Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-11-11, 11:14 Standaard   #1
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Ik blijf dat een lastig dossier vinden.
Leg uit, ik vind het vrij simpel. In die zin dat ik vind dat je bij de nieuwe instroom geen weigerambtenaren meer zou moeten aannemen en dat de weigerambtenaar daarmee dus binnen afzienbare tijd 'uitsterft'. Degenen die er nu nog zijn laat je lekker zitten.

Laatst gewijzigd door SCH; 15-11-11 om 11:18

Oud 15-11-11, 11:19 Standaard   #2
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Die weigerambteren weigeren gewoon hun werk te doen, die moet je dus gewoon ontslaan.

Oud 15-11-11, 11:22 Standaard   #3
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]

Leg uit, ik vind het vrij simpel. In die zin dat ik vind dat je bij de nieuwe instroom geen weigerambtenaren meer zou moeten aannemen en dat de weigerambtenaar daarmee dus binnen afzienbare tijd 'uitsterft'. Degenen die er nu nog zijn laat je lekker zitten.
Eens. Nieuwe instroom qua trouwambtenaren niet laten weigeren.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 11:50 Standaard   #4
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
Die weigerambteren weigeren gewoon hun werk te doen, die moet je dus gewoon ontslaan.
Vind ik niet, niet voor degenen die er nu al zijn. Principieel heb je wel gelijk maar ik vind het rigoreus en het lost geen probleem op. Homo's kunnen wel in iedere gemeente trouwen. Het blijft wel een raar gegeven dat zo veel mensen vinden dat ambtenaren homostellen zouden kunnen weigeren, stel je toch voor dat dit ook zou gelden voor joodse stellen, turkse stellen, negerstellen, stellen die PVV gestemd hebben enz. Dan zou de wereld te klein zijn.

Oud 15-11-11, 12:09 Standaard   #5
Breuer in Oranje

[...]

Vind ik niet, niet voor degenen die er nu al zijn. Principieel heb je wel gelijk maar ik vind het rigoreus en het lost geen probleem op. Homo's kunnen wel in iedere gemeente trouwen. Het blijft wel een raar gegeven dat zo veel mensen vinden dat ambtenaren homostellen zouden kunnen weigeren, stel je toch voor dat dit ook zou gelden voor joodse stellen, turkse stellen, negerstellen, stellen die PVV gestemd hebben enz. Dan zou de wereld te klein zijn.
Zo'n ambtenaar heeft gewoon een takenpakket en als hij daar niet aan voldoet dan heb je toch al het recht om daar iets aan te doen? Als ze vanaf nu gewoon hun werk doen is er geen enkel probleem.

Oud 15-11-11, 12:13 Standaard   #6
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ontslaan hoeft niet, als ze een tijdelijk contract hebben, kun je er gewoon voor kiezen dat contract niet te verlengen.

Ik vind het net als Plato ook wel lastig.. aan een kant is dat weigeren gewoon discrimineren op grond van geaardheid, maar die mensen vervolgens ontslaan is discrimineren op grond van hun geloofsovertuiging.. (weigerambtenaren die niet homo's willen trouwens omdat ze die gewoon vies vinden, moet je sowieso ontslaan )

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 12:18 Standaard   #7

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Vind de oplossing van SCH wel prima eigenlijk.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 12:53 Standaard   #8
SCH

Homo's vies vinden vind ik eigenlijk de enige goede reden want dat klopt gewoon

Oud 15-11-11, 13:09 Standaard   #9
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Daar ben ik het wel mee eens.

Wat ik echter bedoelde te zeggen is dat ik het ergens een non-issue vind. Waar het om gaat is dat homo's overal moeten kunnen trouwen, dat is het allerbelangrijkste. Zolang dat het geval is denk ik dat het tot op zekere hoogte binnen gemeenten op te lossen moet zijn. Stel bijvoorbeeld dat ik in een kleine gemeente samen met één collega ambtenaar van de burgerlijke stand ben. als hij om principiële redenen zou weigeren om homostellen te trouwen dan lossen we het wat mij betreft zo op dat ik dat dan gewoon doe. Daar heeft niemand last van en je moet het gewoon niet aan de grote klok hangen.

