![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Loves C, R en M
|
Dus
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Loves C, R en M
|
Als regels nergens op slaan moeten ze aanpast worden.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#3 | |
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mijn sig is beter Plato!
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Loves C, R en M
|
Grappig dat het CDA/Leers het geval niet schrijnend vind maar menig prominent CDA-ers zich in allerlei bochten wringt om aan te geven dat het hen wel enorm aan het hart gaat maar ... (en dan komt er een verhaaltje dat moet verdoezelen dat ze alleen tegen stemmen omdat ze aan de leiband van de PVV lopen).
Geeft het feit dat ze het menselijk heel moeilijk vinden deze beslissing te nemen niet gewoon al dat het DUS schrijnend is? __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mijne staat er al sinds oktober 2010, ik ben niet zo opportunistisch als jij
.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Loves C, R en M
|
De top (en de beleidsmakers) van het CDA bevinden zich in een ander universum dan (meer dan) de helft van hun (potentiele) kiezers. Ik had het er laatst over met een collega (die gelovig is en CDA-er). Op deze manier heeft het CDA geen toekomst. Mensen die zich nu bij een kerk betrokken voelen (en die niet ouder dan 65 zijn) doen dat juist uit vaak meer humanistieke reden waarbij waarden als medemenselijkheid juist zo'n enorme rol spelen. Als het CDA deze kant op blijft gaan richting VVD/PVV verliezen ze al die stemmen. De extreme christenen vinden zich bij SGP, de mensen die het rechts gedachtegoed hebben de keuze uit PVV en VVD.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik heb een verzoek ingediend om Palmboom uit te zetten naar een land dat hij niet kent. Meerderheid van de fracties is voor, nog een paar dissidenten bij de PVV die hun vriend hier graag houden.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Het CDA heeft sowieso het probleem van een vergrijsd electoraat, hun vaste electoraat sterft langzaam maar zeker letterlijk uit. Daarnaast zijn ze verworden tot een plattelandspartij, in de grote steden zijn ze een klein partijtje geworden dat vaak nog maar een paar procent van de stemmen behaalt.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik verwijs altijd naar ROHDA Raalte als ik aan mensen uitleg dat Roda in tegenstelling tot wat zij denken niet Recht Op Het Doel Af betekent, dan zeg ik "Nee, dat is ROHDA Raalte, Roda staat voor het Land van Rode".
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Loves C, R en M
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
)
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Denk ik niet, want de CU is echt te dogmatisch. Ik vind zelf christelijke waarden ook heel belangrijk, al geloof ik niet in een God. Maar ik voel me veel meer thuis bij de religieuze stroming binnen GroenLinks, de oude EVP zeg maar.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Toch heeft de CU een beduidend jonger electoraat dan het CDA. De ChristenUnie van nu lijkt ook erg op de ARP in de laatste jaren voor de fusie.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nee, maar ze denken dat Roda Recht Op Het Doel af betekent, terwijl het daar niets mee te maken heeft.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat was echt een splinterpartij, zijn maar één keer in de Kamer gekozen en ze hadden een redelijk gestoorde lijsttrekker.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ja, maar dat komt natuurlijk omdat de eerste Roda die in hun hoofd opkomt Rohda Raalte is, vandaar dat ze aan de afkorting denken.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
? wat is dit nou weer voor onzin.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
__________________ Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dan verkijk je je daar mijns inziens flink op. Arie Boomsma is ook niet homofoob, maar kijkt daar overheen in naam van de here. Zo ken ik er ook genoeg op persoonlijk vlak. Alle GL-stemmers die ik in m'n persoonlijke kring heb zijn atheísten...
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik ken inderdaad vrij weinig christelijke GL'ers.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Toch zijn die er wel, twee van de vier partijen (PPR en EVP) die opgegaan zijn in GL waren christelijk-progressief en dat zie je nog steeds wel terug.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ach Psalmpje, dat is SCH humor. Heel grappig is het niet maar je moet vooral niet happen, want daardoor heeft de grap toch nog effect gehad
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Van origine ja, maar is dat nog zo? Ondertussen is ong 50% van de christenen van destijds atheíst geworden hè... Ik denk dat er bij die groep meer onder de PPR/EVP-hoek zitten dan de SGP, om even te chargeren..
