|
|
#1 | |
|
De OP is kwijtgeraakt?
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik heb sinds de release van FM12 een game lopen waar het nu januari 2017 is. Eerst enkele jaren Luton waar ik van de BSP > L2 > L1 ging en toen bleek mijn voorzitter het slim een jaar na een 19e plek niets minder dan het kampioenschap te eisen. Ontslag volgde en nu zit ik al ruim een jaar bij Wrexham in de L2.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Die was toch nogal out-dated (van FM10 nog), dus heel erg is dat niet...
Met Telstar wel frustrerend dat je zelfs in je 3e seizoen Eredivisie nog als de grootste degradatiekandidaat wordt gezien... Op zich wel logisch met het laagste salarisbudget en de laagste reputatie, maar toch... Ik moet echt een nieuw stadion. __________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nog 8 punten nodig om naar de Primera Division te promoveren met Jaén
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Swift is kampioen
. Nu in de allereerste voorronde van de CL tegen de kampioen van Andorra
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Na de 3-6 overwinning bij PSV gaat het in de Eredivisie iets minder met Utrecht, paar keer gelijk en ook een keer verloren.
Sta 5e nu, wat ook de media prediction was voor dit seizoen. CL-loting groepsfase is ook net geweest, mag het op gaan nemen tegen Manchester United, Olympique Marseille en Borussia Dortmund.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Beetje makkelijke poul, Bateman.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moet deze niet in Hobby & Vrije Tijd, trouwens?
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jup. Dus daar staat hij nu ook.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
![]() Grinnik. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ga gewoon weer vol op de aanval spelen, dat werkt nog altijd het beste bij mij.
En dan maar zien of ik een puntje of meer kan pakken.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Spaanse held
![]() Nog ff kijken of ze een nieuw stadion willen en dan aan een nieuw land beginnen
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
8-0 gewonnen van PSV
![]() 7-0 bij rust al ![]() Jammer dat je dan in de rust niet iets kan zeggen als: 'We can go for a monsterscore today guys'. __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Eerste 5 wedstrijden van het seizoen (2 vriendschappelijk (San Jose Earthquakes, Newcastle), JC-schaal (Vitesse) en 2x Eredivisie (Telstar, PSV)): 5x gewonnen, doelsaldo 32-2
![]() M'n spits heeft er al 16 inliggen. __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Heeft Telstar bij jou al een nieuw stadion gekregen?
__________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nope
![]() Wel van 3060 naar 3250 capiciteit
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Maar dit is ook pas 't 1e seizoen Eredivisie voor ze. Vorig seizoen 5e in de JL, daarvoor was hun beste notering 9e in 2012/13.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat is volgens mij de normale capaciteit (?) want dat heb ik ook.
__________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vraagje aan Clough/Sjimmie, hoeveel TV-gelden krijgen jullie in de PL?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik heb al een tijdje niet meer gespeeld dus ik weet het niet precies, maar volgens mij een ruime 18 miljoen (pond).
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hopen dat de Eredivisie een sprongetje maakt in reputatie, dan gaan de TV-gelden ook omhoog gok ik.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Inmiddels begonnen bij Giacomense in de Serie C.
Kijken of wel ook de Italiaanse held kunnen worden. __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Met Ajax gaat het wel lekker. Geen aankopen gedaan omdat ik het transferbudget had uitgeschakeld. Met 4-0 de JC schaal gewonnen, 4-1 van AZ, 3-0 van Roda en 4-2 van NEC gewonnen. Net een bizarre wedstrijd 4-4 tegen Heracles
.//edit waarom kan ik geen screenshot's maken? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Mijn tweede seizoen met Ajax zit er ook weer op en was redelijk succesvol. Helaas heb ik niet, zoals in 2011/2011 'de nationale triple' kunnen winnen, maar met twee prijzen is dit seizoen toch weer geslaagd!