Ik snap wel dat dat ergens voorbijgaat aan het non-discriminatiebeginsel, maar als je er zo een mouw aan kunt passen dan moet je het gewoon doen. Het wordt uiteraard anders op een moment dat een weigerambtenaar er mee naar buitentreedt en de media opzoekt, dan moet je als gemeente wel ingrijpen.

Oud 15-11-11, 14:06 Standaard   #10
SCH

[...]

Daar ben ik het wel mee eens.

Wat ik echter bedoelde te zeggen is dat ik het ergens een non-issue vind. Waar het om gaat is dat homo's overal moeten kunnen trouwen, dat is het allerbelangrijkste. Zolang dat het geval is denk ik dat het tot op zekere hoogte binnen gemeenten op te lossen moet zijn. Stel bijvoorbeeld dat ik in een kleine gemeente samen met één collega ambtenaar van de burgerlijke stand ben. als hij om principiële redenen zou weigeren om homostellen te trouwen dan lossen we het wat mij betreft zo op dat ik dat dan gewoon doe. Daar heeft niemand last van en je moet het gewoon niet aan de grote klok hangen.

Ik snap wel dat dat ergens voorbijgaat aan het non-discriminatiebeginsel, maar als je er zo een mouw aan kunt passen dan moet je het gewoon doen. Het wordt uiteraard anders op een moment dat een weigerambtenaar er mee naar buitentreedt en de media opzoekt, dan moet je als gemeente wel ingrijpen.
Ik snap dat wel maar het gaat natuurlijk toch om het principe. Ik weet zeker dat we deze discussie niet zo zouden voeren als er ambtenaren waren die geen zwarte mensen zouden willen trouwen.

Oud 15-11-11, 14:29 Standaard   #11
Ik niet!

[...]

Ik snap dat wel maar het gaat natuurlijk toch om het principe. Ik weet zeker dat we deze discussie niet zo zouden voeren als er ambtenaren waren die geen zwarte mensen zouden willen trouwen.
Dat ben ik ook weer met je eens, maar anderzijds denk ik : waarom zouden we het op de spits drijven als je er een praktische oplossing voor kan vinden. Ik weet, ergens klopt het niet, maar zeker voor bestaande gevallen moet je het wat mij betreft pragmatisch oplossen als je het kunt doen.

Oud 15-11-11, 14:35 smile   #12

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Hee ik ben het helemaal met je eens. Niet ontslaan, maar een mooie polderoplossing. Geen extremen, fijn door het midden iedereen tevreden houdend.

edit: of ik ben het met Plato eens. Ik zie geen verschil in jullie verhaal, maar wel dat jullie het niet helemaal eens zijn aan de vorm van het gesprek. Haal me ff uit de war!

Laatst gewijzigd door ErikT; 15-11-11 om 14:38

Oud 15-11-11, 14:39 Standaard   #13

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Op basis van welk geloof zou je kunnen weigeren om zwarte mensen te trouwen dan?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 15:29 Standaard   #14

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

SCH zal wel blij zijn dat PVV de oppositie steunt.

SCH PVV .
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 17:56 Standaard   #15
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Op basis van welk geloof zou je kunnen weigeren om zwarte mensen te trouwen dan?
Je kunt bij ieder geloof van alles verzinnen.

Oud 15-11-11, 17:59 big smile   #16
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Brinkman moet ook wel gek worden van de huichelachtige partij waar hij zich in bevindt
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 18:08 Standaard   #17
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Brinkman moet ook wel gek worden van de huichelachtige partij waar hij zich in bevindt
Ik denk dat het allemaal geënsceneerd wordt.

Oud 15-11-11, 18:11 Standaard   #18
Drums

[...]

