![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Robin, je jinxte jezelf.
Er wordt op WZV ook een challenge gehouden: het winnen van de CL met teams uit drie (?) verschillende landen, beginnend als een werkeloos manager met professional reputatie. De downloadlink staat hier: http://www.2shared.com/file/gGjm7NS-/Challengefm.html Laatst gewijzigd door EnGCatjuh; 15-11-11 om 08:22 __________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kan het ook dat er een crash in de savegame zit, want na opnieuw installeren werkt het nog niet.
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Waarom al een nieuw topic trouwens
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Oh je gooide die andere wel dicht, excuses.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Die TT.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
24/7
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Robin
Half 2 oom echt, als elk normaal persoon half dronken opstaat... Ik ook nu, hoi.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dan beginnen we maar met de challenge, kijken of dat werkt.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ben begonnen met Fortuna Sittard, niet met dezelfde database als jullie (te lui om die save terug te zoeken voordat iemand hem had herpost
) maar het doel is alsnog hetzelfde als in de challenge. Ik speel met de Nederlandse en Duitse competitie. Waarom Duitsland vraag je je af? Simpelweg omdat ik in Spanje/Engeland/Italie al een keer de CL heb gewonnen en in Duitsland niet. En ik kan later altijd nog competities toevoegen, dus nu loopt het lekker snel.
__________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Echt totaal niks mogelijk met FC Den Bosch. Nu maar wachten tot de winterstop en hopen op wat huurspelers.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Overzicht van Challenge??
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
3 wedstrijden eredivisie 7 punten!
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Ik ben na een wedstrijd of tien maar één plekje omhoog gegaan op de ranglijst. Helaas kan ik niet beschikken over de twee beste spelers. Paco van Moorsel is aan De Graafschap verkocht en Jordens Peters al het hele seizoen geblesseerd. Toch moet een plekje in de play-offs wel mogelijk zijn. Loopt nu wat beter nu de tactiek een beetje is ingespeeld. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Seizoen afmaken bij Vitesse en dan zal ik ook eens naar die challenge kijken
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jeeuuj, gepromoveerd met Zwolle
![]() Onder spoiler het bijbehorende verhaaltje dat ik gisternacht in alle blijdschap geschreven heb plus screens. Spoiler
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Volgend seizoen komt Nederland waarschijnlijk 6e te staan op de coefficentenlijst, wat dus een extra plek in Europa inhoudt. Hopelijk gaat de Eredivisie snel vooruit, zodat TV-revenue ook hoger wordt. Kan ik wel gebruiken, nu ben ik afhankelijk van m'n eigen prestaties (prijzengeld etc) voor het grootste deel van m'n inkomsten.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
1e wedstrijd van seizoen 3 met Telstar een 5-2 overwinning uit bij De Graafschap, dat de verrassing wat van het vorige seizoen (linkerrijtje). Een hattrick van Schalk ook, bazendebuut.
__________________ There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
nep-fries
|
Ik ben het seizoen 2012-2013 als tweede geeindigd, 7pts voor op nummer 3 ajax, maar ook6 pts achter op kampioen Twente. Nadat het aantal geblesseerden op een normaal niveau zat heb ik maar twee keer verloren. Hierdoor heb ik dus na de winterstop slechts 8 punten verloren. Gratis huurling van AC Milan, Mohamed Bangura, was de beste speler. Hij scoorde in 11 wedstrijden (raakte ook nog geblesseerd) veertien keer, waardoor hij 5de staat op de topscorerlijst van nederland, en 5 keer man of the match werd.
Dost en Armenteros heb ik de laatste wedstrijden weer wat speeltijd gegund na hun blessures, en kwamen gelukkig ook weer op gang. Werd helaas door Porto uitgeschakeld in de Europa League. Volgend jaar Champions League, een nog beter elftal, minder blessures (hoop ik) en dan eindelijk een keer kampioen worden! Ben benieuwd wie ik nu gratis kan huren van Barcelona en AC Milan. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik kon niet kiezen tussen Pjanic en Lucas Moura dus heb ze maar allebei gehaald. Mogen lekker met Mata concurreren om de plek van aanvallende middenvelder.