Het seizoen natuurlijk met de transferperiode. Om de salarispost wat te verlagen, heb ik veel spelers transfervrij laten vertrekken, waaronder Bulykin, Enoh en Lodeiro. Voor Sulejmani (5M) en Serero (5M) heb ik nog een leuk zakcentje overgehouden. In de zomer werd dit geld geďnvesteerd in een nieuwe verdedigende middenvelder (Kara) en een rechtsbuiten (Pérez). ![]() Ook heb ik veel aandacht aan de training besteed. Veel trainers laten gaan en daarvoor sterke trainers teruggehaald. ![]() De eerste serieuze test was de Johan Cruijff Schaal, ook dit jaar was FC Twente de tegenstander. Vorig jaar won ik makkelijk 4-0, maar dit jaar ging het een stuk lastiger. Toch wist ik in de slotfase met 1-0 te winnen door een goal van Vertonghen. ![]() Als bekerwinnaar moest ik proberen de beker te prolongeren en op weg naar de finale kwam ik ADO Den Haag tegen. Helaas wist ik vrij zuur te verliezen door een goal in de laatste minuut van de verlenging. ![]() In de Champions League werd ik ingedeeld in een vrij sterke groep met Real Madrid, Schalke 04 en PAOK. Na één zege uit drie wedstrijden was het nog maar de vraag of ik zou overwinteren, maar in de laatste drie wedstrijden pakte ik zeven punten tegen Schalke (1-0), Real (1-1) en PAOK (4-1) en eindigde ik tweede achter Real. ![]() Net zoals vorig seizoen werd ik in de eerste KO-wedstrijd gekoppeld aan een Europese grootmacht. Vorig jaar was dat Chelsea, dit jaar Bayer München. In de Arena wist ik knap 1-1 te spelen en uit kwam ik zelfs op een 0-1 voorsprong. Helaas kon ik het niet vasthouden en is de 1/8e finale wederom het eindstation. ![]() Dan de competitie. Deze begon vrij moeizaam met al vroeg een nederlaag bij Vitesse, een gelijkspel thuis tegen Heerenveen en een thuisnederlaag tegen Heracles. Voor de winterstop had ik te maken met de één na de andere blessure van sterkhouders als Sigtorsson, Eriksen en Kara, maar ik had het geluk niet een heel zwaar programma te hebben, dus de punten kwamen wel binnen. In de winterstop heb ik mij versterkt met de Braziliaan Wallyson, omdat Sigtorsson er drie maanden uit lag en mijn back-up spits Osvaldo vond ik niet goed genoeg voor de basis. Vijf miljoen koste het om Wallyson los te weken, maar in korte tijd heeft hij mijn hart veroverd! In 16 wedstrijden scoorde hij maar liefst 22 keer en wist nog bijna topscorer van de Eredivisie te worden in een half seizoen! Uiteindelijk werd de titel binnengehaald met 10 punten voorsprong op PSV. PSV was een geduchte concurrent, maar na de winterstop verspeelde ze hier en daar wat punten. Ik wist een sterke serie neer te zetten met drie gelijke spelen sinds eind oktober (AZ, PSV, FC Utrecht). ![]()
Laatst gewijzigd door RayMania; 26-11-11 om 15:18 |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
nep-fries
|
oeps. dubbelpost
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
nep-fries
|
Seizoen goed begonnen. Alle drie de wedstrijden tot nu toe gewonnen (waaronder uit tegen Vitesse nadat Janmaat in de 8ste minuut al rood kreeg). Davide di Genarro zet zijn goede spel gewoon door en is in alle drie de wedstrijden man of the match geworden. Veruit mijn duurste aankoop ooit is Oskar Hiljemark van Roda JC voor 5.75 miljoen. Djuricic is gewild, maar ik vraag veel aangezien zijn contract nog vier jaar door loopt.