Inclusief zijn optredens bij bijvoorbeeld Pauw en Witteman?
Oud 15-11-11, 18:13 Standaard   #19
Ik niet!

[...]
Inclusief zijn optredens bij bijvoorbeeld Pauw en Witteman?
Zou me niet verbazen. Wilders houdt alles in de hand en ik kan me niet voorstellen dat hij zomaar accepteert dat Brinkman dit soort dingen flikt.

Oud 15-11-11, 18:54 Standaard   #20

Verbeet wil graag meer lager opgeleiden in de tweede kamer. Het moet meer een afspiegeling van de maatschappij worden blijkbaar.

Krijg je nog meer van die Dion Graus momentjes.
Oud 15-11-11, 18:58 big smile   #21

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Serieus? Domme doos...
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 18:59 Standaard   #22
Drums

[...]

Zou me niet verbazen. Wilders houdt alles in de hand en ik kan me niet voorstellen dat hij zomaar accepteert dat Brinkman dit soort dingen flikt.
Ik denk dat ze hem gewoon aan het lijntje houden.

En: Verbeet
Oud 15-11-11, 19:00 Standaard   #23
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Verbeet wil graag meer lager opgeleiden in de tweede kamer. Het moet meer een afspiegeling van de maatschappij worden blijkbaar.

Krijg je nog meer van die Dion Graus momentjes.
Verbeet
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-11, 19:02 Standaard   #24
Drums

Aan de ouderen hier (Plato dus ): heb je ooit een slechtere voorzitter meegemaakt dan Verbeet?
Oud 15-11-11, 19:04 Standaard   #25
Ik niet!

Ik snap wel wat ze wil zeggen, uit allerlei onderzoeken blijkt dat de kloof tussen hoogopgeleide en laagopgeleide kiezers groeit. Laagopgeleiden vinden andere thema's belangrijk en stemmen relatief vaak op populistische partijen als de SP en de PVV. Zij voelen zich bovendien niet vertegenwoordigd, zijn dat op een bepaalde manier ook niet omdat ze inderdaad minder vertegenwoordigd zijn in volksvertegenwoordigende organen en bovendien nauwelijks betrokken bij inspraaktrajecten, actief burgerschap etc. Op den duur is deze ontwikkeling een gevaar voor de stabiliteit van de democratie, op een bepaalde manier is het dat nu al. De zorgen van Verbeet komen dan ook niet uit de lucht vallen, of ze de juiste oplossing voorstelt is de vraag.

Oud 15-11-11, 19:06 angry   #26
Ik niet!

Aan de ouderen hier (Plato dus ): heb je ooit een slechtere voorzitter meegemaakt dan Verbeet?
SCH is heel veel ouder dan ik.

Van Weisglas was ik ook niet kapot, Deetman was wat vlakjes, Van Nieuwenhoven was de beste.

Oud 15-11-11, 19:44 Standaard   #27
SCH

[...]

Dat zei ik net tegen mijn vriend
Hij leidt de aandacht van Wilder lekker af.

Oud 15-11-11, 20:01 Standaard   #28
SCH

Ik heb ze niet allemaal paraat Maar iedere voorzitter heeft pro's en contra's. Ik weet niet waarom je Verbeet zo slecht vindt eigenlijk? Ik vind dat ze zich heel goed hersteld heeft na een moeilijk begin en inmiddels is ze een gedegen en respectabel voorzitter die zowel een goede voorziter is als de kamer goed vertegenwoordigt. Ik heb geen problemen met haar.

Ik heb niet zoveel met dit voorstel voor meer laagopgeleide kamerleden, ik vind het zelfs onzinnig, het is gewoon een moeilijk vak waar je slim voor moet zin en als er toevallig Spekmannen zijn die zich opwerken enhet aan kunnen, is dat prachtig. Maar ik ben juist een groot voorstander van de kloof tussen politek en het volk.