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Jawel, maar je hebt nog steeds wel christelijke groeperingen binnen GL, Linker Wang etc. Het is ook niet slecht dat dat zo is, zij moeten mensen als Doekle Terpstra wegtrekken bij het CDA, dan kan er een progressieve meerderheid ontstaan.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik vind het alleen zo jammer dat hij mij altijd met PVV in verband brengt, terwijl ik niets met die club heb.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
Was niet gestoord hoor, alleen een beetje grijs. Later Cor Ofman. Was echt helemaal mijn partij in die tijd ![]() Ook opgegaan in GroenLinks trouwens. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik heb even gekeken op de site van het Nationaal Kiezersonderzoek en GL is (met vrij grote afstand) de meest atheïstische partij, qua aanhang..
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Boomsma is helemaal geen CU-aanhanger denk ik. Ik ken juist heel veel christelijke GroenLinksers, maar dat zijn natuurlijk wel bijna allemaal vrijzinnige christenen en geen dogmatische kerkgangers.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Het lijkt mij dat sociale christenen eerder heil zoeken bij de PvdA
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ook wel maar niet eerder, juist van oudsher niet. De PPR was vooral een toevluchtsoord voor veel progressieve christenen en dat is binnen GroenLinks ook nog een lange tijd belangrijk geweest. Dat is wel wat veranderd in de loop der jaren en zeker na het overlijden van Ab Harrewijn en het aantreden van Femke Halsema als politiek leider, is GL daar nogal van vervreemd en veel meer die liberale kant uitgegaan, in plaats van sociale, wat ik nog steeds betreur en daardoor ook veel zwevender ben geworden.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Waar vind je dat?
|
|
|
|
|
|
#40 | |
||
|
|
|
|
|
#41 | |
, gewoon op geen 1 manier
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik wel.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Atheisme is net zo goed een stroming, een geloof in het niets. Ik zou me zelf eerder agnost noemen maar daar heb ik ook geen behoefte aan. Ik zeg altijd: 'ik ben een christen die geen talent heeft om in God te geloven'.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Het is juist geen stroming bij religies. Als Atheïst val je er gewoon helemaal buiten. Maar goed, ik wil er niet 'zo'n' topic van maken
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Het is juist wel een stroming, ze geloven ergens nadrukkelijk niet in. Je kan het ook gewoon 'niet weten', dat spreekt mij zelf meer aan. Maar inderdaad, laten we het weer over Mauro hebben, of de euro.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Jouw favoriete hobby is geen-postzegels verzamelen? Mensen die zeggen dat atheïsme een geloof is, hebben er niet veel van begrepen.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
De PPR was de katholieke variant van de EVP. Het was een progressieve afsplitsing van de KVP. Het had trouwens maar een haar gescheeld of mensen als oud-premier Cals en de latere premier Lubbers waren meegegaan met de PPR, in dat geval had het politieke landschap er wellicht heel anders uitgezien.
Laatst gewijzigd door Plato; 02-11-11 om 08:34 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Atheïsme is een geloof in de ogen van mensen die zich niet kunnen voorstellen dat andere mensen geen geloof hebben en daarom atheïsme als geloof betitelen.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Het enige wat ik van haar weet is een verhaal over de stembus. Detijds ging men in de Tweede Kamer voor bepaalde stemmingen met een stembus rond waar de leden dan hun stembriefje in konden stoppen. Op één van haar eerste dagen kwam de bode met zo'n stembus bnij haar langs en zij vroeg "Waar is het voor"?". Het antwoord was voor de Rekenkamer, er moest namelijk gestemd worden over een voordracht voor het praesidium van de Rekenkamer. Zij dacht echter dat het een collecte was en stopte dus geld in die stembus.
Dat is alles wat me van haar politieke loopbaan is bijgebleven. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Politiek #110 Waar de harteloosheid regeert
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|