Van het originele elftal spelen Dost, Roorda, Janmaat, Zomer en Assaidi (nu op rechts, als vervanger van Narsingh) nog steeds elke week in de basis. Verder heb ik Van La Parra nog, maar hij zit op de bank. Alleen jammer dat de spelers een totale offday hadden in de wedstrijd tegen Ajax om de JC schaal. Die verloor ik met 2-0. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Genie Scout is uit, eens ff kijken of mijn gescoute spelers ook nog echt wat kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
nep-fries
|
wat is genie scout?!?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Cheaten.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
nep-fries
|
Mijn moederclub AC Milan in de eerste wedstrijd van de Champions League in een bijna uitverkocht San Siro met 1-2 verslagen. Lesje effectiviteit en mooi dat Di Genarro (ja altijd hij!) beide doelpunten scoort tegen de club die 'het' niet in hem zag zitten.
![]() Ben als vierde geplaatst in de groep, dus kom Manchester United en Anderlecht ook nog tegen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hehe, m'n 3 aanvallers zijn geblesseerd, dus speel met een jeugdige spits, jeugdige vleugelspeler + een middenvelder op de vleugel. 0-0 in de rust tegen Shaktar, veel kansen, geen doelpunten. Zeg ik tegen de aanvalslinie dat ik teleurgesteld ben in hoe ze de kansen afmaken. Na 90 minuten staat het 0-6
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Faton Trstena blijft zijn supertalent status maar waarmaken, na 11 basisplekken heeft hij 8 goals gemaakt en er nog eens 7 voorbereid. Harrie Gommans, op papier mijn beste speler, is al een paar weken terug van een blessure maar heeft zijn basisplaats verloren aan Trstena.
De competitie stevent ondertussen af op een MU ontknoping. Ik ben al een paar maanden in een strijd om de eerste plek met Go Ahead Eagles en ik sta meestal bovenaan maar soms wordt ik even ingehaald na puntverlies. De rest staat op gepaste afstand, dus die 2de plek en dus nacompetitie kunnen me niet meer ontgaan. Niet gek voor een amper versterkte selectie die moest vechten tegen degradatie. Grote man in het geheel is de van Fulham gehuurde Danny Hoesen. Komt van Fortuna vandaan en is gelijk terug gehuurd na te zijn verkocht. Geniale solo's of een droge afstandsknal, hij is al met al goed voor 23 goals uit 29 wedstrijden. En passant vestigde hij ook een nieuw record door 9 keer MotM te worden. __________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#34 |
![]() Aaaah, nee, niet nog een Vink
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Go Ahead laat het inmiddels behoorlijk afweten. Ik sta nu 5 punten voor op nummer 2 Den Bosch, 2 wedstrijden te gaan.
__________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Met Telstar in het 4e seizoen mijn beste spelers Schalk en Crisetig aangeboden aan andere clubs en nu vertrekken ze in de winterstop voor resp. 1.6M naar Bochum en voor 1.2M naar Empoli. Niet zoveel als ik ooit gehoopt had, maar anders lopen ze aan het eind van het seizoen gratis de deur uit en nu vang ik nog recordhoeveelheden geld voor ze in de winterstop. En dat kan ik goed gebruiken. Vervangers staan al klaar, hoe verder je in het spel komt, hoe meer (gratis) goede regens er lijken te verschijnen... Afvallers van topclubs in het buitenland blijven bizar lang gratis en zijn ondanks hun 5* potentieel ook nog geďnteresseerd in een clubje als Telstar.
In de competitie sta ik overigens in het linkerrijtje (na een wedstrijd of 12). Boven verwachting, maar geheel terecht. In de beker helaas wel uitgeschakeld door MVV. Gebruikte mijn wisselspelers en die gaven niet thuis... __________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
JeeJ! 2-0 gewonnen in de laatste wedstrijd en kampioennuuhhhh!