Oud 15-11-11, 20:07 Standaard   #29
Ik niet!

Een beetje kloof is niet erg maar je moet de overkant van de kloof wel kunnen zien.

Oud 15-11-11, 20:07 Standaard   #30
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
SCH zal wel blij zijn dat PVV de oppositie steunt.

SCH PVV .
Ik ga naar de jongerendag

oh wacht...........

Oud 15-11-11, 20:08 Standaard   #31
SCH

Het kabinet weigert de motie over weigerambtenaren uit te voeren trouwens.

Oud 15-11-11, 20:09 sunglasses   #32
Ik niet!

[...]

oh wacht...........
Ik denk dat ze propagandatechnisch nog wel een Utrechtse homo kunnen gebruiken, nog even een mishandeling door Marokkaanse pubers in scene zetten en je staat gegarandeerd op de lijst.

Oud 15-11-11, 20:09 Standaard   #33
Drums

[...]
Ik heb ze niet allemaal paraat Maar iedere voorzitter heeft pro's en contra's. Ik weet niet waarom je Verbeet zo slecht vindt eigenlijk? Ik vind dat ze zich heel goed hersteld heeft na een moeilijk begin en inmiddels is ze een gedegen en respectabel voorzitter die zowel een goede voorziter is als de kamer goed vertegenwoordigt. Ik heb geen problemen met haar.

Ik heb niet zoveel met dit voorstel voor meer laagopgeleide kamerleden, ik vind het zelfs onzinnig, het is gewoon een moeilijk vak waar je slim voor moet zin en als er toevallig Spekmannen zijn die zich opwerken enhet aan kunnen, is dat prachtig. Maar ik ben juist een groot voorstander van de kloof tussen politek en het volk.
Vind haar een onzekere, timide voorzitter.
De actie van Buma, die tijdens de APB aan de microfoon kwam om te melden dat het taalgebruik van Wilders toch echt niet kan, sprak voor mij boekdelen. Een voorzitter moet daar met de vuist op tafel slaan, een schande dat een andere parlementariër daar de kastanjes uit het vuur moest halen.
Oud 15-11-11, 20:09 Standaard   #34
Ik niet!

Het kabinet weigert de motie over weigerambtenaren uit te voeren trouwens.
Dat is op zichzelf het goede recht van het kabinet, het is nu aan de Kamer om te bepalen hoe ze hierop reageren.

Oud 15-11-11, 20:11 sad   #35

[...]

oh wacht...........
Je bent niet echt jong meer?
Oud 15-11-11, 21:52 Standaard   #36
SCH

[...]

Je bent niet echt jong meer?

Oud 15-11-11, 23:18 Standaard   #37
Doc
Loves C, R en M

Doc Anne en Doc Dick waren goed.

Oud 16-11-11, 18:20 Standaard   #38
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Weet niet precies of het hier hoort, maar ik kijk nu EenVandaag en het gaat over leerlingen op social media die tweeten over leraren. Mijn god, wat een paupers...al die spelfouten ook

Wordt me steeds meer duidelijk dat Twitter en ook Facebook een heel slechte uitvinding is voor de jeugd.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 18:21 thumb up   #39

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Meteen schorsen, vind ik.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-11, 18:22 emo   #40
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
Weet niet precies of het hier hoort, maar ik kijk nu EenVandaag en het gaat over leerlingen op social media die tweeten over leraren. Mijn god, wat een paupers...al die spelfouten ook

Wordt me steeds meer duidelijk dat Twitter en ook Facebook een heel slechte uitvinding is voor de jeugd.
Gisteren kon EenVandaag er zelf ook wat van met "Marokanen"
Oud 17-11-11, 11:28 Standaard   #41

PVV

Kan iemand hem alsjeblieft terugsturen naar Limburg?
Oud 17-11-11, 11:44 duh   #42
Drums

PVV

Kan iemand hem alsjeblieft terugsturen naar Limburg?
Wij willen hem ook niet...
Oud 17-11-11, 12:27 Standaard   #43
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht

Mijn vriendin heeft daar ook mee te maken, kindertjes die graag vriendjes willen worden op Hyves en dan moeilijk gaan doen als ze probeert uit te leggen dat het niet voor hen is..
Maar wat gisteren te zien was sloeg echt alles.