Kost me alleen wel bijna 60 miljoen euro maar dan heb je ook wat. Vooral Lucas Moura heeft bazenstats. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tweede seizoen bij Middlesbrough vierde geworden in de Championship en in de finale van de playoff kansloos verloren met 4-1 van Birmingham. Helaas moest door het mislopen van promotie enorm bezuinigen op de salarissen, al m'n beste spelers verkocht omdat ze anders gratis de deur uit zouden lopen. Kon alleen wat spelers huren als vervanging en na 10 wedstrijden hing kansloos rond onderin de middenmoot. Heb hierna ontslag genomen en zit nu werkloos op een club te wachten
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Chelsea gaat verhuizen naar Lampard Stadium
![]() En ondertussen ben ik ook al gevraagd als bondscoach van Slovenië, Roemenië, Wales en Spanje. Allemaal afgewezen. Laatst gewijzigd door sjimmie; 13-11-11 om 15:36 |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hoeveel zitplaatsen?
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuwe laptop gekocht en meteen ook maar FM2012
uiteraard met Cambuur begonnen en na 5 wedstrijden sta ik op 1 puntje van Willem II op de 2e plaats. Topspits Mark de Vries heeft zijn interlanddebuut gemaakt namens Suriname ![]() Wel uit de beker, PKC'83 uit altijd lastig. Laatst gewijzigd door Ricky; 13-11-11 om 17:30 __________________ Hoooooo GENOOOOOOOOOOOT |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bij Fortuna is Faton Trstena echt een meestertalent voor dat niveau. In de vorige FM's was een targetman na 10 jaar amper te vinden maar deze jongen lijkt toch wel Europa League materiaal te worden. Harrie Gommans is uiteraard mijn nummer 1 maar die is een paar weken geblesseerd. In die tijd heb ik deze 17 jarige spits laten spelen en dat deed hij niet onaardig met als hoogtepunt 2 assists en een goal tegen Roda JC.
__________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Godverdomme, gedegradeerd met Southampton
Wel de FA Cup finale nog te spelen
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Inmiddels aan het tweede seizoen begonnen met Ajax. Aan het begin heb ik gelijk de contracten van Eriksen, Vertonghen, Alderweireld en Vermeer verlengd tot 2017. Vooral aan de eerste drie wordt vreselijk getrokken, dus als ze weg gaan, dan voor de hoofdprijs.
Ik kon niet echt goedkope, bruikbare versterkingen vinden, dus ik heb slechts drie nieuwe aankopen, maar wel spelers die in de basis kunnen. Eerste is Enzo Pérez van Benfica (3.5M) en tweede is Kara van Bursaspor (6.25M). Verder heb ik nog een groot talent gekocht van Mallorca, slechts 15 jaar oud, maar denk wel dat hij kans heeft om heel goed te worden, dus met 925k heb ik een gokje gewaagd. Na een goede voorbereiding (alles werd gewonnen, waaronder een 10-1 tegen Tigres) wist ik de Johan Cruijff Schaal te prolongeren. FC Twente was wederom de tegenstander en na een doelpunt van Toby Alderweireld in de 78e minuut was de vierde prijs een feit. Competitieprogramma begon redelijk zwaar met vier wedstrijden tegen clubs waartegen ik vorig seizoen in dezelfde wedstrijd niet van heb gewonnen (AZ uit, NEC thuis, Vitesse uit en NAC Breda thuis). Eerste twee wedstrijden gingen nu wel gewonnen (0-1 en 2-1), dus goed begin met zes uit twee. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
4 - 0 winst, uit bij Lyon. 9 wedstrijden op rij de 0,
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Op de dag af 1 jaar bij FC Zwolle krijg ik een baan aangeboden bij Reading, 14e in de Championship. Toch maar gedaan omdat ik bij promotie me echt in de kijker werk voor de grote Engelse clubs. Om daar te beginnen richting de Champions League!
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ga ook maar eens soort van aan die challenge beginnen binnenkort. Niet met dezelfde savegame denk ik, kijk nog even welke landen ik selecteer.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zucht. Fans vinden mijn aantrekkelijke voetbal genot, het bestuur is meer dan tevreden over de groei van de reputatie die Ajax heeft doorgemaakt onder mijn bewind, ik heb de CL gewonnen, financien zitten goed en de bezettingsgraad van de ArenA in de Eredivisie is 99%.
