![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Leg uit, ik vind het vrij simpel. In die zin dat ik vind dat je bij de nieuwe instroom geen weigerambtenaren meer zou moeten aannemen en dat de weigerambtenaar daarmee dus binnen afzienbare tijd 'uitsterft'. Degenen die er nu nog zijn laat je lekker zitten.
Laatst gewijzigd door SCH; 15-11-11 om 11:18 __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Die weigerambteren weigeren gewoon hun werk te doen, die moet je dus gewoon ontslaan.
__________________ Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eens. Nieuwe instroom qua trouwambtenaren niet laten weigeren.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vind ik niet, niet voor degenen die er nu al zijn. Principieel heb je wel gelijk maar ik vind het rigoreus en het lost geen probleem op. Homo's kunnen wel in iedere gemeente trouwen. Het blijft wel een raar gegeven dat zo veel mensen vinden dat ambtenaren homostellen zouden kunnen weigeren, stel je toch voor dat dit ook zou gelden voor joodse stellen, turkse stellen, negerstellen, stellen die PVV gestemd hebben enz. Dan zou de wereld te klein zijn.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ontslaan hoeft niet, als ze een tijdelijk contract hebben, kun je er gewoon voor kiezen dat contract niet te verlengen.
Ik vind het net als Plato ook wel lastig.. aan een kant is dat weigeren gewoon discrimineren op grond van geaardheid, maar die mensen vervolgens ontslaan is discrimineren op grond van hun geloofsovertuiging.. (weigerambtenaren die niet homo's willen trouwens omdat ze die gewoon vies vinden, moet je sowieso ontslaan )
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vind de oplossing van SCH wel prima eigenlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Homo's vies vinden vind ik eigenlijk de enige goede reden want dat klopt gewoon
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Wat ik echter bedoelde te zeggen is dat ik het ergens een non-issue vind. Waar het om gaat is dat homo's overal moeten kunnen trouwen, dat is het allerbelangrijkste. Zolang dat het geval is denk ik dat het tot op zekere hoogte binnen gemeenten op te lossen moet zijn. Stel bijvoorbeeld dat ik in een kleine gemeente samen met één collega ambtenaar van de burgerlijke stand ben. als hij om principiële redenen zou weigeren om homostellen te trouwen dan lossen we het wat mij betreft zo op dat ik dat dan gewoon doe. Daar heeft niemand last van en je moet het gewoon niet aan de grote klok hangen. Ik snap wel dat dat ergens voorbijgaat aan het non-discriminatiebeginsel, maar als je er zo een mouw aan kunt passen dan moet je het gewoon doen. Het wordt uiteraard anders op een moment dat een weigerambtenaar er mee naar buitentreedt en de media opzoekt, dan moet je als gemeente wel ingrijpen. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dat ben ik ook weer met je eens, maar anderzijds denk ik : waarom zouden we het op de spits drijven als je er een praktische oplossing voor kan vinden. Ik weet, ergens klopt het niet, maar zeker voor bestaande gevallen moet je het wat mij betreft pragmatisch oplossen als je het kunt doen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
edit: of ik ben het met Plato eens. Ik zie geen verschil in jullie verhaal, maar wel dat jullie het niet helemaal eens zijn aan de vorm van het gesprek. Haal me ff uit de war! Laatst gewijzigd door ErikT; 15-11-11 om 14:38 __________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Op basis van welk geloof zou je kunnen weigeren om zwarte mensen te trouwen dan?
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
SCH zal wel blij zijn dat PVV de oppositie steunt.
SCH PVV .
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Je kunt bij ieder geloof van alles verzinnen.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Brinkman moet ook wel gek worden van de huichelachtige partij waar hij zich in bevindt
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik denk dat het allemaal geënsceneerd wordt.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Zou me niet verbazen. Wilders houdt alles in de hand en ik kan me niet voorstellen dat hij zomaar accepteert dat Brinkman dit soort dingen flikt.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Verbeet wil graag meer lager opgeleiden in de tweede kamer. Het moet meer een afspiegeling van de maatschappij worden blijkbaar.
Krijg je nog meer van die Dion Graus momentjes.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Serieus? Domme doos...
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Aan de ouderen hier (Plato dus
): heb je ooit een slechtere voorzitter meegemaakt dan Verbeet?