Fortuna Sittard in de Eredivisie, op papier zou ik zeggen dat ik keihard dood ga volgend jaar maar ze kunnen schijnbaar heel behoorlijk voetballen, dus wie weet. __________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
3 CL wedstrijden gespeeld met Utrecht.
Man United - FC Utrecht 3-1 (kwam na 2 minuten al op voorsprong door Gerndt, maar Man U was toch een klasse beter) FC Utrecht - Borussia Dortmund 1-0 (kopbal Wuytens) Olympique Marseille - FC Utrecht 2-2 (een 0-2 voorsprong uit handen gegeven) Al met al is de 2e ronde nog in zicht.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
De tweede Champions League is ook binnen.
![]() Nu wachten op Real Madrid, Barcelona of misschien een Duitse club. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
FM 2012 gekocht (goedkoop via Amazon) en begonnen met een game met Athletic Bilbao. Ik mag natuurlijk alleen maar Basken (of Spanjaarden van 16 jaar en jonger) aantrekken (geldt alleen voor spelers, niet voor staf).
Halverwege het eerste seizoen sta ik gedeeld 2e met Real Madrid (en Barca ongenaakbaar eerste) met 43 punten uit 19 wedstrijden, waarvan 14 winstpartijen. In de poulefase van de Europa League heb ik 2x gewonnen van Roma (0-3 en 5-2) en Genk, en speelde ik tweemaal gelijk tegen Rennes. In de eerste knockout ronde moet ik tegen Udinese, die eerste staan in Italie. Ik heb vrijwel niets gedaan op de transfermarkt. Er is geen enkele speler verkocht, en alleen de 16 jarige Saul (Atletico, 2.5M) is aangetrokken, en inmiddels heeft het bestuur mijn transferbudget opgetrokken naar 23,5 miljoen. Het is moeilijk dit team te versterken, omdat er dus alleen Basken mogen worden aangetrokken, en top-Basken (Azpillucueta, Arteta, Xabi Alonso, Monreal, Prieto) zijn onhaalbaar, of spelers op posities waar mijn toppers al spelen. Mijn focus zal dus (moeten) liggen op het opleiden en binnenharken van 16 jarige Spaanse talenten, om zo op termijn Real en Barca van de troon te stoten. |
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is, maar kijk eens bij FCB Juniors Lujan. Soort Clairefontaine lijkt het wel bij mij, wat een regens komen daar vandaan zeg
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
|
Barca en Real hebben bij mij na 20 speeldagen doelsaldo's van +53 en +49...... |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Dat is de jeugdacademie van Barcelona in Argentinië. Inderdaad met een belachelijke jeugdscouting in FM...
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Beste Hai, Mario en Glenn,
Zo kan het ook! ![]() Eerste seizoen. Enkel de transfervrije spits Krisztián Németh binnen gehaald als versterking... __________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
![]() Moehaha. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Speler die van de zomer transfervrij overgekomen is voor 2.7M verkocht in de winterstop. Lekkere winst!
Heb overigens 6M aan transferinkomsten deze periode, alle vervangers komen voor gratis. Hopelijk krijg ik zo eindelijk een nieuw /vergroot stadion!
Laatst gewijzigd door EnGCatjuh; 28-11-11 om 23:09 __________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Met Giacomense gepromoveerd naar de Serie C1 en de club gaat een nieuw stadion bouwen
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
nep-fries
|
Met nog één wedstrijd te gaan in de CL poule (als vierde geplaatst) ben ik als eerste door naar de knockout fase. Van AC Milan en Anderlecht zowel uit als thuis gewonnen, en alleen van Manchester United thuis (dik) verloren. AC Milan kon duidelijk niet omgaan met mijn aanvallende spel.
In de competitie gaat het ook lekker. Daar sta ik dik eerste. Af en toe verlies ik onnodig punten wanneer ik een B-elftal opstel tegen de kleinere clubs, maar daardoor doe ik het wel heel goed Europees en tegen de concurrenten (nummer 2 Ajax met 4-0 van de mat gespeeld). En natuurlijk hou ik zo alle spelers tevreden. |
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Football Manager #23:
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|