En toch geen nieuw stadion
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bij Boston aangenomen, maar dat bleek echt helemaal niks te zijn. Dus na 3 weken alweer vertrokken naar Volendam. Denk dat ik daar wel wat moois mee kan doen als begin.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Na de promotie wilde NEC me hebben, maar zij bleken nog minder transferbudget te hebben dan Zwolle, dus ik besloot bij Zwolle te blijven en daar het beste er van te maken. Veel spelers gehuurd en transfervrij, waaronder Denswil, Bonevacia, Memphis Depay en nog wat talenten van m'n zojuist geworden moederclubs. Mijn plan was om dit jaar een goede prestatie neer te zetten en wanneer aan het einde van het seizoen mijn contract afliep, de overstap te kunnen maken naar een betere club met meer financiele mogelijkheden. Nu zit ik met een dilemma, ik heb zo'n 10 wedstrijden gespeeld, het gaat verrassend goed, Zwolle staat 6e, maar ik ben gevraagd voor Millwall dat in de Championship speelt. Moet ik dat doen of niet?
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Als 't toch zo goed gaat, zou ik gewoon blijven, waarschijnlijk komt er dan wel een betere club nog langs.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Aan de andere kant, met Milwall de Premier League straks in biedt wel veel mogelijkheden. Hoeveelste staan ze?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Milwall is alleen onderkant Championship qua reputatie, dus promotiekansen acht ik niet direct groot.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Milwall heeft een prognose om 17de te worden, dus ze zullen wel ergens op de laatste plek staan op dit moment (ik kan nu niet kijken
). Kan op promotie is dan natuurlijk niet heel groot, maar zouden er dan wel zoveel betere clubs komen aan het einde van het seizoen als ik met Zwolle ergens in het linkerrijtje/middenmoot beland? |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Misschien niet nu, maar uiteindelijk wel. Weet je waar je aan begint hoor met Milwall. Armzalig zootje,
.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Okay, dan zal ik mezelf voor nu nog even bedwingen om de stap naar Engeland te maken. Financieel stonden ze er toch al slecht voor met 600K aan salarissen, waar ze een budget van 400K hadden, en een transferbudget dat ongeveer gelijkwaardig is aan dat van Zwolle.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Het is volgens mij wel makkelijker om via bijvoorbeeld Milwall naar een PL club te gaan dan via Zwolle.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dat wel, maar toch denk dat ik je beter kan wachten tot einde seizoen en dan naar een (sub)top Championship club kan gaan. Ligt allemaal erg dicht bij elkaar daar, dus als je een club pakt met wat centen dan win je 'm zo.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Toen ik bij Southend begon stonden ze bijna onderaan in de League 2. Binnen 2 jaar zat ik al bij een PL ploeg.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ja maar jij speelt vals.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
De CL-winst van vorig seizoen lijkt toch geen toevalstreffer. 1/8e finale uitwedstrijd tegen Sevilla, de landskampioen van Spanje van 't vorige seizoen, gewoon eenvoudig 0-2 winst. Ik sta er gewoon goed voor momenteel. Tweebenige back uit de Topklasse gehaald, 3,5 sterren rating van de ene scout, 4 sterrenrating van de andere, kijken wat 't wordt.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
nep-fries
|
Mattias Johansson kan ik iedereen die een goedkope rechtsback nodig heeft aanraden. Kocht hem anderhalf jaar geleden als ideale standin voor Janmaat en voor de toekomst voor 1.1 miljoen euro van Kalmar FF (maandloon 21.000 per maand), nu heb ik 'm voor 5 miljoen verkocht aan Aston Villa, wat vooral kwam door zijn goede spel, want hij was 2.1 waard.
Enige kutte is dat ik ook eens de dronken manager heb gespeeld (en het spel daarna heb opgeslagen), waardoor ik 1.1 miljoen heb betaald voor een hele slechte spits die toen al als potentie 2.5 ster had (en die na een jaar dus nog minder dan 1 ton waard is). Ook had ik een veels te hoge vraagprijs in de onderhandeling geaccepteerd voor Goossens. Gelukkig valt het loon nog redelijk mee (hoewel die spits wel topverdiener is in het tweede elftal). Nog kutter is dat die spits een blessure van 7 maanden heeft, waardoor ik hem ook niet kwijt kan). |
|
|
|
|
|
#50 |
|
nep-fries
|
kopen of niet?
![]()
|