Oud 17-11-11, 13:02 Standaard   #44
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

Maar wat gisteren te zien was sloeg echt alles.
Inderdaad, als je dat ziet snap je ook niet dat er nog mensen zijn die leraar willen worden. Iets waar ik sowieso al moeite mee heb om te begrijpen. Het is immers best een zwaar vak en het salaris is matig. Je moet nogal idealistisch ingesteld zijn om dat te doen. Zolang men niet fiks meer gaat betalen los je een lerarentekort ook echt niet op.

Oud 17-11-11, 13:06 emo   #45

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Inderdaad, als je dat ziet snap je ook niet dat er nog mensen zijn die leraar willen worden. Iets waar ik sowieso al moeite mee heb om te begrijpen. Het is immers best een zwaar vak en het salaris is matig. Je moet nogal idealistisch ingesteld zijn om dat te doen. Zolang men niet fiks meer gaat betalen los je een lerarentekort ook echt niet op.
Om de een of andere reden doen veel vrouwen toch graag PABO. Misschien is het een beetje kudde gedrag.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-11-11, 13:10 Standaard   #46
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Om de een of andere reden doen veel vrouwen toch graag PABO. Misschien is het een beetje kudde gedrag.
Dqt is waar, die opleidingen schijnen vrijwel volledig uit vrouwen te bestaan tegenwoordig. of dat bij de opleidingen voor leraar in het middelbaar onderwijs ook zo is weet ik niet.

Oud 17-11-11, 13:11 Standaard   #47

[...]

Je ziet in de media natuurlijk vooral de slechte berichten. In de praktijk is lesgeven nog best leuk, als ik de verhalen van mijn schoonvader hoor. Alleen is het tegenwoordig 10 minuten lesgeven, en dan 50 minuten papierwerk om te verantwoorden wat je net lesgegeven hebt...
Oud 17-11-11, 13:11 Standaard   #48
Breuer in Oranje

Ik heb op de basisschool en middelbare school altijd de mannelijke leraren als betere onderwijzers ervaren als de vrouwen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Oud 17-11-11, 13:11 Standaard   #49
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Vrouwen doen het vooral omdat ze graag met kinderen willen werken. Mijn vriendin heeft keihard gewerkt om de PABO te kunnen halen, zich door verschrikkelijke stages geworsteld, maar doet nu eindelijk iets wat ze verschrikkelijk leuk vindt. Kleutertjes spelenderwijs klaar maken voor groep 3. Nooit geweten hoeveel er stiekem nog aan die kleuters geleerd wordt.. en dat een basisschoolbestaan ook niet een van 8:30 tot 17:00 baan is, maar voornamelijk een 7:30 tot 21:30/bedtijd baan.
En dat luizenloon is echt verschrikkelijk inderdaad. Plus je bent er nog ongeveer administratief medewerker naast ook.

mannen doen geen PABO meer omdat: het een vrouwenstudie is, je weinig verdiend en je al snel voor pedo aangezien wordt.

Bij mijn vriendin is tijdens de studie een jongen van de stage gehaald, ouders waren er achter gekomen dat hij homo is en toen zagen ze zijn affectie met kinderen ineens heel anders.

Ouders.. zijn erg, kinderen kun je uiteindelijk wel onder controle houden, aldus mijn vriendin.

Oud 17-11-11, 13:12 Standaard   #50
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
Ik heb op de basisschool en middelbare school altijd de mannelijke leraren als betere onderwijzers ervaren als de vrouwen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Check.
Ik had een geweldige groep 7/8 leraar, geschiedenisfreak en kon fantastisch vertellen.

Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site