ik vraag me af wat daar gebeurd is.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Het is ook geen sollicitatieprocedure, het is een farce.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Hoofdletters op 101. Er komt voorlopig geen verbod op onverdoofd ritueel slachten.
NOS Nieuws - Verbod rituele slacht van de baan |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Weer 2 PVV leden die met hun zetel voor zichzelf beginnen. LPF revisited.
|
|
|
|
|
|
#43 |
Vijf nominaties voor politicus van het jaar __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vreemd lijstje, mijns inziens.
Maar goed. Laatst werd hier op WZV al eens gezegd dat als een kabinet valt, dit meestal gebeurt om relatief onbelangrijke thema's. En nu zijn de VVD en de PVV boos op het CDA over het hardrijden. Hoe episch zou het zijn... ik durf er bijna niet op te hopen. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
Carola Schouten (ChristenUnie) Carola Schouten . Wat een ontzettend irritant kamerlid is dat.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ik zou niet weten waarom 1 van die 5 het verdiend heeft om politicus van het jaar te worden. Op basis waarvan dan?
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Wel fijn en terecht dat er ruzie is over die 130, werkelijk een van de meest onzinnige maatregelen ooit.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
Is toch de grootste onzin ever. __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|