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik snap wel wat ze wil zeggen, uit allerlei onderzoeken blijkt dat de kloof tussen hoogopgeleide en laagopgeleide kiezers groeit. Laagopgeleiden vinden andere thema's belangrijk en stemmen relatief vaak op populistische partijen als de SP en de PVV. Zij voelen zich bovendien niet vertegenwoordigd, zijn dat op een bepaalde manier ook niet omdat ze inderdaad minder vertegenwoordigd zijn in volksvertegenwoordigende organen en bovendien nauwelijks betrokken bij inspraaktrajecten, actief burgerschap etc. Op den duur is deze ontwikkeling een gevaar voor de stabiliteit van de democratie, op een bepaalde manier is het dat nu al. De zorgen van Verbeet komen dan ook niet uit de lucht vallen, of ze de juiste oplossing voorstelt is de vraag.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Van Weisglas was ik ook niet kapot, Deetman was wat vlakjes, Van Nieuwenhoven was de beste. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat zei ik net tegen mijn vriend
![]() Hij leidt de aandacht van Wilder lekker af. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
Maar iedere voorzitter heeft pro's en contra's. Ik weet niet waarom je Verbeet zo slecht vindt eigenlijk? Ik vind dat ze zich heel goed hersteld heeft na een moeilijk begin en inmiddels is ze een gedegen en respectabel voorzitter die zowel een goede voorziter is als de kamer goed vertegenwoordigt. Ik heb geen problemen met haar. Ik heb niet zoveel met dit voorstel voor meer laagopgeleide kamerleden, ik vind het zelfs onzinnig, het is gewoon een moeilijk vak waar je slim voor moet zin en als er toevallig Spekmannen zijn die zich opwerken enhet aan kunnen, is dat prachtig. Maar ik ben juist een groot voorstander van de kloof tussen politek en het volk. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Een beetje kloof is niet erg maar je moet de overkant van de kloof wel kunnen zien.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
Ik ga naar de jongerendag ![]() oh wacht........... __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Het kabinet weigert de motie over weigerambtenaren uit te voeren trouwens.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik denk dat ze propagandatechnisch nog wel een Utrechtse homo kunnen gebruiken, nog even een mishandeling door Marokkaanse pubers in scene zetten en je staat gegarandeerd op de lijst.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
De actie van Buma, die tijdens de APB aan de microfoon kwam om te melden dat het taalgebruik van Wilders toch echt niet kan, sprak voor mij boekdelen. Een voorzitter moet daar met de vuist op tafel slaan, een schande dat een andere parlementariër daar de kastanjes uit het vuur moest halen. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Dat is op zichzelf het goede recht van het kabinet, het is nu aan de Kamer om te bepalen hoe ze hierop reageren.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Loves C, R en M
|
Doc Anne en Doc Dick waren goed.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Weet niet precies of het hier hoort, maar ik kijk nu EenVandaag en het gaat over leerlingen op social media die tweeten over leraren. Mijn god, wat een paupers...al die spelfouten ook
![]() Wordt me steeds meer duidelijk dat Twitter en ook Facebook een heel slechte uitvinding is voor de jeugd. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Meteen schorsen, vind ik.
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
Maar wat gisteren te zien was sloeg echt alles.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Inderdaad, als je dat ziet snap je ook niet dat er nog mensen zijn die leraar willen worden. Iets waar ik sowieso al moeite mee heb om te begrijpen. Het is immers best een zwaar vak en het salaris is matig. Je moet nogal idealistisch ingesteld zijn om dat te doen. Zolang men niet fiks meer gaat betalen los je een lerarentekort ook echt niet op.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dqt is waar, die opleidingen schijnen vrijwel volledig uit vrouwen te bestaan tegenwoordig. of dat bij de opleidingen voor leraar in het middelbaar onderwijs ook zo is weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik heb op de basisschool en middelbare school altijd de mannelijke leraren als betere onderwijzers ervaren als de vrouwen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
En dat luizenloon is echt verschrikkelijk inderdaad. Plus je bent er nog ongeveer administratief medewerker naast ook. mannen doen geen PABO meer omdat: het een vrouwenstudie is, je weinig verdiend en je al snel voor pedo aangezien wordt. Bij mijn vriendin is tijdens de studie een jongen van de stage gehaald, ouders waren er achter gekomen dat hij homo is en toen zagen ze zijn affectie met kinderen ineens heel anders. Ouders.. zijn erg, kinderen kun je uiteindelijk wel onder controle houden, aldus mijn vriendin. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Ik had een geweldige groep 7/8 leraar, geschiedenisfreak en kon fantastisch vertellen.
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Politiek #111 - De WZV-coalitie, zonder gedoogsteun
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|